To καλύτερο μπάσο

Low frequency vs. Room dimensions

Ένα paper σχετικό με τις χαμηλές συχνότητες και την απόδοσή τους στους συνήθεις οικιακούς μας χώρους, μπορείτε να δείτε εδώ:

http://aca.gr/paper23.htm

Συμπεριλαμβάνονται και extreme κατασκευές για απόδοση χαμηλών, ο πίνακας εύρους συχνοτήτων οργάνων (που κάπου εδώ αναφέρθηκε από κάποιον) και άλλα ενδιαφέροντα…

___________________________
Το link δεν απευθύνεται στους συνήθεις και πανικόβλητους «αντι» αλλά στους υπόλοιπους αναγνώστες του Forum…
Και επειδή αυτοί οι «αντι» έχουν φαίνεται μπερδέψει την βούρτσα με την π----α, να τους υπενθυμίσω ότι την στιγμή που το ACA.GR είναι μη κερδοσκοπικό και δεν έχει διαφημίσεις, νομιμοποιούμαι (και εγώ και οποιοσδήποτε άλλος) να βάζουμε (όπου κρίνεται ότι μπορεί να είναι ενημερωτικό για τους αναγνώστες και ON TOPIC), συνδέσμους προς αυτό. Αυτό γίνεται και σε άλλα 50 Audio Forums στο εξωτερικό, χωρίς εκεί να υπάρχει κανένα πρόβλημα και καμία αντίδραση!!!

Θα παρακαλούσα επομένως ορισμένους να ηρεμήσουν.
 
Απάντηση: Re: To καλύτερο μπάσο

χμμμμ
ακουω τις μηχανικες και ηλεκτρικες ατελειες του φωνογραφικου συστηματος.
Στα ιδια συστηματα, τα ψηφιακα ειναι αξεπεραστα.
Αν εχεις ακουσει σε πραγματικα δυναμικα συστηματα και το ενα και το αλλο, τοτε θα καταλαβεις. Αλλα χρειαζεται πρωτα να εχεις πολλες ζωντανες εικονες στο ακουστικο μυαλο σου. Δηλαδη, να εχεις φαει τα νειατα σου στις εκκλησιες.

Ειδικά τα δυναμικά είναι ένας τομέας όπου πάσχουν όλα τα αναλογικά συστήματα, γι αυτό και το κάνουν γαργάρα οι φίλοι του βινυλίου
 
Re: Απάντηση: Re: To καλύτερο μπάσο

Ειδικά τα δυναμικά είναι ένας τομέας όπου πάσχουν όλα τα αναλογικά συστήματα, γι αυτό και το κάνουν γαργάρα οι φίλοι του βινυλίου
Πιό μικρά γράμματα έπρεπε να βάλεις για να μην το δω... :grandpa:

skal_1812_grooves.jpg


Κάνουμε καμιά συγκρισούλα ή κι εσύ βρίσκεσαι χιλιάδες χιλιόμετρα μακρια?
 
Απάντηση: Re: To καλύτερο μπάσο

Ειδικά τα δυναμικά είναι ένας τομέας όπου πάσχουν όλα τα αναλογικά συστήματα, γι αυτό και το κάνουν γαργάρα οι φίλοι του βινυλίου

Άποψή μου είναι ότι ένα σωστά ρυθμισμένο πικάπ μπορεί να διαπρέψει και στον τομέα αυτόν.

Αυτό το λέει ένας χρήστης ενός ταπεινού systemdeck... :firstprize:
 
αν ακουσετε σε καλο συστημα πικαπ θα ξεχασετε τα διαφορα παραμυθια περι ελειψεως μπασου. Αλλα ειπαμε, σε καλο συστημα.....
 
Re: Απάντηση: Re: To καλύτερο μπάσο

Ειδικά τα δυναμικά είναι ένας τομέας όπου πάσχουν όλα τα αναλογικά συστήματα, γι αυτό και το κάνουν γαργάρα οι φίλοι του βινυλίου

Δεν το κάνουν γαργάρα. Απλώς δεν το ξέρουν.
 
Εμένα μου αρέσουν και τα δύο . Το αναλογικό πικάπ απλώς μου μεταδίδει ένα μεγαλύτερο ποσοστό μουσικής απόλαυσης, είτε γιατί τα "λάθη" του πικάπ λειτουργούν αφαιρετικά, είτε για συναισθηματικούς λόγους επειδή μεγάλωσα συντροφιά με ένα πικάπ.

Οταν ακούω τα αγαπημένα μου βινύλια, για κάποιο λόγο που δεν μπορώ να εξηγήσω, δεν ασχολούμαι πλέον με τα μηχανήματα αλλά συγκεντρώνομαι 100% στη μουσική. Δεν έχει τόση μεγάλη σημασία γιατί συμβαίνει αυτό, έχει όμως σημασία το αποτέλεσμα.

Παρ όλα αυτά και χωρίς να θέλω να στεναχωρήσω κάποιον από εσάς, που υποστηρίζει περισσότερο είτε τη μια πηγή είτε την άλλη, απλώς σας αναφέρω ότι το πικάπ -μαζί με την κεφαλή- έχει πολυ χειρότερα τεχνικά χαρακτηριστικά από το CD. Επιπλέον, το πικάπ με κλασικό βραχίονα ποτέ δεν διαβάζει ένα αυλάκι του δίσκου με το ίδιο ποσοστό παραμόρφωσης που διαβάζει τα υπόλοιπα. Κάθε αυλάκι διαβάζεται με το δικό του ποσοστό παραμόρφωσης κάτι που οφείλεται αποκλειστικά στο γεγονός ότι διαβαζουμε την πληροφορία από τα αυλάκια του δίσκου με άλλο τρόπο από αυτόν της χάραξης. Με τους βραχίονες παράλληλης μετατόπισης το πρόβλημα αυτού του είδους της παραμόρφωσης δεν υφίσταται . Μόνο με το reference πικαπ της Clearaudio, που θαυμάσαμε όλοι μας στην έκθεση Hi-End στο Leedra Marriot, θα μπορούσαμε ενδεχομένως να διαβάσουμε γεμετρικώς σωστά την πληροφορία από τα αυλάκια του δίσκου. Ολοι οι άλλοι τρόποι ανάγνωσης εμπεριέχουν ένα μικρό μεν αλλά απόλυτα μετρήσιμο ποσοστό "λάθους".

Και δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα αυτό της ανάγνωσης του βινυλίου από την κεφαλή του πικάπ μας. Τα προβλήματα ξεκινούν πολύ νωρίς, με αρχή την διαδικασία χάραξη της μήτρας και την παραγωγή των αντιγράφων με τα οποία θα τυπωθούν όλα τα υπόλοιπα βινύλια του εμπορίου.

Εν αντιθέσει, η αντιγραφή μουσικής, όταν αυτή βρίσκεται ήδη αποθηκευμένη σε ψηφιακή μορφή, είναι εύκολη υπόθεση. Αυτό αποτελεί ένα θαύμα της σημερινής τεχνολογιας και οφείλουμε όλοι μας να το σεβαστούμε. Ποτέ ο άνθρωπος δεν είχε καταφέρει στην ιστορία του να μεταφέρει με τόση μεγάλη ακρίβεια μουσικά δεδομένα από ένα media σε κάποιο άλλο. Παλαιότερα όποτε το επιχειρούσε, με κλασικές αναλογικές /μηχανικές μεθόδους, οι απώλειες σήματος ήταν μεγάλες.

Συμπερασματικά το αναλογικό πικάπ, με την κλασική μέθοδο ανάγνωσης του βινυλίου, τουλάχστον σε ότι αφορά τις μετρήσεις και τα τεχνικά χαρακτηριστικά -είτε αυτά είναι μηχανικά είτε είναι ηλεκτρικά-, υστερεί έναντι του ψηφιακού πικάπ (CD player).
Ολα αυτά που αναφέρω μπορούν να τεκμηριωθούν απόλυτα σε ένα εργαστήριο εξοπλισμένο με τα κατάλληλα μηχανήματα μετρήσεων.

Επομένως όταν κάποιος αναφέρει ότι προτιμά τον ήχο του βινυλίου περισσότερο από τον ήχο του CD είναι σαν να δηλώνει ότι του αρέσει να ακούει "λάθος". Κι εγώ είμαι ένας από αυτούς. Προτιμώ να ακούω τα "λάθη" που μπορεί να λειτουργούν και αφαιρετικά στο σήμα παρά να ακούω τα πάντα "σωστά" με κίνδυνο να μεταφερθούν μαζί με τα "σωστά" και όλα τα λάθη της ηχογράφησης και των συσκευών αναπαραγωγής. Τα τελευταία είδη λαθών είναι πολλά και με ενοχλούν όσο δεν φαντάζεστε . Με το βινύλιο, τα "λάθη", ακόμα και σε μια κακή ηχογράφηση δεν με ενοχλούν τόσο πολύ όσο τα αντίστοιχα λάθη που περιέχονται σε ένα μέτριο ή κακό CD. Tα τελευταίαα φαίνεται ότι λειτουργούν προσθετικά και συμβάλουν στην πρόωρη ακουστική κόπωση του ακροατή.

Οσον αφορά τα μπάσα του πικάπ σε σχέση με τα μπάσα του CD, θα έλεγα ότι πρακτικά δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ τους όταν αυτά τα μπάσα αναπαράγονται από πηγές και συστήματα αναπαραγωγής που έχουν στηθεί σωστά και με ικανό headroom. Και τα δύο μπορούν να κετέβουν χαμηλά, στο κατώτερο όριο -κατόφλι - της ακοής του ανθρώπου.

Παρεμπιπτοντως οι υπόηχοι που βλέπετε να συντονίζουν τα woofers των ηχείων σας δεν οφείλονται σε διέγερση από μεταφορά μουσικής πληροφορίας που είναι καταγεγραμμένη στο δίσκο. Ο συντονισμός των μεγαφώνων είναι επακόλουθο της διέγερσης της δεδομένης συχνότητας συντονισμού του συστήματος πλατώ-βραχίονα-κεφαλλής. Αυτή η συχνότητα συντονισμού βρίσκεται ιδανικά στα 9-10Hz . Οταν το σύστημα δεν έχει στηθεί/ρυθμιστεί σωστά, η συχνότητα συντονισμού κάνει αισθητή την παρουσία της μέσα στην audio band .
Eπομένως μην κοιτάτε μόνο τα μαγάφωνα που συντονίζονται από τους υπόηχους και βγάζετε λάθος συμπεράσματα και για την απόκριση χαμηλών συχνοτήτων στο πικάπ σας. Ουτε ακούμε κάτω από τα 20Hz, ούτε τα ηχεία μας μπορούν να βγάλουν ήχο στα 20 Hz, ούτε ο χώρος μας -λόγω διαστάσεων- μπορεί να χωρέσει τα μήκος κύματος των 20Hz.

Ας σοβαρευτούμε λίγο. Υπάρχουν τόσα άλλα προβλήματα στα συστηματά μας, το χαμηλό στα 20 και στα 16Hz μας μάρανε.
 
Οχι εγώ δεν αναφέρθηκα στο χαμηλό του βινυλίου. Αλλος αναφέρθηκε σε αυτό.
Εχω τόσα άλλα να κατηγορήσω το βινύλιο που το χαμηλό δεν με απασχολεί! ;)

Το πρόβλημα με το βινύλιο δεν είναι ότι δεν πάιζει καλά. Παίζει και παραπάιζει καλά. Απλώς για να πάιξει καλά πρέπει να συντρέχουν καμμιά 15αριά παράγοντες. Αν κάποιος από αυτούς "στραβώσει" το τελικό αποτέλεσμα το παίρνει ο διάβολος. Μην κάτσουμε τώρα να τους απαριθμίσουμε, τούς ξέρουμε όλοι τους διάφορους παράγοντες που παίζουν καθοριστικό ρόλο.
 
Οχι εγώ δεν αναφέρθηκα στο χαμηλό του βινυλίου. Αλλος αναφέρθηκε σε αυτό.
Εχω τόσα άλλα να κατηγορήσω το βινύλιο που το χαμηλό δεν με απασχολεί! ;)

Το πρόβλημα με το βινύλιο δεν είναι ότι δεν πάιζει καλά. Παίζει και παραπάιζει καλά. Απλώς για να πάιξει καλά πρέπει να συντρέχουν καμμιά 15αριά παράγοντες. Αν κάποιος από αυτούς "στραβώσει" το τελικό αποτέλεσμα το παίρνει ο διάβολος. Μην κάτσουμε τώρα να τους απαριθμίσουμε, τούς ξέρουμε όλοι τους διάφορους παράγοντες που παίζουν καθοριστικό ρόλο.

Επαυξανω:grandpa:
 
Εχω 4~5 δίσκους που έχουν παιχθεί στο παρελθόν στο Technics ενός φίλου μου με την σφαιρική Stanton 500 με 5 gr βάρος ανάγνωσης!!! Δεν χρειάστηκε να παιχτούν πολλές φορές. Μία φορά και χωρίς scratch απλώς για να τους ηχογραφήσει, ήταν αρκετή για να μην ακούγονται πλέον οι δίσκοι.
Και πόσοι άλλοι από αυτούς που αγοράζαμε είχαν παιχτεί ήδη στο δισκάδικο σε άθλιες βελόνες πριν τους αγοράσουμε; Αν θυμάστε την 10ετία του '80 τα δισκάδικα κατά κόρον έγραφαν και πωλούσαν κασέτες πειρατικά.

Γι αυτό λέω είναι ένα σωρό παράγοντες που πρέπει να συντρέχουν για να παίξει σωστά το βινύλιο και συνήθως δεν είναι όλοι τού χεριού μας για να μπορούμε να τούς ελέγξουμε...
 
:grinning-smiley-043 στον Internet King για το μετρημένο και ακριβές μήνυμα του για τα βινύλια και cd. Μόνο μια παρατήρηση. Το υποηχητικό σήμα που διαρρέει στα γούφερς καμιά φορά από το πικάπ, συμβαίνει και σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει ορατός συντονισμός του συστήματος βραχίονα - κεφαλής. Αυτό τουλάχιστον έχω παρατηρήσει σε rega φίλου.
 
Για να παίξουν σωστά τα ηχεία πρέπει να συντρέχουν άλλοι 1000 παράγοντες. Τι 1000 τι 1015 ?

Για μένα τουλάχιστον το στήσιμο του πικάπ δεν αποτελούσε ποτέ πρόβλημα.
Οσο ποιο πολύ ασχολείσε με το θέμα του πικάπ, τόσο ποιο πολύ αγχώνεσε με τις μηχανικές αδυναμίες του και τελικά δεν απολαμβάνεις αυτό που ακούς.
Μάθετε να ζείτε με τις αδυναμίες των συσκευών σας όπως εμείς έχουμε μάθει να ζούμε με τις αδυναμίες τις δικές σας.
 
:grinning-smiley-043 στον Internet King για το μετρημένο και ακριβές μήνυμα του για τα βινύλια και cd. Μόνο μια παρατήρηση. Το υποηχητικό σήμα που διαρρέει στα γούφερς καμιά φορά από το πικάπ, συμβαίνει και σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει ορατός συντονισμός του συστήματος βραχίονα - κεφαλής. Αυτό τουλάχιστον έχω παρατηρήσει σε rega φίλου.

Oταν το πικάπ -και το σύστημα- παίζει μουσική δυνατά ο ήχος από το χώρο επιστρέφει στην πηγή και δημιουργείται ακουστικό feedback . Το χαρακτηριστικό βουητό που είναι κάτι σαν μικροφωνισμός.

Επίσης είναι φυσικό να υπάρχουν και ιδιοσυντονισμοί που διεγείρονται όταν συντρέχουν οι κατάλληλες εξωτερικές συνθήκες.

Για το rega έχω ακούσει να λέγονται πολλά. Τα μισά από αυτά δεν τα πιστεύω. Τα περισσότερα είναι στημένα λάθος όπως άλλωστε είναι και τα περισσότερα πικάπ του κόσμου, όπως δηλαδή ήταν πάντα.
 
Η διαφορα του πικαπ με τα ηχεια ειναι οτι με το πικαπ ασχολεισαι με το ιδιο για να παιξει σωστα (συνδιασμος κεφαλης βραχιονα πλατω) και μετα ασχολεισαι με την σωστη τοποθετηση του στο χωρο (η στο διπλανο οπως κανανε παλια:SFGSFGS5: )Με τα ηχεια δεν ασχολεισαι με τα ιδια αλλα με το περιβαλλον τους σχεδον αποκλειστικα.

Με τα rega κι εγω δεν ειχα προβλημα σχεδον ποτε ειναι plug and play
 
Last edited: