Αυτοκινητιστικά νέα

songless_bird

AVClub Fanatic
8 May 2013
11,112
Νότια Μακεδονία
Στο παράδειγμα, απόσταση 711 km γίνεται εντός 7 ωρών με συμβατικό αυτοκίνητο και σε 8 ώρες με το αρκετά ακριβότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο,
τηρώντας αυστηρά τα όρια ταχύτητας.

Βάλε και τον παράγοντα κόστος όμως. Ποσοστό κοστίζει ένα συμβατικό να κάνει στα τα 711 χλμ και πόσο ένα ηλεκτρικό;
Εγω πχ με ένα μικρό 1.3 βενζίνης για να κάνω 711 χλμ θέλω 80€ .
Και σύγκρινε το ηλεκτρικό με ένα συμβατικό ανάλογων ίππων για να δεις την διαφορά στο κόστος μετακίνησης.
Δεν είναι μόνο ο χρόνος χρήμα.
 
  • Like
Reactions: avpap

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,604
Αθηνα
Εγώ κάνω πλέον πολύ λίγα χιλιόμετρα και ίσως να ενδιαφερόμουν αν οι τιμές ήταν χαμηλές.
Έχω χώρο για φόρτιση και για περιαστικές διαδρομές το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι μια χαρά.
Όμως φίλοι μου επαγγελματίες κάνουν από 130.000 έως και 170,000 το χρόνο.
Εκεί να πω την αλήθεια δεν έχω δει κάποιο να ενδιαφέρεται για ηλεκτρικό.
Μόνο ένας με πανάκριβο υβριδικό που χρειάστηκε στους 30 μήνες αλλαγή μπαταρίας (πάνω από 200.000 km)

Η θεωρία λέει πως η γερασμένη μπαταρία εκτός της μικρότερης χωρητικότητας έχει και βραδύτερη φόρτιση για το ίδιο ποσό ενέργειας,
λόγω της αύξησης της εσωτερικής αντίστασης και της ανάπτυξης μεγαλύτερων θερμοκρασιών που περιορίζουν την ταχύτητα φόρτισης.
Σε κάθε περίπτωση μικρότερη χωρητικότητα συνεπάγεται συχνότερες φορτίσεις, με περεταίρω χάσιμο χρόνου.

Άλλο να κινούμε με 120 και να πιάνω που και που 140
και άλλο πάω με 140 έως 150, για σχετικά μεγάλο χρονικό διάστημα με air-condition ή καλοριφέρ.

Στο παράδειγμα, απόσταση 711 km γίνεται εντός 7 ωρών με συμβατικό αυτοκίνητο και σε 8 ώρες με το αρκετά ακριβότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο,
τηρώντας αυστηρά τα όρια ταχύτητας.

Και φυσικά παραμένει ο προβληματισμός για τα νησιά (μικρά ή μεγάλα).

Α. Εσυ δηλαδή, τα 700 χλμ τα κανεις (με το συμβατικό σου αυτοκίνητο) χωρίς κανένα διάλειμμα; Προσωπικά εγω θα έκανα σίγουρα 2 στάσεις των 20-30’ όποτε δεν θα είχα μεγαλη διαφορά με αυτό που θα χρειαζόταν να κάνω με ηλεκτρικό.

Β. Σχετικά με τους επαγγελματίες φίλους σου. Εχει σημασία πως τα, αντικειμενικά ΠΟΛΛΑ (δηλ θεωρώ ότι απέχουν πολύ από το μέσο όρο) αυτά χιλιόμετρα είναι δομημένα. Δηλαδή αν κάθε μέρα κάνουν 300 χλμ σε διαδρομές γύρω από το σπίτι τους, τότε το ηλεκτρικό είναι τέλειο για αυτούς, διότι θα τα κάνουν με σχεδόν μηδενικό κόστος (δηλ μόνο το οικιακό ρεύμα που θα κάψουν για να το φορτίζουν, που έχει πολύ χαμηλή τιμή). Το αντίστοιχο κόστος καυσίμου θα ήταν πολύ μεγαλύτερο.

Γ. Αν δεν μπορείς να εκμεταλλευτείς το φορολογικό μπόνους (πχ αν είσαι μισθωτός, συνταξιούχος ή επιχειρηματίας/ελ επαγγελματίας που δεν δηλώνει σημαντικά κέρδη), τότε, ναι, οικονομοτεχνικά δεν αξίζει.

Όπως και να έχει, σκοπός μου δεν ήταν να πείσω κανέναν, αλλά να μεταφέρω τις εντυπώσεις μου. Σε γενικές γραμμές ήταν καλύτερη εμπειρία από ότι ανέμενα. Αυτό που θα επιμείνω όμως, είναι οποίος μπορεί, να νοικιάσει κάποια στιγμή ένα για να το δει και μόνος του.
 
17 June 2006
23,776
Αθήνα
Ναι ΟΚ αλλά αυτό που θέλουν να πουν τα παιδιά είναι ότι η εμπειρία σου ήταν κάπως υποκειμενική διότι διάλεξες "σπέσιαλ" διαδρομή. Για καμιά π.χ. Κρήτη, Εύβοια, Ήπειρο δεν νομίζω να είχες την ίδια εμπειρία.
Όπως έγραψες κι εσύ πρέπει να κάτσεις να δεις που θα πας. Σιγά μην μου ορίζει το αμάξι τις διακοπές/βόλτες μου.

Πάντως αν αγόραζα τώρα ηλεκτρικό ΜΟΝΟ με leasing για να έχει ο άλλος το πρόβλημα. Σιγά μην έμενα με τον μουντζούρη στο χέρι. Ποιος θα πάρει μεταχειρισμένο ηλεκτρικό 10+ ετων που όταν φτάσει η ώρα αλλαγής μπαταριών θα κοστίζουν πιο πολύ από όλο το αμάξι; Άσε που τοτε σίγουρα θα έχουν εξελιχθεί οι μπαταρίες. Τρελό παλτό θα σου μείνει.

