Ποδήλατο!

Υπαρχουν και ωραιοτατα παντελονια της Vaude που εχουν εσωτερικα "τσεπακια" οπου μπαινει το pad και αφαιρουνται οποτε θελεις.

Και δεν θα κυκλοφορεις σαν ηρωας του Mel Brooks :flipout:

(αν βεβαια τα χλμ ειναι πολλα κολαν και παλι κολαν)
 
Re: Απάντηση: Re: Ποδήλατο!

Μου θυμίζει η όλη συζήτηση αυτά που διάβαζα στα ποδηλατικά φόρα περυσι που αγόρασα κι εγώ ποδήλατο. Είναι σαν το hi-end εδώ σε μας: Κάποιος θέλει ένα απλό σύστημα να ακούει στο εξοχικό και του την πέφτουμε όλοι να αγοράσει ξεχωριστά κομμάτια, καλώδια, ρακ και λοιπά.

Δε βρίσκεις άκρη με τους ποδηλάτες -όπως και με τους χαϊεντάδες.

Ο υπάλληλος μόλις με είδε να ρυθμίζω το ύψος σέλας έτσι ώστε να μπορώ να πατάω κάτω χωρίς να μετακινούμαι πάνω της -οπότε και δεν τέντωνε τελείως το πόδι στην κάτω θέση του πεντάλ- έπαθε αποπληξία.

Παρόμοια αποπληξία έπαθα κι εγώ από το σύγκαμα λόγω τριβής στη σέλα, αφού κάθε 3 και λίγο σταματάς για να μη σε πατήσουν. Ακολούθησα ως προς το ύψος της αρχικά τις οδηγίες στα φόρα -λες και θα πήγαινα να κάνω νέο ρεκόρ γύρου Γαλλίας ο βλάκας και ήθελα μέγιστη εκμετάλλευση δύναμης.

Φυσικά κι εγώ αν δεν είχα κάποια επείγοντα οικογενειακά προβλήματα εδώ και κανα 2 μήνες, θα το είχα κάνει ήδη ηλεκτρικό.

Για αγύμναστους μεσήλικες καπνιστές σαν εμένα είναι ιδανικό. Όπως ακριβώς το έθεσες. Θα την κάνεις τη βόλτα των 10 χλμ, έστω κι αν έχει ανηφόρες και θα ποδηλατήσεις έστω αναλογικά μιλώντας τα 4 χλμ από αυτά. Χωρίς υποβοήθηση θα κάνεις απλά 0.


Αν ο φίλος είναι γυμνασμένος, ότι και να πάρει δεν έχει και πολύ σημασία. Αν αυτό που έβαλε στο λινκ το έπαιρνα εγώ, το αυχενικό το είχα σίγουρο, χώρια τα υπόλοιπα.

Η Trek (ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές παγκοσμίως) μαζί με κάθε ποδήλατο που πουλάει, δίνει μαζί και... user manual. Όχι φυσικά για να σου μάθει να κάνεις ποδήλατο (αν και οι περισσότεροι που κυκλοφορούν στους δρόμους, είναι αλήθεια ότι αγνοούν θεμελιώδεις κανόνες γύρω από αυτό)!
Το βιβλιαράκι αυτό περιλαμβάνει από πληροφορίες για βασικές επισκευές του ποδηλάτου, οδηγίες για ασφαλή οδήγηση και βεβαίως οδηγίες για τη σωστή ρύθμιση του ποδηλάτου ώστε αυτό να έρθει στα μέτρα του αναβάτη.
Επιπλέον, όλοι οι σοβαροί (εννοώ πέρα από τα ποδήλατα που βρίσκεις στα supermarket) κατασκευαστές διαθέτουν τα ποδήλατά τους, ανεξαρτήτως είδους, σε διαφορετικά μεγέθη ώστε αυτά να είναι όσο το δυνατόν πιο σωστά ταιριασμένα για το σώμα του εκάστοτε ποδηλάτη. Από κει και πέρα, υπάρχουν διαφορετικά μήκη λαιμών, δισκοβραχιόνων, τιμονιών κλπ ακριβώς για τον ίδιο λόγο.

