Ψηφιοποίηση Slides και Αρνητικών film

άλλη μια επιλογή, σε υψηλή τιμή.

135 Autocarrier. Automatic 35mm scanning system.​

Regular price €1.822,49 EUR


Ασχολείται χρόνια αναφορικά με αυτοματισμούς αναφορικά με την εμφάνιση φιλμ, με κατασκευές ανάλογου κόστους.
 
Πολυ ενδιαφέρουσα η συσκευή αυτή αν και κάπως ακριβή. Με τα ίδια χρήματα αγοράζεις ένα multi-format επαγγελματικό scanner όπως το Epson Perfection V850. Ε Pro το οποίο και χρησιμοποιώ από το 2018. Είναι κάπως αργό αλλά συνδυάζει πολύ καλή ποιότητα εικόνας και λόγω του infrared sensor στα έγχρωμα αρνητικά και διαφάνειες (slides) διορθώνει αυτόματα ίχνη από εκδορές και σκόνη.

Πάντως όσο εξελίσσεται η τεχνολογία των mirrorless φωτογραφικών μηχανών με ταυτόχρονη μείωση κόστους σκέφτομαι να πάρω κάποια στιγμή ένα Copy Stand με αντίστοιχη κάμερα και ανάλογα με το υλικό προς ψηφιοποίηση να επιλέγω μεταξύ Flatbed Scanner και Copy Stand
 
  • Like
Reactions: kbouk
Ενα σημαντικό κομμάτι στο workflow μετατροπής έγχρωμων αρνητικών φιλμ μέ φωτογραφική μηχανή είναι η εκ των υστέρων διαδικασία επανάκτησης σωστά των χρωμάτων από το αρνητικό.

Υπάρχουν ειδικά προγράμματα που έχουν αυτοματοποιήσει τη διαδικασία και το πιο γνωστό είναι το Negative Lab pro που δουλεύει και σαν add on του Lightroom. Είναι όμως και σημαντικό το κόστος απόκτησης του (γύρω στα 90 ευρώ) για κάποιον που κάνει σποραδικές μετατροπες λίγων έγχρωμων αρνητικών.

Μια εναλλακτική λύση που είναι δωρεάν στην στάνταρ έκδοση της είναι το Grain2Pixel που δουλεύει παρέα με το Photoshop ως plug-in

Eνα review του θα βρείτε εδώ : https://www.35mmc.com/31/07/2020/grain2pixel-review-photoshop-plugin/
 
Last edited:
Καλημέρα και Χρόνια Πολλά σε όλους. Διάβασα το review που μας κοινοποίησε ο kbouk και στάθηκα με ενδιαφέρον στο παρακάτω κομμάτι της εισαγωγής:

Σήμερα υπάρχουν δύο επιλογές για σάρωση στο σπίτι: Η χρήση ενός σαρωτή, όπως ο επίπεδος σαρωτής, ή χρήση μιας DSLR ή mirrorless κάμερας για σάρωση με κάμερα. Η δεύτερη επιλογή έχει γίνει όλο και πιο δημοφιλής καθώς οι ψηφιακές συστήματα κάμερες έχουν γίνει φθηνότερες και καλύτερες. Σήμερα, θα έλεγα ότι οι καλύτερες ρυθμίσεις σάρωσης με κάμερα έχουν ξεπεράσει τις καλύτερες τεχνολογίες σαρωτών φιλμ και ότι ακόμη και μέτριες ρυθμίσεις μπορούν να ξεπεράσουν την ποιότητα και την ταχύτητα των επίπεδων σαρωτών. Όταν αναζητάτε λογισμικό όπως το Grain2Pixel, είναι πιθανό να σας ενδιαφέρει η σάρωση με κάμερα.

Εγώ προσωπικά έχω δουλέψει μόνο την πρώτη μέθοδο με flatbed scanner Epson V850 με ικανοποιητικό θα έλεγα αποτέλεσμα για γενική χρήση. To software που χρησιμοποιώ είνα το SilverFast και διαθέτει κάποιες τυποποιημένες παραμέτρους μετατροπής negative to positive (Kodak, Fuji κλπ). Δεν είμαι επαγγελματίας φωτόγράφος και θα με ενδιέφερε πολύ να μάθω αν η δεύτερη επιλογή με Mirrorless camera που ακούγεται πιο πρακτική δίνει το ίδιο ή καλύτερο αποτέλεσμα σε σχέση με ένα flatbed scanner επαγγελματικό. Επίσης ποιός συνδυασμός camera και macro φακού από αυτά που κυκλοφορούν στην αγορά θα έδινε καλύτερο αποτέλεσμα; Είναι γνωστό οτι οι φακοί με δυνατότητα macro διαφέρουν σημαντικά μεταξύ τους σε ποιότητα. (ομοιογένεια focus, χρωματικές εκτροπές κλπ).

Διαπιστώνω πάντος ότι από το 2017 που αγόρασα το Epson δεν υπάρχει κάποια εξέλιξη στη τεχνολογία των scanner. H Epson ακόμα παράγει το ίδιο μοντέλο.
 
Καλημέρα και καλή χρονιά. Αν πιάσεις το νήμα και το διαβάσεις αν όχι από την αρχή αλλά αρκετά πιο πίσω θα δεις ότι έχουν γίνει αρκετές συζητήσεις για τη δεύτερη μεθοδο σάρωσης με φωτογραφική μηχανγ.

Ειδικά αν η μηχανή έχει αρκετά μεγάλη ανάλυση και κανείς χρήση καλού macro φακού θα έχεις αποτέλεσμα καλύτερο και από επαγγελματικό scanner
 
Διαπιστώνω πάντος ότι από το 2017 που αγόρασα το Epson δεν υπάρχει κάποια εξέλιξη στη τεχνολογία των scanner. H Epson ακόμα παράγει το ίδιο μοντέλο.


Λογικο δεν ειναι ?

Οι πανακριβοι και πολυ αποτελεσματικοι film scanners εβγαιναν παλιοτερα οταν υπηρχε μεγαλη ζητηση μιας και ολοι ειχαν τα αρχεια τους σε αρνητικα ή θετικα φιλμ.

Μετα απο μια 15ετια σχεδον εχει εκλειψει η αναγκη μιας και υπαρχει ηδη γενια καταναλωτων που σχεδον δεν ξερει τι ειναι το φιλμ και φυσικα υπαρχει γενικα καταναλωτων που εχει ηδη αποδημησει (φτου φτου σκορδα)

Οποτε καταλαβαινεις........οτι η ζητηση για εξωτικους σκανερς δεν θα ερθει ποτε ξανα ψηλα....και μαλλον μεσες και φθηνες λυσεις θα υπαρχουν στην αγορα.
 
Αγαπητοί, είναι εύλογα όλα τα παραπάνω. Διαβάζοντας παλαιότερα posts στο εν λόγω νήμα πήρα μια καλή γεύση από τα διαθέσιμα gadgets για αυτή τη δουλειά. Παρόλα αυτά θα ήθελα τη γνώμη σας αν επρόκειτο να δώσω έως 1.500 € για μια σύγχρονη μηχανή mirrorless με κύριο αντικείμενο χρήσης την ψηφιοποίηση αρνητικών film 35mm και 120 film ποια θα ήταν η καλύτερη επιλογή από πλευράς διαστάσεων/ποιότητας αισθητήρα και ευκολίας προσαρμογής macro φακών ;
 
Εγώ θα έλεγα μάλλον ότι οι πολύ ακριβές και οι φτηνές λύσεις θα εξακολουθούν να υπάρχουν. Για μουσεία, οργανισμούς κλπ αρχειοθέτησης όπως και για κάνα χομπίστα.
Δείτε πχ τι κάνουν στη Γερμανία. Απο το 10λεπτο περίπου.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Αγαπητοί, είναι εύλογα όλα τα παραπάνω. Διαβάζοντας παλαιότερα posts στο εν λόγω νήμα πήρα μια καλή γεύση από τα διαθέσιμα gadgets για αυτή τη δουλειά. Παρόλα αυτά θα ήθελα τη γνώμη σας αν επρόκειτο να δώσω έως 1.500 € για μια σύγχρονη μηχανή mirrorless με κύριο αντικείμενο χρήσης την ψηφιοποίηση αρνητικών film 35mm και 120 film ποια θα ήταν η καλύτερη επιλογή από πλευράς διαστάσεων/ποιότητας αισθητήρα και ευκολίας προσαρμογής macro φακών ;
Αν δεν κάνεις χρήση της μηχανής για άλλη θεματολογία φυσικά και δεν αξίζει τέτοια επένδυση. Αλλά αν έχεις μεγάλο όγκο αρνητικών να σκανάρεις και προβείς σε έξυπνες επιλογές στον εξοπλισμό μπορείς να τα καταφέρεις με πολύ λιγότερα χρήματα.