Σε συμβατικό δεν υπάρχει περίπτωση να θέλεις αλλαγή μηχανής σε 10 ετών αμάξι ή έστω να πρέπει να αλλάξεις κάτι που να κοστίζει όσο όλο το μεταχειρισμένο αμάξι.
 

songless_bird

AVClub Fanatic
8 May 2013
11,112
Νότια Μακεδονία
Ποιος σου το είπε αυτό για την μηχανη; Γνωστού μου του χάλασε ο κινητήρας στο 3.500 κυβικά vw 15 ετιας και ο κινητήρας του κόστισε 5.000€ και το αμάξι το πούλησε 10.000€. Αμάξι αρχικής αξίας 60.000€

Το ρεύμα είναι ρεύμα. Ένα παλιό tesla ίσως μπορεί να πάρει και νεότερες μπαταρίες και να του δώσεις ζωή αλλά 10+ χρόνια.
Το battery pack κοστίζει 20.000 σε tesla των 100.000€ οχι για όλα. (Μπορεί να έχει πέσει η τιμη του pack από τότε που είχε γίνει ντόρος) .
 
17 June 2006
23,776
Αθήνα
Και να σκάσει η μηχανή (που είναι σπάνιο αντικειμενικά) ορίστε έδωσε 5000. Όχι 20. Το model 3 θέλει 20. Για το pack όχι για modules. Για ρώτα τιμούλες στην ελληνική αντιπροσωπεία. Μην βλέπεις τις αμερικάνικες τιμές.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,604
Αθηνα
Ναι ΟΚ αλλά αυτό που θέλουν να πουν τα παιδιά είναι ότι η εμπειρία σου ήταν κάπως υποκειμενική διότι διάλεξες "σπέσιαλ" διαδρομή. Για καμιά π.χ. Κρήτη, Εύβοια, Ήπειρο δεν νομίζω να είχες την ίδια εμπειρία.
Όπως έγραψες κι εσύ πρέπει να κάτσεις να δεις που θα πας. Σιγά μην μου ορίζει το αμάξι τις διακοπές/βόλτες μου.

Πάντως αν αγόραζα τώρα ηλεκτρικό ΜΟΝΟ με leasing για να έχει ο άλλος το πρόβλημα. Σιγά μην έμενα με τον μουντζούρη στο χέρι. Ποιος θα πάρει μεταχειρισμένο ηλεκτρικό 10+ ετων που όταν φτάσει η ώρα αλλαγής μπαταριών θα κοστίζουν πιο πολύ από όλο το αμάξι; Άσε που τοτε σίγουρα θα έχουν εξελιχθεί οι μπαταρίες. Τρελό παλτό θα σου μείνει.

Σε συμβατικό δεν υπάρχει περίπτωση να θέλεις αλλαγή μηχανής σε 10 ετών αμάξι ή έστω να πρέπει να αλλάξεις κάτι που να κοστίζει όσο όλο το μεταχειρισμένο αμάξι.
α. η εμπειρια ειναι παντα υποκειμενικη. Δεν διαλεξα τις συγκεκριμενες διαδρομες για να φανει καλο το EV. Τις διαλεξα γιατι τετοιου τυπου ειναιοι μονοημερες μου αφου, δυστυχως, μενω αθηνα, οποτε αυτη ειναι η βαση μου. ΜΑΚΑΡΙ ΘΕΕ ΜΟΥ να εμενα αλλου και να εκανα εκει τη ζωαρα μου και ας μην ειχα κοντα μου ταχυφορτιστες :)

β. ο περιοριστικος παραγοντας των διακοπων μου δεν ειναι τοσο το αμαξι, οσο ο ελαχιστος διαθεσιμος χρονος και τα διαθεσιμα χρηματα. Ναι, αν ειχα ηλεκτρικο, θα επρεπε να βεβαιωθω οτι στον τοπο διακοπων μου θα μπορουσα να φορτισω. Ειτε με μια απλη πριζα σουκο στο καταλυμα ειτε με καποιον δημοσιο φορτιστη στα περιξ. Δεν ειναι τραγικο, αλλα ναι εισαγει καποιους περιορισμους. Για να ειμαι ειλικρινης, ετσι και αλλιως, ηδη βαζω ενα σωρο φιλτρα στο booking, οταν διαλεγω καταλυμα για τις διακοπες μου :)
Αν εμενα κρητη,ευβοια, ηπειρο, τα πραγματα θα ηταν ακομα πιο απλα, διοτι αυτη θα ηταν η βαση μου και ετσι θα μπορουσα να κινηθω με ανεση σε ακτινα 400 χλμ γυρω απο αυτην, αφου θα ξεκινουσα απο το σπιτι μου με μπαταρια γεματη. Τους περιορισμους δεν τους εχει καποιος που μενει σε αυτες τις περιοχες, αλλα καποιος που θα πηγαινε ως τουριστας σε αυτες τις περιοχες (την ηπειρο παντως μην την βαζεις μεσα, διοτι η ιονια οδος και τα ιωαννινα εχουν καλα σημεια φορτισης).

γ. Ληζινγκ. Για αυτο μπορω να σου μιλησω καθως το μελετησα ως επιλογη για αποκτηση ηλεκτρικου. Αντικειμενικα, δεν συμφερει, εκτος αν εισαι ανθρωπος που αλλαζει αυτοκινητο καθε 3-4 χρονια. Πληρωνεις ενα ποσοστο γυρω στο 75% της αξιας του αυτοκινητου και στο τελος δεν εχεις αυτοκινητο. Τα ηλεκτρικα (τουλαχιστον για τα τεσλα ισχυει απολυτα αυτο) εχουν μηδαμινα κοστη ετησιας συντηρησης, οποτε το μονο που κερδιζεις ειναι η ασφαλεια και μια αλλαγη ελαστικων. Για εμενα τουλαχιστον, δεν αξιζει.

