Συγκριτικά μηχανών γιά φωτογραφία

Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

και οι 2 ειναι πολυ κοντα... εκει που αξιζουν αυτοι οι φακοι ειπαμε που ειναι.
Οχι προφανως σε τετοια δειγματα.

Βραδυ με κινηση και ξεφονταρισμα.... και αδιαβροχοποιηση .
 
Απάντηση: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Καλα σαφως. Ουτε πιο sharp ειναι ο φακός τις sony. Περισσότερο sharpness δινει στο jpeg.

Eδω το test scene με τον φτηνό (300 ) 45/f1.8. Δεν νομίζω ο 25/1.2 pro να ειναι χειρότερος :)

Παρόλα αυτά, για compact camera ειναι εντυπωσιακά καλός.

NmvKX4U.jpg
 
Απάντηση: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Θα σας πω τι μου συνέβη πριν 4 χρόνια που πήρα τον 12-40 στα χέρια μου, που οι περισσότεροι έχετε μια ιδέα τι οξύς φακός είναι, όταν τον πήρα τον συγκρινα με τον SWD 14-35/2 που είχα, φακός που στοίχιζε 2500ευρω. Λοιπόν αρχικά κοιτώντας τα jpeg κυρίως νόμιζα οτι ο 14-35/2 ήταν για πέταμα , τόσο ήταν πιο έντονο και δυνατό το κοντραστ του 12-40 και έβλεπες με μια πρώτη ματιά μεγαλύτερη οξυτητα (αλλά στην πράξη ήταν false sharpness). Αλλά ποσο λάθος ημουν γιατί το απαλό γράψιμο του 14-35 ήταν ικανό να φτάσει σε πολύ μεγαλύτερα επειπεδα οξύτητας (ειδικά σε μικρολεπτομερεια) χωρίς να δώσει artifacts και ειδικά παίζοντας με τα RAW,
Μετά φυσικά άρχισα να παρατηρώ και πολλά άλλα και είδα ποσο ομορφα έγραφε ο φακός στη διαβάθμιση του φωτός και διαφορα αλλά που ουδεμία σχέση έχουν με την οξυτητα που όλοι μας ψάχνουμε μανιωδώς ως κυρίαρχο στοιχείο στον φακό ή στην μηχανή μας. Πολλές φορές αυτή ακριβώς η περίσσεια οξύτητας είναι που καταστρέφει ένα αρχείο και το κάνει να φαίνεται αφύσικο, πολλοι το ονομαζουν <ψηφιακό, digital> γιατί στην πραγματικότητα δεν υπάρχει κάν και όταν συγκρίνουν μια μηχανή μικρού αισθητήρα με μια FF το αναφέρουν ως μια ακόμη διαφορά. Αυτο όμως δεν είναι χαρακτηριστικό πάντα του μεγάλου αισθητήρα αλλά είναι χαρακτηριστικό και σημαντικο διαφοράς ενός πολύ καλού φακού από ένα καλό φακό.

ΥΣ1
με μια πρώτη ματιά στο τελευταίο crop και χωρίς να έχω δει τα πρωτότυπα αρχεία αυτό εισπράττω , μεγαλύτερη οξυτητα το jpeg της SONY και πιο φυσικό το jpeg της Ολυμπους.

ΥΣ2
το δεύτερο σημαντικό είναι οτι ο 25/1.2 θα έχει την ίδια απόδοση συν πλην 10-15% σχεδόν 1-1.5 στοπ πιο κλειστός εκτιμώ κάπου στο f2.
 
Απάντηση: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Πολύ καλα τα λες Κωστα! "you get what you pay" πλην ελαχίστων εξαιρέσεων! Υπάρχουν λόγοι που ο SWD 14-35 εχει 2500 ο 12-100 1300 κ.ο.κ

Το αν αξίζει να τα δώσουμε για ερασιτεχνική φωτογραφία ειναι αλλη κουβέντα. Εκει ειμαι της άποψης αν το γουστάρεις πάρτο! (μια ζωή την έχουμε κτλ κτλ!)
 
Απάντηση: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Προφανώς και δεν αξίζει για ερασιτεχνική χρήση η δαπάνη τέτοιων ποσών όσο μερακλής και να είσαι, και εγώ τον 14-35/2 τον είχα πάρει μτχ. στα 900 το 2010 όταν απαξιώθηκε το σύστημα των 4/3.
Δεν ήθελα όμως να μείνει αυτό ως συμπέρασμα, απλά ήθελα να σχολιάσω οτι η οξυτητα είναι μόνο ένα από τα πολλά χαρακτηριστικά ενός φακού και αυτή ακόμη δεν είναι καθόλου εύκολο συγκρίσιμη σε ένα μη έμπειρο ματι (όπως ήταν τοτε και το δικό μου). Και τις συγκρίσεις τις έκανα με το ίδιο σώμα και όχι με τελειως διαφορετικά όπως εδώ οπου σημαντικό ρόλο παίζει και η γενιά του αισθητήρα/επεξεργαστή.
 
Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Τώρα εμένα πειράζει που μου φαίνεται καλύτερο το δείγμα από την rx100VI???

Η αλήθεια είναι ότι κι εγώ περίμενα κάτι πολύ καλύτερο από το έτοιμο jpeg της E-M1II+25/1.2, ή αντίστοιχα κάτι χειρότερο από την RX100VI, σίγουρα όχι τέτοια κονταρομαχία.
Στο συγκεκριμένο δείγμα μέχρι που καλύτερα αποδίδεται η λεπτομέρεια στο ανάγλυφο του ξύλου από την RX100VI.
Και με την αποθορυβοποίηση στο normal, ενώ στην E-M1II στο noise filter off, κάτι που την ευνοεί στην ανάδειξη λεπτομέρειας.
Sharpness και στις δύο στο 0, κάτι που φυσικά μειώνεται.
 
Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Κώστα ο 12-100 είναι ακριβός, τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά με αυτό τον φακό έχει και ο φακός της sony rx10II, είναι μάλιστα και πιο φωτεινός με σταθερό f2,8, πλήρως μεταλλικός, αδιάβροχος, με δαχτυλίδι διαφράγματος, super sharp ακόμα και τέρμα ανοιχτός και παίρνεις και ένα πολύ καλό σώμα πάνω στον φακό με κόστος που δεν ξεπερνάει τα 1.000 ευρώ, οπότε ναι κατά την γνώμη μου τα 1.300 ευρώ του 12-100 είναι πάρα μα πάρα πολλά, από εκει και πέρα περι ορέξεως όπως λέει και ο Γιάννης πιο πάνω.


Λίγο off topic, αλλά θα υπενθυμίσω 2 σημαντικά για τον 12-100, 1ον το δαχτυλίδι εστίασης που γίνεται full manual και 2ον η οπτική σταθεροποίηση που έχει είναι κορυφαία. Τον είχα δοκιμάσει στην BMPCC και ακόμα και στα 100mm (290mm ισοδύναμα) έπεσε άγκυρα. Καμία σχέση με Canon (πλην του 24-70 f4 ίσως που και πάλι δεν τον φθάνει) -Nikon-Sigma-Panasonic υλοποιήσεις. Λες και είχα Ibis και μάλιστα δίχως wobbling. Οι περισσότεροι δεν το γνωρίζουν γιατί τον φορούν σε σώμα με IBIS. Αν λειτουργεί η σταθεροποίηση σε GH5s και στην Blackmagic 4k, είναι ιδανικός all around φακός για αυτά τα σώματα. Μου έκανε εντύπωση γιατί υποτίθεται ο Olympus δεν έχει μεγάλη εμπειρία στην σταθεροποίηση σε φακό.
 
Απάντηση: Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Η αλήθεια είναι ότι κι εγώ περίμενα κάτι πολύ καλύτερο από το έτοιμο jpeg της E-M1II+25/1.2, ή αντίστοιχα κάτι χειρότερο από την RX100VI, σίγουρα όχι τέτοια κονταρομαχία.
Στο συγκεκριμένο δείγμα μέχρι που καλύτερα αποδίδεται η λεπτομέρεια στο ανάγλυφο του ξύλου από την RX100VI.
Και με την αποθορυβοποίηση στο normal, ενώ στην E-M1II στο noise filter off, κάτι που την ευνοεί στην ανάδειξη λεπτομέρειας.
Sharpness και στις δύο στο 0, κάτι που φυσικά μειώνεται.

Γιαννη να προσθέσω ακόμη κάτι που ίσως κάνει λίγο πιο κατανοητή τη σύγκριση σε ίδιο σώμα, αν κανεις τεστ τον 25/1.2 και τον 12-100/4 στην κοινή τους εστιακή στο f5.6 στην ΕΜ1.2 δυσκολα θα δεις πολύ σημαντικές διαφορές σε μακρινό θέμα σαν αυτό που έβαλες (δεν το έχω κάνει αλλά το υποθέτω), αυτό τι θα σημαίνει οτι ο 12-100/4 είναι υπερτιμημένος ? ή οτι ο 25/1.2 είναι prime της πλάκας ή φακός τελειως άλλης άλλης χρήσης? ή οτι η SONY έχει κάνει πολύ καλή δουλίτσα στη μηχανούλα ? ....με αυτά που βλέπουμε στα jpeg τουλάχιστον.
 
Re: Απάντηση: Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Δεν θα με παραξένευε στα 50mm eq. στο f/5.6 να μην παρουσιάζουν στην πράξη διαφορές οξύτητας στο κέντρο οι φακοί 12-100pro και 25pro.

Mε παραξένεψε θετικά η επίδοση της RX100VI στα 50mm eq., κι εκ των υστέρων σήμερα διαπιστώνω μελετώντας τις μετρήσεις imatest ότι την κορυφή οξύτητας στις 2800LW-PH την πιάνει ακριβώς στα 50mm eq., στο f/4.5.
Στο συγκριτικό δείγμα ήταν με τον φακό τέρμα ανοιχτό στο f/4, οπότε ακόμα καλύτερη επίδοση οξύτητας μπορούμε να περιμένουμε από την VI στο f/4.5 στα 50mm eq.

Τις 2800 γραμμές δεν τις πιάνει ο 12-100 στο f/4 στα 50mm eq., ενώ ο 25pro κινείται σταθερά στις 2850-2950 γραμμές.

Oι μετρήσεις imatest γίνονται βέβαια από κοντινή απόσταση, οπότε κάποιες διαφορές σε μακρινό θέμα θα υπάρχουν.
 
Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Πάντως το bokeh του φακού που έβαλε ο kbouk με τη λευκή γάτα ήταν καταπληκτικό. Δεν το περίμενα τόσο καλό.
 
Απάντηση: Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Πάντως το bokeh του φακού που έβαλε ο kbouk με τη λευκή γάτα ήταν καταπληκτικό. Δεν το περίμενα τόσο καλό.

Βλάσση για την οικονομια της συζήτησης ηταν ο μεγάλος αδερφός mzd pro 45/1.2

Γιαννη τις μετρήσεις που γραφεις που τις βρήκες ?
 
Απάντηση: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Υποψιν οτι τα imatest για τους olympus φακους, εχουν τρέξει στην E-M1 mark I, αρα στα 16MP. Στην E-M1 mark II τα αποτελέσματα θα ειναι καλύτερα.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Αν και θα βρεις και αλλα δημοσιευμενα τεστ (π.χ. του PcMagazine π.χ. το επικό για τον 12-100 ... There's a very slight drop in resolution at 100mm. You get 2,640 lines at f/4, and 2,543 lines at f/5.6 κλαιω μονο που που το διαβάζω , δεν ξερω τι μετρανε ) , αυτο που εβαλες δειχνει ξεκαθαρα γιατι ο 12-100/4 κανει αυτα τα χρήματα αν συγκρινει κανείς το διάγραμμά του με του 25/1.2 και δεί πως λίγο πολύ ανάλογα κινείται σε ολο το φάσμα των εστιακών του έως και f8 (μετά αναλαμβανει η περίθλαση).

Τα διαγράμμα της RXVI είναι συνολικά πολύ υποδεέστερο αλλά δεν το λαμβάνω υποψην μιας και συμμετέχει και παίζει ρόλο και ο αισθητήρας (με τι ειδικό βάρος ?) και δεν μου αρέσει να κάνω ανόμοιες συγκρίσεις χωρίς να ξέρω πόσο επηρεάζει το καθετί.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Αν και θα βρεις και αλλα δημοσιευμενα τεστ (π.χ. του PcMagazine π.χ. το επικό για τον 12-100 ... There's a very slight drop in resolution at 100mm. You get 2,640 lines at f/4, and 2,543 lines at f/5.6 κλαιω μονο που που το διαβάζω , δεν ξερω τι μετρανε ) , αυτο που εβαλες δειχνει ξεκαθαρα γιατι ο 12-100/4 κανει αυτα τα χρήματα αν συγκρινει κανείς το διάγραμμά του με του 25/1.2 και δεί πως λίγο πολύ ανάλογα κινείται σε ολο το φάσμα των εστιακών του έως και f8 (μετά αναλαμβανει η περίθλαση).

Τα διαγράμμα της RXVI είναι συνολικά πολύ υποδεέστερο αλλά δεν το λαμβάνω υποψην μιας και συμμετέχει και παίζει ρόλο και ο αισθητήρας (με τι ειδικό βάρος ?) και δεν μου αρέσει να κάνω ανόμοιες συγκρίσεις χωρίς να ξέρω πόσο επηρεάζει το καθετί.

Η πιο σωστή σύγκριση θα ηταν RX100VI με την E-M1 mark II ,οπου και τα 2 σώματα εχουν την την ίδια ανάλυση.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Γι' αυτό κάνω και τις συγκρίσεις δίπλα-δίπλα, ώστε να φαίνονται οι όποιες διαφορές στην πράξη.
Οι μετρήσεις είναι περισσότερο ενδεικτικές.
Απλά εδώ βρέθηκε η πολύ καλή απόδοση της RX100VI που είδαμε στα 50mm να συμβαδίζει με τις μετρήσεις, όπου η οξύτητα έπιασε κορυφή ακριβώς στα 50mm, γι' αυτό και το ανέφερα.

Το δίκαιο θα είναι σε μελλοντικό δείγμα να κλείνω λίγο και τον φακό της RX100VI κι όχι μόνιμα τέρμα ανοιχτό, κάτι για το οποίο κανείς δεν παραπονέθηκε. Υπεράσπιση διαβάζω για τους M.Zuiko pro φακούς, λες και την έχουν ανάγκη.
 
Απάντηση: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Γενικά ο καθένας θέλεις να υποστηρίξει τις αγορές του και τις επιλογές του.
Το συμπέρασμα στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι εσύ είχες τα χρήματα και πήρες μια πολύ ακριβή compact μηχανή στην αρχή της κυκλοφορίας της αλλά το φωτογραφικό της αποτέλεσμα δείχνει να σε αποζημιώνει για την επιλογή σου.
Δεν είναι κακή η Olympus απλά η Sony δείχνει αρκετά τίμια για τα χρήματα της έστω και ας είναι πολλά αυτά.
 
Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Από τα δείγματα του TZO αυτό που βγάζω σαν συμπέρασμα είναι ότι ο φακός της Rx100VI είναι εκπληκτικός για αυτό που είναι και σε Jpeg μάλιστα κοντράρει στα ίσια τα jpeg της Olympus ακόμα και με pro φακούς, κάτι που δεν το περίμενα. Σαφώς στα Raw θα είναι χειρότερη από την Olympus άλλα αυτό έλειπε!!
Από εκει και πέρα γενικότερα με pro φακούς και ειδικά prime πληρώνεις αυτό που είπε και ο Γιάννης Σπύρου, το ρηχό βάθος πεδίου, το low light ειδικά σε κίνηση και αδιαβροχοποίηση, σε ποιότητα φώτος η διαφορά είναι μικρή και αν δεν είσαι ψείρας, τελειομανής, επαγγελματίας ή φραγκάτος δεν νομίζω ότι υπάρχει σοβαρός λόγος να δώσει κάποιος τόσα χρήματα για φακούς Pro.
Εχω στην κατοχή μου τον Pro Olympus 12-40f2,8 και τον Panasonic 12-60f3,5-5,6....κυριολεκτικά σε ποιότητα εικόνας δεν βλέπεις καμία διαφορά ειδικά σε Jpeg ανάμεσα στους 2 φακούς. Αυτό που πληρώνεις στον 12-40 είναι το στιβαρό αδιάβροχο σώμα και το f2,8.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Εγώ Γιάννη δεν ζήτησα να κλείσεις κανενα διάφραγμα, ο Ηλίας το ζήτησε για να εχεις ίδια έκθεση, εγώ είπα εξαρχής δυο πράγματα :
1) σύγκρινε όσο το δυνατόν ομοειδή αρχεία jpeg (έως ότου βγουν κοινοί raw editor) και αφαίρεσε τα φιλτρα θορύβου και στις δυο μηχανές.
2) να συγκρίνεις τους φακούς στα basic ISO, με κοινά διαφραγματα (όταν έβγαλες τα δείγματα στα 200mm) και να προσπαθείς να εχεις την ίδια έκθεση ώστε να μην υπό εκθέτεις σε κάποιο από τα δυο σώματα τουλάχιστον εκεί που επιλέγεις και μας δείχνεις τα κροπαρισματα. Αν έκανα προσωπικά τα τεστ θα είχα δυο στόχους ένα κοντινό και ένα πιο μακρινό με αρκετή λεπτομέρεια τόσο στο κέντρο όσο και στα άκρα. Ο στόχος να είναι όσο το δυνατόν πιο επίπεδος για να μπορεί να γίνει ο έλεγχος αν εστίασε σωστά η μηχανή και να μην μην αλλιωνει το βάθος πεδίου (που θα είναι διαφορετικό) την αίσθηση της λεπτομέρειας μπροστά και πίσω από τον στόχο. Τα τεστ στο τρίποδο χωρίς σταθεροποίηση και με αρκετή χρόνοκαθυστερηση ή έλεγχο από κινητό ως ντεκλασερ.

ΥΣ1
Ασχέτως μη κοινης ανάλυσης των προηγούμενων διαγραμμάτων, συγκρίσεις οπτικών είτε κανεις στο ίδιο σώμα αν πρόκειται για οπτικά του ίδιου φορμά είτε στον πάγκο (χωρίς την επιρροή του αισθητήρα) για σύγκριση οπτικών σε άλλο φορμά, ολα τα άλλα δεν είναι συγκρίσιμα στην ανάγνωση. Αλλιώς θα βάζαμε δίπλα και ένα κινητό με την ίδια ανάλυση.

ΥΣ2 Να επαναλάβω οτι τα συμπεράσματα του Νίκου και του Παναγιώτη για την πολύ καλή απόδοση σε jpeg της SONY τo έχω γράψει προ πολλού. Κανεις δεν χρειάζεται να υπερασπίστεί την αγορά του μιας και οι δυο μηχανές απευθύνονται σε τελειως διαφορετικό κοινό. Ο Γιάννης είναι η πιθανή εξαιρεση του multiplex αγοραστή
 
Last edited:
Απάντηση: Συγκριτικά δείγματα μεταξύ μηχανών/φακών

Σιγά μην υπερασπιζόμαστε την Olympus επειδή την έχουμε αγοράσει! Προσωπικά πριν ειχα (και εχω ακόμα) Nikon ,τώρα Olympus, αργότερα ποιος ξέρει τι...
Το θέμα είναι να εξηγούμε τι συγκρίνουμε, αλλιώς αλλα θα καταλαβαίνει ο ένας αλλα ο άλλος. Διαβάζει και κόσμος που είτε δεν είναι τόσο έμπειρος, κάνει τα πρώτα του βήματα κτλ.

Η αναλυτικότητα είναι 1 σημεία από τα 10,15 που θα συγκρίνεις σε 2 μηχανές - φακούς.