Ποιότητα cd vs streaming vs HI-Res audio vs Βινύλιο

Μπιχλιμπίδια και καθρεφτάκια για ιθαγενείς! Έτσι ακούγεται...
Ο σοβαρός χρήστης χρειάζεται Folder View με φακέλους και υποφακέλους σε τρία τουλάχιστον ή περισσότερα επίπεδα. Ακόμα πιο πολλά για κλασσική μουσική.
Και δεν τα δίνουν.
Δεν γνωρίζω, μήπως το Qobuz έχει τέτοια οργάνωση.

Η χρήση AI με αυτό τον τρόπο είναι μόνο για εντυπωσιασμό και δεν προσφέρει τίποτα ουσιαστικό.
Μιχάλη μόνο το Roon έχει τέτοια δυνατότητες
 
  • Like
Reactions: Λάκης
Μιχάλη μόνο το Roon έχει τέτοια δυνατότητες
Και το Audirvana εξ οσων γνωρίζω. Αλλά είναι ένα ερώτημα μέχρι ποιό σημείο μπορούμε να τους παρακολουθήσουμε. Ειδικά όταν πρόκειται για συνδρομές.
Τις απεχθάνομαι. Με τις συνδρομές "φασούλι το φασούλι, αδειάζει το σακκούλι"! 😁

Υ.Γ. Ανδρέα, πολύ χαίρομαι που τα λέμε! :)
 
  • Like
Reactions: economides
Υποφακέλους, δηλαδή φακέλους μέσα σε άλλους φακέλους , γιατί ;;

Το minimum που θα μπορούσα να σκεφτώ είναι 3 επίπεδα.
Του στυλ
Είδος μουσικής
- Συγκρότημα
- - Δίσκος.

Εγώ στον δίσκο μου έχω περισσότερα επίπεδα.
Π.χ.

Jazz
- Είδος Jazz
- - Συγκρότημα
- - - Δίσκος.

Αν θέλεις να ξεχωρίσεις και τα high definition πας αλλού.
 
Σε έναν φάκελο ρίχνω τα τρακς για τέστ, σε άλλον τις παλιές καλές ηχογραφήσεις , αν κάποιο άλμπουμ είναι ολόκληρο αξιόλογο τον ρίχνω σε φάκελο μοναχούλι κλπ..

Τι άλλο χρειάζεται ;;;
 
Σε έναν φάκελο ρίχνω τα τρακς για τέστ, σε άλλον τις παλιές καλές ηχογραφήσεις , αν κάποιο άλμπουμ είναι ολόκληρο αξιόλογο τον ρίχνω σε φάκελο μοναχούλι κλπ..

Τι άλλο χρειάζεται ;;;
Τη δισκοθήκη σου με τα βινύλια πως την έχεις οργανωμένη;
 
Τη δισκοθήκη σου με τα βινύλια πως την έχεις οργανωμένη;

Την είχα οργανωμένη θες να πεις....

Κάποτε ήταν αλφαβητικά , εκτός από τα ελληνικά (ροκ κλπ) τα οποία ήταν άρτζι μπούρτζι.. τώρα είναι όλα έτσι και χειρότερα , γιατί δεν έχω προλάβει....

Διόρθωση με τα άλμπουμ στο Tidal.. όταν κάποιο μου αρέσει , ΘΑ το ρίχνω σε έναν φάκελο που θα έχει μόνο ολόκληρα άλμπουμς ... :LOL:
 
Την είχα οργανωμένη θες να πεις....

Κάποτε ήταν αλφαβητικά , εκτός από τα ελληνικά (ροκ κλπ) τα οποία ήταν άρτζι μπούρτζι.. τώρα είναι όλα έτσι και χειρότερα , γιατί δεν έχω προλάβει....
Έ, χμμ... τώρα εξηγείται! 🥸
Διόρθωση με τα άλμπουμ στο Tidal.. όταν κάποιο μου αρέσει , ΘΑ το ρίχνω σε έναν φάκελο που θα έχει μόνο ολόκληρα άλμπουμς ... :LOL:
Δεν είναι τόσο απλό. Δες εδώ:
Folder Greek Music >> Playlist: Stavros Xarhakos >> Albums

Tidal_List.png

Και βλέπεις μόνο 2 άλμπουμ. Φαντάσου 20-30. Πως τα ξεχωρίζουμε;
 
Μα δεν θα τα προσθέσεις εσύ.
Τον Ξαρχάκο θα προσθέσεις στους Artists και από εκεί θα βρίσκεις ότι θέλεις.
Θα το κάνω όπως λες, θα δοκιμάσω. Αν όμως έχεις πολλούς Artists. π.χ. 300 ονόματα και πάλι χάνεσαι, αλλά θα δούμε.
 
Το κακό είναι ότι δεν μπορούμε να ορίσουμε folder με είδος μουσικής και εκεί μέσα να βάλουμε τους καλλιτέχνες.
Μόνο στο roon γίνεται αυτό και δεν είμαστε για ακόμη μία συνδρομή.
 
  • Like
Reactions: Sonus Naturalis
Αυτό λέμε. Το κάνει και το Spotify, αλλά τι να το κάνεις..

Το Roon είναι ότι πρέπει, αλλά 12€ το μήνα δεν τους δίνω με τίποτα. Για αυτό που κάνει, ούτε για 3€ το μήνα δεν είναι. Μην τρελαθούμε κιόλας. Ένα GUI δίνουν.
 
Στο roon δεν πληρώνεις αυτό που κάνει αλλά τα licenses που πληρώνει αυτό.
Αν αύριο ανοίξει το Tidal και το Qobuz και δώσουν open source για τα API τους το roon θα καταστραφεί.
Το Music assistant π.χ. κάνει ότι θέλουμε για την οργάνωση της δισκοθήκης.
 
Αυτό λέμε. Το κάνει και το Spotify, αλλά τι να το κάνεις..

Το Roon είναι ότι πρέπει, αλλά 12€ το μήνα δεν τους δίνω με τίποτα. Για αυτό που κάνει, ούτε για 3€ το μήνα δεν είναι. Μην τρελαθούμε κιόλας. Ένα GUI δίνουν.
Δημητρη δεν συμφωνώ το roon κάνει πολλά περισσότερα πράγματα απο ενα library management ειναι μια πηγή γνώσης και ανακάλυψης μουσικών έργων και μουσικής ιστορίας. Η ταπεινή μου γνώμη μετά απο 5 χρόνια συνδρομής
 
Συμφωνώ ότι και αυτά έχουν μια κάποια αξία, αλλά με δεδομένο ότι τα streams έρχονται από τους ίδιους τους content providers, οπότε αυτοί επωμίζονται τα κόστη για τα δικαιώματα αλλά και για την υποδομή "σερβιρίσματος", τελικά η υπηρεσία που παρέχει το Roon για μένα είναι πολύ ακριβή.
 
Στο roon δεν πληρώνεις αυτό που κάνει αλλά τα licenses που πληρώνει αυτό.
Αν αύριο ανοίξει το Tidal και το Qobuz και δώσουν open source για τα API τους το roon θα καταστραφεί.
Το Music assistant π.χ. κάνει ότι θέλουμε για την οργάνωση της δισκοθήκης.

Το Music Assistant δεν το είχα υπόψη, φαίνεται να είναι το Roon του φτωχού. Θα το δοκιμάσω στην πρώτη ευκαιρία. Έχω στημένο Home Assistant ούτως ή άλλως.

Μπορεί οι Tidal και Qobuz να μην δίνουν ακριβώς ελεύθερα τα APIs τους, αλλά μια χαρά integrations φαίνεται να έχουν κάνει και κάποια open source λογισμικά.
Θα μου πεις, χωρίς support. Ε, τι να κάνουμε; Η κοινότητα να'ναι καλά.
 
Rebecca Pidgeon - The Raven
Audiophile Ηχογράφηση
Τα παράγωγα της στη Δισκογραφία και στο Tidal


Το άλμπουμ αυτό που κυκλοφόρησε στα 1994 υπήρξε σταθμός στην ιστορία των audiophile ηχογραφήσεων. Παραγωγή της γνωστής για τις Audiophile εκδόσεις της Chesky Records. Ηχολήπτης ήταν ο διάσημος Bob Katz, συνιδρυτής της Chesky Records. Εμείς τον ξέρουμε από τα βιβλία του για το Mastering και την αρθρογραφία του στο περιοδικό Stereophile, όπου έγραφε στο δικό του χώρο, στη Bob Katz's Corner. Και από τη δισκογραφία πολλών διάσημων ονομάτων που είχε την ευθύνη (προπάντων του Mastering).

Στη βάση της Discogs βρίσκουμε το άλμπουμ και τις διάφορες εκδόσεις του εδώ.

LmpwZWc.jpeg
LmpwZWc.jpeg

Το άλμπουμ, όπως πληροφορούμαστε, κυκλοφόρησε σε CD, LP, SACD (σε 2 Versions, μία Stereo και μία Πολυκάναλη).

Ο λόγος που αυτή η ηχογράφηση είναι πολύτιμη είναι το άρθρο του ίδιου του Bob Katz:
How to Accurately Set Up a Subwoofer

Για τη ρύθμιση Subwoofer και των χαμηλών χωρίς όργανα μετρήσεων. Χρησιμοποιώντας το δίσκο που τον βρίσκουμε ως playlist στο Youtube:
Rebecca Pidgeon – The Raven

και ειδικά αυτό το κομμάτι.

Rebecca Pidgeon - Spanish Harlem

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Κρατήστε το παραπάνω άρθρο. Έχουμε ξαναγράψει γι' αυτό παλιότερα. Είχε αλλάξει όμως ιντερνετική διεύθυνση και τώρα το ξαναβρίσκουμε.

Εχουμε πει σε προηγούμενα posts, ότι ειναι πολύ δύσκολο να εξακριβώσουμε από που προέρχονται τα αρχεία που χρησιμοποιεί το Tidal και αν είναι ακριβώς ίδια με αυτά που έχουμε στην κατοχή μας και στη μουσική μας βιβλιοθήκη. Καμμιά φορά ωστόσο συμβαίνει να είμαστε τυχεροί και μπορούμε να ξέρουμε!

Το άλμπουμ τυχαινει να το έχω σε CD format (44,1 KHz/24 Bits) και στην original Hi-Res version, 88,2 KHz/24 Bits.
Αν κάποιος ενδιαφέρεται να τα ακούσει, ας μου στείλει π.μ.)

Σε αυτό το format (88.2/24) έγινε η μίξη και το τελικό Mastering από το Bob Katz. Και από αυτό προήλθαν ως παράγωγα το CD και το SACD. (Για τη Stereo version είμαι σίγουρος, για την πολυκάναλη έχω αμφιβολίες).

Γιατί 88.2/24?
Οι audiophiles μάλλον παραξενεύονται. Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε 96/24. Ή 192/24 (τι ωραίο!), όταν έχουμε αρχεία υψηλής ανάλυσης. Αυτό το 88.2/24 τι ρόλο παίζει;
Πολύ απλά το 88.2/24 αφενός είναι format υψηλής ανάλυσης, αφετέρου κατά τη μετατροπή του σε άλλα formats παράγονται λιγότερα σφάλματα. Η μετατροπή είναι μαθηματικός υπολογισμός. Ως εκ τούτου μετατροπές που είναι ακέραια υποπολλαπλάσια ή ακέραια πολλαπλάσια παρουσιάζουν και το μικρότερο σφάλμα.
Το CD format είναι ακέραιο υποπολλαπλάσιο 1:2 δειγματα (88.2=44.1). Το SACD είναι ακέραιο πολλαπλάσιο x32.
Το αγαπημένο για πολλούς 96/24 είναι πολλαπλάσιο x1,0884353741. Δηλαδή όχι ακέραιο. Υπάρχει λοιπόν ένα πολύ μικρό μαθηματικό σφάλμα. Ότι αυτό είναι πάρα πολύ μικρό και δεν είναι ακουστά είναι άλλο θέμα. Υπάρχει όμως και είναι σφάλμα.

Το άλμπουμ στο Tidal βλέπουμε ότι είναι σε format 96 KHz/24 Bits (ή για συντομία 96/24, το FLAC είναι format συμπίεσης, όχι κωδικοποίησης ήχου, δεν μας ενδιαφέρει).

Screenshot_20251216_141425_TIDAL.jpg

Είναι παράγωγο με Upsample του αρχικού Mastering (88.2/24 Upsample -> 96/24).
Γιατί αυτό και όχι το original?
Δε γνωρίζουμε, αλλά μπορούμε να κάνουμε λογικές υποθέσεις:

-Ότι οι παραγωγοί, ιδιοκτήτες των πνευματικών δικαιωμάτων και των original Master Files δεν θέλουν να τα δώσουνσε κυκλοφορία. Είναι γι' αυτούς προτιμότερο να δώσουν κάποιο παράγωγο με ένα ασήμαντο μικρό μη ακουστό σφάλμα και όχι τα original αρχεία.

-Για λόγους μάρκετινγκ. Το 96/24 χτυπάει καλύτερα στο μάτι από το 88.2/24. Η άγνοια που έχει ο περισσότερος κόσμος για τα format συντελεί. Όσο μεγαλύτερα νούμερα, αρα τόσο το καλύτερο! :cool:
Όλοι να είναι ευχαριστημένοι! 😁
 
Δημητρη δεν συμφωνώ το roon κάνει πολλά περισσότερα πράγματα απο ενα library management ειναι μια πηγή γνώσης και ανακάλυψης μουσικών έργων και μουσικής ιστορίας. Η ταπεινή μου γνώμη μετά απο 5 χρόνια συνδρομής
Ανδρέα δεν αμφιβάλλω για τη χρησιμότητα και την αξία του Roon. Όμως με τις συνδρομές έχει παραγίνει.
Που να πρωτοδώσουμε;
Spotify, Tidal, Qobuz (όσοι έχουν), Netflix, Disney+, Nova...
Ακόμα στις Studio Mixing και Mastering Suites (π.χ. Cubase, Wavelab) έχουν αρχίσει να βάζουν συνδρομές. Και στα επαγγελματικά plugins (Waves, Izotope). Όλοι γυρεύουν συνδρομές!
Αναγκαστικά πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί και να ιεραρχούμε αυστηρά τις ανάγκες μας. Αλλιώς δε γίνεται... :(
 
Rebecca Pidgeon - The Raven
Audiophile Ηχογράφηση
Τα παράγωγα της στη Δισκογραφία και στο Tidal


Το άλμπουμ αυτό που κυκλοφόρησε στα 1994 υπήρξε σταθμός στην ιστορία των audiophile ηχογραφήσεων. Παραγωγή της γνωστής για τις Audiophile εκδόσεις της Chesky Records. Ηχολήπτης ήταν ο διάσημος Bob Katz, συνιδρυτής της Chesky Records. Εμείς τον ξέρουμε από τα βιβλία του για το Mastering και την αρθρογραφία του στο περιοδικό Stereophile, όπου έγραφε στο δικό του χώρο, στη Bob Katz's Corner. Και από τη δισκογραφία πολλών διάσημων ονομάτων που είχε την ευθύνη (προπάντων του Mastering).

Στη βάση της Discogs βρίσκουμε το άλμπουμ και τις διάφορες εκδόσεις του εδώ.

LmpwZWc.jpeg
LmpwZWc.jpeg

Το άλμπουμ, όπως πληροφορούμαστε, κυκλοφόρησε σε CD, LP, SACD (σε 2 Versions, μία Stereo και μία Πολυκάναλη).

Ο λόγος που αυτή η ηχογράφηση είναι πολύτιμη είναι το άρθρο του ίδιου του Bob Katz:
How to Accurately Set Up a Subwoofer

Για τη ρύθμιση Subwoofer και των χαμηλών χωρίς όργανα μετρήσεων. Χρησιμοποιώντας το δίσκο που τον βρίσκουμε ως playlist στο Youtube:
Rebecca Pidgeon – The Raven

και ειδικά αυτό το κομμάτι.

