Πού πάει η γλώσσα μας ?

Re: Απάντηση: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Η καταστροφή της ορθογραφίας και γενικά της γλώσσας είναι τμήμα της γενικότερης διάλυσης που υπάρχει τριγύρω, και προχωρά εδώ και δεκαετίες. Παλιότερα, υπήρχε κάποιος σεβασμός σε όσα ήθελαν κάποιο κόπο ή κάποια ικανότητα. Και μέσα σε αυτά ήταν και ο χειρισμός της γλώσσας, αλλά και γενικότερα η γνώση και η μόρφωση. Μορφωμένος αλλά ανορθόγραφος ήταν παραδοξολογία. Άλλο είναι να πει κανείς: "Εγώ δυστυχώς δεν είμαι καλός στην ορθογραφία" και άλλο να πει "Ποια ορθογραφία μωρέ, σαχλαμάρες!". Ομοίως, άλλο είναι να πει κανείς "Εγώ δυστυχώς δεν είμαι πολύ μορφωμένος" και άλλο να πει "Σιγά μωρέ, τους είδαμε και τους μορφωμένους". Δυστυχώς επιτρέψαμε να ισοπεδωθούν όλα, για να μην νιώθουν ότι μειονεκτούν οι ανίκανοι. Και τελικά γίναμε όλοι ανίκανοι και τώρα αναρωτιόμαστε τι έχουν τα έρμα και ψοφούν. Πόσοι αξιόλογοι λογοτέχνες υπήρχαν πριν από 80 χρόνια; Πριν από 40; Σήμερα; Τι χαμηλότατο επίπεδο πρέπει να έχουμε όλοι μας για να ανεχόμαστε τα greeklish; Αυτή είναι μια φθορά και μια γενική κατάπτωση που δεν διορθώνεται ούτε με νόμους, ούτε με λεφτά (δανεικά ή όχι).
 
Τα greeklish ξεκινησαν σαν "αναγκη" σε ορισμενες καταστασεις. Πληκτρολογια ή συσκευες που δεν υποστηριζουν Ελληνικα, tags σε μουσικη ή ονοματα φακελων. Η διαδωση της γραπτης επικοινωνιας εχει φερει αλλοιωση και σε αλλες γλωσσες. Αρκει να δειτε πως επικοινωνει η Αγγλοφωνη νεολαια (π.χ How R U" /). Τα "πανε να μας κλεψουν την γλωσσα" και τα "αν θελεις να χτυπησεις ενα λαο χτυπησε τον στην γλωσσα" απο την αλλη δεν τα εχουν εξω. Ειναι καταδικα μας.
 
Re: Απάντηση: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Η καταστροφή της ορθογραφίας και γενικά της γλώσσας είναι τμήμα της γενικότερης διάλυσης που υπάρχει τριγύρω, και προχωρά εδώ και δεκαετίες. Παλιότερα, υπήρχε κάποιος σεβασμός σε όσα ήθελαν κάποιο κόπο ή κάποια ικανότητα. Και μέσα σε αυτά ήταν και ο χειρισμός της γλώσσας, αλλά και γενικότερα η γνώση και η μόρφωση. Μορφωμένος αλλά ανορθόγραφος ήταν παραδοξολογία. Άλλο είναι να πει κανείς: "Εγώ δυστυχώς δεν είμαι καλός στην ορθογραφία" και άλλο να πει "Ποια ορθογραφία μωρέ, σαχλαμάρες!". Ομοίως, άλλο είναι να πει κανείς "Εγώ δυστυχώς δεν είμαι πολύ μορφωμένος" και άλλο να πει "Σιγά μωρέ, τους είδαμε και τους μορφωμένους". Δυστυχώς επιτρέψαμε να ισοπεδωθούν όλα, για να μην νιώθουν ότι μειονεκτούν οι ανίκανοι. Και τελικά γίναμε όλοι ανίκανοι και τώρα αναρωτιόμαστε τι έχουν τα έρμα και ψοφούν. Πόσοι αξιόλογοι λογοτέχνες υπήρχαν πριν από 80 χρόνια; Πριν από 40; Σήμερα; Τι χαμηλότατο επίπεδο πρέπει να έχουμε όλοι μας για να ανεχόμαστε τα greeklish; Αυτή είναι μια φθορά και μια γενική κατάπτωση που δεν διορθώνεται ούτε με νόμους, ούτε με λεφτά (δανεικά ή όχι).

