Πριν προλάβουν να εμφανιστούν οι 50άρες πλήρους υψηλής ευκρίνειας του χιλιάρικου,:grandpa: να ´μαστε και πάλι εδώ για να μιλήσουμε για το διαβόητο "εξαιρετικό" μαύρο και τον λόγο αντίθεσης των αγαπημένων μας πλασμάτων...
Παρατήρησα παρακολουθώντας διάφορα "τηλεοπτικά" νήματα πως υπάρχει μεγάλη σύγχυση και παρανόηση γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα, οπότε ας προσπαθήσουμε να φωτίσουμε λίγο το KURO άκρο του τούνελ....
Καταρχάς ας αναφέρουμε πως όλες οι μετρήσεις λόγου αντίθεσης οθονών που γίνονται από τους διάφορους συγκριτικούς φορείς, γίνονται σε δωμάτια οπού το μόνο πράγμα που φέγγει είναι η οθόνη. Κι αυτό γιατί ο περιβάλλον φωτισμός ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ την μέτρηση και την αντίληψη του μαύρου. Δεν είναι του παρόντος να αναλύσουμε τι συμβαίνει με άλλες τεχνολογίες, στην πλάσματος όμως πραγματικά το φως επηρεάζει. Σε παλαιότερα πάνελ η Fujitsu είχε ανακοινώσει πως με μία λάμπα των 100W αναμμένη στον χώρο θέασης ο μετρήσιμος λόγος αντίθεσης έπεφτε από το 800:1 στο 40:1!!!
Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;
Ως τεχνολογία με κάποια CRTίζοντα χαρακτηριστικά, η πλάσματος είναι επόμενο να ταλανίζεται και από τα αντίστοιχα προβλήματα:
1) Αντανάκλαση, λόγω μεγάλου πάχους γυαλιού,
2) Διάχυση, για τον αυτό λόγο,
3) Επικάλυψη φώσφορου.
Ας ξεκινήσουμε αντίστροφα. Οι φώσφοροι που χρησιμοποιούνται στις οθόνες plasma και CRT δεν είναι το χημικό στοιχείο του περιοδικού πίνακα, αλλά σύνθετες χημικές ενώσεις με βάση κυρίως τον Ψευδάργυρο ή τον Άργυρο. Όταν βρίσκονται σε αδράνεια (δεν φωτοβολούν δηλαδή) έχουν χρώμα ΛΕΥΚΟ. Από εκεί ξεκινούν όλα μας τα προβλήματα. Οι μεγαλύτεροι θα θυμάστε κάτι παλιές CRT που όταν τις έβλεπες στο φως η οθόνη τους ήταν άσπρη. Με την πάροδο των ετών και την παραγωγή πιο ισχυρών φωσφόρων, οι μηχανικοί των εταιριών σκέφτηκαν διάφορα κόλπα για να μετριάσουν αυτό το φαινόμενο, όπως ειδικές βαφές ή σκούρυνση του γυαλιού της οθόνης. Παρόλαυτα, επειδή πρέπει το φως να διαπερνά το γυαλί της οθόνης για να δουμε εικόνα, το καλύτερο που κατάφεραν είναι να κάνουν τον αδρανή φώσφορο να φαίνεται έστω ως πολύ σκούρο γκρι όταν πέφτει φως πάνω του.
Όταν δεν υπάρχει βέβαια περιβάλλων φωτισμός, τα παραπάνω δεν μας απασχολούν και απολαμβάνουμε το βαθύ μαύρο και ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα της εικόνας και των χρωμάτων, που αποδεδειγμένα αυτές οι τεχνολογίες στις καλές υλοποιήσεις τους μπορούν να μας προσφέρουν. Το μόνο που μπορεί να μας χαλάσει λίγο την απόλαυση είναι η διάχυση...
Επειδή το φως που εκπέμπεται από τον διεγερμένο φώσφορο ενός υποεικονοστοιχείου δεν ταξιδεύει σε ευθεία γραμμή και επειδή το γυαλί που έχει να διαπεράσει έχει ένα σεβαστό πάχος, το αποτέλεσμα είναι να διαχέεται ελαφρώς, φωτίζοντας και τα τριγύρω σβηστά εικονοστοιχεία, αποκαλύπτωντας το πραγματικό τους σκούρο γκρι χρώμα. Αυτό το φαινόμενο δεν είναι και τόσο αισθητό από τους περισσότερους, μπορεί όμως να παρατηρηθεί σε μία καλορυθμισμένη τηλεόραση βάζοντας την καρτέλα ελέγχου Snell & Wilcox 100% White σε 4:3 και μετρώντας ή παρατηρώντας την φωτεινότητα που αποκτούν οι μαύρες μπάρες.
Όσον αφορά το την αντανάκλαση, δεν νομίζω πως χρειάζεται κάποιο σχόλιο, καταλαβαίνουμε όλοι περί τίνος πρόκειται.
Συνοψίζοντας λοιπόν, οι τηλεοράσεις πλάσματος έχουν φτάσει πλέον σε ένα σημείο εξέλιξης που τους επιτρέπει να έχουν εξόχως κινηματογραφικής υφής ποιότητα εικόνας, οι δε KURO ένα-δύο βήματα ακόμα περισσότερο, ΑΛΛΑ αυτό το 100% της ποιότητας τους, εφόσον είναι σωστά ρυθμισμένες, θα το δείτε μόνο σε συνθήκες απόλυτου σκότους. Όσο αυξάνει ο φωτισμός, σιγά σιγά αρχίζει και μειώνεται το ποσοστό που θα πάρετε... Αν δε, σκοπεύετε να βγάλετε την τηλεόραση και στο μπαλκόνι ή στον κήπο στη διάρκεια της ημέρας, μην πάρετε plasma.
Γιατί άραγε η Philips δεν έβγαλε ποτέ plasma με Ambilight;:BDGBGDB55:
Και οι F1 δεν έχουν ανταγωνισμό στην πίστα, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι είναι καλές και για να ταξιδέψεις Αθήνα-Πάτρα...:slapface:
ΥΓ: Συγχαρητήρια και από εδώ g10rg0s!
