Προενισχυτης κιθαρας - σωστη τοποθετηση του JFET 2N3819 στην πλακετα;

Re: Απάντηση: Προενισχυτης κιθαρας - σωστη τοποθετηση του JFET 2N3819 στην πλακετα;

Όσα χαρακτηριστηκά απο αυτό βρήκα.

Ευχαριστω Στεκιο. Τελικα ειναι μπλεξιμο αυτα τα 2N3819, αναρωτιεμαι γιατι δεν εχει επικρατησει ενα προτυπο. Επισης να και ο λογος που δεν δουλεψε αυτο που ειχα ανεβασει στο post #12... τα ειχα βαλει αναποδα !
Οπως ειπα οτι μου ειπε ο καταστηματαρχης που τα αγορασα, κοιταξε τον καταλογο του, ειναι μαρκας Fairchild και αν τα κοιταξουμε απο το πλατυ μερος με τα ποδαρακια κατω, το drain ειναι το αριστερο.
Λεω να συνεχισω το "κεντημα" για ακομα λιγο :)
 
Καποιες ερωτησεις προχωρωντας την κατασκευη:

1. Ο πυκνωτης C6 120pF οπως κοιταμε το σχεδιο εξαρτηματων, το ενα ακρο συνδεεται αριστερα με το αριστερο (ας πουμε) ποδαρακι του διακοπτη bright, απο δεξια συνδεεται με το μεσαιο ποδαρακι του volume. Συνδεεται και με το δεξι ποδαρακι του διακοπτη bright, το οποιο με τη σειρα του συνδεεται με το δεξι ποδαρακι του volume?

2. Με τι καλωδιο θα συνδεθει το output, τα τζακ των εισοδων, ο διακοπτης της γειωσης;

Ρωταω για να βαλω το καταλληλο καλωδιο πανω στην πλακετα οπου χρειαστει και να μην κολλαω συρματινους ακροδεκτες.
 
Η μεχρι τωρα προσπαθεια μου, δεν εχει κολληθει ο C6. Δεν το περιμενα τοσο δυσκολο, ελπιζω να μην εχω κανει λαθος!



 
Καλό φαίνεται , αλλά κάποια στιγμή βάλε φωτογραφία που να έχει τραβηχτεί στο φως της μέρας με καλύτερη ευκρίνεια για να γίνει πιο καλός έλεγχος.
Έχεις κάνει το πιο δύσκολο κομμάτι, το υπόλοιπο είναι πιο εύκολο.

Στις ερωτήσεις τώρα:
1. Οι δύο επαφές του διακόπτη bright συνδέονται στα δύο θαλασσί σημεία του σχεδίου και τίποτα άλλο. Ο πυκνωτής C6=120pF συνδέεται το δεξί άκρο του στο μεσαίο πόδι του volume και το αριστερό πόδι στο θαλασσί σημείο όπου ξεκινά το καλώδιο που πάει στον διακόπτη.
2. Η είσοδος όπως και η έξοδος συνδέονται με απλά καλωδιάκια συστραμένα. Στην είσοδο κράτα όσο το δυνατόν μικρότερη απόσταση, μην ξεπεράσεις τα 3 εκατοστά. Η έξοδος εναλλακτικά θα μπορούσε να γίνει και με μπλεντάζ μιας και είναι κοντά στον μετ/τη, και ίσως να επηρεάζεται.
Η γείωση με απλό καλώδιο και αυτό συστραμένο το τμήμα από το κάτω τμήμα της κλέμας έως τον διακόπτη και το κομμάτι της επιστροφής απ τον διακόπτη, (από τη περιοχή της κλέμας), έως τη σύνδεση με τη πλακέτα δεν πειράζει να είναι μονό.
 
Στη κλέμα θα συνδέσεις το καλώδιο της τροφοδοσίας όπως έρχεται από έξω με τη σειρά που τα γράφω δηλ. αριστερά η φάση στο κέντρο ο ουδέτερος και δεξιά η γείωση.
Αν κάποια στιγμή θέλεις να αφαιρέσεις το καλώδιο τροφοδοσίας , ας πούμε για κάποια αλλαγή-επισκευή της πλακέτας , απλά ξεβιδώνεις την κλέμα και το βγάζεις.

