Ο Νίκος (Dalanik) πλάκα κάνει, ως προς τον διακόπτη, Νίκο (Salas)...ήταν ένα αστείο που μου έλεγαν την ώρα που έφευγαν..."θα γράψουμε ότι πάλι είχες βάλει διακόπτη..."
Να πω με τη σειρά μου κάποια πράγματα.
Ο διακόπτης που ήταν πριν το molex, αφαιρέθηκε. Στα σημεία που είχαν επισημανθεί (χρησιμοποιήθηκε το ένα εκ των δύο πιν, θέση jumper, για το θετικό - και μπήκε και μια αναμονή στη γείωση που έχει η θέση του 7805 πάνω στην πλακέτα) μπήκαν καρφάκια (pins) όπου έδωσαν την είσοδο για την παροχή τροφοδοσίας του dac. Στο ίδιο σημείο πήγαν και τα sense.
Στη φώτο η ένωση που υπάρχει πάνω στο molex εισόδου, δίνει τροφοδοσία στην πλακέτα usb->i2s CMedia6631A.
Οπότε αναλόγως ποιο τροφοδοτικό θέλαμε να ακούσουμε, γινόταν η σύνδεση σε αυτό το σημείο, ενώ διακόπτης υπήρχε μόνο στο δευτερεύων του κοινού M/T για διαμεταγωγή σε κάθε reg.
H δική μου άποψη (αν και την έχω ξαναγράψει πριν μερικές σελίδες), είναι ότι σε μουσικές ροκ-ποπ, τζαζ οι διαφορές είναι σε κάποιες λεπτομέρειες (όπως σωστά γράφει ο Νίκος Dalanik) και μερικές φορές είναι σαν να ψειρίζεις τη μαϊμού.
Δεν λέω ότι εάν ακροάσεις επίμονα και στοχευμένα δεν μπορείς να ακούσεις κάποιες διαφορές, αλλά θέλει κόπο γιατί και τα δύο ακούγονται κυρίως ομόηχα ως προς τη βασικό τρόπο πως αναπλάθουν το μουσικό δρώμενο...από κει και πέρα, κάποιες διαφορές στην εντύπωση πως τελειώνει το καθένα τη νότα του υπάρχουν.
Το σύστημα μου δεν είναι το σύστημα των δεκάδων χιλιάδων ευρώ, αλλά διαφορές τροφοδοτικών, εισόδων (spdif-i2s) και τα σχετικά τα πιάνεις πιστεύω εύκολα.
Εκεί που για μένα η διαφορά των δύο τροφοδοτικών (αναφέρομαι για TI LDO, Reflektor-D) υπάρχει και είναι ξεκάθαρη σε σημείο που θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι ακούει διαφορετικά dac είναι στην κλασική μουσική.
Εδώ στην αναπαραγωγή το κάθε τροφοδοτικό βάζει το δικό του χαρακτήρα, τη δική του υπογραφή. Πολύ δύσκολο να το περιγράψω με λόγια.
Σε μια πρόταση, το TI μου δίνει την εντύπωση ότι λειτουργεί με κεντροβαρή αναπαραγωγή της μουσικής σκηνής-εικόνα ενώ το reflektor γίνεται πιο αέρινο και αφαιρεί το κέντρο βάρους της ορχήστρας από το μέσο (δική μου ερμηνεία αυτής της εικόνας, ως κεντροβαρής).
Φανταστείτε ότι στα 2,5-3μ από εσάς έχετε τα ηχεία και στο μέσο υπάρχει μια μεγάλη τηλεόραση γύρω στα 80εκ πίσω από το επίπεδο που σχηματίζουν μεταξύ τους τα ηχεία και ακολούθως άλλα 30-40εκ πίσω από την τηλεόραση ο τοίχος.
Και τα δύο τροφοδοτικά αναπαράγουν την ορχήστρα, δίχως την παρουσία των ηχείων, σε μένα το TI μου δίνει την εντύπωση ότι συγκλίνει το κέντρο της ορχήστρας πίσω από την τηλεόραση και ανοίγει, ενώ το reflektor πίσω από την τηλεόραση αλλά από τα άκρα της.
Παλαιότερα αυτή τη διαφορά τους την είχα περιγράψει ότι το μεν ΤΙ μου κάνει σκηνή ομπρέλα το δε Refl. μου κάνει σκηνή πιο τετραγωνισμένη (ίσως άκομψη περιγραφή).
Αδυνατώ να συνεχίσω την περιγραφή της διαφοράς, θα το ζαλίσω δίχω να προσδώσω τίποτα επί της ουσίας.
Το παιχνίδι των τροφοδοτικών σε συγκεκριμένο προμαγειρεμένο από TI dac, κάνει τη διαφορά κυρίως σε κλασική μουσική.
Οι πιστοί της κλασικής μουσικής, να εξετάσουν αυτή την ειδοποιό διαφορά, οι δε μη πιστοί, μπορούν να επιλέξουν τη λύση της TI (είναι λιγότερο απαιτητική ως ντιούικη κατασκευή και πιο ευέλικτη εάν θέλετε να δώσετε και αλλού την τάση της).
Το reflektor σηκώνει και άλλο βελτίωση κυρίως σε δύο καίριες θέσεις αντιστάσεων (έχουν χρησιμοποιηθεί όχι χαμηλού ppm) και φυσικά δεν ήταν υλοποιμένο στην πλακέτα που έχει σχεδιάσει ο Salas, αλλά σε μια δική μου για τις ανάγκες της δοκιμής.
Σίγουρα έχουμε και τις ακουστικές προτιμήσεις μας που θα μας κάνουν ακόμη και να διαφωνήσουμε, αλλά μη ξεχνάμε ότι μέσω της αναζήτησης - ακόμα και της διαφωνίας - γεννιούνται νέες ιδέες και λύσεις. Μη ξεχνάμε όπως έγραψε και ο Στέλιος Περγιουδάκης, ότι για εμάς τους ντιούηδες η αναζήτηση είναι στο αίμα μας.
Σημ= αυτό που έγραψε ο Νίκος (Dalanik) για το mambo3, επιβεβαιώθηκε και από τους 3. Βάλαμε mambo2+Reflektor σε αντιδιαστολή με mambo3, μουσικό κομμάτι "you and your friends". Με τις πρώτες νότες, στα πρώτα 20", φάνηκε αμέσως η διαφορά υπερ του mambo3, ένα ηχείο πιο πλατιά η σκηνική εικόνα .
Η διαφορετική σχεδίαση και το ρολόι του mambo3, δίνουν τον αέρα του, πρέπει να το παραδεχθούμε!