Προτάσεις αγοράς νέου ή αναβάθμιση φωτογραφικού εξοπλισμού - Διαβάστε το 1ο Post!

Ωραίος ο Tamron αλλά βαρύς ρε γαμώτο, και βλέπω ότι τη μηχανή τη δουλεύω κυρίως σε ταξίδια, άρα η φορητότητα είναι μεγάλο πράγμα.
Σε καταλαβαίνω γιατί και εγώ κυρίως σε ταξίδια την δουλεύω την μηχανή, για αυτό έδωσα και τα FF δεν την πάλευα να κουβαλάω όλο αυτό το βάρος…σε αυτή την περίπτωση λοιπον δες τον 18-135 θα γλιτώσεις λίγο βάρος…
 
Σκεφτόμουν να τον δώσω γιατί θα προτιμούσα να δώσω τη μηχανή έτοιμη για χρήση για κάποιον που ξεκινάει, και είναι από τους 4 φακούς μου ο μόνος που δεν έχει κάτι που να με κάνει να τον θεωρώ αναντικατάστατο, αφού είναι απλά καλός σε όλα, αλλά εξαίρετος σε τίποτα.

Ίσως ο Sigma 18-50/2.8 που λέει ο @Highpriest παραπάνω να ήταν καλή λύση για all-around.
 
  • Like
Reactions: aspromavros
Σκεφτόμουν να τον δώσω γιατί θα προτιμούσα να δώσω τη μηχανή έτοιμη για χρήση για κάποιον που ξεκινάει, και είναι από τους 4 φακούς μου ο μόνος που δεν έχει κάτι που να με κάνει να τον θεωρώ αναντικατάστατο, αφού είναι απλά καλός σε όλα, αλλά εξαίρετος σε τίποτα.

Ίσως ο Sigma 18-50/2.8 που λέει ο @Highpriest παραπάνω να ήταν καλή λύση για all-around.
O sigma 18-50 είναι εξαιρετικός μεν, αλλά με πολύ μικρό εστιακός εύρος δε, για μένα δεν κάνει για ταξίδι καθώς θα πρέπει να αλλάζεις φακό αν θες κάτι σε πιο τέλε, ενώ με τον 18-135 δεν θα έχεις τέτοιο θέμα. Κάπου χάνεις κάπου κερδίζεις…έτσι πάει δυστυχώς…
 
Επειδή ακόμα με διαολίζει η ιδέα, και μάλλον θα πρέπει να αποφασίσω σύντομα (αν την πουλήσω την κάμερα θα την πουλήσω εδώ στο φόρουμ, όσο είμαι Ελλάδα), για πείτε, σε περίπτωση που την έκανα την κίνηση, να έδινα μαζί τον 18-105, κι αν ναι, για τα μάτια ποιού all around, σε αυτή την κατηγορία τιμής των 400-600; Του 18-135? Το μηχανικό ζουμ του 18-105 (που φέρεται ως το κύριο ατού του) δεν το έχω χρησιμοποιήσει ποτέ στη ζωή μου, ούτε και πρόκειται, ενώ φυσικά δε θα με χάλαγε και το έξτρα μήκος για όταν χρειαστεί.
Τον 18-105 δε τον έχω οπότε δε μπορώ να εκφέρω γνώμη, αλλά έχω τον 18-135 και μόλις απέκτησα τον 18-50 sigma.
O 18-135 είναι πολύ εύχρηστος και καλός φακός και για ταξίδια είναι ό,τι πρέπει για να μην αλλάζεις φακούς. Το μειονέκτημά του είναι ότι είναι μόνο για το φως της ημέρας.
Εδώ θα δεις κάποια δείγματα που για εμένα δείχνουν ότι είναι και οξύς σε αντίθεση με κάποια reviews που λένε το αντίθετο : 18-135mm
Αν όμως θέλεις έναν all around φακό και για βραδινές φωτογραφίες τότε νομίζω πρέπει να στραφείς στον sigma 18-50mm ο οποίος εκτός του ότι είναι καλός σε όλα, επιπλέον είναι και μικρός διατηρώντας το πλεονέκτημα των apsc μηχανών. Το μόνο μειονέκτημά του το εστιακό του εύρος που ίσως να μην είναι αρκετό για κάποιους.
 
