Stergito
Μέλος Σωματείου
Re: Απάντηση: GROUP TEST: Πικάπ
Υποκειμενικότατες απόψεις, τι να σου πω... άμα διαβάζεις επιλεκτικά και εθελοτυφλείς, έτσι είναι...
Μια και είναι απλά μαθηματικά μήπως θα μπορούσα να μάθω πώς ένα πικάπ με βελτιώσεις "στα σημεία" πήγε:
Το ράμπλ από -70 στο -78 (βελτίωση κατά πολλές φορές μια και μιλάμε για dB)
Το βάου φλάτερ απο 0,003 σε 0,001 δηλαδή βελτίωση 300%
Και την ακρίβεια απο 0,01 στο 0,002 δηλαδή 500% καλύτερη;
Η απάντηση είναι απλή: Μετράμε ότι και όπως γουστάρουμε. Λογαρισμό θα δώσουμε;
Για να εξηγηθώ περισσότερο άς πάρουμε κάτι σχετικά εύληπτο. Την ακρίβεια περιστροφής. Ένα πικάπ με ακρίβεια περιστροφής +-0,01 % γυρνάει το πλατώ απο 33,3367 έως 33,3300 πλήρεις περιστροφές το λεπτό (αν η μέτρηση είναι σε παράθυρο ενός λεπτού) κατά μέσον όρο.
Δεν αναφέρεται ποτέ και πουθενά αν το νούμερο αυτό επιτυγχάνεται με τη στιγμιαία ταχύτητα συνεχώς στο ίδιο νούμερο ή με συνεχείς διορθώσεις που προφανώς οδηγούν σε συνεχείς αυξομοιώσεις της ταχύτητας αλλά πετυχαίνουν καλό μέσο όρο μέσα στο παράθυρο της μέτρησης
Αν δεχθούμε ότι η απόλυτα ομαλή κυκλική κίνηση είναι άπιαστο όνειρο ακόμη και για το πιο εξελιγμένο ηλεκτροκίνητο μοτέρ λόγω των πόλων που αναγκαστικά έχει, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι είτε έχει μηχανισμό διόρθωσης με κρύσταλλο και διορθώνει συνέχεια τις αποκλίσεις (αφού συμβούν), είτε "στρογγυλεύει" τις συνεχείς ωθήσεις του (πολυ πολικού) μοτέρ με τη χρήση:
Α. μοτέρ χαμηλής ισχύος ώστε οι ωθήσεις να είναι κατα το δυνατόν ανεπαίσθητες
Β. Ιμάντα για περεταίρω απόσβεση των ωθήσεων και
Γ. Πλατώ με μεγάλη ροπή αδράνειας έτσι ώστε οι τυχόν ωθήσεις που φθάνουν εκεί να περνούν όσο το δυνατόν απαρατήρητες λόγω του δεύτερου νόμου του Νιούτον για τη στροφική κίνηση.
Τα τρία τελευταία σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό τα έχουν τα περισσότερα σύγχρονα πικάπ.
Το Technics αντίθετα έχει:
1. Ισχυρό κινητήρα και
2. Πλατώ σχετικά μικρής ροπής αδράνειας
Και αυτό διότι η σχεδόν ακαριαία έναρξη/ παύση και επίτευξη των επιθυμητών στροφών είναι ζητούμενο στους DJs.
Με φυσικό όμως επακόλουθο τις στιγμιαίες αυξομοιώσεις της ταχύτητας κάτι που ακούγεται εύκολα και παρότι τα κυκλώματα διόρθωσης τη διορθώνουν σε μέτρηση μεγάλου χρόνου δίνοντας εξαιρετικές μετρήσεις το κακό έχει ήδη γίνει.
Δεύτερο πιθανό επακόλουθο ή επίδραση του θορύβου του κινητήρα άμεσης οδήγησης ο οποίος βρίσκεται κάτω από το spindle επομένως όσο πλησιάζει η κεφαλή προς τα εκεί μπορεί να "μαζέψει" θόρυβο (ιδίως αν είναι γυμνή).
Επομένως δεν ξέρω για τα μαθηματικά, αλλά η Φυσική είναι εναντίον του Μι Κάπα δύο.
Βέβαια η άμεση οδήγηση έχει και μνημειώδεις υλοποιήσεις όπως η παρακάτω:
![]()
το κόστος τους όμως είναι τέτοιο που από τον τυχόν Έλληνα ιδιοκτήτη τέτοιου πικάπ μάλλον θα ζητούνταν να συνεισφέρει κατά μεγάλο ποσοστό στην κάλυψη του Εθνικού μας χρέους...
Υποκειμενικότατες απόψεις, τι να σου πω... άμα διαβάζεις επιλεκτικά και εθελοτυφλείς, έτσι είναι...