Σχετικά με τη διάρκεια εγγύησης PC κ.λ.π.

andre74

Banned
13 September 2008
5,733
Πρόσφατα επικοινώνησα μέσω email με την Εξυπηρέτηση Πελατών της HP, με ερώτημα για πιο λόγο δεν ισχύει 2ετής εγγύηση για το λάπτοπ που αγόρασα πέρυσι, όπως θα έπρεπε να ισχύει για προϊόν πωλούμενο εντός ΕΕ.

Μου απάντησαν επωνύμως τηλεφωνικά και όχι γραπτά μετά από μερικές ημέρες, όπου μετά από ένα διάλογο τύπου "νοιαζόμαστε-προσωπικά-για-την-περίπτωσή-σας-και-το-δείχνουμε", η απάντηση στο βασικό ερώτημα μου ήταν:

"Οι οδηγίες της ΕΕ σχετικά, ΔΕΝ έχουν ενσωματωθεί στην Ελληνική νομοθεσία, γι αυτό κατά περίπτωση κάποια προϊόντα έχουν 1 έτος και άλλα 2 έτη εγγύηση."


Ξέρω πως σε ότι αφορά ηλεκτρονικές συσκευές κάποιοι από το φόρουμ γνωρίζουν περισσότερα περί του θέματος και θα ήθελα τις γνώσεις σας...
 
Ευχαριστώ για την απάντηση. Αν χρειαστεί θα επιχειρήσω να ακολουθήσω τα όσα γράφονται.
 
Re: Απάντηση: Σχετικά με τη διάρκεια εγγύησης PC κ.λ.π.

Ευχαριστώ για την απάντηση. Αν χρειαστεί θα επιχειρήσω να ακολουθήσω τα όσα γράφονται.


Δεν υπάρχει υποχρέωση 2ετούς εγγύησης καλής λειτουργίας.
Υπάρχει 2ετής εγγύηση οτι αυτό που αγόρασες έχει τις προσυμφωνημένες ιδιώτητες.

Αυτό που σου απαντήσανε είναι άκυρο (η συγκεκριμένη οδηγία έχει ενσωματωθεί κανονικά).

Αν τους τα πρήξεις και δεν θέλουν να σε ακούν άλλο θα στο περάσουν στην εγγύηση. Ο νόμος ΔΕΝ τους υποχρεώνει. Δεκάδες άλλες εταιρίες σε όλη την ΕΕ δίνουν μόνο ένα χρόνο εγγύηση.

Οδηγία στα αγγλικά:
http://europa.eu/legislation_summaries/consumers/protection_of_consumers/l32022_en.htm

Προσέξτε το:
The seller is liable to the consumer for any lack of conformity which exists when the goods are delivered to the consumer and which becomes apparent within a period of two years unless, at the moment of conclusion of the contract of sale, the consumer knew or could not reasonably be unaware of the lack of conformity.
 
Τα πράγματα είναι απλά: όταν σε μια χώρα/ήπειρο που με νόμο τα κινητά πράγματα υποχρεούνται σε 2 χρόνια εγγύηση, ο εισαγωγέας ψάχνει "παραθυράκι" για να μην εφαρμόσει τον νόμο, τότε πρέπει να πονηρευτείτε...
Η δική μας νομοθεσία έχει μια "ντρίπλα" και τα δικαιώματα τα παρέχει ο πωλητής (και όχι ο εισαγωγέας), και εκεί πατάνε οι κακές εταιρίες: ποιος θα πάει στα δικαστήρια;

Εταιρία που δεν δίνει 2 χρόνια εγγύηση, γνωρίζει ότι το προϊόν της έχει ελάττωμα, και έχει αυξημένες πιθανότητες να χαλάσει πριν τελειώσει η διετία, σε σχέση με αντίστοιχα προϊόντα του ανταγωνισμού. Οπότε γιατί να τα αγοράσει κανείς;

Εγώ από εταιρία που δεν δίνει 2 χρόνια τουλάχιστον, δεν αγοράζω ούτε μανταλάκι!

Όσο για την συγκεκριμένη, είναι γνωστή και σεσημασμένη. Όσο για την ενσωμάτωση, ας δουν τις (κατα)δικαστικές αποφάσεις που την αφορούν.
Αγαπητέ andre74 σε κοροϊδεύουν. Θυμήσου το στις επόμενες αγορές, υπάρχουν προϊόντα από άλλες μάρκες ισοδύναμα και πολλές φορές καλύτερα...
 
Απάντηση: Re: Σχετικά με τη διάρκεια εγγύησης PC κ.λ.π.

Τα πράγματα είναι απλά: όταν σε μια χώρα/ήπειρο που με νόμο τα κινητά πράγματα υποχρεούνται σε 2 χρόνια εγγύηση, ο εισαγωγέας ψάχνει "παραθυράκι" για να μην εφαρμόσει τον νόμο, τότε πρέπει να πονηρευτείτε...
Η δική μας νομοθεσία έχει μια "ντρίπλα" και τα δικαιώματα τα παρέχει ο πωλητής (και όχι ο εισαγωγέας), και εκεί πατάνε οι κακές εταιρίες: ποιος θα πάει στα δικαστήρια;

Με βάση την οδηγία της ΕΕ υποχρέωση για εγγύηση 2 χρόνων έχει ο πωλητής. Ο κατασκευαστής είναι υπόλογος, αν το επιδιώξει ο καταναλωτής, σε περίπτωση που από ελαττωματικό προϊόν προκύψει βλάβη στον καταναλωτή.

Ο σχετικός σύνδεσμος.
http://ec.europa.eu/consumers/citizen/my_rights/index_el.htm
 
Απάντηση: Re: Σχετικά με τη διάρκεια εγγύησης PC κ.λ.π.

Τα πράγματα είναι απλά: όταν σε μια χώρα/ήπειρο που με νόμο τα κινητά πράγματα υποχρεούνται σε 2 χρόνια εγγύηση, ο εισαγωγέας ψάχνει "παραθυράκι" για να μην εφαρμόσει τον νόμο, τότε πρέπει να πονηρευτείτε...
Η δική μας νομοθεσία έχει μια "ντρίπλα" και τα δικαιώματα τα παρέχει ο πωλητής (και όχι ο εισαγωγέας), και εκεί πατάνε οι κακές εταιρίες: ποιος θα πάει στα δικαστήρια;

Εταιρία που δεν δίνει 2 χρόνια εγγύηση, γνωρίζει ότι το προϊόν της έχει ελάττωμα, και έχει αυξημένες πιθανότητες να χαλάσει πριν τελειώσει η διετία, σε σχέση με αντίστοιχα προϊόντα του ανταγωνισμού. Οπότε γιατί να τα αγοράσει κανείς;

Εγώ από εταιρία που δεν δίνει 2 χρόνια τουλάχιστον, δεν αγοράζω ούτε μανταλάκι!

Όσο για την συγκεκριμένη, είναι γνωστή και σεσημασμένη. Όσο για την ενσωμάτωση, ας δουν τις (κατα)δικαστικές αποφάσεις που την αφορούν.
Αγαπητέ andre74 σε κοροϊδεύουν. Θυμήσου το στις επόμενες αγορές, υπάρχουν προϊόντα από άλλες μάρκες ισοδύναμα και πολλές φορές καλύτερα...

Στο χώρο των υπολογιστών έχω μακρόχρονη εμπειρία λόγω ειδικότητος-επαγγέλματος αλλά και ως χόμπι. Θα συμφωνήσω σε ότι αφορά στη συγκεκριμένη εταιρία (ΗΡ). Δεν θέλω να απαξιώσω τα προϊόντα της, ευτυχώς μέχρι τώρα δεν μου έτυχε κάποιο κατεστραμμένο, αλλά συμφωνώ στο "σεσημασμένη" για την πολιτική που ακολουθεί. Και ότι πλέον έχω εντοπίσει ανταγωνιστικά προϊόντα που πωλούνται με πολύ πολύ καλύτερους όρους. Τελικά για ακομη μία φορά φαίνεται πως δεν μπορούμε να περιμένουμε από το σύστημα "δικαιοσύνης" να επιβάλει όρους, ας το κάνουμε εμείς μέσα στην αγορά.
 