Καλό είναι η περιοχή της πλακέτας που έχει τα 230V του δικτύου να μονωθεί από κάτω με κομμάτι πλαστικού ή με μερικές στρώσεις μονωτικής ταινίας.
Θεωρώ αυτονόητο ότι αυτή η περιοχή είναι επικίνδυνη για ηλεκτροπληξία και δεν πρέπει ποτέ να έρθουμε σε επαφή όσο το καλώδιο τροφοδοσίας είναι στη πρίζα.
 
Καλημερα, ευχαριστω για τις απαντησεις. Δεν εχω καταλαβει αν το δεξι ακρο του διακοπτη συνδεεται καπου, στο σχημα δειχνει να συνδεεται με το δεξι ποδαρακι του volume. Δυο οσο το δυνατο καθαροτερες φωτογραφιες, εχει συννεφια σημερα.




 
Τσέκαρε τους τρείς κόκκινους κύκλους αν έχουν γίνει σωστά οι κολλήσεις, γιατί δεν φαίνεται καλά.
Επίσης μία ξεχασμένη ένωση σχήματος ανάποδου L.

((Δεν εχω καταλαβει αν το δεξι ακρο του διακοπτη συνδεεται καπου, στο σχημα δειχνει να συνδεεται με το δεξι ποδαρακι του volume.)).
ναι πράγματι το δεξί άκρο του διακόπτη συνδέεται στην κοινή σύνδεση δεξιού volume -κεντρικού treble ποτενσιόμετρων, (δεξιά θαλασσί κουκίδα)
 

Attachments

  • 02.jpg
    02.jpg
    148.3 KB · Views: 62
Εκεινο το αναποδο "L" πανω αριστερα.... ξεχαστηκε, ευτυχως που το ειδες ! Ολα τα αλλα ειναι ενταξει, απλα γυαλιζουν οι κολλησεις.
 
Έχεις καλές πληροφορίες για την απόδοση του συγκεκριμένου προενισχυτή και επιμένεις τόσο σε αυτόν;
Σε τι τελικό σκέφτεσαι να τον συνδέσεις; Προορίζεται για ηλεκτρική ή για ηλεκτροακουστική κιθάρα;
 
Nαι, εχω καλες πληροφοριες. Βασικα ειναι το προενισχυτικο τμημα του θρυλικου αμερικανικου ενισχυτη Fender Blackface, τον οποιον και ειχα. Η οριτζιναλ προενισχυση ειναι με λαμπες, εδω τον ρολο της λαμπας παιζουν τα jfet.
Ειναι γενικης χρησης προενισχυτης κυριως για ηλ. κιθαρα και μπασο, δεν αποκλειεται η ηλεκτρακουστικη ή οποιοδηποτε αλλο οργανο. Εχει χρησιμοποιηθει για να οδηγησει μεγαλους τελικους ενισχυτες του εμποριου ή φτιαχτους, επισης για να συνδεθει σε καρτες ηχου σε στουντιο για εγγραφη κιθαρας ή αλλων οργανων, η ακομα και για reamping, δηλαδη μια ηδη γραμμενη κιθαρα να βγει απο την καρτα ηχου, να περασει μεσα απο αυτον και να επιστρεψει να ξαναγραφτει με το "χρωμα" που δινει αυτος ο προενισχυτης.
Θα τον χρησιμοποιησω κυριως για τα δυο τελευταια.
Εννοειται οτι δεν υπαρχει ετοιμος στο εμποριο ουτε αυτος ουτε και ξεχωριστα απο τον τελικο και το ηχειο ο κανονικος. Μια απο τις μελλοντικες κατασκευες μου ειναι να φτιαξω τον αυθεντικο με τις λαμπες, σχεδια κυκλοφορανε στο νετ.
 
