Υπέρυθρη φωτογραφία - Μετατροπές - Τεχνικές - παραδείγματα

Απάντηση: Re: Υπέρυθρη φωτογραφία - Τεχνικές και παραδείγματα

Όπως έχει γράψει πολλές φορές με την υπέρυθρη φωτογραφία ανακαλύπτουμε ένα κόσμο που ζούμε δίπλα του αλλά δεν τον γνωρίζουμε.

Ένα τμημα της εξειδικευμένης αυτής τεχνικής ασχολειται και με την UV (Ultraviolet) φωτογραφία. Με μια full spectrum μηχανή και το κατάλληλο φίλτρο (ή με μια τροποποιημένη μηχανή με UV φίλτρο εσωτερικά) μπορείς να μπλοκάρεις το άνω τμημα του IR φωτός και να κρατήσεις μόνο αυτό της UV ακτινοβολίας.

Με λίγα λόγια να δεις με την ματιά των εντόμων και γιατί επιλέγουν κάποια λουλούδια σε σχέση με κάποια άλλα. Το βίντεο που ακολουθεί μας δείχνει παραστατικά μερικά παραδείγματα

https://youtu.be/2gduA3EM26M
 
Απάντηση: Re: Υπέρυθρη φωτογραφία - Τεχνικές και παραδείγματα

Την προηγούμενη εβδομάδα ολοκληρώθηκε το τελευταίο φωτογραφικό μου project : η μετατροπή μιας Olympus EM1 που είχα πάρει αποκλειστικά για να την χρησιμοποιήσω για υπέρυθρη φωτογραφία. Η υπέρυθρη Lumix G3 που έχω είχε μετατραπεί σε εξειδικευμένο γερμανικό εργαστήριο και πληρούσε τα περισσότερα κουτάκια που ήθελα (EVF, φουλ σπαστη οθονη αφης, 16Mpx τουλάχιστον) με εξαιρεση ένα απο τα πιο βασικά, δεν ειχε σταθεροποίηση κάτι που με βαρύ υπέρυθρο φιλτρο που κόβει καμποσα στοπ είναι πολύ χρησιμο οταν δεν εχεις πολύ φως ωστε να μην κανεις χρήση τριπόδου.

Ετσι μπηκα στον πειρασμο έχοντας ρίξει και πολύ διάβασμα, να μετατρέψω μια μηχανή που ξέρω πως εχει πολυ καλη σταθεροποιηση,την Οlympus ΕΜ1 που είναι ταυτοχρονα στεγανή ενώ έχει και αυτόματο focus stacking για χρήση σε υπέρυθρο macro. Η ΕΜ1 έχει και PDAF και δουλευει και με τους παλιούς 4/3 φακους μου που ειναι καλοί σε υπέρυθρο φως και έχει και πολύ καλό CAF. Η μετατροπή αποφασίστηκε να γινει εν Ελλάδι λόγω covid γιατι ειναι δυσκολες οι μεταφορες μπρος - πισω σε εξειδικευμενα εργαστηρια του εξωτερικου. Δυστυχως στην Ελλάδα δεν υπάρχει η κατάλληλη τεχνογνωσία και τα περισσότερα service δεν αναλαμβανουν τετοιες μετατροπές ή αν σχοληθούν το κάνουν για μηχανές που τις ξέρουν πολύ καλά π.χ. Canon μετατροπή για αστροφωτογραφία. Παρόλα αυτα και ξέροντας ότι μπορεί να χάσω χρόνο και χρήμα (να χαλάσει η μηχανή , να μην πετύχει η μετατροπή κλπ.) πήρα το ρίσκο και το τόλμησα έχοντας και μια εμπειρία στο παρελθόν απο μία ανάλογη μετατροπή μιας Olympus Ε-PL5 που τωρα ζεί και βασιλευει στα ικανά χέρια του Δ. Λεβέντη (μέλους μας).

Με πολύ ψαξιμο στο διαδικτυο για να καταφέρω να εστιάζει με ολους τους φακούς μου και ειδικα τους ευρυγώνιους -και με δικές μου οδηγίες καθε φορά - η μηχανή ανοιχτηκε σε διάστημα 3 μηνών συνολικά τρεις φορές σε τεχνικό, ενώ κάθε φορά γίνονταν και αντίστοιχα οι απαραίτητες δοκιμές για να τσεκαριστεί η εστίαση (μία για να βγει τελειως το ΑΑ του αισθητήρα, μια για να μπεί νέο υπέρυθρο φίλτρο που έκοψα στις ακριβεις διαστάσεις και μια για να βγούν καποιοι αποστατηρες του αισθητήρα ώστε να μπορει η μηχανή να εστιάζει με ΟΛΟΥΣ τους φακους απο τον πιο ευρυγώνιο μέχρι τον πιο τελέ).

To τελικό αποτέλεσμα είναι ότι ευτυχως δεν πήγε χαμένος ο χρόνος μου, η μηχανή και τα έξοδα που έκανα σε κάθε προσπάθεια και ότι έχω πλέον σχεδόν την ιδανική υπέρυθρη μηχανή. Το καλό με την συγκεκριμένη μετατροπή με φορεμένο ήδη εμπρός απο τον αισθητήρα ένα φιλτρο που ξεκινά απο 590nm είναι οτι μπορώ να κάνω χρήση πλέον και του mzd 8mm/.1.8 που εχει καμπυλωτο μπροστινό οπτικό στοιχείο (στην full spectrum G3 δεν μπορω να τον βάλω).

Ταυτόχρονα με ολους τους αλλους φακούς μου μπορω να κάνω χρήση ολων των εξωτερικών υπέρυθρων φίλτρων που έχω πάνω απο 590nm (έχω ήδη φιλτρα απο 720-780nm) και να κόψω επιλεκτικά το υπέρυθρο φώς στο φάσμα που θέλω. Το μόνο αρνητικό ειναι ότι η μηχανή αφου δεν είναι full spectrum δεν μπορει να χρησιμοποιηθει με το IR cut φιλτρο που ήδη έχω σαν κανονική μηχανή στο ορατό φως και επίσης δεν μπορει να χρησιμοποιηθει και για UV φωτογράφηση (το φασμα του είναι κάτω απο 590nm).

Για να πώ την αλήθεια για full spectrum μετατροπή το ξεκίνησα το project αλλά δεν ήθελα να ανοίξω και τέταρτη φορά την μηχανή, o λόγος δεν ήταν μόνο ότι σε κάθε προσπάθεια υπηρχε κινδυνος να την χαλάσω αφου ο τεχνικός φθάνει μέχρι τον αισθητήρα, αλλά πιθανόν να χρειαζόταν έξτρα και ξυρισμα ισόποσα στη βάση του κουτιού (σε ειδικό μηχάνημα) που συγκρατει τον αισθητήρα ωστε να έρθει ακομη πιο μπροστά αυτός και να μην χαθεί η εστίαση.

Το επόμενο project όμως σε κανένα χρόνο θα είναι η μετατροπή μιας Ολυμπους με αρχείο hires (μάλλον μία ΕΜ5ΙΙ) χωρίς καθόλου φίλτρο , δηλ. σε full spectrum υπέρυθρο , καλά να είμαστε μέχρι τότε

ΥΣ
αγοράστηκε ο kit Lumix 12-60 και είναι αστέρι σε αποδοση στο υπέρυθρο φώς, θα είναι ο καθημερινός φακός της, οταν οι απαιτήσεις είναι μεγαλύτερες θα φορτώνω τον Leica 8-18mm/2.8-4 με τον οποίο πλέον εστιάζει τέλεια.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Υπέρυθρη φωτογραφία - Τεχνικές και παραδείγματα

Ανανεωμένη λίστα με τους φακούς που είναι κατάλληλοι για IR φωτογραφία : https://kolarivision.com/articles/lens-hotspot-list/

και άλλη μια αναφορά σε m43 φακούς κατάλληλους για υπέρυθρη φωτογραφία : https://robertreiser.photography/olympus-lens-infrared-performance/

Bάζω και μια ακομη σελίδα απο χρήστη με τις δικές του παρατηρήσεις για φακούς m43 που παρουσιάζουν hot spot : https://www.e-group.uk.net/forum/fo...d-full-spectrum-photography-with-m4-3-cameras

Olympus
9-18 f4.0-5.6 Good.
12-100 Awful (brown cast, soft, hot-spot).
17 f1.2 Good f1.2 to f2.8, awful hot-spot after f4.0.
40-150 f2.8 Good f2.8 to 5.6, worsening hot-spot after that.
45 f1.2 Good f1.2 to f2.8, awful hot-spot after f4.0.
75mm f1.8 Good to f2.8, acceptable to f5.6, worsening hot-spot after that.

Panasonic
12-32 f3.5-5.6 Good.
12-35 f2.8 Good to f4.0, acceptable to f5.6, increasing hot spot after that.
15 f1.7 Good.
35-100 f4.0-5.6 Good.

Laowa
7.5 f2.0 Awful (soft, brown cast).

Samyang
7.5mm f3.5 fisheye Good (I sold this lens before testing it properly, but I tended to leave it at f5.6 permanently, and it was fine at that).

Θα ανανεώνω με ότι αντιστοιχο βρίσκω.
 
Από βδομάδα προχωρω και σε μετατροπή μιας ΕΜ5 mkII σε full spectrum , στο project βοηθαει ένας καλός φιλος ο Τάσος σεμνό μέλος του Avclub που μας διαβάζει αθόρυβα .

Μου την δανεισε (δανεική και αγύριστη ;)) και τον ευχαριστώ πολύ

Τον τιμώρησα και τον βούτηξα στα σκ@τ@, με λίγα λόγια του κόλλησα το μικρόβιο της υπερυθρης και έχει ξεκινήσει διάβασμα , παράλληλα έχει προμηθευτεί μια σειρά απο πολυ καλά υπέρυθρα φιλτρα και κάνει τα δικά του πειράματα στην full spectrum G3 που του έδωσα. Είμαι σίγουρος οτι θα με ξεπεράσει σύντομα σε γνώσεις και αποτέλεσμα.

Για τον Τάσο αλλά και όσους άλλους κρυφά ή φανερά ασχολούνται με το συγκεκριμένο σπορ παραθέτω ένα πολύ ενδιαφέρον τεχνικό άρθρο για την έγχρωμη υπέρυθρη φωτογραφία με εφαρμογή Lut στο LR :

Υπάρχει και σε βίντεο αλλά το άρθρο ειναι πιο κατατοπιστικο

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

και μερικά ακόμα βιντεάκια με επεξεργασία στο LR

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Last edited:
EM5 MKII πρόσφατη πετυχημένη μετατροπή σε full spectrum με τον Leica 15mm/1.7 και φορεμένο IR φιλτρο Heliopian 37mm RG780nm.

Η μηχανή έχει ως γνωστον σταθεροποίηση κάτι που θεωρω απαραίτητο λόγω των μεγάλων χρονων κλείστρου που δινουν τα φιλτρα στην υπερυθρη φωτογράφηση, Αυτός ηταν και ο λόγος που αποχωρίστηκα την full spectrum G3 που μου χάρισε πραγματικά μερικές μοναδικές φωτογραφίες.

Επιπλέον η ΕΜ5.2 ειναι πολύ ελαφριά και μικρή ενώ έχει και hires (σε τριποδι). Ετσι παρότι ηδη ειχα και την υπέρυθρη 590nm ΕΜ1 αποφάσισα και την μετατροπή της ΕΜ5.2 για να έχω ξανά ενα full spectrum σωμα με το οποιο μπορω να κανω χρήση ολων των φίλτρων μου , το οποιο θα συνδιάζει και σχεδόν ολες τις νεες λειτουργίες των Ολυμπους σωμάτων.

Διπλα της ο καλυτερος μεχρι τωρα φακος που εχω ανακαλυψει για υπέρυθρο (μετά απο δοκιμές παρα πολλών) ο Leica 8-18mm/2.8-4 με φορεμένο φιλτρο UV IRcut MC Firecrest 67mm
της Format-Hitech ωστε η μηχανη να δουλευει για Normal φωτογράφηση

Επισης μια σειρά απο υπέρυθρα φιλτρα 72mm που φοριούνται με step-up στον Leica : το κλασσικο Hoya (R72) IR 720nm, και δυο της B+W το (090) IR 590nm για colourful IR και το (093) IR 830nm για ασπρομαυρο.


20211022_102833.jpg


20211022_102643.jpg
 
Last edited:
  • Like
Reactions: cacau
Έχω εξαντλήσει το Α/Μ στο υπέρυθρο, θέλω να δοκιμάσω χρωματικές παραλλαγές με την full spectrum αλλά χωρίς πολύ επεξεργασία (εκεί μπορείς να κανεις παπάδες αλλά θέλει πολύ χρόνο που δεν έχω τώρα).

Έτσι ξεκινησα το protzectaki χωρίς ειδικό υπέρυθρο φίλτρο εμπρός στον φακό αλλά με παλιά χρωματικά φιλτρα που χρησιμοποιούσαμε με το φιλμ για ειδικές καταστάσεις όπως π.χ. το B+W green yellow (060) και το light blue (080)

Βρήκα ένα ενδιαφέρον νήμα στο dpreview όπου έχουν γίνει ανάλογες δοκιμες από άλλους <εξώκοσμους> και αφού προμηθεύτηκα μερικά φιλτρα της B+W εβαλα μπρος

πέρασα μερικα < Pink δείγματα> στα νήματα εδώ και εδώ και εδώ
 
Πως επηρεαζεται η υπερυθρη φωτογραφία από το diffraction ?

Τι πρέπει να προσέξουμε ανάλογα το υπερυθρο φίλτρο που χρησιμοποιούμε στη μηχανή μας (είτε πάνω στον αισθητήρα είτε πάνω στον φακό) ?

Ποιες είναι οι καλύτερες επιλογές διαφράγματος ώστε να έχουμε τα πιο sharp αποτελέσματα και ποσο διαφέρουν αυτές απο τις αντίστοιχες στο ορατο φως?

ο κανόνας στην υπέρυθρη φωτογραφία είναι για να έχουμε το optimum αποτέλεσμα με ενα φακό να μειώνουμε 1-2 στοπ την τιμή του διάφραγματος από αυτη θα βάζαμε για το πιο sharp απότέλεσμα στο ορατό φως.

Στο m43 οι optimum τιμές οξύτητας σχεδόν σε όλους τους φακούς είναι συνήθως στο διάστημα f4-5.6.

Οσο πιο σκληρο είναι το υπέρυθρο φίλτρο που χρησιμοποιούμε και πλησιάζουμε προς το καθαρο υπέρυθρο πρέπει να μειώνουμε τις τιμές f , στα 590nm αφαιρούμε 1 στοπ και φθάνοντας στα 850nm αφαιρούμε 2 στοπ (έχοντας πάντα υπόψην και το τεχνικό κομμάτι της χρησης του απαραίτητου DOF)

Περισσότερη ανάλυση και με παραδείγματα διαβάστε στο άρθρο που βάζω, αφορά APSC αισθητηρα οπότε καντε προς τα κάτω τις απαραίτητες προσαρμογές για μηχανές με m43 αισθητήρα : https://blog.robsheaphotography.com/2020/09/15/diffraction-in-infrared-photography.html

Επισης για όσους έχουν Ipad και συνηθίζουν να επεξεργάζονται τις φωτογραφίες τους σε αυτό υπήρχε πρόσφατα δωρεάν προσφορά για το Pixelmator Photo (την οποία ανεβασαμε στο σχετικό νήμα για την επεξεργασία φωτό σε Ipad) , το συγκεκριμένο προγραμματάκι είναι εξαιρετικο και για την επεξεργασία υπερυθρης φωτογραφίας.