+ 1
 
Κάθε διαφοροποίηση/απλοποίηση/''διευκόλυνση''/συνήθεια εκ βαριεστημάρας ή αμάθειας/εμμονή κ.λ.π. δεν βαπτίζεται κατ' ανάγκη και εξέλιξη ή πρόοδος σε όποιο αντικείμενο. Πιθανότατα είναι ένα λάθος που δεν παραδεχόμαστε και προσπαθούμε με σοφιστείες να πείσουμε τους άλλους ότι τελικά στραβός είναι ο γιαλός.
 
Ανεξάρτητα αν κανείς διαφωνεί με την υπάρχουσα ορθογραφία ,ειναι σαφές οτι όλοι είναι υποχρεωμένοι να σέβονται αυτό που έχουμε αποδεχθεί ως σωστό .Απο την άλλη είναι γεγονός οτι μεγάλο ποσοστό ανθρώπων είναι δυσλεκτικοι και αδυνατούν να κρατήσουν σωστά την ορθογραφία..Θεωρω ομως οτι υπάρχουσα ορθογραφία είναι ανόητη γιατί δεν ικανοποιεί τους λόγους για τους οποίους δημιουργήθηκε ,αλλά είναι προς το παρόν το μόνο που έχουμε , και οι διαφοροποιήσεις μόνο σύγχυση προσφέρουν .Πρεπει όμως να έχουμε κατανόηση στη διαφορετικότητα του αλλού εφ όσον δεν γίνεται από αδιαφορία αλλά από ανάγκη .
Όσο για την ¨κρίση ¨ στη λογοτεχνία θεωρώ οτι μόνο η γραφή δεν έχει σχέση .Εχει σχέση η ανάγκη του ανθρώπου να δημιούργησει και της κοινωνίας να τη αναπτύξει με την αποδοχή και την βοήθεια της .
 
Last edited:
Τι ακριβώς ποσοστό των συνανθρώπων μας είναι δυσλεκτικοί, και με τι κριτήρια έχει καθοριστεί το ποσοστό αυτό; Εάν γνωρίζεις, ασφαλώς.
 
Re: Απάντηση: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Τι ακριβώς ποσοστό των συνανθρώπων μας είναι δυσλεκτικοί, και με τι κριτήρια έχει καθοριστεί το ποσοστό αυτό; Εάν γνωρίζεις, ασφαλώς.

Ως δυσλεξία ορίζεται η μαθησιακή διαταραχή που δυσχεραίνει την ανάγνωση, τη γραφή και την ορθογραφία. Η δυσλεξία παρουσιάζεται εκ γενετής και είναι σε ποσοστό 70-80% κληρονομική. Παρουσιάζεται σε ποσοστό 12-15% του παγκόσμιου πληθυσμού (περισσότερο σε αριστερόχειρες), ενώ παρατηρείται στο 3% των παιδιών και σε αναλογία αγόρια:κορίτσια 4:1. Η συγκεκριμένη διαταραχή δεν σχετίζεται με χαμηλή νοημοσύνη, αντίθετα ένα δυσλεκτικό άτομο διαθέτει κανονική ή και ανώτερη νοημοσύνη. Το ποσοστό δυσλεξίας στην Ελλάδα είναι περίπου 5%.
Ποια είναι τα συμπτώματα;

Η δυσλεξία δυσχεραίνει τις μαθησιακές δυνατότητες του παιδιού, επηρεάζοντας:

