Τιμή Κιλοβατώρας

Αν κάποιος σκέφτεται ότι τι ωραία που ήταν όταν είχα την κρατική ΔΕΗ που είχε μια οικονομική τρύπα από εδώ ως το διάστημα την οποία κάλυπτε ο κρατικός προϋπολογισμός με τους φόρους μας, τότε δεν έχω να πω τίποτα παραπάνω...
Η οικονομικη αυτη τρυπα, που οντως υπηρχε, οφειλοταν στο καυσιμο και τις τεχνικες που χρησιμοποιουσε η ΔΕΗ για την παραγωγη η στην οικονομικη διαχειριση απο αυτους που και σημερα διαχειριζονται αλλα και στο μελλον θα διαχειριζονται το όποιο καυσιμο και τις όποιες τεχνικες ?
 
Η οικονομικη αυτη τρυπα, που οντως υπηρχε, οφειλοταν στο καυσιμο και τις τεχνικες που χρησιμοποιουσε η ΔΕΗ για την παραγωγη η στην οικονομικη διαχειριση απο αυτους που και σημερα διαχειριζονται αλλα και στο μελλον θα διαχειριζονται το όποιο καυσιμο και τις όποιες τεχνικες ?
Επίσης ενώ ο λιγνίτης ήταν εθνικός πλούτος πάντα ακόμη και μετά την ιδιωτικοποίηση είχε μηδενικό κόστος για την εταιρία, κοινώς ο φυσικός πόρος χαριζόταν στη ΔΕΗ. Η επιδότηση δηλαδή ήταν ουσιαστικά στο θεό για τη λιγνιτοπαραγωγή. Θα μπορούσε μια άλλη κατάσταση απλά να εξορύσει και να πουλάει ειδικά στο παρελθόν και να διασφαλίζει ένα εξτρά συναλλαγματικό έσοδο από διεθνείς αγορές.
Το ότι έχουν εμπλακεί αρκετές εταιρίες με ιδιόκτητες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής έχει αυξήσει σημαντικά και συνολικά το επίπεδο τεχνικής και οικονομικής διαχείρισης γιατί όλοι θέλουν να βγάλουν κέρδος στο μέγιστο δυνατό βαθμό και δεν υπάρχει περίπτωση να ξέρουν ότι κάτι μπορεί να βελτιωθεί και να μην το κάνουν.
 
Last year.
Τώρα μας νοιάζει πως θα γίνει πιο δυνατό το ΑΙ χωρίς να κοιτάμε τι επιπτώσεις έχει στο περιβάλλον.
Είναι Arms Race, οπότε προφανώς ισχύει για κάποιες χώρες, αλλά όχι για όλες.

Αν θέλουμε πάντως να είμαστε σωστοί, η χείριστη πάντως περίπτωση δεν είναι κάρβουνο/πετρέλαιο κλπ αλλά φυσικό αέριο που είναι καύσιμο μετάβασης ακόμη και στην ΕΕ της πιο αυστηρής νομοθεσίας. H πλειονότητα των datacenter έχει PPAs για πράσινη ενέργεια. Βέβαια εξαντλείται η ανανεώσιμη ενέργεια για τα datacenters και όλοι άλλοι καταναλώνουμε ότι μείνει (κάρβουνο κλπ).

Επειδή έτσι και αλλιώς η υπάρχουσα ενέργεια δεν φτάνει, μάλλον θα γίνει ένας χαμός με φυσικό αέριο και σιγά σιγά θα πάμε σε μικρά πυρηνικά και περισσότερες ΑΠΕ. Κανείς δεν σκέφτεται να επαναφέρει κάρβουνα και μαζούτ και άλλα τέτοια καύσιμα.

Το ότι το datacentet στο Dallas δεν είχε τα φίλτρα εξαρχής που επιβάλει η ομοσπονδιακή νομοθεσία είναι άλλο θέμα. Γιατί τα φίλτρα θα μπουν καθυστερημένα, θα πληρωθούν τα πρόστιμα και νομικά το ζήτημα θα κλείσει. Αυτό που δεν κλείνει έτσι εύκολα είναι η υποβάθμιση της υγείας των γύρω πληθυσμών.
 
  • Like
Reactions: anderm
Το ότι έχουν εμπλακεί αρκετές εταιρίες με ιδιόκτητες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής έχει αυξήσει σημαντικά και συνολικά το επίπεδο τεχνικής και οικονομικής διαχείρισης γιατί όλοι θέλουν να βγάλουν κέρδος στο μέγιστο δυνατό βαθμό και δεν υπάρχει περίπτωση να ξέρουν ότι κάτι μπορεί να βελτιωθεί και να μην το κάνουν.
Καμμια αντιρρηση στην εξελιξη... δεν θα καιμε καρβουνο εσαει, αλλα θα πρεπει να υπαρχει καπου στα ψιλα γραμματα και ο ορος δημοσιο/κοινωνικο αγαθο με μια στοιχειωδη περιγραφη.
Αλλοιως να το κλεισουμε το μαγαζι εντελως και να γυρισουμε στην ανταλλακτικη οικονομια συνολικα και οχι μονο εκει που συμφερει, αυτους που συμφερει.... που εδω που τα λεμε ειμαστε ηδη στα μισα του δρομου εδω στην ελλαδα (και οχι μονο φυσικα), εξ ου και η μαυρη οικονομια στα υψη (ο ορισμος της ανταλλακτικης οικονομιας αν το δεις λιγο ρομαντικα).
 
Σε αυτό το φόρουμ, κάποτε, όταν τελείωναν τα επιχειρήματα άρχιζαν οι επιθέσεις ad hominem, παραλλαγή του οποίου είναι το "δεν ξέρεις εσύ γιατί δεν ζεις εδώ/δεν έχεις παιδιά/έχεις λεφτά" κλπ. Οι εποχές αυτές περάσαν ανεπιστρεπτί, το ποιος έχει να πει κάτι σε κάποιο θέμα δεν έχει καμία σχέση με το που μένει. Όποιου δεν του αρέσει καλά θα κάνει να βρει άλλο μέσο ως διέξοδο.

σαφως κι εχει νοημα το που μενει καποιος... αλλα προφανως αυτο το νημα θα εχει πολιτικες και αλλες προεκτασεις οποτε δεν εχει νοημα να συνεχισουμε, θα ειμαστε off topic.

ΟΛΑ ειναι θεμα πολιτικης, οποτε θα ειμαστε συνεχως ακυροι σ αυτο το φορουμ.
 
Το ότι το datacentet στο Dallas δεν είχε τα φίλτρα εξαρχής που επιβάλει η ομοσπονδιακή νομοθεσία είναι άλλο θέμα. Γιατί τα φίλτρα θα μπουν καθυστερημένα, θα πληρωθούν τα πρόστιμα και νομικά το ζήτημα θα κλείσει. Αυτό που δεν κλείνει έτσι εύκολα είναι η υποβάθμιση της υγείας των γύρω πληθυσμών.

Μπρος στα κάλη τι είναι ο πόνος έλεγε η γιαγιά μου...
Όπως ακριβώς τα λες, δεν έλυσε κανένα πρόβλημα το όποιο πρόστιμο έπεσε.
 
Με όσο πιο απλά λόγια μπορώ φυσικά πέφτοντας σε γενικεύσεις και απλουστεύσεις.
- Έχουμε μπροστά μας ραγδαία κλιματική αλλαγή.
- Πρακτικά όλοι οι επιστήμονες αποδέχονται ότι είτε είναι ανθρωπογενής είτε ότι ο άνθρωπος έχει επιταγχύνει τους κύκλους της φύσης (πρακτικά όλοι το αποδέχονται αυτό σε συντριπτικά ποσοστά άνω του 99....%)
- Θέλουμε να σώσουμε την ανθρωπότητα και δεν έχουμε ακόμη την τεχνολογία να το σιγουρέψουμε αυτό.
- Θέλουμε να κερδίσουμε όσο περισσότερο χρόνο μπορούμε για να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε τη σωτηρία του ανθρώπινου είδους.

Υπάρχουν βέβαια και εκείνοι που δεν νοιάζονται για τα παραπάνω. Συνήθως η πλειονότητα αυτής της κατηγορίας των ανθρώπων ξεχνάνε τελείως το περιβαλλοντικό/πλανητικό ζήτημα, αλλά ενδιαφέρονται απίστευτα πολύ για το σπίτι/γειτονιά τους. Έτσι οι Ευρωπαίοι που είναι αυτής της άποψης θέλουν την Ενεργειακή Ασφάλεια των Κρατών και της Ένωσης. Μιας και δεν έχουμε ουσιαστικά ορυκτά καύσιμα στο σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης η μόνη λύση για εγχώρια/ενδο-κοινοτική παραγωγή καυσίμων και ενέργειας είναι συντριπτικά ανανεώσιμη ειδικά όσο προχωράμε προς το μέλλον.

Το συμπέρασμα είναι ότι και οι 2 παραπάνω κατηγορίες, που καλύπτουν σχεδόν όλο το σύνολο της κοινωνίας αποδέχονται είτε για τον ένα λόγο, είτε για τον άλλο, είτε συνδυαστικά πως αυτή είναι η σωστή κατεύθυνση.
Το πως τώρα αυτή η κατεύθυνση μπορεί να υλοποιηθεί είναι το δεύτερο κομμάτι που αφορά, τις πολιτικές και τα ρυθμιστικά πλαίσια. Κανείς δεν λέει πως αυτά είναι τέλεια, ότι δεν υπάρχουν συμφέρονται, πολιτικοί ανίκανοι κλπ. Αυτό ίσχυε και θα ισχύει.

Ήδη μετά από την παγκόσμια εξέλιξη της τεχνολογίας έχουμε τη δυνατότητα για παράδειγμα να παράξουμε ανανεώσιμα λιπάσματα που μπορούν να εξασφαλίσουν αυξημένη παραγωγή σεβόμενη το περιβάλλον παγκόσμια και ειδικά στις περιοχές που έχουν περισσότερη ανάγκη όπως οι χώρες της Υποσαχάριας Αφρικής σε πολλές τοποθεσίες ήδη είναι πιο φθηνό να παράξουν ανανεώσιμα λιπάσματα από το να αγοράσουν αυτά που είναι διαθέσιμα στις παγκόσμιες αγορές (να μην συζητήσουμε τι θέματα υποσιτισμού θα έχουμε του χρόνου με αυτά που έγιναν στο Ορμούζ με δεδομένη τη μειωμένη παραγωγή τροφής στην Ουκρανία...)

Αν κάποιος σκέφτεται ότι τι ωραία που ήταν όταν είχα την κρατική ΔΕΗ που είχε μια οικονομική τρύπα από εδώ ως το διάστημα την οποία κάλυπτε ο κρατικός προϋπολογισμός με τους φόρους μας, τότε δεν έχω να πω τίποτα παραπάνω...
Με όλο το σεβασμό, θεωρώ ότι είσαι και ενημερωμένος και γνώστης του αντικειμένου, η παραπάνω απάντηση δεν απαντά στην απλή ερώτηση που έχει ο απλός πολίτης. "Τι ωφελήθηκα από τα χρηματιστήρια ενέργειας και τα δικαιώματα ρύπων"; Και η επόμενη ερώτηση είναι "η μικρή Ευρώπη θα σώσει τον πλανήτη;" Θα ήταν χειρότερο το global warming αν η Ευρώπη δεν είχε κάνει τίποτα από αυτά; Θα ήταν χειρότερο το αστικό περιβάλλον; Τι ακριβώς άλλαξε;

Επίσης οι πολιτικοί που αναφέρονται εναντίον του χρηματιστηρίου ενέργειας θα πρέπει να ξεκαθαρίζουν στον πολιτικό τους λόγο πως έξοδος από αυτό το σύστημα σημαίνει έξοδος από την ΕΕ. Άλλος τρόπος δεν υπάρχει.
 
Με όλο το σεβασμό, θεωρώ ότι είσαι και ενημερωμένος και γνώστης του αντικειμένου, η παραπάνω απάντηση δεν απαντά στην απλή ερώτηση που έχει ο απλός πολίτης. "Τι ωφελήθηκα από τα χρηματιστήρια ενέργειας και τα δικαιώματα ρύπων"; Και η επόμενη ερώτηση είναι "η μικρή Ευρώπη θα σώσει τον πλανήτη;" Θα ήταν χειρότερο το global warming αν η Ευρώπη δεν είχε κάνει τίποτα από αυτά; Θα ήταν χειρότερο το αστικό περιβάλλον; Τι ακριβώς άλλαξε;

Επίσης οι πολιτικοί που αναφέρονται εναντίον του χρηματιστηρίου ενέργειας θα πρέπει να ξεκαθαρίζουν στον πολιτικό τους λόγο πως έξοδος από αυτό το σύστημα σημαίνει έξοδος από την ΕΕ. Άλλος τρόπος δεν υπάρχει.
Τι ωφελήθηκα από τα χρηματιστήρια ενέργειας και τα δικαιώματα ρύπων;
Αν είσαι πολίτης της Ελλάδας όχι πολλά γιατί η εφαρμογή και προσαρμογή της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας στο Ελληνικό δίκαιο ήταν άκρως προβληματική και ταυτόχρονα δεν έχουμε ουσιαστική σύνδεση μέσω δικτύων με την Κεντρική Ευρώπη όπου η κοινή αγορά πραγματικά δουλεύει. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει πως ήταν προτιμότερη η κατάσταση που είχαμε πριν. Προφανώς τα κάναμε όλα τελευταία στιγμή ενώ είχαμε πολλά χρόνια να σχεδιάσουμε σωστά το τι έπρεπε να γίνει.

Η μικρή Ευρώπη θα σώσει τον πλανήτη;
Μόνο μικρή δεν είναι. Και η συγκεντρωμένη ιστορία των κρατών της ΕΕ είναι ένα σημαντικό κομμάτι του παζλ όχι μόνο του παρελθόντος αλλά και του μέλλοντος. Αν δεν είχε γίνει και το ατύχημα του Brexit (που σχεδόν κανένας πια στο ΗΒ πιστεύει ότι τους έκανε καλό, κοινώς τους έφαγε ο λαϊκισμός) θα ήμασταν με ακόμη ισχυρότερη θέση στον πολυπολικό κόσμο που έρχεται.

Όσο για την αλλαγή του κλίματος, ο Clarkson ο γνωστός υπέρμαχος των ορυκτών καυσίμων και των αυτοκινήτων με ΜΕΚ είπε τα παρακάτω.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Όσο για το τελευταίο...έχουμε τους πολιτικούς που δυστυχώς μας αξίζουν :(

Αυτό που είναι τρομερά δύσκολο είναι πως θα πεις στην κοινή γνώμη ότι ακόμη και 10-20 χρόνια να κερδίσουμε στην απότομη αλλαγή του κλίματος (που οι δράσεις μας θα μπορούσαν να το κάνουν) μπορεί τελικά να είναι κομβικό στην επιβίωση της ανθρωπότητας.
 
  • Like
Reactions: athlon6401
Τι ωφελήθηκα από τα χρηματιστήρια ενέργειας και τα δικαιώματα ρύπων;
Αν είσαι πολίτης της Ελλάδας όχι πολλά γιατί η εφαρμογή και προσαρμογή της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας στο Ελληνικό δίκαιο ήταν άκρως προβληματική και ταυτόχρονα δεν έχουμε ουσιαστική σύνδεση μέσω δικτύων με την Κεντρική Ευρώπη όπου η κοινή αγορά πραγματικά δουλεύει. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει πως ήταν προτιμότερη η κατάσταση που είχαμε πριν. Προφανώς τα κάναμε όλα τελευταία στιγμή ενώ είχαμε πολλά χρόνια να σχεδιάσουμε σωστά το τι έπρεπε να γίνει.

Η μικρή Ευρώπη θα σώσει τον πλανήτη;
Μόνο μικρή δεν είναι. Και η συγκεντρωμένη ιστορία των κρατών της ΕΕ είναι ένα σημαντικό κομμάτι του παζλ όχι μόνο του παρελθόντος αλλά και του μέλλοντος. Αν δεν είχε γίνει και το ατύχημα του Brexit (που σχεδόν κανένας πια στο ΗΒ πιστεύει ότι τους έκανε καλό, κοινώς τους έφαγε ο λαϊκισμός) θα ήμασταν με ακόμη ισχυρότερη θέση στον πολυπολικό κόσμο που έρχεται.

η ιστορία δεν νομίζω ότι βοηθάει. Βοηθάει ίσως μόνο να κουνάμε το κεφάλι μας μετά τη ζημιά.
Η έκταση είναι μικρή, ο πληθυσμός μικρός.
Η δική μου αίσθηση είναι ότι όλα πάνε χαμένα.
Όσο για την προηγούμενη κατάσταση, από οικονομικής άποψης δεν συζητάμε ότι ήταν καλύτερα.

Αυτό που είναι τρομερά δύσκολο είναι πως θα πεις στην κοινή γνώμη ότι ακόμη και 10-20 χρόνια να κερδίσουμε στην απότομη αλλαγή του κλίματος (που οι δράσεις μας θα μπορούσαν να το κάνουν) μπορεί τελικά να είναι κομβικό στην επιβίωση της ανθρωπότητας.

η κοινή γνώμη βλέπει μόνο ορίζοντα ενός έτους.
Και δυστυχώς οι πολιτικοί παντού ασχολούνται για την δική τους επιβίωση