Ποιά ταινία μόλις είδατε;

The Straight Story[1999]
MV5-BNm-E1-MDk4-OWEt-Yjk1-NS00-MWU2-LTk5-ZWIt-Yj-Zh-Ym-Rk-ODRj-MDc0-Xk-Ey-Xk-Fqc-Gde-QXVy-Nj-E5-Mj-Uy-OTM-V1.jpg



https://www.imdb.com/title/tt0166896/?ref_=fn_al_tt_1


Απο τις πιο ομοφες και αληθινες ταινιες που εχω δει. Ρεαλιστικη με εναν Richard Farnsworth στον τελευταιο ρολο της ζωης του να δινει ρεσιταλ ερμηνειας. Ισως να ειναι και απο τις καλυτερες του David Lynch. Μεγαλα νοηματα ζωης και ανθρωπιας σε αυτο το ταξιδι που θα δειτε. Ανετα ξανα βλεπετε και δευτερη και τριτη φορα με τοσα που εχει να πει. 8.5/10

Πω πω ναι, παιζει να την εχω ξεκινήσει τόσες φορές να την δω και πάντα κάτι γίνεται και βλέπω μέχρι την μέση, άλλοτε από την μέση και μετά .... οτι να ναι.... Σίγουρα πρόκεται για μια πολύ "γλυκιά" ταινία και πρέπει κάποια στιγμή επιτέλους να την δω ολοκληρωμένα από την αρχή.
 
Επειδή ειπώθηκε θέμα κλασσικής μουσικής από τον Δημήτρη Ιωάννου, έχω να προτείνω, μιας και το συγκεκριμένο θέμα που είμαστε αφορά ταινίες, τα Fantasia (1940) και Fantasia 2000 (1999). Οι συγκεκριμένες έχουν άψογο συνδυασμό κιν. σχεδίου και κλασσικής μουσικής, εξαιρετικές στο είδος τους και πιστεύω αξεπέραστες.

All the King's Men (1949) 6/10

Αφορά την άνοδο ενός πολιτικάντη που αρχικά ήταν τίμιος αλλά στη συνέχεια αναγκάστηκε να καταφύγει στη διαφθορά για να παραμείνει στην εξουσία. Αποκάλυψη ο ηθοποιός Μπρόντερικ Κρόφορντ που σε κάθε σκηνή κλέβει τη παράσταση και δίκαια τιμήθηκε με όσκαρ. Όμως στο σύνολο δεν εντυπωσιάστηκα. Λίγες σκηνές μετά το τέλος της ταινίας μένουν στη μνήμη και μεγάλο μέρος έκανε κοιλιά. Σε αυτό το στυλ προτείνω τον "Πολίτη Κέιν". Καλύτερη ταινία του συγκεκριμένου σκηνοθέτη πιστεύω είναι το The Hustler (1961).

A Tree Grows in Brooklyn (1945) 7/10

Πολύ καλή ταινία του Elia Kazan. Άψογες ερμηνείες ειδικά του James Dunn που κέρδισε και το όσκαρ. Συγκινητική σε κάποιες στιγμές αλλά δυστυχώς και αυτή η ταινία, σε μεγάλο μέρος της, έκανε κοιλιά και κούρασε. Πριν κάποιους μήνες είχα δει και το America America (1963) του ίδιου σκηνοθέτη η οποία ήταν πολύ ανώτερη.
 
Re: Απάντηση: Ποιά ταινία μόλις είδατε;

The Straight Story[1999]
MV5-BNm-E1-MDk4-OWEt-Yjk1-NS00-MWU2-LTk5-ZWIt-Yj-Zh-Ym-Rk-ODRj-MDc0-Xk-Ey-Xk-Fqc-Gde-QXVy-Nj-E5-Mj-Uy-OTM-V1.jpg


https://www.imdb.com/title/tt0166896/?ref_=fn_al_tt_1

Απο τις πιο ομοφες και αληθινες ταινιες που εχω δει. Ρεαλιστικη με εναν Richard Farnsworth στον τελευταιο ρολο της ζωης του να δινει ρεσιταλ ερμηνειας. Ισως να ειναι και απο τις καλυτερες του David Lynch. Μεγαλα νοηματα ζωης και ανθρωπιας σε αυτο το ταξιδι που θα δειτε. Ανετα ξανα βλεπετε και δευτερη και τριτη φορα με τοσα που εχει να πει. 8.5/10
Και λίγο του'βαλες, δεκάρι.. με τόνο!!!
 