τη γραφή και την ορθογραφία (παραλείψεις γραμμάτων, αντιμεταθέσεις συλλαβών, αντιστροφές γραμμάτων ή αριθμών ή επαναλήψεις λέξεων)
την ανάγνωση
την αφομοίωση συμβόλων (μαθηματικά)
τη βραχυπρόθεσμη μνήμη και οργάνωση
την ικανότητα προσανατολισμού
την αντίληψη της αλληλουχίας.
Πού οφείλεται;

Αν και οι ακριβείς αιτίες που προκαλούν τη δυσλεξία δεν έχουν ακόμη προσδιοριστεί, θεωρούνται σημαντικοί οι νευρολογικοί παράγοντες, καθώς έχει παρατηρηθεί ότι τα ακουστικά και οπτικά κέντρα του εγκεφάλου των δυσλεκτικών ατόμων είναι κατά 27% μικρότερα από εκείνα των μη δυσλεκτικών ατόμων.

Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί;

Η δυσλεξία δεν θεραπεύεται, είναι όμως ζωτικής σημασίας να εντοπιστεί από πολύ μικρή ηλικία ώστε να υπάρξει έγκαιρη παρέμβαση με τις κατάλληλες εκπαιδευτικές και υποστηρικτικές μεθόδους. Η σωστή παρέμβαση και τα κατάλληλα προγράμματα εκμάθησης, καθώς και η ψυχολογική υποστήριξη μπορούν να βελτιώσουν τις μαθησιακές δυνατότητες του δυσλεκτικού παιδιού.

Με τη συνεργασία της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας

Tags: Δυσλεξία δυσλεκτικό Δυσλεξία μαθησιακή διαταραχή ανάγνωσης μαθησιακή διαταραχή γραφής μαθησιακή διαταραχή ορθογραφίας
 
Η γνώση μου για την δυσλεξία είναι προφανώς έλλειπής αν εξαιρέσει κανείς το γεγονός οτι ο γιος μου είναι δυσλεκτικος.
Ειναι εντυπωσιακό οτι ένας μη δυσλεκτικος δεν αντιλαμβάνεται την δυσκολία του δυσλεκτικου διότι η αντίληψη με τα πράγματα και τον χρόνο είναι τελείως διαφορετική .Θεωρω επίσης ,υποκειμενικα μιλώντας, ότι το ποσοστο των δυσλεκτικων στην ελλάδα είναι επίσης στο επίπεδο του παγκόσμιου ποσοστού .Ο λόγος είναι οτι συνήθως προβλήματα μαθησιακης δυσκολίας αντιμετωπίζονται ως τεμπελιά αντικοινωνικοτητα κλπ .και ακόμη και η αναγνωρισμένη δυσλεξία αντιμετωπίζεται ως αρρώστια απο τους γονείς και την κρατούν κρυφή .
Η αίσθηση που έχω παρει για το ποσοστο δυσλεκτικων είναι διότι συζητώντας με ανθρώπους ,πολλοί αναγνωρίζουν στους ίδιους είτε στο άμεσο περιβάλλον ανθρωπους τους που είχαν ανάλογα συμπτώματα .


Το λινκ για το προηγούμενο πόστ http://www.healthview.gr/ασθένειες/δυσλεξία
Κάπως περισσότερα εδώ http://www.ka-parentsassociation.gr/section.php?s=3&topic=5&id=463
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Κάθε διαφοροποίηση/απλοποίηση/''διευκόλυνση''/συνήθεια εκ βαριεστημάρας ή αμάθειας/εμμονή κ.λ.π. δεν βαπτίζεται κατ' ανάγκη και εξέλιξη ή πρόοδος σε όποιο αντικείμενο. Πιθανότατα είναι ένα λάθος που δεν παραδεχόμαστε και προσπαθούμε με σοφιστείες να πείσουμε τους άλλους ότι τελικά στραβός είναι ο γιαλός.


