Το chat του δικάναλου

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,516
Αθήνα, Ηλιούπολη
Προσπαθούμε να δώσουμε εξήγηση..
Γιατί το akai της φωτογραφίας παίζει καλύτερα την εγγραφή που έχει κάνει από το πικάπ;;;
Δηλαδή από την πρότυπη πηγή;;;

View attachment 247495

Η εξήγηση που δώσαμε είναι στα "ισχυρότερα" δυναμικά..
Κάτι άλλο μπορεί να σκεφτεί κανείς;;;

Εισαγωγή. Το φαινόμενο αυτό το έχω ακούσει κι' άλλες φορές. Και μάλιστα είχα συναντήσει άτομο που ισχυριζόταν ότι όταν έγραφε σε μαγνητοταινία ένα CD αυτό ακουγόταν καλύτερα.
Μου φαινόταν παράδοξο και δεν μπορούσα να το πιστέψω. Αλλά δεν είχα κανένα λόγο να αμφισβητήσω την ειλικρίνεια και την εμπειρία του συνομιλητή μου.

Ερμηνεία. Η εξήγηση προέκυψε πολύ αργότερα, όταν ασχολήθηκα με την επεξεργασία ήχου.

Κατά την εγγραφή σε μαγνητοταινία προστίθεται ένα μικρό ποσοστό αρμονικής παραμόρφωσης. Η αρμονική παραμόρφωση 2ης τάξης δηλαδή συχνότητες που προστίθενται στις θεμελιώδεις ενός οργάνου ή μιας ηχογράφησης είναι τα (ακέραια) 2πλασια πολλαπλασια της θεμελιώδους. Ακριβέστερα τα ζυγά πολλαπλάσια. Οι αρμονικές συχνότητες είναι υπεύθυνες για τις χροιές των οργάνων. Που μας κάνουν να ξεχωρίζουμε ότι αυτό που ακούμε είναι πιάνο ή βιολί, κλπ., ότι είναι ή ανδρική φωνή του Γιάννη ή η γυναικεία φωνή της Μαρίας, κόκ. Ακούμε τις φωνές και τα όργανα με όλο το συχνοτικό τους περιεχόμενο και όχι απλούς τόνους.

Η προσθήκη αρμονικής παραμόρφωσης 2ης τάξης είναι ευχάριστη στο αυτί. Ενώ η αρμονική παραμόρφωση 3ης τάξης (δηλαδή τα 3πλάσια ακεραία πολλαπλάσια της θεμελιώδους) είναι δυσάρεστη.
Οι αρμονικές 2ης τάξης γίνονται αντιληπτές ως "γεμισμα", αύξηση του σώματος των φωνών και των οργάνων. Ενώ οι αρμονικές 3ης τάξης γίνονται αντιληπτές ως ενοχλητική σκληροτητα.

Την προσθήκη αρμονικής παραμόρφωσης μπορούμε εύκολα να αντιληφθούμε όταν γράφουμε σε ταινία ή σε κασσέτα κοντά στο σημείο του κορεσμού, δηλαδή με τη βελόνα πιο πολύ στο κόκκινο! Μέχρι ένα σημείο το αποτέλεσμα είναι ευχάριστο και γίνεται δυσάρεστο από το σημείο αυτό και πέρα.

Το φαινόμενο αυτό της ψυχοακουστικής, ότι η προσθήκη αρμονικών συχνοτήτων (δηλαδή παραμόρφωσης) 2ης τάξης είναι υποκειμενικά ευχάριστη αξιοποιείται στον κόσμο του ήχου με πολλούς τρόπους.

-Οι λαμπατοι ενισχυτές και προενισχυτες αυτό κάνουν. Προσθέτουν στην κατάλληλη ποσότητα αρμονικές που στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν μέσα στην ηχογράφηση και το αποτέλεσμα ακούγεται πιο "ζεστό", πιο "μουσικό" και τελικά πιο ευχάριστο.

-Τα λαμπάτα μικρόφωνα εμπλουτίζουν κατά την ηχογράφηση με αρμονικές τις φωνές και τα όργανα. Ορισμένα μοντέλα έγιναν θρυλικά για τον ήχο τους. Ενώ σήμερα κυκλοφορούν μικρόφωνα (π.χ. Antelope) που μοντελοποιούν ψηφιακά τον ήχο πολλών διάσημων λαμπάτων μικροφώνων του παρελθόντος.

-Κατά την ψηφιακή επεξεργασία μίας ηχογράφησης σε ένα DAW (Digital Audio Workstation) υπάρχουν εργαλεία με την μορφή plugins που κάνουν ακριβώς αυτή τη δουλειά: Προσθέτουν στην ηχογράφηση αρμονικές σαν να ήταν από μαγνητοταινία. Και ο ηχολήπτης ρυθμίζει διαφορές παραμέτρους, π.χ. το βαθμό του κορεσμού. Το αποτέλεσμα είναι η ηχογράφηση να ακούγεται πιο γεμάτη και πιο ζεστή.

-Παρόμοια δουλεύουν και αρκετοί compressors, είτε λειτουργούν ως ψηφιακά plugins, είτε ως αυτοτελείς συσκευές. Προσθέτουν δηλαδή και ένα ποσοστό αρμονικών, παράλληλα με τη συμπίεση (compression) που ρυθμίζονται να κάνουν. Και υπάρχουν και λαμπάτοι compressors, γι' αυτό το λόγο. Και μάλιστα αρκετά ακριβοί.

-Υπάρχουν ακόμα οι λεγόμενοι Audio Enhancers ή Exciters και πάλι ειτε ως ψηφιακά plugins, είτε ως αυτοτελείς συσκευές, επίσης πολύ ακριβές. Οι οποίοι προσθέτουν σε μία ηχογράφηση αρμονικές συχνότητες με παραμέτρους που καθορίζονται από τον ηχολήπτη (Διαβάστε εδώ). Βελτιώνοντας το συνολικό άκουσμα.

Τελικά. Η εγγραφή από το βινύλιο στη μαγνητοταινία προσθέτει ένα μικρό ποσοστό αρμονικών στο συνολικό άκουσμα που γίνεται αντιληπτή ως "γεμισμα", περισσότερος όγκος. Επίσης επειδή προσπαθούμε συνήθως να γράψουμε στο όριο (η "βελόνα μπαινοβγαίνει στο κόκκινο"), για να βελτιώνουμε τη σχέση σήματος προς θόρυβο (S/N) επέρχεται μία πολύ-πολυ ελαφριά συμπίεση στα δυναμικά. Με αποτέλεσμα να ακούμε λίγο πιο δυνατά και να νομίζουμε πως βελτιώθηκαν τα δυναμικά. Συμπέρασμα:

Δεν είναι η υψηλή πιστότητα, αλλά μία μικρή απομάκρυνση από την υψηλή πιστότητα που μας αρέσει.

Λύθηκε η απορία;
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
10,021
Πειραιας
Εγώ αυτό το είχα παρατηρήσει με την εγγραφή δίσκου ,σε cd.
Το cd που έγραφα στο marantz pro ,μου άρεσαν καλύτερα από το LP από το οποίο προερχόταν.
Προσέξτε όμως τι έγραψα...
Μου άρεσαν και όχι ότι ήταν καλύτερα .
Την εξήγηση που είχα δώσει μόνος μου,ήταν ότι τον ήχο της κεφαλής που είχα και τον αποτύπωνε στο cdακι ο εγγραφεας, το έπαιζε καλύτερα το cd γιατί είχε πιο καλή είσοδο line ο προ ,από την MC του.
Μάικ,μπορούμε να υποθέσουμε ότι αυτό που έγραψες αναλυτικά και διαφωτιστικά, ισχύει και για cd recorder??
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,516
Αθήνα, Ηλιούπολη
Εγώ αυτό το είχα παρατηρήσει με την εγγραφή δίσκου ,σε cd.
Το cd που έγραφα στο marantz pro ,μου άρεσαν καλύτερα από το LP από το οποίο προερχόταν.
Προσέξτε όμως τι έγραψα...
Μου άρεσαν και όχι ότι ήταν καλύτερα .
Την εξήγηση που είχα δώσει μόνος μου,ήταν ότι τον ήχο της κεφαλής που είχα και τον αποτύπωνε στο cdακι ο εγγραφεας, το έπαιζε καλύτερα το cd γιατί είχε πιο καλή είσοδο line ο προ ,από την MC του.
Μάικ,μπορούμε να υποθέσουμε ότι αυτό που έγραψες αναλυτικά και διαφωτιστικά, ισχύει και για cd recorder??
Σε πολύ μικρότερο βαθμό. Θα υποθέσω όμως ότι και η διαφορά στον ήχο ήταν πολύ μικρότερη, οριακή.
Είναι σωστή η υπόθεση μου;

Σε κάποιο βαθμό (επίσης μικρό) ισχύει και η δική σου υπόθεση. Ότι δηλαδή ήταν λίγο καλύτερη στη συγκεκριμένη περίπτωση η αλυσσίδα ηχητικής αναπαραγωγής.

Το ιδανικό πάντως είναι να μην μπορούμε να εντοπίσουμε διαφορές. Ειδικά όταν γράφουμε ψηφιακά.

Υ.Γ. Δεν έχω ξεχάσει το θέμα σου. (Ο καλύτερος τρόπος να συνδέσουμε το πικάπ με το Eversolo A6). Σύντομα θα έχεις τεκμηριωμένη πρόταση.
 
  • Like
Reactions: mdvq

westsound

Supreme Member
13 February 2008
4,220
Kως
Επειδή τίθεται το ζήτημα της ποιότητας. Σε σχέση με τα αναλογικά FM οι ιντερνετικοί σταθμοί σήμερα έχουν την ίδια ή πολλές φορές και καλύτερη ποιότητα. Για ν' απολαμβάνουμε την ποιότητα αυτή από το στερεοφωνικό μας σύστημα μπορούμε να το συνδέσουμε με διάφορους τρόπους:

Όχι δεν συμβαίνει με κάποιους, live παίζουν καλύτερα απ όταν τους ακούς μέσω ίντερνετ.
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
10,021
Πειραιας
Ωραία όλα αυτά με μια βασική προϋπόθεση.
Να έχεις ίντερνετ 😁.
Χθές με την καταιγίδα που έκανε εδώ κάτω στην Κρήτη, σιώπησαν τα πάντα.
Οπότε και fm χρειαζομουν και σήμα στην τηλεόραση.
Με την τηλεόραση τα βρήκαμε,με το ράδιο τζιφος.
Πάω σήμερα στην πόλη,να βρω μεταλλική κρεμαστρα 😆
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,516
Αθήνα, Ηλιούπολη
Ωραία όλα αυτά με μια βασική προϋπόθεση.
Να έχεις ίντερνετ 😁.
Χθές με την καταιγίδα που έκανε εδώ κάτω στην Κρήτη, σιώπησαν τα πάντα.
Οπότε και fm χρειαζομουν και σήμα στην τηλεόραση.
Με την τηλεόραση τα βρήκαμε,με το ράδιο τζιφος.
Πάω σήμερα στην πόλη,να βρω μεταλλική κρεμαστρα 😆
Καλά, την περιοχή μας την ξέρεις. Καλό φορητό ραδιόφωνο χρειάζεται. Φακός, κεριά, αναπτήρας. Να μην ξεχνάμε τις διακοπές ρεύματος..
Την κρεμάστρα τι να την κανεις;
Ά! Και τηλέφωνο με σταθερή γραμμή του ΟΤΕ. Που δεν διακόπτεται όταν κοπεί το ρεύμα.
Πρώτα η ασφάλεια, κατόπιν οι ευκολίες.
 
  • Like
Reactions: mdvq

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,516
Αθήνα, Ηλιούπολη

Ωχ...πάλι σε έξοδα βλέπω να μπαίνουν, μερικοί μερικοί 😆
Αυτή την οπτική κεφαλή την έχω βάλει από καιρό στο μάτι. 😍
Έχω και καλή γνωριμία με τον αντιπρόσωπο.
Αλλά δεί δη χρημάτων, ώ άνδρες Αθηναίοι! 😌

Και πώς θα κερδίσω το τζόκερ αφού δεν παίζω; 😜
 

westsound

Supreme Member
13 February 2008
4,220
Kως
Εισαγωγή. Το φαινόμενο αυτό το έχω ακούσει κι' άλλες φορές. Και μάλιστα είχα συναντήσει άτομο που ισχυριζόταν ότι όταν έγραφε σε μαγνητοταινία ένα CD αυτό ακουγόταν καλύτερα.
Μου φαινόταν παράδοξο και δεν μπορούσα να το πιστέψω. Αλλά δεν είχα κανένα λόγο να αμφισβητήσω την ειλικρίνεια και την εμπειρία του συνομιλητή μου.

Ερμηνεία. Η εξήγηση προέκυψε πολύ αργότερα, όταν ασχολήθηκα με την επεξεργασία ήχου.

Κατά την εγγραφή σε μαγνητοταινία προστίθεται ένα μικρό ποσοστό αρμονικής παραμόρφωσης. Η αρμονική παραμόρφωση 2ης τάξης δηλαδή συχνότητες που προστίθενται στις θεμελιώδεις ενός οργάνου ή μιας ηχογράφησης είναι τα (ακέραια) 2πλασια πολλαπλασια της θεμελιώδους. Ακριβέστερα τα ζυγά πολλαπλάσια. Οι αρμονικές συχνότητες είναι υπεύθυνες για τις χροιές των οργάνων. Που μας κάνουν να ξεχωρίζουμε ότι αυτό που ακούμε είναι πιάνο ή βιολί, κλπ., ότι είναι ή ανδρική φωνή του Γιάννη ή η γυναικεία φωνή της Μαρίας, κόκ. Ακούμε τις φωνές και τα όργανα με όλο το συχνοτικό τους περιεχόμενο και όχι απλούς τόνους.

Η προσθήκη αρμονικής παραμόρφωσης 2ης τάξης είναι ευχάριστη στο αυτί. Ενώ η αρμονική παραμόρφωση 3ης τάξης (δηλαδή τα 3πλάσια ακεραία πολλαπλάσια της θεμελιώδους) είναι δυσάρεστη.
Οι αρμονικές 2ης τάξης γίνονται αντιληπτές ως "γεμισμα", αύξηση του σώματος των φωνών και των οργάνων. Ενώ οι αρμονικές 3ης τάξης γίνονται αντιληπτές ως ενοχλητική σκληροτητα.

Την προσθήκη αρμονικής παραμόρφωσης μπορούμε εύκολα να αντιληφθούμε όταν γράφουμε σε ταινία ή σε κασσέτα κοντά στο σημείο του κορεσμού, δηλαδή με τη βελόνα πιο πολύ στο κόκκινο! Μέχρι ένα σημείο το αποτέλεσμα είναι ευχάριστο και γίνεται δυσάρεστο από το σημείο αυτό και πέρα.

Το φαινόμενο αυτό της ψυχοακουστικής, ότι η προσθήκη αρμονικών συχνοτήτων (δηλαδή παραμόρφωσης) 2ης τάξης είναι υποκειμενικά ευχάριστη αξιοποιείται στον κόσμο του ήχου με πολλούς τρόπους.

-Οι λαμπατοι ενισχυτές και προενισχυτες αυτό κάνουν. Προσθέτουν στην κατάλληλη ποσότητα αρμονικές που στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν μέσα στην ηχογράφηση και το αποτέλεσμα ακούγεται πιο "ζεστό", πιο "μουσικό" και τελικά πιο ευχάριστο.

-Τα λαμπάτα μικρόφωνα εμπλουτίζουν κατά την ηχογράφηση με αρμονικές τις φωνές και τα όργανα. Ορισμένα μοντέλα έγιναν θρυλικά για τον ήχο τους. Ενώ σήμερα κυκλοφορούν μικρόφωνα (π.χ. Antelope) που μοντελοποιούν ψηφιακά τον ήχο πολλών διάσημων λαμπάτων μικροφώνων του παρελθόντος.

-Κατά την ψηφιακή επεξεργασία μίας ηχογράφησης σε ένα DAW (Digital Audio Workstation) υπάρχουν εργαλεία με την μορφή plugins που κάνουν ακριβώς αυτή τη δουλειά: Προσθέτουν στην ηχογράφηση αρμονικές σαν να ήταν από μαγνητοταινία. Και ο ηχολήπτης ρυθμίζει διαφορές παραμέτρους, π.χ. το βαθμό του κορεσμού. Το αποτέλεσμα είναι η ηχογράφηση να ακούγεται πιο γεμάτη και πιο ζεστή.

-Παρόμοια δουλεύουν και αρκετοί compressors, είτε λειτουργούν ως ψηφιακά plugins, είτε ως αυτοτελείς συσκευές. Προσθέτουν δηλαδή και ένα ποσοστό αρμονικών, παράλληλα με τη συμπίεση (compression) που ρυθμίζονται να κάνουν. Και υπάρχουν και λαμπάτοι compressors, γι' αυτό το λόγο. Και μάλιστα αρκετά ακριβοί.

-Υπάρχουν ακόμα οι λεγόμενοι Audio Enhancers ή Exciters και πάλι ειτε ως ψηφιακά plugins, είτε ως αυτοτελείς συσκευές, επίσης πολύ ακριβές. Οι οποίοι προσθέτουν σε μία ηχογράφηση αρμονικές συχνότητες με παραμέτρους που καθορίζονται από τον ηχολήπτη (Διαβάστε εδώ). Βελτιώνοντας το συνολικό άκουσμα.

Τελικά. Η εγγραφή από το βινύλιο στη μαγνητοταινία προσθέτει ένα μικρό ποσοστό αρμονικών στο συνολικό άκουσμα που γίνεται αντιληπτή ως "γεμισμα", περισσότερος όγκος. Επίσης επειδή προσπαθούμε συνήθως να γράψουμε στο όριο (η "βελόνα μπαινοβγαίνει στο κόκκινο"), για να βελτιώνουμε τη σχέση σήματος προς θόρυβο (S/N) επέρχεται μία πολύ-πολυ ελαφριά συμπίεση στα δυναμικά. Με αποτέλεσμα να ακούμε λίγο πιο δυνατά και να νομίζουμε πως βελτιώθηκαν τα δυναμικά. Συμπέρασμα:

Δεν είναι η υψηλή πιστότητα, αλλά μία μικρή απομάκρυνση από την υψηλή πιστότητα που μας αρέσει.

Λύθηκε η απορία;
αυτό με την βελόνα στο κόκκινο το έχω εφαρμόσει πολλές φορές,αλλά δεν ένιωθα συμπίεση.
Εννοώ στις εκατοντάδες εγγραφές από δίσκο σε CD-R μέσω αναλογικής οδού, χρησιμοποιώντας δηλαδή το Cd-R σαν ένα παλιό Nacamichi,στην εγγραφή σε CD r παίζουν ρόλο και η leizer (όσο πιο δυνατή/ καινούργια είναι τόσο καλύτερα θα κάψει από μια που είναι κοντά στις ώρες της),αλλά όπως ξανα-εγραψα παίζει ρόλο και το υλικό του cd-r software.
Τα καλά και ακριβά επώνυμα άδεια σιντάκια με χρέωση των πνευματικών δικαιωμάτων, αποτύπωναν πολύ κοντύτερα το 'αυθεντικό'.
Επειδή έψαχνα για mods που αφορούν το Gyro για τον Jim ,έπεσα σ' ένα άρθρο του N.Keynwood του 1999 τωρινού editor του Hi Fi World που έγραφε ότι έπρεπε οι αντιγραφές από Cd-recorder ν απαγορευτούν επειδή θα επιφέρουν κακό στην μουσική βιομηχανία ακόμα και αν προορίζονται για προσωπική χρήση.
Τ αποτέλεσμα έλεγε ,με την χρήση καλού cd-r είναι ένας κλώνος δύσκολα ανιχνεύσιμος.

Κατανοητά όλα για την 2ης τάξης αρμονική,αλλά έχει σχέση με την στερεωφονική εικόνα ???
Πέρα απ' την ζεστασιά που αντιλαμβανόμαστε,συνήθως υπάρχει μια εικόνα μεγαλύτερη σε ύψος και βάθος κυρίως.

Τον Νοέμβριο άκουσα έναν Copland και εναν Naim να οδηγούν το ιδιο ηχείο και υπήρχε αυτή η 'μεγένθυση' που μερικές φορές είναι υπερβολική,αλλά αρεστή και ακούγεται πιο ρεαλιστική..
 

analog-jimaras

AVClub Addicted Member
16 February 2012
2,592
Nομιζω δεν έχει κάποιο νόημα πλέον η ψηφιακη αντιγραφή (εκτός της προσωπικής ευχαρίστησης). Όταν έχω ελεύθερο χρόνο στο γραφείο ψάχνω στο internet για ακόμη καλύτερες εγγραφές των αγαπημένων μου άλμπουμ (τα οποία είναι πολλα) και πάντα βρίσκω κάτι καλύτερο αργά ή γρήγορα. Στο δίκτυο υπάρχουν πραγματικά τα πάντα.
Ο υπογραφών είχε κάποτε πάνω από 800 κασέτες τις οποίες με την έλευση του cdr χάρισα.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: westsound

westsound

Supreme Member
13 February 2008
4,220
Kως
Σε ευχαριστώ πολύ
Έπεσα σε λάθος περίοδο όσον αφορά τα 'ράφια'.

Παραδέχομαι ότι και εγώ παρασύρθηκα απ τις letter σελίδες ...του συγκεκριμένου περιοδικού.

Προσωπικά απολαμβάνω ακόμα τα cd-r που έκαψα πριν τόσα χρόνια, καθώς είχα πρόσβαση σε πολλές δισκοθήκες που μου έμαθαν πολλά και φυσικά ήταν δυσεύρετα.
Επειδή ενημερώνομαι ακούγοντας μουσικές εκπομπές (δες video clip της ημέρας σε λίγο ) ξέρω ότι μπορείς να βρεις πολλά στο 'ίντερνετ'.

Ο λόγος που κρατάω τα περιοδικά αυτά απ το 1986 και δεν έχασα ούτε ένα τεύχος μέχρι πριν λίγα χρόνια ,αλλά και που συνεχίζω ν αγοράζω όλες τις Ελληνικές έντυπες εκδόσεις είναι οι δισκοκριτικές ,οι ιστορικές αναφορές αλλά και 'τάσεις' αλλά και πολλά ενδιαφέροντα άρθρα.

Για τις κασέτες έχω πει γιατί διατηρώ την κατοχή τους έστω και με πολύ μικρή φροντίδα.
Έχω σε live πολλές στιγμές της ζωής μου που αποθανατίστηκαν στις ταινίες τους.
Πως να πετάξω μια κασέτα που έχει το πρόγραμμα π.χ. της βραδιάς πριν πάω φαντάρος και με αφιέρωση απ τον DJ ?
 

analog-jimaras

AVClub Addicted Member
16 February 2012
2,592
Έπεσα σε λάθος περίοδο όσον αφορά τα 'ράφια'.

Παραδέχομαι ότι και εγώ παρασύρθηκα απ τις letter σελίδες ...του συγκεκριμένου περιοδικού.

Προσωπικά απολαμβάνω ακόμα τα cd-r που έκαψα πριν τόσα χρόνια, καθώς είχα πρόσβαση σε πολλές δισκοθήκες που μου έμαθαν πολλά και φυσικά ήταν δυσεύρετα.
Επειδή ενημερώνομαι ακούγοντας μουσικές εκπομπές (δες video clip της ημέρας σε λίγο ) ξέρω ότι μπορείς να βρεις πολλά στο 'ίντερνετ'.

Ο λόγος που κρατάω τα περιοδικά αυτά απ το 1986 και δεν έχασα ούτε ένα τεύχος μέχρι πριν λίγα χρόνια ,αλλά και που συνεχίζω ν αγοράζω όλες τις Ελληνικές έντυπες εκδόσεις είναι οι δισκοκριτικές ,οι ιστορικές αναφορές αλλά και 'τάσεις' αλλά και πολλά ενδιαφέροντα άρθρα.

Για τις κασέτες έχω πει γιατί διατηρώ την κατοχή τους έστω και με πολύ μικρή φροντίδα.
Έχω σε live πολλές στιγμές της ζωής μου που αποθανατίστηκαν στις ταινίες τους.
Πως να πετάξω μια κασέτα που έχει το πρόγραμμα π.χ. της βραδιάς πριν πάω φαντάρος και με αφιέρωση απ τον DJ ?
Δεν το συζητάμε ότι κάποια "πράγματα" έχουν μια διαφορετική αξία λόγο αναμνήσεων και συναισθηματικού φόρτου.
Ευτυχώς πριν από πολλά χρόνια όταν τα διάφορα μέσα μας βομβάρδιζαν με την πλαστή πληροφορία για τα άφθαρτα cd σε σύγκριση με τους δίσκους που χαλάνε, ήταν αυτή η συναισθηματική φόρτιση με τα περισσότερα από τα βυνίλια μου που τα κράτησε στην κατοχή μου και αντάλλαξα με cd μόνο το 1/4 της τότε συλλογής μου. (Πάλι καλά). Κάποια από εκείνα τα περίπου 500 κομμάτια ακόμα τα ψάχνω.
 
  • Like
Reactions: westsound

Νότης

AVClub Enthusiast
14 October 2009
753
Αιγάλεω
Συμπέρασμα:

Δεν είναι η υψηλή πιστότητα, αλλά μία μικρή απομάκρυνση από την υψηλή πιστότητα που μας αρέσει.

Λύθηκε η απορία;
Με τόσο τεκμηριωμένη απάντηση, πως γίνεται να μην λυθεί; Ευχαριστούμε!
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,516
Αθήνα, Ηλιούπολη
αυτό με την βελόνα στο κόκκινο το έχω εφαρμόσει πολλές φορές,αλλά δεν ένιωθα συμπίεση.
Εννοώ στις εκατοντάδες εγγραφές από δίσκο σε CD-R μέσω αναλογικής οδού, χρησιμοποιώντας δηλαδή το Cd-R σαν ένα παλιό Nacamichi,στην εγγραφή σε CD r παίζουν ρόλο και η leizer (όσο πιο δυνατή/ καινούργια είναι τόσο καλύτερα θα κάψει από μια που είναι κοντά στις ώρες της),αλλά όπως ξανα-εγραψα παίζει ρόλο και το υλικό του cd-r software.
Τα καλά και ακριβά επώνυμα άδεια σιντάκια με χρέωση των πνευματικών δικαιωμάτων, αποτύπωναν πολύ κοντύτερα το 'αυθεντικό'.
Επειδή έψαχνα για mods που αφορούν το Gyro για τον Jim ,έπεσα σ' ένα άρθρο του N.Keynwood του 1999 τωρινού editor του Hi Fi World που έγραφε ότι έπρεπε οι αντιγραφές από Cd-recorder ν απαγορευτούν επειδή θα επιφέρουν κακό στην μουσική βιομηχανία ακόμα και αν προορίζονται για προσωπική χρήση.
Τ αποτέλεσμα έλεγε ,με την χρήση καλού cd-r είναι ένας κλώνος δύσκολα ανιχνεύσιμος.

Η ψηφιακή εγγραφή από τότε (1999) μέχρι σήμερα έχει προχωρήσει πάρα πολύ. Η ακρίβεια στην εγγραφή και αναπαραγωγή είναι απίστευτη. Αρκεί να σκεφτούμε τη μοντελοποίηση μηχανημάτων και οργάνων. Βιβλιοθήκες ολόκληρες με ήχους π.χ. πιάνου Steinway ή Böserdorfer (virtual synthesizers) είναι στη διάθεση των μουσικών και των παραγωγών προς χρήση.

Ως ένα βαθμό είχε δίκιο αυτός που έγραφε ότι οι αντιγραφές από Cd-recorder θα επιφέρουν κακό στην μουσική βιομηχανία ακόμα και αν προορίζονται για προσωπική χρήση. Η μουσική βιομηχανία με τη μορφή που την ξέραμε, ως παραγωγή και κυκλοφορία δίσκων έχει σβήσει. Για το γεγονός δεν ευθύνεται μόνο η ευκολία των αντιγραφών, είναι πολλοί οι λόγοι. Αλλά πάντως ισχύει και αυτό.

Η βιομηχανία ως παραγωγή και διανομή δίσκων έχει σβήσει. Όχι η μουσική καθαυτή, ούτε η μουσική δραστηριότητα εν γένει. Η μουσική είναι πανανθρώπινη ανάγκη και πάντα θα βρίσκει τρόπους να αναπτύσσεται και να εξελίσσεται.
Ούτε η μουσική δραστηριότητα έψει πάψει. Σήμερα κινείται γύρω από τις ζωντανές εμφανίσεις (live), αυτό πάντα υπήρχε και θα υπάρχει.
Και γύρω από τις διάφορες πλατφόρμες. Τρόποι πάντα βρίσκονται.

Κατανοητά όλα για την 2ης τάξης αρμονική,αλλά έχει σχέση με την στερεωφονική εικόνα ???
Πέρα απ' την ζεστασιά που αντιλαμβανόμαστε,συνήθως υπάρχει μια εικόνα μεγαλύτερη σε ύψος και βάθος κυρίως.

Τον Νοέμβριο άκουσα έναν Copland και εναν Naim να οδηγούν το ιδιο ηχείο και υπήρχε αυτή η 'μεγένθυση' που μερικές φορές είναι υπερβολική,αλλά αρεστή και ακούγεται πιο ρεαλιστική..

Ρωτάς αν οι 2ης τάξης αρμονικές έχουν σχέση με τη στερεοφωνική εικόνα. Χωρίς να υπάρχει 100% βεβαιότητα, θα μπορούσε να έχει. Με έμμεσο τρόπο.

Ως γνωστόν, κατά την επεξεργασία μίας ηχογράφησης, όταν θέλουμε να βελτιώσουμε τη στερεοφωνική εικόνα, προσθέτουμε "λίγο αέρα", δηλαδή προσθέτουμε με EQ 1-2 dB στην περιοχή γύρω από τα 15000 Hz. Πολύ λίγο, αλλά είναι αρκετό.

Έχοντας υπόψη τα παραπάνω μπορούμε να υποθέσουμε ότι αν για οποιοδήποτε λόγο προκύψει προσθήκη αρμονικών κατά την ακρόαση μίας ηχογράφησης, αν οι αρμονικές αυτές συμπέσουν στην περιοχή των υψηλών συχνοτήτων (15000 Hz), τότε θα μπορούσε αυτή η προσθήκη να γίνει αντιληπτή ως επαύξηση της στερεοφωνικής εικόνας. Ένα ελάχιστο αρκεί.

Για το ύψος που αναφέρεις πρόκειται για ψευδαίσθηση. Απολύτως βέβαιο. Το ακούμε συχνά από αρκετούς χαϊφιντελίστες ότι έχουν την αίσθηση του ύψους μίας ορχήστρας, μίας μουσικής σκηνής (μαζί με το πλάτος και το βάθος). Αλλά πρόκειται για ψευδαίσθηση. Που οφείλεται ως φαινόμενο δεν γνωρίζω. Σε καμμία ηχογράφηση δεν γίνεται λήψη ύψους (ενώ γίνεται για το πλάτος και το βάθος). Ούτε έχει αναπτυχθεί τέτοια τεχνική για λήψη και ύψους.
(Δεν εννοώ την αποστολή ηχητικού σηματος σε ηχεία ύψους μίας πολυκάναλης κινηματογραφικής ταινίας, αυτό είναι άλλο ζήτημα. Αλλά τη δικάναλη μουσική παραγωγή που μας αφορά).
 

westsound

Supreme Member
13 February 2008
4,220
Kως
Το έχω γράψει εδώ και καιρό ότι ο τρόπος επιβίωσης των καλλιτεχνών είναι σχεδόν.. μόνο τα live.
Aπ τον Αύγουστο,φέροντας στη δημοσιότητα συνέντευξη γνωστού καλλιτέχνη που ήρθε στην Αθήνα για live.
Και φυσικά το ντύσιμο κάποιων διαφημίσεων με μουσική του.
 
  • Like
Reactions: Sonus Naturalis