Rebecca Pidgeon - Spanish Harlem

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Κρατήστε το παραπάνω άρθρο. Έχουμε ξαναγράψει γι' αυτό παλιότερα. Είχε αλλάξει όμως ιντερνετική διεύθυνση και τώρα το ξαναβρίσκουμε.

Εχουμε πει σε προηγούμενα posts, ότι ειναι πολύ δύσκολο να εξακριβώσουμε από που προέρχονται τα αρχεία που χρησιμοποιεί το Tidal και αν είναι ακριβώς ίδια με αυτά που έχουμε στην κατοχή μας και στη μουσική μας βιβλιοθήκη. Καμμιά φορά ωστόσο συμβαίνει να είμαστε τυχεροί και μπορούμε να ξέρουμε!

Το άλμπουμ τυχαινει να το έχω σε CD format (44,1 KHz/24 Bits) και στην original Hi-Res version, 88,2 KHz/24 Bits.
Αν κάποιος ενδιαφέρεται να τα ακούσει, ας μου στείλει π.μ.)

Σε αυτό το format (88.2/24) έγινε η μίξη και το τελικό Mastering από το Bob Katz. Και από αυτό προήλθαν ως παράγωγα το CD και το SACD. (Για τη Stereo version είμαι σίγουρος, για την πολυκάναλη έχω αμφιβολίες).

Γιατί 88.2/24?
Οι audiophiles μάλλον παραξενεύονται. Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε 96/24. Ή 192/24 (τι ωραίο!), όταν έχουμε αρχεία υψηλής ανάλυσης. Αυτό το 88.2/24 τι ρόλο παίζει;
Πολύ απλά το 88.2/24 αφενός είναι format υψηλής ανάλυσης, αφετέρου κατά τη μετατροπή του σε άλλα formats παράγονται λιγότερα σφάλματα. Η μετατροπή είναι μαθηματικός υπολογισμός. Ως εκ τούτου μετατροπές που είναι ακέραια υποπολλαπλάσια ή ακέραια πολλαπλάσια παρουσιάζουν και το μικρότερο σφάλμα.
Το CD format είναι ακέραιο υποπολλαπλάσιο 1:2 δειγματα (88.2=44.1). Το SACD είναι ακέραιο πολλαπλάσιο x32.
Το αγαπημένο για πολλούς 96/24 είναι πολλαπλάσιο x1,0884353741. Δηλαδή όχι ακέραιο. Υπάρχει λοιπόν ένα πολύ μικρό μαθηματικό σφάλμα. Ότι αυτό είναι πάρα πολύ μικρό και δεν είναι ακουστά είναι άλλο θέμα. Υπάρχει όμως και είναι σφάλμα.

Το άλμπουμ στο Tidal βλέπουμε ότι είναι σε format 96 KHz/24 Bits (ή για συντομία 96/24, το FLAC είναι format συμπίεσης, όχι κωδικοποίησης ήχου, δεν μας ενδιαφέρει).

View attachment 262823

Είναι παράγωγο με Upsample του αρχικού Mastering (88.2/24 Upsample -> 96/24).
Γιατί αυτό και όχι το original?
Δε γνωρίζουμε, αλλά μπορούμε να κάνουμε λογικές υποθέσεις:

-Ότι οι παραγωγοί, ιδιοκτήτες των πνευματικών δικαιωμάτων και των original Master Files δεν θέλουν να τα δώσουνσε κυκλοφορία. Είναι γι' αυτούς προτιμότερο να δώσουν κάποιο παράγωγο με ένα ασήμαντο μικρό μη ακουστό σφάλμα και όχι τα original αρχεία.

-Για λόγους μάρκετινγκ. Το 96/24 χτυπάει καλύτερα στο μάτι από το 88.2/24. Η άγνοια που έχει ο περισσότερος κόσμος για τα format συντελεί. Όσο μεγαλύτερα νούμερα, αρα τόσο το καλύτερο! :cool:
Όλοι να είναι ευχαριστημένοι! 😁
Εν τω μεταξύ στο qobuz το έχει και σε 24/192-αλλά όχι σε 88.2