Τεχνικά ζητήματα και ανάλυση ειδικών λειτουργιών m4/3 σωμάτων και φακών

Μερικά tips για αστροφωτογραφια με μηχανή ΟΜ (και όχι μόνο)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Like
Reactions: cacau
Επίκαιρο, αρκεί να βρίσκεσαι κάπου χωρίς φωτορύπανση...
εσυ ως συνταξιουχος μπορεις να το απολαυσεις , καπου θα κλεψεις χρονο και θα μας βαλεις σε πειρασμο ;)
 
Να επισημάνω μια ρύθμιση στα μενού που είναι σημαντική όταν κάνουμε το αυτόματο macro focus stacking σε όσες φυσικά μηχανές ΟΜ/Olympys έχουν αυτή τη δυνατότητα.

Θα ψάξουν στις ρυθμίσεις της μηχανής τους να βρουν την προτεραιοτητα που δίνει η μηχανή σε ριπή ,

Στην ΟΜ1.2 είναι στο Menu > 1 > 8 > Image Stabilisation. Έχει δυο επιλογές : IS priority or Fps priority.
Στην ΟΜ1 ονομάζεται η ρύθμιση στο menu Burst Mode Image Stabilisation και αν θυμάμαι καλά και στα παλαιότερα σωματα ΕΜ1.2/1.3/ΟΜ5

Γενικά υπάρχουν δυο επιλογές FPS Priority και ΙS Priority , διαλέγουν την πρώτη γιατί σε περίπτωση που διαλέξουν τη δεύτερη η μηχανή στις 10-15 φωτό που τραβάει για να φτιαξει το συντεθιμενο αρχείο αργεί γιατί προσπαθεί σε κάθε λήψη να ξανασταθεροποιήσει τη μηχανή και τελικά πετυχαίνει το ανάποδο , μεγαλύτερη μικρό μετακίνηση και γενικα χειρότερο αποτέλεσμα

Φυσικά για να ειναι πετυχημένο το focus stacking πρέπει να υπάρχει κι μια αξιοπρεπής ταχύτητα κλείστρου ωστε να φτύσει γρήγορα την ριπή των 15 φωτό η μηχανή.

Πολύ καλή δουλειά γίνεται με το αυτόματο focus stacking και για πιο μακρινές λήψεις macro για έντομα, πεταλούδες κλπ. με τους τηλεφακούς 300/4 pro, 100-400mm που έχουν δυνατότητα ψευδόmacro
 
Tο πιο safe update στο firmware για τις μηχανές της Olympus/OM (όσες το υποστηρίζουν) είναι κατά τη γνώμη μου μέσω αέρα με το κινητό και το app της ΟΜDS ΟiShare , απαραίτητα κρατάς την κάρτα μέσα γιατί αλλιώς δεν προχωρά αφού την χρησιμοποιει για να κατεβάσει το firmware και μετά να το αντιγράψει στην μηχανή . Συνήθως σου περνά και τις ρυθμίσεις όταν ξαναμπεις στην εφαρμογή στο τέλος , αν δεν το κάνει γιατί κάτι μπορεί να κολλήσει η δικη μου πρόταση είναι να κρατά κάποιος ένα σετ αποθηκευμένο πριν ξεκινήσει το update

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Πώς ρυθμίζουμε το AEL για την έκθεση
 
Όπως ισως είδατε σε άλλα νήματα, παρέλαβα πρόσφατα ένα m.zuiko 60mm/f2.8 και αφού εφήρμοσα τις ρυθμίσεις που κατά καιρούς έχει αναφέρει ο "m4/3 αρχιερέας" Κώστας, "πήρα το κολάει" και σπανίως έχω αποτυχημένες προσπάθεις focus stacking.

Η ΟΜ5 είναι λίγο "κομένη" σε σχέση με την ΟΜ1 αφού τραβάει μόνο 8 λήψεις αντί για 16, αλλά παρόλα αυτά τα αποτελέσματα είναι ικανοποιητικά - ειδικά για τεμπέληδες σαν εμένα, που βαριόνται αφόρητα να συνδυάσουν 200 λήψεις στο τρίποδο -> υπολογιστής κ.λπ.-κ.λπ.

Επίσης το "ghosting" που παρουσιάζεται σε κάποιες λήψεις - ειδικά κόντρα στο φως - μπορεί να παράξει ορισμένα ενδιαφέροντα αποτελέσματα, ανάλογα και με τα γούστα βέβαια.

Η πρώτη είναι μια από τις 8 λήψεις που χρησιμοποιήθηκαν για να πρκύψει η δεύτερη (το ελαφρύ κροπ είναι αυτόματο κατά την διαδικασία):

P2010205_WM_3000.JPG

Τα περιγράμματα των bubbles είναι καθαρά μεν αλλά το βάθος πεδίου περιορισμένο...



εδώ το αποτέλεσμα του "στοιβάγματος":

P2010209_WM_3000.JPG

Τα περιγράμματα έχουν έντονο ghosting όπως και οι δροσοσταλίδες, ενώ το βάθος πεδίου είναι αυξημένο, γενικώς μια κατάσταση που μπορεί να αρέσει ή όχι - ανάλογα τα γούστα.


Κάποιες φορές το στίβαγμα πάει αλλιώς - πιο κλασσικά, πιθανόν διαφορετική πρόσπτωση φωτός? Κάποιο ανεπαίσθητο αεράκι στην προηγούμενη? Καλύτερη λειτουργία του ibis στην αποκάτω? Ενδιαφέροντα αποτελέσματα σε κάθε περίπτωση:

P2010218_WM_3000.JPG
 
Last edited:
  • Like
Reactions: kbouk