Περί καλωδίων ο λόγος...

Ακόμη και έτσι, η διόρθωση στην απόκριση είναι για να διορθώσουμε πρακτικά τα μειονεκτήματα του χώρου.
Αν προσπαθήσεις να διορθώσεις μειονεκτήματα του ηχείου ή να φέρεις κάτι στα γούστα σου το έχεις χάσει το παιχνίδι.

Τα επίθετα είναι πρακτικά μία κωδικοποίηση που έχει περάσει και έχει γίνει αποδεκτή από την "κοινότητα".
Δεν είπε κανείς ότι είναι κακό, πλάκα κάνουμε. :)
 
Ε μα, η δουλειά του κάθε καλωδίου είναι να σου χαμηλώσει το επίπεδο θορύβου.
Έτσι, το να ακούσεις περισσότερη λεπτομέρεια στο χαμηλό, στα ψηλά, ή να έρθουν στην επιφάνεια αρμονικές που δεν άκουγες, να τοποθετηθούν πιο σωστά τα όργανα ή κάτι τέτοιο είναι το βασικό μέλημα όταν επιλέγεις καλώδια.
Την εντύπωση ότι σου έκοψε το μπάσο ίσως να την πάρεις επειδή αφαίρεσε βρωμιά.

Από την άλλη βέβαια, στα ψηφιακά έχω παρατηρήσει ότι διακυμάνσεις, ειδικά στο χαμηλό έχουμε για άσχετους λόγους.
Από εκεί που περιμένεις η δειγματοληψία των 44.1khz να έχει τις όποιες αδυναμίες (λιγότερα δείγματα) στις υψηλές συχνότητες, τελικά οι διαφορές ακούγονται περισσότερο στις χαμηλές που θεωρητικά τα δείγματα είναι υπερπολλαπλάσια.
Αυτό, αν μπορεί κάποιος να το εξηγήσει τεχνικά.... γιατί μου φαίνεται οξύμορο.
Τα θέματα που έχουν τα ψηφιακά δεν διορθώνονται με καλώδια.
Ότι και να κάνουμε η δειγματοληψία
επιρρεάζεται και από τον όγκο της πληροφορίας π.χ. ενα φλάουτο μόνο του αναπαράγεται υπέροχα.
Όταν έχουμε μεγάλο όγκο αρμονικών
όπως μια metal μπάντα στα ψηφιακά
έχουμε μεγαλύτερη αίσθηση σκληρότητας
του ήχου.
Για αυτό τον λόγο το βινύλιο νικάει στα δύσκολα..
Τώρα οι διακυμάνσεις στα ψηφιακά
μπορεί να είναι και itter..
 
Τα θέματα που έχουν τα ψηφιακά δεν διορθώνονται με καλώδια.


Με τα καλώδια δεν προσπαθείς να διορθώσεις τίποτα.
Προσπαθείς να μην δημιουργήσεις παραπάνω προβλήματα.
Και το jitter είναι το πιο βασικό από τα προβλήματα που έχουν τα ψηφιακά
 
Ακόμη και έτσι, η διόρθωση στην απόκριση είναι για να διορθώσουμε πρακτικά τα μειονεκτήματα του χώρου.
Αν προσπαθήσεις να διορθώσεις μειονεκτήματα του ηχείου ή να φέρεις κάτι στα γούστα σου το έχεις χάσει το παιχνίδι.

Τα επίθετα είναι πρακτικά μία κωδικοποίηση που έχει περάσει και έχει γίνει αποδεκτή από την "κοινότητα".
Δεν είπε κανείς ότι είναι κακό, πλάκα κάνουμε. :)


Για το ηχείο, εξαρτάται από το ηχείο αν παίρνει διόρθωση με EQ. Είναι κάποια που δεν παίρνουν.

Εμένα η σκέψη μου είναι και κάπου αλλού. ΕQ=μείωση δυναμικού εύρους ό,τι και να κάνεις. Όμως εδώ μπαίνει στη ζυγαριά το τι είναι καλύτερο. Να ακούς με προβλήματα στην απόκριση αλλά να μην έχεις το στρεσάρισμα στον ενισχυτή ή να ακούς με σωστή απόκριση αλλά με στρεσάρισμα στον ενισχυτή; Υποτίθεται ότι τα πλεονεκτήματα με το EQ είναι περισσότερα ως συνολική εικόνα.
Αλλά όπως είπα και πριν. Γούστα είναι αυτά... .
 