Στον πληθυσμό νεαρής ηλικίας είναι θέμα βαριεμάρας - ευκολίας. Καρατσεκαρισμένο και εξακριβωμένο.........

Έκανα ένα τεστάκι χθες για τα greeklish:
Σε 5 που ρώτησα στο facebook με αφορμή το συγκεκριμένο νήμα, είπαν "Ωχου... Ορθογραφίες και τονισμοί. Ένα φωνήεν για όλα τα "ι", "ε" κλπ και τελειώσαμε!!!!".
 
Φυσικά για την δυσλεξία υπάρχουν και άλλες αντιμετωπίσεις http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=273921
Όσο για τον τροπο που καταγράφεται νομίζω οτι είναι απλός .ειδικευμενος παιδαγωγός αναγνωρίζει την ιδιαιτερότητα και αυτή καταγράφεται .
Σε ένα σύγχρονο κράτος αυτό αρχειθετειται .Στην Ελλάδα η αρχειοθέτηση δεν ήταν ποτέ το δυνατό μας σημείο .
 
Re: Απάντηση: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Στον πληθυσμό νεαρής ηλικίας είναι θέμα βαριεμάρας - ευκολίας. Καρατσεκαρισμένο και εξακριβωμένο.........

Έκανα ένα τεστάκι χθες για τα greeklish:
Σε 5 που ρώτησα στο facebook με αφορμή το συγκεκριμένο νήμα, είπαν "Ωχου... Ορθογραφίες και τονισμοί. Ένα φωνήεν για όλα τα "ι", "ε" κλπ και τελειώσαμε!!!!".


Τι σε κάνει να πιστεύει οτι αυτοί δεν είναι παρά μη ανάγνωσμενοι δυσλεκτικοι .


ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΕΙΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ

Χαμηλή αυτοπεποίθηση, αυτοσεβασμός.
Απογοήτευση.
Υπερευαισθησία στην κριτική-θυμός.
Ανυπακοή (προβλήματα συμπεριφοράς).
Αντικοινωνικότητα.´´
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Φυσικά για την δυσλεξία υπάρχουν και άλλες αντιμετωπίσεις http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=273921
Όσο για τον τροπο που καταγράφεται νομίζω οτι είναι απλός .ειδικευμενος παιδαγωγός αναγνωρίζει την ιδιαιτερότητα και αυτή καταγράφεται .
Σε ένα σύγχρονο κράτος αυτό αρχειθετειται .Στην Ελλάδα η αρχειοθέτηση δεν ήταν ποτέ το δυνατό μας σημείο .


Τι σχέση έχει η γενικευμένη λεξιπενία, ανορθογραφία, γραμματική και συντακτική κατακρεούργηση της γλώσσας με την δυσλεξία λοιπόν; Αυτό το 3% είναι που ευθύνεται για τα παραπάνω; Πέραν της συζήτησης περί δυσλεξίας ασφαλώς, που είναι μεγάλη και στης οποίας θεωρώ το βαγόνι μπαίνουν σωρηδόν σήμερα όλα τα "μαθησιακά προβλήματα" ή δυσκολίες. Στην ουσία, από ό,τι έχω καταλάβει, ένα τσεκλιστ συμπτωμάτων είναι. Εάν έχεις τα περισσότερα, πήρες τη διάγνωση. Μπορεί να είμαι λιγάκι ισοπεδωτικός, αλλά αυτή έχω καταλάβει πως είναι στην ουσία η μέθοδος διάγνωσης της ανωτέρω κατάστασης. Αφού φτάνουν και την κάνουν, αναρμοδίως ασφαλώς, και πολλοί δάσκαλοι, εάν θέλουν μια καλή δικαιολογία για να σηκώσουν τα χέρια ψηλά. Όταν "ιατρικοποιείται" ως γνωστόν ένα θέμα εκφεύγει της αρμοδιότητός μας, ως συμβαίνει σε πόσους άλλους τομείς. Πχ πλέον για τα συνταγματικά ζητήματα στη χώρα μας, και τα πλέον προφανή και βασικά, φαίνεται πως κρεμόμαστε από τα χείλη των συνταγματολόγων.
 
