SACD VS LP

Αγαπάτε αλλήλους αδελφοί :grinning-smiley-043

Κάθε μέσο,πρέπει να το βλέπουμε κι απο την πλευρά της δυνατότητας χρήσης-αξιοποίησης-κόστους.

Πόσοι έχουν την δυνατότητα να στήσουν ένα πολυκάναλο σύστημα Χ5 ή Χ7 ή Χ? κανάλια μέσα στο σπίτι τους;Εδώ δύο ηχεία προσπαθούμε να βολέψουμε και συνήθως ούτε κι απ' αυτά κατορθώνουμε να πάρουμε ότι μπορούν να δώσουν,γιατί απλά δεν έχουμε τους κατάλληλους χώρους.

Πόσοι έχουν την δυνατότητα να πληρώσουν για πολλά και ποιοτικά επιπλέον κανάλια;Για φανταστείτε.Ενα μέσο σύστημα κοστίζει γύρω στα 15-20000.Πολλαπλασιάστε,προσθέστε και τα επιπλέον μηχανήματα-περιφεριακά και πάμε στα 150-200000.Αμα τα έχετε οκ.
Θα μου πείτε,πολυκάναλο στήνεται και με 10000.Ε εντάξει.Αν πιστεύετε,ότι ένα τέτοιο σύστημα μπορεί να ανταγωνιστεί ένα καλό δικάναλο ακόμα και με μικρότερο κόστος,δεν συζητάμε άλλο...
 
Last edited:
SACD γιά την ευκολία χρήσης και την ηχητική ποιότητα, και πικάπ αν είσαι
έτοιμος να αφιερωθείς στην φροντίδα του και της δισκοθήκης και έχεις και
αρκετό χώρο! Αν θεωρούμαι και εγώ υπέυθυνος γιά αυτό πού λες ότι
νοιώθεις, σου ζητώ προκαταβολικά συγνώμη και λυπάμαι αν έγινα
κουραστικός!!!
 
Re: Απάντηση: SACD VS LP

Αν μου επιτρέπετε μία μικρή παρέμβαση, (γιατί όντως νοιώθω να συνθλίβομαι από τον όγκο των γνώσεων που έχετε η υπονοείτε ότι έχετε πολλοί από εσάς), τελικά αν κάποιος θέλει για πρώτη φορά να μπεί στον "χορό" και είναι αποφασισμένος να μην υποκύψει στις σειρήνες που θέλουν να τους αφιερώσει τα έσοδά του, οπότε πρόκειται να αγοράσει ΜΟΝΟ ένα μέσον, τι κάνει? Αγοράζει PICK UP η SACD? Kαι τι από τα δύο παίζει καλλίτερα?

Τίποτα από τα δυο.

Music server παίρνεις. Το μεν Pick Up είναι μπελάς, το δε SACD δεν περπάτησε ποτέ.
Θα κατεβάζεις masters σε HD και θα είσαι ο καλύτερος του χωριού.
 
Το 96/24 είναι δειγματοληψία. Δεν αντιστοιχεί στο 100% του αναλογικού σήματος αλλά σε ένα κομμάτι αυτού, ικανού (θεωρητικά) να περιγράψει το όλον.
Κάτι σαν να κάνεις δημοσκόπηση με ένα μεγάλο δείγμα ανθρώπων αλλά ποτέ το 100% του πληθυσμού και περιμένεις να έχεις εικόνα για το 100%.
Πρακτικά αδύνατον.
Αν ήταν τόσο απλό δεν θα υπήρχε λόγος ύπαρξης για transport CD αξίας μεγαλύτερης των 20 ευρώ.



Άσχετο... Τόσο μεγάλη εντύπωση σου έκανε πια η αγγελία;
Εγώ μπορεί να λέω απλά ότι ένα πικάπ έχει διαφορετικό ήχο από το CD (δεν μπορώ να πω πιο είναι πιο καλό αλλά το πιο μου αρέσει) αλλά διαφορές στα καλώδια ρεύματος ακούω...

