Πιστεύετε οτι πρέπει να μένουν τα παιδιά στην ίδια τάξη?

Διαφωνώ στον διαχωρισμό φιλοσοφίας που πρέπει να διέπει τη δευτεροβάθμια από την τριτοβάθμια, τόσο ως προς το θέμα του προσανατολισμού, όσο και της βαθμολογίας. Δεν δέχομαι το ότι το πανεπιστήμιο αφορά στον εξοπλισμό με επαγγελματικά εχέγγυα και γνώσεις άρα διαφέρει. Το βλέπω ως ένα άλλο σκαλοπάτι στη διαρκή βαθμίδα της εκπαίδευσης. Αλλιώς, και τα προσόντα του λυκείου αξιοποιούνται ή πρέπει να μπορούν να αξιοποιούνται επαγγελματικά (τουλάχιστον αυτό γινόταν στο παρελθόν, ο απόφοιτος γυμνασίου θεωρείτο, και δικαίως, μορφωμένος), άρα δεν κατάλαβα γιατί στην πρώτη περίπτωση πρέπει τα πτυχία να κερδίζονται με κόπο ενώ στην άλλη να είσαι προβιβαστέος άμα τη εμφανίσει.

Σεβαστή η άποψή σου. Το βλέπεις απο άλλη οπτικη γωνία, δίνεις άλλο σκοπό στη δετεροβάθμια.

Ελπίζω να καταλαβαίνεις/σέβεσαι και την άλλη άποψη που λέει ότι η δευτεροβάθμια είναι μόρφωση (σε αυτό συμφωνούμε) και όχι εξειδίκευση για απόκτηση επαγγελματικών προσόντων.
Εξού και η διαφορά στις απόψεις μας περί μαθητή και φοιτητή.

Επίσης, δεν καταλαβαίνω τι νόημα έχει το υποχρεωτικό της εκπαίδευσης εάν δεν εξοπλίζονται ή δεν γίνεται προσπάθεια να εξοπλίζονται οι μαθητές με κάποιες δεδομένες γνώσεις. Να το κάνουμε υποχρεωτικό για την "εμπειρία" της παρακολούθησης και ό,τι πιάσει ο καθένας; Να το έχουμε υποχρεωτικό καταργώντας κάθε είδους κρίση ευελπιστώντας (και είδα γενναίες δόσεις wishful thinking παραπάνω) πως οι μαθητές δίχως τη δαμόκλειο σπάθη της κρίσης θα φιλοτιμηθούν και θα ανεβούν οι επιδόσεις τους; Ήδη με αυτή τη δαμόκλειο σπάθη έχουμε παιδιά τουρίστες. Πού βασίζουμε την αισιοδοξία μας ότι δεν θα πολλαπλασιαστεί ο αριθμός τους; Θα εμπνεύσει ξαφνικά τη φιλομάθεια η κατάργηση της βαθμολογίας;

Μάλλον ονειρευόσαστε ένα ριζικά διαφορετικό σχολείο, όπου η κατάργηση της βαθμολογίας είναι το τελευταίο, κάτι που προϋποθέτει πολλά απείρως σπουδαιότερα για να λειτουργήσει. Και δεν έχει νόημα να συζητούμε για το τελευταίο πριν δούμε τα βασικά.

Προφανώς γράφτηκαν πολλά και δεν πρόλαβες να τα διαβάσεις ή (λογικό είναι) να μην θυμάσαι όσα διάβασες.

Δεν υποστήριξα την κατάργηση της βαθμολογίας νέτα... αντιπρότεινα εργασίες, ατομικές και ομαδικές... εντός και εκτός σχολείου...
Να ανοίξουν οι ορίζοντες των παιδιών , πέραν απο την στείρα αποστήθιση και τα ηλίθια διαγωνίσματα.
Όλη η διαδικασία να γίνεται υπο την αιγίδα δασκάλων και ειδικών συμβούλων και αναλόγως την πορεία του μαθητή να γίνεται η ανάλογη ενημέρωση και σύσταση για την εξέλιξη του μαθητή στο κηδεμόνα του.
Ο δε κηδεμόνας να έχει την κατάλληλη υποστήριξη απο ειδικούς, τόσο για να αποφασίσει, όσο και για να αντιμετωπίσει τυχών πρόβλημα του παιδιού.

Το wishful thinking, όσον αφορά εμένα τουλάχιστον, βασίζεται στο ότι με αυτό το τρόπο ο μαθητής θα γίνει πιο δημιουργικός, θα ερευνήσει και θα συνθέτει σε διάφορους τομείς και έτσι θα αυξηθεί το ενδιαφέρον του για μάθηση, ενώ παράλληλα θα απασχοληθεί με κάτι που έχει νόημα και θα προετοιμαστεί καλύτερα για τα αντίστοιχα "προβλήματα" του επόμενου σταδίου εκπαίδευσης ή της ζωής αν δεν θέλει να συνεχίσει.

Προφανώς έχουμε εντελώς διαφορετική γνώμη για την εκπαίδευση και επιπλέον αντίληψη για το πως ένας παιδί μπορεί να αποκτήσει ενδιαφέρον - να δώσει ένα νόημα στις ώρες του σχολείου.

