Το chat του δικάναλου

Όταν κάνεις μια ηχογράφηση ενός φυσικού οργάνου συνήθως περνάς από ένα μικρόφωνο (μπορεί και 1% THD), κονσόλα με χούφτες ηλεκτρολυτικούς πυκνωτές και τελεστικούς στην πορεία του σήματος, compressors/limiters αμφίβολης ποιότητας, ADC αμφίβολης ποιότητας, κτλ κτλ.

Ο πιο συνειδητοποιημένος χομπίστας αυτό που ελπίζει να καταφέρει είναι τουλάχιστον να έχει όσο πιο πιστή αναπαραγωγή του υλικού γίνεται. Δηλαδή το σύστημά του να μην επιδεινώσει την ήδη βεβαρημένη κατάσταση. Προφανώς το live δεν θα το πλησιάσει ποτέ, για πάρα πολλούς λόγους.

Τώρα, αν στο τέλος θέλει και λίγο μπασάκι παραπάνω, ας το πάρει.. δεν χάλασε ο κόσμος..
 
Καλά, ας ξεκινήσουμε από τα βασικά, ότι αυτό που ακούμε είναι πιάνο, βιολί, κιθάρα ή ντραμς και μετά πάμε παρακάτω.
Σε καλά συστήματα άντε να καταλάβεις αν το πιάνο είναι όρθιο ή με ουρά ή αν ο ήχος είναι από synth ή φυσικό όργανο.
Μία φορά βρέθηκε άνθρωπος που με έβαλε να ψάχνω τι κιθάρα παίζει ο τάδε μουσικός γιατί την αναγνώρισε και απλά έτυχε επειδή όχι μόνο παίζει κιθάρα, αλλά έχει και στην κατοχή του τη συγκεκριμένη!
Κατά τα άλλα, εννοείται ότι έχουμε ακουστική μνήμη.
Δηλαδή αν ακούσουμε τη φωνή των παιδιών μας ή των γονιών μας, ακόμη και από το τηλέφωνο με την απίστευτη παραμόρφωση, δεν θα την καταλάβουμε επειδή πέρασε μία μέρα, ένας μήνας ή ένας χρόνος;
 
  • Like
Reactions: steadyshot
Πρακτικά μιλώντας, στο ίδιο κομμάτι στο ένα ηχείο και στο άλλο, θα διακρίνεις διαφορές στα όργανα που δεν είναι ισόποσες για όλα τα όργανα που παίζουν ταυτοχρονα στο ίδιο κομμάτι.

Αυτό δεν χρειάζεται και καμιά σπουδαία μνήμη για να το αντιληφθείς. Για να μην πω ότι ξεχωρίζεις και ποιο ακριβως ηχείο παίζει εκείνη τη στιγμή.

Δεν χρειάζεται ειδικές ικανότητες. Απλά να ξέρεις τι θα ψάξεις, που δεν θα ξέρεις μόνο αν δεν έχεις καμία επαφή με το αντικείμενο.
 
Have a break................ κι οπου βρειτε βινυλια της opus 3 , με κλειστα τα ματια

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Με ακουστικά στο laptop πάντως, ακούγεται υπέροχα Πανίκο, μην ακούς ο Μιχάλης είναι χωρατατζής🎭

...αλλά βλέπω είναι μόνo CD?
 
Last edited:
Με ακουστικά στο laptop πάντως, ακούγεται υπέροχα Πανίκο, μην ακούς ο Μιχάλης είναι χωρατατζής🎭

...αλλά βλέπω είναι μόνo CD?
Πολυ λιγα βινυλια εχουν τωρα Γιώργο.
Εχουν SACD και copies των master tapes.
 
Όταν κάνεις μια ηχογράφηση ενός φυσικού οργάνου συνήθως περνάς από ένα μικρόφωνο (μπορεί και 1% THD), κονσόλα με χούφτες ηλεκτρολυτικούς πυκνωτές και τελεστικούς στην πορεία του σήματος, compressors/limiters αμφίβολης ποιότητας, ADC αμφίβολης ποιότητας, κτλ κτλ.

Ο πιο συνειδητοποιημένος χομπίστας αυτό που ελπίζει να καταφέρει είναι τουλάχιστον να έχει όσο πιο πιστή αναπαραγωγή του υλικού γίνεται. Δηλαδή το σύστημά του να μην επιδεινώσει την ήδη βεβαρημένη κατάσταση. Προφανώς το live δεν θα το πλησιάσει ποτέ, για πάρα πολλούς λόγους.

Συμφωνω με ολα τα παραπανω,
εχω παρατηρησει μαλιστα το εξης παραδοξο.
Η ποιοτητα των ηχογραφησεων επιβαρυνεται μετα το 1960, αν θελουμε να βαλουμε ενα καπως αυθαιρετο οριο.
Οι ηχογραφησεις μεγαλων εταιρειων πριν το 1960 ακουγονται πολυ καλυτερα σε ενα τετοιο καλο συστημα
απο τις μεταγενεστερες οπου οι τεχνικοι προοδευτικα υιοθετησαν ολες τις ευκολιες.
Γενικα εχω πλεον καταληξει στο συμπερασμα οτι η πολυπλοκοτητα δεν ωφελει καθολου τον ηχο.
 
Μετά την ανακοίνωση του HES 2023 τον Οκτώβριο έρχεται αυτό όπως και πέρυσι...
 
  • Like
Reactions: Θρησκος
Μετά την ανακοίνωση του HES 2023 τον Οκτώβριο έρχεται αυτό όπως και πέρυσι...
Εχω σταματησει να πηγαινω σε αναλογες εκθεσεις εδω και πολλα χρονια και οι λογοι ειναι δυο και μαλιστα ειναι οι ιδιοι για τους οποιους πηγαινα παλαιοτερα:Ο πρωτος ειναι ο συνδυασμος οικονομικης καταστασης και προτεραιοτητων.Ο δευτερος ειναι οτι κανεις εκθετης δεν προκειται να βαλει τη μουσικη που μου αρεσει ακομη κι αν του την παω "συστημενη"(βινυλιο και cd παλαιοτερα,μονο cd τωρα).Βλεπετε,ειναι το αντιθετο απο τις ηχογραφησεις αναφορας που παιζουν συνηθως.
 
Εχω σταματησει να πηγαινω σε αναλογες εκθεσεις εδω και πολλα χρονια και οι λογοι ειναι δυο και μαλιστα ειναι οι ιδιοι για τους οποιους πηγαινα παλαιοτερα:Ο πρωτος ειναι ο συνδυασμος οικονομικης καταστασης και προτεραιοτητων.Ο δευτερος ειναι οτι κανεις εκθετης δεν προκειται να βαλει τη μουσικη που μου αρεσει ακομη κι αν του την παω "συστημενη"(βινυλιο και cd παλαιοτερα,μονο cd τωρα).Βλεπετε,ειναι το αντιθετο απο τις ηχογραφησεις αναφορας που παιζουν συνηθως.
Συμφωνώ με το πρωτο σου λόγο απλώς και εγώ για να μένω κάπως ενήμερος σχετικά με τα συστήματα που κυκλοφορούν θέλω να είμαι για αυτό πάω. Συγκεκριμένα στην δεύτερη έκθεση που έκανε πέρυσι πρώτη φορά είχαν και ομιλίες σχετικά με τον ήχο με ενδιαφέροντα θέματα. Είχε θέλω να πω μια πιο ολοκληρωμένη προσπάθεια δεν είναι όπως παλιά.
Τώρα σχετικά με τα cd εγώ και πέρυσι πήγα με cd μου και δεν μου αρνήθηκαν να τα παίξουν.... εντάξει επειδή ακούω μέταλ δεν πήγα με thrash death....
Ένα dream theater, fates warning, Sabbath θα το βάλουν. Και opeth ακόμα...τα καινούργια...χαχαχαχα
 
Συμφωνώ με το πρωτο σου λόγο απλώς και εγώ για να μένω κάπως ενήμερος σχετικά με τα συστήματα που κυκλοφορούν θέλω να είμαι για αυτό πάω. Συγκεκριμένα στην δεύτερη έκθεση που έκανε πέρυσι πρώτη φορά είχαν και ομιλίες σχετικά με τον ήχο με ενδιαφέροντα θέματα. Είχε θέλω να πω μια πιο ολοκληρωμένη προσπάθεια δεν είναι όπως παλιά.
Τώρα σχετικά με τα cd εγώ και πέρυσι πήγα με cd μου και δεν μου αρνήθηκαν να τα παίξουν.... εντάξει επειδή ακούω μέταλ δεν πήγα με thrash death....
Ένα dream theater, fates warning, Sabbath θα το βάλουν. Και opeth ακόμα...τα καινούργια...χαχαχαχα
Για να εχεις πολυ περισσοτερες ελπιδες ν' ακουσεις τη μουσικη σου πρεπει να πας στο στουντιο του εκαστοτε αντιπροσωπου.Εκει θα εισαι ο μονος ακροατης αρα δεν κινδυνευει να εκτεθει στους υπολοιπους οπως στην εκθεση ειτε λογω αμφιβολιας για την αποδοση του συστηματος του στη μουσικη σου-μου ειτε γιατι θα "απωθησει" αλλους μονο και μονο επειδη θα παιξει τη συγκεκριμενη μουσικη.Τωρα λοιπον που ο δευτερος λογος παρακαμφθηκε,επιστρεφω στον πρωτο που δεν παρακαμπτεται. :ROFLMAO:
 
Βλεπετε,ειναι το αντιθετο απο τις ηχογραφησεις αναφορας που παιζουν συνηθως.
Αυτες οι ηχογραφησεις ειναι που τις πλειστες φορες ξεχωριζουν τα "αρνια απο τα εριφια" ...................
Τα "καλα" συστηματα δεν ειναι αυτα που παιζουν καλα τις καλες ηχογραφησεις. Με αυτες , ολα τα συστηματα παιζουν καλα ...........
 
Τα "καλα" συστηματα δεν ειναι αυτα που παιζουν καλα τις καλες ηχογραφησεις. Με αυτες , ολα τα συστηματα παιζουν καλα ..
Ακριβως!
Αλλα για να ειμαστε ειλικρινεις ολα τα συστηματα ειναι επιλεκτικα εως ενα βαθμο,
το αντιθετο εναι τεχνικα αδυνατον, οποτε διαλεγουμε αναλογως.
 
Μηπως εμεις ειμαστε οι επιλεκτικοι ; Η επιλογη ειναι συνειδητη πραξη που ενα μηχανημα σαφως δεν μπορει να κανει.
Καταλαβαινω ακριβως τι εννοεις. Και αν ενα συστημα "επιλεξει" κατι , αυτο το κανει για να "καλυψει" μαλλον αδυναμιες του.
Στην περιπτωση των ηχογραφησεων που ηταν και η αναφορα μου, το "χειροτερο" συστημα, για να παιξει "καλυτερα" , χρειαζεται ενα δευτερο "κακο" ταιρι για να "αλληλοκαλυφθουν" οι αδυναμιες και των δυο. Καποτε , η θεωρια των " δυο λαθων για να βγει ενα σωστο " ηταν πολυ διαδεδομενη ακομη και μεταξυ ακριβων μηχανηματων. Σημερα πιστευω δεν χρειαζεται και πολυ να γινεται αυτο. Σημειωσε οτι το σχολιο μου εχει περισσοτερο να κανει με ηχογραφησεις βινυλιου , οπου ειναι πιο ευκολο να εκτεθει ενα μηχανημα , και στην περιπτωση αυτη , ενα πικαπ/βραχιονας/κεφαλη/phono , παρα μια παλια "κακη" ηχογραφηση.
Ελπιζω να μη σε συγχισα :D