Τοποθέτηση της σκηνής απο το σύστημα.

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,263
Πολλές φορές έχουμε αναφερθεί στην αναπαράσταση-περιγραφή-στήσιμο του μουσικού συμβάντος,που αναπαράγεται απο το σύστημα.

Αφήνοντας κατά μέρος την περιγραφή της θέσης των οργάνων και του τραγουδιστή-η οποία θεωρείται δεδομένη,γι' ένα καλό σύστημα-άς σταθούμε στο συνολικό στήσιμο και τοποθέτηση της σκηνής απο το σύστημα.

Με ευθύνη κυρίως των ηχείων,αυτή μπορεί να διαγράφεται μπροστά απο τα ηχεία,πίσω απο τα ηχεία ή στην νοητή ευθεία που καθωρίζεται απο την μπάφλα των ηχείων.Υπάρχει κι η ακρόαση (βασικά) με near field monitors, όπου δημιουργείται η αίσθηση "όλα στο πρόσωπο" ή να το πώ αλλοιώς του πιό ζωντανού,του είμαι "μέσα".

Δεν είναι λίγοι αυτοί,που επιλέγουν σύστημα κι ιδίαιτερα τα ηχεία,με βάση το πώς διαγράφεται η σκηνή.Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει,ότι π.χ το laid back άκουσμα,είναι πιό ξεκούραστο ή για επιθετικό ήχο.

Εσείς τι προτιμάτε και γιατί;
 
Last edited:
Απάντηση: Αναπαράσταση της σκηνής απο το σύστημα.

Laid Back γιατι ετσι ακουγεται και ο Live ηχος.

Εμένα τις περισσότερες φορές δεν μου ακούστηκε έτσι.Εκτός κι άν κάθεσαι πολύ μακρυά απο την σκηνή-ορχήστρα.Σε καθεδρικό ναό,για παράδειγμα,ο ήχος με κύκλωνε.
 
Απάντηση: Αναπαράσταση της σκηνής απο το σύστημα.

Σε καθεδρικο ναο σιγουρα σε κυκλωνει απο το πολυ reverb.

Απο την αλλη ο Live ηχος κατα τη γνωμη σου ποτε δεν ειναι in your face. Στο Μεγαρο εχω καθησει καποιες φορες πολυ μπροστα και παντα ο ηχος ερχεται απο πολυ πισω...
 
μιά από τα ίδια, στα μούτρα, έτσι γιά να βγαίνουν όλα φόρα παρτίδα!
Αν και εδώ που τα λέμε, τα Quad δεν συμπεριφέρονται ακριβώς έτσι!
Νομίζω ότι είναι πολύ γενική η συζήτηση γιά την τοποθέτηση της
σκηνής, υπάρχουν και άλλες παράμετροι!
 
Last edited:
Πολλές φορές έχουμε αναφερθεί στην αναπαράσταση-περιγραφή-στήσιμο του μουσικού συμβάντος,που αναπαράγεται απο το σύστημα.

Αφήνοντας κατά μέρος την περιγραφή της θέσης των οργάνων και του τραγουδιστή-η οποία θεωρείται δεδομένη,για καλά ηχεία-άς σταθούμε στο συνολικό στήσιμο και τοποθέτηση της σκηνής απο το σύστημα.

Με ευθύνη κυρίως των ηχείων,αυτή μπορεί να διαγράφεται μπροστά απο τα ηχεία,πίσω απο τα ηχεία ή στην νοητή ευθεία που καθωρίζεται απο την μπάφλα των ηχείων.Υπάρχει κι η ακρόαση (βασικά) με near field monitors, όπου δημιουργείται η αίσθηση "όλα στο πρόσωπο" ή να το πώ αλλοιώς του πιό ζωντανού,του είμαι "μέσα".

Δεν είναι λίγοι αυτοί,που επιλέγουν σύστημα κι ιδίαιτερα τα ηχεία,με βάση το πώς διαγράφεται η σκηνή.Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει,ότι π.χ το laid back άκουσμα,είναι πιό ξεκούραστο ή για επιθετικό ήχο.

Εσείς τι προτιμάτε και γιατί;

DIPIE μερικές διευκρινήσεις: Η ακρόαση με near field monitors δεν σημαίνει είμαι "μέσα". Η ακρόαση αυτή σου δίνει απόλυτα και το βάθος και τη εικόνα της ηχογράφησης. Η διαφορά είναι οτι ακούς πολύ λιγώτερο τον χώρο ακρόασης από οτι με control monitors σε κάποια απόσταση από τον ακροατή.
 
Απάντηση: Re: Τοποθέτηση της σκηνής απο το σύστημα.

DIPIE μερικές διευκρινήσεις: Η ακρόαση με near field monitors δεν σημαίνει είμαι "μέσα". Η ακρόαση αυτή σου δίνει απόλυτα και το βάθος και τη εικόνα της ηχογράφησης. Η διαφορά είναι οτι ακούς πολύ λιγώτερο τον χώρο ακρόασης από οτι με control monitors σε κάποια απόσταση από τον ακροατή.

Nαί οκ.
 
DIPIE μερικές διευκρινήσεις: Η ακρόαση με near field monitors δεν σημαίνει είμαι "μέσα". Η ακρόαση αυτή σου δίνει απόλυτα και το βάθος και τη εικόνα της ηχογράφησης. Η διαφορά είναι οτι ακούς πολύ λιγώτερο τον χώρο ακρόασης από οτι με control monitors σε κάποια απόσταση από τον ακροατή.

Μια ερώτηση: Ένα ηχείο δαπέδου σχετικά μικρών διαστάσεων, όπως το 40άρι ATC, μπορεί να τοποθετηθεί για nearfield ακροάσεις;
 
Μια ερώτηση: Ένα ηχείο δαπέδου σχετικά μικρών διαστάσεων, όπως το 40άρι ATC, μπορεί να τοποθετηθεί για nearfield ακροάσεις;

Μπορεί, αλλά ψηλά και γερμένο προς τον ακροατή σε απόσταση του αυτιού από το μέσον μεταξύ tweeter και midrange 1,5-2,5 μέτρα.
Ηδη υπάρχουν τα 50άρια τοποθετημένα έτσι:
στην σουίτα mastering του Ηχογραφικού Κέντρου του Μεγάρου Μουσικής (http://www.in.gr/megaro/civilisation/montaz.htm)
και στη σουίτα 2 του Athens Mastering (http://www.athensmastering.gr/EL/suite2.html)
 
Last edited:
Οπότε, σε περίπτωση που δε μπορούμε να τα σηκώσουμε, είναι καλύτερα να βρισκόμαστε σε midfield απόσταση...

Το ρώτησα, γιατί μπορώ μεν να παίξω με τη θέση ακρόασης από 1-3 μέτρα, αλλά δε μπορώ να κάνω "ταρζανιές" με τα ηχεία.

Θέλω και λίγη καλαισθησία...
 
Στη μούρη! Να νοιώθω ότι τραγουδάνε για την πάρτη μου!

Έχω παρατηρήσει ότι τα ηχεία που το κάνουν αυτό δίνουν περισσότερο την αίσθηση του "βάθους" στη σκηνή... Κάτι σαν να δίνουν τη δυνατότητα για περισσότερα επίπεδα βάθους...
Βέβαια μπορεί να είναι και η ιδέα μου μιας και έχω συνηθίσει να ακούω έτσι. -bye-
 
Re: Απάντηση: Αναπαράσταση της σκηνής απο το σύστημα.

Laid Back γιατι ετσι ακουγεται και ο Live ηχος.



σωστοτατοστ:a0210:




συμφωνικη ορχηστρα σε ανοιχτο αμφιθεατρο για παραδειγμα
 
Ας διευκρινίσει κάποιος πως όταν μιλάμε για ανάπλαση 'σκηνής' μιλάμε μόνο και αυστηρά για ακουστικές μουσικές ηχογραφημένες αυστηρά με (2)ΔΥΟ μοναδικά μικρόφωνα...
Έχουν αναφερθεί ανά καιρούς γελοιότητες του τύπου 'παρακλουθούσα τον τραγουδιστή να πηγαινοέρχεται στη σκηνή' ή 'η μπάντα απλώθηκε μπροστά μου και ο καθένας κατέλαβε τη θέση του πάνω στη σκηνή' κλπ. κλπ.
Η 'σκηνή' στις ηλεκτικές μουσικές είναι 100% ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΗ γιατί απλά ΟΛΑ τα όργανα και τα μικρόφωνα οδηγούνται μέσω καλωδίων στην κονσόλα είτε για live πρόκειται είτε για studio...
Από κει και πέρα παίζεις με τα πάνια και τα ντιεςπιά για να 'ζυμώσεις' και να 'φτειάξεις' την εικόνα...
 
Last edited:
Ας διευκρινίσει κάποιος πως όταν μιλάμε για ανάπλαση 'σκηνής' μιλάμε μόνο και αυστηρά για ακουστικές μουσικές ηχογραφημένες αυστηρά με (2)ΔΥΟ μοναδικά μικρόφωνα...
Έχουν αναφερθεί ανά καιρούς γελοιότητες του τύπου 'παρακλουθούσα τον τραγουδιστή να πηγαινοέρχεται στη σκηνή' ή 'η μπάντα απλώθηκε μπροστά μου και ο καθένας κατέλαβε τη θέση του πάνω στη σκηνή' κλπ. κλπ.
Η 'σκηνή' στις ηλεκτικές μουσικές είναι 100% ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΗ γιατί απλά ΟΛΑ τα όργανα και τα μικρόφωνα οδηγούνται μέσω καλωδίων στην κονσόλα είτε για live πρόκειται είτε για studio...
Από κει και πέρα παίζεις με τα πάνια και τα ντιεςπιά για να 'ζυμώσεις' και να 'φτειάξεις' την εικόνα...

Απ' όταν άρχισα να ασχολούμαι με το χόμπι, ρίχνω πολύ γέλιο σε ροκ συναυλίες.

Έχει μεγάλη πλάκα το να βλέπεις μπροστά σου τον τραγουδιστή και να τον ακούς από κάποιο "ξεχασμένο" ηχείο πίσω δεξιά πχ (αυτά παθαίνεις αν δεν πας στις πρώτες σειρές)...