Να ακούς με προβλήματα στην απόκριση αλλά να μην έχεις το στρεσάρισμα στον ενισχυτή ή να ακούς με σωστή απόκριση αλλά με στρεσάρισμα στον ενισχυτή;

Αν έχεις προβλήματα στην απόκριση έχεις κάνει λάθος αγορά γενικά ή για το δωμάτιο που θέλεις να το βάλεις.
Με το EQ προσπαθείς να διορθώσεις με λάθος τρόπο κάποιο άλλο λάθος που έκανες.

Δηλαδή, πήρες μικρά ηχεία για μεγάλο χώρο και θα πουσάρεις τις χαμηλές με EQ;
Πιο σωστή λύση θα ήταν ένα υπογούφερ, εκτός αν θέλεις να τη βγάλεις καθαρή με 100€.
 
Με το EQ προσπαθείς να διορθώσεις με λάθος τρόπο κάποιο άλλο λάθος που έκανες.
...και είναι γνωστό ότι - τουλάχιστον στη μουσική αναπαραγωγή - δύο λάθη ποτέ δεν οδηγούν σε ένα σωστό. Στο πολιτικό "γίγνεσθαι" εν αντιθέσει με δύο (ή και πολλά περισσότερα) ΛΑΘΗ μπορεί να γίνει κάποιος εκατομμυριούχος. Αυτά έχει η ζωή...
 
  • Like
Reactions: Tzimisce
Αν έχεις προβλήματα στην απόκριση έχεις κάνει λάθος αγορά γενικά ή για το δωμάτιο που θέλεις να το βάλεις.
Με το EQ προσπαθείς να διορθώσεις με λάθος τρόπο κάποιο άλλο λάθος που έκανες.

Δηλαδή, πήρες μικρά ηχεία για μεγάλο χώρο και θα πουσάρεις τις χαμηλές με EQ;
Πιο σωστή λύση θα ήταν ένα υπογούφερ, εκτός αν θέλεις να τη βγάλεις καθαρή με 100€.

Όχι, δεν εννοώ αυτό. Εννοώ ότι είναι γνωστό ποια ηχεία παίρνουν διόρθωση με το EQ και ποια όχι. Φαίνεται από το power response τους.

Όταν λοιπόν θα το βάλεις σε κάποιο χώρο, θα κάνεις EQ για τον χώρο αυτό. Ωραία μέχρι εδώ. Αν όμως το ηχείο που έχεις διαλέξει δεν παίρνει EQ, τότε την πάτησες.
 
Όταν λοιπόν θα το βάλεις σε κάποιο χώρο, θα κάνεις EQ για τον χώρο αυτό. Ωραία μέχρι εδώ. Αν όμως το ηχείο που έχεις διαλέξει δεν παίρνει EQ, τότε την πάτησες.

Ξέρεις τι βλέπω όμως κατά 90+% σε όσους έχουν EQ;
Το κλασσικό χαμόγελο με τα πρίμα και τα μπάσα στο +12 και τις μεσαίες στο τσακίρ κέφι στο 0 😂

Θεωρώ το EQ αναγκαίο κακό όταν το hardware είναι πολύ αδύναμο.
Που τότε, δεν έχει να χάσει και πολλά από το EQ πλέον.
 
  • Like
Reactions: Theodosis O.
Ξέρεις τι βλέπω όμως κατά 90+% σε όσους έχουν EQ;
Το κλασσικό χαμόγελο με τα πρίμα και τα μπάσα στο +12 και τις μεσαίες στο τσακίρ κέφι στο 0 😂

Θεωρώ το EQ αναγκαίο κακό όταν το hardware είναι πολύ αδύναμο.
Που τότε, δεν έχει να χάσει και πολλά από το EQ πλέον.

Θα έλεγα ότι είναι με τονισμένο το ένα άκρο, εκείνο των χαμηλών συχνοτήτων. Το χαμόγελο αφορούσε πολύ παλιές εποχές, όταν λέγαμε EQ και εννοούσαμε κάτι τέτοιο.

