Υλοποίηση preamplifier PGA23xx

Comple μου κάνει εκτός από:

1) SDI για το επόμενο pcb ονόμασε το SDO διότι είναι Output
2) C1,C2,C3 νομίζω κάνε τους NonPolar (κατά προτίμηση 100n WIMA MKT μέγεθος), αλλιώς διόρθωσε τον C3 διότι είναι ανάποδα :P.
Άσε τους όμως διότι μπορεί να μην καταλήξουν όλοι σε SALAS.
3) Βάλε ένα switch και για το ZCEN, παρόλο που δεν νομίζω να μην το χρειάζεται κανένας για εμάς είναι δύο τρύπες παραπάνω.


Τα buffer τελικά που θα μπούν? Δεν έχω εμπειρία στο θέμα οπότε .....
 
Re: Απάντηση: Υλοποίηση preamplifier PGA23xx

Τώρα η παρακάτω οθόνη, προσωπικά με μπερδεύει, πολλές πληροφορίες άτακτα στριμωγμένες, τουλάχιστον για μια συσκευή που θέλεις τηλεχειρισμό και κάποια βασικά, δεν νομίζω να χρειάζεται, σε μια άλλη συσκευή που πρέπει να λαμβάνεις πληθος παραμέτρων ΟΚ δεν διαφωνώ:
dsc02624.jpg

Τη συγκεκριμένη οθόνη την έβαλα σαν παράδειγμα του τι μπορεί να γίνει για μεγάλο / ευανάγνωστο volume display. Εννοείται ότι στην περίπτωσή μας δεν έχουμε τόσα δεδομένα να δείξουμε, οπότε μπορεί να είναι πολύ λιγότερο "συνωστισμένα" τα πράγματα.

Είναι θέμα απόφασής μας.. πάντως και εγώ θεωρώ ότι πρέπει να είναι μεγάλα τα νούμερα τουλάχιστον του volume.
 
Re: Απάντηση: Υλοποίηση preamplifier PGA23xx

Παίδες….

Πρέπει να αποφασίσουμε για το μπάφερ εισόδου.
1. μονό ή διπλό (π.χ ΝΕ5534 ή ΝΕ4432)
2. συνδεσμολογία ορθής ή αναστρέφουσας
3. ποια ολοκληρωμένα θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε, ώστε ο καθένας να επιλέξει όποιο θέλει (φυσικά θα υπάρχει πρόβλεψη στη πλακέτα για όλους).

Η θέση μου είναι πως το μπάφερ εισόδου πρέπει να τοποθετηθεί κοντά στα ρελέ εισόδου, ώστε το σήμα να τρέχει μέσα στο προενισχυτή με χαμηλές αντιστάσεις εμπέδησης (π.χ 600 ohm στην έξοδο του μπάφερ και 10 Kohm στη είσοδο του PGA), για λόγους αντοχής σε παρεμβολές και θορύβου. Αν θέλετε μπορώ να το συμπεριλάβω στη πλακέτα των εισόδων – εξόδων.

Για τη θέση του buffer εννοείται πως συμφωνούμε. Όσο αφορά τα υπόλοιπα:

1) Μάλλον για διπλό πηγαίνουμε. Θα βοηθήσει και στην οικονομία χώρου πάνω στην πλακέτα.
2) Απ' όσο γνωρίζω, ο μόνος λόγος να πάμε σε αναστρέφουσα είναι αν θέλουμε να μπορούμε να έχουμε gain μικρότερο της μονάδας, αν θέλουμε δηλαδή να κάνουμε attenuate το σήμα. Τα μειονεκτήματα είναι σαφή (μικρότερο bandwidth, λίγο πιο μπερδεγουέι αντίσταση εισόδου). Στην πράξη βέβαια δεν ξέρω αν ακούγεται χειρότερα. Οπότε είναι θέμα του τι θέλουμε.. Σκοπεύουμε να βάλουμε (εσωτερικά) επιλογή gain? Πως θα το κάνουμε; Ένα στάδιο buffer ανά είσοδο με τη δικιά του ρύθμιση (με jumpers ή dip switches ή κάτι παρεμφερές); Ένα στάδιο buffer για όλες τις εισόδους με "δυναμικό" έλεγχο του gain ανάλογα την επιλεγμένη είσοδο; Αυτό θα απαιτούσε digital pots. Αν είναι να το ψάξουμε ας μας πεις Ντίνο για τι values ψάχνουμε και πόσα χρειαζόμαστε ώστε να δούμε τι υπάρχει.
3) Νομίζω ότι ένα σωστό (by the book) layout θα επιτρέψει να βάλει οποιοσδήποτε σχεδόν οποιονδήποτε τελεστικό. Δεν ξέρω αν μπορεί να γίνει έτσι ώστε να μπορούν να υποστηριχθούν και μονοί και διπλοί τελεστικοί - το θεωρώ δύσκολο..


Επίσης πρέπει να επιλέξουμε το είδος των ρελέ:
1. Συμφωνήσαμε για latch dual coil, αλλά μένει η επιλογή της τάσης οδήγησης (π.χ 5V, 12V).
2. ποια μάρκα (αν θυμάμαι καλά υπάρχουν μερικές διαφορές στις θέσεις των pin
3. Η οδήγηση των latch dual coil, απαιτεί παλμούς με τάση μιας πολικότητας (π.χ θετική τάση), αλλά δύο γραμμές οδήγησης (μια στο ένα πηνίο για το set και μια δεύτερη στο άλλο πηνίο για το reset).

Οι προγραμματιστές πρέπει να έχουν υπόψη τους πως για κάθε αλλαγή εισόδου θα χρειαστεί με σειρά παλμών με την ακόλουθη σειρά:
Α. mute εξόδου
Β. reset σε όλα τα ρελέ εισόδου
Γ. set στο ρελέ εισόδου που έχουμε επιλέξει.
Δ. off mute εξόδου

Οι παλμοί πρέπει να έχουν πλάτος από 30 – 100 msec και τάση αντίστοιχη με το είδος των πηνίων των ρελέ. Ακόμα είναι χρήσιμο για κάθε διακριτό βήμα να εφαρμόζονται δύο ή τρεις παλμοί (π.χ να εφαρμόζονται 3 παλμοί των 50 msec για το mute και να ακολουθούν 3 παλμοί, επίσης των 50 msec, για το reset σε όλα τα ρελέ εισόδου κ.ο.κ). με αυτό το τρόπο εξασφαλίζουμε την ασφαλή οδήγηση ακόμα και ενός τεμπέλικου …..ρελέ.

Ολόιδια οδήγηση μπορεί να εφαρμοστεί και στην επιλογή των ρελέ του βρόγχου ηχογράφησης (tape out).

Τα προγραμματιστικά δεν είναι τίποτα. Μην τα σκέφτεσαι καν. Πιο σημαντική είναι η επιλογή των ρελέ. Πιστεύω ότι ρόλο πρέπει να παίξουν εκτός από τα τεχνικά χαρακτηριστικά και η διαθεσιμότητα στην αγορά καθώς και το κόστος. Αν π.χ. είναι να πάνε πάνω από 10 ο ένας, και θέλουμε καμιά 15αριά για full I/O, μάλλον ξεφεύγουμε λίγο.. Οπότε αν μπορείς Ντίνο πρότεινε εσύ κάτι ρεαλιστικό.. Εγώ θα κοίταζα μάλλον προς Omron G6SK. Η τάση οδήγησης είναι δευτερεύουσας σημασίας, με δεδομένο ότι ούτως ή άλλως θα μπουν transistors για την οδήγησή τους. Άλλη μια τάση στο τροφοδοτικό επίσης δεν είναι σοβαρό πρόβλημα. Οπότε, καλά θα ήταν να έπαιζαν με 5V για να απλοποιήσουμε τις ζωές μας αλλά αν πρέπει να είναι 12V, so be it.
 
Re: Απάντηση: Υλοποίηση preamplifier PGA23xx

Ανεβάζω το πρώτο σχηματικό για μονό pga23xx, χωρίς ενσωμάτωση buffer.
Οι πυκνωτές αποσύζευξης στα VA+/VA- είναι υπό διερεύνηση, γιατί με τροφοδοτικά salas θέλουν διερεύνηση εάν προσφέρουν κάτι ή απλά θα ταλαντώσουν το κύκλωμα.

Αριστερά είναι οι συνδέσεις με τη φίσα που επικοινωνεί με το ελεγκτή (διπλή γιατί θα ενώνεται με την επόμενη επάλληλη ίδια πλακέτα), στην ίδια φίσα θα μεταφέρεται και η ψηφιακή τάση των 5V.
Επίσης στα αριστερά διακρίνεται η διπλή (για τον ίδιο παραπάνω λόγο), γραμμής σήματος.

GND=για το ψηφιακό μέρος, GNDA=για το αναλογικό.
Ρίξτε μια ματιά στο σχέδιο για τυχόν λάθη ή παρατηρήσεις.

Χμ.. Έχουμε λόγο να θέλουμε να περάσουμε το Input signal και στις άλλες πλακέτες; Εννοώ, πρακτικά, υπάρχει κάποιο σενάριο το οποίο θα εξυπηρετούνταν από κάτι τέτοιο;

Επίσης, στο θέμα balanced vs. SE, με δεδομένο ότι η πλακέτα εισόδων θα είναι se, και λογικά ο περισσότερος κόσμος θα παίξει έτσι, μήπως τελικά θα είχε περισσότερο νόημα να πάμε σε διπλό PGA αντί για τετραπλό; Με πρόβλεψη για καλωδίωση δύο SE πλακετών ως μία balanced..

Επίσης, τελικά πηγαίνουμε για 2311 ή 2310/2320; Αν πάμε για 2311 θα πρέπει να γίνουν δυο Salas, ένα για +/- 5V για το PGA και ένα για (π.χ.) +/-12V ή ότι άλλο απαιτείται από τα buffers της πλακέτας επιλογής εισόδων.
 
Προτείνω το PGA 2320 ώστε να υπάρχει περιθώριο οδήγησης από το μπάφερ εισόδου χωρίς ενδιάμεσο εξασθενητή (το πολύ μια αντίσταση ασφαλείας π.χ 50 ohm). Η περίπτωση balanced μπορεί να υλοποιηθεί με διπλασιασμό των PGA. Ήδη σχεδιάζω δυο εκδοχές μια με balanced είσοδο και μια με απλή. Όμως η διαφορά στα μπάφερ θα είναι σημαντική. Στην απλή περίπτωση η αντίσταση εισόδου θα είναι 45 - 47 Kohm ενώ στη balanaced θα εφαρμόσω 600 ohm, οπότε ξεχνάμε ιδιαίτερες συσκευές (π.χ τα περισσότερα CD players με λαμπάτα στάδια εξόδου) ή όποια πηγή έχει αντίσταση εξόδου μεγαλύτερη από τα 50 ohm.

Υ.Γ Φυσικά αν θελήσετε μεγαλύτερη αντίσταση εισόδου σε balanced γίνεται αλλά ξεφεύγουμε από την προδιαγραφή.
 
Μπράβο παιδιά, συνεχίστε!! Για πλακέτες όταν είναι πείτε μου, μπορεί να συμμετέχω κι εγώ για να πέσει το κόστος...
 
Μπράβο παιδιά, συνεχίστε!! Για πλακέτες όταν είναι πείτε μου, μπορεί να συμμετέχω κι εγώ για να πέσει το κόστος...
count me in too!
αρκει το κοστος να μη φυγει πολυ ε..
μπραβο για την ολη προσπαθεια παντως!
 
Προτείνω το PGA 2320 ώστε να υπάρχει περιθώριο οδήγησης από το μπάφερ εισόδου χωρίς ενδιάμεσο εξασθενητή (το πολύ μια αντίσταση ασφαλείας π.χ 50 ohm). Η περίπτωση balanced μπορεί να υλοποιηθεί με διπλασιασμό των PGA. Ήδη σχεδιάζω δυο εκδοχές μια με balanced είσοδο και μια με απλή. Όμως η διαφορά στα μπάφερ θα είναι σημαντική. Στην απλή περίπτωση η αντίσταση εισόδου θα είναι 45 - 47 Kohm ενώ στη balanaced θα εφαρμόσω 600 ohm, οπότε ξεχνάμε ιδιαίτερες συσκευές (π.χ τα περισσότερα CD players με λαμπάτα στάδια εξόδου) ή όποια πηγή έχει αντίσταση εξόδου μεγαλύτερη από τα 50 ohm.

Υ.Γ Φυσικά αν θελήσετε μεγαλύτερη αντίσταση εισόδου σε balanced γίνεται αλλά ξεφεύγουμε από την προδιαγραφή.

Αυτή η προδιαγραφή που λες Ντίνο ποια είναι; Γιατί κάτι μου λένε τα 600Ω αλλά όσες balanced συσκευές έχω (pro και consumer) εμφανίζουν αντιστάσεις εισόδου αρκετά μεγαλύτερες, π.χ. >10Κ. Επίσης δεν ξέρω πολλές συσκευές που να έχουν τόσο χαμηλή αντίσταση εξόδου (50Ω).
 
Απάντηση: Re: Υλοποίηση preamplifier PGA23xx

Αυτή η προδιαγραφή που λες Ντίνο ποια είναι; Γιατί κάτι μου λένε τα 600Ω αλλά όσες balanced συσκευές έχω (pro και consumer) εμφανίζουν αντιστάσεις εισόδου αρκετά μεγαλύτερες, π.χ. >10Κ. Επίσης δεν ξέρω πολλές συσκευές που να έχουν τόσο χαμηλή αντίσταση εξόδου (50Ω).

Δημήτρη (χρησιμοποιώ αυθαίρετα τον ενικό, αν και δεν έχουμε γνωριστεί) είναι η παλαιότερη προδιαγραφή που ποσοτικοποίησε τη στάθμη των 0dB, με αναφορά το 1 mW στα 600 ohm και έχει τις ρίζες της στην πρώιμη ανάγκη για το ταίριασμα των γραμμών μεταφοράς της τηλεφωνίας. Έκτοτε ακολούθησε την ιστορία του broadcast και των μετρητικών συσκευών μέχρι πρόσφατα. Συχνά αναφέρεται σαν 0 dΒm και αντιστοιχεί σε 0,775V (2,19V p-p).
Ακόμα αποτελεί μια από τις βασικές τιμές αντίστασης τερματισμού σε όλα τα μετρητικά ήχου (τερματίζουν την είσοδο του προενισχυτή στα 600 ohm και εκεί έχουμε και τις καλύτερες τιμές θορύβου και παραμορφώσεων από όσες συσκευές τα καταφέρνουν, ενώ και οι εξωτερικές παρεμβολές είναι μικρότερες).

Όσο αφορά την αντίσταση εισόδου στις μέρες μας, όπως πολύ σωστά αναφέρεις, οι περισσότερες συσκευές ήχου έχουν αντιστάσεις εισόδου στη περιοχή των 1,5 – 15 Kohm (π.χ οι είσοδοι line στα Revox PR99 ΜΚΙΙ είναι περίπου στα 1,8 Κ έως 2,0 Κ ανάλογα με τη θέση ενός jumber μετά τον μετασχηματιστή εισόδου, το ξέρω διότι πρόσφατα έκανα service στο δικό μου). Παρόμοια πράγματα θα βρεις στο Studer A80 ή το Α816 (5Κohm) και σε αρκετά επαγγελματικά και broadcast μηχανήματα. Όμως στα περισσότερα νεότερα μοντέλα υπάρχει και διακόπτης με επιλογή ευαισθησίας που επηρεάζει και την αντίσταση εισόδου (αν θυμάμαι καλά υπήρχαν μερικά Sony επαγγελματικά και μερικές κονσόλες ήχου της Studer). Φυσικά για τα περισσότερα consumer και prosumer μηχανήματα, τέτοιες αντιστάσεις εισόδου (ακόμα και στα 10 Kohm) είναι συχνά μια μικρή κόλαση.

Όσο αφορά την αντίσταση εξόδου θα έπρεπε τα περισσότερα μηχανήματα στην γραμμή εξόδου line να είναι 50 - 200 ohm και με τυποποιημένη στάθμη στα 0 dBu ή 0 dΒm στα 600ohm (ώστε να μη υπάρχει όλη αυτή η αυθαιρεσία όπου δεν ξέρεις τι σε περιμένει από κάθε consumer μηχάνημα). Ο ταπεινός ΝΕ5532/5534 (με εσωτερικές αντιστάσεις 15 ohm) μπορεί και τα καταφέρνει, ιδιαίτερα αν ακολουθήσει ένα στάδιο με κάποια τρανζίστορ τύπου BD, τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα οδήγησης φορτίων από 600 ohm και πάνω με ονομαστική αντίσταση εξόδου 50 – 100 ohm (ένα παλιό B&O CDX που έχω έχει αντίσταση εξόδου – προστασίας στα 50ohm στην έξοδο του NE5532 και μιλάμε για το 1985). Παρόμοια πράγματα έχω δει σε προενισχυτές της Meridian και φυσικά σε όλες τις audio γεννήτριες που έχω (στις RF είναι επίσης 50 ohm αλλά εκεί, ως γνωστόν, είναι διαφορετικοί οι λόγοι).

Υ.Γ Αυτή η ανομοιογένεια στη στάθμη και την αντίσταση εξόδου των συσκευών – πηγών ήχου είναι το μεγαλύτερο μου πρόβλημα στο σχεδιασμό της βαθμίδας εισόδου του προενισχυτή.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Υλοποίηση preamplifier PGA23xx

Δημήτρη (χρησιμοποιώ αυθαίρετα τον ενικό, αν και δεν έχουμε γνωριστεί) είναι η παλαιότερη προδιαγραφή που ποσοτικοποίησε τη στάθμη των 0dB, με αναφορά το 1 mW στα 600 ohm και έχει τις ρίζες της στην πρώιμη ανάγκη για το ταίριασμα των γραμμών μεταφοράς της τηλεφωνίας. Έκτοτε ακολούθησε την ιστορία του broadcast και των μετρητικών συσκευών μέχρι πρόσφατα. Συχνά αναφέρεται σαν 0 dΒm και αντιστοιχεί σε 0,775V (2,19V p-p).
Ακόμα αποτελεί μια από τις βασικές τιμές αντίστασης τερματισμού σε όλα τα μετρητικά ήχου (τερματίζουν την είσοδο του προενισχυτή στα 600 ohm και εκεί έχουμε και τις καλύτερες τιμές θορύβου και παραμορφώσεων από όσες συσκευές τα καταφέρνουν, ενώ και οι εξωτερικές παρεμβολές είναι μικρότερες).

Όσο αφορά την αντίσταση εισόδου στις μέρες μας, όπως πολύ σωστά αναφέρεις, οι περισσότερες συσκευές ήχου έχουν αντιστάσεις εισόδου στη περιοχή των 1,5 – 15 Kohm (π.χ οι είσοδοι line στα Revox PR99 ΜΚΙΙ είναι περίπου στα 1,8 Κ έως 2,0 Κ ανάλογα με τη θέση ενός jumber μετά τον μετασχηματιστή εισόδου, το ξέρω διότι πρόσφατα έκανα service στο δικό μου). Παρόμοια πράγματα θα βρεις στο Studer A80 ή το Α816 (5Κohm) και σε αρκετά επαγγελματικά και broadcast μηχανήματα. Όμως στα περισσότερα νεότερα μοντέλα υπάρχει και διακόπτης με επιλογή ευαισθησίας που επηρεάζει και την αντίσταση εισόδου (αν θυμάμαι καλά υπήρχαν μερικά Sony επαγγελματικά και μερικές κονσόλες ήχου της Studer). Φυσικά για τα περισσότερα consumer και prosumer μηχανήματα, τέτοιες αντιστάσεις εισόδου (ακόμα και στα 10 Kohm) είναι συχνά μια μικρή κόλαση.

Όσο αφορά την αντίσταση εξόδου θα έπρεπε τα περισσότερα μηχανήματα στην γραμμή εξόδου line να είναι 50 - 200 ohm και με τυποποιημένη στάθμη στα 0 dBu ή 0 dΒm στα 600ohm (ώστε να μη υπάρχει όλη αυτή η αυθαιρεσία όπου δεν ξέρεις τι σε περιμένει από κάθε consumer μηχάνημα). Ο ταπεινός ΝΕ5532/5534 (με εσωτερικές αντιστάσεις 15 ohm) μπορεί και τα καταφέρνει, ιδιαίτερα αν ακολουθήσει ένα στάδιο με κάποια τρανζίστορ τύπου BD, τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα οδήγησης φορτίων από 600 ohm και πάνω με ονομαστική αντίσταση εξόδου 50 – 100 ohm (ένα παλιό B&O CDX που έχω έχει αντίσταση εξόδου – προστασίας στα 50ohm στην έξοδο του NE5532 και μιλάμε για το 1985). Παρόμοια πράγματα έχω δει σε προενισχυτές της Meridian και φυσικά σε όλες τις audio γεννήτριες που έχω (στις RF είναι επίσης 50 ohm αλλά εκεί, ως γνωστόν, είναι διαφορετικοί οι λόγοι).

Υ.Γ Αυτή η ανομοιογένεια στη στάθμη και την αντίσταση εξόδου των συσκευών – πηγών ήχου είναι το μεγαλύτερο μου πρόβλημα στο σχεδιασμό της βαθμίδας εισόδου του προενισχυτή.

Ντίνο, όσο αφορά τον ενικό εννοείται ελεύθερα από μέρος μου!

Πολύ ενδιαφέρουσα η αναδρομή στην ιστορία του προτύπου.. το κακό είναι ότι δεν βγαίνει άκρη :(

Θα ήταν υπερβολή να υπάρχει η δυνατότητα ο "τελικός πελάτης" (sic) να επιλέγει την αντίσταση εισόδου του, π.χ. με αλλαγή κάποιων αντιστάσεων;
 
Δημήτρη τελικά δοκίμασες τον κώδικα για το Encoder? Σου παίζει οκ?

Μου παίζει μια χαρά σε MEGA αν και θέλει hardware debouncing με τους δικούς μου (φτηνούς) encoders.. Σε Due κάτι κάνει και μου χαλάει τον κώδικα.. αλλά το ψάχνω.. Αυτά σε εφαρμογή του σε υπάρχοντα αρκετά πολύπλοκο κώδικα..

Λογικά για τη χρήση μας θα είναι μια χαρά.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Υλοποίηση preamplifier PGA23xx

Ντίνο, όσο αφορά τον ενικό εννοείται ελεύθερα από μέρος μου!

Πολύ ενδιαφέρουσα η αναδρομή στην ιστορία του προτύπου.. το κακό είναι ότι δεν βγαίνει άκρη :(

Θα ήταν υπερβολή να υπάρχει η δυνατότητα ο "τελικός πελάτης" (sic) να επιλέγει την αντίσταση εισόδου του, π.χ. με αλλαγή κάποιων αντιστάσεων;

Ο Ντίνος πολύ σωστά αναφέρει το πως ξεκίνησαν οι ισόρροπες συνδέσεις, αλλά δυστυχώς στις μέρες μας στο audio, το έχουν κατακρεουργήσει το θέμα.
Εάν βασιστούμε στο πρότυπο, όχι απλά θα "γονατίσουμε" τις περισσότερες συσκευές, αλλά στην ουσία θα περιορίσουμε στο ελάχιστο τη χρήση του.
Το θέμα της προσαρμογής των αντιστάσεων μεταξύ εισόδων-εξόδων έγινε κωμικοτραγικο στις μέρες μας, στην προσπάθεια των κατασκευαστών να ταιριάσουν-παντρέψουν πολλές διαφορετικές τεχνολογίες όπως τα ημιαγωγά με τα λαπμπάτα.

Δεν είναι τυχαίο ότι είσοδοι στα λαμπάτα είναι σύνηθες να είναι άνω των 100K, όπως δεν είναι τυχαίο ότι οι αντίστοιχοι είσοδοι στα ημιαγωγά είναι συνήθως στα 47Κ.
Πάνω σε αυτό τώρα, τα γνωστά των hi-end και η μόδα των καιρών βάλανε και τις ισόρροπες συνδέσεις, οι οποίες στην πλειοψηφία τους είναι ψευδο-ισόρροπες με απλή σύνδεση των -3 & -1 του xlr στη γείωση του rca και με αυτό έγινε και η ταφόπλακα του προτύπου xlr, το οποίο απέκτησε τις αντιστάσεις των μη ισόρροπων συνδέσεων.

Δεν ξέρω, αλλά προβληματίζομαι όχι ως προς τις ωφέλειες της ισόρροπης σύνδεσης και τα γνωστά ωφελήματα στην απόρριψη του θορύβου, αλλά περισσσότερο ότι εάν τηρήσουμε το πρότυπο των 600ωμ, ποιες πηγές θα είναι ικανές να οδηγηθούν!

Από την άλλη πλευρά, προσωπικά δεν γνωρίζω, τι ωφέλειες θα έχει η ισόρροπη σύνδεση εάν έχει τιμές εισόδου τις γνωστές των μη ισόρροπων και το κατά πόσο αυτό επηρρεάζει αυτά που που αναφέρει ο Ντίνος, ως προς τις τιμές θορύβου, παραμορφώσεων και εξωτερικών παρεμβολών.

Πιστεύω ότι πρέπει να το συζητήσουμε περισσότερο.
 
Μανόλη θα έχει από όλα και θα οδηγείται εύκολα ακόμα και από ιδιότροπες πήγες. Θα υπάρχουν δύο εκδόσεις, μια balanced και μια κανονική. Θα ανεβάσω τα σχηματικά τις επόμενες ημέρες και θα ξεκινήσω τις πλακέτες από το τέλος της επομένης εβδομάδας, αφού πρώτα σιγουρευτώ για το κόστος μερικών εξαρτημάτων και φυσικά αφού συζητήσουμε κρίσιμα πράγματα όπως οι διαστάσεις κτλ.
 
Εντάξει Ντίνο, θα περιμένουμε τη δουλειά σου όποτε θα είσαι έτοιμος.

Εν τω μεταξύ, ανεβάζω το τελευταίο σχέδιο με όσα έχουμε κουβεντιάσει μέχρι στιγμής.

Η σχεδίαση είναι βασισμένη πάνω σε pga2310 (dip socket) εφόσον μέχρι στιγμής φαίνεται ότι προτιμάμε την καλύτερη διαχείριση μεγαλύτερης εισερχόμενης τάσης που έχει η σειρά 2310 & 2320.
Το 2320 έχει λίγο καλύτερα χαρακτηριστικά, αλλά βγαίνει μόνο σε sol δηλ. κόλληση ως smd.
Όταν θα προχωρήσω σε pcb θα προσπαθήσω να ενσωματώσω και τα δύο, έτσι ώστε να χρησιμοποιηθούν κατά το δοκούν.

Μερικές λεπτομέρειες.

1) Χρησιμοποιήθηκε η κατάσταση Hi στα zcen & mute όπως ζητήθηκε. Πάντως από όσο έψαξα είτε σε evaluation σχήμα είτε σε ήδη υπάρχντες υλοποιήσεις, δεν είδα να χρησιμοποιείται η κατάσταση Hi και στα δύο (συνήθως την έβρισκα μόνο στο zcen δίχως διακόπτη, απλά αντίσταση και αυτή στο Vcc). Επίσης οι περισσότερες υλοποιήσεις διαμορφώνουν την κατάσταση Hi, στον ελεγκτή και όχι κοντά στο pga. Ας το δουν τα μέλη που ασχολούνται με τον έλεγχο για το που είναι σωστότερα να υλοποιηθεί.

2) Το σχέδιο αφορά ένα pga δύο καναλιών, για περισσότερα κανάλια ή για κατάσταση εξόδου xlr θα χρησιμοιηθούν επιπρόσθετες πλακέτες.

3) Χρησιμοποιήθηκε ως αποσύζευξη στις τροφοδοσίες το γνωστό πρότυπο, όπου παραλληλίζεται ένας ηλεκτρολυτικός πυκνωτής της τάξης των 10uF με έναν 100nF πολυεστερικό. Αυτό τηρήθηκε για όλες τις τροφοδοσίες είτε πρόκειται για Vd είτε για Va (ψηφιακό και αναλογικό τμήμα). Καλό είναι να υπάρχουν ως κενές αυτές οι θέσεις και ο καθένας μας αναλόγως της τροφοδοσίας που θα χρησιμοποιήσει να δει τι βολεύει να μπει ή να παραληφθεί.

4) Στην είσοδο του σήματος (signal audio) φαίνεται εν σειρά σε κάθε κλάδο μία αντίσταση. Αυτή είτε θα μπει εδώ, είτε στην έξοδο του μπάφερ. Προσωπικά λέω να αφήσω τη θέση ως έχει και αναλόγως ο καθένας είτε θα τη βραχυκυκλώσει είτε θα τη χρησιμοποιήσει.

5) Στην έξοδο του σήματος από το pga προβλέπεται θέση εν σειρά αντίστασης, συνήθως τιμής από 47R-100R και εδώ ο καθένας αναλόγως των αναγκών του και της καλωδίωσης που θα χρησιμοποιήσει, θα δράσει αναλόγως.

6) τα βύσματα που χρησιμοποίησα για τη είσοδο των ψηφιακών εντολών και της ψηφιακής τάσης +5V που έρχονται από τον ελεγκτή, είναι 5pin τύπου MOLEX 2.54mm KK CONNECTOR (Package: 6410-05) καθώς και τα αντίστοιχα της εισόδου 3pin του σήματος (Package: 6410-03). Εάν θέλουμε κάτι διαφορετικό, ας προταθεί για να μπει πριν αρχίσουμε την κατασκευή του pcb.

7) η πρόβλεψη της ένωσης με την επόμενη πλακέτα pga, γίνεται με 5pin τύπου MOLEX 2.54mm KK CONNECTOR (Package: 6410-05), γεφυρώνοντας τις εισόδους των Vd (+5V), GND, CS, SCLK με τις αντίστοιχες του 5pin εξόδου, με μόνο επιπρόσθετο την έξοδο SDO του pga που καταλήγει στο SDI της 2ου 5pin.

8) από ότι είδα προτείνεται η γεφύρωση της αναλογικής και ψηφιακής γείωσης να γίνεται στην πλακέτα του pga και όχι κάπου αλλού. Η συνήθης πρακτική είναι η απευθείας γεφύρωση των δύο ground plane, είτε η μεσολάβηση μιας μηδενικής αντίστασης ή η χρήση φερίτη. Εδώ το συζητάμε γιατί εάν σε αυτή τη θέση προβλέψω μια αντίσταση για παράδειγμα, ο καθένας μπορεί να επιλέξει ότι πιστεύει.
 

Attachments

  • pga.jpg
    pga.jpg
    43.6 KB · Views: 193
@lemon

1) Το mute μπορεί να γίνει και μέσω software οπότε δεν χρειάζεται να πάει στον ελεγκτή. Έτσι όπως το έχεις τώρα είναι η "σωστή" τυπική ψηφιακή υλοποίηση. Τα switch είναι 100% προαιρετικά απλά για εμάς δεν είναι τπτ να τα βάλουμε ακόμα και για τον ένα που μπορεί να τα χρησιμοποιήσει.
2) Νομίζω συμφωνούμε όλοι. Μια πλακέτα για όλα θα έρθει πιο φτηνά για όλους και ιδικά για αυτούς που θα παίρναν balanced.
3) Αντίστοιχο με το 1, για όσους δεν τα χρησιμοποιήσουν είναι απλά μερικές τρύπες παραπάνω
4) Σωστό σε βρίσκω
5) Σωστό σε βρίσκω
6) Είναι το standar βήμα που ειπάρχει στα breadboard, dip κτλπ? Αν ναι είμαστε ok.
7) Ok και εδώ
8) Τι είναι καλύτερο? Μήπως πολλά PGA δημιουργούν Ground Loop? ή όχι?



Στο ενδιάμεσο έκανα αυτό για να αρχίσω να γράφω και να δοκιμάζω κώδικα. Το ονομάζω AVPKIT :afro: (από AvClub Preamp development KIT).

2013-02-22-115.jpg

Σκοπός μου είναι
1) να βγάλω ένα αρχικό πρόγραμμα και να δούμε και τις απαιτήσεις σε πλακέτα.
2) να γραφτεί με τέτοιο τρόπο ώστε και η γιαγιά μου να μπορεί να το παραμετροποιήσει
3) να γραφτεί το documentation για την παραπάνω γιαγιά xD
4) να επεκτείνεται σχετικά εύκολα

Είναι 100% αυτόνομο (πλήν αναλογικής τροφοδοσίας) και έχει
1) Arduino Uno CPU
2) IR 38Khz
3) 2x16 LCD
4) Rotary encoder (24 full step ανα στροφή)
5) Κυκλικά LED γύρω από το Encoder
6) Ένα 595
7) PGA2310
8) FTDI Chip
9) Κάμποσα κουμπάκια

Μπορώ να αρχίσω να παίρνω παραγγελίες για πράγματα που θέλετε να έχει όπως επίσης και τυχόν κώδικα που έχετε φτιάξει για να δούμε πως θα τα βάλουμε όλα αυτά μαζί.
 
Ίσως με ψάχνετε αλλά έχω απο το Σάββατο στο κρεβάτι με ίωση και τα επακόλουθά της. Σήμερα μόλις μπόρεσα να διαβάσω λιγάκι καλά το νήμα. Αν μπορέσω θα ανεβάσω τον κώδικα που έχω γράψει στην παλιά εκδοχή με μπουτόν και στην νέα με encoder. Το θέμα με τα μπουτόν είναι η υλοποίησή τους στην πρόσοψη του κουτιού. Ελπίζω να βελτιωθεί λίγο η κατάσταση να νπορώ να συμμετέχω. Είχα κατά νού να βρεθούμε όσοι μπορούμε στη κοπή της πίτας αλλά όπως βλέπετε φέτος με κατάφερε η ίωση.
 
Όσο αναρρώνετε, ρίξτε μια ματιά στα παρακάτω σχέδια pcb και δώστε τις απόψεις σας.

H ΤΙ προτείνει διπλό ground plane, ένα για το ψηφιακό μέρος και ένα για το αναλογικό μέρος γεφυρωμένα μεταξύ τους.

images


Το θέμα με τα ψηφιακά δεν το κατέχω όσο θα έπρεπε αλλά γνωρίζω τη σημασία του ground plane και δεν διαφωνώ σε τίποτα.
Αυτό όμως που δεν μπορώ να καταλάβω, είναι γιατί χρησιμοποιεί ground plane και στο αναλογικό μέρος του κυκλώματος.

Τουλάχιστον σε προενισχυτές και τελικούς, αυτό δεν συναντάται και όπου έχει υλοποιηθεί κατά αυτόν τον τρόπο, το αποτέλεσμα δεν ήταν εύηχο.

Έχω κάνει δύο προσχέδια pcb, χωρίς να έχω κάνει τους απαραίτητους ελέγχους για τις διαδρομές της διπλής όψης και κάποιες μικροδιορθώσεις σε μεγέθη (όπως οι αντιστάσεις εισόδου-εξόδου του σήματος), τα οποία σας τα παραθέτω παρακάτω.

Και στα δύο υπάρχει και δεύτερο παράλληλο αποτύπωμα του pga, έτσι ώστε η πλακέτα να είναι συμβατή είτε με dip είτε με sol pga chip.

Στο πρώτο, υπάρχει διπλό ground plane, για ψηφιακό και αναλογικό αντίστοιχα με γεφύρωμα μέσω είτε μηδενικής αντίστασης είτε φερίτη. Ακολουθεί την πεπατημένη της TI.

Στο δεύτερο, το ground plane σχεδιάστηκε μόνο στο ψηφιακό μέρος του pga. To αναλογικό μέρος δεν έχει ground plane, η γείωση τρέχει στην όψη του πάτου (μπλε χρώμα) η οποία θα συνδεθεί με την αναμονή του φερίτη με κάποιο τρόπο.

Αναμένω για προτάσεις και υποδείξεις προς βελτίωση, γιατί τα pga έχουν απαιτητικές προδιαγραφές και φθάνουν στα -126 στο interchannel crosstalk κάτι που απαιτεί σοβαρή σχεδίαση.
 

Attachments

  • digital_ground.jpg
    digital_ground.jpg
    59.7 KB · Views: 103
  • double_ground.jpg
    double_ground.jpg
    59.9 KB · Views: 103