Βαζω ένα σχετικό βίντεο που δείχνει τα βασικα για editing στις υπέρυθρες φωτό :

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Υπέρυθρη φωτογραφία - Τεχνικές και παραδείγματα



Bάζω και μια ακομη σελίδα απο χρήστη με τις δικές του παρατηρήσεις για φακούς m43 που παρουσιάζουν hot spot : https://www.e-group.uk.net/forum/fo...d-full-spectrum-photography-with-m4-3-cameras

Olympus
9-18 f4.0-5.6 Good.
12-100 Awful (brown cast, soft, hot-spot).
17 f1.2 Good f1.2 to f2.8, awful hot-spot after f4.0.
40-150 f2.8 Good f2.8 to 5.6, worsening hot-spot after that.
45 f1.2 Good f1.2 to f2.8, awful hot-spot after f4.0.
75mm f1.8 Good to f2.8, acceptable to f5.6, worsening hot-spot after that.

Panasonic
12-32 f3.5-5.6 Good.
12-35 f2.8 Good to f4.0, acceptable to f5.6, increasing hot spot after that.
15 f1.7 Good.
35-100 f4.0-5.6 Good.

Laowa
7.5 f2.0 Awful (soft, brown cast).

Samyang
7.5mm f3.5 fisheye Good (I sold this lens before testing it properly, but I tended to leave it at f5.6 permanently, and it was fine at that).

Θα ανανεώνω με ότι αντιστοιχο βρίσκω.
και ενα παράδειγμα τι ειναι το hot spot σε μια υπερυθρη φωτο , ξεχασμενη η μηχανη σε S mode με ταχυτητα 1/200 την σηκωσα και πυροβολησα προσπαθωντας να κρατησω την ανθρωπινη παρουσια , η φωτο βγηκε με f14 , (οπου το hot spot που δινει ενας φακος ειναι πολυ πιο εντονο πάνω απο f8 ) φακος Μzuiko 12-45/4

_2240247 hot spot.JPG
 
Προχθες παρέλαβα την τελευταία μου μετατροπή, την κλασσική ΕΜ10 (πρώτης γενιάς) σε υπέρυθρη full spectrum μετατροπή, με αλλαγή του εσωτερικού ΑΑ φίλτρο του αισθητήρα και αντικατάσταση του με crystal clear φίλτρο προστασίας (από Β+W protect φίλτρο nano clear).

Θα δοκιμαστει τις επόμενες ημέρες στην εστίαση και με τα υπέρυθρα φιλτρα που διαθέτω με τους φακούς που έχω ξεχωρίσει οτι τα πηγαίνουν καλά στο υπέρυθρο να δω πως τα πηγαίνει.
 
Προχθες παρέλαβα την τελευταία μου μετατροπή, την κλασσική ΕΜ10 (πρώτης γενιάς) σε υπέρυθρη full spectrum μετατροπή, με αλλαγή του εσωτερικού ΑΑ φίλτρο του αισθητήρα και αντικατάσταση του με crystal clear φίλτρο προστασίας (από Β+W protect φίλτρο nano clear).

Θα δοκιμαστει τις επόμενες ημέρες στην εστίαση και με τα υπέρυθρα φιλτρα που διαθέτω με τους φακούς που έχω ξεχωρίσει οτι τα πηγαίνουν καλά στο υπέρυθρο να δω πως τα πηγαίνει.
Τέσσερα δείγματα Jpeg με διαφορετικά φιλτρα εμπρος στον φακό (Leica 8-18mm/2.8-4 στα 8mm) απο την υπερυθρη μεττροπή της ΕΜ10 σε full spectrum (το WB σε Auto δεν εγινε καμια αντιστοιχιση για τυχον αλλαγη του) . Aναλογα αν καποιος θελει να δουλέψει με false color ή με A/M παει και στο κατάλληλο φιλτρο (απο ισχνο σε σκληρό IR) κανοντας φυσικά και την κατάλληλη επεξεργασία

Στο πρωτο δειγμα που ειναι χωρις κανενα φιλτρο εμπρος απο τον φακό αν του φορέσει ενα φιλτρο IR- cut θα πάρει οτι εδινε η μηχανη και πριν την μετατροπή (ειχα τετοιο φιλτρο αλλά ξεχασα να το βαλω στο συγκριτικό)


_6051310.JPG

το δευτερο με φιλτρο B+W 590nm

_6051339.JPG

το τριτο με φιλτρο Hoya 7200nm

_6051363.JPG

το τεταρτο με φιλτρο B+W 830nm

_6051390.JPG
 
  • Like
Reactions: Leventis Dimitris
Ναι λογικό είναι να το λες αυτό Δημήτρη γιατί στην πρώτη περναει φουλ όλο το ορατο (ακόμα και το UltraViolet δηλ. το τμημα του φωτός που κόβει το γυαλάκι ΑΑ που βγαίνει μπροστά από τον αισθητήρα) αλλά και το υπέρυθρο (που δεν το βλέπει εύκολα το μάτι). Αλλά το λες γιατί βλέπεις άνευ επεξεργασίας τα αρχεία όπως τα γεναει η μηχανή ως jpeg , δηλ. πολύ κοντά στη μορφή του Raw

Βεβαια αν δεις το πρώτο αρχείο σε φουλ ανάλυση με ανοιχτό διάφραγμα έχει και μπόλικο CA (λείπεΙ το UC Cut φίλτρο) οπότε πρέπει κανεις να κλείσει το διάφραγμα αρκετά για να μην επηρεαστει πολύ το αρχείο (η συγκεκριμένη είναι σε f=8)

Το καλυτερο ασπρόμαυρο θα το πάρει κανεις από τα δυο τελευταία φιλτρα 720-830nm , εντυπωσιακά ψεύτικα χρώματα θα πάρει από το δεύτερο. Ολα αυτά βέβαια με την κατάλληλη επεξεργασία (αντίστροφη Red -Blue, πείραγμα στο Hue , στο contrast κλπ.)

Το καλό με την μετατροπή full spectrum είναι οτι με ένα ίδιο φίλτρο όπως αυτό που βγαζεις από τον αισθητήρα (UV-IR cut) εχεις και κανονικό αρχείο οπότε δεν χρειάζεσαι αλλη μηχανή.

Και αν η μετατροπή full spectrum είναι πολύ καλή και περνάει άφθονο Near UltraViolet μπορείς να της φορέσεις εξωτερικό φίλτρο στον φακό που κόβει όλο το ορατό και υπέρυθρο πάνω από 400nm και να κανεις πολύ ειδική φωτογραφία αποκλειστικά στο ultraviolet φασμα (συνήθως σε φυτα)

Eνα διάγραμμα με τα φασματα και τι βλέπει και τι όχι το μάτι μας

1654628492171.jpeg
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Leventis Dimitris
Λιγο πιο πανω στο post #51 παρουσίασα τις χρωματικες διαφορες με τα υπέρυθρα φιλτρα διαφορετικης διαπερατοτητας και ευαισθησιας στο υπερυθρο στην full spectrum μετατροπη EM10.

Δεν ειναι το μονο που μπορει κανεις να δοκιμασει με μια full spectrum μετατροπή, μπορει να χρησιμοποιησει απευθειας στον φακο του color φιλτρα (οχι υπέρυθρα) π.χ. οπως το ΒW KB20 (ηπιο εως μετριο μπλε) , το ΒW 062 (πρασινοκιτρινο) κλπ ή και συνδιασμους αυτων και να παραγει faux colors ετοιμα απο jpeg

Eνα παραδειγμα ακολουθει με χρηση του ΒW KB20 και παιζοντας απλά με το WB της μηχανης

με WB auto

_6120706 WB Auto + BW KB20 final.JPG

με WΒ cloudy

_6120708 WB Cloudy + BW KB20 final.JPG

WB Custom 4

_6120707 WB C4+ BW KB20 final.JPG
 
Και εγώ οπαδός του Α/Μ στο υπέρυθρο είμαι Βασίλη αλλά που και που κάνω και καμία κουτσουκελα με ροζ κορδελιτσα … π.χ. δες το φεγγάρι για τους ερωτευμένους του Αγίου Βαλεντινου ❤️

στο χρωμα έχω επιπλέον θέμα εκτός της πιο δύσκολης επεξεργασίας μιας και έχω διαπιστώσει οτι δεν βλέπω ολόσωστα τις αποχρώσεις όλων των χρωμάτων
 
Να μην ξεχνάμε και την βελτιωση της τεχνικής στην υπέρυθρη φωτογράφηση την ώρα της λήψης επιλεγοντας το κατάλληλο διάφραγμα για το φακό μας.

Για όσους δεν το ξέρουν η περιθλαση (diffraction) που μειωνει την οξυτητα της φωτογραφίας είναι μια παράμετρος που ειδικά στην υπέρυθρη φωτό παίζει σημαντικό παράγοντα μιας και θα την συναντήσει κανεις εκει που δεν το περιμένει , δηλαδή στις χαμηλοτερες τιμές διαφραγματος από οτι στην normal φωτογραφία.

Βαζω ένα αναλυτικο άρθρο που περιγράφει τη συμμετοχή της και έχει και ειδικό DOF calculator για την υπέρυθρη φωτό ώστε να αποφεύγει κανεις το diffraction στο συγκεκριμένο είδος φωτογράφησης ανάλογα πάντα και με το σύστημα που χρησιμοποιει
 
Καλημέρα σε όλους. Εξαιρετικά τα δείγματα δουλειάς όλων σας !

Άρχισα να ανακαλύπτω λοιπόν τον υπέροχο κόσμο της υπέρυθρης φωτογραφίας πριν κανένα μήνα. Παλεύω λοιπόν και εγώ σιγά σιγά να μάθω πως να εμβαθύνω σε αυτό το κομμάτι που με γοητεύει τόσο πολύ αλλά έχω τόσα πολλά θέματα και απογοητεύομαι. Τα αποτελέσματα των όποιων προσπαθειών μου είναι πολύ κάτω του μετρίου και δεν μπορώ να καταλάβω τί μπορεί να κάνω λάθος. Έχω μια canon EOS R6 -HoyaR72 και δοκίμασα με διάφορους φακούς. Ισορροπία λευκού σε αυτόματα σε λιακάδα σε custom με λήψη σε γρασίδι ,σε φύλλωμα δένδρων ......χάλια. Τίποτα δεν λειτουργεί. Να σημειωσω οτι η κάμερα δεν έχει τροποποιηθεί αλλά μετά απότο σχετικότεστ με το τηλεκοντρόλ δείχνει να έχει μια ευαισθησία σε υπέρυθρη ακτινοβολία. Αν κάποιος μπορεί να δώσει κάποια συμβουλή θα το εκτιμούσα πολύ. Έχω διαβάσει-δει ό,τι σχετικο σε διάφορα sites έχω εξαντλήσει πια την υπομονή μου!

Photo editors -darktable, GIMP Pixelmator. MAC υπολογιστής

Συνεχίστε την καταπληκτική δουλειά και συγνώμη για το μέγεθος του κειμένου.
 
Καλημέρα φίλε μου και καλωσόρισες κοντά μας.

Το νήμα που αρχικά έβαλες τις αποριες σου ανήκει στην υποκατηγορία Gallery όπου ανεβάζουμε δείγματα των φωτογραφιών μας ανάλογα τη θεματολογία και ο καθένας μπορεί ελεύθερα να τα σχολιασει.

Για την τεχνική , την επεξεργασία αναπτύσονται πιο εξειδικευμένα νήματα στην αντίστοιχη υποκατηγορία Τεχνικά ζήτηματα λήψης - ΕπεξεργΑσία .

Εκεί θα βρεις και εξειδικευμένο νήμα για την Υπέρυθρη φωτογραφία , σου συνιστώ αν δεν το εχεις κάνει ήδη να το διαβάσεις και μετά εκεί μπορούμε να συνεχίσουμε τη κουβέντα μας και να σε βοηθήσουμε να βρεις το δρομο σου στον εξωκοσμο του Υπερυθρου σύμπαντος.

Για να σε προλάβω πιστευω πως δεν κανεις κάτι λάθος αλλά είναι εξαιρετικά δύσκολο να πάρεις πολύ καλό αποτέλεσμα χωρίς μετατροπή της μηχανής. Υπάρχουν όμως πράγματα να δοκίμασεις.
 
Last edited:
Σας ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση και ζητώ συγνώμη για τυχόν αναστάτωση. Εύχομαι να βρω απαντήσεις !! Καλή συνέχεια !