Πού πάει η γλώσσα μας ?

Ναι μας έχει τύχει γιατί πολύ απλά ο εγκέφαλός σου εχει εκπαιδευτεί σε αυτή.
Ένας ανορθόγραφος πιτσιρικάς δεν θα δυσκολευθεί καθόλου πάντως.
.Ναι, γιατί έτσι κι αλλιώς μεταχειρίζεται μόνο 500 λέξεις στην καθημερινότητά του, πολλές από αυτές αγγλικές, δε θέλει και πολλά ελληνικά για να πεις "γουάου, γ@μ@το!"
.
''Δεν είναι μόνο η προφορά. Η ορθογραφία μιάς λέξης έχει σχέση και με τη ρίζα της, και εν τέλει με το νόημά της. Δεν μπορώ να γράφω όπως μου καπνίσει, γιατί η λέξη που γράφω αλλάζει και νόημα. Άλλο τα λήμματα ενός λεξικού, άλλο τα λύματα της αποχέτευσης. ''
Ταίτυα παραδύγματα Κόστα μου να φαν κι η κώταις.
Δηλαδή θες να μου πεις ότι όσοι γράφουν χωρίς ορθογραφικά λάθη,γνωρίζουν και τις ρίζες των λέξεων?
Όχι απαραίτητα, αλλά μπορούν να τις βρουν αν θέλουν.
Δεν νομίζω...
Με τον καιρό,μάλλον οπτική είναι η απομνημόνευση παρά με γνώση κανόνων.
και η προπαίδεια οπτική απομνημόνευση είναι, αυτό κατά τη λογική σου σημαίνει ότι ο πολλαπλασιασμός είναι άχρηστος και δεν πρέπει να διδάσκεται, σωστά;
Αν διαβάσετε το thread για την ετυμολογία των λέξεων,εκεί είναι που πραγματικά τραβάς τα μαλλιά σου.
2 ολόκληρες σελίδες για το αν η λέξη κτήριο/κτίριο γράφεται με "ι" ή με "η" και συμπέρασμα δεν βγαίνει.
Όσο για τα Λήμματα και Λύματα Κώστα μου,εκει είναι που τελικά δεν έχει κανένα νόημα να ψάξεις να βρεις τη ρίζα της λέξης.
Το νόημα της λήξης ΝΟΜΙΖΕΙΣ ότι βγαίνει από την ορθογραφία.
Το αν είναι "σκατά" ή "λέξη" θα το βγάλεις από την πρόταση μέσα στην οποία υπάρχει η λέξη.
Αν σου γράψω δηλαδή "το λεξικό του Μπαμπινιώτη έχει μέσα 12.000.000 λύματα" εσύ θα καταλάβεις ότι έχει μέσα 12.000.000 ακαθαρσίες?
Όχι φυσικά.
Θα καταλάβεις τι εννοούσα,απλά θα με διορθώσεις ορθογραφικά.
Το ίδιο και με τα λήμματα.
"ο βόθρος είχε γεμίσει και τα λήμματα έτρεχαν στον δρόμο"

Συμπέρασμα.
Τω νώοιμα μυας λαίξεις δαιν πρωζδυωρήζαιτε απώ τυν ωρθωγραφύα αλλά απώ τιν πρώταση μαίσα στθν ωπία βρύσκαιται οι λαίξυ.

Ωραία, κι εγώ λοιπόν σου γράφω ότι η δουλειά μου είναι να εξετάζω λήματα, και σε προκαλώ να καταλάβεις από τα συμφραζόμενα αν είμαι γλωσσολόγος ή εργάτης στο βιολογικό καθαρισμό...
 
...
Τω νώοιμα μυας λαίξεις δαιν πρωζδυωρήζαιτε απώ τυν ωρθωγραφύα αλλά απώ τιν πρώταση μαίσα στθν ωπία βρύσκαιται οι λαίξυ.

