Sharpening στο φωτοσοπ

Eπειδη οποιος καει στο χυλο, φυσαει και το γιαουρτι, οποιος εχει την ευγενη καλοσυνη, ας πει αν τη βλεπει καθαρη, σαρπ ελληνιστι, οπως πχ. αυτες οι χάλια που ανεβαζει ο Λεωνιδας :ernaehrung004: με τα πουλια αραια και που....


_MG_7470 by 1L1as, on Flickr


Ηλια, μολις βρεις ευκαιρια, δες για δοντακια και λοιπά... αυτη, ειναι κατ ευθειαν απο ACR...

Και θελω ανάλυση και για τη συμπιεση στα φωτεινα που ειπες... παω παντα με το ιστογραμμα και τα σαμπλερς και δεν μου βγαζει σε καμμια ουτε κλιπαρισματα ουτε πανω απο 0 ή 255... πολυ με ανησυχησες....
 
Καταλαβα... παλι απο το μηδεν θα ξεκινησουμε... τωρα νυσταξα, αλλα ανεβαζω απο την αρχη....


Απειραχτο RAW

NoPostPro by 1L1as, on Flickr

Φουλ σαρπεν στο DPP

FullSharpen by 1L1as, on Flickr

Μεσαιο, οπως θα το αφηνα κανονικα...

MediumSharpen by 1L1as, on Flickr

Εγω παντως, παω για υπνο.... -bye-

Μετά απο καμμιά δεκαριά ύπνους ...

Για την φουλ σαρπεν δεν συζητάμε, νομίζω την έβαλες για να φανεί πιο καλή η "κανονική" (η τρίτη) .. ή για παράδειγμα μετάλλαξης των μαλλιών σε σπάγγους-σχοινιά .. κλπ ... κλπ...

Ομως και εκεί στην κανονική τα τεχνουργήματα είναι εμφανή. Τα μαλιά της κυρίας πάλι σαν σχοινιά φαίνονται οχι όλα εδώ και εκει .. στο αριστερό της χέρι εμφανέστατο halo .. στο πουκάμισο του κυρίου αυτά τα τεχνουργήματα ανάμεσα στις πυκνές ρίγες (σαν σκωροφαγώματα ή φθορές) πολύ μετριασμένα σε σχέση με την 2η αλλά πάλι φαίνονται χωρίς προσπάθεια. Αν το ψειρίσεις ο σκελετός των γυαλιών της κυρίας (το μεταλλικό πλαίσιο του γυαλιού) ακομη έχει την σαγρέ υφή της 2ης που δεν υπάρχει στην πρώτη ..

Πιστεύω η επεξεργασία που κάνεις στο DPP είναι ενα είδος "edge enhacement". To κακό είναι οτι τέτοια τεχνουργήματα (halo) παραμένουν (και ίσως ενισχύονται κιόλας) ακόμη και μετά απο γενναίο downsampling.

Οπως το βλέπω θέλει αρχικα στο raw CA correction + defringe. Επίσης ίσως οφελεί πριν το downsampling ενα gaussian blur (ακτίνα περίπου το 0,3-0,4 της σμίκρυνσης δηλ. 3888/1024= 3,8 * 0,4 = 1,5 ή περι το 1,0-1,2 αν σου φαίνεται οτι χάνει πολύ ευκρίνεια). Και μετά sharpening κατα το δοκούν στο τελικό μέγεθος.
 
Last edited:
Eπειδη οποιος καει στο χυλο, φυσαει και το γιαουρτι, οποιος εχει την ευγενη καλοσυνη, ας πει αν τη βλεπει καθαρη, σαρπ ελληνιστι, οπως πχ. αυτες οι χάλια που ανεβαζει ο Λεωνιδας :ernaehrung004: με τα πουλια αραια και που....

_MG_7470 by 1L1as, on Flickr


Ηλια, μολις βρεις ευκαιρια, δες για δοντακια και λοιπά... αυτη, ειναι κατ ευθειαν απο ACR...

Και θελω ανάλυση και για τη συμπιεση στα φωτεινα που ειπες... παω παντα με το ιστογραμμα και τα σαμπλερς και δεν μου βγαζει σε καμμια ουτε κλιπαρισματα ουτε πανω απο 0 ή 255... πολυ με ανησυχησες....

Σαρπ είναι. Για τα γούστα μου ελαφρά υπερσαρπ.

Δοντάκια σε όλες τις καμπύλες αλλά οχι εντονα απλά φαίνονται στο ψείρισμα.

Εκει που κάνει μπάμ όμως είναι δεξιά στα συρματόσχοινα που κρατάνε την κολώνα συνδυασμένο με halo.

Επίσης το οδοντωτό halo ανάμεσα σε κεραμίδια και ουρανό φαίνεται και χωρίς ψείρισμα.
 
H συμπίεση των άκρων είναι αυτο που κάνει η σιγμοειδής καμπύλη του κοντραστ. Αραιώνει τις μεσαίες φωτεινότητες και συμπιέζει τις ακραίες.

π.χ. διαφορές σε τόνους της τάξης του 2% τις κάνει 4% στις μεσαίες και 1% στα άκρα. Οταν έχεις πολύ υλικό στα φωτεινά-πολύ φωτεινά (high key photo) + κοντραστ μειώνονται οι διαφορές τονικότητας σε αυτή την περιοχή σε σημείο να μην τις πιάνει το μάτι.

Η λύση είναι ομαλή καμπύλη πολύ κοντά στη διαγώνιο ή Local contrast (HiRaLoAm) αντι για σιγμοειδές global contrast.
 

Attachments

  • sympiesh.jpg
    sympiesh.jpg
    134.9 KB · Views: 188
Last edited:
Πιστεύω η επεξεργασία που κάνεις στο DPP είναι ενα είδος "edge enhacement". To κακό είναι οτι τέτοια τεχνουργήματα (halo) παραμένουν (και ίσως ενισχύονται κιόλας) ακόμη και μετά απο γενναίο downsampling.



Επίσης ίσως οφελεί πριν το downsampling ενα gaussian blur (ακτίνα περίπου το 0,3-0,4 της σμίκρυνσης δηλ. 3888/1024= 3,8 * 0,4 = 1,5 ή περι το 1,0-1,2 αν σου φαίνεται οτι χάνει πολύ ευκρίνεια). Και μετά sharpening κατα το δοκούν στο τελικό μέγεθος.



Εχεις δικιο, κατι τετοιο κανει, αλλα καθαριζει το raw τοσο πολυ, που ειναι δυσκολο να συγκρατηθεις γμτ και να περιμενεις το τελος...

Το αφηνω το σαρπεν προς το παρον... αν ανοιξω το αρχειο με το DPP απο +7 που εβαζα στο σαρπεν τωρα βαζω +2 (και αυτο γιατι ολα τα tutorials λενε οτι χρειαζεται ενα μικρο σαρπεν στην αρχη αρχη) και οτι κανω στο τελος ξανα μετα την σμικρυνση... στο τελος κυριως βαζω το default απο το sharpen output του nik software και αυτο επιλεκτικα... καμμια φορα δεν κανω και καθολου τωρα τελευταια (αλλα δεν ανεβασα ακομα καμμια τετοια)...

Blur δεν κανω με τιποτα.... :ADFAD2:
 
H συμπίεση των άκρων είναι αυτο που κάνει η σιγμοειδής καμπύλη του κοντραστ. Αραιώνει τις μεσαίες φωτεινότητες και συμπιέζει τις ακραίες.

.


Μπραβο ρε Λιακο, καλα που τα λες μπας και διορθωθω λιγο... το τι κανω με το κοντραστ δεν λεγεται... εχω χασει τη μπαλλα...

Ξεκινωντας απο το DPP δινω λιγο κοντραστ εκει, εχει απο -4 εως +4 και του δινω -2 (αυτο το περνει απο το προφιλ της μηχανης, οπου ομως οτο εχω στο 0)

Στο ACR γινεται ο κακος χαμος... περα απο τα clarity, white level, exposure, που συνηθως ολα τα αυξανω δινω κοντραστ και με το tone curve... ελαφρυ μεν αλλα μαζι με τα προηγουμενα φαντασου...

Και φτανω και στο φωτοσοπ οπου θα δωσω κι εκει ενα ελαφρυ s στα curves να μη μεινει παραπονεμενο... και μετα ψαχνω γιατι εχουν δοντακια και βγαινουν ολες σουπερ σαρπ και ψευτικες... (και μη ξεχναμε και το σαρπεν στο τελος.... :violent-smiley-030: και αυτο αθξηση κοντραστ ειναι)...

Τι να κοψω απο ολα γμτ?
 
