Σύγχρονες ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής

O νέος μετά τον Papano καλλιτεχνικός διευθυντής της Οrchestra e Coro dell' Accademia di Santa Cecilia της Ρώμης, Danel Harding, εγκαινίασε την νέα σαιζόν με την Tosca του Puccini.
Στην όπερα σημαντικότεροι από την ορχήστρα και τον μαέστρο είνα οι μονωδοί και εδώ έχουμε εξαιρετικούς τραγουδιστές. Ο Χιλιο-Αμερικανός τενόρος Jonathan Teleman στον ρόλο του Cavaradossi, πραγματικά ξεχωριστός, η Ιταλίδα σοπράνο Eleonora Buratto Τόσκα και ο Γάλλος βαρύτονος ludovic Tezier σαν Σκάρπια. Είναι μια πολύ προσεγμένη παραγωγή όπως κάνουν πάντα οι Ιταλοί στην όπερα.
Νομίζω ότι η τελευταία ηχογράφηση της Τόσκα από την DG ήταν από την εποχή του Sinopoli.
Εδώ σε χαρακτηριστικές άριες

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Clément Lefebvre - Con eleganza (2025).jpg

Mου άρεσε ο Clement Lefebre σε έργα Scriabin. Είναι έργα που απαιτούν ευαισθησία αλλά και ποικιλία χρωματισμών. Η εμβληματική 3η σονάτα του 1898 σε τέσσερα μέρη επιγράφεται σαν <states of the soul>. Το τέταρτο μέρος είναι ένα ένας συναισθηματικός ανεμοστρόβιλος ένα presto con fuoco (fuoco = φωτιά). Μπορεί ο Lefebre να μην έχει την ταχύτητα του Sofronitzky (εγγραφή 1958) ή του Horowitz αλλά βγάζει αυτή την αίσθηση.

Μου άρεσαν επίσης ο σκοτεινός τόνος στο Impromptus Op 12 No2 και η αέρινη διαφάνεια στο Op,32 No1.

Στο YouTube μπορείτε να την ακούσετε από τον σπουδαίο Trifonov.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Η μαέστρος Simon Young είναι η πρώτη γυναίκα μαέστρος που διηύθυνε το Δακτυλίδι στο Bayreuth. Σην Βαλκυρία που την άκουσε φίλος στη Σκάλα του Μιλάνου, μου είπε ότι ήταν εξαίρετη.
Με την ορχήστρα του Αμβούργου ηχογράφησε ολόκληρο τον Bruckner σε sacd της Ohems αλλά και Mahler και Brahms. Αφού δοκιμάστηκε στο βαρύ ρομαντικό Γερμανικό ρεπερτόριο επέστρεψε στην πατρίδα της σαν διευθύντρια της όπερας του Σύδνεϋ. Διαβάζω ότι ετοιμάζει την παρουσίαση του Δακτυλιδιού και στο Σύδνεϋ.

Η πρώτη της ηχογράφηση με την νέα της ορχήστρα ήταν η 2η του Mahler. Την προτιμώ ηχητικά από την παλαιότερη με το Αμβούργο αλλά και οι δύο είναι πολύ καλές αναγνώσεις του έργου.
 
  • Like
Reactions: Sonorus
Με την ορχήστρα του Αμβούργου ηχογράφησε ολόκληρο τον Bruckner σε sacd της Ohems...
Έχω ακούσει την 8η αλλά δεν με ενθουσίασε. Υποθέτω ότι η αιτία είναι ότι επέλεξε την 1η έκδοση του 1887, η οποία ηχογραφείται πολύ σπάνια.
 
Cover.jpg



Μια πολύ αξιόλογη ηχογράφηση του Der fliegende Hollander, από την Νορβηγική Εθνική Όπερα και τον διευθυντή της Eduard Gardner. Όλοι οι ρόλοι, τιμονιέρης Έρικ και Daland, καλά τραγουδισμένοι. Ο καταραμένος Ολλανδός που το πλοίο του έπιανε κάθε 7 χρόνια λιμάνι και θα σωζόταν μόνο από την αγάπη μιας γυναίκας, αποδόθηκε από την πλούσια φωνή του Καναδού μπασο-βαρύτονου Gerald Finley. Αυτή όμως που έκλεψε την παράσταση ήταν η Lise Davidsen. Ακούστε την στο Johohe την μπαλάντα της Senta.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Η ηχογράφηση προέρχεται από δύο κονσερτάντε παρουσιάσεις του έργου και η Davidsen δήλωσε ότι δεν σκοπεύει να ερμηνεύσει τον ρόλο σκηνικά.
Πρόκειται ίσως για την μεγαλύτερη Βαγκνερική τραγουδίστρια της εποχής μας. Όπως έγραψε κάποιος η φωνή της ακούγονταν μέχρι το επόμενο φιόρδ.
Η ηχογράφηση πολύ καλή. Η όπερα μουσικά είναι από τις πλέον <εύπεπτες> ακόμα και για τον μη εξοικειωμένο ακροατή .
 
Last edited:
Η σερενάτα για πνευστά αρ.10 Κ361, γνώση και ως Gran Partita είναι ένα από τα ωραιότερα, πιο εμπνευσμένα και μελωδικά έργα που έγραψε ο Mozart.
Η παρακάτω ηχογράφηση εμπεριέχει την καλύτερη ερμηνεία που έχω ακούσει ως τώρα. (Και τις έχω ακούσει όλες...)
1200x680_sc_test-cd-page-copie~2.jpg
 
Οι παρτίτες του Bach για τσέμπαλο δεν έχουν την φήμη των Αγγλικών ή Γαλλικών σουιτών, παρόλα αυτά είναι εξαίσιες συνθέσεις. Ίσως μσλιστα έχουν πιο μελωδικό βάθος από τις υπόλοιπες σουίτες.
Η παρακάτω ερμηνεία τις αναδεικνύει στο έπακρο και συνδυάζει ποίηση και συνέπεια με "ιστορικά" αποδεκτές τεχνικές.
bach-six-partitas-alpha994-20240404072802-front~2.jpg
 
Ο Yunchan Lim κέρδισε το 2022 τον διεθνή διαγωνισμό Van Gilburn σε ηλικία μόλις 18 ετών. Στις τελικές εξετάσεις έπαιξε το τρίτο κονσέρτο του Rachmaninov με μαέστρο την Marin Alsop. H εκτέλεση του έχει 3,5 εκατομμύρια προβολές στο YouTube

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Το τρίτο κονσέρτο του Rachmaninov κυκλοφόρησε από την Decca και είναι από τις καλύτερες ερμηνείες του έργου.
Θυμάμαι το έργο είχε γίνει δημοφιλές στην Ελλάδα μετά την κυκλοφορία ενός κινηματογραφικού έργου που αναφερόταν σε αυτό.

Cover.jpg
 
Το τρίτο κονσέρτο του Rachmaninov κυκλοφόρησε από την Decca και είναι από τις καλύτερες ερμηνείες του έργου.
Θυμάμαι το έργο είχε γίνει δημοφιλές στην Ελλάδα μετά την κυκλοφορία ενός κινηματογραφικού έργου που αναφερόταν σε αυτό.

View attachment 252744
Εξαιρετική ερμηνεία. Πέρα από την καλλιτεχνική αξία, ίσως τα καλύτερα tempi που έχω ακούσει σε αυτό το έργο. Μπράβο, είχα καιρό να ακούσω κάτι πραγματικά αξιόλογο.
 
  • Like
Reactions: #@george@#
Εκθαμβωτική για μια ακόμη φορά, η Wang τώρα στα κονσέρτα του Shostakovich.
Περιλαμβάνονται στις ηχογραφήσεις από τον κύκλο του Nelsons με την Βοστώνη αλλά διατίθενται και μεμονωμένα με επιπρόσθετο κάποιες από τις φούγκες.
Εκτός από την ορμητικότητα , την δεξιοτεχνία της ακούστε πόσο ωραία χρωματίζει το πιάνο το υπέροχο Αντάντε του δεύτερου κονσέρτου.

Cover.jpg
καλλίγραμμη η παρουσίαση και το παπούτσι δίπατο
 
Nobuyuki Tsujii
5908_MG_0003_forweb2.jpg
Εκ γενετής τυφλός. Μουσική ιδιοφυΐα. Έπαιζε πιάνο πριν ακόμα περπατήσει.

Ο Τσουτζί μαθαίνει καινούργια μουσικά έργα αποκλειστικά με το αυτί.
Ο Τσουτζί έχει επινοήσει τη δική του μέθοδο. Μια ομάδα πιανιστών ηχογραφεί παρτιτούρες μαζί με συγκεκριμένους κωδικούς και οδηγίες που έχουν γράψει οι συνθέτες, τις οποίες ο Τσουτζί ακούει και εξασκείται μέχρι να μάθει και να τελειοποιήσει κάθε κομμάτι.

Ο Τσουτζί είπε σε μια συνέντευξή του το 2011:
«Μαθαίνω τα κομμάτια ακούγοντάς τα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αντιγράφω CD ή την ερμηνεία κάποιου άλλου. Ζητώ από τους βοηθούς μου να μου φτιάξουν μια ειδική κασέτα. Χωρίζουν το κομμάτι σε μικρές ενότητες, όπως μερικά μέτρα, και το ηχογραφούν (ένα χέρι τη φορά). Αυτές τις κασέτες τις αποκαλώ “παρτιτούρες για τα αυτιά.” Μου παίρνει μερικές μέρες να ολοκληρώσω ένα μικρό κομμάτι, αλλά χρειάζομαι έναν μήνα για να ολοκληρώσω μια μεγάλη σονάτα ή ένα κοντσέρτο.»

Το 2017, μια ρεπόρτερ από την Αυστραλιανή Ραδιοτηλεοπτική Εταιρεία (ABC), η Μονίκ Σάφτερ, ρώτησε τον Τσουτζί: «Πώς καταφέρνεις να κρατάς τον ρυθμό όταν δεν μπορείς να βλέπεις τον μαέστρο;» Ο πιανίστας απάντησε: «Ακούγοντας την ανάσα του μαέστρου και επίσης αισθανόμενος τι συμβαίνει γύρω μου.»

Σε μια συναυλία του BBC Proms το 2023, ο αφηγητής του BBC Radio 3, Μάρτιν Χάντλεϊ, ρώτησε τον μαέστρο Ντομίνγκο Χιντογιάν αν χρειάζεται να προσαρμοστεί με κάποιον τρόπο στην τυφλότητα του Τσουτζί. Ο Χιντογιάν απάντησε:
«Δεν κάνω απολύτως τίποτα διαφορετικό. Δουλέψαμε όπως θα δούλευα με οποιονδήποτε σολίστα. Και, ίσως το γεγονός ότι έχει έναν ιδιαίτερο τρόπο να μαθαίνει τα κομμάτια — τα μαθαίνει με έναν τρόπο τόσο λογικό, και είναι εξαιρετικά ευαίσθητος. Νιώθει πραγματικά κάθε όργανο και κάθε ανάσα από εμένα, από τον κοντσερμάιστερ και από την ορχήστρα. Είναι σαν να κατανοεί το έργο από την ψυχή του, από πολύ βαθιά. Είναι πραγματικά φανταστικό.»

Πηγή - https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nobuyuki_Tsujii

Είναι ένας από τους καλύτερους πιανίστες που έχω ακούσει.


Με μια αναζήτηση στο Tidal ή το Qobuz θα βρείτε την δισκογραφία του. Ακούστε τα όλα.