Mου πήρε 4 δευτερόλεπτα να την διαβάσω, ενώ με την σωστή ορθογραφία θα μου έπαιρνε 2... Διπλός χρόνος... Φαντάσου να ήταν βιβλίο...Κάθε λέξη ήθελε δεύτερη ανάγνωση, μη τυχόν και είχε άλλο νόημα... Μπορεί η ορθογραφία να ζορίζει λίγο τα μικρά, αλλά σε βάθπς χρόνου μόνο κέρδος έχει να δώσει... Είμαι σίγουρος οτι 2 ανορθόγραφοι εκ πεποιθήσεως, δεν θα μπορούν ούτε καν να διαβάσουν ο ένας τα κείμενα του άλλου μετα την 2η σελίδα... Εδώ, τα greeklish που ουσιαστικά είναι ανορθόγραφα και είναι πρακτική λύση ανάγκης, δεν μπορείς να διαβάσεις μεγάλο κείμενο χωρίς να κουραστείς...
 
αν καποιος γραψει:
''πωλειτε καλωδιο'',τι θα καταλαβαινατε;
1,αυτος πουλαει καποιο καλωδιο,αλλα εχει κανει λαθος στο ''ε'' ή
2,εχει ξεχασει να βαλει ερωτηματικο στο τελος της προτασης και μας ρωταει,αν εμεις πουλαμε καποιο καλωδιο;
 
Θα έλεγα, οτι είναι αδύνατον να κατανοήσει κανείς ένα (μεγάλο) κείμενο αν δεν είναι ορθογραφικά σωστό. Ειδικά μάλιστα αν ο αναγνώστης ξέρει οτι ο συγγραφέας είναι ανορθόγραφος, δεν θα ξέρει τι νόημα έχει η κάθε λέξη που ηχητικά μοιάζει με μια άλλη... Μπορεί μια απλή φράση να γίνει κατανοητή, αλλά ενα λίγο πιο πολύπλοκο κείμενο, όχι... Δεν είναι θέμα συνήθειας, είναι θέμα πρακτικής τελικά. Οπως είπε κι ο Κώστας Ζαγγογιάννης, η ορθογραφία και η προπαίδεια είναι εργαλεία, όχι αγγαρεία...
 
Last edited:
όχι φυσικά Λάκη!!!
Να μην γίνεται όμως εμμονή με αποτέλεσμα να βγαίνουν τα παιδιά μας ντουβάρια.
Η γυναίκα μου είναι φιλόλογος.
Εδώ και 1 ώρα-ίσως και παραπάνω-έχει βάλει κάτω τα παιδιά μου και "διαβάζουν" γλώσσα.
Χρόνοι,συζυγίες και ένα κάρο μαλακίες που δεν έχουν κανένα απολύτως νόημα για το μυαλό τους και την μόρφωσή τους.
Φυσικά,έχουν ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ νόημα στο να έχει εκείνη δουλειά.

Η υποδιευθύντριά μου,είναι μέγας λάτρης του συντακτικού/γραμματικής/ορθογραφίας κτλ.
Αυτό όμως δεν την εμπόδισε να ψηφίσει Χρυσή Αυγή,αφού πέραν των όσων με πίεση και εμμονή ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΕ να μάθει καλά,έχει μείνει ένα ντουβάρι στα υπόλοιπα.
 
Η εκμάθηση της ορθογραφίας δεν αφαιρεί χρόνο απο τα υπόλοιπα μαθήματα. Μπορεί για τις 2-3 πρώτες τάξεις στα μικρά να φαίνεται χρονοβόρο το να γράφουν 20 φορές το "να ένα μήλο", αλλά όλοι ξέρουμε οτι τελικά η σωστή ορθογραφία έρχεται επι το πλείστον εμπειρικά με απομνημόνευση με την χρόνια ενασχόληση με την γραφή και την ανάγνωση...
 
Απάντησα στον Λάκη χωρίς να διαβάσω τα σχόλια των άλλων παιδιών.
Ένας-ένας λοιπόν.
ΛΑΚΗΣ:
αν καποιος γραψει:
''πωλειτε καλωδιο'',τι θα καταλαβαινατε;
1,αυτος πουλαει καποιο καλωδιο,αλλα εχει κανει λαθος στο ''ε'' ή
2,εχει ξεχασει να βαλει ερωτηματικο στο τελος της προτασης και μας ρωταει,αν εμεις πουλαμε καποιο καλωδιο;

Φυσικά θα καταλάβω το 1.
Γιατί να αναρωτηθώ αν έχει ξεχάσει το ερωτηματικό????



ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ
και η προπαίδεια οπτική απομνημόνευση είναι, αυτό κατά τη λογική σου σημαίνει ότι ο πολλαπλασιασμός είναι άχρηστος και δεν πρέπει να διδάσκεται, σωστά;
Κώστα μου,μην συγκρίνουμε μήλα με πυραύλους.
Προπαίδεια σημαίνει Μαθηματικά.
Μαθηματικά vs ορθογραφίας???
Τουλάχιστον άστοχη σύγκριση για να μην πω ιεροσυλία.
Το ότι διδάσκονται και τα 2 στα σχολεία,δεν σημαίνει με τίποτα ότι έχουν την ίδια βαρύτητα τόσο στην γνώση όσο και στην ίδια την ύπαρξή μας στον πλανήτη.



Ωραία, κι εγώ λοιπόν σου γράφω ότι η δουλειά μου είναι να εξετάζω λήματα, και σε προκαλώ να καταλάβεις από τα συμφραζόμενα αν είμαι γλωσσολόγος ή εργάτης στο βιολογικό καθαρισμό...
Δεν θα καταλάβω τίποτα γι´αυτό πολύ απλά θα σε ρωτήσω τι από τα 2 κάνεις.Πιστεύεις ότι για μία διευκρινιστική ερωτησούλα,πρέπει να φάω τα νιάτα μου μαθαίνοντας ρίζες/κανόνες και εξαιρέσεις κανόνων?
Οι εξαιρέσεις των κανόνων δε,αποτελούν για εμένα το γελοιοδέστερο όλων που αποδεικνύει περίτρανα ότι δεν πρόκειται για επιστήμη,αλλά για ΜΠΑΡΟΥΦΑ.
 
Η εκμάθηση της ορθογραφίας δεν αφαιρεί χρόνο απο τα υπόλοιπα μαθήματα. Μπορεί για τις 2-3 πρώτες τάξεις στα μικρά να φαίνεται χρονοβόρο το να γράφουν 20 φορές το "να ένα μήλο", αλλά όλοι ξέρουμε οτι τελικά η σωστή ορθογραφία έρχεται επι το πλείστον εμπειρικά με απομνημόνευση με την χρόνια ενασχόληση με την γραφή και την ανάγνωση...
Σε ξέχασα εσένα..
Ποιός σου είπε ότι γράφουν 20 φορές κάτι για να το μάθουν?
Αυτό το κάναμε εμείς πριν 40 χρόνια.
Τώρα μία φορά και τέλειωσε.
´Αλλως τε έχουν να "μάθουν" κι άλλες μπαρούφες.
 
Απάντηση: Re: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Απάντησα στον Λάκη χωρίς να διαβάσω τα σχόλια των άλλων παιδιών.
Ένας-ένας λοιπόν.
ΛΑΚΗΣ:
αν καποιος γραψει:
''πωλειτε καλωδιο'',τι θα καταλαβαινατε;
1,αυτος πουλαει καποιο καλωδιο,αλλα εχει κανει λαθος στο ''ε'' ή
2,εχει ξεχασει να βαλει ερωτηματικο στο τελος της προτασης και μας ρωταει,αν εμεις πουλαμε καποιο καλωδιο;

Φυσικά θα καταλάβω το 1.
Γιατί να αναρωτηθώ αν έχει ξεχάσει το ερωτηματικό????

Πωλείτε = β' πρόσωπο πληθυντικού αριθμού.
 
ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ
και η προπαίδεια οπτική απομνημόνευση είναι, αυτό κατά τη λογική σου σημαίνει ότι ο πολλαπλασιασμός είναι άχρηστος και δεν πρέπει να διδάσκεται, σωστά;
Κώστα μου,μην συγκρίνουμε μήλα με πυραύλους.
Προπαίδεια σημαίνει Μαθηματικά.
Μαθηματικά vs ορθογραφίας???
Τουλάχιστον άστοχη σύγκριση για να μην πω ιεροσυλία.
Το ότι διδάσκονται και τα 2 στα σχολεία,δεν σημαίνει με τίποτα ότι έχουν την ίδια βαρύτητα τόσο στην γνώση όσο και στην ίδια την ύπαρξή μας στον πλανήτη.