Προφανώς αγνοείς βασικές γνώσεις μαθηματικών που διέπουν την ψηφιοποίηση. Δεν είναι θέμα δημοσκόπησης εδώ. Αναλογικό σήμα συχνότητας χ ψηφιοποιείται και αναπαράγεται 100% αν η συχνότητα δειγματοληψίας είναι 2χ. Οπότε για τον ήχο που θεωρούμε πως ακούμε ως το 20khz, τα 44 ή 48 khz είναι υπέρ αρκετά. Από κει και πέρα πρέπει να υπάρχουν σωστά φίλτρα κατά την ψηφιοποίηση που να αποκλείουν συχνότητες > 20khz γιατί προκαλούν "είδωλα" κατά την ψηφιοποίηση σε χαμηλότερες συχνότητες, αλλά θεωρούμε πως κάτι τέτοιο στα studio των εταιριών είναι εκ των ουκ άνευ.

Δεν είναι λοιπόν θέμα δημοσκόπησης αλλά βασικά μαθηματικά. Το πρόβλημα στα cd ήταν κυρίως τα 16bit που δεν επαρκούσαν για όλη τη δυναμική περιοχή, αλλά και η κακή στα πρώτα χρόνια του cd ψηφιοποίηση (μέτρια φιλτρα εισόδου κτλ). Σήμερα όλα αυτά έχουν τελειοποιηθεί.

Αν ακούς διαφορές από καλώδιο ρεύματος, θα σε παρακαλούσα πολύ να μου εξηγήσεις με λογική και νόμους φυσικής και μαθηματικών για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό. Τα αυτιά δεν τα εμπιστεύομαι, με τον ίδιο τρόπο που δεν εμπιστεύομαι τα μάτια αυτών που λένε πως είδανε Ufo, εξωγήινους, θαύματα κτλ

mp

edit: Στον φίλο θα πρότεινα να κάνει τη συλλογή του σε κάποιο σύγχρονο ψηφιακό φορμά (SACD, DVD-A, Bluray audio κτλ) που θα βρει όλα όσα θέλει να ακούσει.
 
Re: Απάντηση: SACD VS LP

Πρός το παρόν, και με βάση την προσωπική μου εμπειρία, ένα σωστά στημένο πολυκάναλο σύστημα SACD είναι ότι πλησιέστερο στην ζωντανή μουσική.

Συμφωνώ απόλυτα.:SFGSFGSF:

Κατά την γνώμη μου επίσης ένα σωστό πολυκαναλικό σύστημα παίζει καλύτερα από αρκετά ακριβότερο δικάναλο. (με το σωστό software βέβαια)
 
Πιστεύω ακράδαντα ότι ο πολυκάναλος ήχος δεν έχει καμμία σχέση με την πραγματικότητα, τόσο σε συνδυασμό με εικόνα, (γιατί θα έπρεπε να έχουμε ολογράφημα όπως περιγράφεται από τον Ντήναχ στο βιβλίο του "η κοιλάδα των ρόδων"), όσο και σε ακρόαση ήχου χωρίς εικόνα, πολύ απλά γιατί δεν αναπαριστούμε ήχους της φύσης που έρχονται από παντού αλλά την ορχήστρα που παίζει σε συγκεκριμένη θέση στον χώρο.

Αυτή είναι η τεκμηρίωσή μου!
 
malakudi,
Συμφωνώ μαζί σου γιά το θέμα των Bits, διαφωνώ γιά την συχνότητα
δειγματοληψίας, γιά δύο απλούς λόγους! Οι προδιαγραφές του ''κόκκινου''
βιβλίου είναι πολύ ξεπερασμένες και βασίζεσαι στο γνωστό θεώρημα περί
πιστής αναπαραγωγής της μέγιστης ακουστικής συχνότητας, έχε λοιπόν
υπ´όψιν σου ότι τα 44.1 και 48KHz δεν επαρκούν καθόλου, γιατί γιά να
καταστείλεις τα συχνοτικά παράγοντά τους χρειάζεσαι πολύ απότομο φίλτρο
με συχνότητα αποκοπής πολύ κοντά στο Α.Φ! Όπως θα γνωρίζεις λοιπόν,
τα κάθε λογής φίλτρα δημιουργούν φασικές αποκλίσεις και σε συνδυασμό με
το Jitter, που καραδοκεί, δημιουργούν περισσότερα προβλήματα από όσα
λύνουν! Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που τα πρίμα στα περισσότερα CD (θα
μπορούσα να το πω ακόμα και γιά κάποια SACD), ενώ δεν στερούνται
έκτασης ή σώματος, εντούτης ακούγονται σαν ψεύτικα (εμένα τουλάχιστον
δεν με πείθουν)!!!
 
