Πλάνη όσα ξέραμε μέχρι τώρα για την σχέση κεφαλής/βραχίονα;

Re: Rega vs Rega tonearm !!!!!

Σε ορισμένες περιπτώσεις ο κατασκευαστής αλλάζει τις προδιαγραφές δίχως προειδοποίηση αυτό αναγράφετε πάντα με ψιλά γράμματα ...
Ίσως να έπεσες σε αυτήν την περίπτωση στον βραχίονα του M5G.

μα και ο βραχίονας του απλού ΜΚ2 είχε διαφορά.
αν θυμάμαι καλά 2,2 - 2,5γρ βαρύτερος.
Μάκη 2+γρ είναι πολλά για απόκλιση.

για το M5G δεν θυμάμαι ακριβώς τι δίνει. έχω την εντύπωση ότι το ίδιο γιατί πρέπει να το είχα τσεκάρει όταν αγόρασα το πικάπ και δεν ξανασχολήθηκα..
τα χαρτιά είναι στην κούτα και ποιός ανεβαίνει πατάρι.....

στην δική σου περίπτωση πχ, έχεις υπολογίσει την συνολική μάζα με την DL103, έχεις βάλει το ανάλογο subweight, αλλά αν βγάλεις από την εξίσωση 2γρ θα δεις την συχνότητα συντονισμού της κεφαλής να αλλάζει πολύ.
ποιά είναι η πραγματική τώρα;; με το συνολικό βάρος που νομίζεις ότι έχεις ή με το μετρημένο από μένα;
και αν λέμε ότι κάνεις και συ τις μετρήσεις και δεις ότι έχω δίκιο, από που θα αφαιρέσεις 2γρ;
θα αλλάξεις το headshell;;
εκτός αν τώρα είσαι στο ένα σωστό άκρο και με 2γρ μείον πας στο άλλο σωστό άκρο και όλα καλά!
αν όχι;;;
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Rega vs Rega tonearm !!!!!

θα έριχνες 35-40γρ στην βελόνα σου;;
ας μετράει και 100 η ζυγαριά

Διορθωση.Μεχρι τα 33.5 γρ εφτασα ως τωρα :flipout:
 
Απάντηση: Re: Rega vs Rega tonearm !!!!!

@AUDIOLYTIC
Πάνο ευχαριστώ για τον κόπο και τις πληροφορίες. :smile:
Τον τύπο κάπου τον θυμόμουν, σε κάποιο βάθος της μνήμης! :D

Το πιο σκοτεινό μέγεθος για μένα είναι η "ενεργός μάζα" του βραχίονα.
Αν δεχτούμε την πρόταση της Ortofon (εγώ δεν έχω λόγο να μην το δεχτώ δηλαδή!), ζυγίζουμε το άκρο του χωρίς το αντίβαρο για να τη βρούμε κατά προσέγγιση. Προφανώς ικανοποιητική για την Ortofon.

Το έχεις ποτέ επαληθεύσει σε κάποιο βραχίονα; Αν δηλαδή το αποτέλεσμα που προκύπτει με τη μέθοδο της ζύγισης, συμπίπτει με την ενεργο μάζα που δίνει ο ίδιος ο κατασκευαστής στα αναγραφόμενα χαρακτηριστικά ενός βραχίονα;

Υ.Γ. Αυτό το βιβλιαράκι της Ortofon, να το κάνεις PDF, να το τυπώσεις σε καμμιά 20αριά αντίγραφα και να τα φυλάξεις σε διάφορα μέρη! :cool:

Βρηκα λιγο χρονο και διασταυρωσα τον τυπο που ειχε η ortofon στο βιβλιαρακι , με αυτο http://www.resfreq.com/resonancecalculator.html και συμφωνουν απολυτα.
Για το πιο πανω που ρωτας θα πρεπει να το διασταυρωσω (αφου μετρησω καποια βαρη) , με το test record της ortofon.Mολις εχω νεοτερα θα σε ενημερωσω.
 
Re: Rega vs Rega tonearm !!!!!