[/B]

Άρα εκεί έγκειται η διαφωνία μας, γιατί εγώ θεωρώ τη γλώσσα τουλάχιστον το ίδιο σημαντική με τα μαθηματικά, και η ορθογραφία είναι η βάση της. Άλλωστε υπάρχουν κομπιουτεράκια πλέον, άρα η προπαίδεια πρέπει να διαγραφεί από τα σχολικά προγράμματα και κάθε παιδί να παίρνει δώρο ένα calculator μόλις μπαίνει στην τάξη της Πρώτης Δημοτικού.
Το ότι σαν παιδιά ταλαιπωριόμαστε για να μάθουμε ρήματα, χρόνους, εγκλίσεις κλπ δεν έχει καμμία σχέση με την εν γένει χρησιμότητα ενός γνωστικού αντικειμένου. Κι εγώ ταλαιπωρήθηκα για να μάθω σύνολα και τριγωνομετρία, πράγματα που δε μου χρησίμευσαν καθόλου στην υπόλοιπη ζωή μου, αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να καταργηθούν. Η Χρυσαυγίτισα διευθύντρια δε μου λέει κάτι για τη σημασία της φιλολογίας σαν επιστήμης, και ο Albert Speer ήταν αρχιτέκτονας, αυτό σημαίνει ότι η Αρχιτεκτονική ωθεί στο ναζισμό;
 
Κοίτα,επειδή είμαι εμπαθής-ίσως λόγο και των βιωμάτων μου με την φιλόλογο-μην προσπαθείς να μου αλλάξεις γνώμη.
Μισώ την γλώσσα περισσότερο και από τα θρησκευτικά.
:)
 
Re: Απάντηση: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Τάσο μου, το πιστεύεις οτι έχω λάβει pm εδώ που με διόρθωνε για το κόμμα στο αναφορικό "ό,τι" ??? Δεν απάντησα ασφαλώς (ούτε και διόρθωσα το κείμενο) αλλά απο τότε το βλέπω και το προσπερνώ ...

Εδώ υπάρχουν άλλα κι άλλα... Σωστά έθεσε ο Δημήτρης την εισαγωγή ξενικών όρων στη γλώσσα και τί κινδύνους εγκυμονεί. Παράδειγμα προχθεσινό στη στάση του μετρό : Μια κοπελλίτσα όχι μεγαλύτερη απο 15 ετών, βλέπει μια (μάλλον) φίλη της που είναι καθισμένη, τρέχει προς το μέρος της και της λέει "για σου μαν, τί γίνεται ?"....

Αυτο το αμερικάνικο "Hey Man" (με καταβολές απο τις Νότιες Πολιτείες, πρίν τα γκέτο των μαύρων στις μεγαλουπόλεις) χρησιμοποιείται εκεί ΜΟΝΟ απο άνδρα σε άνδρα (και μάλιστα πολύ φίλο, κολλητό θα έλεγα). Στη δε Αγγλία, δεν χρησιμοποιείται σχεδόν καθόλου. Παρ' όλα ταύτα, εδώ όχι μονο το πήραμε, αλλά το Ελληνοποιήσαμε και κατόπιν το ξεφτιλισαμε εντελώς με την κακοχρησία !!

Και πόσα άλλα τέτοια δυστυχώς υπάρχουν ... Αλλο αισχρό (αν και κατανοητό) είναι αυτο το περίφημο "ως αναφορά" που φαινομενικά είναι μεν αθώο, επ' ουδενί όμως μπορεί να αντικαταστήσει το ορθό "όσον αφορά" ....