Θα παρακαλέσω πιό ήρεμα...

Οι γνώμες μας,μπορούν να διατυπώνονται με πολλούς τρόπους.Η ευγένεια δεν είναι μειονέκτημα.Δεν χρειάζεται να απευθυνόμαστε προσωπικά ή να υποτιμούμε τους συνομιλητές μας.
 
Παίζει ρόλο και το είδος της μουσικής.

Σε σχετικά απλά μουσικά έργα με λίγα όργανα και πιθανόν μία φωνή ένα δικάναλο σύστημα παίζει καλά (Δεν είναι τυχαίο που σε όλες τις εκθέσεις παίζουν απλά κομμάτια ….τσικι-τσικι).

Σε σύνθετα μουσικά – συμφωνικά έργα (π.χ. 9η ) υπάρχει ένα μπούκωμα μεταξύ των ηχείων . Εκεί ένα σωστό πολυκάναλο (με software SACD) δίνει πρωτόγνωρο αέρα και υπερτερεί.
 
Προφανώς αγνοείς βασικές γνώσεις μαθηματικών που διέπουν την ψηφιοποίηση.

Αν ήταν τόσο απλό δεν θα είχαμε διαφορές ήχου σε κανένα CD/DVD...

Αν ακούς διαφορές από καλώδιο ρεύματος, θα σε παρακαλούσα πολύ να μου εξηγήσεις με λογική και νόμους φυσικής και μαθηματικών για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό.

Και το παστίτσιο μου αρέσει αλλά δεν κάθησα ποτέ μου να το μελετήσω σύμφωνα με τους νόμους της αστροφυσικής...
Αν έχω ακούσει κάτι θα πρέπει πρώτα να κάνω διατριβή πάνω του και μετά να πω ότι το άκουσα; :p Και οι διαφορές είναι κάτι που πραγματικά το έχω ακούσει... Αλλά τέσπα, δεν είναι αυτό το θέμα μας...

edit: Στον φίλο θα πρότεινα να κάνει τη συλλογή του σε κάποιο σύγχρονο ψηφιακό φορμά (SACD, DVD-A, Bluray audio κτλ) που θα βρει όλα όσα θέλει να ακούσει.

Δυστυχώς δεν έχουν κυκλοφορήσει πολλά albums σε αυτά τα format και πρέπει να τρέχουμε πίσω από τη ποδιά των δισκογραφικών εταιριών.
Αν πας στα μεγάλα δισκάδικα και αρχίσεις να ρωτάς για SACD και DVD-Α θα σε κοιτάνε σαν εξωγήινο...
 
Re: Απάντηση: SACD VS LP

malakudi,
Συμφωνώ μαζί σου γιά το θέμα των Bits, διαφωνώ γιά την συχνότητα
δειγματοληψίας, γιά δύο απλούς λόγους! Οι προδιαγραφές του ''κόκκινου''
βιβλίου είναι πολύ ξεπερασμένες και βασίζεσαι στο γνωστό θεώρημα περί
πιστής αναπαραγωγής της μέγιστης ακουστικής συχνότητας, έχε λοιπόν
υπ´όψιν σου ότι τα 44.1 και 48KHz δεν επαρκούν καθόλου, γιατί γιά να
καταστείλεις τα συχνοτικά παράγοντά τους χρειάζεσαι πολύ απότομο φίλτρο
με συχνότητα αποκοπής πολύ κοντά στο Α.Φ! Όπως θα γνωρίζεις λοιπόν,
τα κάθε λογής φίλτρα δημιουργούν φασικές αποκλίσεις και σε συνδυασμό με
το Jitter, που καραδοκεί, δημιουργούν περισσότερα προβλήματα από όσα
λύνουν! Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που τα πρίμα στα περισσότερα CD (θα
μπορούσα να το πω ακόμα και γιά κάποια SACD), ενώ δεν στερούνται
έκτασης ή σώματος, εντούτης ακούγονται σαν ψεύτικα (εμένα τουλάχιστον
δεν με πείθουν)!!!