Kαι μετά μ όλες αυτές τις 'μετρήσεις' ,την μείωση του βάρους των βιδών κ.λ.π. ένα blind test me έναν 'διάφανο' ολοκληρωμένο και να δούμε τι γέλιο θα πέσει.
Όπως έγινε σε τόσες περιπτώσεις ,όπως πρόσφατα με 'ματσαρισμένες' λάμπες της A.R και 'αματσάριστες'....
Καλές είναι οι ρυθμίσεις φτάνει να μην γίνονται ...εμμονές και 'ψυχώσεις'.
Σ όλα αυτά πάντως ας μην ξεχνάμε και τις 'σχολές'...
 
Re: Rega vs Rega tonearm !!!!!

Kαι μετά μ όλες αυτές τις 'μετρήσεις' ,την μείωση του βάρους των βιδών κ.λ.π. ένα blind test me έναν 'διάφανο' ολοκληρωμένο και να δούμε τι γέλιο θα πέσει.
Όπως έγινε σε τόσες περιπτώσεις ,όπως πρόσφατα με 'ματσαρισμένες' λάμπες της A.R και 'αματσάριστες'....
Καλές είναι οι ρυθμίσεις φτάνει να μην γίνονται ...εμμονές και 'ψυχώσεις'.
Σ όλα αυτά πάντως ας μην ξεχνάμε και τις 'σχολές'...

blind test τι εναντίον τι;
αν ακουστεί διαφορά από τα 7,8Hz στα 8,5;; δύσκολο.
από τα 6 στα 8,5 - 9Hz όμως, εύκολα!
 
Απάντηση: Rega vs Rega tonearm !!!!!

Oταν μιλαμε για συχνοτητα συντονισμου ενος συστηματος κεφαλης-βραχιονα, κανενας τυπος, καμμιας φυσικης επιστημης δεν μπορει να δωσει αποτελεσμα, ουτε καν προσεγγισης... Τουτο διοτι απλα, ολοι οι τυποι που ειναι δημοσιευμενοι λαμβανουν υποψιν την ενδοτικοτητα του cantilever (kai OXI ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ) και την ενεργο μαζα του βραχιονα... Η κεφαλη ομως (το cantilever της) εχει αναρτηση....
 
Re: Rega vs Rega tonearm !!!!!

Οπότε; Πάμε στα τυφλά; Δεν υπάρχει καμμία επιστημονική προσέγγιση στο θέμα;
Κάποιοι παράγοντες να λαμβάνουμε υπ' όψη και να υπολογίζουμε;
 
Re: Rega vs Rega tonearm !!!!!

Να συμπληρώσω, ότι αν τυχόν υπάρχουν αδημοσίευτες, άγνωστες στο ευρύ κοινό απόψεις και αναλύσεις, ή ακόμα και ολότελα καινούργιες και αυτές ενδιαφέρουν.
 
Re: Rega vs Rega tonearm !!!!!