Για να γυρίσουμε στα καλώδια, πρόσφατα είδα (άκουσα) σοκαριστική ηχητική βελτίωση μέσω ακριβού (?) καλωδίου σε οικονομικότερο ηχείο, από την βελτίωση που άκουσα με το ίδιο καλώδιο σε πιο ακριβό ηχείο.
Ευτυχώς που δεν ασχολούμαι με τα καλώδια, γιατί κάπως έτσι θα άδειαζε η τσέπη μου στο συγκεκριμένο κομμάτι του σπόρ του hi-fi. Τη γλίτωσα γιατί επρόκειτο για πράγματα που ευθύς εξ' αρχής ήρθαν στην κατοχή μου για πούλημα, αλλά οφείλω να ομολογήσω ότι μου μπήκανε σατανικές σκέψεις να κρατήσω κάποιον συνδυασμό ενισχυτή και καλωδίου ηχείου.
 
Για να γυρίσουμε στα καλώδια, πρόσφατα είδα (άκουσα) σοκαριστική ηχητική βελτίωση μέσω ακριβού (?) καλωδίου σε οικονομικότερο ηχείο, από την βελτίωση που άκουσα με το ίδιο καλώδιο σε πιο ακριβό ηχείο.

Γνωστό αυτό.
Όταν κάναμε δοκιμές στα ATC είχα βάλει επάνω ότι ενισχυτή κυκλοφορούσε στην αγορά.
Είχε έρθει ένας που κόστιζε κάπου στα 500€.
Έτσι για πλάκα του έβαλα ένα ρεύματος nordost Valhalla που είχα εκείνη τη στιγμή και σοκαριστήκαμε!

Όσο χειρότερη είναι η ποιότητα των υλικών, τόσα περισσότερα έχει να διορθώσει ένα καλώδιο. 😉
Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι βάζουμε καλώδια 20απλάσιας τιμής από τη συσκευή.
 
  • Like
Reactions: petronik
Κανένα καλώδιο δεν έχει την δυνατότητα διόρθωσης.Στην αντίθετη περίπτωση,αναφερόμαστε σε eq το οποίο τα καλώδια δεν κάνουν.
Στις περιπτώσεις του πιο οικονομικού και του πιο ακριβού ηχείου,υπάρχει πάντοτε η πιθανότητα ταιριάσματος και γι αυτό η δοκιμή επιβαλλεται.
 
Last edited:
Ένα καλώδιο με σωστή γείωση που θα αποβάλει όποιες παρεμβολές δεν διορθώνει;
Και αν δεν διορθώνει τι κάνει;
Πόσες παρεμβολές έχουμε πια δίπλα στο σύστημα μας που χρειάζεται καλώδιο χιλιάδων ευρώ για να μην τις απορροφήσει;
 
Ολα τα καλωδια εχουν να κανουν με το σημα που κουβαλανε και οχι με το μηχανημα στο οποιο κουβαλανε το σημα.
Δουλεια τους ειναι να κουβαλησουν το σημα απο το σημειο Α στο σημειο Β , οσο το δυνατον πιο αθικτο.
Οταν το κανουν αυτο, ειναι δουλεια των μηχανηματων το πως θα διαχειριστουν το σημα και πως αυτο θα επηρεασει τον τελικο τους ηχο.
Ειναι λογικο/φυσικο να μην δουλευουν ολα τα καλωδια και ολα τα μηχανηματα το ιδιο καλα ή κακα με ολους τους πιθανους συνδυασμους.
Η διατομη ειναι το πρωτο που χρειαζεται προσοχη, αναλογα με την καταναλωση του μηχανηματος . Ακολουθουν τα βυσματα.
 
Last edited:
Κατι που θυμηθηκα μολις τωρα......... πριν πολλα χρονια , η AUDIOCRAFT , με τους βραχιονες της , εδινε διαφορετικο καλωδιο για κεφαλες ΜΜ ( ARR )
και αλλο για MC ( ARC ) . Αυτο να το δουμε σημερα οσοι ασχολουμαστε με το πικαπ....................
 
Κατι που θυμηθηκα μολις τωρα......... πριν πολλα χρονια , η AUDIOCRAFT , με τους βραχιονες της , εδινε διαφορετικο καλωδιο για κεφαλες ΜΜ ( ARR )
και αλλο για MC ( ARC ) . Αυτο να το δουμε σημερα οσοι ασχολουμαστε με το πικαπ....................
Μια διορθωση, το ARR ηταν για MC ( Low Resistance ) και το ARC για ΜΜ ( Low Capacitance ) .
Το ARR ηταν μαυρο και το ARC γκριζο . Τα πουλουσαν και ξεχωριστα αν καποιος ηθελε.
Αφου το αναφερα , να ειναι και σωστο .
😀