@send

Ξεκινάς με βεβαιότητα οτι το ποσοστο είναι 3% ενώ εγώ ισχυριζόμαi οτι είναι πάνω απο 15 % .
Αν θεωρήσουμε οτι ένα ποσοστο 10% είναι δυσλεκτικοι υπάρχουν και τα αντικειμενικά προβλήματα μαθησης που υπάρχουν σε μια κοινωνία .
Όπως η βαρεμαρα ,η ανικανότητα των δασκάλων να διδάξουν σωστά και το κοινωνικο ,οικογενειακό οικονομικο περιβάλλον των μαθητών .
Το να μην μάθει κάνεις ορθογραφία είναι ευκολότερο απο το να μάθει κανείς αν συνυπολογίσει οτι οι κανόνες της ορθογραφιας δεν ακολουθούν τον λόγο .
Αν θεωρήσουμε οτι αθροιστικά ένα ποσοστο 30 % έχει αντικειμενικά προβλήματα μαθησης νομίζω οτι η κατανόηση είναι το λιγότερο που μπορούμε να προσφέρουμε .

Επίσης δεν έχει σχέση η ιατρική με την διαπαιδαγώγηση των δυσλεκτικων ,αλλά οι ειδικοί παιδαγωγοί .
 
Last edited:
Τα greeklish ξεκινησαν σαν "αναγκη" σε ορισμενες καταστασεις. Πληκτρολογια ή συσκευες που δεν υποστηριζουν Ελληνικα, tags σε μουσικη ή ονοματα φακελων.

Δικαιολογίες...
Εν έτη 1987 τρέχαμε στη Στουρνάρη να αλλάξουμε τσιπάκι στις κάρτες γραφικών για να βλέπουν Ελληνικά.
Ούτε τότε δεν γράφαμε Greenglish.



Ανεξάρτητα αν κανείς διαφωνεί με την υπάρχουσα ορθογραφία ,ειναι σαφές οτι όλοι είναι υποχρεωμένοι να σέβονται αυτό που έχουμε αποδεχθεί ως σωστό .Απο την άλλη είναι γεγονός οτι μεγάλο ποσοστό ανθρώπων είναι δυσλεκτικοι και αδυνατούν να κρατήσουν σωστά την ορθογραφία..


Με την ίδια φιλοσοφία, επειδή υπάρχουν άνθρωποι με κινητικά προβλήματα θα πρέπει να κυκλοφορούμε και εμείς με αναπηρικά καροτσάκια;
Με το να μιμείσαι έναν άνθρωπο με πρόβλημα, τον προσβάλλεις. Δεν τον βοηθάς να ενταχθεί στην κοινωνία με αυτό τον τρόπο.
Το "δέχομαι τη διαφορετικότητά σου" απέχει πολύ από το "σε μιμούμαι για να νιώθεις καλύτερα".

Και στην τελική, για αυτούς που έχουν δυσλεξία υπάρχουν πάντα τα plugins που κάνουν ορθογραφικό έλεγχο.
 
Απάντηση: Re: Πού πάει η γλώσσα μας ?

...
Και στην τελική, για αυτούς που έχουν δυσλεξία υπάρχουν πάντα τα plugins που κάνουν ορθογραφικό έλεγχο.
Τέτοιος είναι και ο ολοκληρωτικός λογισμός του εκπαιδευτικού συστήματος που τσεκουρώνει πανέξυπνους δυσλεκτικούς μαθητές που αλλιώς θα έκαναν λαμπρή καριέρα. Τέτοιες πρακτικές στέλνουν με ευκολία εν δυνάμει επιστήμονες σε πόστα τύπου "προϊστάμενος σε φρουτάκια". Η ανικανότητα μερικών βολεμένων χορτάτων μπορεί να μεταστρέφει τους ενάρετους σε παραβατικούς
 