Θυμάμαι όταν αγόρασα τον Alphason HR 100S κάπου το 1991-2,μετά από εξάμηνο πήγα για service το Pink ,τότε ο πωλητής μου είπε ότι θα βγάλει το arm hold ,γιατί έτσι ακούγεται καλύτερα, σύμφωνα με πολλούς κατόχους.
Του είπα ειλικρινά να μου πει αν αυτός άκουγε διαφορά και μου απάντησε όχι,
Έτσι έμεινε μέχρι τώρα και κάποιοι βλέπω να κάνουν το ίδιο στους βραχίονες τους.
Στο blind test,αναφέρθηκα για τις βίδες και τον ρόλο τους στο τελικό άκουσμα.
Είμαι σίγουρος ότι δεν ακούγεται με χρήση μεταχειρισμένων δίσκων απ τα παζάρια, που εγώ έχω και ακούω. Μάλλον σε τεστ δίσκους και αναφοράς, αλλά όχι σε ταλαιπωρημένους μεταχειρισμένους , που εγώ τους 'αφήνω' να παίξουν με σκοπό να απολαύσω τα ´παιδικά' μου ακουστικά 'συναισθήματα' και ακόμα με γεμίζουν περισσότερο από τα ψηφιακά μου.
Η μεγάλη απόκλιση απ την σωστή ρύθμιση φέρνει πολλά 'παρατράγουδα'.
Ακούγοντας πριν λίγο Stevie Nicks κάποια γνωστά μου tracks του δίσκου 'ξεφώνιζαν' ,έτσι κατάλαβα ότι κάτι δεν είναι σωστά ρυθμισμένο ...
Με Frog,MC ONE το απέδιδα πολλές φορές στη ρύθμιση antiscating,λόγω της συμβίωσης με VDH επί 3 δεκαετίες έχοντας φυσικά σαν 'σταθερές' κάποια κομμάτια του συστήματος.
Φυσικά υπάρχουν και διαφορετικές γνώμες.
Θα θυμάστε την αναφορά στην Denon DL 103 ,που πολλοί περασμένες δεκαετίες έβαζαν σε Rega 300/200.
Κen Kessler,Hi Fi News πολύ πριν εύρισκαν σωστό το ταίριασμα και 20 χρόνια αργότερα πολλοί το αναθεμάτιζαν,
Ακόμα και στα 'μέρη' μας ο κ.Ιωνάς μου είπε εν έτη 1993 ότι δεν έχουν πρόβλημα(Rega/103) και το πλάσαρε με 'πλατφόρμα' Pink,Systemdek,Walker,Ariston Mantra κ.λ.π.

Σίγουρα πάντως μια φθαρμένη κεφαλή θα αποδώσει ακόμα χειρότερα με λιγότερο σωστές κάποιες μικρο-ρυθμίσεις.

Σε πολλές απ τις εγγραφές σε κασέτα όταν μεσουρανούσε το μέσο αυτό, ακούγοντας με ακουστικά από ένα π.χ.Sony walkman ή από ένα καλορυθμισμένο Deck, 'έβγαζε ώτα' ,ή κάποιες εγγραφές από μεγάλα clubs με πολύ ακριβά συστήματα που ακόμα ακούω, ήταν ξεκάθαρο ότι δεν είχε ιδέα ο DJ που το ρύθμιζε.
Θυμάμαι 'ρυθμίσεις' από τεχνικούς της Lyric δεκαετία 80 σε κλαμπ που δούλευα ,όταν άρχισα ν ασχολούμαι και είχα δει πως ρύθμιζαν το πρώτο μου Linn,απείχαν πολύ από αυτά που αναφέρουμε εδώ μέσα.
Σε γνωστό άκουσα παλιό δίσκο αγαπημένο και η ανισορροπία (έλλειψη χαμηλού σε σχέση με ψηλές) 'φώναζε' ,είχε και Klipsh ,ότι χειρότερο.
Αλλά μην νομίζετε ότι τα πλατό ραδιοφω(ο)νικών σταθμών ήταν ρυθμισμένα υποτυπωδώς σωστά..ακόμα και το P-tre σουηδικό Κρατικό που έκανα απευθείας εγγραφές σε Nac,Denon 800,Pioneer... έπεφτε πολύ 'ξύρισμα', παίζοντας δίσκους που είχα ,τα συριστικά ήταν υπερτονισμένα και ήταν πολύ ευδιάκριτο καθώς το Ραδιοφωνικό σήμα ήταν τέλειο,χωρίς παρεμβολές από πειρατικούς κ.λ.π. και Κρατικό.
Για τα δικά μας να μην πω,δούλευα σε σταθμούς και ήταν αγαπημένο μου χόμπι η επίσκεψη σε διάφορους..(μιλώ για ημι/επαγγελματικά της εποχής )...
Και όμως παρόλα αυτά ακούγαμε μουσικάρες...
 
Re: Απάντηση: Rega vs Rega tonearm !!!!!