Και γιατί zoom με f/2.8 το βράδυ και όχι έναν prime, ο οποίος θα είναι πανάλαφρος και θα έχει f/1.4–1.8;
Σίγουρα είναι καλύτερη λύση, αλλά νομίζω ότι μπορεί κάποιος να έχει σε ταξίδι μαζί του μόνο τον 18-50 για όλα τα σενάρια και να μη χρειαστεί κανέναν άλλο φακό.
 
Θα έλεγα αναλόγως το ταξίδι και τα προσωπικά γούστα του καθενός. Εμένα δεν θα με βόλευε για αποκλειστική χρήση το πρωί. Για βράδυ θα ήμουν ΟΚ εάν έχει καλό bokeh, ενώ το 2.8 είναι υποθέτω ΟΚ για τον αισθητήρα και το IBIS της 6700.
 
  • Like
Reactions: karamela
Και γιατί zoom με f/2.8 το βράδυ και όχι έναν prime, ο οποίος θα είναι πανάλαφρος και θα έχει f/1.4–1.8;

Για τέτοια δουλειά έχω τον Sigma 16/1.4 (που είναι αρκετά καλός ως all-around σε αυτό το μήκος), και τους μικρούληδες 50άρη 1.6 της Sony και 12άρη 2 της Rokinon. Βέβαια τον Sigma που είναι καλό μήκος για all around δεν τον λες ούτε ελαφρύ ούτε μικρό, ενώ στα ταξίδια θες και μια καλύτερη ευελιξία στο εύρος.
 
Θα έπαιρνα τον καινούργιo sigma zoom f1.8 - ίδιο μέγεθος με τον tamron, αντικαθιστά και τον 16αρη και τον 50αρη. Καλύπτεις το βασικό εύρος με φωτεινότητα που βρίσκεις μόνο σε prime φακούς.

Από τη στιγμή που θέλεις τσαντάκι έτσι κι αλλιώς, το trade-off σε βάρος όγκο δεν είναι κάτι τρελό.

Επίσης έχεις το full frame equivalent με ζουμ 2.8, οπότε και ψυχολογικά ξέρεις ότι είσαι πιο κοντά εκεί χωρίς να χρειάζεται να αλλάξεις σύστημα.
 
  • Like
Reactions: Maestro and takisot
Είναι σίγουρα θέμα γούστου, προσωπικά επειδή ταξιδεύω πολύ και μεγάλα δύσκολα και απαιτητικά ταξίδια μάλιστα, το βασικό σε ένα ταξίδι είναι να έχεις έναν φακό με μεγαλο εστιακό εύρος και ελαφρύ εξοπλισμό για να κινήσει άνετα, αν κάθεσαι να αλλάζεις φακούς κατά την διάρκεια του ταξιδιού συνεχώς χάνεις στιγμές, καθυστερεις και δεν απολαμβάνεις και το ταξίδι….ε προφανώς θα χάσεις λίγο σε ποιότητα εικόνας αλλά θα κερδίσεις σε απόλαυση κατά την διάρκεια του ταξιδιού που αυτό είναι και το ζητούμενο σε ένα ταξίδι.

Και το βράδυ με του αισθητήρες πλέον που έχουν τρομερή απόδοση και το Ibis των μηχανών τραβάς άνετα….τα τελευταία 5 χρόνια έχω επισκεφτεί πάνω από 30 χώρες σχεδόν μόνο με έναν φακό τον Olympus 12-100 και σχεδόν ποτέ δεν ήθελα τίποτα παραπάνω είτε νύχτα ήταν, ήταν μέρα….

