Tι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Τυχαίο ότι η Aegean ψωνίζει Airbus? Από ότι διαβάζω κάτι παίζει με αισθητήρες που δίνουν εντολή για καθοδική πορεία ενώ πρέπει να γίνει το ανάποδο.
Τώρα οι Κινέζοι που τα καθηλωσαν καλά έκαναν καθώς δύο πτωσεςι σε 5 μήνες με ίδιο τύπο λίγα λεπτά μετά την απογείωση έχει ομοιότητες.
Φυσικά παίζονται και παιχνίδια με την Αμερική. Μην ξεχνάμε το κυνήγι που κάνει η Αμερική στην κινεζική Huawei.

Στάλθηκε από το Mi Note 3 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

δεν πρέπει να είναι τυχαίο, αλλά άσχετο με το ατύχημα. Μια εταιρεία προσέχει πολύ το κόστος των σέρβις και το είδος των αεροσκαφών που έχουν οι άλλες εταιρείες στη συμμαχία. Και η Lufthansa, Swiss, Austrian έχει για τις μεσαίες αποστάσεις μόνο Airbus.
 
Re: Απάντηση: Re: Tι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Διεκδικεί το ρεκόρ από τους ιστορικούς "Κομήτες" της De Havilland.


Αυτά έκαναν την παρθενική πτήση τους το 1952 και μέχρι τον Μάρτιο του 1954 είχαν 3 δυστυχήματα.

Τότε καθηλώθηκαν όλα στο έδαφος, έγινε τεράστια έρευνα και η αιτία που βρέθηκε ήταν η κόπωση του μετάλλου λόγω των συνεχών μεταβολών της πίεσης για την οποία οι μηχανικοί δεν είχαν τότε ιδέα...

Τα παραπάνω ίσως να έδωσαν και την ευκαιρία στη Boeing να επικρατήσει στις υπερατλαντικές πτήσεις με το 707

Το 737 MAX έκανε την παρθενική πτήση του το 2017.

Κοντά είναι...

έχεις δίκιο, υπάρχει το προηγούμενο του comet και με χειρότερο ιστορικό,
(αν και τότε αυτά τα πράματα ήταν ακόμα στην αρχή τους )
 
Φίλος φαντάρος που υπηρετούσε σε Πτέρυγα Μάχης μου είχε πει πως πριν από πτήση - έλεγχο έπεφταν κάμποσα εξαρτήματα. Είναι τόσο πολύπλοκα σαν μηχανήματα που δε το φανταζόμαστε. Όταν είδα από κοντά F16 σε επίσκεψή μου κατάλαβα τι εννοούσε.
 
Οι δύο εταιρίες δεν είναι και πρότυπα ασφάλειας και εκπαίδευσης... Κυρίως το δεύτερο. Διάβασα ότι στο 737MAX έχει μια σημαντική διαφορά ο έλεγχος ενός κρίσιμου υποσυστήματος ασφαλείας. Ένας πιλότος που μπαίνει σε 737ΜΑΧ από 737NG (το προηγούμενο μοντέλο) θα αντιδράσει λάθος σε περίπτωση που συμβεί το συγκεκριμένο πρόβλημα. Λυπάμαι, αλλά δεν θυμάμαι τις λεπτομέρειες...
 
Οι δύο εταιρίες δεν είναι και πρότυπα ασφάλειας και εκπαίδευσης... Κυρίως το δεύτερο. Διάβασα ότι στο 737MAX έχει μια σημαντική διαφορά ο έλεγχος ενός κρίσιμου υποσυστήματος ασφαλείας. Ένας πιλότος που μπαίνει σε 737ΜΑΧ από 737NG (το προηγούμενο μοντέλο) θα αντιδράσει λάθος σε περίπτωση που συμβεί το συγκεκριμένο πρόβλημα. Λυπάμαι, αλλά δεν θυμάμαι τις λεπτομέρειες...

"Στο επίκεντρο της έρευνας της συντριβής της πτήσης της Lion Air τον Οκτώβριο ήταν ένα νέο σύστημα ασφαλείας που εγκαταστάθηκε στο αεροπλάνο MAX 8, το Maneuvering Characteristics Augmentation System ή πιο απλά (MCAS), το οποίο ρίχνει αυτομάτως την μύτη του αεροπλάνου προς το κάτω αν τα δεδομένα που υπάρχουν δείχνουν ότι βρίσκεται σε κίνδυνο....

Στην συγκεκριμένη πτήση το σύστημα ανταποκρίθηκε σε λανθασμένα δεδομένα, τα οποία έδειχναν ότι η κλίση της μύτης ήταν μεγαλύτερη από ό,τι συνέβαινε στην πραγματικότητα και κατά συνέπεια ότι το αεροσκάφος κινδύνευε.

Οι πιλότοι έδωσαν "μάχη" στη συνέχεια με τα αυτοματοποιημένα συστήματα του αεροσκάφους, προσπαθώντας να αναστρέψουν την κατάσταση, που προκλήθηκε λίγα λεπτά μετά την απογείωση. Η Boeing υποστήριξε ότι οι πιλότοι θα έπρεπε να είχαν αντιληφθεί ότι το εν λόγω σύστημα ήταν σε λειτουργία και να το απενεργοποιήσουν.

Όλοι οι πιλότοι θα έπρεπε να έχουν εκπαιδευτεί σε αυτή τη λειτουργία μετά την Lion Air. H Boeing έκανε κάτι πολύ ασυνήθιστο για κάθε κατασκευαστή. Έστειλε μια ανακοίνωση έκτακτης ανάγκης σε όλες τις αεροπορικές εταιρίες, λέγοντάς τους ότι έπρεπε να σιγουρευτούν ότι εκπαίδευσαν τους πιλότους στη διαδικασία απενεργοποίησης του συστήματος" τόνισε η Schiavo.

https://www.news247.gr/kosmos/ethiopian-airlines-anasyrthikan-mayra-koytia-boeing-737.6701576.html
 
Πρέπει να έχουν γίνει αρκετά δυστυχήματα με κοινό τόπο την αντίδραση των πιλότων στα διάφορα συστήματα προστασίας για απώλεια στήριξης.
 
A γειά σου!

Αυτό όμως δεν κάνει το αεροπλάνο προβληματικό ή αναξιόπιστο αλλά την εκπαίδευση κάποιων πιλότων ελλειμματική.
 
Το προβληματικό σε αυτά που διαβάζω, είναι ότι στην περίπτωση του MAX πρόκειται για σύστημα που επενεργεί στο αεροσκάφος διαρκώς, ακόμη και κατά όταν ο αυτόματος πιλότος είναι απενεργοποιημένος. Ένας χαλασμένος αισθητήρας και ....

Πόσες πτήσεις έχουν πέσει από έναν απλό χαλασμένο αισθητήρα. Πχ η πτήση της Air France πάνω από τον Ατλαντικό πριν λίγα χρόνια.
 
Λογική συνέπεια της συνεχόμενης πρόσθεσης περιπλοκότητας στα συστήματα ώστε να είναι όλο και πιο αυτόματα.

Πως το είχε πει ο Άνταμς για ένα πολιτισμό εξαιρετικά προχωρημένο και τόσο εξειδικευμένο που για να καθαρίσει κάποιος το ακουστικό ενός τηλεφώνου έπρεπε να έχει σπουδάσει την ειδικότητα αυτή?

Ε καταλάβανε κάποια στιγμή ότι ξεφύγανε τόσο πολύ που καταντούσε γελοίο να ζητάνε να σπουδάσει ένας άνθρωπος προκειμένου να μπορεί να καθαρίσει το ακουστικό ενός τηλεφώνου.

Οπότε αποφασίσανε να την καταργήσουν την ειδικότητα.

Ο πολιτισμός αυτός εξαφανίστηκε μετά από μια άκρως επιθετική και θανατηφόρα ασθένεια που μεταδιδόταν από τα ακουστικά τηλεφώνου.
 
Κοινό χαρακτηριστικό επίσης των δύο πτήσεων με 737 MAX και της Air France πάνω απ' τον Ατλαντικό ήταν ότι ηταν νύχτα, αν ήταν μέρα θα καταλάβαιναν καλύτερα ότι το αεροσκάφος δεν πήγε να στολάρει ώστε το αυτόματο σύστημα να ρίξει τη μύτη...
Μεγάλο ποσοστό των αεροπορικών δυστυχημάτων οφείλεται σε λάθη των πιλότων ή/και σε ελλειπή εκπαίδευση...
 
Στην περίπτωση της Air France το αεροπλάνο έπεφτε και οι πιλότοι δεν το είχαν καταλάβει...
 
Απάντηση: Re: Tι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Στην περίπτωση της Air France το αεροπλάνο έπεφτε και οι πιλότοι δεν το είχαν καταλάβει...

Το ανέφερα γιατί η ρίζα του προβλήματος ήταν κι εκεί οι λανθασμένες ενδείξεις αισθητήρα (λόγω πάγου)
 
Re: Απάντηση: Re: Tι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Το ανέφερα γιατί η ρίζα του προβλήματος ήταν κι εκεί οι λανθασμένες ενδείξεις αισθητήρα (λόγω πάγου)

Τραγική ειρωνεία.... το σύστημα (που μάλλον φταίει) της boing θα έσωζε το αεροπλάνο της air France.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Tι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Τραγική ειρωνεία.... το σύστημα (που μάλλον φταίει) της boing θα έσωζε το αεροπλάνο της air France.

Ίσως γι αυτό το πρόσθεσαν...
 
δεν ξέρουμε ακόμη τι έφταιξε,

υπόνοιες ότι υπάρχει "θέμα" με το συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους πάντως υπάρχουν,
πολλές χώρες τα έχουν καθηλώσει ή απαγόρευσαν να πετάνε πάνω από τον εναέριο χώρο τους,

ανάμεσά τους και χώρες με στενές σχέσεις με ΗΠΑ, όπως η Αυστραλία και το ΗΒ
(γιατί θα μπορούσε να υποθέσει κανείς ότι στην απόφαση άλλων πχ των κινέζων, παίζουν και άλλοι λόγοι)
 
Re: Απάντηση: Tι γίνεται με τα αεροπλάνα???


Ναι πολύ σημαντική εξέλιξη....

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) αποφάσισε να αναστείλει όλες τις πτήσεις των Boeing 737-8 και 737-9 στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο, αρχής γενομένης από τις 21.00 ώρα Ελλάδας, στον απόηχο της αεροπορικής τραγωδίας της Κυριακής στην Αιθιοπία.


Φαντάζεστε τί έχει να γίνει αν αναφερθεί έστω κακή λειτουργία και σε τρίτο;
 
Re: Απάντηση: Tι γίνεται με τα αεροπλάνα???


Λογικό είναι, το παράλογο θα ήταν να συνεχίζαν σαν μη συμβαίνει τίποτα.
Ας κάνουν δοκιμαστικές πτήσεις ξανά από την αρχή, ας βελτιώσουν την εκπαίδευση των πιλότων. Φαίνεται να υπάρχει ένα κενό στις τεχνολογικές καινοτομίες του αεροπλάνου και στο πως πρέπει να τις διαχειριστούν οι πιλότοι. Λογικά το αεροσκάφος δεν θα έπεφτε αν ο πιλότος ήταν έτοιμος να αντιμετωπίσει τις αντιδράσεις του αεροπλάνου.
Εμείς δεν ξέρουμε καν αν το σύστημα που είχε για βύθιση της μύτης μπορούσε να απενεργοποιηθεί δεν ξέρουμε πολλά δεδομένα.
Μέχρι τώρα κατηγορούσαν την Boeing ότι είναι πολύ "χειροκίνητη" σε σχέση με την Airbus που είχε φιλοσοφία τελείως αυτόματα όλα.
Ο θεός να φυλάει τον κόσμο, χρειάζονται μάλλον τεράστιες επενδύσεις σε δοκιμές, δεν έγιναν μάλλον όσες έπρεπε. Και επενδύσεις σε εκπαίδευση των χειριστών.

Eδώ υπάρχουν κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες.
https://theaircurrent.com/aviation-...Rxm7KhUeqnekD2DH_XTI7Fox2OEJe23f0LivfGVNLUeQY