Συνεχίζω:
Όσα plugins και να υπάρξουν και όσες ευκολίες γιά ορθή γραφή, η καταξίωση του greenglish γράφοντος από την κοινότητά του λόγω αυτής της ιδιομορφίας είναι πιό δυνατή. Συχνά ο ρατσισμός που συναντά ο ορθογράφος είναι μεγάλος. Θα τον χαρακτηρίσουν φλούφλη και ανίκανο να μάθει την νέα τρίτη γλώσσα (την μεταξύ ελληνικών & αγγλικών γλώσσα αλλά και emoticons) με ευκολία
 
Last edited:
Το ότι μπορούν να γράψουν αυτό που σκέφτονται χωρίς να νοιώσουν μειονεκτικά για το πρόβλημά τους;
Ορθογραφικό έλεγχο χρησιμοποιώ και εγώ, ενώ δεν είμαι δυσλεκτικός.
 
Δικαιολογίες...
Εν έτη 1987 τρέχαμε στη Στουρνάρη να αλλάξουμε τσιπάκι στις κάρτες γραφικών για να βλέπουν Ελληνικά.
Ούτε τότε δεν γράφαμε Greenglish.






Με την ίδια φιλοσοφία, επειδή υπάρχουν άνθρωποι με κινητικά προβλήματα θα πρέπει να κυκλοφορούμε και εμείς με αναπηρικά καροτσάκια;
Με το να μιμείσαι έναν άνθρωπο με πρόβλημα, τον προσβάλλεις. Δεν τον βοηθάς να ενταχθεί στην κοινωνία με αυτό τον τρόπο.
Το "δέχομαι τη διαφορετικότητά σου" απέχει πολύ από το "σε μιμούμαι για να νιώθεις καλύτερα".

Και στην τελική, για αυτούς που έχουν δυσλεξία υπάρχουν πάντα τα plugins που κάνουν ορθογραφικό έλεγχο.


Όταν συναντάμε αναπήρους απλως είθισται να κάνουμε στην άκρη ,δεν διεκδικούμε την προτεραιότητα .
Νομίζω οτι στην πραγματικότητα μεγενθυνουμε μια κατάσταση .Δεν βλέπω τόσο μεγάλο πρόβλημα με τα greeeklish .
Νομίζω δεν 8Yamasai καλά για το 87 .
 
Last edited:
Δηλαδή, η απάντηση που πήρε ο Jim επιβεβαιώνει τεράστια ποσοστά δυσλεκτικών συνανθρώπων μας οι οποίοι δεν θέλουν να παραδεχτούν την ιδιαιτερότητά τους??

Όνειρο έχω να μάθω ένα μουσικό όργανο, κυρίως πιάνο, κιθάρα ή βιολί, αλλά, δυστυχώς, εξαιτίας μιας ιδιαιτερότητάς μου δεν μπορώ λόγω διάταξης των πλήκτρων ή των χορδών των μουσικών οργάνων. Να αιτηθώ την απαγόρευσή τους γιατί νιώθω ''μειονεκτικά''? Ή να πω? Μόνο τα σιντιά θα παίζουν μουσική για να τελειώνουμε...
 
Απάντηση: Re: Πού πάει η γλώσσα μας ?

Δεν βλέπω τόσο μεγάλο πρόβλημα με τα greeeklish .

Γιατί ξεκινάμε κάθε φορά με το ανάποδο? Τι πρόβλημα έχει η γραφή μας ως είναι? Τι προσφέρουν τα greeklish εκτός από μια υπεραπλούστευση και ίσιωμα κάθε στροφής?? Και μιας και είπα στροφής...οι καλοί πιλότοι (ή οδηγοί γενικώς) ξεχωρίζουν από τον τρόπο που στρίβουν και όχι από το πως κρατάνε το τιμόνι στην ευθεία. Στην ευθεία όλοι καλοί είμαστε.