Κατάλαβα, αλλά πρέπει να ξέρεις ότι αυτό που φτιάχνεις τώρα δεν θα έχει τον ίδιο ήχο με το αυθεντικό. Δεν είναι τίποτα ίδιο με αυτό, ούτε καν το σχέδιο, αφού άλλο λάμπες άλλο jfet. Αν καταφέρεις και βρεις τι ακριβώς τύπο, μάρκα πυκνωτές έχει ο αυθεντικός ίσως πλησιάσεις λίγο αλλά και πάλι θα είσαι μακριά. Αυτό δεν αναιρεί την πιθανότητα να σ αρέσει περισσότερο αυτό που φτιάχνεις τώρα, γιατί ο ήχος, ιδιαίτερα στα αυτιά των μουσικών, ακούγεται διαφορετικά απ ότι των απλών ανθρώπων και μπορεί να βρεις κάτι τι ξεχωριστό. Το κακό είναι ότι δεν μπορείς να κάνεις και άμεση σύγκριση Α-Β αφού ο αυθεντικός δεν έχει έξοδο προενισχυτή. Αν βρεις τίποτα φωτογραφίες απ το εσωτερικό του Fender βάλε να δούμε μπας και καταλάβουμε κάτι παραπάνω.
 
Σιγουρα δεν μπορει να ειναι το ιδιο, αλλο μια 12AX7 και αλλο ενα 2n3819, ομως οσοι το εφτιαξαν λενε οτι ειναι αρκετα κοντα, σε αλους οπως ειπες αρεσει περισσοτερο, γουστα ειναι αυτα !
Εχω μπερδευτει με την ψυξη του LM317, εχω εναν αποστατη, μια μικα, την ψυκτρα, βιδα θα βαλω πλαστικη. Βαζοντας τον αποστατη και τη μικα στην πλατη του LM, το παξιμαδι σφιγγει τελειως αλλα το LM παιζει δεξια αριστερα, ο αποστατης εχει μεγαλυτερο μηκος απο το παχος της μικας. Να το κοψω να ερθει στα ισα;
 
Στη δική μας περίπτωση χρειάζεται μόνο η ψυκτρα και μια μεταλλική βίδα Μ3, για να σφίξει το LM317 επάνω στη ψυκτρα κατευθείαν, όλα τα άλλα είναι περιττά. Ακουμπώντας όμως η μεταλλική πλάτη του σταθεροποιητη επάνω στην μεταλλική ψυκτρα μεταφέρει εκτός από την θερμότητα και την τάση της πλάτης που είναι η τάση εξόδου που θα έχει το 317 και θα τροφοδοτεί το κύκλωμα. Αν η ψυκτρα δεν ακουμπά πουθενά, ούτε βέβαια και οι τυχών βίδες που την συγκρατούν επάνω στην πλακέτα δεν υπάρχει πρόβλημα. Μονωτικά βάζουμε σε ψύκτρες που έχουν επάνω πολλά στοιχεία όπου το καθένα έχει διαφορετική τάση στην πλάτη του ώστε να μη γίνει βραχυκύκλωμα. Εσένα τώρα εξέχει το μονωτικο που περνάει μέσα η βίδα γιατί χρειάζεται και μια πλαστική ροδέλα που συγκρατεί τον σταθεροποιητη και εξισώνει τις δύο επιφάνειες και δεν την εχεις. Αφού όμως βάλεις πλαστική βίδα δεν χρειάζεται καν το μονωτικο που περνάει μέσα απ τον σταθεροποιητη. Άρα ψυκτρα, μικα, LM317 και όλα αυτά με πλαστική βίδα-παξιμάδι η εναλλακτική λύση της πρώτης που έγραψα.
 
Δεν ειμαι σιγουρος αλλα νομιζω οτι τελειωσε. Η αντισταση 1ΚΩ κατω δεξια με το ενα ακρο στον αερα ειναι για να δοκιμασω την φωτεινοτητα του led (κοκκινο κανονικου μεγεθους) μηπως και χρειαστει μεγαλυτερη.
Αυριο επανελεγχος και καθαροτερες φωτογραφιες.