Μαλιστα θα στο αντιστρεψω τελειως το επιχειρημα. Αν αγοραζα αυτοκινητο τωρα ΜΟΝΟ ηλεκτρικο θα αγοραζα. Ληζινγκ θα επαιρνα συμβατικο, διοτι σε 4-5 χρονια δεν ξερω αν θα υπαρχει κανενας να αγορασει ΚΕΚ οικογενειακο-"μεγαλο" και σε τι τιμη. Τα μικρα θα συνεχισουν να εχουν την αγορα τους και δεν τα φοβαμαι. Ηλεκτρικα θα μοσχοπωλουνται. Υπαρχει ενεργη αγορα για bmw i3, και tesla μεταχειρισμενα διοτι πολυ απλα γνωριζει η αγορα οτι το battery degradation εχει ηδη γινει και δεν προχωραει ιδιαιτερα αλλο μετα απο ενα σημειο. Να χασεις το 20% της μπαταριας (και επομενως της εμβελειας) μετα απο 10 χρονια δεν ειναι κατι το τραγικο. Επειδη στα ΚΕΚ δεκαετιας δεν βλεπεις ευκολα τις μηχανικες φθορες, δεν σημαινει αυτο οτι δεν υπαρχουν.

Ο songless αναφερει παραδειγμα που εχουμε ακουσει ολοι. Μετα την 5ετια, αντε βαρια 10ετια, σε προβληματιζει για τις ζημιες που μπορει να βγαλει ενα αυτοκινητο. Αυτη τη στιγμη οντως το battery pack κοστιζει θεωρητικα τοσο, αλλα η αληθεια ειναι οτι δεν υπαρχει κινημα μαζικης αλλαγης των μπαταριων σε μεταχειρισμενα τεσλα, οποτε δεν ξερουμε ακριβως τι συμβαινει. Φιλος που το ρωτησε στο show room τους, του ειπαν οτι ναι μεν κοστιζει τοσο, αλλα επειδη δεν γινεται στην ελλαδα (προς το παρον και δεν ξερω αν θα γινεται ποτε), υπαρχουν και αλλες δαπανες μεταφορας/ανακυκλωσης της παλαιας μπαταριας.
 
17 June 2006
23,776
Αθήνα
Το leasing είπαμε συμφέρει μόνο αν έχεις εταιρεία για να εκπίπτει το έξοδο να μειώνεις την φορολογητέα ύλη. Αν τα βαλεις σε ένα excel θα το διαπιστώσεις . Μπορεί σαν ιδιοκτήτης να αισθάνεσαι ότι είναι δικό σου και δεν πληρώνεις κάθε μήνα "πεταμένα" λεφτά, αλλά όταν φτάσει η ώρα της πώλησης εκεί γραφεται η μεγάλη χασούρα. Τέλος πάντων έχει αναλυθεί σε άλλο θέμα το leasing. Εννοώ να πας εκδρομή σε Κρήτη-Ευβοια-Ηπειρο κλπ
Όντως έχουμε τελείως αντίστροφο τρόπο προσέγγισης. Εξ άλλου αυτός είναι και ο θεμελιώδης κανόνας της αγοράς. Αν όλοι έκαναν το ίδιο δεν θα υπήρχε αγορά σε κανένα πράγμα.
 
17 June 2006
23,776
Αθήνα
Όσο για το κόστος "βενζίνης" σε ηλεκτρικό είμαστε ακόμα σε νηπιακό στάδιο (σε honeymoon) και οι χρεώσεις δεν είναι μεγάλες. Όποιος πιστεύει ότι το κόστος της φόρτισης θα είναι τσάμπα ή πολύ μικρό, συγνώμη αλλά είναι απλά εκτός πραγματικότητας. Η δική μου η πρόβλεψη είναι ότι η φόρτιση σε βενζινάδικα κλπ θα κοστίζει όσο η βενζίνη. Καθίστε να δείτε.

Edit: για το ελλαντα μιλάω που είναι γνωστή η τιμολογιακή πολιτική γενικότερα.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,604
Αθηνα
Το leasing είπαμε συμφέρει μόνο αν έχεις εταιρεία για να εκπίπτει το έξοδο να μειώνεις την φορολογητέα ύλη. Αν τα βαλεις σε ένα excel θα το διαπιστώσεις . Μπορεί σαν ιδιοκτήτης να αισθάνεσαι ότι είναι δικό σου και δεν πληρώνεις κάθε μήνα "πεταμένα" λεφτά, αλλά όταν φτάσει η ώρα της πώλησης εκεί γραφεται η μεγάλη χασούρα. Τέλος πάντων έχει αναλυθεί σε άλλο θέμα το leasing. Εννοώ να πας εκδρομή σε Κρήτη-Ευβοια-Ηπειρο κλπ
Όντως έχουμε τελείως αντίστροφο τρόπο προσέγγισης. Εξ άλλου αυτός είναι και ο θεμελιώδης κανόνας της αγοράς. Αν όλοι έκαναν το ίδιο δεν θα υπήρχε αγορά σε κανένα πράγμα.
μπορεις να περασεις και την αγορα αυτοκινητου ως εξοδο στην εφορια. Κοινως δεν ειναι μονοδρομος το ληζινγ για εκπτωση φορου. Απο εκει και περα ο καθενας τα συζηταει με το λογιστη του και αποφασιζει
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,604
Αθηνα
Όσο για το κόστος "βενζίνης" σε ηλεκτρικό είμαστε ακόμα σε νηπιακό στάδιο (σε honeymoon) και οι χρεώσεις δεν είναι μεγάλες. Όποιος πιστεύει ότι το κόστος της φόρτισης θα είναι τσάμπα ή πολύ μικρό, συγνώμη αλλά είναι απλά εκτός πραγματικότητας. Η δική μου η πρόβλεψη είναι ότι η φόρτιση σε βενζινάδικα κλπ θα κοστίζει όσο η βενζίνη. Καθίστε να δείτε.

Edit: για το ελλαντα μιλάω που είναι γνωστή η τιμολογιακή πολιτική γενικότερα.
ναι αλλα οσο και να ανεβει το κοστος φορτισης, θα εξακολουθεις να εχεις ενα "βενζιναδικο" σπιτι σου. Μαλιστα, με τα προγραμματα φωτοβολταικων+μπαταρια που τρεχουν, θα μπορεις να το φορτιζεις και τελειως δωρεαν.
Και ας μην ξαναγυρισουμε στο "ποσοι ειναι αυτοι που εχουν θεση σταθμευσης με πριζα", το εχουμε αναλυσει. Αλλωστε εχω κανεις πρωτος την παραδοχη οτι, αυτην τη στιγμη τουλαχιστον, για να κανει καποιος κινηση προς ηλεκτρικο πρεπει να πληρει αυτην τη προϋποθεση. Μπορει να γινει δουλεια και χωρις αυτο, αλλα δυσκολευει αρκετα τη ζωη του.
 
17 June 2006
9,813
Όλοι έχουμε δίκαιο από την οπτική μας. Όμως είναι πολύ πολύ λογικό να δίνουμε διαφορετικά βάρη στους διάφορους παράγοντες προς την τελική απόφαση τόσο για αντικειμενικούς όσο και υποκειμενικούς λόγους. Θα γράψω μερικούς παρακάτω όπως και πως τους βλέπω εγώ με δεδομένο ότι το leasing που έχω λήγει Οκτώβριο 2024 οπότε και θα πρέπει να πάρω νέο αυτοκίνητο:
- Πρόσβαση σε φθηνή φόρτιση. Για το βραχυπρόθεσμο, αν έχεις μονοκατοικία ή πλήρη ελευθερία σε πολυκατοικία να βάλεις δικό σου ταχυφορτιστή θα έχεις πάντα τρομερά φθηνό ρεύμα για το ηλεκτρικό όσο το φορτίζεις σπίτι. Σε πολυκατοικία πας σε προγράμματα με εικονικά φωτοβολταϊκά και είσαι και εκεί ΟΚ. Για εμένα που δεν έχω δυνατότητα για δικό μου ταχυφορτιστή, είναι ο μοναδικός λόγος που δεν θα πάρω αμοιγώς ηλεκτρικό τώρα, το βλέπω σαν ON/OFF κριτήριο.
- Leasing ή όχι. Προφανώς η συντήρηση ενός συμβατικού ή υβριδικού αυτοκινήτου κοστίζει πολλά περισσότερα σε ετήσια βάση από ένα αμοιγώς ηλεκτρικό. Με δεδομένο ότι δεν θα πάρω ηλεκτρικό και ότι υπάρχει εταιρία να περαστεί στα έξοδα, προφανώς και θα πάω για leasing.
- Επειδή δεν κάνω πάνω από 20.000 κμ το χρόνο δεν έχω αγοράσει (ούτε λογικά θα αγοράσω) ποτέ diesel. Άρα μιλάμε για 3 επιλογές που απομένουν: Βενζίνη, υβριδικό και plug-in hybrid. Με δεδομένο ότι δεν έχω πρόσβαση σε φόρτιση στο σπίτι μου η διαφορά υβριδικού και plug-in υβριδικού δεν παίζει για μένα προσωπικά κανένα ρόλο.
Άρα εγώ προσωπικά σε 1μιση χρόνο από τώρα θα αγοράσω όποιο αυτοκίνητο μου αρέσει περισσότερο και έχει τη χαμηλότερη τιμή στο leasing με κινητήρα βενζίνης ή όποιου τύπου υβριδικού. Με τα σημερινά δεδομένα το βενζινοκίνητο είναι το πιο φθηνό και μάλλον τέτοιο θα πάρω για τα επόμενα 4-5 χρόνια οπότε και θα έχουμε ορατές αλλαγές λογικά. Υπάρχει ένα μικρό ενδεχόμενο οι αλγόριθμοι των εταιριών leasing να υπολογίσουν μεγαλύτερη μεταπωλητική αξία στο υβριδικό/plug-in από το βενζινοκίνητο. Τότε, αν η διαφορά στην τιμή είναι αμεληταία, προφανώς και θα επιλέξω το αντίστοιχο υβριδικό/plug-in.


Όλο το παραπάνω παράδειγμα το έδωσα για να δείξω ότι αυτή τη στιγμή η σωστή απόφαση είναι διαφορετική για τον καθένα ακόμη και με αντικειμενικά κριτήρια. Κάποιος άλλος με πρόσβαση σε φθηνή φόρτιση στο σπίτι θα είχε ίσως το δίλλημα μεταξύ plug-in hybrid και αμοιγούς ηλεκτρικού ή στην περίπτωση αμοιγώς ηλεκτρικού το leasing ή όχι. Γιατί μην ξεχνάτε ότι στο συμβατικό τα έξοδα καυσίμου είναι και αυτά έξοδα της επιχείρισης. Στο ηλεκτρικό μπορεί να υπάρξει πρόβλημα στο πως θα μπορέσει να τα ξεχωρίσει ο λογιστής για να τα παρουσιάσει με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να εκπίψουν και αυτά ειδικά αν η φόρτιση γίνεται στο σπίτι και όχι στην έδρα της επιχείρισης.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,604
Αθηνα
Όλοι έχουμε δίκαιο από την οπτική μας. Όμως είναι πολύ πολύ λογικό να δίνουμε διαφορετικά βάρη στους διάφορους παράγοντες προς την τελική απόφαση τόσο για αντικειμενικούς όσο και υποκειμενικούς λόγους. Θα γράψω μερικούς παρακάτω όπως και πως τους βλέπω εγώ με δεδομένο ότι το leasing που έχω λήγει Οκτώβριο 2024 οπότε και θα πρέπει να πάρω νέο αυτοκίνητο:
- Πρόσβαση σε φθηνή φόρτιση. Για το βραχυπρόθεσμο, αν έχεις μονοκατοικία ή πλήρη ελευθερία σε πολυκατοικία να βάλεις δικό σου ταχυφορτιστή θα έχεις πάντα τρομερά φθηνό ρεύμα για το ηλεκτρικό όσο το φορτίζεις σπίτι. Σε πολυκατοικία πας σε προγράμματα με εικονικά φωτοβολταϊκά και είσαι και εκεί ΟΚ. Για εμένα που δεν έχω δυνατότητα για δικό μου ταχυφορτιστή, είναι ο μοναδικός λόγος που δεν θα πάρω αμοιγώς ηλεκτρικό τώρα, το βλέπω σαν ON/OFF κριτήριο.
- Leasing ή όχι. Προφανώς η συντήρηση ενός συμβατικού ή υβριδικού αυτοκινήτου κοστίζει πολλά περισσότερα σε ετήσια βάση από ένα αμοιγώς ηλεκτρικό. Με δεδομένο ότι δεν θα πάρω ηλεκτρικό και ότι υπάρχει εταιρία να περαστεί στα έξοδα, προφανώς και θα πάω για leasing.
- Επειδή δεν κάνω πάνω από 20.000 κμ το χρόνο δεν έχω αγοράσει (ούτε λογικά θα αγοράσω) ποτέ diesel. Άρα μιλάμε για 3 επιλογές που απομένουν: Βενζίνη, υβριδικό και plug-in hybrid. Με δεδομένο ότι δεν έχω πρόσβαση σε φόρτιση στο σπίτι μου η διαφορά υβριδικού και plug-in υβριδικού δεν παίζει για μένα προσωπικά κανένα ρόλο.
Άρα εγώ προσωπικά σε 1μιση χρόνο από τώρα θα αγοράσω όποιο αυτοκίνητο μου αρέσει περισσότερο και έχει τη χαμηλότερη τιμή στο leasing με κινητήρα βενζίνης ή όποιου τύπου υβριδικού. Με τα σημερινά δεδομένα το βενζινοκίνητο είναι το πιο φθηνό και μάλλον τέτοιο θα πάρω για τα επόμενα 4-5 χρόνια οπότε και θα έχουμε ορατές αλλαγές λογικά. Υπάρχει ένα μικρό ενδεχόμενο οι αλγόριθμοι των εταιριών leasing να υπολογίσουν μεγαλύτερη μεταπωλητική αξία στο υβριδικό/plug-in από το βενζινοκίνητο. Τότε, αν η διαφορά στην τιμή είναι αμεληταία, προφανώς και θα επιλέξω το αντίστοιχο υβριδικό/plug-in.


Όλο το παραπάνω παράδειγμα το έδωσα για να δείξω ότι αυτή τη στιγμή η σωστή απόφαση είναι διαφορετική για τον καθένα ακόμη και με αντικειμενικά κριτήρια. Κάποιος άλλος με πρόσβαση σε φθηνή φόρτιση στο σπίτι θα είχε ίσως το δίλλημα μεταξύ plug-in hybrid και αμοιγούς ηλεκτρικού ή στην περίπτωση αμοιγώς ηλεκτρικού το leasing ή όχι. Γιατί μην ξεχνάτε ότι στο συμβατικό τα έξοδα καυσίμου είναι και αυτά έξοδα της επιχείρισης. Στο ηλεκτρικό μπορεί να υπάρξει πρόβλημα στο πως θα μπορέσει να τα ξεχωρίσει ο λογιστής για να τα παρουσιάσει με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να εκπίψουν και αυτά ειδικά αν η φόρτιση γίνεται στο σπίτι και όχι στην έδρα της επιχείρισης.
πολυ σωστα ολα οσα εγραψες. Δυο παρατηρησεις. Εχω την εντυπωση οτι το plug in με ρυπους εως 50 το γραφεις στην εφορια ως εξοδο με bonus 30%. Το ζυγιζεις και αυτο και αποφασιζεις.
Πολυ σωστο αυτο με τα καυσιμα, οτι τα περνας ως εξοδο. Αλλα και παλι ομως, γλυτωνεις μονο το ποσο της εφοριας για το οποιο θα σε χρεωνε και οχι ολο το κοστος. Ειμαι σιγουρος οτι εδω το ηλεκτρικο συμφερει. ΤΟ μονο αρνητικο ειναι αυτο που αναφερεις, οτι ο μονος ασφαλης τροπος να εκπιπτει το ρευμα που καταναλωνει το ηλεκτρικο ειναι να φορτιζεις στο χωρο της επιχειρησης, ωστε να περναει ως παγιο με τον λογαριασμο της ΔΕΗ (ή οποιου παροχου εχεις). Δεν ξερω ποσο ευκολο ειναι να κατσει να κανει αλχημιες και να δηλωνει kwh "στον αερα" ο λογιστης, οι οποιες εχουν γραφτει στο ρολοι του σπιιτιου. Σε φορτιση σε ταχυφορτιστες, ειναι σιγουρο οτι θα μπορεις να ζητησεις τιμολογιο και να το παρουσιασεις κανονικα ως εξοδο.
 
17 June 2006
9,813
Όλα αυτά θα λυθούν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Δεν νομίζω ότι είμαστε μακριά όπου θα υπάρχει δυνατότητα μια εταιρία ταχυφορτιστών να έρχεται στο σπίτι σου, να βάζει εκείνη τον ταχυφορτιστή και να σου παρέχει την ταχυφόρτιση σαν υπηρεσία με κάποιο κόστος αφού θα πληρώνει εκείνη την αγορά του ρεύματος. Σίγουρα μέσω κάποιας ενεργειακής κοινότητας θα μπορεί να έχει πολύ φθηνό αρχικό ρεύμα και με κάποιο λογικό κέρδος να συμφέρει και εκείνη και εσένα γιατί θα έχεις τιμολόγιο ακόμη και στο σπίτι...
Για τα φορολογικά το Bonus αρχίζει στο 50% για τα ηλεκτρικά και κατεβαίνει. Θέλεις εξελόφυλλο με συγκεκριμένες προσφορές όταν είναι να αγοράσεις για να δεις τι συμφέρει τελικά και τι όχι σίγουρα και σε συνάρτηση με τη χρήση που κάνεις.

Απλά χρειάζεται χρόνος για να γίνουν μέρος της καθημερινότητας πιο ξεκάθαρα όλες οι δυνατές λύσεις...
 

dinos

Moderator
Staff member
17 June 2006
811
Πάτρα
Όχι, στα 700 km κάνω μια στάση λίγων λεπτών για καύσιμο και για σωματικές ανάγκες …π.χ καφέ κτλ.

Οι γνωστοί μου κάνουν πολλά χιλιόμετρα και αρκετά μακριά από τη βάση τους (εργοτάξια, αντιπροσωπίες).

Το κόστος έχει αναλυθεί πολλές φορές και είναι υπέρ των ηλεκτρικών τουλάχιστον στη χρήση εντός πόλεως
(χαμηλότερο κόστος ενέργειας και συντήρησης) και υπέρ των συμβατικών όσο αφορά το κόστος κτήσης.

Η πραγματική σύγκριση δεν νομίζω πως θα γίνει ποτέ, διότι όταν θα ωριμάσει η χρήση και το κόστος των ηλεκτρικών,
τότε θα έχουν περιοριστεί πολύ τα συμβατικά.

Μέχρι τώρα το κόστος του ηλεκτρικού περιλαμβάνει επιδοτήσεις, δωρεάν φόρτιση κατά περίπτωση
και άλλα κίνητρα ώστε να κάνουν ελκυστική την μετάβαση.
Όλοι καταλαβαίνουμε πως αυτό δεν πρόκειται να διαρκέσει (όχι μόνο στην χώρα μας).

Άρα η εξατομίκευση και οι λύσεις με μέσο χρονικό ορίζοντα (4 – 6 χρόνια) είναι ο ασφαλέστερος τρόπος.
Εγώ π.χ χρειάζομαι ελάχιστα έως καθόλου το αυτοκίνητο στη πόλη, τις καθημερινές όλα γίνονται με τα πόδια.
Τώρα αν το ηλεκτρικό απευθύνεται στο εύπορο κάτοικο οικίας με υποδομή ή στην επαρχία και κινείται σε ακτίνα επαρκή
για την φθηνή οικιακή φόρτιση (π.χ 300km), αυτός δεν είναι ο τρόπος που κινούμαι.
Με τα σημερινά δεδομένα της Ελλάδος για χρήση διακοπών και τουρισμού δεν με πείθει η χρήση του ηλεκτρικού.


Υ.Γ
Μόνο που είδα το πλάνο ταξιδιού αγχώθηκα (και μάλιστα σε μέρη που υπάρχουν φορτιστές – υποδομή).
 
  • Like
Reactions: avpap

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,604
Αθηνα
Όλα αυτά θα λυθούν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Δεν νομίζω ότι είμαστε μακριά όπου θα υπάρχει δυνατότητα μια εταιρία ταχυφορτιστών να έρχεται στο σπίτι σου, να βάζει εκείνη τον ταχυφορτιστή και να σου παρέχει την ταχυφόρτιση σαν υπηρεσία με κάποιο κόστος αφού θα πληρώνει εκείνη την αγορά του ρεύματος. Σίγουρα μέσω κάποιας ενεργειακής κοινότητας θα μπορεί να έχει πολύ φθηνό αρχικό ρεύμα και με κάποιο λογικό κέρδος να συμφέρει και εκείνη και εσένα γιατί θα έχεις τιμολόγιο ακόμη και στο σπίτι...
Για τα φορολογικά το Bonus αρχίζει στο 50% για τα ηλεκτρικά και κατεβαίνει. Θέλεις εξελόφυλλο με συγκεκριμένες προσφορές όταν είναι να αγοράσεις για να δεις τι συμφέρει τελικά και τι όχι σίγουρα και σε συνάρτηση με τη χρήση που κάνεις.

Απλά χρειάζεται χρόνος για να γίνουν μέρος της καθημερινότητας πιο ξεκάθαρα όλες οι δυνατές λύσεις...
αυτο που λες για την εταιρεια ταχυφορτιστων δεν νομιζω οτι μπορει ποτε να γινει παντως, διοτι ειναι θεμα υποδομης.
 
17 June 2006
9,813
αυτο που λες για την εταιρεια ταχυφορτιστων δεν νομιζω οτι μπορει ποτε να γινει παντως, διοτι ειναι θεμα υποδομης.
Το πρόβλημα είναι στο δίκτυο διανομής χαμηλής τάσης και τι μπορεί να σηκώσει. Όμως αν οι πολιτικοί στόχοι είναι να πάρουμε ηλεκτρικά είτε θα πρέπει να εξασφαλίσουν φόρτιση στο 5λεπτο εκτός σπιτιού για όλους (δύσκολο) είτε πιο αργή φόρτιση (πχ 8 ώρες) στο σπίτι το βράδυ. Πιστεύω ότι και τα δύο θα αναπτυχθούν παράλληλα αν και για 5λεπτες φορτίσεις νομίζω ότι τεχνικά είμαστε πολύ μακριά όταν τώρα μιλάμε για μισάωρες με δυνατούς ταχυφορτιστές.
Από τη στιγμή που ηλεκτρολογικά μπορεί να μπει ταχυφορτιστής δεν έχει καμιά σημασία αν ο λογαρισμός είναι στο όνομά σου ή στο όνομα εταιρίας.
Επίσης ήδη ο όρος ταχυφόρτιση δεν αφορά ένα σενάριο μόνο.
Υπάρχουν ταχυφορτιστές των 50 kW, ενώ έχω δει και για ταχυφορτιστές των 350 kW (αν και είμαι σίγουρος πως κάτι θα μου έχει ξεφύγει και για πιο πάνω).
Με απλή 3φασική παροχή σπιτιού μπορείς να δώσεις χοντρικά 10 kW ισχύ που θέλει ένα 8ωρο να φορτίσει ένα tesla model 3 από άδειο.
Τα σενάρια είναι πάρα πολλά. Ο ίδιος φορτιστής, ειδικά αν είναι από εταιρία, μπορεί να σε χρεώνει πολυ λιγότερα για να το αφήσεις όλο το βράδυ να φορτίζει από το να ζητήσεις κάποια πιο γρήγορη φόρτιση. Όλες αυτές είναι εφαρμογές έξυπνων δικτύων που σίγουρα θα εξελίσσονται συνολικά...
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,604
Αθηνα
Το πρόβλημα είναι στο δίκτυο διανομής χαμηλής τάσης και τι μπορεί να σηκώσει. Όμως αν οι πολιτικοί στόχοι είναι να πάρουμε ηλεκτρικά είτε θα πρέπει να εξασφαλίσουν φόρτιση στο 5λεπτο εκτός σπιτιού για όλους (δύσκολο) είτε πιο αργή φόρτιση (πχ 8 ώρες) στο σπίτι το βράδυ. Πιστεύω ότι και τα δύο θα αναπτυχθούν παράλληλα αν και για 5λεπτες φορτίσεις νομίζω ότι τεχνικά είμαστε πολύ μακριά όταν τώρα μιλάμε για μισάωρες με δυνατούς ταχυφορτιστές.
Από τη στιγμή που ηλεκτρολογικά μπορεί να μπει ταχυφορτιστής δεν έχει καμιά σημασία αν ο λογαρισμός είναι στο όνομά σου ή στο όνομα εταιρίας.
Επίσης ήδη ο όρος ταχυφόρτιση δεν αφορά ένα σενάριο μόνο.
Υπάρχουν ταχυφορτιστές των 50 kW, ενώ έχω δει και για ταχυφορτιστές των 350 kW (αν και είμαι σίγουρος πως κάτι θα μου έχει ξεφύγει και για πιο πάνω).
Με απλή 3φασική παροχή σπιτιού μπορείς να δώσεις χοντρικά 10 kW ισχύ που θέλει ένα 8ωρο να φορτίσει ένα tesla model 3 από άδειο.
Τα σενάρια είναι πάρα πολλά. Ο ίδιος φορτιστής, ειδικά αν είναι από εταιρία, μπορεί να σε χρεώνει πολυ λιγότερα για να το αφήσεις όλο το βράδυ να φορτίζει από το να ζητήσεις κάποια πιο γρήγορη φόρτιση. Όλες αυτές είναι εφαρμογές έξυπνων δικτύων που σίγουρα θα εξελίσσονται συνολικά...
οταν ελεγα για "θεμα υποδομης" εννοουσα οτι χρειαζεσαι ξεχωριστη εγκατασταση μετρητη ρευματος. Ισως οταν αλλαχθουν οι μετρητες ρευματος με τους νεους smart να μπορει να υπαρχει τεχνικα αυτη η δυνατοτητα της καταχωρισης διαφορετικων μετρησεων, αλλα και παλι κραταω μικρο καλαθι. Στην τελικη αλλωστε, το οικιακο ρευμα, αν εκμεταλλευτει κανεις μαλιστα το νυχτερινο ειναι ηδη αρκετα φτηνο, δεν νομιζω οτι υπαρχει περιθωριο να κατεβει προς τα κατω. Εταιρεις που θα ενδιαφερθουν να στησουν παρκα με ΑΠΕ, θα το κανουν πολυ πιο upstream και δεν θα ασχοληθουν με τη λιανικη. Γνωμη μου...

Ναι εχεις απολυτο δικιο. Ταχυφορτιστης λεγεται 50kw και πανω. Στην ελλαδα απο οσο γνωριζω εχουμε εως 250kw που ειναι οι καινουριοι τεσλα στις εθνικες οδους. Αυτοι στο golden hall ειναι 150kw.
 
17 June 2006
9,813
Θα πάμε σύντομα (οκ το σύντομα έχει γίνει ανέκδοτο στην Ελληνική πραγματικότητα) σε έξυπνους μετρητές που θα επιτρέπουν πολλά. Λογικά θα πάμε σε πολύ πιο εξελιγμένες λύσεις flexibility από το νυκτερινό τιμολόγιο που ήταν η εύκολη λύση για υλοποίηση με 2 μηχανικούς μετρητές δεκαετίες πριν. Ο λόγος του νυκτερινού ήταν ότι δεν υπήρχε υψηλή κατανάλωση ρεύματος τότε. Αν με τα αυτοκίνητα αυτό αλλάξει μπορεί το βράδυ να έχουμε πολύ ακριβότερη ταρίφα και το μεσημέρι πολύ χαμηλότερη λόγω φωτοβολταϊκών - θα δείξει.
Επίσης μην έχεις στο μυαλό σου μεγάλες εταιρίες τύπου ΔΕΗ για τα επιχειρηματικά μοντέλα τα μικρά και περίεργα. Μια startup με 3-4 άτομα προσωπικό μπορεί να το κάνει να δουλέψει και να παράξει ικανοποιητικότατο κέρδος για τους ιδιοκτήτες της.
 

DimAsi

Supreme Member
25 July 2007
5,840
Αττικό βουνό
Και τα κάτωθι για να τελειώνουμε με την καραμέλα σε λίγο καιρό

Πάντως, ήδη οι περισσότερες εταιρίες έχουν ανακοινώσει το χρονοδιάγραμμα που θα σταματήσουν να λανσάρουν συμβατικά αυτοκίνητα. Όπως αναφέρει και το ΑΠΕ και σύμφωνα με τις μέχρι τώρα ανακοινώσεις, ισχύουν σε γενικές γραμμές τα παρακάτω:

  • Audi: Όλα τα νέα μοντέλα που θα λανσαριστούν από το 2026 και μετά θα είναι ηλεκτρικά και ο κατασκευαστής θα πουλά μόνο ηλεκτρικά μοντέλα από το 2030.
  • BMW: Μέχρι το 2025 ο στόχος είναι τα BEV και PHEV να έχουν το 30% των ετήσιων πωλήσεων της μάρκας. Μέχρι το 2030 το ποσό των BEV να έχει ανέβει στο 50% και εφόσον έχει παγώσει εντελώς η εξέλιξη των συμβατικών μοντέλων.
  • Ford: Μέχρι το 2030 θα πωλούνται επιβατικά αυτοκίνητα που θα είναι 100% ηλεκτρικά. Έως τότε τα 2/3 των πωλήσεων των επαγγελματικών θα είναι ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά έως το 2030.
  • Honda: Προχωρά και αυτή ηλεκτρικά και θα κρατήσει όσο μπορεί τα πλήρως υβριδικά της μοντέλα μέχρι εκεί που το επιτρέπει η ευρωπαϊκή νομοθεσία.
  • Hyundai – Kia: Και εδώ στόχος είναι μία πλήρη γκάμα από ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, τόσο η Kia όσο και η Hyundai θα είναι από τις τελευταίες εταιρίες που θα εγκαταλείψουν τα συμβατικά αυτοκίνητα και θα τα προσφέρουν μέχρι το 2035.
  • Jaguar Land Rover: Θα κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτρικά νέα μοντέλα από το 2025. Για τον σκοπό αυτό εξελίσσουν μια νέα πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα.
  • Renault: Φιλοδοξεί να έχει τον πιο πράσινο συνδυασμό νέων αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά έως το 2025, με περισσότερο από το 65% των πωλήσεων να είναι ηλεκτροκίνητα και 100% πλήρως ηλεκτρικά έως το 2030.
  • Stellantis: Οι Peugeot, Fiat, Citroen, Opel, DS, Lancia και Alfa Romeo έχουν θέσει στόχο να πωλούν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα μετά το 2030. Χαρακτηριστικό είναι πως η Alfa Romeo θα λανσάρει μόνο ηλεκτρικά από το 2027, ενώ η επιστροφή της Lancia θα είναι καθαρά «ηλεκτρική».
  • Mazda: Και η ιαπωνική μάρκα θα λανσάρει μόνο ηλεκτρικά μετά το 2030.
  • Mercedes-Benz: Η σταδιακή εγκατάλειψη και διακοπή της διάθεσης συμβατικών αυτοκινήτων έχει προγραμματισθεί την περίοδο 2031-34.
  • Mini: Το τελευταίο νέο μοντέλο που θα διατίθεται και με θερμικό κινητήρα θα παρουσιαστεί το 2025. Ο εμπορικός στόχος που έχει τεθεί είναι ότι το 2027, οι μισές ετήσιες πωλήσεις της θα αφορούν BEV/ PHEV μοντέλα.
  • Tesla: Η πρωτοποριακή μάρκα είναι ήδη 100% ηλεκτρική.
  • Toyota – Lexus: Ο πρωτοπόρος στην υβριδική τεχνολογία θα είναι επίσης από τους τελευταίους που θα πωλούν αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες στην Ευρώπη. Θα λανσάρει νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες και επενδύει στο υδρογόνο και στα fuel cell.
  • Volkswagen: Μέχρι το 2030 έχει ως στόχο πάνω από τα 2/3 των πωλήσεων της να αφορούν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
  • Volvo: Η σουηδική εταιρία ήταν από τις πρώτες των ανακοινώσεων. Από το 2025 και μετά θα πουλά μόνο BEV/ PHEV και από το 2030 μόνο αμιγώς ηλεκτρικά.
 

ΣΩΚΡΑΤΗΣ Τ.

Μέλος Σωματείου
18 June 2006
7,139
ΑΘΗΝΑ
Δηλαδή μόνο οι εταιρείες που βγάζουν αυτοκίνητα με τις λιγότερες βλάβες-Honda-Toyota-Hyundai-Kia-θα επιμείνουν όσο γίνεται με συμβατικούς κινητήρες.Οι υπόλοιπες,όπου φύγει-φύγει μπας και σωθούν με τους ηλεκτροκινητήρες.Καλό αυτό.
 
  • Like
Reactions: ln()