Ετσι για καλαμπούρι, ζήτησα απο φίλο δάσκαλο σε σχολείο να γράψει στον πίνακα στην τάξη του "δόξα το Θεό" για να δεί πόσοι θα τον διόρθωναν αν τους ζητούσε να βρούν πού είναι το λάθος... Και σε 27 μαθητές Α Γυμνασίου φαινόταν ολόσωστο και δεν μίλησε κανείς !
Αυτά όμως ήταν σίγουρο οτι θα συμβούν αφού κάποιοι κατάργησαν την Δοτική χωρίς προηγουμένως να αλλάξει ο τρόπος ομιλίας ή οι φράσεις-κλισέ που την περιέχουν...

Κάποτε (πρίν πάντως πάω στο σχολείο, αγέννητος ήμουν) είχαμε αφαιρέσει την βαρεία απο τους τόνους και κρατήσαμε μόνο την οξεία και την περισπωμένη...Μετά καταργήσαμε ΚΑΙ την περισπωμένη... Στο τέλος θα καταργηθεί και η οξεία έτσι όπως πάει. Να μην πώ για τα πνεύματα που έχουν απο πίσω τους κανόνες επι κανόνων (κυρίως σε σχέση με τις προθέσεις).
Λένε στο Στρατο "εφ' όπλου λογχη" και ουδείς είναι πλέον σε θέση να αναγνωρίσει οτι αυτό το ρημάδι το "εφ'" στην πραγματικότητα είναι "επί" ! Και πώς να το κάνει, όταν έχει εξαφανιστεί η δασεία απο τη λέξη "όπλο" ???

Αναρωτιέμαι μερικές φορές τί θα απομείνει στο τέλος...


νομιζω οτι το θεμα των ξενικων ορων ειναι ακρως υπερβολικο. η αγγλικη γλωσσα εχει απειρες ελληνικες λεξεις και δεν εχει υποστει αλλοιωση λογω αυτων.
καποτε υπηρχε ενα ολοκληρο κινημα κατα των ξενων λεξεων ειδικα σε τεχνολογικα θεματα. οι 'αρχαιοι ελληνες' που τους λεγαμε εμεις, που μας ελεγαν οτι ο ιντερνετ εξπλορερ δεν ειναι ο προκαθορισμενος φυλλομετριτης (το εχω δει και αναγνωστης ιστοσελιδων) αντι α πει οτι δεν ειναι ο default browser lol

η ελληνικη γλωσσα εχει παθει οτι ζημια ηταν να παθει γιατι οι διαφοροι γραμματιζουμενοι την αφησαν να αλλαξει τοσες φορες οπου τα αρχαια πλεον ειναι ποιο δυσκολα για μας απο οποιαδηποτε ξενη γλωσσα. κι ολα αυτα για να ερχονται τωρα και να μας λενε οτι δεν ξερουμε να μιλησουμε επιδη δεν ξερουμε αρχαια...
 
Απάντηση: Re: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Απάντησα στον Λάκη χωρίς να διαβάσω τα σχόλια των άλλων παιδιών.
Ένας-ένας λοιπόν.
ΛΑΚΗΣ:
αν καποιος γραψει:
''πωλειτε καλωδιο'',τι θα καταλαβαινατε;
1,αυτος πουλαει καποιο καλωδιο,αλλα εχει κανει λαθος στο ''ε'' ή
2,εχει ξεχασει να βαλει ερωτηματικο στο τελος της προτασης και μας ρωταει,αν εμεις πουλαμε καποιο καλωδιο;

Φυσικά θα καταλάβω το 1.
Γιατί να αναρωτηθώ αν έχει ξεχάσει το ερωτηματικό????

το γραφω στο ποστ μου,αν εχει ξεχασει να βαλει ερωτηματικο,τοτε η προταση αλλαζει νοημα και ειναι σαν να μας ρωταει,αν εμεις πουλαμε ενα καλωδιο.
 
