Τιμή Κιλοβατώρας

Αν κάποιος σκέφτεται ότι τι ωραία που ήταν όταν είχα την κρατική ΔΕΗ που είχε μια οικονομική τρύπα από εδώ ως το διάστημα την οποία κάλυπτε ο κρατικός προϋπολογισμός με τους φόρους μας, τότε δεν έχω να πω τίποτα παραπάνω...
Η οικονομικη αυτη τρυπα, που οντως υπηρχε, οφειλοταν στο καυσιμο και τις τεχνικες που χρησιμοποιουσε η ΔΕΗ για την παραγωγη η στην οικονομικη διαχειριση απο αυτους που και σημερα διαχειριζονται αλλα και στο μελλον θα διαχειριζονται το όποιο καυσιμο και τις όποιες τεχνικες ?
 
Η οικονομικη αυτη τρυπα, που οντως υπηρχε, οφειλοταν στο καυσιμο και τις τεχνικες που χρησιμοποιουσε η ΔΕΗ για την παραγωγη η στην οικονομικη διαχειριση απο αυτους που και σημερα διαχειριζονται αλλα και στο μελλον θα διαχειριζονται το όποιο καυσιμο και τις όποιες τεχνικες ?
Επίσης ενώ ο λιγνίτης ήταν εθνικός πλούτος πάντα ακόμη και μετά την ιδιωτικοποίηση είχε μηδενικό κόστος για την εταιρία, κοινώς ο φυσικός πόρος χαριζόταν στη ΔΕΗ. Η επιδότηση δηλαδή ήταν ουσιαστικά στο θεό για τη λιγνιτοπαραγωγή. Θα μπορούσε μια άλλη κατάσταση απλά να εξορύσει και να πουλάει ειδικά στο παρελθόν και να διασφαλίζει ένα εξτρά συναλλαγματικό έσοδο από διεθνείς αγορές.
Το ότι έχουν εμπλακεί αρκετές εταιρίες με ιδιόκτητες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής έχει αυξήσει σημαντικά και συνολικά το επίπεδο τεχνικής και οικονομικής διαχείρισης γιατί όλοι θέλουν να βγάλουν κέρδος στο μέγιστο δυνατό βαθμό και δεν υπάρχει περίπτωση να ξέρουν ότι κάτι μπορεί να βελτιωθεί και να μην το κάνουν.
 
Last year.
Τώρα μας νοιάζει πως θα γίνει πιο δυνατό το ΑΙ χωρίς να κοιτάμε τι επιπτώσεις έχει στο περιβάλλον.
Είναι Arms Race, οπότε προφανώς ισχύει για κάποιες χώρες, αλλά όχι για όλες.

Αν θέλουμε πάντως να είμαστε σωστοί, η χείριστη πάντως περίπτωση δεν είναι κάρβουνο/πετρέλαιο κλπ αλλά φυσικό αέριο που είναι καύσιμο μετάβασης ακόμη και στην ΕΕ της πιο αυστηρής νομοθεσίας. H πλειονότητα των datacenter έχει PPAs για πράσινη ενέργεια. Βέβαια εξαντλείται η ανανεώσιμη ενέργεια για τα datacenters και όλοι άλλοι καταναλώνουμε ότι μείνει (κάρβουνο κλπ).

Επειδή έτσι και αλλιώς η υπάρχουσα ενέργεια δεν φτάνει, μάλλον θα γίνει ένας χαμός με φυσικό αέριο και σιγά σιγά θα πάμε σε μικρά πυρηνικά και περισσότερες ΑΠΕ. Κανείς δεν σκέφτεται να επαναφέρει κάρβουνα και μαζούτ και άλλα τέτοια καύσιμα.

Το ότι το datacentet στο Dallas δεν είχε τα φίλτρα εξαρχής που επιβάλει η ομοσπονδιακή νομοθεσία είναι άλλο θέμα. Γιατί τα φίλτρα θα μπουν καθυστερημένα, θα πληρωθούν τα πρόστιμα και νομικά το ζήτημα θα κλείσει. Αυτό που δεν κλείνει έτσι εύκολα είναι η υποβάθμιση της υγείας των γύρω πληθυσμών.
 
  • Like
Reactions: anderm
Το ότι έχουν εμπλακεί αρκετές εταιρίες με ιδιόκτητες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής έχει αυξήσει σημαντικά και συνολικά το επίπεδο τεχνικής και οικονομικής διαχείρισης γιατί όλοι θέλουν να βγάλουν κέρδος στο μέγιστο δυνατό βαθμό και δεν υπάρχει περίπτωση να ξέρουν ότι κάτι μπορεί να βελτιωθεί και να μην το κάνουν.
Καμμια αντιρρηση στην εξελιξη... δεν θα καιμε καρβουνο εσαει, αλλα θα πρεπει να υπαρχει καπου στα ψιλα γραμματα και ο ορος δημοσιο/κοινωνικο αγαθο με μια στοιχειωδη περιγραφη.
Αλλοιως να το κλεισουμε το μαγαζι εντελως και να γυρισουμε στην ανταλλακτικη οικονομια συνολικα και οχι μονο εκει που συμφερει, αυτους που συμφερει.... που εδω που τα λεμε ειμαστε ηδη στα μισα του δρομου εδω στην ελλαδα (και οχι μονο φυσικα), εξ ου και η μαυρη οικονομια στα υψη (ο ορισμος της ανταλλακτικης οικονομιας αν το δεις λιγο ρομαντικα).
 
Σε αυτό το φόρουμ, κάποτε, όταν τελείωναν τα επιχειρήματα άρχιζαν οι επιθέσεις ad hominem, παραλλαγή του οποίου είναι το "δεν ξέρεις εσύ γιατί δεν ζεις εδώ/δεν έχεις παιδιά/έχεις λεφτά" κλπ. Οι εποχές αυτές περάσαν ανεπιστρεπτί, το ποιος έχει να πει κάτι σε κάποιο θέμα δεν έχει καμία σχέση με το που μένει. Όποιου δεν του αρέσει καλά θα κάνει να βρει άλλο μέσο ως διέξοδο.

σαφως κι εχει νοημα το που μενει καποιος... αλλα προφανως αυτο το νημα θα εχει πολιτικες και αλλες προεκτασεις οποτε δεν εχει νοημα να συνεχισουμε, θα ειμαστε off topic.

ΟΛΑ ειναι θεμα πολιτικης, οποτε θα ειμαστε συνεχως ακυροι σ αυτο το φορουμ.
 
Το ότι το datacentet στο Dallas δεν είχε τα φίλτρα εξαρχής που επιβάλει η ομοσπονδιακή νομοθεσία είναι άλλο θέμα. Γιατί τα φίλτρα θα μπουν καθυστερημένα, θα πληρωθούν τα πρόστιμα και νομικά το ζήτημα θα κλείσει. Αυτό που δεν κλείνει έτσι εύκολα είναι η υποβάθμιση της υγείας των γύρω πληθυσμών.

Μπρος στα κάλη τι είναι ο πόνος έλεγε η γιαγιά μου...
Όπως ακριβώς τα λες, δεν έλυσε κανένα πρόβλημα το όποιο πρόστιμο έπεσε.