Oταν μιλαμε για συχνοτητα συντονισμου ενος συστηματος κεφαλης-βραχιονα, κανενας τυπος, καμμιας φυσικης επιστημης δεν μπορει να δωσει αποτελεσμα, ουτε καν προσεγγισης... Τουτο διοτι απλα, ολοι οι τυποι που ειναι δημοσιευμενοι λαμβανουν υποψιν την ενδοτικοτητα του cantilever (kai OXI ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ) και την ενεργο μαζα του βραχιονα... Η κεφαλη ομως (το cantilever της) εχει αναρτηση....

Μα ακριβώς αυτής της ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ την ενδοτικότητα κυνηγάμε!
είναι ελαστική, πάει πάνω - κάτω , δεξιά - αριστερά!!
γι'αυτό συντονίζεται με το "κύμα" του δίσκου και μας τα γ@μ@ει όλα! σε ολόισιο δίσκο δεν έχουμε ΤΟΣΗ ανάγκη.
πρέπει να είναι τελείως λάθος ο συνδυασμός ανάρτησης/βάρους συνόλου για να ταλαιπωρηθεί η ανάρτηση στην προσπάθεια να "παρασύρει" έναν βαρύ βραχίονα!
ή μια "σκληρή" ανάρτηση όταν έχει από πάνω της έναν πολύ ελαφρύ βραχίονα. (εκεί δεν έχει ταλαιπωρια, έχει άλλα)

από αυτοκίνητα και τις αναρτήσεις τους έχεις καμιά ιδέα πως λειτουργούν;;
ξεκίνα από κει μπας και μπεις στον ίσιο δρόμο γιατί τα έχεις μπερδέψει άσχημα στο θέμα πικάπ............
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Rega vs Rega tonearm !!!!!

H ενδοτικοτητα του cantilever, παραμενει σταθερη σε ολη την ζωη μιας κεφαλης. Η αναρτηση δεν εχει ενδοτικοτητα, αποσβεση κανει και η αποδοση της πεφτει με τον χρονο. Οι διαφοροι τυποι δεν συνυπολογιζουν την υπαρξη αναρτησης, θεωρουν δηλαδη οτι δεν υπαρχει...
 
Re: Rega vs Rega tonearm !!!!!

Compliance=ενδοτικότητα, υποχωρητικότητα, συμμόρφωση, υποταγή.

Είναι η ιδιότητα ενός στερεού σώματος να μεταβάλλεται σε διαστάσεις και σχήμα κάτω από την επίδραση μιας εξωτερικής δύναμης και να επανέρχεται στην αρχική του κατάσταση όταν η δύναμη αυτή πάυει να ασκείται.

να σου δώσω ένα απλό παράδειγμα από πιο "εύκολο" κόσμο..
και η ανάρτηση των αυτοκινήτων δεν έχει ενδοτικότητα μέχρι να της βάλεις ένα αυτοκίνητο από πάνω και αρχίσει να καταπίνει ανωμαλίες, λακούβες, βουνά και λαγκάδια....
Ξαφνικά και ενδοτικότητα αποκτά και απόσβεση κραδασμών κάνει μέχρι εκεί που έχουν υπολογιστεί τα όρια και οι δυνατότητές της.

Άλλη γλώσσα μιλάμε ήθελα νά'ξερα;;;
 
Απάντηση: Re: Rega vs Rega tonearm !!!!!

Άλλη γλώσσα μιλάμε ήθελα νά'ξερα;;;

Προφανως... Αμα δεν μπορεις να καταλαβεις οτι καμμια αναρτηση ΔΕΝ εχει ενδοτικοτητα, αλλα μονον συχνοτητα αποσβεσης (αναλογα με τις δυναμεις που δεχεται ανα στιγμη του χρονου και με την γωνια κατευθυνσης τους) και οτι η αποσβεση της ειναι μεταβαλλομενη αλλα και "πεφτει" εν τω χρονω... τοτε προφανως μιλαμε αλλη γλωσσα... Η ενδοτικοτητα αφορα μονον την ελαστικοτητα του cantilever.
 
Απάντηση: Rega vs Rega tonearm !!!!!