Απάντηση: Re: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Κοίτα,επειδή είμαι εμπαθής-ίσως λόγο και των βιωμάτων μου με την φιλόλογο-μην προσπαθείς να μου αλλάξεις γνώμη.
Μισώ την γλώσσα περισσότερο και από τα θρησκευτικά.
:)


ε πες το ντε απ'την αρχη και χαλαμε τοσο καιρο τσαμπα ηλεκτρονικο μελανι! :earmuffs:
 
Ναι μας έχει τύχει γιατί πολύ απλά ο εγκέφαλός σου εχει εκπαιδευτεί σε αυτή.
Ένας ανορθόγραφος πιτσιρικάς δεν θα δυσκολευθεί καθόλου πάντως.
.
.
''Δεν είναι μόνο η προφορά. Η ορθογραφία μιάς λέξης έχει σχέση και με τη ρίζα της, και εν τέλει με το νόημά της. Δεν μπορώ να γράφω όπως μου καπνίσει, γιατί η λέξη που γράφω αλλάζει και νόημα. Άλλο τα λήμματα ενός λεξικού, άλλο τα λύματα της αποχέτευσης. ''
Ταίτυα παραδύγματα Κόστα μου να φαν κι η κώταις.
Δηλαδή θες να μου πεις ότι όσοι γράφουν χωρίς ορθογραφικά λάθη,γνωρίζουν και τις ρίζες των λέξεων?
Δεν νομίζω...
Με τον καιρό,μάλλον οπτική είναι η απομνημόνευση παρά με γνώση κανόνων.

Αν διαβάσετε το thread για την ετυμολογία των λέξεων,εκεί είναι που πραγματικά τραβάς τα μαλλιά σου.
2 ολόκληρες σελίδες για το αν η λέξη κτήριο/κτίριο γράφεται με "ι" ή με "η" και συμπέρασμα δεν βγαίνει.
Όσο για τα Λήμματα και Λύματα Κώστα μου,εκει είναι που τελικά δεν έχει κανένα νόημα να ψάξεις να βρεις τη ρίζα της λέξης.
Το νόημα της λήξης ΝΟΜΙΖΕΙΣ ότι βγαίνει από την ορθογραφία.
Το αν είναι "σκατά" ή "λέξη" θα το βγάλεις από την πρόταση μέσα στην οποία υπάρχει η λέξη.
Αν σου γράψω δηλαδή "το λεξικό του Μπαμπινιώτη έχει μέσα 12.000.000 λύματα" εσύ θα καταλάβεις ότι έχει μέσα 12.000.000 ακαθαρσίες?
Όχι φυσικά.
Θα καταλάβεις τι εννοούσα,απλά θα με διορθώσεις ορθογραφικά.
Το ίδιο και με τα λήμματα.
"ο βόθρος είχε γεμίσει και τα λήμματα έτρεχαν στον δρόμο"

Συμπέρασμα.
Τω νώοιμα μυας λαίξεις δαιν πρωζδυωρήζαιτε απώ τυν ωρθωγραφύα αλλά απώ τιν πρώταση μαίσα στθν ωπία βρύσκαιται οι λαίξυ.

Κοίτα,επειδή είμαι εμπαθής-ίσως λόγο και των βιωμάτων μου με την φιλόλογο-μην προσπαθείς να μου αλλάξεις γνώμη.
Μισώ την γλώσσα περισσότερο και από τα θρησκευτικά.
:)

Μισείς τη γλώσσα; Και πως θα προτείνεις να επικοινωνούμε; με χειρονομίες; Κι εγώ μισώ τα μαθηματικά γιατί δεν έχω έφεση, αλλά δεν αρνούμαι τη χρησιμότητά τους ούτε θέλω την κατάργησή τους, θα ήταν τουλάχιστον ανόητο. Πάντως μιά χαρά τη χειρίζεσαι τη γλώσσα, ίσως γι αυτό δεν καταλαβαίνω το μένος σου ενάντια στην ορθογραφία, γι αυτό έχω να σου προτείνω ένα πείραμα: Γράφε όλα τα ποστ σου ανορθόγραφα για μιά εβδομάδα, να δεις πόσοι θα σου απαντούνε και τι θα καταλαβαίνουν.
 