Προφανώς, η ίδια και μεγαλύτερη ποικιλία υπάρχει και στο hi end, με μία όμως ουσιώδη διαφορά: στην ποδηλασία οι επιλογές αυτές δεν έχουν να κάνουν με το γούστο του εκάστοτε ποδηλάτη, αλλά αποτελούν αναγκαίες ρυθμίσεις για τη ΣΩΣΤΗ και ΑΣΦΑΛΗ χρήση του ποδηλάτου και την αποφυγή τραυματισμών. Και η συζήτηση για αυτές δεν άρχισε (ούτε θα τελειώσει) από τα φόρα, αλλά απασχολεί κάθε ποδηλάτη είτε έχει είτε όχι πρόσβασή σε αυτά!! Στο bike fitting δε χωράει παρά απειροελάχιστο tweaking, αντίθετα με το hi end, όπου ο καθένας πειράζει ό,τι του καπνίσει (και καλά κάνει αφού δύσκολα θα προκαλέσει πρόβλημα στην υγεία του απ' αυτό).

Εσύ ο ίδιος λες ότι σταματάς κάθε 3 και λίγο γιατί σε ενοχλεί η σέλα σου. Αν εσύ εχεις επιλέξει να την τοποθετήσεις τόσο χαμηλά όσο μας λες, σου εγγυώμαι προσωπικά ότι σύντομα θα αποκτήσεις πρόβλημα με τα γόνατά σου. Αν δεν ήταν λάθος ρυθμισμένη και αν δε φοβόσουν "μην τυχόν σου κρεμάσουν κουδούνια", να είσαι σίγουρος ότι κανένα σύγκαμα δε θα σου συνέβαινε.

Επίσης, για να μην υπάρχουν ψευδαισθήσεις, για "αγύμναστους μεσήλικες καπνιστές" 10χλμ βόλτα με το ποδήλατο δεν είναι γυμναστική. Πόσω μάλλον όταν κάποια απ' αυτά (και δη τα ανηφορικά) τα κάνει το μοτέρ και όχι τα πόδια, οι πνεύμονες και η καρδιά.

Για να πάει για ψώνια ή για καφέ ή μια βόλτα στη γειτονιά του, θα κυκλοφορεί σαν τον Ε.Τ. τον εξωγήινο στο δρόμο? Μην του κρεμάσουν και κουδούνια του χριστιανού..

Εγραψα σε επόμενο μήνυμα ότι για απλό commuting και για μικρές αποστάσεις, το κολάν δεν είναι απαραίτητο. Υπάρχουν εσώρουχα με pad όμως που φοριούνται μια χάρα μέσα από το παντελόνι.
 
Last edited:
Προς τους μη εξοικιωμένους -κ εγώ μέσα σε αυτους δηλώνω- το ποδήλατο είναι περισσότερο θέμα απόφασης!
Απο την στιγμή που θα μπεις στην διαδικασία και το κάνεις με μια σχετική κανονικότητα, τότε πολύ γρήγορα θα αποκτηθεί και η φυσική κατάσταση και θα γίνει και συνήθεια!
Πάντα με δεδομένο οτι έχει αγοραστεί ένα σωστό ποδήλατο για τον εκάστοτε σωματότυπο και χρήση και έχει στηθεί σωστά στο σώμα του εκάστοτε αναβάτη!
Μπορεί να νομίζουμε πως μαι κούρσα πχ είναι κουραστική και απόλυτη αλλά ακουγοντας κάποιες συμβουλες απο πιο παλιούς και απο κάποιους καταρτισμένους πωλητές -σιγουρα υπάρχουν και μπόλικοι άσχετοι, όπως σε μαγαζί γνωστής αλυσίδας που οταν τους είπα cyclocross μου έδειξαν ένα σχεδόν γυναικείο με καλάθι μπροστά-, μπορεις να βρεις κούρσα που δεν είναι καθόλου έτσι (προσωπική μου εμπειρία με το Kona) απο κει και πέρα το ίδιο ισχύει σε όλες τις κατηγορίες!!!
Πάρτε ποδήλαταααααα!!!!!
 
