Πού πάει η γλώσσα μας ?

Λάθος μου... Σε μπέρδεψα με ενα ορθογραφικό λάθος που έκανα...

"αίτημα" εννοούσα και ήθελα να γράψω :)))

Aν το να "διδάσκονται κείμενα που θα τα βάλουν σε κοινωνικές/ηθικές σκέψεις ,παρά να χαλούν ατέλειωτες ώρες από τη ζωή τους για να θυμούνται αν το αβγό γράφεται με β ή με αυ" είναι για σένα αίτημα... (αν το ζητάς δηλαδή...)

Δυστυχώς η ανορθογραφία - το "ετοιμα" αντι για "αίτημα", μας έστειλε αλλού γι'αλλού...
:))
 
τι ορθογραφια και κουραφεξαλα καθεστε κι ασχολεισθε,αφηστε τη στους βρετανους που ειναι βλακες και θα ξεκινησουν να διδασκουν τ'αρχαια ελληνικα απ'του χρονου στα δημοτικα σχολεια τους!
Εδω ο κοσμος χανεται κι εσεις ασχολεισθε με τετοια επουσιωδη θεματα...τς τς τς
 
Re: Απάντηση: Πού πάει η γλώσσα μας ?

τι ορθογραφια και κουραφεξαλα καθεστε κι ασχολεισθε,αφηστε τη στους βρετανους που ειναι βλακες και θα ξεκινησουν να διδασκουν τ'αρχαια ελληνικα απ'του χρονου στα δημοτικα σχολεια τους!
Εδω ο κοσμος χανεται κι εσεις ασχολεισθε με τετοια επουσιωδη θεματα...τς τς τς

Δεν ξέρω τι θα διδάξουν τα Αγγλάκια,αν είναι πάντως να βάζουν τα παιδιά τους να παπαγαλίζουν συντακτικά και κανόνες "της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας" σαν τα δικά μας,μάλλον θα μισήσουν τους αρχαίους Έλληνες συγγραφείς,παρά θα τους αγαπήσουν.
Υπάρχει ένας αμύθητος και τεράστιος πλούτος γνώσης από τους αρχαίους Έλληνες,κι εμείς εστιάζουμε σε μαλακίες γραμματικής.
Τα βάζουμε να μάθουν ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ξένη γλώσσα από την δευτέρα δημοτικού,δεύτερη ξένη γλώσσα στην πέμπτη δημοτικού και τα αρχαία Ελληνικά στην...πρώτη γυμνασίου όπου για τα παιδιά τότε είναι ακόμα μία ξένη γλώσσα.
 
Η ορθογραφία κρατάει και μια συνοχή στο γραπτό λόγο. Και δεν εννοώ φυσικά το "αβγό" αλλά σοβαρά θέματα που βγαίνουν και από τη γραμματική (αλλαγή ρημάτων, ουσιαστικών κλπ). Είναι όμως και αρκετά δύσκολο θέμα. Εγώ ακομα και στα 36 που βρίσκομαι, κάνω λαθάκια.....
Έχει το ρόλο της και είναι σημαντικότατος.


Το θέμα των greeklish είναι επίσης σοβαρότατο και καλό θα ήταν να "ζορίζουμε" τα παιδιά μας όσο γίνεται. Είναι δύσκολο, αλλά απαραίτητο.
 
Η ορθογραφία κρατάει και μια συνοχή στο γραπτό λόγο. Και δεν εννοώ φυσικά το "αβγό" αλλά σοβαρά θέματα που βγαίνουν και από τη γραμματική (αλλαγή ρημάτων, ουσιαστικών κλπ). Είναι όμως και αρκετά δύσκολο θέμα. Εγώ ακομα και στα 36 που βρίσκομαι, κάνω λαθάκια.....
Έχει το ρόλο της και είναι σημαντικότατος.


Το θέμα των greeklish είναι επίσης σοβαρότατο και καλό θα ήταν να "ζορίζουμε" τα παιδιά μας όσο γίνεται. Είναι δύσκολο, αλλά απαραίτητο.
Γιατί ρε, εύκολα τα μαθαίνουν :smash:
 
Γιατί ρε, εύκολα τα μαθαίνουν :smash:


Εμένα γμτ με δυσκόλεψαν αρκετά!:p

Χωρίς πλάκα τώρα, πολλές φορές είναι και δυσνόητα. Ο λόγος είναι η ευκολία και όχι ότι δε γνωρίζουν ορθογραφία.
 
067ca2a5bc944565c5abdedbe9b770de.jpg


Αν οι αρχαίοι έγραφαν εδώ θα τους έκραζαν όλοι .Γραφουν κεφάλαια ,δεν αφήνουν κενά και είναι ανορθογραφοι
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Δεν ξέρω τι θα διδάξουν τα Αγγλάκια,αν είναι πάντως να βάζουν τα παιδιά τους να παπαγαλίζουν συντακτικά και κανόνες "της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας" σαν τα δικά μας,μάλλον θα μισήσουν τους αρχαίους Έλληνες συγγραφείς,παρά θα τους αγαπήσουν.
Υπάρχει ένας αμύθητος και τεράστιος πλούτος γνώσης από τους αρχαίους Έλληνες,κι εμείς εστιάζουμε σε μαλακίες γραμματικής.
Τα βάζουμε να μάθουν ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ξένη γλώσσα από την δευτέρα δημοτικού,δεύτερη ξένη γλώσσα στην πέμπτη δημοτικού και τα αρχαία Ελληνικά στην...πρώτη γυμνασίου όπου για τα παιδιά τότε είναι ακόμα μία ξένη γλώσσα.

Τι σχέση έχει ο τρόπος διδασκαλίας με την ορθογραφία;;;;
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Τι σχέση έχει ο τρόπος διδασκαλίας με την ορθογραφία;;;;
Αλλάξαμε λίγο θέμα και πήγαμε στην διδασκαλία των αρχαίων από τους Άγγλους αλλά μάλλον δεν το πρόσεξες.
 
Γνώμη καθαρά προσωπική:
Η ορθογραφία έχει νόημα, μόνο όταν υπάρχει και η σωστή προφορά των φωνηέντων. Γιώτα, Ήτα, Ύψιλον.
Ή Όμικρον και Ωμέγα.
Αλλιώς, μια ακόμα τυπολατρεία.
 
Δεν είναι μόνο η προφορά. Η ορθογραφία μιάς λέξης έχει σχέση και με τη ρίζα της, και εν τέλει με το νόημά της. Δεν μπορώ να γράφω όπως μου καπνίσει, γιατί η λέξη που γράφω αλλάζει και νόημα. Άλλο τα λήμματα ενός λεξικού, άλλο τα λύματα της αποχέτευσης.
 
Ναι μας έχει τύχει γιατί πολύ απλά ο εγκέφαλός σου εχει εκπαιδευτεί σε αυτή.
Ένας ανορθόγραφος πιτσιρικάς δεν θα δυσκολευθεί καθόλου πάντως.
.
.
''Δεν είναι μόνο η προφορά. Η ορθογραφία μιάς λέξης έχει σχέση και με τη ρίζα της, και εν τέλει με το νόημά της. Δεν μπορώ να γράφω όπως μου καπνίσει, γιατί η λέξη που γράφω αλλάζει και νόημα. Άλλο τα λήμματα ενός λεξικού, άλλο τα λύματα της αποχέτευσης. ''
Ταίτυα παραδύγματα Κόστα μου να φαν κι η κώταις.
Δηλαδή θες να μου πεις ότι όσοι γράφουν χωρίς ορθογραφικά λάθη,γνωρίζουν και τις ρίζες των λέξεων?
Δεν νομίζω...
Με τον καιρό,μάλλον οπτική είναι η απομνημόνευση παρά με γνώση κανόνων.
 
Αν διαβάσετε το thread για την ετυμολογία των λέξεων,εκεί είναι που πραγματικά τραβάς τα μαλλιά σου.
2 ολόκληρες σελίδες για το αν η λέξη κτήριο/κτίριο γράφεται με "ι" ή με "η" και συμπέρασμα δεν βγαίνει.
Όσο για τα Λήμματα και Λύματα Κώστα μου,εκει είναι που τελικά δεν έχει κανένα νόημα να ψάξεις να βρεις τη ρίζα της λέξης.
Το νόημα της λήξης ΝΟΜΙΖΕΙΣ ότι βγαίνει από την ορθογραφία.
Το αν είναι "σκατά" ή "λέξη" θα το βγάλεις από την πρόταση μέσα στην οποία υπάρχει η λέξη.
Αν σου γράψω δηλαδή "το λεξικό του Μπαμπινιώτη έχει μέσα 12.000.000 λύματα" εσύ θα καταλάβεις ότι έχει μέσα 12.000.000 ακαθαρσίες?
Όχι φυσικά.
Θα καταλάβεις τι εννοούσα,απλά θα με διορθώσεις ορθογραφικά.
Το ίδιο και με τα λήμματα.
"ο βόθρος είχε γεμίσει και τα λήμματα έτρεχαν στον δρόμο"

Συμπέρασμα.
Τω νώοιμα μυας λαίξεις δαιν πρωζδυωρήζαιτε απώ τυν ωρθωγραφύα αλλά απώ τιν πρώταση μαίσα στθν ωπία βρύσκαιται οι λαίξυ.
 
Last edited: