SACD VS LP

Eγω και πολλοι αλλοι που διαβαζουν και δεν εχουν εμπειρια απο χρηση βινυλιου τι τελικα πρεπει να πιστεψουν?Εχουν οι δισκοι φθορα η οχι?

Σαφώς και φθείρονται. Και 'γω έχω δίσκους 40+ ετών που ακούγονται καλά, αλλά δε σημαίνει αυτό πως όταν ήταν καινούργιος ο ίδιος δίσκος δεν ήταν πολύ καλύτερος. Γενικά όμως - με την εξαίρεση αναπαραγωγής με κρυσταλλικές κεφαλές ή με φθαρμένες βελόνες ή λάθος setup - η φθορά είναι μικρή, προοδευτική και ανεκτή για πάρα πολλά χρόνια.
 
Απάντηση: Re: SACD VS LP

Εντάξει ρε φίλε είπαμε εσύ πουλάς δίσκους και ζεις από αυτό και γι αυτό το υποστηρίζεις, αλλά μην μάς τρελάνεις κιόλας ότι δεν φθείρονται τα βινύλια!!!
:furious3:
Εγώ έχω αρκετούς δίσκους που παίχτηκαν μία φορά σε ένα μέτριο πικάπ ή σε μία σφαιρική κεφαλή με 5 γρμ. βάρος ανάγνωσης και έκτοτε δεν ακούγονται. Αυτός ήταν και ο κυριότερος λόγος που δεν δάνειζα και δεν δανείζω ποτέ σε φίλους μου βινύλια. Κασέτες και CD δανείζω όσα θέλουν, δίσκους βινυλίου ποτέ! Τις ελάχιστες φορές που το έκανα το μετάνιωσα πικρά. Και εσύ μού λες ότι δεν υπάρχει πρόβλημα;

Την απάντηση την έδωσες μόνος σου! Όταν λες μέτριο πικάπ, δηλαδή
υπάρχει περίπτωση ο βραχίονας να παρουσιάζει τριβές, σε σφαιρική κεφαλή,
που ως γνωστόν προκαλλεί και την μεγαλύτερη φθορά στον
δίσκο και ειδικά όταν έχει τόσο μεγάλο βάρος ανάγνωσης και τέλος
αν είναι αμφίβολη η συμπεριφορά και η προσοχή του χρήστη ως προς
τον δίσκο. . . . . .

. . . . . . τότε είναι δυνατόν να παρουσιάσει μεγάλη φθορά ο δίσκος,
μέχρι και να αχρηστευτεί! Προσέχουμε γιά να έχουμε λοιπόν, οι
δίσκοι βινυλίου δεν επιδέχονται τέτοιους ''καννιβαλισμούς'' ή αλλιώς
''Τα μεταξωτά βρακιά, θέλουν και μεταξωτούς κώλ##ς''!!!
:flipout::flipout::flipout:-bye-
 
Re: Απάντηση: Re: SACD VS LP

Εντάξει ρε φίλε είπαμε εσύ πουλάς δίσκους και ζεις από αυτό και γι αυτό το υποστηρίζεις, αλλά μην μάς τρελάνεις κιόλας ότι δεν φθείρονται τα βινύλια!!!
:furious3:
Εγώ έχω αρκετούς δίσκους που παίχτηκαν μία φορά σε ένα μέτριο πικάπ ή σε μία σφαιρική κεφαλή με 5 γρμ. βάρος ανάγνωσης και έκτοτε δεν ακούγονται. Αυτός ήταν και ο κυριότερος λόγος που δεν δάνειζα και δεν δανείζω ποτέ σε φίλους μου βινύλια. Κασέτες και CD δανείζω όσα θέλουν, δίσκους βινυλίου ποτέ! Τις ελάχιστες φορές που το έκανα το μετάνιωσα πικρά. Και εσύ μού λες ότι δεν υπάρχει πρόβλημα;

Φίλε για να μην ξεχνιόμαστε πουλάω και cd, sacd, dvd dvd audio. Επίσης η πρώτη κυκλοφορία της εταιρείας μου της anakrousis records είναι ένα διπλό cd. Φτάνουν αυτά;;;
Και κάτι ακόμα: Δεν ζω από τις πωλήσεις δίσκων ούτε μηχανημάτων.
Ακόμα και αν ήταν όπως το λες, νομίζω ότι έχω το δικαίωμα να συμμετέχω σε ένα διάλογο και να υποστηρίζω τις όποιες απόψεις μου, όπως και εσύ και τόσοι άλλοι επαγγελματίες, αλλά οι απόψεις τους δεν βλέπω να σε ενοχλούν γιατί συμφωνείς μαζί τους. Επομένως δεν νομίζω ότι έχεις πρόβλημα με το ότι πουλάω ΚΑΙ βινύλια και ούτε θα ζούσα από αυτά. Λ.Σ.
 
Re: Απάντηση: SACD VS LP

Eγω και πολλοι αλλοι που διαβαζουν και δεν εχουν εμπειρια απο χρηση βινυλιου τι τελικα πρεπει να πιστεψουν?Εχουν οι δισκοι φθορα η οχι?
Σε οτιδηποτε προγαλειτε τριβη, φθειρεται... εστω και ελαχιστα...
Ολα τα αλλα ειναι για να "χρυσωνουμε το χαπι"...
 
Μια θεωρία λέει ότι αρχίζει και πέφτει η απόδοση της ακοής μας ή της όρασης από την πολλή νεαρή ηλικία.

Και εσυ λες οτι το παραπανω ειναι μονο θεωρια...? :worshippy:

Απλα θα σου πω οτι ανω των 16kHz μονο τα μωρα μπορουν να ακουσουν ξεκαθαρα και ισως να πλησιασουν το οριο των υποτιθεμενων 20kΗz που ακουει ο ανθρωπος... Επισης απο τον υπερβολικο θορυβο της καθημερινοτητας το ακουστικο νευρο προσαρμοζετε στα νεα θορυβοδη δεδομενα ωστε να προστατεψει τον ιδιοκτητη του και ετσι "ριχνει ευαισθησια" με αποτελεσμα να χανεις ακοη μερα με τη μερα. Μετα τα 35 ξεκινα και η πτωση λογω ηλικιας... Δεν ειναι θεωρια, ειναι γεγονος...!
Ακομη ενα γεγονος ειναι οτι, οπου υπαρχει τριβη, πραραγεται θερμοτητα και η θερμοτητα ειναι αποτελεσμα της φθορας υλικων... Αφου στην περιπτωση του LP η βελονα ειναι πιο σκληρη απο το βυνιλιο... σκεψου εσυ ποιο φθειρεται... εδω αλλαζουμε βελονες μετα απο καιρο...!

Το οτι εσυ δε δεχεσε την θεωρια τριβη, ειναι ενα πραμα σαν την βαρυτητα... Ναι θεωρια ειναι, δε την βλεπουμε και αυτη...οπως δεν ακους την φθορα!
ΟΧΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΒΑΡΥΤΗΤΑ! :music-smiley-005:
 
sacd ή cd ; sacd ή βινύλιο ; cd ή βινύλιο ; mp3 ή cd ;
Αυτά είναι κάποια από τα ερωτήματα που μπαίνουν κατά καιρούς κ δεν νομίζω ότι μπορεί τελικά να απαντηθούν.......από κανέναν....είναι καθαρά υποκειμενική απάντηση.
Όταν βγήκαν τα Cd όλοι έλεγαν ότι μετρά μέρες το βινύλιο κ το μέλλον είναι αυτό. Όταν βγήκε το sacd μια από τα ίδια. Τώρα σειρά έχει το ψηφιακό τραγούδι από το διαδίκτυο κ πάλι τα ίδια.
Έλα όμως που τελικά όλα ζουν ακόμα κ υπάρχουν χχχχχχχ άνθρωποι που αγοράζουν κ τα μεν κ τα δε...
 
Ξεχνάτε κάτι πολύ σημαντικό εδώ καθώς και στο άλλο θέμα Cd vs Lp.
Μας ενδιαφέρει το τελικό αποτέλεσμα.

Αν νομίζεται ότι τα προϊόντα ήχου των studios έχουν μένει στην τεχνολογία του '60 κάνετε λάθος.
Έχουν αλλάξει όλα (προς το καλύτερο) και δεν συγκρίνεται μια σημερινή καλή ηχογράφηση με αυτή των 40 ετών παλαιότερη !

Εκεί τελειώνουν όλα.
 
Και εσυ λες οτι το παραπανω ειναι μονο θεωρια...? :worshippy:

Απλα θα σου πω οτι ανω των 16kHz μονο τα μωρα μπορουν να ακουσουν ξεκαθαρα και ισως να πλησιασουν το οριο των υποτιθεμενων 20kΗz που ακουει ο ανθρωπος... Επισης απο τον υπερβολικο θορυβο της καθημερινοτητας το ακουστικο νευρο προσαρμοζετε στα νεα θορυβοδη δεδομενα ωστε να προστατεψει τον ιδιοκτητη του και ετσι "ριχνει ευαισθησια" με αποτελεσμα να χανεις ακοη μερα με τη μερα. Μετα τα 35 ξεκινα και η πτωση λογω ηλικιας... Δεν ειναι θεωρια, ειναι γεγονος...!
Ακομη ενα γεγονος ειναι οτι, οπου υπαρχει τριβη, πραραγεται θερμοτητα και η θερμοτητα ειναι αποτελεσμα της φθορας υλικων... Αφου στην περιπτωση του LP η βελονα ειναι πιο σκληρη απο το βυνιλιο... σκεψου εσυ ποιο φθειρεται... εδω αλλαζουμε βελονες μετα απο καιρο...!

Το οτι εσυ δε δεχεσε την θεωρια τριβη, ειναι ενα πραμα σαν την βαρυτητα... Ναι θεωρια ειναι, δε την βλεπουμε και αυτη...οπως δεν ακους την φθορα!
ΟΧΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΒΑΡΥΤΗΤΑ! :music-smiley-005:
Όλα αυτά είναι γνωστά και συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Όμως δεν μπορούν να σταθούν εμπόδιο στο να ακούω σωστά τη μουσική μου ή να μην το ψάχνω και να βελτιώνομαι. Αυτό ήθελα να πώ εν ολίγοις και αυτή είναι η ουσία. Όλα ατα άλλα, νάχαμε να λέγαμε, ιδίως όταν στέκονται εμπόδιο στο ζητούμενο, δηλαδή την απόλαυση μιας μουσικής ακρόασης. Λ.Σ.
 
Αν πάρουμε ένα LP και ένα CD και τα αποθηκεύσουμε και τα δύο σε ιδανικές για το καθένα συνθήκες, είναι πολύ πιθανό να ζήσει περισσότερο το LP.

Αλλά στην πράξη οι συνθήκες ποτέ δεν είναι ιδανικές.

Το CD μένει αναλλοίωτο παρά τη χρήση, το LP δεν..
Έστω και υπό ιδανικές συνθήκες, με τα καλύτερα μηχανήματα, δεν μπορούμε με Hi End κριτήρια να ισχυριστούμε ότι μένει απόλυτα αναλλοίωτο.

Επίσης, το CD μπορείς να το αντιγράψεις σε άλλο CD για λόγους backup χωρίς καμία απώλεια, πράγμα που δεν συμβαίνει στο LP. Έτσι, ουσιαστικά το κρατάς για πάντα.

Θα μου πείτε, δεν είναι βολικό, αλλά τουλάχιστον υπάρχει σαν λύση. Με το βινύλιο δεν υπάρχει καμία λύση.
 
Απλα θα σου πω οτι ανω των 16kHz μονο τα μωρα μπορουν να ακουσουν ξεκαθαρα και ισως να πλησιασουν το οριο των υποτιθεμενων 20kΗz που ακουει ο ανθρωπος...

ευχαριστώ που μου χάρισες αρκετάααα χρονιάκια :flipout:

Κατά τα άλλα δεν καταλαβαίνω γιατί συζητάμε και συζητάμε...
Άλλοι ευχαριστιούνται με το ένα μέσο, άλλο με το άλλο, όλοι σχεδόν χρησιμοποιήσαμε και ίσως χρησιμοποιούμε και τα δυό.
Εγώ προσωπικά με κάπου μοιρασμένη τη δισκοθήκη μου δεν έχω κανένα πρόβλημα να αγοράζω cd, να τα περνάω γιά ώρες εκτός "φωλιάς" σε mp3, να τα ακούω από το ipod ή το pc, ή όποιες ηχογραφήσεις έχω στο dat, αλλά αν με ρωτήσετε ποιό με ευχαριστεί μουσικά περισσότερο, αυτό είναι μακράν το βινύλιο.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα ξανααγοράσω cd. Ότι θα αγοράζω βινύλιο ...ναι.

Και επίσης υπάρχουν ηχογραφήσεις και στα δυό μέσα που ΔΕΝ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ...
κάθε μέσο έχει κακούς εκπροσώπους όπως και καλούς.
 
Αυτό που λέει ο Τibre ισχύει αλλά δεν είναι ο κανόνας μιας καλής παραγωγής.
Τα στούντιο που έχουν την καλύτερη φήμη, την έχουν γιατί διαθέτουν λαμπάτα μηχανήματα παλιών δεκαετιών. Και είναι και πανάκριβα.

Οι περισσότεροι μουσικοί που ξέρω ,ψάχνουν παλιές λαμπάτες κεφαλές για τους ενισχυτές, παλιές κιθάρες ,μπάσα κ.τ.λ. για τις ηχογραφήσεις τους και όχι μόνο.

Μεγάλο στούντιο στην Αθήνα άλλαξε την κεντρική του κονσόλα και αντί να επενδύσει σε νεώτερη, αγόρασε μία των Pink Floyd της δεκαετίας του 1970.

Τα παραδείγματα πολλά.
 
Απάντηση: Re: SACD VS LP

Θέλω να δώσω συγχαρητήρια σε όλους για την ενδιαφέρουσα και με ένδειξη σεβασμού προς τον συνομιλητή λογομαχία.

Μου θυμίζετε την ταινία The Great Debaters.
 
Αγαπητέ malakudi η μόνη μαθηματική διαφορά είναι ότι το θεώρημα Nyquist απαιτεί δείγματα άπειρης ακρίβειας (πραγματικούς αριθμούς) ενώ στην πράξη χρησιμοποιούνται ρητοί και δεν είναι διαθέσιμες όλες οι δυνατές τιμές, αλλά μόνο οι δυνάμεις του 2.
Αυτό το λένε οι μηχανικοί "σφάλμα κβάντωσης". Κατά πόσον δημιουργεί μετρήσιμες αποκλίσεις και σε τι είδους συναρτήσεις δεν ξέρω, κάποιο μέλος-μηχανικός ίσως μπορούσε να μας διαφωτίσει (το ημίτονο πάντως είναι υπεράνω κριτικής μετρητικά).

Διαφωτιστικά και αυτά που γράφει ο isoviths, υπάρχουν π.χ. και στα application notes των κατ/τών (analog, texas). Ίσως στις ατέλειες και ανακρίβειες ρολογιών, αντιστάσεων κλπ οφείλονται οι όποιες ηχητικές διαφορές- οι οποίες πάντως μετρητικά είναι ελάχιστες (πάντα με ημίτονο).

Ενας καλός μετατροπέας έχει π.χ 0,005% παραμόρφωση και ένας μέτριος 0,05%. Δεκαπλάσιο μεν, αλλά συνεχίζει να είναι αμελητέο.

Προσπαθώντας να απαντήσω σε σένα αλλά και στον isoviths, θα πρέπει να σημειώσω τα εξής:

Αποδέχεστε πως η ψηφιοποίηση σύμφωνα με το θεώρημα Nyquist (ή Sannon κατά άλλους) είναι ικανή να αποδώσει 100% το αναλογικό σήμα, αλλά πρακτικά επειδή τα A/D converters δεν λειτουργούν τέλεια, όπως απαιτεί το θεώρημα, θεωρείτε πως υπάρχει πρόβλημα στην πιστότητα. Άρα λοιπόν είναι απλώς θέμα υλοποίησης. Σωστά;

Αφού λοιπόν τα μαθηματικά δεν κάνουν λάθος, θα πρέπει να δούμε αν η αρμονική παραμόρφωση του 0,005% η και ακόμα χαμηλότερη - θεωρώντας πως τα studio των μεγάλων εταιριών έχουν ότι ποιο σύγχρονο και τέλειο υπάρχει σε A/D converters - είναι "ακουστή" ή όχι.