Για αυτό που θέλει ο φίλος μας επιμένω ο 18-135 είναι η λύση…μικρός ελαφρύς με μεγάλο εστιακός εύρος…end of story…δεν θες κάτι άλλο σε ταξίδι…
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maestro
Επειδή ακόμα με διαολίζει η ιδέα, και μάλλον θα πρέπει να αποφασίσω σύντομα (αν την πουλήσω την κάμερα θα την πουλήσω εδώ στο φόρουμ, όσο είμαι Ελλάδα), για πείτε, σε περίπτωση που την έκανα την κίνηση, να έδινα μαζί τον 18-105, κι αν ναι, για τα μάτια ποιού all around, σε αυτή την κατηγορία τιμής των 400-600; Του 18-135? Το μηχανικό ζουμ του 18-105 (που φέρεται ως το κύριο ατού του) δεν το έχω χρησιμοποιήσει ποτέ στη ζωή μου, ούτε και πρόκειται, ενώ φυσικά δε θα με χάλαγε και το έξτρα μήκος για όταν χρειαστεί.

Ο 18-105 f/4 είναι ένας βιντεογραφικός φακός. Με όλα τα καλά που αυτό συνεπάγεται, αλλά και πολλές αδυναμίες φωτογραφικά.
Για να είναι PZ και να είναι και σταθερό f/4, και να είναι σταθεροποιημένος, και να κοστίζει και φτηνά, έφτιαξαν έναν φακό που είναι οριακά σοφτ παντου. Επειδή ακριβώς στο βίντεο δεν έχει και τόσο σημασία. Πολλές φορές μάλιστα θέλουμε και μια πιο σοφτ εικόνα.
Οπότε τα πράγματα είναι απλά.
-Αν τραβάς βίντεο σε μεγάλο ποσοστό, κράτα τον. Είναι πολυεργαλείο για τέτοια χρήση
-Αν δεν τραβάς σοβαρά βίντεο τότε οι επιλογές σου είναι 2 σε ζουμ φακούς (για εμένα)
α) ο 18-135 που αναφέρεις. Λιγο περισσότερο εστιακό μήκος, περισσότερο sharp, αλλά και πιο σκοτεινός. Οχι ιδιαίτερα περισσότερο όμως. Μην σε φοβίζει.
β) 17-70 f/2.8 Tamron. Πιο φωτεινός, πιο sharp, αλλά και πιο βαρύς και πιο "κοντός" εστιακά.

Αν οι φωτογραφίες σου σταματάνε όταν σκοτεινιάσει, τότε η λύση α) είναι καλύτερη. Αν θέλεις και πιο βραδυνές φώτο (όχι τρελά πράγματα όμως) τότε η λύση β) είναι πιο κοντά σου.

Τον 18-50 f/2.8 που πήρα εγώ δεν στον προτείνω, επειδη αρχίζει και "κονταίνει" επικίνδυνα το εστιακό μηκος. Κοιταξε τον μονο αν σε ενδιαφέρει το πολύ χαμηλό βάρος και δεν σε ενδιαφέρουν ιδιαίτερα οι telephoto. Μπορεί εγώ να τον πήρα, αλλά τα κριτήρια μου ήταν πολύ συγκεκριμμένα: Βάρος, Οξύτητα, να μπαίνει σε gimbal και να μπορώ να ζουμάρω και να ξεζουμάρω χωρίς να χρειάζεται να τον ισορροπώ κάθε φορά. Και επίσης μην ξεχνάμε...πήρα και τον 70-350 για τα telephoto μου. Διαχώρισα δηλαδή τις ανάγκες μου σε 2 φακούς.

Τέλος υπάρχει και η λύση των prime. Εκει τα έχεις όλα σε υπερθετικό βαθμό, πλην της ευκολίας του ζουμ.
Με έναν 16 f/1.4 και έναν 56 f/1.4 ...ή και f/1.2 πλέον (έχει πολλές λύσεις το Ε-mount) μπορείς να έχεις δυο όπλα στο τσαντάκι και να εναλλάσεις.

ΔΕΝ προτείνω τον νέο 17-40 f/1.8 της sigma, εκτός και αν σκέφτεσαι επαγγελματική χρήση.
Ο φακός είναι φακουδάρα, αλλά βαρύς, ογκώδης, κοντός εστιακά και ακριβός για έναν ερασιτέχνη. Σκοπός είναι να βγαίνεις έξω και να παίρνεις την μηχανη μαζί σου. Οχι να σκέφτεσαι "ποιος κουβαλάει τώρα..."
 
Last edited:
Για τέτοια δουλειά έχω τον Sigma 16/1.4 (που είναι αρκετά καλός ως all-around σε αυτό το μήκος), και τους μικρούληδες 50άρη 1.6 της Sony και 12άρη 2 της Rokinon.


Κρατα αυτους , παρε τον 18-135 για all around και αν ξερεις οτι θα χρειαστεις και κανα βραδυνο παιρνεις μονον τον 16αρη μαζι και τελειωσες.
 
Προφανως. Αν αγοραζες μια rangefinder με ενσωματωμενο φακο και ειχες σκασει τα -πολλα- χιλιαρικα σου αυτο θα εκανες ετσι κι αλλιως. ;)

Καλως το βλεπεις.
 
Σκεφτομαι εδω και καιρο να γυρισω στο ψηφιακο γιατι το φιλμ εχει ξεφυγει πια τιμολογιακα. Θα με ενδιεφερε μια μηχανη που να δεχεται 28-35-50mm μικρους φακους και να εχει πολυ καλη εστιαση και καλο σκοπευτρο. Αδιαβροχοποιηση ειναι ενα πλας. Δεν θελω κατι τεραστιο σε μεγεθος, μηχανη και 1 φακος να μην ξεφευγουν πανω απο 800-1000γρ. Ποια εταιρια θα προτεινατε ; Δεν θα τα παρω ολα μαζι, θα ξεκινησω με εναν 50mm η 35mm και θα αναπτυχθω στην πορεια. Μεγεθος αισθητηρα δεν με απασχολει, δρομο θα τραβαω κυριως. Τεινω προς σονυ, ολυμπους η φουτζι. Σονυ λογω εστιασης και του μικρου 35mm 2.8, αν και τα κορυφαια νεα σωματα δεν μπορω να τα αγκιξω τιμολογιακα. Φουτζι μοιαζει πολυ στο σχεδιο με αναλογικες αλλα εχω ακουσει απαισια σχολια για την εστιαση της, χωρις να εχω προσωπικη πειρα για πανω απο 5-6 χρονια. Ολυμπους μου αρεσε πολυ στο χερι η om1 αλλα δεν ξερω αν αξιζει σε αυτη την τιμη με αυτο τον αισθητηρα και φαινεται να μην εχει τοσο καλους 28mm και 35mm μικρους φακους.
 
Σκεφτομαι εδω και καιρο να γυρισω στο ψηφιακο γιατι το φιλμ εχει ξεφυγει πια τιμολογιακα. Θα με ενδιεφερε μια μηχανη που να δεχεται 28-35-50mm μικρους φακους και να εχει πολυ καλη εστιαση και καλο σκοπευτρο. Αδιαβροχοποιηση ειναι ενα πλας. Δεν θελω κατι τεραστιο σε μεγεθος, μηχανη και 1 φακος να μην ξεφευγουν πανω απο 800-1000γρ. Ποια εταιρια θα προτεινατε ; Δεν θα τα παρω ολα μαζι, θα ξεκινησω με εναν 50mm η 35mm και θα αναπτυχθω στην πορεια. Μεγεθος αισθητηρα δεν με απασχολει, δρομο θα τραβαω κυριως. Τεινω προς σονυ, ολυμπους η φουτζι. Σονυ λογω εστιασης και του μικρου 35mm 2.8, αν και τα κορυφαια νεα σωματα δεν μπορω να τα αγκιξω τιμολογιακα. Φουτζι μοιαζει πολυ στο σχεδιο με αναλογικες αλλα εχω ακουσει απαισια σχολια για την εστιαση της, χωρις να εχω προσωπικη πειρα για πανω απο 5-6 χρονια. Ολυμπους μου αρεσε πολυ στο χερι η om1 αλλα δεν ξερω αν αξιζει σε αυτη την τιμη με αυτο τον αισθητηρα και φαινεται να μην εχει τοσο καλους 28mm και 35mm μικρους φακους.


Νομίζω με οποιαδήποτε απο τις 3 μάρκες θα είσαι καλά.

Θεωρώ πως τα εστιακά μηκη που αναφέρεις είναι σε αντιστοιχία Full Frame, αρα μιας και μιλάμε για κροπ θα πρέπει να δεις τους αντίστοιχους Χ1.5 και Χ2 κροπ για να πάρεις το ίδιο κάδρο.
Εκει υπάρχουν επιλογές και απο τις 3 εταιρίες που αναφέρεις και μάλιστα τόσο απο τις ίδιες όσο και απο τρίτους κατασκευαστές.

Απο βάρος είσαι μέσα στα όρια που θέτεις με όλες τις κροπ που αναφέρεις.

Στο δια ταύτα τώρα.
Με olympus θα έχεις πολύ ωραία χρώματα και πολύ φτηνούς φωτεινούς φακούς. Τα νέα σώματα πλέον είναι αρκετά ακριβά για τον τύπο αισθητήρα, αλλά δεν χρειάζεται να πας σε ναυαρχίδα τύπου ΟΜ1 απο την στιγμη που τραβάς street. Ούτε καν σε καινουρια. Ακόμη με μια μεταχειρισμένη Ε-Μ10ii ή iii των 300-400 ευρώ καλύπτεσαι.

Με Fuji θα έχεις επίσης τρομερά χρώματα, πολύ καλή ανάλυση, μοναδική διαφορετικότητα σε ρεντάρισμα αλλά και jpeg απο κάμερα που δεν θα θέλουν άλλη επεξεργασία (σε χρώματα τουλάχιστον). Τα καλύτερα χρώματα και απο τις 3 μάρκες πιστευω (σε έτοιμα jpeg με τις συνταγές της). Αλλά....ακριβά σώματα ακόμη και μεταχειρισμένα, υπερτιμημένη συνολικά σαν μάρκα (λόγω influensers του youtube) και αρκετά ακριβοί native φακοί . Των τρίτων κατασκευαστών είναι στα επίπεδα των άλλων εταιριών. To af της δεν είναι κακό. Απλώς δεν είναι εκει που είναι των άλλων μοντέλων.
Ναι λοιπόν και σε Fuji, αν δεν πειράζει να πληρώσεις το κάτι παραπάνω λόγω trend (απο όσο θα άξιζαν αν δεν υπήρχε hype. Όχι ότι δεν αξίζουν σαν μηχανές, αλλά πληρώνεις "φόρο" δημοφιλίας).

Με Sony θα έχεις ίσως την μεγαλύτερη γκάμα φακών, τόσο native όσο και απο τρίτους κατασκευαστές, για κροπ μηχανές. Και μάλιστα σε τιμές που δεν θα χρειάζεται να πουλήσεις νεφρό. Επίσης θα έχεις κορυφαίο af. Μια α6100 ή α6400 είναι ιδανική για στρητ φωτογραφία και με κάποιον pancake φακό θα είσαι πολύ κάτω απο το όριο βάρους που θέτεις. Τέτοιο σεταπ έχω κι εγώ τωρα για στρητ. Παρότι έχω την α6700 και τον sigma 18-50mm f/2.8 (ένα κορυφαίο κροπ σύνολο), όταν βγαίνω έξω βολτίτσα παίρνω μαζί μου την a6100 με τον κιτ φακό που είναι σχεδόν pancake. Εχω και την επιλογή φυσικά να πάρω το καλύτερο σετ, αλλά στην στρητ φωτογραφία θεωρώ πως μετράει η στιγμη και όχι η οξύτητα του φακού ή οι τρελές δυνατότητες της μηχανής.

Σου βάζω και μια επιλογή που δεν σκέφτηκες. Nikon Z30 ή και Zfc. Είχα την πρώτη ειδικά για street με τον 24mm f/1.7 και ήμουν ΥΠΕΡΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΟΣ. Η αλλαγή έγινε επειδή άλλαξα γενικότερα σύστημα μιας και το Ζ-mount δεν μου έδινε κάποια πράγματα που ήθελα, στις τιμές που επιθυμούσα. Αλλά αυτό το σετάκι για στρητ τα έσπαγε!

Γενικά το street δεν θέλει τρελό εξοπλισμό σαν είδος, οπότε είσαι τυχερός απο αυτή την άποψη.
 
Θα έλεγα σε Σονυ full frame που δίνει μεγάλο αισθητήρα σε μικρό σώμα ιδιως αν έχεις συνηθίσει τις εστιακές από αναλογική 35mm.
Επισης εχει πληθώρα φακών σε καλές τιμές.
Το καλό με τις ακάθρεπτες είναι ότι μπορείς να κουμπώσεις και με ανταπτορα αναλογικούς manual φακούς και παίζεις.
 
Σκεφτομαι εδω και καιρο να γυρισω στο ψηφιακο γιατι το φιλμ εχει ξεφυγει πια τιμολογιακα. Θα με ενδιεφερε μια μηχανη που να δεχεται 28-35-50mm μικρους φακους και να εχει πολυ καλη εστιαση και καλο σκοπευτρο. Αδιαβροχοποιηση ειναι ενα πλας. Δεν θελω κατι τεραστιο σε μεγεθος, μηχανη και 1 φακος να μην ξεφευγουν πανω απο 800-1000γρ. Ποια εταιρια θα προτεινατε ; Δεν θα τα παρω ολα μαζι, θα ξεκινησω με εναν 50mm η 35mm και θα αναπτυχθω στην πορεια. Μεγεθος αισθητηρα δεν με απασχολει, δρομο θα τραβαω κυριως. Τεινω προς σονυ, ολυμπους η φουτζι. Σονυ λογω εστιασης και του μικρου 35mm 2.8, αν και τα κορυφαια νεα σωματα δεν μπορω να τα αγκιξω τιμολογιακα. Φουτζι μοιαζει πολυ στο σχεδιο με αναλογικες αλλα εχω ακουσει απαισια σχολια για την εστιαση της, χωρις να εχω προσωπικη πειρα για πανω απο 5-6 χρονια. Ολυμπους μου αρεσε πολυ στο χερι η om1 αλλα δεν ξερω αν αξιζει σε αυτη την τιμη με αυτο τον αισθητηρα και φαινεται να μην εχει τοσο καλους 28mm και 35mm μικρους φακους.

Ήμουν χρήστης Fujifilm για 6 χρόνια με τις Χ-Τ2. Χ-Τ20 και Χ-Τ4. Πλέον έχω μόνο τη Sony A7 IV. Η εστίαση στις Fujifilm που είχα εγώ τουλάχιστον δεν είναι τόσο μάπα όσο δηλώνουν αρκετοί χρήστες, ωστόσο συγκριτικά με τη Sony που έχω τώρα που δεν έχει και το τελευταίο σύστημα εστίασης είναι χαοτική η διαφορά. Προσωπικά με ενοχλούσε το εξής σενάριο που έχω περιγράψει και σε άλλο thread νομίζω : λήψεις σε ευρυγώνια εστιακά μήκη με κλειστό διάφραγμα τύπου f/8.0 να είναι ελαφρώς ανεστίαστες, σε single AF πάντα και για στατικές σκηνές. Στη γενιά της Χ-Τ2 δεν ήταν τόσο προβληματικό αλλά στις επόμενες είναι. Συμβαίνει τυχαία χωρίς κάποιο συγκεκριμένο λόγο και είναι και ο βασικός λόγος που προχώρησα σε αλλαγή συστήματος. Απ΄όσο είχα δει στο dpreview είναι ένα θέμα που εμφανίζεται και στις τελευταίες γενιές και δεν ήμουν διατεθιμένος να το υποστώ αλλά επίσης δεν ήθελα να έχω ως ταβάνι την κατά τα άλλα εξαιρετική Χ-Τ2. Καθώς γενικά μου φαίνονται ασύμφορες τέτοιες αλλαγές, ήταν η πρώτη αλλαγή που έκανα και ελπίζω η τελευταία.

Στο διά ταύτα... αν θες να μείνεις χαμηλά στο budget θεωρώ την Χ-Τ2 φοβερή. Με έναν 18mm f/2.0 ή τους κλασικούς f/2.0 είναι απόλαυση. Δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο, υπάρχει πληθώρα μικρών φακών.

Εντούτοις, δεν μπορώ να πω ότι δεν απολαμβάνω την Α7 IV. Επειδή χρησιμοποιούσα αρκετά χρόνια Fujifilm αυτά τα "οι Sony είναι άψυχα υπολογιστικά κουτιά και Fujifilm, Nikon Zf κλπ πετάνε βελάκια με καρδούλες" είναι επιεικώς ανοησίες :P . Ναι είναι πιο ευχάριστες στη χρήση, θα ήθελα και η Sony να βγάλει κάτι αντίστοιχο κάποια στιγμή, αν μπορούσα να δικαιολογήσω 2 συστήματα πιθανόν να κράταγα μια Fujifilm έτσι για τη φάση αλλά μέχρι εκεί. Στο τέλος της ημέρας το αποτέλεσμα μετράει μάλλον περισσότερο.

Επίσης χωρίς να έχω επαφή με Sony μέχρι πριν 7-8 μήνες δεν έχω κανένα ζήτημα με τα χρώματα. Δεν ξέρω τι γινόταν παλιότερα, πολύ πιθανόν να έχουν δίκιο οι χρήστες αλλά είναι μια χαρά. Οκ, τα jpeg μπορεί να μην είναι κάτι ουαου και ναι οι Fujifilm έχουν καλύτερη απόδοση σε αυτό. Δε νομίζω να έχω χρησιμοποιήσει πάνω από 10 jpeg αρχεία όλα αυτά τα χρόνια όμως. Πάντα κάτι θα ήθελα να αλλάξω. Είναι και θέμα οπτικής. Για μένα όλες οι κάμερες είναι ατελή μηχανήματα, θεωρώ την επεξεργασία βασικό κομμάτι της φωτογραφίας και δε βλέπω τον λόγο να περιορίζομαι στην οπτική του κάθε κατασκευαστή. Δεν εννοώ να κάθομαι να αλλάζω τα φώτα ένα αρχείο για ώρες φυσικά... Αν λόγω budget αγοράσεις κάποιο παλιότερα μοντέλο της Sony δεν ξέρω τι επιδόσεις θα έχει σε αυτό το κομμάτι.

Τώρα για τους φακούς στη Sony.

Tον 35mm f/2.8 τον χρησιμοποίησα 2-3 μέρες πριν τον γυρίσω πίσω στο MPB λόγω στραβών λεπίδων διαφράγματος. Εντάξει, τον βάζεις πάνω και πραγματικά δεν καταλαβαίνεις τίποτα από βάρος. Μετατρέπει οποιδήποτε σώμα σε compact για τα δικά μου δεδομένα και κοντράρει στα ίσια τις APS-C. Αν δεν είχε αυτό το θέμα θα τον κρατούσα, μόνο μειονέκτημα για μένα είναι η έλλειψη δαχτυλιδιού διαφράγματος. Έχω κάποιους μήνες τώρα τον 40mm f/2.5 και είμαι ενουσιασμένος. Ίδια φιλοσοφία, άλλο εστιακό μήκος.

Ξέρω πως θες 28mm. Δυστυχώς υπάρχει ουσιαστικά μόνο ο f/2.0 της Sony στα λεφτά και το μέγεθος που θες. Όχι πως είναι κακός απλώς υπάρχει έλλειψη επιλογών. Τον παρήγγειλα προχθές από το MPB και θα τον παραλάβω την άλλη βδομάδα. Αν σε ενδιαφέρει πες μου να σου πω γνώμη. Μαζί με τον 40mm θεωρώ πως είναι ταμάμ. Τον αγόρασα κυρίως λόγω χαμηλής τιμής και για εξάσκηση στο εστιακό μήκος μέχρι να κυκλοφορήσει - μάλλον - ο Voigtlander 28mm f/2.0 APO που βγήκε προσφάτως για Leica M - mount.

Γενικά θα βρεις μικρούς φακούς τόσο από Sony όσο και από άλλους κατασκευαστές π.χ. η Sigma έχει μια επίσης πολύ ωραία σειρά μικρών, μεταλλικών φακών με δαχτυλίδι διαφράγματος. Στα μεταχειρισμένα τους οι τιμές δε διαφέρουν σημαντικά από τους αντίστοιχους μικρούς της Fujifilm.

Για άλλες εταιρείες δεν έχω άποψη. Προσωπικά θα αγόραζα Sony π.χ. η Α7 ΙΙΙ ήταν σε προσφορά λίγο καιρό πριν, τουλάχιστον μέχρι να διορθωθεί η εστίαση στις Fujifilm στον βαθμό που να μη με ενοχλούν μικρά ζητήματα. Δεν περιμένω να πιάσουν ποτέ τη Sony σε συνεχή εστίαση και δε με νοιάζει κιόλας αλλά θέλω να μπορώ να χρησιμοποιήσω S-AF απροβλημάτιστα.

Υ.Γ. δεν ανέφερα επίτηδες τα crop σώματα της Sony. Δε μου αρέσουν στο πιάσιμο, στη χρήση κλπ παρόλο που έχω μικρά χέρια δεν μπορώ με τίποτα να τα συνηθίσω. Για τον ίδιο λόγο δε μου αρέσει και η full frame A7C σειρά. Ελάχιστοι φακοί με δαχτυλίδι διαφράγματος, που είναι ίσως και ο βασικός λόγος που κατέληξα σε Sony αντί για Nikon.
 
Σκεφτομαι εδω και καιρο να γυρισω στο ψηφιακο γιατι το φιλμ εχει ξεφυγει πια τιμολογιακα. Θα με ενδιεφερε μια μηχανη που να δεχεται 28-35-50mm μικρους φακους και να εχει πολυ καλη εστιαση και καλο σκοπευτρο. Αδιαβροχοποιηση ειναι ενα πλας. Δεν θελω κατι τεραστιο σε μεγεθος, μηχανη και 1 φακος να μην ξεφευγουν πανω απο 800-1000γρ. Ποια εταιρια θα προτεινατε ; Δεν θα τα παρω ολα μαζι, θα ξεκινησω με εναν 50mm η 35mm και θα αναπτυχθω στην πορεια. Μεγεθος αισθητηρα δεν με απασχολει, δρομο θα τραβαω κυριως. Τεινω προς σονυ, ολυμπους η φουτζι. Σονυ λογω εστιασης και του μικρου 35mm 2.8, αν και τα κορυφαια νεα σωματα δεν μπορω να τα αγκιξω τιμολογιακα. Φουτζι μοιαζει πολυ στο σχεδιο με αναλογικες αλλα εχω ακουσει απαισια σχολια για την εστιαση της, χωρις να εχω προσωπικη πειρα για πανω απο 5-6 χρονια. Ολυμπους μου αρεσε πολυ στο χερι η om1 αλλα δεν ξερω αν αξιζει σε αυτη την τιμη με αυτο τον αισθητηρα και φαινεται να μην εχει τοσο καλους 28mm και 35mm μικρους φακους.

Φακους καλους εχει η olympus αλλα η τεχνολογια αισθητηρων της εχει κολλησει εδω και χρονια - πλεον δεν ειναι και Olympus αλλα μια αλλη εταιρεια που αγορασε το μαγαζι που ηθελε να ξεφορτωθει η Olympus ως μη κερδοφορο - και βαζει αλλα μπλιμπλικια πλεον για να κρατησει το κοινο της .

Σκεψου τι χρηση εκανες αν σου αρεσε η σχεση φακου και φιλμ φορμά που ειχες (ειχες full frame αφου ειχες φιλμ εκτος αν μας εκπληξεις ευχαριστα :D ) ειναι πολυ βασικο αυτο στην επιλογη σου.

Αν σου αρεσε αυτη η σχεση ξεχνας με την μια τις m43 και πας ειτε σε apsc ( Fujifilm πιο φωτογραφοφιλη και sony πιο βιντεοφιλη - εγω σε αυτην την περιπτωση στην fujifilm θα πηγαινα) ειτε σε FF mirrorless που πλεον εχουν μικρυνει αρκετα καμια σχεση με τις DSLR που ηξερες ( Σε FF εγω συνιστω Nikon ή Sony) ως οι εταιρειες με την μεγαλυτερη γκαμα φακων απο ολους τους κατασκευαστες.

Δικη μου προταση να πας σε Nikon σε αυτην την περιπτωση.