Re: Versus
..
Συμφωνα με αυτο εδω το συγκριτικο , η xt2 εχει συνολικα καλυτερη εικονα απο μηχανες πολλαπλασιου κοστους .
Απεναντι σε θηρια οπως η
Sony a7s II , Panasonoc Varicam- Canon C300 II , εχει αντιστοιxο DR (ιδιο με A7s ii) ,
ευκρινεστερη εικονα, απουσια false color kai alliasing/moire, λιγοτερο RS απο a7s ii .
Κάνει πολλές πατάτες το cinema5D για να μπορείς να το βασιστείς .. (έβγαλε άχρηστη την ΝΧ1, πρόσφατα επίσης την GH5 @ 10bit ) και τα τεστ τους δίνουν αλλοπρόσαλα αποτελέσματα πολλές φορές. Δεν το "έχουν" το τεχνικό κομματι .. αλλά θα τους δώσω οτι όντως προσπαθούν.
Θυμάμαι είχαν κάνει ένα τέστ για μια Canon (C300, C300II ?? δεν θυμάμαι ..) όπου ήθελαν να αποδείξουν οτι το βασικό ISO της είναι το 800 .. και τι έκαναν ? .. τράβηξαν ενα τοπίο με λαμπρά συννεφα σε ISO800 & 320 αλλάζοντας διάφραγμα (απο f/4.0 @ ISO320 σε f/8.0 @ 800) αποτέλεσμα .. στο ΙΣΟ320 τα σύννεφα ήταν ποιό πολύ καμμένα .. συμπέρασμα .. το ISO320 έχει μικρότερο DR

Oταν τους επισήμανα οτι έδωσαν 2 στοπ περισσότερο φως ενω χαμηλωσαν το ISO μόνο κατα 1 1/3 stop αρα δεν ήταν δίκαιη σύγκριση και ήταν λογικό το ISO 320 να έχει 2/3 στοπ περισσότερα καμμένα .. δεν καταλάβαιναν !!! .. μετα "ισως αν μπορέσω θα το ξανακάνω" που δεν το ξανάκανε .. και τό άφησαν έτσι !!.
Το τεστ DR που κάνουν βασίζεται σε πόσο θόρυβο έχει στα σκοτεινα (και δεν βρίσκω ποιό κατώφλι θορύβου χρησιμοποιούν ..) .. αυτο σε μπλέκει με την αποθορυβοποίηση που κάνει κάθε μοντέλο και μια δυνατή αποθορυβοποίηση θα το κάνει να "μετράει" σαν να έχει παραπάνω DR αδιαφορώντας αν η αποθορυβοποίηση σβήνει περιεχόμενο

.
Eπιπλέον
- δεν έχουν κατώφλι διακριτότητας στα στοπ στα σκοτεινα (π.χ. της Χ-Τ2 τα τελευταία διαφέρουν ελάχιστα .. μπορούν να ανακτηθουν οι διαφορές ?) ..
- δεν τα παρουσιάζουν με ίδιο τρόπο. Εφαρμόζουν gamma κατα το δοκούν διαφορετικό για κάθε μοντελο.
- δεν χρησιμοποιούν το βασικό ISO .. τι έννοια έχει να μετράς DR σε ISO3200 !!! ?? .. ειδικά αν βασίζεσαι σε κατώφλι θορύβου ..
- δεν μπορεσα να καταλάβω αν κάνουν γραμμικοποίηση πριν μετρήσουν τον θόρυβο στη σκοτεινή μπάρα .. μαλλον οχι. Αν δεν κάνεις γραμμικοποίηση (διπλάσιο φως = διπλάσια ένδειξη) δεν μετράς σωστά .. ενα συμπιεσμένο περιεχόμενο (π.χ. οταν έχει εφαρμοστει καμπύλη κοντραστ τα πολύ σκοτεινα και τα φωτεινα είναι συμπιεσμένα) θα δώσει μικρότερη (συμπιεσμένη) μέτρηση θορύβου. Το καταστροφικό posterization επίσης δίνει μικρότερη μέτρηση θορύβου.
- δεν μεριμνούν για ελαχιστοποίηση του veiling flare .. το πολύ ανεβασμένο φως των λαμπερών μπαρών διαχέεται σε όλο το κάδρο και επηρεάζει τις μετρήσεις στις σκοτεινές μπάρες. Να σκεφτούμε οτι 21 στοπ είναι 2 εκατομμύρια φορές πιό δυνατό .. με τις συνηθισμένες τιμές veiling flare να κυμαίνονται κάπου στο 1/1000 1/2000 ακομα και μια μπάρα που έχει μέγεθος 1/1000 του συνολικού κάδρου θα επηρρεάσει. Η γνωμη μου είναι αφου πρόκειται να μετρήσουν το πολύ 16 στοπ να φροντίζουν να μην καίνε ουτε μια μπάρα .. θα βοηθήσει ..
Ας δούμε τι δείχνει το συγκριτικό τους .. οι ενδείξεις είναι σε γραμμικό srgb (gamma =1 αντι περιπου 2,2 του κανονικού) και με ανέβασμα της "έκθεσης" κατα 4 στοπ (γραμμικά) ώστε να είναι αναγνώσιμες οι διαφορές.
Bλέπω οτι
- η Α7ςΙΙ έχει τουλάχιστον ακόμα 2 στοπ αξιοποιήσιμα .. ειδικά αν χρησιμοποιηθεί το "κολπο" της υπερέκθεσης που έχει αναφέρει παλιότερα ο Γιάννης (τα sLog σηκώνουν έως και 3 1/3 στοπ υπερέκθεση διότι είναι ουσιαστικά ISO320 εκτεθειμένο σαν ISO3200 .. κρατώντας κάποια highlight χωρίς κάψιμο (1 1/3 stops σε σχέση με λήψη χωρίς sLog) άνετα πάμε σε 2 στοπ "υπερέκθεση" (τα εισαγωγικά διοτι ουσιαστικά δεν είναι υπερέκθεση αλλά σωστή έκθεση) που θα βελτιώσει κατα 2 στοπ τον θόρυβο στα σκοτεινά.
- η Χ-Τ2 έχει μηδενικό ορατο θόρυβο !! .. πρεπει να έπεσε πολύ αποθορυβοποίηση .. αλλά έχει και συμπιεσμένα σκοτεινα (ακόμα και τα κενά αναμεσα στις μπάρες έχουν πολύ μικρότερη διαφορά απο το κανονικό που θα έπρεπε να είναι κατάμαυρα) .. δεν ξέρω αν φταίει το Flog ή η επεξεργασία που έκαναν .. πάντως δεν δείχνει αξιόπιστο.
Πάμε τώρα στο aliasing - moire ..
- Τί έννοια έχει να παρουσιάζεις σε sLog/Flog χωρίς gradation !!!
- Γιατί σε ψηλά ISO ??? !!!
Εχουν μόνο grayscale στόχο .. δεν είναι αρκετό .. αναλόγως τον αισθητήρα και τον αλγόριθμο demosaic αλλάζει πολύ η συμπεριφορά σε greyscale vs color .. μερικοί αλγόριθμοι είται τέλειοι σε greyscale αλλά πολύ χάλια σε color .. το βλέπω και στο RawTherapee LMSSE vs Amaze .. αλλά ας δούμε τι φαίνεται στο Dpreview σε επόμενο ποστ .. εδω μόνο την 1080 της Χ-Τ2 σε 1080π
Καλυτερη σε moire στον στόχο .. αλλά πολύ moire στο πλέγμα (το χρώμα είναι απο moire .. και θα είναι και αρκετά πιο έντονο μετα το gradation