Μπορείς να βρεις εξαιρετικούς macro χειροκίνητης εστίασης με 100-150 ευρώ και με ένα αντάπτορα να τον προσαρμόσεις στις περισσότερες mirrorless μηχανές της αγοράς. Η αυτόματη εστίαση δεν χρειάζεται σε στατικό θέμα σε φιξ απόσταση. Μια φορά εστιάζεις στο αρνητικό και τέλος , μπορείς να βάλεις και σελοτέιπ στη ροδέλα χειροκίνητης εστίασης.

Στην μηχανή τώρα από 20ΜPx και πάνω θα πάρεις εξαιρετικό αποτέλεσμα. Στα μτχ. θα βρεις πολλές και φθηνές επιλογές. Φυσικά αν πας σε σώμα με μεγάλη ανάλυση θα ανέβεις σε κοστολόγιο ειδικά αν είναι FF . Δεν είναι ανάγκη κατά τη γνώμη μου γιατί υπάρχουν και crop σώματα μοντέλα δεκαετίας που δίνουν την δυνατότητα λήψης ενός αρχείου υπερυψηλής ανάλυσης (50-80Mpx) σε στατικό θέμα με σύνθεση πολλαπλών λήψεων και μάλιστα κάνοντας χρήση ηλεκτρονικού κλείστρου για να μην καταπονείται το μηχανικό κλείστρο και χαλάσει η μηχανή μετά από μερικές χιλιάδες λήψεις αρνητικών.

Αυτή η ηλεκτρονική λειτουργία ονομάζεται HI-RES , Pixel Shift High resolution κλπ. και θα την βρεις σε πολλά σύγχρονα σώματα αλλά και σε παλιά υποχρεωτικά όμως με ταυτόχρονη χρήση τρίποδα για να είναι ακίνητη η μηχανή τη στιγμή της λήψης (αυτό στο σκανάρισμα είναι μια σταθερά έτσι κι αλλιώς)

Τέλος καλό είναι το σώμα που θα διαλέξεις να υποστηρίζει tethering με καλώδιο ώστε άμεσα να ρυθμίζεις εστίαση αλλα κυρίως για να ρουφά το αρχείο από την μηχανή στο πρόγραμμα επεξεργασίας π.χ. Lightroom όπου με το Negative pro Lab ή άλλο πρόγραμμα αρεσκείας σου θα το μετετρεπει σε έγχρωμο γρήγορα.

Για τα συνοδευτικά απαραίτητα αξεσουάρ όπως φορέας αρνητικών , προσαρμογείς , οπίσθιος φωτισμός κλπ. εχουν γραφτεί οι λύσεις και εξαρτώνται και από τον φακό που θα διαλέξεις σε εστιακή / σπείρωμα για να μπορεί να εστιάσει η μηχανή στη σωστή απόσταση.

Εγω έχω επιλέξει ως μηχανή να χρησιμοποιώ μια επαγγελματική μηχανής Olympus την ΟΜ1 που διαθέτει λειτουργία hires και συνεργάζεται με το πρόγραμμα tethering της εταιρίας το Olympus Capture, εδώ με μοντέλο του 2013 πως δουλεύει

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

τα παλιότερα μοντέλα ΕΜ5ΙΙ (μόνο αυτή από την σειρά ΕΜ5), ΕΜ1.2, ΕΜ1.3 ξεκινούν από 200-300 ευρώ και φθάνουν έως και 500-700ευρω στα μτχ, φακό μπορείς να βρεις όπως σου είπα φθηνό ένα παλιό χειροκίνητο macro αλλά αγοράζεις και τον αυτόματο εστίασης 35mm/3.5 macro γύρω στα 150-200ευρω καινούργιο που δεν θέλει πολλούς προσαρμογείς tube για τη σύνδεση με φορέα αρνητικών

Aντιςτοιχα μπορείς να βρεις μτχ ή και καινούργιο σε χαμηλή τιμή επαγγελματικα μοντέλα της Panasonic crop ή και FF που υποστηρίζουν την ηλεκτρονική λειτουργία hires π..χ την m43 G9 (το παλιό μοντέλο ) ή την S5 (FF) και να κάνεις χρήση του δικού της προγράμματος tethering : https://av.jpn.support.panasonic.com/support/global/cs/soft/download/d_lumixtether.html
 
Last edited:
Εγώ θα έλεγα μάλλον ότι οι πολύ ακριβές και οι φτηνές λύσεις θα εξακολουθούν να υπάρχουν. Για μουσεία, οργανισμούς κλπ αρχειοθέτησης όπως και για κάνα χομπίστα.
Δείτε πχ τι κάνουν στη Γερμανία. Απο το 10λεπτο περίπου.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Ενταξει ρε συ για consumer λυσεις συζηταμε τωρα
 
Review του Plustek opticfilm 8200i στα 415€ στην Ελλάδα.
Νομίζω πως είναι υπεραρκετό, περιλαμβάνει Silverfast SE Plus8, αφαιρεί σκόνες και σημάδια, και δίνει αρχεία 69mb.
Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα , είχα το ίδιο ακριβώς προηγούμενο μοντέλο και το δούλεψα αρκετά χρόνια με το Viewscan που θεωρείται και ένα από τα καλύτερα προγράμματα . Έκανε δουλειά αλλά ήταν πολύ αργό , για να σκανάρεις ένα αρνητικό στην μεγάλη ανάλυση ήθελε σημαντικό χρόνο και αν έβαζες καθαρισμό από σκόνη και γρατσουνιές πας για καφέ έξω και γυρνάς για να τελειώσει . Αν έχεις πολλά αρνητικά θα τα παρατήσεις . Αν φτιάξεις RAW ή ΤΙFF αρχείο θα πρέπει πάλι να το περάσεις από το Negative pro Lab

Αν διαβάσει κανείς προσεκτικά το review θα δει ότι τα περισσότερα τα γράφει και εκεί συγκεκαλυμμένα.

για το παλικάρι δεν τον καλύπτει για τα αρνητικά των 120mm, δεν έχει τέτοιο φορέα

Επίσης οι driver είναι παλιοί για Win7 και θα είναι λίγο tricky να στηθούν σε νέο μηχάνημα.

Βέβαια είναι μια αξιόπιστη λύση αν δεν θέλει κάποιος να αγοράσει ξέχωρα μηχανή για να κάνει μόνο scan.
 
Ενα σημαντικό κομμάτι στο workflow μετατροπής έγχρωμων αρνητικών φιλμ μέ φωτογραφική μηχανή είναι η εκ των υστέρων διαδικασία επανάκτησης σωστά των χρωμάτων από το αρνητικό.

Υπάρχουν ειδικά προγράμματα που έχουν αυτοματοποιήσει τη διαδικασία και το πιο γνωστό είναι το Negative Lab pro που δουλεύει και σαν add on του Lightroom. Είναι όμως και σημαντικό το κόστος απόκτησης του (γύρω στα 90 ευρώ) για κάποιον που κάνει σποραδικές μετατροπες λίγων έγχρωμων αρνητικών.

Μια εναλλακτική λύση που είναι δωρεάν στην στάνταρ έκδοση της είναι το Grain2Pixel που δουλεύει παρέα με το Photoshop ως plug-in

Eνα review του θα βρείτε εδώ : https://www.35mmc.com/31/07/2020/grain2pixel-review-photoshop-plugin/
Μόλις επιστρέψω στην Αθήνα θα το δοκιμάσω.
Βασίλη πρόλαβες και το δοκίμασες ? Λέει τίποτε (θυμίζω η βασική έκδοση του είναι free ) ?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ενα ακόμη ενδιαφέρον βίντεο με ψηφιοποίηση αρνητικών με φωτογραφική μηχανή.

Εχει παραδείγματα δίπλα δίπλα και σύγκριση FF μηχανής (S5iIX) σε λειτουργία Pixel shift (Hires) VS Scanner , όπως και μιας φθηνής παλιάς μτχ. ΕΜ5ΙΙ με ένα manual Vivitar macro φακό (συνολικό κόστος μτχ. εξοπλισμού 350-400 Ευρω) που επίσης είναι ικανή να δώσει εξαιρετικό αρχείο hires σε λεπτομέρεια.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Πολύ ενδιαφέρον το παραπάνω video. Η τεχνολογία pixel shifting εφαρμόζεται και σε εξειδικευμένα scanner για κινηματογραφικό film όπως το ARRISCAN XT. H native ανάλυση του αισθητήρα είναι 3Κ και με τη τεχνολογία pixel shifting μπορούμε να παράγουμε αρχεία με ανάλυση έως 6Κ.
 
  • Like
Reactions: kbouk