
O τόπος και η ιστορία ενός τόπου είναι τα βασικά συστατικά συγκρότησης της εθνικής ταυτότητας. Στην μουσική οι κοινές αναμνήσεις ενός έθνους εκφράζονται μέσα από τους λαϊκούς χορούς και την λαϊκή μουσική.
Η γη του Καυκάσου αποτέλεσε το φαντασιακό τοπίο που ενέπνευσε τον Balakirev στην σύνθεση του συμφωνικού ποιήματος Tamara* αλλά και στην oriental fantasy Islamey. Είναι ένα έργο με τεράστιες τεχνικές απαιτήσεις όπως είναι και πολλά έργα του Liszt που αποτελούσε το πρότυπό του.
Από το επόμενο έργο του Lyapunov 12 studies of Transcendental Performance περιλαμβάνεται μόνο το Ν. 10 Lezginka, όνομα ενός χορού του Καυκάσου.
Το επόμενο ήρεμο τώρα έργο του Γεωργιανού Machavariani έχει τον τίτλο μιας λίμνης της πατρίδας του lake Bazaleti που ο μύθος λέει ότι δημιουργήθηκε από τα δάκρυα της μητέρας του παιδιού με τα χρυσά χείλη που κείται στον πυθμένα πάνω στην χρυσή του κούνια.
Ο Ισπανός πιανίστας κλείνει με ένα δικό του έργο την Suite Espanola Op. 47 του Albeniz. Ισπανικά τραγούδια και χοροί από την μίξη Βυζαντινών, Μαυριτανικών, Ιουδαϊκών και Τσιγγάνικων πολιτιστικών στοιχείων.
Τα έργα είναι πολύ ωραία και ο πιανίστας εκτός από την τεχνική του ικανότητα διατήρησε το λαϊκό στοιχείο που χαρακτηρίζουν τις συνθέσεις.
Στο προοίμιο του συνοδευτικού φυλλαδίου αναφέρεται απόσπασμα από τον Αρχοντοχωριάτη του Μολιέρου.
<Όλες οι ταραχές και οι πόλεμοι οφείλονται στην έλλειψη μουσικής εκπαίδευσης…. Εάν οι άντρες μάθαιναν μουσική δεν θα ήταν ένας τρόπος να καταλαβαίνει ο ένας τον άλλο και να επικρατεί καθολική ειρήνη?>
*Ταμάρα https://avclub.gr/index.php?threads/apo-tin-rosiki-ergografia.164643/