Επειδή οι περισσότεροι εδώ μέσα δεν είμαστε 18άρηδες,μήπως πρέπει πριν ξεκινήσει κάποιος ποδήλατο,τρέξιμο κτλ,πρέπει να κάνει και καμιά ιατρική εξέταση;
 
θεωρώ οτι μια καρδιολογική εξέταση στους 40+ αγύμναστους καλό θα είναι να γίνει, αφού ειδικά στην αρχή θα "ζοριστεί" αρκετά, αν βέβαια το πιέσεις.
 
οπωσδήποτε θελει σταδιακό ζόρισμα... εγώ νομιζω πως μπορείς και να μην ζοριστέις καθόλου σε πρώτο χρόνο... πας χαλαρά με τον ρυθμό σου... με σημασία στις αναπνοές και αν η ανηφόρα γίνεται ζόρικη κατεβαίνεις... εδώ είναι που βοηθά και το ποδήλατο.. πρέπει να μπορεί να περάσει την ενέργεια σου στον δρόμο, ωστε να "βλέπεις" τα αποτελέσματα του κόπου σου!!!
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ποδήλατο!

Η Trek (ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές παγκοσμίως) μαζί με κάθε ποδήλατο που πουλάει, δίνει μαζί και... user manual. Όχι φυσικά για να σου μάθει να κάνεις ποδήλατο (αν και οι περισσότεροι που κυκλοφορούν στους δρόμους, είναι αλήθεια ότι αγνοούν θεμελιώδεις κανόνες γύρω από αυτό)!
Το βιβλιαράκι αυτό περιλαμβάνει από πληροφορίες για βασικές επισκευές του ποδηλάτου, οδηγίες για ασφαλή οδήγηση και βεβαίως οδηγίες για τη σωστή ρύθμιση του ποδηλάτου ώστε αυτό να έρθει στα μέτρα του αναβάτη.
Επιπλέον, όλοι οι σοβαροί (εννοώ πέρα από τα ποδήλατα που βρίσκεις στα supermarket) κατασκευαστές διαθέτουν τα ποδήλατά τους, ανεξαρτήτως είδους, σε διαφορετικά μεγέθη ώστε αυτά να είναι όσο το δυνατόν πιο σωστά ταιριασμένα για το σώμα του εκάστοτε ποδηλάτη. Από κει και πέρα, υπάρχουν διαφορετικά μήκη λαιμών, δισκοβραχιόνων, τιμονιών κλπ ακριβώς για τον ίδιο λόγο.

Προφανώς, η ίδια και μεγαλύτερη ποικιλία υπάρχει και στο hi end, με μία όμως ουσιώδη διαφορά: στην ποδηλασία οι επιλογές αυτές δεν έχουν να κάνουν με το γούστο του εκάστοτε ποδηλάτη, αλλά αποτελούν αναγκαίες ρυθμίσεις για τη ΣΩΣΤΗ και ΑΣΦΑΛΗ χρήση του ποδηλάτου και την αποφυγή τραυματισμών. Και η συζήτηση για αυτές δεν άρχισε (ούτε θα τελειώσει) από τα φόρα, αλλά απασχολεί κάθε ποδηλάτη είτε έχει είτε όχι πρόσβασή σε αυτά!! Στο bike fitting δε χωράει παρά απειροελάχιστο tweaking, αντίθετα με το hi end, όπου ο καθένας πειράζει ό,τι του καπνίσει (και καλά κάνει αφού δύσκολα θα προκαλέσει πρόβλημα στην υγεία του απ' αυτό).