+++
Θα συμφωνήσουμε όμως ότι η βαθμολογία ακολουθεί... όντως λείπουν πολλά και πιο σημαντικά απο τα σχολεία σήμερα.
Να συμφωνήσεις όμως και εσύ ότι τα συζητάμε στο κατάλληλο νήμα... μιας και αφορά μαθητές που δεν περάσαν την τάξη.
 
Απάντηση: Re: Πιστεύετε οτι πρέπει να μένουν τα παιδιά στην ίδια τάξη?

Ωχ, παντοδυναμε .... θα μας τυραννησει τουτος ... :p

http://www.tavernoxoros.gr/lofi?t482

Που και τι είναι ο Χαμόδρακας ξέρω. Απλώς - επειδή, ειλικρινά, δεν καταλαβαίνω τι λες- αναρωτιόμουν αν θα έπρεπε να παρεξηγηθώ από την αναφορά σου στα παιδικά μου χρόνια.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Πιστεύετε οτι πρέπει να μένουν τα παιδιά στην ί

Με τα παραπάνω δεν διαφωνώ. Μάλλον συμφωνώ σε όλα. (Εντάξει, να μην το παρα-σκαλίσουμε.)

Λίγο-πολύ λές ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αξιολογούνται. Κάποιοι είναι απαράδεκτοι.

Και ότι δεν υπάρχουν αρκετοί ειδικοί για παιδιά με μαθησιακά προβλήματα. Να προσθέσω και ειδικοί για αναπηρίες γενικότερα, αλλά και για ψυχολογικά προβλήματα.


Αυτό στο οποίο διαφώνησα πιο πριν, και συνεχίζω να διαφωνώ, είναι στο ότι όπως είναι τα πράγματα σήμερα (κι όχι όπως θα θέλαμε να είναι) οι καταλληλότεροι να κρίνουν αν το παιδί θα περάσει την τάξη είναι οι γονείς και τα ίδια τα παιδιά, και όχι οι δάσκαλοί τους. Σε κάποιες μεμονωμένες περιπτώσεις ίσως ισχύει. Γενικά όμως όχι, οι καταλληλότεροι είναι οι δάσκαλοι.

Χαίρομαι που συμφωνούμε σε κάποια πράγματα.
Δεν επιμένω για το ποιος είναι πιο κατάλληλος.
Απλά επειδή δεν ξέρω, προτιμώ την ευθύνη να την έχει ο πραγματικά ενδιαφερόμενος, με την κατάλληλη υποστήριξη ειδικών.

Να το πω πιο απλά... καλύτερα να πληρώσω το λάθος μου παρά το λάθος του δάσκαλου.
 
Απάντηση: Re: Πιστεύετε οτι πρέπει να μένουν τα παιδιά στην ίδια τάξη?

:offtopic:

Αν θες να το παμε επι προσωπικου ... ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ !!!!
Ηδη καταχραστηκαμε χωρο, για αρκετη ωρα ...

:offtopic:

whatever.
 
Τώρα μιας και 33 σελίδες δεν έχω διάθεση να διαβάσω...

τα ενδοικογενειακά προβλήματα και το πως επηρεάζουν το παιδί στο σχολείο και όχι μόνο, αναφέρθηκαν καθόλου ή η συζήτηση έχει μείνει στάσιμη;
 
Τώρα μιας και 33 σελίδες δεν έχω διάθεση να διαβάσω...

τα ενδοικογενειακά προβλήματα και το πως επηρεάζουν το παιδί στο σχολείο και όχι μόνο, αναφέρθηκαν καθόλου ή η συζήτηση έχει μείνει στάσιμη;

προς το παρόν έχουμε περιορίσει τις επιλογές μας σε δύο.
Σύμφωνα με την πρώτη "Καλά κάνουν και μένουν οι κουμπούρες και το σύστημα είναι εντάξει"
Σύμφωνα με τη δεύτερη "Δε μπορούμε να αλλάξουμε τίποτα εμείς και πρέπει να προσγειωθούμε και τα οράματα και οι ελπίδες δεν έχουν βάση αφού είναι ουτοπικά"
Αυτές είναι οι δύο επιλογές που έχεις ως προς το σύστημα που κόβει τα παιδιά. take a pick :)

Τώρα δεν επεκταθήκαμε πολύ για τα πεινασμένα που δε έχουν ρεύμα και έχουν γονείς με κατάθλιψη κλπ γιατί μάλλον όλοι συμφωνούμε ότι κάτι πρέπει να γίνει. Απλά σε αυτά μάλλον πάλι σκοντάφτουμε στη δεύτερη επιλογή που περιγράφηκε πιο πάνω.

Για τα άλλα είναι που διαξιφιζόμαστε. Για τα φυσιολογικά παιδιά φυσιολογικών γονέων που έχουν ρεύμα και οι γονείς τους έχουν δουλειά αλλά αυτά είναι τεμπέλικα και χωρίς κίνητρα κλπ κλπ οπότε είναι μάλλον φυσιολογικό να τα κρατάμε λίγο παραπάνω στο γυμνασιολύκειο για να φοβίζουμε τα υπόλοιπα λέγοντας τους "δες, αν δε διαβάζεις έτσι θα καταλήξεις".