παιδευόμαστε με τους bayer αισθητήρες.... πάρτε μηχανη με foveon... εκεί κάνει κατεβάζεις το sharpnening λόγω εξαιρετικής ευκρίνειας.
 
Παντως, δεν ξερω αν το διαβασες αλλου που το εγραψα, ανεβηκε κατακορυφα η εκτιμηση μου για το unsharp mask του DPP... .

Ελπιζω ο παρακατω κυριος να ειναι κανενας γνωστης και οχι... κομπογιαννιτης, γιατι συμφωνει μαζι μου.... (εστω και αν δεν μιλαει ακριβως για το unsharp mask)...

http://blog.martinbaileyphotography...al-photo-professional-digital-lens-optimizer/


Εν ολιγοις αναφερει...

Canon do seem to have the upper hand here with their access to information about the architecture of the lens itself.


και...

It seems Canon still have the upper hand when it comes to actually sharpening the image.


Και πανω που το παρατησα γμτ....
 
Κατεβασα επιτελους το νεο DPP με το περιβοητο Digital Lens Optimizer και δειχνει... να ειναι καλο...

Θα το δοκιμασω καποια στιγμη και συγκριτικα με τα υπολοιπα, αλλα μεχρι τοτε, χοντρικα... προσπαθει να αντιστρεψει τα αποτελεσματα του ΑΑ φιλτρου... αυτο ειναι το βασικο και παραλληλα διορθωνει και εκτροπες και λοιπα ψιλα γραμματα... κυριως επεμβαινει στα ακρα του καδρου, αλλα στο 100% ειναι εμφανης η επιδραση και στο κεντρο...


_MG_8534 by 1L1as, on Flickr


Το κακο ειναι οτι εχει στη βαση του, μονο L φακους και μερικους μονο EF-S...
 
Τα ίδια Παντελάκη μου τα ίδια Παντελή μου .... συνονόματε, κάνε ενα-δυο κροπ 100% (χωρίς downsampling) απο την τελευταία. Πιάσε την περιοχή απο κεφάλι μέχρι την μέση των δυο νεονυμφων. Για να δούμε πως είναι χωρίς σμίκρυνση. jpeg 4:4:4 αν γίνεται ή tiff.
 
Θα δοκιμασω και την παραπανω, αλλα προς το παρον ασχοληθηκα λιγο με άλλη...

Ειναι 100% κροπ απο το κεντρο, οπου ηταν και το σημειο εστιασης στα 1024 πιξελ...

...ανοιγμα στο DPP, κροπ και εφαρμογη των φιλτρων που μας ενδιαφερουν... (καμμια διορθωση σε WB, φωτεινοτητα, χρωματα κτλ. ολα εμειναν οπως ηταν το προφιλ της μηχανης για jpg)...

...τα εξιφ πρεπει να φαινονται, αλλα αν θυμαμαι καλα τωρα, ειναι f1,8 στα 1/400 και 200 ισο και 35mm και +1/3 EV με την 40D κανον...



Εδω ενα jpg χωρις καμμια επεμβαση...


_MG_7539NoPP_dpp by 1L1as, on Flickr




Εδω μονο με χρηση του Digital Lens Optimizer (κανει ελαφρυ σαρπεν και εξαφανιζει πχ. απο το καλωδιο του μικροφωνου, τις εκτροπες)


_MG_7539DLO_dpp by 1L1as, on Flickr




Εδω DLO και ελαχιστο σαρπεν στο +3 (παει μεχρι +10) με fineness +7 (ειναι το default) και treshold +4 (ποικιλλει αναλογως του θορυβου και του ποσο σαρπ ειναι η εικονα, εδω τη βρηκε καπως θολη και με θορυβο, το βλεπω και με +2 αν και σπανια)


_MG_7539DLOsharpen_dpp by 1L1as, on Flickr
 
"Εδω DLO και ελαχιστο σαρπεν στο +3 (παει μεχρι +10) με fineness +7 (ειναι το default) και treshold +4 (ποικιλλει αναλογως του θορυβου και του ποσο σαρπ ειναι η εικονα, εδω τη βρηκε καπως θολη και με θορυβο, το βλεπω και με +2 αν και σπανια)"

Δεν μπορώ να καταλάβω τι σημαίνουν αυτες οι ρυθμίσεις, πάντως κατι πρέπει να γίνει για να μετριαστεί ειδικά το halo αλλά και τα δοντάκια. Καλά ειδικά η φωτο με τα πουλιά είχε τόνους ...

