Ζώα και άνθρωπος

Re: Απάντηση: Ζώα και άνθρωπος

Αρα καταλαβαινεις πως δεν ισχυει αυτο που γραφηκε, οτι ενα ζωο σκοτωνει μονο οσο για να φαει.
Αυτο ειναι ανθρωπινη εξιδανικευση της φυσης.

Πάντως αυτή η όρκα δε σκοτώνει μόνο για να φάει. Εμένα μου φαίνεται ότι το διασκεδάζει.

https://youtu.be/G7WGIH35JBE
 
Ρώτα τον Χρήστο να σου πει πώς "διαχειρίζεται" η γάτα του τα ποντίκια.
Εκτός εάν και αυτό το είδος κατατάσσεται μαζί με τον Άνθρωπα στους θεούς και όχι στα ζώα.





(Φυσικά δεν σημειώνω τα παραπάνω για να δικαιολογήσω τπτ κυνηγούς αλλα για τη συζητηση)
 
Re: Απάντηση: Ζώα και άνθρωπος

Ρώτα τον Χρήστο να σου πει πώς "διαχειρίζεται" η γάτα του τα ποντίκια.
Εκτός εάν και αυτό το είδος κατατάσσεται μαζί με τον Άνθρωπα στους θεούς και όχι στα ζώα.





(Φυσικά δεν σημειώνω τα παραπάνω για να δικαιολογήσω τπτ κυνηγούς αλλα για τη συζητηση)

Όπως και να τα διαχειρίζεται, η ανθρωπότητα δεν έχει βρει ακόμα πιο αποτελεσματικό τρόπο προφύλαξης από τα τρωκτικά (δηλαδή τις ασθένειες που μεταφέρουν).

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Re: Απάντηση: Ζώα και άνθρωπος

Εμένα με εντυπωσιάζει η αποτελεσματικότητα της γάτας ως κυνηγός. 32% σε σύγκριση ας πούμε με το 5% της τίγρης. Αν και δεν θα έπρεπε να μου κάνει καθόλου εντύπωση καθώς στις δικές μου ας πούμε για να μην ασχοληθούν να κυνηγήσουν κάτι, θα πρέπει αυτό να είναι μικρότερο από μύγα. Γιατί και αυτές έχουν την ίδια τύχη... :p

Αν τις παρατηρήσεις πάντως, που είναι ενδιαφέρον από μόνο του αυτό αφού κάθε φορά κάνουν κάτι διαφορετικό, καταλαβαίνεις ότι τα αντανακλαστικά τους προέρχονται από το ένστικτο του κυνηγού. Είναι αδύνατον να περάσει κάτι που να μοιάζει ζωντανό από εμπρός τους και να μην απλώσουν την πατούσα τους να το πιάσουν.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ζώα και άνθρωπος

Δεν είναι όμως ίδιο ανήθικοι με κάποιον που έκλεψε ένα μήλο.

Καλώς ή κακώς έτσι έχουμε μάθει ή συνηθίσει.
Ξέρεις η «βαρύτητα» μιας πράξης (είτε καλής, είτε κακής) δεν είναι άσχετη από την εκάστοτε περίοδο που αυτή γίνεται.
Η ίδια η πράξη όμως πάντα είναι ή δεν είναι καλή ή κακή.
Η κλοπή ποτέ δεν θεωρήθηκε ηθική πράξη.
Το ίδιο και ο φόνος, ο βιασμός.
Αυτό που αλλάζει είναι οι ποινές που επισείουν διαφέρουν από εποχή σε εποχή, χώρα σε χώρα, θρησκεία σε θρησκεία κ.λ.π. κ.λ.π.

Όσο μπορώ δεν θέλω να βάζω «ηθικόμετρο».
Δεν λέω βέβαια οτι τα καταφέρνω καλά ή πάντα...
 
Δεν μπαινει ηθικομετρο στα ζωα ... γιατι δεν εχουν τοσο μεγαλη ιδεα για το ατομο τους.
Ακομα και η γατα (που φαινομενικα δειχνει να χει αυτεπιγνωση) τα περισσοτερα τα κανει
εξ ενστικτου και οχι εξ αποψεως. Το να παιζει με το ποντικι, της οξυνει τα ΗΔΗ αστραπιαια ρεφλεξ.
ΠΡΕΠΕΙ να παιξει (ο θηρευτης). Για να γινει φονικοτερος/αποτελεσματικοτερος. Το ιδιο και η ορκα.
Ειναι το ιδιο με το να ακονιζεις ενα μαχαιρι ... ξερεις οτι δεν θα στομωσει και θα κοψει την στιγμη
που πρεπει.

Ολα στα ζωα ειναι ΦΥΣΗ ... και τιποτα δεν ειναι κοσμοθεωρηση η αποψη η ρεβανσισμος η κακια !
Ο ανθρωπος ΤΡΕΛΛΑΙΝΕΤΑΙ που δεν ειναι (γιατι εχει κανει την ζωη του κολαση με τα παραπανω)
και βρισκει χιλιους δυο τροπους να προβαλει .... αμαρτιες (δικες του) για να μην νιωθει μονος
μεσα σ'αυτες !
 
Η γάτα είναι τρομερός "δολοφόνος" προφανώς το κάνει για εξάσκηση. Όσο για την αποτελεσματικότητα με τα ποντίκια ακόμη και να μην κουνιέται μέρα-νύχτα, αυτά που είναι και πολύ έξυπνα και αφοσιωμένοι γονείς, τα μαζεύουν απλά και φεύγουν.

Μου έχει τύχει σε 2 διαφορετικές καταστάσεις, όπως εμφανίστηκαν αλλά δεν έλεγαν να φύγουν με φάρμακα τα ποντίκια, έτσι εξαφανίστηκαν μόλις εγκαταστάθηκε στον χώρο γάτα.
 
Re: Απάντηση: Ζώα και άνθρωπος

Δεν μπαινει ηθικομετρο στα ζωα ... γιατι δεν εχουν τοσο μεγαλη ιδεα για το ατομο τους.
Ακομα και η γατα (που φαινομενικα δειχνει να χει αυτεπιγνωση) τα περισσοτερα τα κανει
εξ ενστικτου και οχι εξ αποψεως. Το να παιζει με το ποντικι, της οξυνει τα ΗΔΗ αστραπιαια ρεφλεξ.
ΠΡΕΠΕΙ να παιξει (ο θηρευτης). Για να γινει φονικοτερος/αποτελεσματικοτερος. Το ιδιο και η ορκα.
Ειναι το ιδιο με το να ακονιζεις ενα μαχαιρι ... ξερεις οτι δεν θα στομωσει και θα κοψει την στιγμη
που πρεπει.

Ολα στα ζωα ειναι ΦΥΣΗ ... και τιποτα δεν ειναι κοσμοθεωρηση η αποψη η ρεβανσισμος η κακια !
Ο ανθρωπος ΤΡΕΛΛΑΙΝΕΤΑΙ που δεν ειναι (γιατι εχει κανει την ζωη του κολαση με τα παραπανω)
και βρισκει χιλιους δυο τροπους να προβαλει .... αμαρτιες (δικες του) για να μην νιωθει μονος
μεσα σ'αυτες !

+1000
 
Ειναι τοσο υπερ του "κυνηγητου" η γατα
ωστε ολοι (θελω να πιστευω) εχουμε δει εκεινο το ντοκυμαντερ με το τσιταχ που ΔΕΝ σκοτωσε ακαριαια
μια μικρη αντιλοπη ... μονο και μονο επειδη καθοταν στο γρασιδι και δεν ειχε επιγνωση κανενος κινδυνου.
ΟΠΩΣ και ΔΗΠΟΤΕ πρεπει να τρεξει το θηραμα για να το σκοτωσουν. Το προκαλουν με τα ποδια και τα νυχια
να σηκωθει να τρεξει. Το δαγκωνουν (αλλα οχι θανασιμα) στο λαιμο ... περιμενουν ... να νιωσει κινδυνο και
να τρεξει. Μονο τοτε το σκοτωνουν.

ΟΛΑ ειναι ΦΥΣΗ ... στην Φυση.

H συγχρονη Παιδοψυχολογια τι λεει ? ... ΟΣΟ περισσοτερο παιξει το παιδι σας τοσο πιο ευφυες θα γινει !
Η Φυση το εξασκει αυτο (ΧΩΡΙΣ παιδοψυχολογιες) τα τελευταια 400 εκατομμυρια χρονια !
 
Re: Απάντηση: Ζώα και άνθρωπος

Εμένα με εντυπωσιάζει η αποτελεσματικότητα της γάτας ως κυνηγός. 32% σε σύγκριση ας πούμε με το 5% της τίγρης. Αν και δεν θα έπρεπε να μου κάνει καθόλου εντύπωση καθώς στις δικές μου ας πούμε για να μην ασχοληθούν να κυνηγήσουν κάτι, θα πρέπει αυτό να είναι μικρότερο από μύγα. Γιατί και αυτές έχουν την ίδια τύχη... :p

Αν τις παρατηρήσεις πάντως, που είναι ενδιαφέρον από μόνο του αυτό αφού κάθε φορά κάνουν κάτι διαφορετικό, καταλαβαίνεις ότι τα αντανακλαστικά τους προέρχονται από το ένστικτο του κυνηγού. Είναι αδύνατον να περάσει κάτι που να μοιάζει ζωντανό από εμπρός τους και να μην απλώσουν την πατούσα τους να το πιάσουν.

Από προσωπική παρατήρηση, θα έλεγα ότι μακροπρόθεσμα είναι 100%. Η γάτα έχει τη δική της περιοχή στην οποία κυνηγάει και δεν ανέχεται τίποτα ξένο, μακροπρόθεσμα δε θα επιζήσει κανένα τρωκτικό, πουλί ή μικρο ερπετό.
 
giphy.gif


:laugh: ... omnidirectional ! :flipout:
 
Ολα στα ζωα ειναι ΦΥΣΗ ... και τιποτα δεν ειναι κοσμοθεωρηση η αποψη η ρεβανσισμος η κακια !

Α γειά σου!
Γι αυτό λοιπόν το ήθος είναι φύση. Όπως είναι και η επιθετικότητα, ο φόβος, η αγωνία, η ορμή για αναπαραγωγή, η στοργή και πλείστα άλλα.
Είναι μια συν-αίσθηση που υπάρχει μέσα μας (στους ανθρώπους και τα ζώα) ούτως ή άλλως. Το σε ποιό βαθμό υπάρχει ή εκφράζεται είναι άλλο ζήτημα.
Τα λογής όμετρα (ηθικόμετρα, φοβόμετρα, σεξουαλικόμετρα και οτιδήποτε άλλο) είναι απλά το αποτέλεσμα των επιδράσεων που ασκούνται στον άνθρωπο (παιδεία, περιβάλλον, πολιτισμός και άλλα) και η προσπάθεια να τα ελέγξει/τιθασεύσει (νόμοι, θρησκείες, ιδεολογίες, ενοχικά σύνδρομα, εξιδανίκευση προτύπων) ή να τα απογειώσει (καλιέργεια ταλέντου, ανάπτυξη κριτικής σκέψης κ.λ.π.) επειδή ακριβώς έχει επίγνωση αυτών των επιρροών και των αποτελεσμάτων τους.

Και, όπως πολύ σωστά αναφέρθηκε, δεν έχουν να κάνουν όλα μόνο με το ήθος ή μόνο με το φόβο ή κάποιο άλλο φυσικό χαρακτηριστικό.
Το ότι η γάτα κυνηγά ποντίκια ή η όρκα ευχαριστιέται να σκοτώνει δεν σημαίνει οτι δεν έχουν ήθος. Επειδή το αρσενικό λιοντάρι είναι ξάπλα όλη μέρα και τρώει από τα έτοιμα δεν σημαίνει οτι είναι φαλλοκράτης και ανήθικο.
Το αρσενικό λιοντάρι σκοτώνει τα μικρά του. Και πάλι δεν είναι ανήθικο.
Η γάτα κυνηγάει φίδια χωρίς να τα τρώει. Το ίδιο και ο σκύλος τη γάτα. Είναι η φύση τους (μας) τέτοια που τα ωθεί να εξυπηρετούν κι άλλα συναισθήματα τους. Δεν σημαίνει οτι είναι για φτύσιμο.
Γιατί δεν είναι ανήθικα ενώ κάνουν όλες αυτές τις βδελυρές για εμάς πράξεις;
Γιατί δεν το κάνουν κατόπιν σκέψεως και ζυγίσματος συνεπειών και επιπτώσεων.
Γιατί το κάνουν ανεξαιρέτως καταστάσεων. Το μόνο κριτήριο είναι το μπορώ ή δεν μπορώ, όχι το αν βρέχει ή έχει πολύ κόσμο τριγύρω ή επειδή σήμερα είναι αργία.
Γιατί το κάνουν τόσο όσο. Κανένα λιοντάρι δεν θα πάει να σκοτώσει σκίμνους που είναι έξω από την περιοχή του καμμία όρκα δεν θα σκοτώσει εκατοντάδες ψάρια ενώ είναι χορτάτη, καμμία νυφίτσα δεν θα ξεκληρήσει ένα κοτέτσι για να κάνει επίδειξη. Κι αν ποτέ γίνει είναι η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα.
Το ξέρω οτι θα διαφωνήσετε αλλά επιμένω οτι τα ζώα τρώνε, σκοτώνουν, φακαμάνε ΤΟΣΟ ΟΣΟ τους λέει η φύση τους κι όχι ο περίγυρος, η τηλεόραση, η γυναίκα τους, το παρελθόν τους ή οτιδήποτε άλλο. ΤΟΣΟ ΟΣΟ είναι απαραίτητο για την επιβίωσή τους (οριοθέτηση χώρου, εκδίωξη σφετεριστών, εξουδετέρωση απειλητικών καταστάσεων).
Το αν μια νυφίτσα σκοτώσει δέκα κότες και ένα λιοντάρι μία αντιλόπη δεν έχει καμμία σχέση.

