Συζητηση περι του φαινομενου Rainbow

Χρηστο, ας ακουσουμε την προτροπη του συνδιαχειριστη μου και να βαλουμε εδω μια τελεια.
Για την αποκατασταση της αληθεας απλως, να δηλωσω κατηγορηματικα οτι ΟΥΔΕΠΟΤΕ και ΚΑΝΕΝΑΝ δεν εβαλα ΠΟΤΕ στο στοχαστρο...
 
Re: Απάντηση: Συζητηση περι του φαινομενου Rainbow

Browser said:
Να σαι καλα Τακη .

Παντως το να μετατρεπεις μια φιλικη συμβουλη - προταση , απο φιλο και ενεργο μελος της κατηγοριας , και ειδικα οταν εσυ προτασεις παντα το "ως διαχειρηση της κατηγοριας", σε υποδειξη, τουλαχιστον δεν ειναι νηφαλιο.
Σε εχει παρασυρει ο Κωστας Κ. στην "επαρση" και συμπεραινεις αδικα.

Anyway, ας ειναι.

Ευχομαι να μην ζησουμε-διαβασουμε "ασυγκρατητες" αντιδρασεις σου στο μελλον .........( τωρα που με εβαλες κι εμενα στο στοχαστρο )

Τhx .

Χρήστο πες μου σε παρακαλώ ότι δεν είχες προλάβει να διαβάσεις το Post μου!!!
 
Τακης Σωτηροπουλος said:
Χρηστο, ας ακουσουμε την προτροπη του συνδιαχειριστη μου και να βαλουμε εδω μια τελεια.
Για την αποκατασταση της αληθεας απλως, να δηλωσω κατηγορηματικα οτι ΟΥΔΕΠΟΤΕ και ΚΑΝΕΝΑΝ δεν εβαλα ΠΟΤΕ στο στοχαστρο...

Τακη, εχω ηδη ζητησει συγνωμη απο τον Κωστα, διοτι εγραφα εκεινην την ωρα.
Και η αληθεια , οταν αφορα πολλους, δεν την αποφασιζει ενας . Θα φανει.

Καλη συνεχεια στο θεμα μας.

Κωστη Π., οταν ποσταρουμε ολοι μαζι, αυτα συμβαινουν -bye- :flipout: :grinning-smiley-043
 
Re: Απάντηση: Συζητηση περι του φαινομενου Rainbow

Browser said:
Τακη, εχω ηδη ζητησει συγνωμη απο τον Κωστα, διοτι εγραφα εκεινην την ωρα.
Και η αληθεια , οταν αφορα πολλους, δεν την αποφασιζει ενας . Θα φανει.

Καλη συνεχεια στο θεμα μας.

Κωστη Π., οταν ποσταρουμε ολοι μαζι, αυτα συμβαινουν -bye- :flipout: :grinning-smiley-043


ΟΚ. Αυτό πίστευα και εγώ.-bye-

Ας συνεχίσουμε λοιπόν όμορφα και συνετά!!!
 
Απάντηση: Re: Συζητηση περι του φαινομενου Rainbow

Λουκάς said:
Σαν άμεσα ενδιαφερόμενος, αφού βλέπω το φαινόμενο αρκετά έντονα, έκανα τις δικές μου σκέψεις και συγκρίσεις για το πως μπορεί να βελτιωθεί η κατάσταση για μένα.

Η φωτεινότητα της εικόνας που φτάνει στο μάτι μας έχει σχέση.
Αυτό επιρεάζεται από τους εξής παράγοντες:
1. Φωτεινότητα του προβολέα μετά από ρύθμιση
2. Gain της οθόνης προβολής
3. Ταχύτητα του τροχού
4. Ύπαρξη η μη λευκού τμήματος στον τροχό

Η αυξημένη ταχύτητα τροχού (>4χ) μειώνει την συχνότητα του φαινομένου.
Ο συνδυασμός 1 και 2 πιο πάνω μείωνει την ένταση του φαινομένου(δηλ. χαμηλότερη φωτεινότητα και gain).

Πρόσφατα διαπίστωσα ότι η ύπαρξη λευκού τμήματος μειώνει και την συχνότητα αλλά και την ένταση του φαινομένου για μένα.

πχ σε προβολέα 2χ (Benq 5120) έβλεπα λιγότερο απ' ότι σε 4χ (Benq 7700).
Σε προβολέα 4χ με λευκό τμήμα (Optoma 72i) δεν το έβλεπα καθόλου.

Ο λόγος μάλλον είναι ότι για τις αποχρώσεις με ψηλή φωτεινότητα που προσεγγίζουν το λευκό, ή χρήση από τον προβολέα του λευκού τμήματος αντί την πρoσθετική χρήση των Red, Green, Blue οδηγούν στην κατακόρυφη μείωση του φαινομένου, αφου η συνδρομή των segments red, green, blue(που ευθύνονται για την εμφάνιση του φαινομένου σε κάποιους), για την απεικόνιση της απόχρωσης, είναι ελάχιστη.

Από τις δικές μου γνώσει στη Φυσική, τα πιο πάνω φαίνονται λογικά.

Η απόψεις σας;

Λουκα καλως ορισες κι απο μενα.

Καταρχιν χαιρομαι που απότι φαινεται ψαχνεις κι εσυ απο μονος σου και δοκιμαζεις.

Απο τα λεγομενα σου , και οχι μονο, ηθελα να ρωτησω κατι λιγο ποιο γενικο.
Οταν λεμε ρυθμισμενος προβολεας στο D65 , σημαινει η δεν σημαινει συγκεκριμενη φωτεινοτητα?

Στα παραπανω που παρεθεσες κι αναφερεις την ταχυτητα του τροχου, μπορει να ειναι τα ματια μου, αλλα στον 7700 που ειχα, οταν αλλαζα την ταχυτητα απο χ5 σε χ6 ( παντα σε pal υλικο ), δεν εβλεπα διαφορα.

Αντιθετα διαφορα ειδα , και μαλιστα αρκετη, σε τροχους με περισσοτερα segment χρωματος. ( 8720 ).

Το θεμα που λες με τον optoma (λευκο, ουσιαστηκα διαφανο τμημα ), ειναι πολυ ενδιαφερον και αξιζει πιστευω τον κοπο να το δουμε.
Τον συγκεκριμενο δεν τον εχω δει, αν και θα το ηθελα.

Επισης εντυπωση μου εκανε το γεγονος , οτι στους παραγοντες που παραθετεις δεν ειναι και το υψηλο contrast. Εχεις καμμια εμπειρια επ'αυτου?



- Εναν τελευταιο παραγοντα που θα ηθελα να βαλω στην κουβεντα, ειναι και η ποιοτητα των τροχων και το color wheel delay σετ του προβολεα.
Χρωματικοι τροχοι που εχουν "ατσαλα" κολλημενα τα χρωματικα τους τμηματα, εχουν ποιο εντονο φαινομενο, καθως και το λαθος color wheel delay εχει καταστροφικα αποτελεσματα οσον αφορα το rainbow.
 
Last edited:
Η δική μου εντύπωση για τους dlp ήταν άσχημη λόγω rainbow εδώ και χρόνια, μιας και έβλεπα σαν τρελός. Άλλαξα γνώμη μόλις είδα έναν άψογο Benq 8720 όπου κατα την θέαση υλικού τόσο HD όσο και SD με υπότιτλους δεν κατάφερα να δώ rainbow. Να σημειώσω οτι είχα δεί να παίζει ο Runco στην μάζωξη που είχαμε κάνει επί avforum πέρισυ (που είναι το ίδιο μηχανάκι ουσιαστικά) και δεν μπορούσα να παρακολουθήσω κάν απο το rainbow!!!
Με αυτό θέλω να τονίσω οτι παίζει ρόλο η ρύθμιση του κάθε προβολέα (ο συγκεκριμένος ήταν δια χειρός Καστρουνη ) και ίσως οι συνθήκες θέασης. Ο επόμενός μου θα είναι σίγουρα DLP (βαρέθηκα τις βλακείες των LCD )
 
Απάντηση: Μα καλά, τι είσαστε εσείς!...

Μια βδομάδα τόλμησα να λείψω στη Σαντορίνη και κοντέψατε να γκρεμίσετε τη κατηγορία των προβολέων!

Από την αρχή που ξεκίνησε η κουβέντα περί rainbow είπα ότι δεν γνωρίζω αν μια οθόνη με υψηλό κέρδος φωτεινότητας επηρεάζει ή όχι το rainbow, μια και δεν έχω δει οθόνες με κέρδος μεγαλύτερο από 1,5. Η οθόνη με το υψηλότερο κέρδος που έχω δει είναι η Stewart του Κεφάλα με 1,3.

Πρέπει να πω, ότι η εμπειρία μου μέχρι στιγμής με οδηγεί στο συμπέρασμα ότι πέρα από την αδιαμφισβήτητη συμμετοχή των χαρακτηρηστικών του χρωματικού τροχού στην εμφάνιση του rainbow, όσο αυξάνει το contrast, αυξάνει επίσης η πιθανότητα να δει κάποιος rainbow.

Π.χ., τη πρώτη μέρα που εγκατέστησα τα masking στο σαλόνι μου. Είχαμε μόλις ρυθμίσει τον BenQ πριν από λίγες μέρες με τον Κεφάλα (χωρίς τα masking). Με τις ΙΔΙΕΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ρυθμίσεις μόλις τοποθετήθηκαν όλα τα masking (και στα πλαινά), κάτσαμε με το έτερο ήμισυ να δούμε το «Τρόμος στο Αμίτιβιλ» (αν θυμάμαι καλά, με τις πολλές νυχτερινές αστραπές στην αρχή). Της ήταν απλώς αδύνατον να παρακολουθήσει, ο προβολέας την τύφλωνε πολύ! Tαυτόχρονα μου παραπονέθηκε ότι βλέπει περισσότερο rainbow από πριν και το ίδιο ακριβώς παρατήρησα κι εγώ, το rainbow ήταν αυξημένο και στα δικά μου μάτια.

Την επόμενη κιόλας μέρα, κατεβάσαμε με τον Κεφάλα τα gamma gain των τριών χρωμάτων καθώς και το contrast του πάνελ dlp και όλα ήρθαν στη θέση τους. Από τα παραπάνω, πιστεύω ότι μόνο το contrast εκτοξεύτηκε στα ύψη με την τοποθέτηση των masking, αφού κόπηκε μεγάλο μέρος από τις αντανακλάσεις του χώρου που επιστρέφουν στον τοίχο μου, δεν αυξήθηκε φυσικά με τα masking η ονομαστική φωτεινότητα του BenQ!

Kάθε άποψη φυσικά είναι καλοδεχούμενη και συμφωνώ απολύτως ότι ένα τεστάκι με οθόνες διαφορετικού κέρδους, θα μας βοηθούσε να αποσαφηνίσουμε τη κατάσταση!
 
Last edited:
Browser said:
Απο τα λεγομενα σου , και οχι μονο, ηθελα να ρωτησω κατι λιγο ποιο γενικο.
Οταν λεμε ρυθμισμενος προβολεας στο D65 , σημαινει η δεν σημαινει συγκεκριμενη φωτεινοτητα?

Ευχαριστώ για το καλωσόρισμα παιδιά.
Να πω ότι το rainbow είναι ο μόνος λόγος που δεν μπορώ να χαρώ την καλύτερη ποιότητα της εικόνας που μπορεί να δώσει ένας DLP, και έτσι έχω καταλήξει σε LCD.

Ο λόγος που έχω αναφέρει για ρυθμισμένο προβολέα είναι ότι μπορεί ο χ και ο ψ προβολέας να έχουν διαφορετικές ονομαστικές φωτεινότητες αλλά μετά από ρύθμιση να έχουν την ίδια φωτεινότητα(συνήθως δραματικά πιο χαμηλή) που σημαίνει ότι δεν πρέπει λαμβάνουμε υποψη τις ονομαστικές φωτεινότητες όταν συγκρίνουμε.

Παρομοίως 2 προβολείς μπορεί να έχουν την ίδια ονομαστική φωτεινότητα αλλά μετά από ρύθμιση, ο ένας να είναι πιο φωτεινός από τον άλλο. Και πάλι εδώ θα ήταν λάθος να υποθέσουμε ότι θα παρουσιάζουν rainbow με τον ίδιο τρόπο. Σαφώς του πιο φωτεινού το rainbow θα είναι πιο έντονο.

Browser said:
Στα παραπανω που παρεθεσες κι αναφερεις την ταχυτητα του τροχου, μπορει να ειναι τα ματια μου, αλλα στον 7700 που ειχα, οταν αλλαζα την ταχυτητα απο χ5 σε χ6 ( παντα σε pal υλικο ), δεν εβλεπα διαφορα.
Αντιθετα διαφορα ειδα , και μαλιστα αρκετη, σε τροχους με περισσοτερα segment χρωματος. ( 8720 ).
Αν και κατα τα άλλα ο 7700 είναι πολύ καλός, και εγώ έβλεπα μπόλικο rainbow. Δεν έχω δει τον 8720 αλλά απ´ ότι βλέπω έχει 2 επιπλέον τμήματα σκούρου πράσινου που μάλλον δεν είναι αυτός ο λόγος της μείωσης, αλλά κάτι άλλο στην κατασκευή του.

Browser said:
Επισης εντυπωση μου εκανε το γεγονος , οτι στους παραγοντες που παραθετεις δεν ειναι και το υψηλο contrast. Εχεις καμμια εμπειρια επ'αυτου?
Πιστεύω ότι το contrast από μόνο του δεν είναι παράγοντας. Αν 2, κατα τα άλλα εντελώς όμοιοι προβολείς, μπορούν να προβάλουν λευκό χρώμα με Α φωτεινότητα αλλά ο ένας από τους 2 έχει πιο καλό μαύρο, τότε φυσικά έχει καλύτερο contrast. Πιστεύω όμως ότι το rainbow που βλέπει ένα συγκεκριμένο άτομο θα είναι ακριβώς το ίδιο.

Αν κάποιος προβολέας όμως έχει πιο ψηλό contrast λόγω της πολύ ψηλής φωτεινότητας του τότε μάλλον θα έχει περισσότερο rainbow. Η κατάσταση περιπλέκεται με τον τρόπο που υπολογίζεται και το contrast. ON/OFF, ANSI, Ονομαστικό.

Απ' ότι έχω δει, συνήθως, όπως και στην φωτεινότητα, οι κατασκευαστές δεν αναφέρουν το contrast του προβολέα ρυθμισμένο για D65, αλλά ίσως μια μέγιστη τιμή με ρύθμιση που δεν συνίσταται για παρακολούθηση ταινιών.

Αυτό που αναφέρει ο Παναγιώτης πιο πάνω είναι ακριβώς αυτό που εννοώ, μειώνοντας το gain (δηλαδή τη φωτεινότητα) μειώνεται και το rainbow.

H παρουσία του masking αυτό που έκανε είναι να κάνει τις κόρες των ματιών να ανοίγουν περισσότερο και να εισπράττουν περισσότερο φως άρα και rainbow.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Συζητηση περι του φαινομενου Rainbow

Λουκάς said:
Αυτό που αναφέρει ο Παναγιώτης πιο πάνω είναι ακριβώς αυτό που εννοώ, μειώνοντας το gain (δηλαδή τη φωτεινότητα) μειώνεται και το rainbow.

H παρουσία του masking αυτό που έκανε είναι να κάνει τις κόρες των ματιών να ανοίγουν περισσότερο και να εισπράττουν περισσότερο φως άρα και rainbow.


Λουκά, να σου διευκρινίσω ότι το κατέβασμα του gamma gain των χρωμάτων έγινε για να ισορροπήσει ξανά το rgb και όχι για να μειωθεί το υπερβολικό contrast της εικόνας που θεωρώ ότι ήταν η αιτία για το ότι μας τύφλωνε ο προβολέας και βλέπαμε περισσότερο rainbow.

Αυτό που κατέβηκε κυρίως (και πολύ) ήταν το contrast του πάνελ DLP από το κρυφό μενού του 8700. Όσοι έχουν ή είχαν το συγκεκριμένο προβολέα το γνωρίζουν. Αν ανεβάσεις πολύ το contrast του πάνελ DLP επηρεάζεις άμεσα και σε μεγάλο βαθμό το rgb κυρίως στα ψηλά IRE. Υπάρχουν αρκετοί συνδυασμοί δηλαδή για να παίξεις όπως πρέπει μαύρο λευκό 16-235 με διαφορετικές τιμές contrast στο εξωτερικό μενού και διαφορετικές στο contrast του πάνελ DLP.