Σε αυτή την τελευταία βέβαια το μόνο "προβληματικό" απο sharpening (που φαίνεται ψειρίζοντας) είναι halo στο χέρι της κυρίας αριστερά όπως βλέπουμε. Το οποίο με σωστό downsampling μάλλον θα χαθεί.
Ομως αυτό που με παραξενεύει είναι η πλαστικοποίηση της επιδερμίδας !!!!.

Ηθελα την προηγούμενη με τη νυφη γιατι είναι sharp και έχει θέματα με ακμές, μαλιά, ριγες πυκνές κλπ.

Ρε μήπως αυτο το halo είναι απομεινάρι απο την διόρθωση χρωματικών εκτροπών ??.

Και μήπως τα δοντάκια χειροτερεύουν με την εφαρμογή γεωμετρικών διορθώσεων ... αλλά αυτό θα αφορούσε περισσότερο τα άκρα ..
 
Oι ρυθμισεις, μαλλον, ειναι αντιστοιχες των amound, radius, treshold μονο που λεγονται sharpen, fineness, treshold...

H πλαστικοποιηση οφειλεται στο οτι ειναι γριουλες, αρα καλοθρεμενες... :idea:

Θα τη δω και τη νυφη με την πρωτη ευκαιρια...

Η φωτο με τα πουλια βρε, ηταν... "δραματικη"... επρεπε να εχει απο ολα...!!!!

Οι γεωμετρικες διορθωσεις, δεν ξερω αν επηρεαζουν τα δοντακια, την ευκρινεια ομως την σκιζουν κανονικα, γι αυτο και οσο μπορω (και οταν θυμαμαι) την αποφευγω....
 
Λιακο, μηπως φταιει και το βαρυ κροπ που κανω? Για τα αρτιφακτς, halo κτλ. λεω... συνηθως απο τα 10mp κραταω και επεξεργαζομαι κατω απο 5....
 
Oι ρυθμισεις, μαλλον, ειναι αντιστοιχες των amound, radius, treshold μονο που λεγονται sharpen, fineness, treshold...

Ναι αλλά με τί όρια και τί βαΘμονόμηση ?? Πάντως δοκίμασε να μειώσεις το halo μειώνοντας την ακτίνα πρώτα.

.....

Οι γεωμετρικες διορθωσεις, δεν ξερω αν επηρεαζουν τα δοντακια, την ευκρινεια ομως την σκιζουν κανονικα, γι αυτο και οσο μπορω (και οταν θυμαμαι) την αποφευγω....

Η διόρθωση βαρελοειδους παραμόρφωσης είναι ουσιαστικά ενα τέντομα των γωνιών προς τα έξω (αλλιώς αν ήταν συμπίεση του κέντρου των πλευρών προς τα μέσα θα μίκραινε πολύ το κάδρο) οπότε αν ο αλγόριθμος είναι της πλάκας δικαιολογεί και θολούρα και δοντάκια .. κυρίως περιφερειακά, πολύ λίγο επηρρεάζει το κέντρο.

Μικρή περιστροφή μόνο θόλωμα πιστεύω να εχει σαν παρενέργεια.


Λιακο, μηπως φταιει και το βαρυ κροπ που κανω? Για τα αρτιφακτς, halo κτλ. λεω... συνηθως απο τα 10mp κραταω και επεξεργαζομαι κατω απο 5....


Οσο λιγότερη σμίκρυνση κάνεις τόσο πιο εμφανή καταλήγουν τα αρτιφακτς. Οπως το λές αντί να κάνεις 1/3,5 κάνεις περίπου 1/2,5. Ενα halo 7 αρχικών πίξελ θα κατέληγε 2 πιξελ τωρα καταλήγει 3 πιξελ.
 
Λιακο Λιακο εισαι εδω... νεες τεχνικες σου εχω... (και για όποιον αλλον ενδιαφερεται δηλαδη...)

Για πες καμμια γνωμη για το σαρπεν στο προσωπο (πόσο χάλια ειναι) αλλα και στο μπουφαν (εκεινα τα σημαδια που εμφανιστηκαν σε καποια μερη, ειναι artifacts ή φθορες του υφασματος που τονιστηκαν)?


_MG_3052 by 1L1as, on Flickr