Φυσικά σε όλα αυτά εξαιρούνται ζώα που έχουν εκπαιδευθεί - αλλοιωθεί από τον άνθρωπο.

Συγγνώμη αν σας κούρασα κι αν εκτροχιάζω το νήμα αλλά βρίσκω το όλο θέμα αρκετά ενδιαφέρον.
Και συγγνώμη αν παρεξήγησα κάποιον ή με παρεξήγησε. Ανταλλαγή απόψεων κάνουμε.
 
Μπερδεύεις τις έννοιες και μπερδεύεσαι και εσύ Αποστόλη.
Λες πράγματα οξύμωρα, αντιφατικά αλληλοαναιρούμενα.

Για αυτό και υπάρχουν και οι παρεξηγήσεις με τους υπόλοιπους συνομιλητές σου.

Ξανά δες το, ψάξε το, διάβασε αλλά έχεις πολύ λάθος για τις έννοιες. Για το τι σημαίνουν κάποια πράγματα.

Το ήθος προϋποθέτει την κρίση για το καλό και το κακό και την λήψη απόφασης.

Τα ζώα δεν έχουν γνώση του καλού και του κακού. Δεν κάνουν κρίση και συνειδητή επιλογή στη λήψη αποφάσεων.

Τα ζώα δεν τα αφορά το καλό και το κακό, δεν έχουν σχέση με αυτό.
 
Εντάξει, βρήκαμε την ρίζα της διαφωνίας μας. :operator:
Μια τελευταία κουβέντα. Η υπογράμμιση είναι δική μου.

«Η έννοια της ηθικής συχνά ταυτίζεται με την έννοια του ήθους. Ρίχνοντας μια ματιά όμως σε ένα έγκριτο λεξικό, στο λήμμα ‛ήθος’ διαβάζουμε: το σύνολο των ψυχικών ιδιοτήτων του ανθρώπου, ο ατομικός χαρακτήρας | τα ήθη, παραδοσιακοί κανόνες κοινωνικής διαβίωσης. Και στο λήμμα ‛ηθική’: επιστήμη που μελετά τους κανόνες συμπεριφοράς των ανθρώπων στην κοινωνική τους συμβίωση | δογματική διδασκαλία για το καλό και το κακό: χριστιανική ηθική | ηθικότητα, χρηστότητα. Το ‛ηθικό’ πάλι είναι άλλο πράγμα, αν και με κοινή ρίζα: η ψυχική δύναμη που κινεί τον άνθρωπο στη ζωή και στη δράση, ευψυχία: άριστο το ηθικό του στρατού μας – έχασε το ηθικό του (το θάρρος του). »
https://antikleidi.com/2015/04/24/ithosithiki/
 
Μωρέ καλά έκανες και τα διαγράμμισες αν σε βοηθάει.

τα κατανόησες όμως?

Για παράδειγμα αυτά που λέει για: σύνολο ψυχικών ιδιοτήτων του ανθρώπου Hint: τη λέξη ανθρώπου ΔΕΝ την βάζει τυχαία.

ή για παράδειγμα: τα ήθη, παραδοσιακοί κανόνες κοινωνικής διαβίωσης. Έχουν τα ζώα παραδοσιακούς κανόνες?

ή για παράδειγμα: ‛ηθική’: επιστήμη που μελετά τους κανόνες συμπεριφοράς των ανθρώπων στην κοινωνική τους συμβίωση. Φαντάζομαι δεν νομίζεις ότι κάτι σε όλη την πρόταση αφορά τα ζώα.

ή για παράδειγμα: δογματική διδασκαλία για το καλό και το κακό.

ή για παράδειγμα: το ‛ηθικό’ πάλι είναι άλλο πράγμα, αν και με κοινή ρίζα: η ψυχική δύναμη που κινεί τον άνθρωπο στη ζωή και στη δράση,

Νομίζεις ότι αναφέρει την λέξη "άνθρωπο" για πλάκα? Νομίζεις πως οτιδήποτε στον ορισμό που βρήκες αφορά κάτι άλλο εκτός από τον "άνθρωπο"?

Σου είπα νωρίς στη συζήτηση για το πόσο λάθος είναι να "εξανθρωπίζουμε" τα ζώα ή τη φύση. Να νομίζουμε δηλαδή ότι τα ζώα και η φύση λειτουργούν όπως λειτουργούμε εμείς. Με τις ίδιες έννοιες.

Στο είπαν και άλλοι.

Σου ξαναλέω λοιπόν... ψάξε, διάβασε και σκέψου. Έχεις κατανοήσει έννοιες και καταστάσεις ΠΟΛΥ λάθος.