mstr
Supreme Member
- 23 July 2009
- 4,393
Κοιταξε τωρα με τα σημεια εστιασης,οπως εχει ηδη προαναφερθει,καλο ειναι να μαθεις να χρησιμοποιεις μονο το κεντρικο σημειο αυτοματης εστιασης,να εστιαζεις εκει που θες πατωντας το κουμπι του κλειστρου μεχρι τη μεση και μετα χωρις να το αφησεις να ξανασυνθετεις το καδρο σου οπως θες και επειτα το πατας μεχρι τερμα και τραβας τη φωτο.
Επειδη η slr εχει πιο μικρο βαθος πεδιου σε σχεση με την οποιαδηποτε κομπακτ,καλο ειναι εκτος του να μαθεις να δουλευεις με το κεντρικο σημειο οπως ειπαμε,να χρησιμοποιεις και την προτεραιοτητα διαφραγματος η και manual εντελως στην slr(οχι το auto η το program),ωστε να εχεις ελεγχο του διαφραγματος(f no)ωστε αναλογα με το θεμα σου κτλ,να ρυθμιζεις το βαθος πεδιου,ποσο θα ειναι εστιασμενη η εικονα μπροστα και πισω απο το σημειο εστιασης.
Οταν εχεις f μικρο νουμερο(πχ 1.8,2.8,3.5 κτλ),τοτε το διαφραγμα ειναι ανοιχτο και το βαθος πεδιου μικραινει,και οταν εχεις μεγαλητερα f,τοτε το διαφραγμα κλεινει και το βαθος πεδιου μεγαλωνει,και εχεις πιο πολυ εστιασμενα τα μπρος και τα πισω απο το σημειο που εστιασες.
Βεβαια παιζουν ρολο και αλλοι παραγοντες στο βαθος πεδιου,για παραδειγμα η αποσταση απο το θεμα που εστιαζεις,η θεση του φακου(ευρυγωνια,νορμαλ,τηλεφακος)κτλ.Δηλαδη ενα παραδειγμα,αν φωτογραφησεις ενα προσωπο απο κοντα,ακομα και να κλεισεις το διαφραγμα στο f8-f9 η και παραπανω,το φοντο πισω θα βγει λιγοτερο η περισσοτερο φλου οπως και να χει,θολο(κατι που ειναι θεμιτο βεβαια για να ξεκολαει το θεμα απο το φοντο),ενω αν φωτογραφισεις καποιο θεμα που ειναι σε μια καποια αποσταση καπως,πχ ενα τοπιο ξερω'γω,μπορει με τα ιδια f η και με μικροτερα(ποιο ανοιχτο διαφραγμα δηλ)να πετυχεις ενα βαθος πεδιου με ολα εστιασμενα.Θα τα δεις στην πορεια αν ασχοληθεις.
Τωρα για τα σημεια af παλι,αν χρησιμοποιεις ολα τα σημεια και να επιλεγει η μηχανη αυτοματα που θα εστιασει,αυτο δεν ειναι συνηθως τοσο καλο αν ξερεις τι θελεις να βγει εστιασμενο,γιατι η μηχανη μπορει να εστιασει καπου που εσυ δε θες.Βεβαια σε καποιες περιπτωσεις οπως φωτογραφια δρασης,σπορ,αγριας φυσης νομιζω αποτι εχω διαβασει και εγω,οτι μπορει να σε βοηθησει καποια αλλη μεθοδος στην αυτοματη εστιαση,πχ να κλειδωνει η εστιαση και να συνεχιζει να εστιαζει στο αντικειμενο που κινηται γρηγορα πχ,η να χρησιμοποιεις πιο πολλα σημεια εστιασης με καποιο τροπο τον οποιο βεβαια δε γνωριζω διοτι δεν εχω ασχοληθει με τετοια θεματα.
Απλα εμενα μου εχει φανει χρησιμο μερικες φορες,το να επιλεξω καποιο σημειο autofocus διαφορετικο του κεντρικου(παλι ομως να το επιλεξω εγω χειροκινητα ποιο θα ειναι ακριβως το σημειο απο τα διαθεσιμα που υπαρχουν.)
Για παραδειγμα,οταν χρησιμοποιεις τριποδο,δε θα σε βολεψει πολλες φορες να χρησιμοποιεις το κεντρικο σημειο για af,διοτι θες να συνθεσεις το καδρο σου και να σταθεροποιησεις το τριποδο,και ετσι αν εκει που θες να εστιασεις ειναι καποιο σημειο διαφορετικο του κεντρου,επιλεγεις καποιο af point αναλογο και δε χρειαζεται να κανεις recompose.Μου εχει τυχει καποιες φορες αυτο.
Σε τετοια περιπτωση θα μπορουσες να κανεις χειροκινητη εστιαση,αλλα μπορει να μη βοηθαει σε αυτο πολυ ο φακος,το σκοπευτρο κτλ.(στον 18-55 is και στην 400d που εχω,δεν ειναι και τοσο ευχρηστο το manual focus πχ)
Επειδη η slr εχει πιο μικρο βαθος πεδιου σε σχεση με την οποιαδηποτε κομπακτ,καλο ειναι εκτος του να μαθεις να δουλευεις με το κεντρικο σημειο οπως ειπαμε,να χρησιμοποιεις και την προτεραιοτητα διαφραγματος η και manual εντελως στην slr(οχι το auto η το program),ωστε να εχεις ελεγχο του διαφραγματος(f no)ωστε αναλογα με το θεμα σου κτλ,να ρυθμιζεις το βαθος πεδιου,ποσο θα ειναι εστιασμενη η εικονα μπροστα και πισω απο το σημειο εστιασης.
Οταν εχεις f μικρο νουμερο(πχ 1.8,2.8,3.5 κτλ),τοτε το διαφραγμα ειναι ανοιχτο και το βαθος πεδιου μικραινει,και οταν εχεις μεγαλητερα f,τοτε το διαφραγμα κλεινει και το βαθος πεδιου μεγαλωνει,και εχεις πιο πολυ εστιασμενα τα μπρος και τα πισω απο το σημειο που εστιασες.
Βεβαια παιζουν ρολο και αλλοι παραγοντες στο βαθος πεδιου,για παραδειγμα η αποσταση απο το θεμα που εστιαζεις,η θεση του φακου(ευρυγωνια,νορμαλ,τηλεφακος)κτλ.Δηλαδη ενα παραδειγμα,αν φωτογραφησεις ενα προσωπο απο κοντα,ακομα και να κλεισεις το διαφραγμα στο f8-f9 η και παραπανω,το φοντο πισω θα βγει λιγοτερο η περισσοτερο φλου οπως και να χει,θολο(κατι που ειναι θεμιτο βεβαια για να ξεκολαει το θεμα απο το φοντο),ενω αν φωτογραφισεις καποιο θεμα που ειναι σε μια καποια αποσταση καπως,πχ ενα τοπιο ξερω'γω,μπορει με τα ιδια f η και με μικροτερα(ποιο ανοιχτο διαφραγμα δηλ)να πετυχεις ενα βαθος πεδιου με ολα εστιασμενα.Θα τα δεις στην πορεια αν ασχοληθεις.
Τωρα για τα σημεια af παλι,αν χρησιμοποιεις ολα τα σημεια και να επιλεγει η μηχανη αυτοματα που θα εστιασει,αυτο δεν ειναι συνηθως τοσο καλο αν ξερεις τι θελεις να βγει εστιασμενο,γιατι η μηχανη μπορει να εστιασει καπου που εσυ δε θες.Βεβαια σε καποιες περιπτωσεις οπως φωτογραφια δρασης,σπορ,αγριας φυσης νομιζω αποτι εχω διαβασει και εγω,οτι μπορει να σε βοηθησει καποια αλλη μεθοδος στην αυτοματη εστιαση,πχ να κλειδωνει η εστιαση και να συνεχιζει να εστιαζει στο αντικειμενο που κινηται γρηγορα πχ,η να χρησιμοποιεις πιο πολλα σημεια εστιασης με καποιο τροπο τον οποιο βεβαια δε γνωριζω διοτι δεν εχω ασχοληθει με τετοια θεματα.
Απλα εμενα μου εχει φανει χρησιμο μερικες φορες,το να επιλεξω καποιο σημειο autofocus διαφορετικο του κεντρικου(παλι ομως να το επιλεξω εγω χειροκινητα ποιο θα ειναι ακριβως το σημειο απο τα διαθεσιμα που υπαρχουν.)
Για παραδειγμα,οταν χρησιμοποιεις τριποδο,δε θα σε βολεψει πολλες φορες να χρησιμοποιεις το κεντρικο σημειο για af,διοτι θες να συνθεσεις το καδρο σου και να σταθεροποιησεις το τριποδο,και ετσι αν εκει που θες να εστιασεις ειναι καποιο σημειο διαφορετικο του κεντρου,επιλεγεις καποιο af point αναλογο και δε χρειαζεται να κανεις recompose.Μου εχει τυχει καποιες φορες αυτο.
Σε τετοια περιπτωση θα μπορουσες να κανεις χειροκινητη εστιαση,αλλα μπορει να μη βοηθαει σε αυτο πολυ ο φακος,το σκοπευτρο κτλ.(στον 18-55 is και στην 400d που εχω,δεν ειναι και τοσο ευχρηστο το manual focus πχ)