Εσύ ο ίδιος λες ότι σταματάς κάθε 3 και λίγο γιατί σε ενοχλεί η σέλα σου. Αν εσύ εχεις επιλέξει να την τοποθετήσεις τόσο χαμηλά όσο μας λες, σου εγγυώμαι προσωπικά ότι σύντομα θα αποκτήσεις πρόβλημα με τα γόνατά σου. Αν δεν ήταν λάθος ρυθμισμένη και αν δε φοβόσουν "μην τυχόν σου κρεμάσουν κουδούνια", να είσαι σίγουρος ότι κανένα σύγκαμα δε θα σου συνέβαινε.

Επίσης, για να μην υπάρχουν ψευδαισθήσεις, για "αγύμναστους μεσήλικες καπνιστές" 10χλμ βόλτα με το ποδήλατο δεν είναι γυμναστική. Πόσω μάλλον όταν κάποια απ' αυτά (και δη τα ανηφορικά) τα κάνει το μοτέρ και όχι τα πόδια, οι πνεύμονες και η καρδιά.



Εγραψα σε επόμενο μήνυμα ότι για απλό commuting και για μικρές αποστάσεις, το κολάν δεν είναι απαραίτητο. Υπάρχουν εσώρουχα με pad όμως που φοριούνται μια χάρα μέσα από το παντελόνι.

Μάλλον δεν το διάβασες προσεκτικά. Με ενοχλούσε όσο είχε το "σωστό" ύψος. Οι γέροι μας έκαναν ποδήλατο δεκαετίες ολόκληρες και τα γόνατά τους δεν έπαθαν τίποτα. Τη δε σέλα την είχαν χαμηλά.
ΔΕΝ ποδηλατούμε με ένταση πάνω από 40-50%, είπαμε δεν πάμε στο γύρο της Γαλλίας. Αν ο δρόμος απαιτεί παραπάνω προσπάθεια, το κάνουμε ηλεκτρικό.

Συγγνώμη, αλλά με τα ηλεκτρικά ποδήλατα δεν τόχεις. Τα pedelcs απλά πολλαπλασιάζουν τη δύναμη που ασκείς (Χ1, Χ2, Χ3 έχουν ρυθμίσεις). ΔΕΝ είναι σκούτερ να τα πηγαίνεις μόνο με το γκάζι. Γι'αυτό και λέγεται υποβοήθηση.

Με τη λογική τη δική σας, όποιος δεν έχει τη φυσική κατάσταση και την ηλικία να ανεβαίνει κλίσεις 4-5% που είναι συνήθεις στην Αθήνα, πρέπει να απέχει από το ποδήλατο. Όπως πρέπει να απέχει και από το περπάτημα ο εμφραγματίας, αφού δεν μπορεί να ανέβει τον Καρέα.

Αυτό που δεν καταλαβαίνετε -με τίποτα- είναι ότι η πλειοψηφία των ανθρώπων θέλει/μπορεί να κάνει ήπια άσκηση (επανάληψη: μέχρι το 50% του μέγιστου καρδικού ρυθμού). Είναι ευεργετικότατη, ρώτα όποιον καρδιολόγο θες.
Γι όλους αυτούς, η υποβοήθηση είναι ευλογία. Για τους χομπίστες, που ιδρώνουν τη φανέλα, είναι φυσικά άχρηστη. Πρόκειται για διαφορετικούς κόσμους..
 
Ευτυχώς εγώ δεν έπαθα τπτ αν κ έφυγα στην κυριολεξία πάνω από το ποδήλατο. "Μουλάρωσε" το ποδηλατάκι σε ένα πεζοδρόμιο που δεν υπολόγισα καλά και δεν κατάφερα να ανέβω....


Ακριβως το ιδιο επαθα και εγω και ακομα γελαω με τη φαση.
Μια εβδομαδα μετα το πεσιμο, φτιαξανε στο σημειο μια ωραια ραμπα
για αναπηρικα καροτσια. (Γωνια Αγιων Παντων-Μοναστηριου Θεσσαλονικη)

Οσο για το υψος της σελας οσο πιο ψηλα γινεται.
Το "οσο πιο ψηλα", για μενα ειναι να ισοροπω εν στασει στις ακρες απο τις
μυτες των παπουτσιων χωρις να κατεβαινω απο τη σελα .
Την πατησα με τα γονατα και μαλιστα χωρις να παταω πολυ βαριες και ανηφορικες πεταλιες.
Ταλαιπωρηθηκα με πονους 2-3 μηνες και ευτυχως περασαν χωρις θεραπεια
και χωρις να σταματησω το ποδηλατο, απλως ψηλωνοντας τη σελα.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ποδήλατο!

Πιστέψτε με, στο γύρο της Γαλλίας δεν πρόκειται να πάω ποτέ, παρά μόνο ίσως ως θεατής. Το έχω αποδεχτεί πλέον :ADFAD2: Και, εκτός από 2-3 συμπατριώτες μας, το ίδιο ισχύει και για όλους όσους κάνουν ποδήλατο αυτή την εποχή στην Ελλάδα.

Με τη λογική τη δική σας, όποιος δεν έχει τη φυσική κατάσταση και την ηλικία να ανεβαίνει κλίσεις 4-5% που είναι συνήθεις στην Αθήνα, πρέπει να απέχει από το ποδήλατο. Όπως πρέπει να απέχει και από το περπάτημα ο εμφραγματίας, αφού δεν μπορεί να ανέβει τον Καρέα.

Θα σταθώ όμως σε αυτό μόνο: κάθε άλλο παρά απέτρεψα ("με τη λογική μου") οποιονδήποτε από το να κάνει ποδήλατο. Αλίμονο αν η άσκηση ήταν μόνο για όσους έχουν ήδη καλή φυσική κατάσταση!

Εγώ ο ίδιος ξεκίνησα τον Ιούλιο του '12 χωρίς να έχω γυμναστεί ούτε για μία ώρα (φαντάζομαι ότι δεν πιάνονται οι σχολικές αθλοπαιδιές) τα προηγούμενα 33 χρόνια της ζωής μου. Και αν και δεν ήμουν υπερβολικά υπέρβαρος, όχι μόνο δεν είχα γυμναστεί ποτέ, αλλά είχα μια άθλια καθημερινότητα από πλευράς διατροφικών συνηθειών, καπνίσματος, κατανάλωσης αλκοόλ καθώς και πλούσιο οικογενειακό ιστορικό καρδιοπαθειών αλλά και ενοχλητικά υπολείμματα (ανισοσκελία, σπονδυλοδεσία κλπ) σοβαρού τροχαίου από το 2004. Από τότε μέχρι σήμερα έχω κάνει περί τα 13000 χλμ με το ποδήλατο. Και στην αρχή το έπαιρνα στα χέρια σε κάτι ζόρικες ανηφόρες ή τα έφτυνα μετά από 40χλμ...

Κάντε ποδήλατο και μη βάζετε περιορισμούς, εκτός από αυτούς που θα σας πει ο γιατρός σας! Αν δεν έχετε τη φυσική κατάσταση να ανεβείτε κλίσεις 4-5%, διαλέξτε πιο φλατ διαδρομή για αρχή. Σιγά σιγά θα μπορέσετε, είναι σίγουρο.

Όσο για το τι έκαναν οι παλιότεροι, να θυμίσω επίσης ότι ούτε κράνος φορούσαν. Είναι αλήθεια ότι οι περισσότεροι απ' αυτούς δεν έπαθαν τίποτα :violent-smiley-008:
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ποδήλατο!

Μάλλον δεν το διάβασες προσεκτικά. Με ενοχλούσε όσο είχε το "σωστό" ύψος. Οι γέροι μας έκαναν ποδήλατο δεκαετίες ολόκληρες και τα γόνατά τους δεν έπαθαν τίποτα. Τη δε σέλα την είχαν χαμηλά....
Το γεγονός οτι για κάποιο λόγο δεν θες να έχεις την σωστή ρύθμιση στο ύψος της σέλας δεν σημαίνει πως προτείνεται γενικώς να είναι χαμηλά!!!
Επίσης στη σωστή θέση δεν πρέπει να τεντώνει εντελώς το πόδι όταν το πετάλι είναι στο κάτω σημείο...
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ποδήλατο!

Μάλλον δεν το διάβασες προσεκτικά. Με ενοχλούσε όσο είχε το "σωστό" ύψος. Οι γέροι μας έκαναν ποδήλατο δεκαετίες ολόκληρες και τα γόνατά τους δεν έπαθαν τίποτα. Τη δε σέλα την είχαν χαμηλά.
ΔΕΝ ποδηλατούμε με ένταση πάνω από 40-50%, είπαμε δεν πάμε στο γύρο της Γαλλίας. Αν ο δρόμος απαιτεί παραπάνω προσπάθεια, το κάνουμε ηλεκτρικό.

Συγγνώμη, αλλά με τα ηλεκτρικά ποδήλατα δεν τόχεις. Τα pedelcs απλά πολλαπλασιάζουν τη δύναμη που ασκείς (Χ1, Χ2, Χ3 έχουν ρυθμίσεις). ΔΕΝ είναι σκούτερ να τα πηγαίνεις μόνο με το γκάζι. Γι'αυτό και λέγεται υποβοήθηση.

Με τη λογική τη δική σας, όποιος δεν έχει τη φυσική κατάσταση και την ηλικία να ανεβαίνει κλίσεις 4-5% που είναι συνήθεις στην Αθήνα, πρέπει να απέχει από το ποδήλατο. Όπως πρέπει να απέχει και από το περπάτημα ο εμφραγματίας, αφού δεν μπορεί να ανέβει τον Καρέα.

Αυτό που δεν καταλαβαίνετε -με τίποτα- είναι ότι η πλειοψηφία των ανθρώπων θέλει/μπορεί να κάνει ήπια άσκηση (επανάληψη: μέχρι το 50% του μέγιστου καρδικού ρυθμού). Είναι ευεργετικότατη, ρώτα όποιον καρδιολόγο θες.
Γι όλους αυτούς, η υποβοήθηση είναι ευλογία. Για τους χομπίστες, που ιδρώνουν τη φανέλα, είναι φυσικά άχρηστη. Πρόκειται για διαφορετικούς κόσμους..


ποιο ήταν το σωστό υψος? Για να σε ενοχλούσε, αν ήταν σωστό, τοτε 100% δεν έφταιγε το ύψος αλλα κάτι αλλο! (η σελλα, το μέγεθος του ποδηλάτου, υπόλοιπες ρυθμίσεις η ακόμα και το σώμα σου σε περίπτωση που υπάρχει ανισοσκελια!). Οι γέροι μας πήγαιναν απο το σπιτι στο περίπτερο, ναι εκεί δεν πιθανόν δεν παθαίνεις τίποτα :p

Αν κάνεις ομως ποδήλατο λιγο πιο προπονητικά-αγωνιστικά (ειδκά σε κούρσα που τα χιλιόμετρα μπορεί να φτάσουν και τα 100 σε μια προπόνηση, μην μιλήσω για brevets που τα 200-400 ειναι συνηθισμένα!), εκεί το ποδήλατο πρέπει να κουμπώσει καλά πανω σου, αλλιώς τον ήπιες! οι πόνοι θα ειναι πολλοί, η απόδοση μικρότερη!

θέλω να καταλήξω στο οτι: αν δεν εχεις το ποδήλατο για να πηγαίνεις να πάρεις τσιγάρα, τότε δεν υπάρχει λογος κάποιος να κάνει με λάθος ποδήλατο / ρυθμίσεις και ας μην ειναι PRO! δεν ειναι προνόμιο των επαγγελματιών το bike fitting. Στην εποχή μας με 2 κλικ εχεις μπροστά σου υπέροχους οδηγούς για bike fitting ,συμβουλές, διατροφή κτλ. Ενα λάθος ποδήλατο συνήθως θα αποθαρρύνει κάποιον να κάνει, αφού ούτε θα βολευτεί πάνω του και θα κουράζεται απίστευτα εύκολα!
 
Last edited:
Μπορεί να μην πηγαίνεις για τσιγάρα αλλά να το έχεις για ολοήμερο commuting για δουλειές σε ένα μεγάλο εύρος στην πόλη.
Πάλι θέλει σωστό fitting...
 
Η αληθεια ειναι οτι τα παλια ποδηλατα ειχαν
μακρεις και ψηλους σκελετους με τεραστιες ροδες.
Ετσι τα ποδια ηταν σχετικα τεντωμενα ανεξαρτητα με τη
το υψος της σελας. (που πολλες φορες δεν ψηλωνε καν)
Δεν θα μπορουσε να ηταν και αλλοιως
αφου ουτε ταχυτητες δεν ειχαν.
Που να τα ξεκινησεις με παραλυγισμενο το γονατο.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ποδήλατο!

ποιο ήταν το σωστό υψος? Για να σε ενοχλούσε, αν ήταν σωστό, τοτε 100% δεν έφταιγε το ύψος αλλα κάτι αλλο! (η σελλα, το μέγεθος του ποδηλάτου, υπόλοιπες ρυθμίσεις η ακόμα και το σώμα σου σε περίπτωση που υπάρχει ανισοσκελια!). Οι γέροι μας πήγαιναν απο το σπιτι στο περίπτερο, ναι εκεί δεν πιθανόν δεν παθαίνεις τίποτα :p

Αν κάνεις ομως ποδήλατο λιγο πιο προπονητικά-αγωνιστικά (ειδκά σε κούρσα που τα χιλιόμετρα μπορεί να φτάσουν και τα 100 σε μια προπόνηση, μην μιλήσω για brevets που τα 200-400 ειναι συνηθισμένα!), εκεί το ποδήλατο πρέπει να κουμπώσει καλά πανω σου, αλλιώς τον ήπιες! οι πόνοι θα ειναι πολλοί, η απόδοση μικρότερη!

θέλω να καταλήξω στο οτι: αν δεν εχεις το ποδήλατο για να πηγαίνεις να πάρεις τσιγάρα, τότε δεν υπάρχει λογος κάποιος να κάνει με λάθος ποδήλατο / ρυθμίσεις και ας μην ειναι PRO! δεν ειναι προνόμιο των επαγγελματιών το bike fitting. Στην εποχή μας με 2 κλικ εχεις μπροστά σου υπέροχους οδηγούς για bike fitting ,συμβουλές, διατροφή κτλ. Ενα λάθος ποδήλατο συνήθως θα αποθαρρύνει κάποιον να κάνει, αφού ούτε θα βολευτεί πάνω του και θα κουράζεται απίστευτα εύκολα!

Σωστός και με σαφώς περισσότερες γνώσεις από εμένα στο θέμα. Έχουμε όμως διαφορετική αφετηρία: Το έχω για να κάνω τις καθημερινές μου δουλειές χωρίς να κινώ αυτοκίνητο, ή να θέλω π.χ 1 ώρα πήγαινε έλα με τα πόδια για μια απόσταση 2-3 χιλιομέτρων.

Το τι με ενοχλούσε είναι -σχετικά- απλό:
Στη συντριπτική πλειοψηφία των σκελετών -εξαιρούνται κάτι τσοπεροειδή που σου σπάζουν τη μέση μετά από το πρώτο 10λεπτο, το σωστό ύψος σέλας σημαίνει ότι στο σταμάτημα ΠΡΕΠΕΙ να γλιστράς λίγο πάνω της για να πατήσεις κάτω και να στηριχτείς με το ένα πόδι. Για κάποιον που κάνει ποδηλασία - χόμπι αυτό είναι αδιάφορο, μιας και βάζει συνήθως 1-2 φορές πόδι κάτω σε κάθε έξοδο.
Για μένα που κυκλοφορώ στην ευρύτερη γειτονιά μου, κάθε 50 μέτρα σταματώ -για να μη με πατήσουν οι "συνάδελφοι" αυτοκινητιστές της συμφοράς.
Κάθε φορά έπρεπε να κάνω την παραπάνω κίνηση. Λόγω τριβής στη σέλα, έστω και κατά 4-5 εκατοστά, άρπαξα ένα σύγκαμα περιωπής - ήταν και Σεπτέμβρης, είχε ζέστη.

Με τη χαμηλωμένη σέλα -πατάω κάτω ΧΩΡΙΣ να μετακινούμαι πάνω της δεξιά αριστερά- όλα εντάξει. Πρόβλημα βέβαια -που σωστά επισήμανες- τα γόνατα.
Λύση: Μέτρια επιβάρυνση. Αν ζορίσεις τον μηριαίο χωρίς να μπορείς να φέρεις το γόνατο σε πλήρη έκταση, όντως θα το πάρεις στο χέρι.
Εν ανάγκη δηλαδή σε ανηφόρα κάντο όπως οι παππούδες: κατέβα και πήγαινέ το στα χέρια.

Δεν έχει καμία σχέση με ποδηλασία ως χόμπι αυτό που κάνω, γι' αυτό και οι συμβουλές των ειδικών -όσο κι αν είναι σωστές στα πλαίσια του χόμπι που λέγαμε- δεν ταιριάζουν σε μένα.

Commuting είναι και η δική μου χρήση βέβαια, αλλά απέχει έτη φωτός από το αντίστοιχο που έκανα περιστασιακά -Μάιο με Σεπτέμβρη- στο Βερολίνο.
Εκεί ήταν πεταλιά και χιλιόμετρο. Η πόλη είναι ταψί, υπήρχαν ποδηλατόδρομοι, μέχρι και φανάρια για τους ποδηλάτες. Ζόρι μηδέν. Οι δε αυτοκινητιστές, εξοικειωμένοι με το φαινόμενο, σε πρόσεχαν.
Γι αυτό και βλέπουμε στις φωτογραφίες να κυκλοφορούν με κάτι απίθανα μονοτάχυτα κάθε ηλικίας πολίτες στο Άμστερνταμ, την Κοπεγχάγη ή τις Βρυξέλλες.

Διαβάζω κάτι σχόλια δικών μας στα φόρα, για το πόσο τους ζηλεύουν που έχουν ποδηλατική κουλτούρα και λοιπές τρίχες κατσαρές. Κάνε την Αθήνα επίπεδη και θα γίνουμε κι εμείς έτσι σε χρόνο μηδέν.
Άλλες ανάγκες, άλλοι κανόνες..
 
30 χιλιομετράκια σήμερα μετά τη δουλειά!!! Αντε να ανεβαίνουμεεε ...

1609766_10152206212984458_1177595334_n.jpg
 
Από την παραλιακή στο ύψος της Βούλας.

Ρε 'σεις αφήστε τα μπράβο μην μπει κανένας αληθινός ποδηλάτης και τα διαβάσει... θα μας πάρει στο ψιλό... Χα χα χα!
 
Από την παραλιακή στο ύψος της Βούλας.

Ρε 'σεις αφήστε τα μπράβο μην μπει κανένας αληθινός ποδηλάτης και τα διαβάσει... θα μας πάρει στο ψιλό... Χα χα χα!

Γιατί να αφήσουμε τα μπράβο; δεν υπάρχει ποδηλάτης απ' αυτούς που σήμερα "έχουν την 100άρα για ψωμοτύρι", που όταν ξεκινούσε το ποδήλατο δεν έβλεπε τα 30χλμ σαν επιτυχία! Μπράβο λοιπόν και μη σταματάς να πεταλάρεις!