GREYHOUND

p15987804_v_v8_aa.jpg




Μια ταινια μια μαχη...
Πολύ καλο ρυθμο στην μαχη αλλα τιποτα άλλο
Εγω την ειδα ευχαριστα κανοντας γυμναστικη οποτε δεν μου ελειψε κατι άλλο
Ακομα και η θρησκευτικη του ταση επρεπε να δουλευτεί περισσοτερο
 
Last edited by a moderator:
Re: Απάντηση: Ποιά ταινία μόλις είδατε;

.
καποιος πιο πανω εγραψε

το ΨΥΧΩ δεν βλεπεται και δεν βλεποταν και πριν εικοσι χρονια που το ειχα δει

αυτα μην τα γραφετε σε νηματα εστω και δηθεν κινηματογραφικα

Διαφωνω για το τι πρεπει να γραφει καποιος στο νημα
δεν ειναι ελιτιστικο κλαμπ το νημα
ισα ισα οταν γραφει καποιος απαξιωτικα για μια ταινια σταθμο εχει καθε δικαιωμα,μας αρεσουν να πεφτουν καστρα να σπανε στεγανα
αρκει να υπαρχει τεκμηριωση επαρκη
επισης ενας εμπειρος μπορει δωσει μερικα τιπς προς τα που πρεπει να κοιταξει καποιος νεος (στην κινηματογραφικη τεχνη)
εαν θελει βεβαια, γιατι υπαρχει μεγαλη μεριδα θεατων που θελει να περασει απλα ενα διωρακι χωρις να σκοτιζει το κεφαλι του
μονο για τον φαν
και αυτοι στον κινηματογραφο ανηκουν.
 
Εγω επιμενω παντως στο οτι αν μια ταινια ηταν σταθμος πριν 60 χρονια δε μπορει να εξακολουθει να ναι σταθμος. Νομοτελειακα να το παρεις θα χει ξεπεραστει. Προχωρανε τα πραγματα και αν μεναμε προσκολλημενοι ζητω που καηκαμε. Ακομα θα καιγαμε ξυλα για να ζεσταθουμε....Εννοειται παντα θα υπαρχουν εξαιρεσεις ( ας πω τον Κιουμπρικ και τον Κουροσαβα σαν δυο παραδειγματα στο κεφαλι μου με το Ran και το Κουρδιστο Πορτοκαλι).

Ο Χιτσκοκ μεγας και τρανος αδιαμφισβητητα. Αλλα ψαχτε να βρειτε καποιον εν ετη 2020 που να "τρομαζει" η να σοκαρεται εστω απο το ψυχω η τα πουλια....δε θα βρειτε. Αυτο δεν αναιρει την αξια τους σαν ταινιες ομως.

Το καταλαβαινω αν μερικοι θιγεστε αλλα δε θα επρεπε. Κουβεντα κανουμε και εκφραζουμε προσωπικες αποψεις. Οσο το δυνατον τεκμηριωμενα φυσικα...

Και δεν ειναι μονο ο Χιτσκοκ στο θεμα θριλερ η τρομου η οοως θελετε πειτε το. Οτι παλια ταινια του ειδους εχω δε μου το περναει ρε παιδι μου...μονον ο εξορκιστης. Τωρα πως εξηγειται αυτο...δεν εξηγειται...αβυσσος η ψυχη και τα χουγια των ανθρωπων.

Καλο βραδυ.
 
A Place in the Sun (1951) 8/10

Εξαιρετική ταινία στη κατηγορία δράμα/φιλμ νουάρ. Είχε και σκηνές αγωνίας και με ξάφνιασε ευχάριστα. Αφορά ένα φτωχό άντρα που πιάνει δουλειά στην επιχείρηση του θείου του και ερωτεύεται μια συνάδελφό του. Στη συνέχεια κοινωνικοποιείται περισσότερο και ερωτεύεται και μια άλλη κοπέλα αλλά η πρώτη μένει έγκυος και τον εκβιάζει ότι θα τα αποκαλύψει όλα με κίνδυνο ο κέντρικος ήρωας να χάσει τα πάντα. Εξαιρετικός ο σκηνοθέτης George Stevens και δικαίως τα 6 όσκαρ σε μια ταινία που παρά τα 70 της χρόνια δεν έχει χάσει πολύ από την αξία της.

Amazing Grace (2006) 5/10

Είχα μεγάλες προσδοκίες και περίμενα στυλ "Λίνκολν" ή και "Αμιστάντ" που έχουν να κάνουν με το ρατσισμό και απελευθέρωση των μαύρων από τη δουλεία. Απογοητεύτηκα. Εντελώς αδιάφορη, ούτε με ένοιαξε τι θα απογίνουν οι χαρακτήρες.
 
Εγω επιμενω παντως στο οτι αν μια ταινια ηταν σταθμος πριν 60 χρονια δε μπορει να εξακολουθει να ναι σταθμος. Νομοτελειακα να το παρεις θα χει ξεπεραστει. Προχωρανε τα πραγματα και αν μεναμε προσκολλημενοι ζητω που καηκαμε. Ακομα θα καιγαμε ξυλα για να ζεσταθουμε....Εννοειται παντα θα υπαρχουν εξαιρεσεις ( ας πω τον Κιουμπρικ και τον Κουροσαβα σαν δυο παραδειγματα στο κεφαλι μου με το Ran και το Κουρδιστο Πορτοκαλι).

Ο Χιτσκοκ μεγας και τρανος αδιαμφισβητητα. Αλλα ψαχτε να βρειτε καποιον εν ετη 2020 που να "τρομαζει" η να σοκαρεται εστω απο το ψυχω η τα πουλια....δε θα βρειτε. Αυτο δεν αναιρει την αξια τους σαν ταινιες ομως.

Το καταλαβαινω αν μερικοι θιγεστε αλλα δε θα επρεπε. Κουβεντα κανουμε και εκφραζουμε προσωπικες αποψεις. Οσο το δυνατον τεκμηριωμενα φυσικα...

Και δεν ειναι μονο ο Χιτσκοκ στο θεμα θριλερ η τρομου η οοως θελετε πειτε το. Οτι παλια ταινια του ειδους εχω δε μου το περναει ρε παιδι μου...μονον ο εξορκιστης. Τωρα πως εξηγειται αυτο...δεν εξηγειται...αβυσσος η ψυχη και τα χουγια των ανθρωπων.

Καλο βραδυ.

Πρωτον δε θιγομαστε (καποιοι θιγονται), δευτερον δεν εχεις να απολογηθεις για κατι αν δε σου λεει, και τριτον εχουμε ο καθενας διαφορεικες αποψεις αλλα και προσδοκιες απο το σινεμα. Οπως εχω ξαναπει οταν καποιος παει σε μια ταινια η ανοιγει το φιλμ του στην τηλεοραση περιμενει καποια πραγματα...καποια στανταρ πραγματα θα ελεγα. Ποια; Αυτο εξαρταται απο τον καθενα και ειναι διαφορετικα συμφωνα με τις ευαισθησιες του, τις αναφορες του, την επμειρια του, ακομα και το φυλο του.

Αλλα ως προς την εξελιξη του σινεμα, δηλαδη την τεχνικη, συμφωνω, μεχρι ενος ορισμενου σημειου δηλαδη εως εκει που δεν γινεται "ψηφιακιλα" που λεει καπου και ενας συμφορουμιτης.
Αλλα δεν ειναι το παν. Καποιοι θελουμε ενα πρωτοτυπο μυθο, μια ιστορια που να κανει αισθηση, μια αφηγηση με πραγματικη ιντριγκα, ενα καποιο βαθος ψυχολογικο η μεταφυσικο, κατι να σου μεινει σαν σκεψη η προβληματισμος και αυτο... σημερα....δεν τρεχει στους δρομους. Υπαρχουν φυσικα. Αλλα οπως υπηρχαν και στα 60ς 70ς 90ς...
Εκει που το παλιο σινεμα μοιαζει καπως παρωχημενο σημερα ειναι στην αποδωση της βιας. Βλεπεις τους ιπποτες της στρογγυλης τραπεζης με τον Ρομπερτ Τευλορ και την Αβα Γκαρντνερ και γελας... οι μαχες ειναι σαν να ξιφομαχουν παιδακια στο διαλειμα και να εχουν αποφασισει ποιος θα πεσει...

βεβαια ολα αυτα αλαξαν με καποιους σκηνοθετες που εφεραν τον ρεαλισμο της βιας και του πολεμου... Τζον Μπουρμαν, Μελ Γκιμπσον που μου ρχονται στο μυαλο και τα αλλαξαν ολα.

Αναφερω το φιλμ γιατι το ξαναειδα προσφατα (πριν δυο μερες).

Πραγματικα πλεον μειδιας οταν το βλεπεις.

i6rp0d02esgz0cwo43wuetijpw4-785.jpg


The-Knights-of-the-Round-Table-1953.jpg


Αμα εχεις δει Excalibur και Braveheart δεν μπορεις να δεις τους "ιπποτες" και να μη σου φανουν τελειως ξεπερασμενοι και αστοχοι.

Παραλληλα μπορει να δεις τους μετεπειτα Βασιλιαδες Αρθουρους του 90 η και το προσφατο με ολα τα εφφε και να σουν φανουν τελειως αδεια και χωρις ενδιαφερον σε σχεση με τα προηγουμενα.

Αρα για μενα δεν ειναι θεμα μεσων και προοδου τεχνικης μονο αν και αυτα βοηθανε. Αλλα μπορει να γινουν και ο ταφος ενος φιλμ τοσο να φανουν ψευτικα απο την αλλη οψη. Την δηθεν ρεαλιστικη ενω ειναι ολα μια ψηφιακη και αισθητα ψευδης αναπαρασταση.

Φυσικα το σινεμα ειναι μια τεχνη (δεν ξερω καν αν ειναι τεχνη τελικα) που εχει μια τεχνικη εξελιξη. Αλλα η τεχνικη δεν συνεπαγεται παντα επιτυχια η ενδιαφερον.

Οσο για τον εξορκιστη...φυσικο ειναι να σε εχει σημαδεψει ακομα. Δεν ειναι ενα απλο φιλμ.
 
Απάντηση: Re: Ποιά ταινία μόλις είδατε;

Εγω επιμενω παντως στο οτι αν μια ταινια ηταν σταθμος πριν 60 χρονια δε μπορει να εξακολουθει να ναι σταθμος. Νομοτελειακα να το παρεις θα χει ξεπεραστει. Προχωρανε τα πραγματα και αν μεναμε προσκολλημενοι ζητω που καηκαμε. Ακομα θα καιγαμε ξυλα για να ζεσταθουμε...
.


Δεν μπορώ να πω ότι συμμερίζομαι τέτοιες αναγωγές.Η τέχνη δέν είναι κάποια τεχνολογική εφεύρεση που χωρίς αυτή θα κρεμιόμασταν ακόμα από τα δέντρα.
Γι'αυτό και διατηρείται στο χρόνο και δεν γερνάει.Δεν είναι κάτι παλαι ποτέ λειτουργικό που καθίσταται παρωχημένο από κάτι λειτουργικότερο.
Δεν έχει καμμία πρακτικότητα γιστί δουλεύει με την αίσθηση και το πνεύμα.Αρα κατι που διεγείρει τις αισθήσεις τις διαγείρει διαχρονικά.
Δεν υπάρχει γραμμική εξέλιξη στην τέχνη με την έννοια του ότι κάτι που σήμερα λάμπει αυριο είναι-νομοτελειακά-ξεπερασμένο.Ένα έργο τέχνης έχει τη δικιά του αυτοτέλεια που του χαρίζει διαχρονικότητα και δεν αλοιώνεται από το χρόνο γιατί υπάρχουν στοιχεία πάνω του που κάθε εποχή μπορεί να δανειστεί.
Ένα riff του Iommi ή του Malcom Young θα σε ξεσηκώνει μέχρι να πεθανει ο Χαιλάντερ όσες καινουριες υπερσύγχρονες κιθάρες,πετάλια και τρέμμολα να βγουν.
Το ίδιο ισχύει και για το σινεμά.Μια ταινία που με καθηλώνει θα με καθηλώνει πάντα.Αν δεν με καθηλώνει,δεν φταίει η παλαιότητα της αλλά ότι δεν μου έκανε από την αρχή.
Μια ταινία όμως που υπήρξε σταθμός θα είναι πάντα σταθμός,βασικά γιατί όλες όσες ακολούθησαν πάτησαν πάνω της.
Το Ψυχώ έφερε επανάσταση όχι γιατί ήταν horror αλλά γιατί έβαλε το horror και το σασπένς σε ένα καθαρόαιμο ψυχογράφημα που μίλαγε για οιδιπόδεια σύνδρομα και φρουδικές αποχρώσεις δίνοντας ρεσιτάλ αφηγηματικότητας.
Ουδέποτε ήταν horror ο Χιτσκοκ.Έκανε παιχνίδια όμως με σκηνές τρόμου για να έχει το κοινό στην τσίτα.
Ναι δεν κόβει σαν σύγχρονος βιντεοκλιπάς και δεν τρέχει με χίλια,το οποίο χειρότερα κουραστικό γιατί εκμηδενίζει την έκπληξη.Σαν το noise wars στις σύγχρονες μουσικές παραγωγές που τσιτώνουν τα πάντα στερόντας τες από δυναμικά και καταστρέφοντας τη μουσική.
Αν θέλουμε να συγκρίνουμε παλιές ταινίες τρόμου της εποχής του Ψυχώ σε σχέση με το τι βγαίνει σήμερα,τότε το Ψυχώ δεν έχει θέση.Για κάτι τέτοια υπάρχει ο Τζώρτζ Ρομέρο και ο Ρότζερ Κόρμαν και πιο παλιά ακόμα ο Ζακ Τουρνερ.Και ναι και ο Εξορκιστής του Φριντκιν.
 