Μισείς τη γλώσσα; Και πως θα προτείνεις να επικοινωνούμε; με χειρονομίες; Κι εγώ μισώ τα μαθηματικά γιατί δεν έχω έφεση, αλλά δεν αρνούμαι τη χρησιμότητά τους ούτε θέλω την κατάργησή τους, θα ήταν τουλάχιστον ανόητο. Πάντως μιά χαρά τη χειρίζεσαι τη γλώσσα, ίσως γι αυτό δεν καταλαβαίνω το μένος σου ενάντια στην ορθογραφία, γι αυτό έχω να σου προτείνω ένα πείραμα: Γράφε όλα τα ποστ σου ανορθόγραφα για μιά εβδομάδα, να δεις πόσοι θα σου απαντούνε και τι θα καταλαβαίνουν.

υπαρχουν και αλλες πολυ απλουστερες γλωσσες και μια χαρα επικοινωνουν αυτοι που τις μιλανε. και λογοτεχνια εχουν και δεν υστερουν σε τιποτα. δεν λεω να αρχισουμε να μιλαμε ξενη γλωσσα βεβαια αλλα δεν μπορω και να παραβλεψω το overengineering που χαρακτηριζει την ελληνικη.
 
υπαρχουν και αλλες πολυ απλουστερες γλωσσες και μια χαρα επικοινωνουν αυτοι που τις μιλανε. και λογοτεχνια εχουν και δεν υστερουν σε τιποτα. δεν λεω να αρχισουμε να μιλαμε ξενη γλωσσα βεβαια αλλα δεν μπορω και να παραβλεψω το overengineering που χαρακτηριζει την ελληνικη.

Τι εννοείς "απλούστερες γλώσσες", και ποιές ακριβώς έχεις στο νου σου;
 
Δεν μπορώ να γράψω ανορθόγραφα όπως μισώ και τα Greeklish.
Το να επικοινωνείς με τους γύρω σου προυποθέτει να γνωρίζεις ορθογραφία?
Συζυγίες?
Χρόνους,πρόσωπα,κλήσεις?
Κανόνες με εξαιρέσεις?
Αστο σου λέωωωωωω.
Δεν θα βγάλουμε άκρη.
 
Δεν μπορώ να γράψω ανορθόγραφα όπως μισώ και τα Greeklish.
Το να επικοινωνείς με τους γύρω σου προυποθέτει να γνωρίζεις ορθογραφία?
Συζυγίες?
Χρόνους,πρόσωπα,κλήσεις?
Κανόνες με εξαιρέσεις?
To να επικοινωνείς, σκέτα, όχι. Το να επικοινωνείς σωστά, και να εκφράζεις σωστά αυτό που θες, ναι.

Αστο σου λέωωωωωω.
Δεν θα βγάλουμε άκρη.

Κοίτα, ο λόγος που μισείς την ορθογραφία εμπίπτει στο γνωστικό πεδίο της γυναικείας φύσης, δηλαδή της μεταφυσικής. Οπότε πραγματικά δε θα βγάλουμε άκρη, και καλά θα κάνουμε να το αφήσουμε.
 
Το να μιλάς και γράφεις σωστά δεν είναι θέμα τυπολατρείας αλλά ουσιαστικό θέμα μόρφωσης. Παλιά θυμάμαι οι συμμαθητές μου -πρωτοδεσμίτες και τεταρτοδεσμίτες ιδίως- ήθελαν να πιστεύουν πως διαχωρίζονται.

Προσωπικώς εκτιμώ πολύ έναν που ακούω και μιλάει σωστά Ελληνικά. Θα μου πείτε το χιλιοακουσμένο, πως σημασία έχει πρώτα τι λέει και μετά το πώς το λέει. Θα διαφωνήσω, κάποιος που γενικώς έχει πράγματα να πει, μαθαίνει εν τέλει να εκφράζεται και ορθότερα ή εάν θέλετε πληρέστερα. Και ακόμη περισσότερο θα διαφωνήσω με την ισοπέδωση. Αυτή η υποτιθέμενη "απελευθερωμένη" άποψη περί της αποδέσμευσης από την ορθογραφία σε πρώτη φάση και την ίδια τη γραμματική της γλώσσας μας σε δεύτερη, είναι που έχει φέρει στον κόσμο στούρνους που δεν γνωρίζουν καν πότε χρησιμοποιούμε ονομαστική πότε αιτιατική.