Re: Απάντηση: Re: Σχετικά με τη διάρκεια εγγύησης PC κ.λ.π.

Με βάση την οδηγία της ΕΕ υποχρέωση για εγγύηση 2 χρόνων έχει ο πωλητής. Ο κατασκευαστής είναι υπόλογος, αν το επιδιώξει ο καταναλωτής, σε περίπτωση που από ελαττωματικό προϊόν προκύψει βλάβη στον καταναλωτή.

Ο σχετικός σύνδεσμος.
http://ec.europa.eu/consumers/citizen/my_rights/index_el.htm

Μόλις πας στο δικαστήριο τον πωλητή, αυτός θα ζητήσει παράταση στην 1η δικάσιμο, γιατί δεν τον κάλυψε ο δικός του πωλητής, που συνήθως είναι ο εισαγωγέας. Παθών και μαθών...
 
Re: Απάντηση: Re: Σχετικά με τη διάρκεια εγγύησης PC κ.λ.π.

Στο χώρο των υπολογιστών έχω μακρόχρονη εμπειρία λόγω ειδικότητος-επαγγέλματος αλλά και ως χόμπι. Θα συμφωνήσω σε ότι αφορά στη συγκεκριμένη εταιρία (ΗΡ). Δεν θέλω να απαξιώσω τα προϊόντα της, ευτυχώς μέχρι τώρα δεν μου έτυχε κάποιο κατεστραμμένο, αλλά συμφωνώ στο "σεσημασμένη" για την πολιτική που ακολουθεί. Και ότι πλέον έχω εντοπίσει ανταγωνιστικά προϊόντα που πωλούνται με πολύ πολύ καλύτερους όρους. Τελικά για ακομη μία φορά φαίνεται πως δεν μπορούμε να περιμένουμε από το σύστημα "δικαιοσύνης" να επιβάλει όρους, ας το κάνουμε εμείς μέσα στην αγορά.

Σωστά. Εγώ πάντως τα έχω απαξιώσει εντελώς... :flipout: Εμένα μου έτυχε... :flipout:
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Σχετικά με τη διάρκεια εγγύησης PC κ.λ.π.

Μόλις πας στο δικαστήριο τον πωλητή, αυτός θα ζητήσει παράταση στην 1η δικάσιμο, γιατί δεν τον κάλυψε ο δικός του πωλητής, που συνήθως είναι ο εισαγωγέας. Παθών και μαθών...

Κι εσύ φυσικά μπορείς να συνεχίσεις τη διαδικασία εναντίον του και να δικαιωθείς στο τέλος. Βέβαια αυτό δεν θα αντισταθμίσει την απώλεια χρόνου και χρήματος από μέρους σου. Δεν λέω ότι καλώς είναι έτσι, αλλά αυτός είναι ο νόμος. Στην περίπτωση των εγγυήσεων δεν μετράει μόνο η ύπαρξη του νόμου αλλά και η ύπαρξη συνείδησης και του πωλητή και του καταναλωτή. Πολλοί πωλητές συμπεριφέρονται αντιδεοντολογικά για να κερδίσουν και πολλοί καταναλωτές βρίσκονται ριγμένοι από άγνοια και έλλειψη προσοχής. Αν π.χ. παραλάβω κάτι και υπογράψω ότι το παρέλαβα άθικτο, αλλά τελικά όταν ανοίξω το δέμα το βρω σπασμένο, τότε φταίω κι εγώ που δεν άνοιξα να ελέγξω πριν την παραλαβή παρόλο που είναι δικαίωμα μου να το κάνω, αλλά και επειδή δεν πονηρεύτικα να το κάνω όταν μου ζητήθηκε να υπογράψω ότι είναι εντάξει. Άσχετο λίγο με το παρόν ζήτημα βέβαια.