Θα συμφωνησω κυριως με τον cicadelic και θα διαφωνησω με τον superfly εν μερει.

Το σινεμα σαν τεχνη εξαρταται απο την τεχνολογια. Η μουσικη οχι τοσο, ειναι αλλο καπελο. Πολυ πιο ευκολα μενει κατι διαχρονικο ενω στο σινεμα φαινεται αναχρονιστικο.

Καλα οσον αφορα Ρομερο κτλ δε θα μιλησω γιατι θα με μπαναρετε χαχαχα!

Τελος παντων, εγω μαλλον καταληγω οπως προειπα οτι το σινεμα ειναι συνυφασμενο με την εκαστοτε τεχνολογια της εποχης που βγηκε. Και οταν μπαινουν στην εξισωση μαχες, καταδιωξεις και κυνηγητα αρχιζει και γινεται ανισο το αποτελεσμα και προσωπικα μιλωντας αδυνατω να παρακολουθησω μια τετοια ταινια.

Επισης πιστευω ακραδαντα οτι μια ταινια μπορει να ειναι αριστουργημα για τον καιρο της, ενδεχομενως και διαχρονικα αλλα τις περισσοτερες φορες μου μοιαζει καπως "μαζοχιστικο" να δω κατι τοσο παλιο και να εντυπωσιαστω κιολας. Δεν ειμαι κριτικος κινηματογραφου οτι βλεπω το βλεπω για την τερψη και την διασκεδαση μου.

Δε θελω και δε με ενδιαφερει να κανω συγκρισεις παλιο vs νεο γιατι αν δεν υπηρχαν τα ψυχω ο χιτσκοκ ο ρομερο και κατι γαλλικες αστυνομικες π.χ. δε θα υπηρχε το σινεμα τωρα οπως το ξερουμε σημερα, δεκτο.

Αλλα αλλο το ενα αλλο το αλλο. Μπορει να ναι και θεμα ηλικιας τι να πω...37 ειμαι αλλα δυσκολα μια ασπρομαυρη ταινια θα μου πει κατι ειδικα αν ειναι στις κατηγοριες που προανεφερα. Ισως οσοι τις απολαμβανετε να ναι θεμα ηλικιας και νοσταλγιας, απολυτα θεμιτα και τα δυο.

Καλη σας μερα.
 
Υπάρχουν ταινίες και ταινίες.
Κάποια που βασίζεται στα ειδικά εφέ εννοείται ότι χάνει την αίγλη της 20 ή 30 χρόνια μετά.
Ε δεν θα θαμπωθείς από τα εφέ του Star Wars εν έτη 2020.
Το Ψυχώ δεν βασίστηκε ποτέ σε εφέ.
Ή αν θα μπορούσε ποτέ να θεωρηθούν εφέ, τα κάνει και ένα πεντάχρονο με ότι μπορεί να βρει στο δωμάτιό του.
Δεν θα συγκρίνω το Johnny got his gun με το Private Ryan και θα καταλήξω ότι το δεύτερο είναι καλύτερη ταινία (φωτιά θα πέσει να με κάψει) επειδή έχει καλύτερα εφέ.
Αυτές οι ταινίες ή σου αρέσουν ή όχι.
 
Re: Απάντηση: Ποιά ταινία μόλις είδατε;

MV5BMjA5YzRlYzQtNjQ0OS00OGExLTg4OWUtZWZhNDM2YTQyZjZjXkEyXkFqcGdeQXVyODEwMTc2ODQ@._V1_SY1000_CR0,0,674,1000_AL_.jpg

https://www.imdb.com/title/tt9894470/
Οταν μία κοπέλα που έχει κλέψει όλα τα ναρκωτικά μίας συμμορίας,
βρίσκει καταφύγιο σε ένα μπάρ βετεράνων τι νομίζετε ότι θα συμβεί?
Διασκεδαστική ταινία που θυμίζει Carpenter (Assault on Precinct 13),
και λίγο From dusk till down, με ένα νοσταλγικό action στυλ των 80s.
Η μουσική υπόκρουση κοπιάρει την Απόδραση από την Νέα Υόρκη,
αλλά εδώ τα πανκιά είναι εθισμένοι σε ουσίες σαν ζόμπι.
Θρυλικοί πρωταγωνιστές, ιδιαίτερα ο Stephen Lang (Don't Breathe),
δεν μπορώ όμως να ξεχάσω τον παλαιό πρωταγωνιστή των πολεμικών τεχνών
Fred Williamson, σε μία ανδρική ταινία με μπαλντάδες, κομμένα κεφάλια,
αίμα και whisky σε όλη την διάρκεια του film.
Κλισεδιάρικο χιουμοριστικό με καταιγιστική δράση, για χαλαρή προβολή.. :violent-smiley-008:

με το hobo with a shotgun μιαζει η ολη φαση:)
η αφισα παντως αριστουργημα
 
χτες το βράδυ (μαύρη νύχτα δλδ), είδα στο νετφλιξ την "ALPHA"
..Στην εποχή των παγετώνων ένα αγόρι αναπτύσσει μια ουσιαστική σχέση μ'εναν λύκο και διασχίζει ένα αδυσώπητο τοπίο προκειμένου να ξανασμίξει με την φυλή του...
μου άρεσε πάρα πολύ.
 
Υπάρχουν ταινίες και ταινίες.
Κάποια που βασίζεται στα ειδικά εφέ εννοείται ότι χάνει την αίγλη της 20 ή 30 χρόνια μετά.
Ε δεν θα θαμπωθείς από τα εφέ του Star Wars εν έτη 2020.
Το Ψυχώ δεν βασίστηκε ποτέ σε εφέ.
Ή αν θα μπορούσε ποτέ να θεωρηθούν εφέ, τα κάνει και ένα πεντάχρονο με ότι μπορεί να βρει στο δωμάτιό του.
Δεν θα συγκρίνω το Johnny got his gun με το Private Ryan και θα καταλήξω ότι το δεύτερο είναι καλύτερη ταινία (φωτιά θα πέσει να με κάψει) επειδή έχει καλύτερα εφέ.
Αυτές οι ταινίες ή σου αρέσουν ή όχι.

Δε με ενδιαφερουν τα εφε τοσο πολυ. Σιγουρα παιζουν τον ρολο τους αλλα οχι τοσο.

Αλλαζουν οι φακοι οι καμερες το μονταζ η κινηματογραφηση και ενα καρο αλλα σε μια ταινια που γυριζεται τωρα και με μια που γυριστηκε 60 70 χρονια πισω. Η ολη ατμοσφαιρα τελος παντων. Τα σταρ γουορς προσωπικα δε τα νιωθω ξεφτισμενα και ας ειναι τοσα χρονια πισω. Ο Τζονυ επισης τρομερη ταινια.

Το θεμα εφε δε παει στο ψυχω. Παει ας πουμε σε Ρομερο Αρτζεντο τυπου και σε καποιες παλιες αστυνομικες που εχει high speed chase ας πουμε και απλα δεν ουτε σκετο speed δε βρισκω. Τελος παντων ,οπως πολυ σωστα ειπες υπαρχουν ταινιες και ταινιες.
 
Εγω επιμενω παντως στο οτι αν μια ταινια ηταν σταθμος πριν 60 χρονια δε μπορει να εξακολουθει να ναι σταθμος. Νομοτελειακα να το παρεις θα χει ξεπεραστει. Προχωρανε τα πραγματα και αν μεναμε προσκολλημενοι ζητω που καηκαμε. Ακομα θα καιγαμε ξυλα για να ζεσταθουμε....Εννοειται παντα θα υπαρχουν εξαιρεσεις ( ας πω τον Κιουμπρικ και τον Κουροσαβα σαν δυο παραδειγματα στο κεφαλι μου με το Ran και το Κουρδιστο Πορτοκαλι).

Ο Χιτσκοκ μεγας και τρανος αδιαμφισβητητα. Αλλα ψαχτε να βρειτε καποιον εν ετη 2020 που να "τρομαζει" η να σοκαρεται εστω απο το ψυχω η τα πουλια....δε θα βρειτε. Αυτο δεν αναιρει την αξια τους σαν ταινιες ομως.

Το καταλαβαινω αν μερικοι θιγεστε αλλα δε θα επρεπε. Κουβεντα κανουμε και εκφραζουμε προσωπικες αποψεις. Οσο το δυνατον τεκμηριωμενα φυσικα...

Και δεν ειναι μονο ο Χιτσκοκ στο θεμα θριλερ η τρομου η οοως θελετε πειτε το. Οτι παλια ταινια του ειδους εχω δε μου το περναει ρε παιδι μου...μονον ο εξορκιστης. Τωρα πως εξηγειται αυτο...δεν εξηγειται...αβυσσος η ψυχη και τα χουγια των ανθρωπων.

Καλο βραδυ.

Επειδή αναφερθηκες στο Ψυχω κάθε ταινία πρέπει να την αξιολογούμε σε σχέση με την εποχή που βγήκε...Αυτό που έκανε ο Χίτσκοκ ήταν να πλασάρει σαν πρωταγωνίστρια την Τζανετ Λι...Όταν λοιπόν σκοτώνεται στο πρώτο τέταρτο όλοι οι θεατές είχαν σοκαριστεί..Ήταν ένα τέχνασμα που δεν είχε σκεφτεί ποτέ κάνεις άλλος πριν...Ο ίδιος ο Χίτσκοκ είχε βάλει σαν όρο στο συμβόλαιο των ηθοποιών κάνεις να μην αναφέρει κάτι για την πλοκή της ταινίας...Όλα αυτά που ήταν πρωτογνωρα μαζί με το σενάριο της διεστραμμένης οιδιποδιας σχέσης του Περκινς έφεραν αυτό το αριστούργημα...όσον αφορά στα πουλιά μπορείς να διαβάσεις πως ο Χίτσκοκ σκέφτηκε να μαζέψει τέτοιο αριθμό πουλιών για τις ανάγκες της ταινίας καθότι εννοείται ότι δεν υπήρχε η δυνατότητα των σημερινών εφέ..χαρακτηριστικά αναφέρω ότι ο Σπιλμπεργκ έχει πει ότι το Jaws ήταν η δυσκολότερη ταινία που έχει δημιουργήσει..Μια ταινία που σήμερα θα ήταν πολύ εύκολο να γυριστεί με την σημερινή τεχνολογία..
 
Υπάρχουν ταινίες και ταινίες.
Κάποια που βασίζεται στα ειδικά εφέ εννοείται ότι χάνει την αίγλη της 20 ή 30 χρόνια μετά.
Ε δεν θα θαμπωθείς από τα εφέ του Star Wars εν έτη 2020.
Το Ψυχώ δεν βασίστηκε ποτέ σε εφέ.
Ή αν θα μπορούσε ποτέ να θεωρηθούν εφέ, τα κάνει και ένα πεντάχρονο με ότι μπορεί να βρει στο δωμάτιό του.
Δεν θα συγκρίνω το Johnny got his gun με το Private Ryan και θα καταλήξω ότι το δεύτερο είναι καλύτερη ταινία (φωτιά θα πέσει να με κάψει) επειδή έχει καλύτερα εφέ.
Αυτές οι ταινίες ή σου αρέσουν ή όχι.

Oπως ο Johnny δεν μπορούσε να έχει τα εφέ, έτσι και ο Ryan δεν μπορούσε να "πάρει το όπλο του" γιατί το είχε ήδη πάρει ο Johnny... Ασε που το ένα φτιάχτηκε για να γίνει blockbuster ενώ το άλλο πήγε άπατο και χρειάστηκε 20 χρόνια για να αναγνωριστεί..

O Fritz Lang πχ δεν είχε κάποιον απο πίσω του για να αντιγράψει, αυτός δημιούργησε πρώτος αυτά που οι επόμενοι αντέγραψαν!!!
Για εμένα η πρωτοπορία δεν είναι κυρίαρχο επιχείρημα για το πόσο καλός είναι κάποιος..

Πάρτε για παράδειγμα τον τεράστιο Hitchcock... Εχει τους ηθοποιούς για πιόνια και παίζει με το μυαλό των θεατών του!! Πόσα απο αυτά θα μπορούσε να κάνει σήμερα? Με ηθοποιούς πολυεκατομυριούχους αστέρες με μάνατζερς και απαιτήσεις, με τεράστια budget και στελέχη των στούντιο να έχουν άποψη απο το φινάλε μέχρι τα ονόματα των χαρακτήρων στην ταινία?
Ποσες επιτροπές θα έκριναν ότι η ταινία μπερδεύει/συγχύζει τον θεατή και θα άλλαζαν το τελικό μοντάζ? Πόσες θα άλλαζαν μέρη της ταινίας για να γίνει πιό ελκυστική σε διάφορα target group?

Το Saving Private Ryan λοιπόν είναι καλύτερη ταινία γιατί έχει και σενάριο και ρυθμό και εφέ και χαρακτήρες. Εχει κάτι απο το μεράκι των παλιών, αλλά είναι πλήρες σε όλους τους τομείς και φτιαγμένο με σύγχρονα υλικά.
 
Θα κάνω μια παρασπονδία, γιατί δεν είναι ταινία, αλλά σειρά, όμως είναι κινηματογραφικού επιπέδου, άλλωστε γυρίστηκε σε φιλμ το 1988, είδαμε δύο επεισόδια και μείναμε με το στόμο ανοιχτό από τη νοσταλγία, και την ατμόσφαιρα.
Ελληνικό καλοκαίρι, ρεαλισμός, η Ελλάδα μας, στα τέλη δεκαετίας του 80, και ίσως η καλύτερη μουσική επένδυση που γράφτηκε ειδικά για την σειρά.


Διάφορα παραλειπόμενα αλλά και η ιστορία της σειράς με συνεντεύξεις βρίσκεται εδώ: https://popaganda.gr/stories/ert-sto-camping-oral-history/
Η γραφή της σειράς είναι κινηματογραφική, δεν είναι τηλεοπτική. Αυτό είναι που την κάνει ξεχωριστή», λέει, μεταξύ πολλών άλλων ο σκηνοθέτης Ανδρέας Θωμόπουλος σε μια αποστροφή μιας από τις συνεντεύξεις που συνθέτουν την αρκετών χιλιάδων λέξεων προφορική ιστορία μιας από τις πιο μυθικές σειρές στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης. Λέγοντας «γραφή» εννοεί κάτι παραπάνω από το σενάριο, που βέβαια και αυτό κινηματογραφικό ήταν, μιας και γράφτηκε αρχικά με σκοπό να γίνει ταινία. Εννοεί το όλον: και το σενάριο και τη σκηνοθεσία και το καστ των ηθοποιών και την υποκριτική τους δεινότητα.

Ολόκληρη η σειρά βρίσκεται στο Youtube,
https://www.youtube.com/watch?v=yFxpnNXpceY
 
51m46iQbL2L._AC_.jpg

Ωραία δραματική ταινία Kung Fu με μία κοπέλα από την Τουρκία
που ζει στην Δανία, και έρχεται αντιμέτωπη με τις προκαταλήψεις του
οικογενειακού περιβάλλοντος, που θέλει να την δεί γιατρό
αλλά είναι άριστη στις πολεμικές τέχνες.
Η πρωταγωνίστρια κερδίζει τον θεατή, και οι μάχες έχουν χορογραφηθεί
σαν τις καλές Κινέζικες του είδους.
Το είδα στο κανάλι της Βουλής ..:smile: