ε ναι! δεν ειναι μονο το παλιο-νεο που μετρα.
σαφως αν η κλαση ειναι διαφορετικη, τοτε το νεο ανωτερης κλασης θα ειναι καλυτερο εργαλειο απο το παλιοτερο.
διαβασα προσφατα ενα αρθρο για εναν ελληνα ταξιτζη που εκανε στη ζωη του 4,1 εκατομμυρια χιλιομετρα με ενα μονο ταξι (!) παγκοσμιο ρεκορ.
την μερσεντες την παλια που ειχε τα καθετα φαναρια (οντως κτηνος αντοχης)
μπορει κανεις να φανταστει ενα σημερινο αμαξι, οσο καλα και αν το συντηρησεις να κανει τοσα χιλιομετρα?
και μαλιστα η "γρια" τα εκανε στους τοτε δρομους τους γεματους λακουβες!
ισως μονο μια σημερινη RR ή μια κορυφαια μπεντλεη να μπορουσαν να βγαλουν τοσα χιλιομετρα και αυτο με επιφυλλαξη
βλεπω λοιπον οτι και εσυ και εγω εχουμε δικιο. μαλλον την τοτε ποιοτητα μονο οι πανακριβες σημερα κρατουν
το απλα καλο εργαλειο του "τοτε" σημερα πρεπει να ανεβεις στην κορυφη των τιμων για να το βρεις
σαφως ομως οι μερσεντες οι σημερινες δεν μπορουν να βγαλουν τοσα χιλιομετρα
ισως αναλογικα και τα καλα εργαλεια "τοτε" να κοστιζαν τιμες παρομοιες με τις σημερινες κορυφες αναλογικα με το μισθο. δεν νομιζω ομως αλλά και δεν ξερω...
σιγουρα τα "τοτε" a/c ηταν γκραδες που λεμε. αντοχικα
το ιδιο και τα τοτε καλα αμαξια, τα καλα εργαλεια κλπ
και σημερα αυτη την ποιοτητα, την βρισκεις μονο σε πανακιβα κομματια
αλλά αφου σου αρεσουν οι ιστοριες θα σου πω αλλη μια

πολλοι ανταγωνιστες μας μπηκαν στη πορεια. μας αντεγραψαν πολλοι. και αν και υπηρχαν πατεντες, στην ελλαδα αυτα ειναι περισσοτερο για πλακα. το κρατος ειναι μπαχαλο
κατι ομως τα δικαστηρια, κατι η αγνοια του ποσο μπαχαλο ειναι το κρατος, πολλοι σταματησαν.
απο την αλλη ομως, κατι τα λαθη πατερα και μπαρμπα, καποιοι λιγοι ξεφυγαν.
εις εξ αυτων προτιμησε να φτιαξει ενα μηχανημα τελειως διαφορετικο προκειμενου να ξεφυγει απο τις πατεντες
ετσι εφτιαξε ενα πολυ βαρυ, πολυ ποιοτικο ομως. ενα προιον πρεπει να ειναι και χρηστικο πανω απο ολα.
το δικο του δεν ηταν. ηταν πολυ βαρυ, δεν μπορουσες να το κουμανταρεις ευκολα, να το ανεβοκατεβασεις στην καροτσα του αγροτικου κλπ
δουλευε αργα, δεν παθαινε τιποτα. και φυσικα πολυ ακριβοτερο. εκανε ομως καλη δουλεια, και ηταν κορυφαιας αντοχης.
παντα υπαρχουν πελατες που θα αγορασουν το ακριβοτερο ακομα και αν δεν τους βολευει. ή πελατες που ξερουν το γιατι το πληρωνουν και ας μην τους βολευει τοσο πολυ
για να μπορεσει να κρατηθει στην αγορα, τον βοηθησε και το μπακραουντ του, εφτιαχνε μονο 300 κομματια το χρονο εκ των οποιων ηταν ολα προ-πωλημενα
οταν ο πατερας μου με τον μπαρμπα μου ηρθαν χρονιες που φτιαξαμε αθροιστικα 2.500 + κομματια
τι εκανε λοιπον αυτος? (δυο αδερφια). δεν ειχαν εργατες, εφτιαχναν με τις γυναικες τους βοηθους, ολο το χρονο σιγα σιγα ολα μεσα στο μαγαζι τους. τα εργαλεια τους
εμενα οταν η ζητηση με ξεπερνουσε εδινα φασον σε άλλα μηχανουργεια.
μπορει η αγορα να καιγοταν αλλά αυτοι στο τζογο τους. και καλα εκαναν. δεν σηκωναν τιμες, (δεν μπορουσαν αλλωστε αφου ηταν ολα συμφωνημενα), δεν αλλαζαν ρυθμο παραγωγης
αυτο μπορουσαν αυτο εκαναν
ετσι εβγαζαν καλα λεφτα. εγω, ο μπαρμπας μου και αλλοι κλεισαμε καποια στιγμη. χρεοκοπια, οταν μπηκαν στην αγορα οι βουλγαροι και οι τουρκοι.
επειτα βγηκαν αλλοι στη πορεια και μεγαλωσαν . που και αυτοι θα κλεισουν αλλά δεν το ξερουν ακομα
σου λεω οτι ο συγκεκριμενος ειναι ισως ο μονος που θα μεινει. ποτε δεν θα αγορασει κανεναν, ποτε δεν θα κατακτησει την αγορα. αλλά δεν θα κλεισει λογικα. και ειναι ο μακροβιοτερος κατασκευαστης που υπαρχει τωρα πια στην αγορα.
ακομα ομως και αυτος, την ποιοτητα του την εριξε συνολικα. και σε καποια σημεια σαφως πολυ.
εξακολουθει ομως να ειναι πολυ ανωτερος ποιοτικα απο τους υπολοιπους.
το σκεπτικο του ηταν απλο. χοντρικα σκεφτηκαν, ειμαστε δυο οικογενειες, θελουμε για να περναμε καλα 45.000 το χρονο ο καθενας αρα 90 χιλιαρικα κερδος
δια 300 κομματια, θελουμε περιπου 300 ευρω κερδος το κομματι . (υπερβολικο μεν αλλά αφου τον παιρνει τοτε οκ)
αφου δεν εχουμε εργατικα και ειμαστε οι ιδιοι εργατες , ολα καλα
κανενας δεν ασχολειται να τον αντιγραψει και για τον λογο οτι το εργαλειο του ειναι πιο περιπλοκο οπότε τον αντιγραφεα τον ενδιαφερει να αντιγραψει κατι ευκολο και γρηγορο
καπως ετσι λειτουργουν αναλογικα και οι μικρες εξειδικευμενες εταιριες του εξωτερικου ιδιαιτερα της ιαπωνιας αλλά και της ευρωπης
εταιριες "αγνωστες" στο ευρυ κοινο που φτιαχνουν ομως εξαιρετικα κομματια
ολες οι υπολοιπες ομως, ακομα και οι καλες εξαγοραστηκαν και εμεινε μονο το ονομα ισως...