Ψηφιακά βινύλια

Οφείλω να συγχαρω τον κ Στεφανίδη για την αλλαγή του υφους των απαντησεων του.
Ειμαι σιγουρος πως αν συνεχισετε ετσι μονον κερδος θα εχουμε ολοι μας.

Ρε συ Δήμο και άμα εγώ αρχίσω να τα γράφω αλλιώς τι θα έχωμεν...
Κέρδος ή ζημιά...

Γιατί εγώ νομίζω πως ζημία έχωμεν...
Και δεν έχω και προσδοκίες...
 
Kύριε Στεφανίδη μέσα από το διάλογο που έχει αναπτυχθεί έχουμε μάθει πράγματα και είναι άκρως ενδιαφέρουσα η κουβέντα.
Μη θεωρήσετε τις ερωτήσεις αφελείς , άσχετα με το περιεχομενό τους.
Θέλω πραγματικά την άποψη σας.
Λέτε πως ο σπουδαίος Grundman χρησιμοποιεί την αρχική ταινία ηχογράφησης και χρησιμοποιεί λαμπάτο μπομπινόφωνο και μάλιστα αναβαθμισμένο και λαμπάτα μηχανήματα κοπής.
Τα μηχανήματα που χρησιμοποιεί δεν έχουν τον δικό τους ηχητικό χαρακτήρα;
H ουδετερότητα πως εξασφαλίζεται;
Έχετε παραστεί ποτε στην παραπάνω διαδικασία;
Γιατί να εμπιστευτώ τον Κύριο Grundman ;
Πως ξέρω ότι η δική του εκδοχή και του team της εταιρείας είναι πιο κοντά στο πρωτότυπο;
Γιατί η δική του εκδοχή είναι.
Λέτε πως το νέο προίόν είναι καλύτερο από την original πρώτη κόπια της εποχής.
Σίγουρα έχετε δίκιο αλλά λέω πως και με ψηφιακά μέσα το παραπάνω δεν είναι δύσκολο να επιτευχθεί. Ίσως πλησιάζουμε λιγότερο αλλά μπορούμε να παράγουμε καλύτερο αποτέλεσμα από την αρχική κόπια.

Η άποψη μου είναι πως όλα τα παραπάνω εκτός λίγων εξαιρέσεων συντηρούν μία βιομηχανία παραγωγής που απευθύνεται σε ανθρώπους που τις περισσότερες φορές αδιαφορούν για το έργο και ενδιαφέρονται μόνο για το πως ακούγεται.
Και βέβαια δεν μιλάω για εσάς.

Το καλύτερο που λέτε αποτέλεσμα δεν σημαίνει αυθεντικότερο. Πιστεύω σε αυτό να συμφωνούμε.
Δεν νομίζω να υπάρχει παραγωγική διαδικασία στις μέρες μας που να έχει γίνει με μηχανήματα του 1960 (και όπως ακούγονταν τότε) στο ίδιο στούντιο, με τα ίδια μόνιτορ, με τους ανθρώπους που βρίσκονταν μέσα, με τις ίδιες διαθέσεις, με τους δημιουργούς παρόντες και με χιλιάδες άλλες παραμέτρους που παίζουν ρόλο για π.χ στο mixing (γιατί κάπου αναφέρθηκε και αμιξάριστη πολυκάναλη ταινία) ή στο mastering ή με τα ίδια μηχανήματα κοπής ή στην πρώτη ακρόαση από το γκρουπ της αρχικής κόπιας βινυλίου και πιθανότατα τις αντιδράσεις τους.

Ποιος μας διαβεβαιώνει ότι ο genius τάδε ηχολήπτης το '70 ή 80 δεν ''πήρε'' τα πρώτα takes ή δεν μίξαρε ή δεν έκανε mastering με τέτοιο τρόπο, γνωρίζοντας το τελικό αποτέλεσμα μετά την κοπή, με τέτοιο τρόπο που να ικανοποιεί την ηχητική άποψη και τον στόχο του γκρουπ της εποχής.
Δηλαδή η πρώτη κοπή να ήταν το απόλυτο για το γκρουπ τη δεδομένη στιγμή.
Υπερβολικό αλλά ποιος ξέρει;

H επιλογή μου λοιπόν είναι οι πρώτες κόπιες βινυλίου (όποτε βρίσκω-εξάλλου αυτά που ακούω πάντα πρώτες κόπιες είναι τις περισσότερες φορές γιατί δεύτερες δεν ξαναβγαίνουν:flipout: ), όπως κόπηκαν τότε με τα μέσα της εποχής.
Προτιμώ τα λάθη από την άποψη του κ. Grundman. Και ας ακούω χειρότερα.

Μπορώ να φτιάξω και λίστα με πράγματα που ψάχνω όπως κυκλοφόρησαν σε πρώτη έκδοση. Αν κάποιος φίλος τα έχει και συμφωνεί ,θα του αγοράσω έγω τις καλύτερες επανεκδόσεις από αρχικές ταινίες ,λαμπάτα μπομπινόφωνα και τα σχετικά. Θα μου στοιχίσει αλλά δεν είναι μία Hi-End ανταλλαγή;

Σωστός ο προβληματισμός σου, αλλά πως να το πω, είναι σαν να διυλίζουμε τον κόνωπα και να καταπίνουμε τον ελέφαντα.
Με άλλα λόγια τίποτα δεν είναι ουδέτερο. Και δεν έχει σημασία. Σημασία έχει κάτι να ακούγεται όσο πιο σωστά γίνεται σε σύγκριση με την πρωτότυπη ταινία ηχογράφησης και με τον πρώτο παλιό δίσκο. Αυτά πρέπει να έχει κάποιος ως αναφορά και να σέβεται τις προθέσεις των αυθεντικών καλλιτεχνών/παραγωγών.

[Παρεμπιπτώντος ποτέ δεν μου άρεσε η παλιά Mobile Fidelity και σοκάρω πολύ κόσμο όταν το υποστηρίζω αυτό. Που να δεις τις συζητήσεις επί του θέματος, όταν άλλαξε χέρια η εταιρεία και μου ζητήθηκε να τους αντιπροσωπεύω. Αυτή κι αν δεν ήταν παρά φύσει επέμβαση/βιασμός των προθέσεων των καλλιτεχνών από ανθρώπους που νόμιζαν ότι ήξεραν καλύτερα από τους αυθεντικούς. Ίσως γιαυτό και είχαν χρεωκοπήσει. Έχω κάνει πολλές συγκρίσεις!!!!].
Επίσης πρέπει να έχουμε εμπιστοσύνη ότι οι συγκεκριμένοι άνθρωποι είναι "ψώνια" γιατί αν στις μέρες μας δεν είσαι "ψώνιο" δεν βγαίνει και τίποτα σωστό.
Υπάρχουν σήμερα στούντιο όπου η παραγωγική διαδικασία γίνεται με τον παλιό τρόπο όπου χρησιμοποιούνται παλιά μηχανήματα βελτιωμένα με καλύτερα υλικά. Αυτό δεν τα αλλάζει ριζικά, απλώς τα βελτιώνει σ' αυτό που είναι.
Αυτή είναι η ουσία. Να εκμεταλευτείς σωστά την σημερινή δυνατότητα της τεχνολογίας για να κάνεις την παλιά δουλιά που θα ήθελαν κάπως έτσι να την κάνουν αλλά δεν μπορούσαν τότε. Δηλαδή σήμερα μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα εντελώς πρώτα και αυθεντικά session tapes της RCA VICTOR ενώ τότε στις δεκαετίες 50 και 60 δεν μπορούσαν να κόψουν όλο το σήμα που είχαν εκείνα τα session tapes και αναγκάζονταν να κάνουν ένα αντίγραφο στο οποίο είχαν κάνει επέμβαση [μετατροπή των χαμηλών σχνοτήτων σε μονοφωνικά, συμπίεση των δυναμικών και χρήση equalizers] ενώ σήμερα μπορούν τα κοπτικά να κάνουν χρήση της τανίας όπως ακριβώς ηχογραφήθηκε και να είμαστε ακόμα πιο κοντά στην πραγματικότητα και στις πραγματικές προθέσεις των αυθεντικών καλλιτεχνών. Λ.Σ.
 
Ρε συ Δήμο και άμα εγώ αρχίσω να τα γράφω αλλιώς τι θα έχωμεν...
Κέρδος ή ζημιά...

Γιατί εγώ νομίζω πως ζημία έχωμεν...
Και δεν έχω και προσδοκίες...

Σίγουρα κερδος θα εχουμε Γιαννη, αλλωστε εγω μίλησα για ύφος !
 
Ωχ.

Ρε σεις, σε λίγο θα μου πείτε να πάμε και από το μαγαζί του κου Στεφανίδη για να γνωριστούμε!

Εγώ δεν έρχομαι, έχει soundlab και θα εθιστώ.

Οι περισσότεροι που φύγανε από τα mag πήρανε Soundlab!
 
Ένας φίλος παρέλαβε προχθές τα MG 3.6...Τα έστησε αλλά τώρα είναι στο ψάξιμο με τι θα τα οδηγήσει...
 
Ένας φίλος παρέλαβε προχθές τα MG 3.6...Τα έστησε αλλά τώρα είναι στο ψάξιμο με τι θα τα οδηγήσει...


Ωχχχχχ θα υποφερει και θα πονεσει πολύ....
Δεν ξερω αν αυτα κατεβαινουν στα 2 Οhm? Αλλα θα του χρειαστουν βαρια μηχανάκια!
 
κ. Λουκά Στεφανίδη , κατ' αρχάς σας ευχαριστώ για το χρόνο που διάθέσατε για να απαντήσετε τις ερωτήσεις που σας έθεσα, Να είστε καλά και με το καλό να γράψετε και ένα βιβλίο με θέμα τα βινύλια, το έχετε ποτέ σκεφτεί να το κάνετε ;

Πάμε τώρα στα αγαπημένα σας 10 βινύλια που θα πέρνατε μαζί σας, αν σας προσκαλούσαν να αντιπροσωπεύσετε τον πλανήτη γη, στο super galactic event που πραγματοποιείτε καθε 100 χρόνια στη Σελήνη . Ο χώρος έχει διαμορθωθεί καταλλήλως ώστε για κάθε προσκεκλημένο να υπάρχουν ακριβώς οι ίδιες συνθήκες με αυτές που επικρατούν στον πλανήτη όπου ζει.

Οι δίσκοι που επιτρέπεται να πάρετε μαζι σας θα πρέπει οποσδήποτε να υπάρχουν σε διάθεση στην αγορά, θα πρέπει να είναι άριστης ηχογράφησης και τα μουσικά θέματα αυθεντικά και μεγάλης μουσικής αξιας.
 
Απάντηση: Re: Ψηφιακά βινύλια

...ενώ σήμερα μπορούν τα κοπτικά να κάνουν χρήση της τανίας όπως ακριβώς ηχογραφήθηκε και να είμαστε ακόμα πιο κοντά στην πραγματικότητα και στις πραγματικές προθέσεις των αυθεντικών καλλιτεχνών. Λ.Σ.

Η τελευταία εξέλιξη στην τεχνολογία των κοπτικών που εγώ παρακολούθησα, ήταν της Neumann με την κοπή απ' ευθείας στο μέταλλο (DMM), στα μέσα της δεκαετίας του '80. Ποιες ακολούθησαν;
 
Re: Απάντηση: Re: Ψηφιακά βινύλια

Η τελευταία εξέλιξη στην τεχνολογία των κοπτικών που εγώ παρακολούθησα, ήταν της Neumann με την κοπή απ' ευθείας στο μέταλλο (DMM), στα μέσα της δεκαετίας του '80. Ποιες ακολούθησαν;

Από όσο γνωρίζω από το 1968, αλλά κυρίως από το 1970 και μετά έγιναν βελτιώσεις στα κοπτικά. Δίσκοι της Decca για παράδειγμα που κόβονται το 68 έχει παρατηρηθεί ότι έχουν μεγαλύτερη παρουσία στα άκρα των συχνοτήτων. Ιδιαίτερα αισθητά τα μπάσα. Αυτό βέβαια δεν τους κάνει καλύτερους συγκριτικά με τις παλιότερες κοπές.
Είχε γραφτεί και σχετικό άρθρο για τα κοπτικά πολύ παλιά σε κάποιο τεύχος του Hi-Fi News & Record Review, μάλλον γύρω στο 83 ή 84. Έχω τα τεύχη αλλά δεν έχω χρόνο να το ψάξω.Λ.Σ.
 
Re: Απάντηση: Ψηφιακά βινύλια

κ. Λουκά Στεφανίδη , κατ' αρχάς σας ευχαριστώ για το χρόνο που διάθέσατε για να απαντήσετε τις ερωτήσεις που σας έθεσα, Να είστε καλά και με το καλό να γράψετε και ένα βιβλίο με θέμα τα βινύλια, το έχετε ποτέ σκεφτεί να το κάνετε ;

Πάμε τώρα στα αγαπημένα σας 10 βινύλια που θα πέρνατε μαζί σας, αν σας προσκαλούσαν να αντιπροσωπεύσετε τον πλανήτη γη, στο super galactic event που πραγματοποιείτε καθε 100 χρόνια στη Σελήνη . Ο χώρος έχει διαμορθωθεί καταλλήλως ώστε για κάθε προσκεκλημένο να υπάρχουν ακριβώς οι ίδιες συνθήκες με αυτές που επικρατούν στον πλανήτη όπου ζει.

Οι δίσκοι που επιτρέπεται να πάρετε μαζι σας θα πρέπει οποσδήποτε να υπάρχουν σε διάθεση στην αγορά, θα πρέπει να είναι άριστης ηχογράφησης και τα μουσικά θέματα αυθεντικά και μεγάλης μουσικής αξιας.

Ανησύχησα! Έβαλες φωτιά και εξαφανίστηκες, σκέφτηκα. Μετά σκέφτηκα ότι σε έβαλα σε μπελά και ότι θα άρχισες να μελετάς τις μήτρες των δίσκων στη δισκοθήκη σου.

Πολύ δύσκολο το ερώτημα για τους δέκα δίσκους που θα προτιμούσα. Έχω και πολλά γούστα. Ακούω κλασική, τζαζ, ροκ/ποπ, ρεμπέτικα και άλλα ελληνικά. Και σκέφτομαι τί να διαλέξω από την μεγάλη δισκοθήκη που έχω. [20000 βινύλια]. Σίγουρα δεν θα έπερνα cd.
Θέλει πολύ σκέψη. Ελπίζω να επανέλθω.
Θα ήταν χρήσιμο να σκανάρω τις ετικέτες των δίσκων κατά χρονική περίοδο και να εξηγήσω αρκετά σημαντικά πράγματα. Λ.Σ.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ψηφιακά βινύλια

Ανησύχησα! Έβαλες φωτιά και εξαφανίστηκες, σκέφτηκα. Μετά σκέφτηκα ότι σε έβαλα σε μπελά και ότι θα άρχισες να μελετάς τις μήτρες των δίσκων στη δισκοθήκη σου.

Πολύ δύσκολο το ερώτημα για τους δέκα δίσκους που θα προτιμούσα. Έχω και πολλά γούστα. Ακούω κλασική, τζαζ, ροκ/ποπ, ρεμπέτικα και άλλα ελληνικά. Και σκέφτομαι τί να διαλέξω από την μεγάλη δισκοθήκη που έχω. [20000 βινύλια]. Σίγουρα δεν θα έπερνα cd.
Θέλει πολύ σκέψη. Ελπίζω να επανέλθω.
Θα ήταν χρήσιμο να σκανάρω τις ετικέτες των δίσκων κατά χρονική περίοδο και να εξηγήσω αρκετά σημαντικά πράγματα. Λ.Σ.


Μην ανησυχείς Λουκά μου, εδώ είμαι. Απλως το τελευταίο διάστημα δουλεύω πολύ, ή για να το θέσω καλύτερα με αναγκάζουν να δουλεύω πολύ. :BDGBDGB53:

Οσο για τα 10 βινύλια , περιμένω να μου συστήσεις "Το pure αναλογικό Πακέτο" σου.


Γιώργος

Υ.Γ Για να σε βοηθήσω στο Galactic Event περνάει πολύ η γήινη Κλασική και Jazz μουσική.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ψηφιακά βινύλια

Μην ανησυχείς Λουκά μου, εδώ είμαι. Απλως το τελευταίο διάστημα δουλεύω πολύ, ή για να το θέσω καλύτερα με αναγκάζουν να δουλεύω πολύ. :BDGBDGB53:

Οσο για τα 10 βινύλια , περιμένω να μου συστήσεις "Το pure αναλογικό Πακέτο" σου.


Γιώργος

Υ.Γ Για να σε βοηθήσω στο Galactic Event περνάει πολύ η γήινη Κλασική και Jazz μουσική.

Λοιπόν πρόχειρα ό,τι μου έρχεται στο νου και θεωρώ ότι αξίζει:
1. Beethoven Symphony No 6 pastoral [Ύμνος στη φύση. Ποτέ δεν θα πεθάνει] με O.Klemperer ή Boem.
2. Shostakovitsh,[ο μεγαλύτερος συμφωνιστής του 20 αιώνα] Symphony No.5 με M.Shostakovitch ή L.Stokowsky
3. Stravinsky, The Rite of Spring με τον ίδιο ή η νέα κυκλοφορία της Classic records με Goossens. [Η επανάσταση στη μουσική τον 20 αιώνα]
4. B.Britten, Peter Grimes, με τον ίδιο. [Μου αρέσει πολύ ο Britten. Έχω επισκεφτεί το σπίτι του καθώς και το μέρος και τον χώρο στον οποίο εκτυλίσσεται η υπόθεση και παρακολούθησα συναυλίες στο Maltings, Snape]
5 B.Britten War Requiem με τον ίδιο. [γράφω ένα βιβλίο γι' αυτό το έργο, ελπίζω να το τελειώσω. Είχε ξεκινήσει το 2003 σαν άρθρο όταν έγραφα στο Extreme AV, αλλά στην πορεία πήρε άλλη μορφή και φυσικά το περιοδικό σταμάτησε]
6. Sibelius, Symphony No.2 με Barbirolli η παλιά και η Tapiola, Oceanides με T.Beecham.
7. Duke Ellington, Jazz Party in Stereo της Classic records
8. Mingus Ah Um της Classic records
9. T.Monk, έναν οποιονδήποτε δίσκο του.
10. Miles Davis/Gil Evans, Sketches of Spain της Classic records
Αυτά, αν ήταν να περιοριστώ σε δύο μόνο είδη. Λ.Σ.
 
Re: Απάντηση: Ψηφιακά βινύλια

Πολύ καλή επιλογή. Υπάρχουν όλα αυτά σε audiophile βινύλιο και που μπορούμε να τα βρούμε αν χρειαστεί ?

Η επιλογή μου δεν στηρίχτηκε σε audiophile επανεκδόσεις αλλά σε ό,τι στη στιγμή μου ήρθε στη σκέψη ως αξιόλογο σαν μουσική σύνθεση και εκτέλεση.
Παρεμπιπτώντος κάποιοι από τους δίσκους είναι της Classic records και υπάρχουν εκτός από τον Mingus που είναι κατηργημένος αρκετά χρόνια αλλά μπορεί κάποια στιγμή να ξαναβγεί σε 200γρ.
Οι άλλοι δίσκοι είναι διαθέσιμοι σε πρώτες κοπές σφραγισμένοι και εγγυημένοι. Σχεδόν όλους μπορείς να τους βρεις. Λ.Σ.
 
Last edited by a moderator:
King αυτή η λίστα με 'τα 10 καλύτερα βινύλια που θα πέρναμε μαζί μας αν την κάναμε για τη σελήνη' ή τέλος πάντων 'τα 10 καλύτερα βινύλια που προτιμά ο καθένας' εδώ μέσα θα ήταν καλό να μπει σε νέο thread... Θα έχει ενδιαφέρον... Και μιας και έχει ήδη απαντήσει ο Λ.Σ ας το κάνουν οι admins μεταφέροντας τα posts... Εγώ πάντως την έχω έτοιμη τη λίστα.....
 
Στο "Intra-Galactic Vinyl Event" απαγορεύεται αυστηρώς η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, οπότε τα πράγματα δυσκολεύουν για εμάς τους γήινους.

Αντε τώρα να βρούμε 10 βινύλια που κυκλοφορούν καινούργια και σφραγισμένα στο εμπόριο και να είμαστε και 100% σίγουροι ότι όλα είναι pure analog. Για να μην γίνουμε ρόμπα, θα χρειαστεί να το ψάξουμε πολύ το θέμα και στη συνέχεια να καταθέσουμε τα τεκμήρια .

Καλή η ιδέα σου Ongaku για ένα νέο thread, αλλά πόσο σίγουρος είσαι για αυτά που θα προτείνεις ;

Με λίγα λόγια, θα πρέπει να μας αποδείξεις ότι τα βινύλια της λίστας σου δεν έχουν υποστεί κάποιο είδος ψηφιακής επεξεργασίας.
 
Last edited:
Χωρίς να θέλω να βάλω φωτιά στο thread σε χθεσινή ακρόαση εις την οικία Ντοκατζή, το live at fillmore των Allmans της classic ακούστηκε απίστευτα θολό και κουβαλώντας ένα ενοχλητικό χχχχ στη φωνή του Gregg, ενώ από την άλλη ένα τυχαίο Gpyro Gyra (GRP) ακούστηκε πραγματικά καλά.
Δεν συζητάμε βέβαια γιά το γνωστό δισκο test της Ortofon όπου τα κομμάτια της Opus3 ακούστηκαν σαν γάργαρο νερό.
Αυτό με έβαλε σε εξαιρετικές αμφιβολίες.
Δυστυχώς ξέχασα να πάρω μαζί μου την Τζοκόντα, ενώ ο Δημήτρης δεν θυμόταν που είχε δανείσει τη δική του....