Θέλω απλώς να πω ότι ακόμα και αν υπάρχει η νομοθεσία δεν υπάρχει ακόμα συνολικά η συμπεριφορά των πωλητών που υπάρχει σε άλλες χώρες. Και να είμαστε και προσεχτικοί σχετικά με το ότι όλα στην ΕΕ έχουν εγγύηση δύο χρόνια.
 
Η νομοθεσία δεν είναι κάτι δογματικό, που δεν αλλάζει. Η συγκεκριμένη ενσωμάτωση έγινε με ελλειπή τρόπο. Μια τροποποίηση του νόμου περί εγγυήσεων ώστε να έχει ελάχιστη διάρκεια 2 χρόνων θα έλυνε πολλές "ασάφειες"...
Φαίνεται όμως ότι η τρέχουσα κατάσταση "βολεύει", οπότε έχουμε μόνο μια εναλλακτική: να μην δίνουμε τα χρήματά μας σε εταιρίες που δεν μας σέβονται.
 
Παιδιά, όποιος πάει στα δικαστήρια κάποια απο τις εταιρίες για την περίφημη 2ετή εγγύηση καλής λειτουργίας που εδώ και χρόνια έχει επιβάλει η ΕΕ, ας ενημερώσει και τους Γάλλους:

HP @ Fnac.fr -1 έτος
Toshiba @ Fnac.fr - 1 έτος
Sony @ Fnac.fr - 1 έτος
(μπορώ να βρω χιλιάδες παραδείγματα αλλά είμαι σίγουρος οτι θα πέσουν στον βρόντο)
 
Last edited:
Κοίτα κάτι "συμπτώσεις"... :flipout:
Ευτυχώς που Toshiba & Sony δίνουν 2 χρόνια εδώ (τουλάχιστον στα laptop)...

Κάποιες εταιρίες δεν σέβονται τους πελάτες τους πανευρωπαϊκά...
Για αυτό προσοχή από ποια μάρκα αγοράζουμε...
 
Απάντηση: Re: Σχετικά με τη διάρκεια εγγύησης PC κ.λ.π.

Αν και η σόνυ έχει σφάλμα με κάποιες συσκευές, στα λάπτοπ δίνει 2 χρόνια στην Γαλλία: http://www.sony.fr/hub/vaio-services
Το γιατί το Γαλλικό fnac δίνει 1 στα λάπτοπ, δεν το ξέρω...

Υποθέτω ότι όποιος πάρει από fnak Γαλλίας το λαπτοπ, μέσα στον χρόνο μπορεί να τον εξυπηρετήσει εντός εγγύησης και η fnak και η sony. Μετά τον χρόνο μέχρι και τα δύο χρόνια μόνο η sony. Και για να επανέλθουμε στην ΕΕ. Με βάση την οδηγία της ΕΕ πρέπει να εναρμονίσει και η Γαλλία τη νομοθεσία της ώστε να υποχρεωθεί και η fnac να καλύπτει με εγγύηση για 2 χρόνια.
 
Η κοινοτική οδηγία κοιτά το συμφέρον του καταναλωτή, να έχει εγγύηση 2 χρόνων ο καταναλωτής. Δεν εξετάζει ποιος την δίνει, ο εισαγωγέας ή ο πωλητής. Οπότε, αφού η σόνυ δίνει εγγύηση 2 χρόνια, είναι εντάξει βάσει της οδηγίας.
 
Εγώ πάντως νομίζω πως είναι προς το συμφέρον του καταναλωτή η ευθύνη του πωλητή. Καλό είναι βέβαια να υπάρχει και η εγγύηση.
 
θα ηθελα να ρωτησω και εγω κατι .Θελω να στειλω για service ενα dvd rec το οποιο ειχε ενα χρονο εγγυηση.Η εγγυηση αυτη εχει ληξει κατα δυο μηνες.

Η κοπελα στο service μου ειπε οτι η εγγυηση που δινει η εταιρεια ειναι 1 χρονο , ακομα και οταν τις ανεφερα την διετη εγγυηση των ηλεκτρονικων συσκευων.

Γινεται κατι στην περιπτωση μου ? Να επιμεινω ? Να ζητησω τον υπευθυνο ?