Oταν μιλαμε για συχνοτητα συντονισμου ενος συστηματος κεφαλης-βραχιονα, κανενας τυπος, καμμιας φυσικης επιστημης δεν μπορει να δωσει αποτελεσμα, ουτε καν προσεγγισης... Τουτο διοτι απλα, ολοι οι τυποι που ειναι δημοσιευμενοι λαμβανουν υποψιν την ενδοτικοτητα του cantilever (kai OXI ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ) και την ενεργο μαζα του βραχιονα... Η κεφαλη ομως (το cantilever της) εχει αναρτηση....

Έχετε κάποια τεκμηρίωση, υπόψη σας, για όλα αυτά που αναφέρετε;
 
Απάντηση: Rega vs Rega tonearm !!!!!

Έχετε κάποια τεκμηρίωση, υπόψη σας, για όλα αυτά που αναφέρετε;

Δηλαδη? τι να τεκμηριωσει καποιος? Οτι οι αναρτησεις εχουν μονον αποσβεση? Ενδοτικοτητα (βαθμο ελαστικοτητας) εχουν τα στερεα υλικα που δεν καπτονται ευκολα.
 
Απάντηση: Rega vs Rega tonearm !!!!!

Δηλαδη? τι να τεκμηριωσει καποιος? Οτι οι αναρτησεις εχουν μονον αποσβεση? Ενδοτικοτητα (βαθμο ελαστικοτητας) εχουν τα στερεα υλικα που δεν καπτονται ευκολα.

Ακριβώς αυτό θα ήθελα.
 
Απάντηση: Rega vs Rega tonearm !!!!!

Ακριβώς αυτό θα ήθελα.

Οποτε για ποια συχνοτητα συντονισμου καποιου ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ και για ¨τυπους" που την βρισκουμε μιλανε καποιοι, οταν το συστημα εμπεριεχει αναρτηση στην διαδικασια που οι παραμετροι της δεν λαμβανονται υποψιν απο κανεναν τυπο και μαλιστα οταν και αλλοι (σημαντικοτατοι) παραγοντες δεν λαμβανονται υποψιν? (αναρτηση, τριβες ρουλεμαν, αποσβεση που εφαρμοζεται στον βραχιονα, θεση αντιβαρου, υλικο (μηχανικης) γειωσης της ενεργειας στο armboard, ταχυτητα εκφορτισης της μηχανικης γειωσης της ενεργειας απο το πικαπ, εδραση του πικαπ, επιροη του συστηματος απο την μουσικη ενεργεια που υπαρχει στην ατμοσφαιρα του χωρου, γωνια αναγνωσης της κεφαλης, ανωση η βυθισμα της κεφαλης, δυναμη antiskating κ.λ.π (παρα πολλα ακομα)...
 
Re: Rega vs Rega tonearm !!!!!

Να συμπληρώσω, ότι αν τυχόν υπάρχουν αδημοσίευτες, άγνωστες στο ευρύ κοινό απόψεις και αναλύσεις, ή ακόμα και ολότελα καινούργιες και αυτές ενδιαφέρουν.

Θα σε καλύψω μόλις γίνω καλά.. περνάω μια μετατραυματική περίοδο.
Υπάρχει υλικό και βιβλιογραφία..
 
Re: Απάντηση: Rega vs Rega tonearm !!!!!

Δηλαδη? τι να τεκμηριωσει καποιος? Οτι οι αναρτησεις εχουν μονον αποσβεση? Ενδοτικοτητα (βαθμο ελαστικοτητας) εχουν τα στερεα υλικα που δεν καπτονται ευκολα.

Δηλαδή η ανάρτηση δεν 'επηρεάζεται' από αλλαγή θερμοκρασίας του χώρου με αποτύπωμα στον ήχο?
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Rega vs Rega tonearm !!!!!

Δηλαδή η ανάρτηση δεν 'επηρεάζεται' από αλλαγή θερμοκρασίας του χώρου με αποτύπωμα στον ήχο?

Ποιος ισχυριστηκε αντιθετα? Λεω πριν, "και πολλα ακομα" δεν λεω? Βαλτο λοιπον κι'αυτο στον "κουβα" με ολα τα υπολοιπα που δεν ανεφερα...