Αν στη συνάρτηση προσθέσει κανείς ότι η ψηφιακή πληροφορία μενει αναλείωτη για πάντα ενώ η αναλογική φθείρεται συνεχώς, πως μπορεί να καταλήγει κανείς ότι το LP είναι "καλύτερο" ή "αυθεντικότερο" από τον HD ψηφιακό ήχο (είτε αυτός είναι DVD-A είτε SACD είτε κάτι άλλο;)

Δυστυχώς στο συγκεκριμένο θέμα δε μπορεί να γίνει ένα πραγματικά blind test. Το LP θα το καταλάβει αμέσως και ο λιγότερο εκπαιδευμένος (από το φύσημα και τα schratches).

Ίσως θα έπρεπε οι κατασκευαστές ενισχυτών - προενισχυτών να βάλουν ένα κουμπί που να προσθέτει στον τέλειο ψηφιακό ήχο τα προβλήματα του LP (ένα LP mode ON ας πούμε) ώστε να ικανοποιούνται όλοι ...

mp
 
Το βινύλιο μπορεί να έχει φθορά.
Έχω βινύλιο 25 ετών το οποίο έχει λίγο επιφανειακό θόρυβο. Όχι πολύ ενοχλητικό όμως.
Έχω όμως CD 5 χρόνων που από τη φθορά δεν το διαβάζει καν το player!

Η κεφαλή ενός πικάπ έχει φθορά... Λογικό... Έχει τριβές. Αλλά μέχρι να "τελειώσει" περνάει πολύς καιρός και στην τελική ενδιάμεσα καθαρίζεται..

Η κεφαλή ενός CD έχει και αυτή φθορά! Το πρόβλημα είναι ότι δεν καθαρίζεται τόσο εύκολα όσο μία κεφαλή πικάπ!

Ας κλείσουμε το κεφάλαιο μέσον - φθορά γιατί περισσότερα προβλήματα έχω με το CD μου παρά με το πικάπ μου!
 
Επαναλαμβάνω, έχω πολλούς δίσκους άνω των 40 ετών, μερικοί από τους
οποίους έχουν παιχτεί πάνω από 100 φορές, δεν έχω παρατηρήσει κάποιο
πρόβλημα ή ασυνήθιστη φθορά!!!


πως μπορεις να ξερεις οτι δεν υπαρχει φθορα?
Αφου καθε φορα η φθορα ειναι πολυ μικρη και δεν μπορεις να την αντιληφθεις,ενω σε βαθος χρονου αυτη ειναι προσθετικη.
 
Απάντηση: Re: SACD VS LP

Αυτό που λέει ο Τibre ισχύει αλλά δεν είναι ο κανόνας μιας καλής παραγωγής.
Τα στούντιο που έχουν την καλύτερη φήμη, την έχουν γιατί διαθέτουν λαμπάτα μηχανήματα παλιών δεκαετιών. Και είναι και πανάκριβα.

Οι περισσότεροι μουσικοί που ξέρω ,ψάχνουν παλιές λαμπάτες κεφαλές για τους ενισχυτές, παλιές κιθάρες ,μπάσα κ.τ.λ. για τις ηχογραφήσεις τους και όχι μόνο.

Μεγάλο στούντιο στην Αθήνα άλλαξε την κεντρική του κονσόλα και αντί να επενδύσει σε νεώτερη, αγόρασε μία των Pink Floyd της δεκαετίας του 1970.

Τα παραδείγματα πολλά.
Θέλεις να πεις ότι γίνεται η όλη παραγωγή αναλογικά...
Με αναλογικά effects και φίλτρα ?
Σε πολυκάναλο... και μοντάζ ? !!
 
τα αμερικανικα βυνιλια που αγοραζα το 1986 φτηνουν στη μαπα καθε αλουμινοδισκο τοσο απλα
μακαρι να μην μου τα ειχαν κλεψει