Σε γενικές γραμμές δε διαφωνώ. Το θεώρημα είναι αποδεδειγμένο και δε χωρά αμφισβήτησης. Για τα φίλτρα νομίζω αυτό ίσχυε στα πρώτα χρόνια της ψηφιοποίησης, σήμερα ειδικά τα studio των εταιρειών ηχογραφήσεων έχουν ότι καλύτερο που να μη δημιουργεί τέτοιο πρόβλημα. Ο ήχος του CD έχει πολλά προβλήματα αλλά το κύριο είναι τα bits του. Αλλά ακόμα κι αν έχουμε ακόμα προβλήματα με τα φίλτρα, στα 96khz (ή στο DSD) των σύγχρονων ψηφιακών φορμά, δεν υπάρχει αυτό το πρόβλημα.

Επιπλέον, το όποιο αναλογικό φορμά, σε κάθε του αναπαραγωγή φθίνει, χειροτερεύει. Έστω και ελάχιστο σε πολύ κορυφαία πικάπ, αλλά φθίνει.
Το ψηφιακό είναι αναλείωτο.

mp
 
Αν ήταν τόσο απλό δεν θα είχαμε διαφορές ήχου σε κανένα CD/DVD...

Και το παστίτσιο μου αρέσει αλλά δεν κάθησα ποτέ μου να το μελετήσω σύμφωνα με τους νόμους της αστροφυσικής...
Αν έχω ακούσει κάτι θα πρέπει πρώτα να κάνω διατριβή πάνω του και μετά να πω ότι το άκουσα; :p Και οι διαφορές είναι κάτι που πραγματικά το έχω ακούσει... Αλλά τέσπα, δεν είναι αυτό το θέμα μας...

Το ότι το ακούς δε σημαίνει πως υπάρχει και διαφορά (βλέπε placebo effect). Το θέμα είναι αν το ακούς σε double blind tests, αν μπορείς να δεις τη διαφορά χωρίς να ξέρεις πιο καλώδιο είναι συνδεδεμένο. Αφού λοιπόν καταφέρεις πχ σε 20 διαφορετικές εναλλαγές του καλωδίου των 3 ευρώ και των 1000 ευρώ, να βρεις και τις 20 φορές ποιο είναι ποιο, μετά θα πρέπει να ερευνήσουμε με μαθηματικό/φυσικό τρόπο γιατί αυτό συμβαίνει. Ως τότε, πολύ απλά, δε πιστεύω στο τι νομίζει πως ακούει κάποιος και προτιμώ να εμπιστεύομαι τις γνώσεις για τον ηλεκτρισμό που έχω από το γυμνάσιο.

mp
 
Τα πάντα μπορούν να αμφισβητηθούν, ειδικά όταν βασίζονται σε αρχαίες
θεωριές, γιατί η PCM κωδικοποίηση είναι αρχαία σαν θεωρία >70 ετών
και δεν δημιουργήθηκε αρχικά γιά καταναλωτική - οικιακή χρήση, ούτε καν
γιά Audio χρήση, τουλάχιστον όπως την εννοούμε!!! Γιά το DSD δεν έχω
κάποιο αρνητικό σχόλιο, είναι άριστα τεκμηριωμένο και πολλά υποσχόμενο!
Προς το παρόν όμως, η πρώτη μου εντύπωση είναι ότι δεν με πείθει ακόμα
απόλυτα, ίσως στο άμεσο μέλλον. . . !
 
Περί καλωδίων έχουν ειπωθεί σχεδόν τα πάντα,άπειρες φορές.

Στο θέμα μας παρακαλώ.
 
Ως τότε, πολύ απλά, δε πιστεύω στο τι νομίζει πως ακούει κάποιος και προτιμώ να εμπιστεύομαι τις γνώσεις για τον ηλεκτρισμό που έχω από το γυμνάσιο.

Ο καθένας πιστεύει σε ότι θέλει...
Ούτε κανείς πήρε από την τσέπη σου λεφτά για να σου δώσει ένα καλώδιο με το ζόρι ούτε επιμένει κανείς ότι πρέπει να ακούσεις διαφορές.
Το αν κάποιος έχει κάλο στον εγκέφαλο και ακούει διαφορές από τα καλώδια ρεύματος δεν είναι κατακριτέο. Και εμείς παιδάκια είμαστε, ίσως λίγο πιο βλαμμένα αλλά παίζουμε στην ίδια αυλή. Δεν υπάρχει λόγος δημιουργίας στρατοπέδων. -bye-
 
Υπάρχουν κάποιοι, (όπως εγώ), που ξεκινούν τώρα την σύνθεση της δισκοθήκης τους και δεν έχουν ούτε CD ούτε LP. Κάποιοι άλλοι πάλι θα ήθελαν να συνεχίσουν με SACD αφού είναι η "φυσική" εξέλιξη του CD (η μήπως όχι?). Συνεπώς το ενδιαφέρον στρέφεται στο SACD και πως αυτό συγκρίνεται με το LP. Eίναι ισοδύναμο η και καλλίτερο? Yπάρχει η γνώση?

Χμμμ… δύσκολα πράγματα.
Συνήθως η συμβουλή είναι να επενδύσεις σε εξοπλισμό ανάλογα με τη δισκοθήκη που διαθέτεις και όχι το ανάποδο.

Προσωπικά έχω εγκαταλείψει τη συλλογή από Tapes και άρα δεν καταναλώνω λεφτά για το μέσο αυτό. :flipout::flipout::flipout:

Λόγο διάφορων συγκυριών η δισκοθήκη μου αποτελείτε κυρίως από CD. Όταν για παράδειγμα έφτασα τα τόσα Χ cd αποφάσισα να κάνω δώρο στη συλλογή μου ένα αξιοπρεπές dac. Άρα το σύστημα ακλούθησε τη συλλογή.

Βέβαια από παλιότερα είχα και μια συλλογή συναισθηματικής αξίας σε LP. Επίσης κατά καιρούς έβρισκα LP που ποτέ δεν έχουν κυκλοφορήσει σε CD ή εν πάση περίπτωση τα ήθελα και τα αγόραζα. Στους δίσκους αυτούς κάποτε έκανα δώρο ένα τυπικό πικαπ. Στη συνέχεια στο σπίτι μου κατέληξαν μικρές συλλογές δίσκων από φίλους που τους ‛πάρκαραν’ σπίτι μου. Οπότε βελτίωσα το πικάπ.

Α! μου προέκυψε κάποτε να θέλω να αγοράσω και ένα player (CD). Είχα 5-6 δισκάκια SACD, και είπα δεν πάει στο καλό… και αγόρασα και ένα SACD. Δυστυχώς εάν κοιτάξω αναλογικά το κόστος των 15 sacd που σήμερα έχω σε σχέση με το (φθηνό) player ίσως και πάλι ακριβά το πλήρωσα το Player.

Το ερώτημα σου δεν απαντιέται κατά την άποψή μου απλά συγκρίνοντας τεχνολογίες LP/SACD/CD/flac etc.


Το θέμα είναι τι μουσική συλλογή θες να φτιάξεις. Βγες έξω στα μαγαζιά και ότι θες να το αποκτήσεις αγόρασε το. Μετά από λίγο καιρό κοίτα τα ‛στατιστικά’ της δισκοθήκης σου και θα καταλάβεις τι πρέπει να αγοράσεις.

Σε κάποια στιγμή, ορμώμενος από την αγάπη μου σε ένα παλιό ρώσικο LP … άρχισα και αγόραζα το ίδιο μουσικό έργο σε όλα τα forma και όλες τις εκτελέσεις που έβρισκα. Ποτέ δεν θα ήμουν ικανοποιημένος ένα έλειπε από τη συλλογή μου κάτι επειδή αυτό ήταν CD ή LP ή οτιδήποτε. Ακόμα και κάτι χύμα mp3 με το συγκεκριμένο έργο κάθισα και τα άκουσα προσεκτικά να δώ τι κάνει ο κάθε… εκτελεστής.

Είσαι σίγουρος ότι θες να αποφασίσεις μέσο?
Αποκλείεις να καταλήξεις σε μικτή συλλογή?
Είσαι σίγουρος ότι ένα μέσο θα σου αρκεί?
Είσαι σίγουρος ότι θα βρεις ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ θές σε ένα και μόνο συγκεκριμένο μέσο?

Ξανασκέψου το κατά την άποψή μου :a0210:

Φιλικά,
ΤΜ
 
Ευχαριστώ πολύ για τον εμπεριστατωμένο προβληματισμό και τον ωραίο τρόπο σκέψης!