 
Ωραία έμεινε και χώρος αν χρειαστεί ν αλλάξουν οι τέσσερεις πλαστικοί πυκνωτές με μεγαλύτερους σε μέγεθος, που ίσως να είναι οι αυθεντικοί που φοράει ο Fender.
Η αντίσταση ανάμεσα στους δύο μεγάλους ηλεκτρολυτικούς τροφοδοσίας είναι 4,7Ω ; δηλ κίτρινο μωβ μαύρο ασημί καφέ. Αυτή θα μπορούσε ίσως να φθάσει και τα 10Ω ή και παραπάνω, είναι ανάλογη του ρεύματος που τραβά το κάθε κύκλωμα. Θα δούμε τι πτώση τάσης προκαλεί και θ αποφασίσουμε.
Τώρα έχει μείνει η λαμαρινοδουλειά που δεν είναι και πολύ εύκολη. Θυμίζω τα σχέδια 1:1 που έχω στείλει που περιέχουν και τις όψεις μπρος - πίσω που μπορούν να τυπωθούν και κολληθούν με ζελοτειπ επάνω στο αλουμίνιο για ευκολία. Ένας έλεγχος στις αποστάσεις
αφού τυπωθούν μήπως κάτι δεν πήγε καλά στον εκτυπωτή.
 
Καλημερα, ναι ειναι 4,7Ω. "Εκλεψα" μια τρυπα παραπανω στα ποδαρακια των μεγαλων ηλεκτρολυτικων για την αποσταση μεταξυ τους αποσταση, με διατημα τρεις τρυπες δεν θα παταγαν καλα στην πλακετα και θα υπερβαιναμε το υψος. Η λαμαρινοδουλεια μου αρεσει επισης, θα γινει φυσικα με πατρον και ελεγχο των αποστασεων.
Να και δυο λιγο καλυτερες φωτογραφιες:



 
Ωραία δεν βλέπω λάθη! Δεν έχεις συνδέσει ακόμα την έξοδο του σταθεροποιητή με το κυρίως κύκλωμα και καλά έκανες.
Μπορείς τώρα άμεσα να το τροφοδοτήσεις με 230V , να κλείσεις πρόχειρα τον διακόπτη ON-OFF και να μετρήσεις την τάση εξόδου.
Μπορεί να ρυθμιστεί το τρίμμερ έτσι ώστε να πάρεις τάση 3V κάτω από αυτήν που έχει το αριστερό πόδι της R=4.7Ω.
Μεγάλη προσοχή στη περιοχή των 230V ΜΗΝ ΓΙΝΕΙ ΕΠΑΦΗ γιατί τα πρόχειρα-βιαστικά έχουν πολλούς κινδύνους.
 
Δεν έχεις συνδέσει ακόμα την έξοδο του σταθεροποιητή με το κυρίως κύκλωμα και καλά έκανες---- δεν εγινε ηθελημενα, απλα το ξεχασα ! αν εννοεις το + του 4.70 μF με την κατω οριζοντια κοκκινη γραμμη.
Δεν θα τον βαλω τωρα μπρος μιας και δεν εχω πολυμετρο, απλα σημειωνω οτι μου λες και θα το κανω με τη βοηθεια φιλου που εχει και καλο πολυμετρο.... Σημερα λεω να ασχοληθω με τη λαμαρινοδουλεια.
Μερικες τελευταιες αποριες:
H επιστροφη της γειωσης στο κυκλωμα μετα τον διακοπτη με τι καλωδιο θα γινει;... πρεπει αυτο να περασει πανω απο την πλακετα ή απο τα πλαγια; γενικα οτι καλωδιο παει στο πισω μερος πχ. η εξοδος πρεπει να περασει πανω απο την πλακετα ή απο τα πλαγια;
 
Ναι την κόκκινη γραμμή από το 470μF στην κόκκινη οριζόντια γραμμή που οδηγεί στο D των Jfet εννοώ.
Η επιστροφή της γείωσης γίνεται με απλό καλώδιο σαν κι αυτά που είχες χρησιμοποιήσει στην αρχική σου πλακέτα και σύνδεες ποτενσιόμετρα κλπ. Δεν παίζει ιδιαίτερο ρόλο από που θα περάσουν τα καλώδια. Αν θες για ομορφιά μπορούν να περάσουν και απ τα πλάγια ή και κάτω απ την πλακέτα της γείωσης, το δε εξόδου από πάνω νομίζω είναι πιο πρακτικό και κοντύτερο.