Τρυπάνια, κοπτικα και εξαρτήματα διατρησης. Επιλογη και ορθη χρήση.

Για προτεινετέ μας ρε παιδια κανα μοντελο μηχανης τροχισματος, χρονια με τρωει αυτο το ζητημα των χαλασμενων τρυπανιων.
 
λογικα bosch
αριστες κριτικες

https://www.skroutz.gr/s/24018320/Bosch-S41-Συσκευή-Τροχίσματος-Τρυπανιών.html

αλλά και για ενα εργαλειο της παρκσαιντ ειχα δει καλες κριτικες
 
  • Like
Reactions: nickmanak
λογικα bosch
αριστες κριτικες

https://www.skroutz.gr/s/24018320/Bosch-S41-Συσκευή-Τροχίσματος-Τρυπανιών.html

αλλά και για ενα εργαλειο της παρκσαιντ ειχα δει καλες κριτικες
Πως τα καταφέρνεις βρε συ και τα links που παραθέτεις δεν είναι άμεσα,αλλά πρέπει να τα κάνεις copy/paste?
 
  • Like
Reactions: nickolas
λογικα bosch
αριστες κριτικες

https://www.skroutz.gr/s/24018320/Bosch-S41-Συσκευή-Τροχίσματος-Τρυπανιών.html

αλλά και για ενα εργαλειο της παρκσαιντ ειχα δει καλες κριτικες

Νικόλα το εργαλείο της bosch αναφέρει ότι κάνει για τρυπάνια με ακίδα 118° ενώ τα περισσότερα τρυπάνια μετάλλου έχουν ακίδα 135° ώστε να τρυπάνε αποτελεσματικότερα.
Τι λύση προτείνεις;
 
Δεν μπορώ να καταλάβω ρε παιδιά τι χρειάζεται ένα τέτοιο εργαλείο, όταν τα τρυπάνια σε μεμονωμένα νούμερα έχουν 1 - 4 ευρώ, κοβαλτίου και HSS. Ok, τα μεγαλύτερα νούμερα είναι πιο ακριβά αλλά έχουν και λιγότερη χρήση. Πόσα τρυπάνια σας έχει τύχει να αλλάξετε μέσα σε ένα χρόνο επειδή είχαν φαγωθεί;
 
γιωργο, το τζιγκακι του βιντεο :)
ακριβως οπως ειναι κομμενο στις 67.5 ή 22.5 στο φαλτσοπριονο.
παλιοτερα ειχα δει σε ενα βιντεο ενα εργαλειο αλλά δεν θυμαμαι ποιο, που οι μοιρες ρυθμιζονταν σε 2-3 θεσεις. νομιζω με διαφορετικα δαχτυλιδια για διαφορετικες μοιρες
σιγουρα ομως θα υπαρχουν αλλα εργαλεια που θα κανουν για 135
θα μου φαινοταν παραξενο η μπος να μην εχει βρει λυση σε αυτο...


δημητρη σωστο αυτο που λες και ισχυει για τους περισσοτερους απο εμας, υπαρχουν ομως και οι επαγγελματιες του φορουμ ή καποιοι ερασιτεχνες που μπορει να κανουν εκατονταδες ή χιλιαδες τρυπες καθε χρονο. αλλά και παλι με ενα διδυμο τροχο, ολα λυνονται :)
 
  • Like
Reactions: nickolas
... υπαρχουν ομως και οι επαγγελματιες του φορουμ ή καποιοι ερασιτεχνες που μπορει να κανουν εκατονταδες ή χιλιαδες τρυπες καθε χρονο
(y)
 
Δεν μπορώ να καταλάβω ρε παιδιά τι χρειάζεται ένα τέτοιο εργαλείο, όταν τα τρυπάνια σε μεμονωμένα νούμερα έχουν 1 - 4 ευρώ, κοβαλτίου και HSS. Ok, τα μεγαλύτερα νούμερα είναι πιο ακριβά αλλά έχουν και λιγότερη χρήση. Πόσα τρυπάνια σας έχει τύχει να αλλάξετε μέσα σε ένα χρόνο επειδή είχαν φαγωθεί;
Δημητρη συμφωνω...το να αναπληρωσεις ενα νουμερο ειναι μικρο το κοστος..
Το θεμα ειναι οτι οπως ειπε και ο Νικολας οταν πας σε μια δουλεια και εχεις πανω απο 200-300 τρυπηματα συνολικα ειναι λογικο να θες/να σου σπανε αρκετα κομματια...
Οπως ανεφερα κι πιο πριν στα νουμερα 3,4 και 5 μου σπανε ευκολα..οποτε υπολογιζω οτι 4-5 κομματια απο το καθενα το χρονο τα περνω..
 
Δημητρη συμφωνω...το να αναπληρωσεις ενα νουμερο ειναι μικρο το κοστος..
Το θεμα ειναι οτι οπως ειπε και ο Νικολας οταν πας σε μια δουλεια και εχεις πανω απο 200-300 τρυπηματα συνολικα ειναι λογικο να θες/να σου σπανε αρκετα κομματια...
Οπως ανεφερα κι πιο πριν στα νουμερα 3,4 και 5 μου σπανε ευκολα..οποτε υπολογιζω οτι 4-5 κομματια απο το καθενα το χρονο τα περνω..
Ναι ρε συ, για το σπάσιμο εννοείται - μπορεί να χρειαστείς και 3 τρυπάνια σε μια μέρα. Εγώ μίλησα για το τρόχισμα και κάθε πότε αλλάζεις ένα τρυπάνι επειδή έχει φθαρεί.
 
  • Like
Reactions: KOSSTV
Συνήθως τα τρυπάνια σπάνε όταν τα δουλεύεις ελεύθερα στο χέρι και κυρίως κατά την έξοδο.
Φροντίστε να έχετε όσο πιο σταθερό χέρι γίνεται και πάντα, όπου υπάρχει η δυνατότητα, να βάζετε κάτι πίσω απ’ το μέταλλο που τρυπάτε, πχ ένα άλλο κομμάτι μέταλλο.
 
τα νουμερα 3,4 και 5 μου σπανε ευκολα..
εμ, εγω βαζω σωστή ρυθμιση στην ροπή (φρένο) του τρυπανιοϋ (δράπανου) και σπανια σπαω τρυπάνι (αρίδα)


Στάλθηκε από το SM-A528B μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
εμ, εγω βαζω σωστή ρυθμιση στην ροπή (φρένο) του τρυπανιοϋ (δράπανου) και σπανια σπαω τρυπάνι (αρίδα)


Στάλθηκε από το SM-A528B μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Μιχαλη σε 18v η 12v..;και ποσο..;
Π.χ στο 12v Bosch GSR το βαζω στα 10-12 αλλα και παλι καποια στιγμη μου σπανε..ισως ειναι και το ζορι που βαζω καπμια φορα παραπανω...
Στο 18v ακομη πιο χαμηλα...
 
Η ροπή παιδιά εφαρμόζεται στο βιδωμα.
Για το τρύπημα μπαίνει σε άλλη σκάλα το κιβώτιο.
Τώρα αν εσείς έχετε βρει άλλο κόλπο και δουλεύει πάω πάσο.

Σε εμένα όσα τρυπάνια έχουν σπάσει έχουν σπάσει λόγω πίεσης στο υλικό.
 
  • Like
Reactions: KOSSTV
Η ροπή παιδιά εφαρμόζεται στο βιδωμα.
Για το τρύπημα μπαίνει σε άλλη σκάλα το κιβώτιο.
Τώρα αν εσείς έχετε βρει άλλο κόλπο και δουλεύει πάω πάσο.

Σε εμένα όσα τρυπάνια έχουν σπάσει έχουν σπάσει λόγω πίεσης στο υλικό.
Κυριάκο εγώ οταν τρυπαω σίδερο με δραπανοκατσαβιδο μπαταρίας(π.χ Bosch GSR )το έχεις στην πρώτη σκαλα και όχι στην δεύτερη που μπορεί να έχει και κρούση..
Επιλέγοντας λοιπόν την πρώτη σκαλα(μαλακη) η ροπη και ταχύτητα περιστροφής σε χαμηλά επίπεδα(10-12) τότε μπορεί να τρυπήσεις το σίδερο πιο εύκολα...υπό προϋποθέσεις βέβαια και η ρύθμιση

Εσύ πως το κάνεις.. ;
 
κωστη εχει δικιο ο κυρ. οταν τρυπας το βαζεις παντα στην θεση για τρυπημα οχι βιδωμα. τοτε δεν εχει σημασια σε ποια θεση ειναι η καστανια γιατι αυτη βγαινει εκτος λειτουργιας και δινει ολη του την δυναμη το εργαλειο στο τρυπημα

ναι να βαζεις την πρωτη σκαλα οταν εχεις μεγαλα τρυπανια. στα ψιλουλια μπορεις και στην δευτερη σκαλα (μεγαλη ταχυτητα) με λιγο ρεγουλα στογκαζι

το μπος ειναι σοβαρο εργαλειο, αποκλειω να εχει κρουση στην δευτερη σκαλα αν δεν την επιλεξεις εσυ την κρουση. αυτα ειναι κολπα που κανουν τα φτηνοκινεζικα για να τρυπανε πιο ευκολα τοιχους, οχι ενα μπλε μπος...
 
Last edited:
  • Like
Reactions: KOSSTV
Ναι στο τρύπημα το βάζω παράληψη μου Κυριάκο και Νικολα...
Η κρούση φυσικά και μόνο εαν την επιλέξεις εσύ μπαίνει...το Gsr ομως δεν ειναι κρουστικο...
 
  • Like
Reactions: nickolas
η μικρη ταχυτητα ειναι η σκληρη (οχι μαλακη) ροπη. η μεγαλη ροπη του εργαλειου δηλαδη . για αυτο την βαζουμε στα απαιτητικα βιδωματα
σε αυτην την θεση 1 η ροπη ειναι μεγαλη και η ταχυτητα μικρη
το αντιστροφο συμβαινει στην θεση 2
αλλά αν δεν επιλεξεις το σφυρι, δεν μπαινει κρουση
 
  • Like
Reactions: KOSSTV
Ναι στο τρύπημα το βάζω παράληψη μου...

τοτε οπου και να εχεις την καστανια, ειναι το ιδιο. η μονη διαφορα ειναι στις δυο μηχανικες ταχυτητες

μαλλον εχεις μπερδευτει με τα παλμικα
οι δυο ταχυτητες του δραπανοκατσαβιδου ειναι μηχανικες σαν τα ποδηλατα που ειχαμε πιτσιρικαδες
οι ταχυτητες ενος παλμικου ειναι ηλεκτρονικες και εκει η μεγαλη ταχυητα συνοδευεται απο μεγαλη ροπη. λειτουργει δηλαδη ο διακοπτης σαν ενα ντιμερακι σε προκαθορισμενες θεσεις. οχι μηχανικα οπως γινεται στο δραπανοκατσαβιδο
 
  • Like
Reactions: KOSSTV