Ναι ΟΚ αλλά αυτό που θέλουν να πουν τα παιδιά είναι ότι η εμπειρία σου ήταν κάπως υποκειμενική διότι διάλεξες "σπέσιαλ" διαδρομή. Για καμιά π.χ. Κρήτη, Εύβοια, Ήπειρο δεν νομίζω να είχες την ίδια εμπειρία.
Όπως έγραψες κι εσύ πρέπει να κάτσεις να δεις που θα πας. Σιγά μην μου ορίζει το αμάξι τις διακοπές/βόλτες μου.
Πάντως αν αγόραζα τώρα ηλεκτρικό ΜΟΝΟ με leasing για να έχει ο άλλος το πρόβλημα. Σιγά μην έμενα με τον μουντζούρη στο χέρι. Ποιος θα πάρει μεταχειρισμένο ηλεκτρικό 10+ ετων που όταν φτάσει η ώρα αλλαγής μπαταριών θα κοστίζουν πιο πολύ από όλο το αμάξι; Άσε που τοτε σίγουρα θα έχουν εξελιχθεί οι μπαταρίες. Τρελό παλτό θα σου μείνει.
Σε συμβατικό δεν υπάρχει περίπτωση να θέλεις αλλαγή μηχανής σε 10 ετών αμάξι ή έστω να πρέπει να αλλάξεις κάτι που να κοστίζει όσο όλο το μεταχειρισμένο αμάξι.
α. η εμπειρια ειναι παντα υποκειμενικη. Δεν διαλεξα τις συγκεκριμενες διαδρομες για να φανει καλο το EV. Τις διαλεξα γιατι τετοιου τυπου ειναιοι μονοημερες μου αφου, δυστυχως, μενω αθηνα, οποτε αυτη ειναι η βαση μου. ΜΑΚΑΡΙ ΘΕΕ ΜΟΥ να εμενα αλλου και να εκανα εκει τη ζωαρα μου και ας μην ειχα κοντα μου ταχυφορτιστες
β. ο περιοριστικος παραγοντας των διακοπων μου δεν ειναι τοσο το αμαξι, οσο ο ελαχιστος διαθεσιμος χρονος και τα διαθεσιμα χρηματα. Ναι, αν ειχα ηλεκτρικο, θα επρεπε να βεβαιωθω οτι στον τοπο διακοπων μου θα μπορουσα να φορτισω. Ειτε με μια απλη πριζα σουκο στο καταλυμα ειτε με καποιον δημοσιο φορτιστη στα περιξ. Δεν ειναι τραγικο, αλλα ναι εισαγει καποιους περιορισμους. Για να ειμαι ειλικρινης, ετσι και αλλιως, ηδη βαζω ενα σωρο φιλτρα στο booking, οταν διαλεγω καταλυμα για τις διακοπες μου
Αν εμενα κρητη,ευβοια, ηπειρο, τα πραγματα θα ηταν ακομα πιο απλα, διοτι αυτη θα ηταν η βαση μου και ετσι θα μπορουσα να κινηθω με ανεση σε ακτινα 400 χλμ γυρω απο αυτην, αφου θα ξεκινουσα απο το σπιτι μου με μπαταρια γεματη. Τους περιορισμους δεν τους εχει καποιος που μενει σε αυτες τις περιοχες, αλλα καποιος που θα πηγαινε ως τουριστας σε αυτες τις περιοχες (την ηπειρο παντως μην την βαζεις μεσα, διοτι η ιονια οδος και τα ιωαννινα εχουν καλα σημεια φορτισης).
γ. Ληζινγκ. Για αυτο μπορω να σου μιλησω καθως το μελετησα ως επιλογη για αποκτηση ηλεκτρικου. Αντικειμενικα, δεν συμφερει, εκτος αν εισαι ανθρωπος που αλλαζει αυτοκινητο καθε 3-4 χρονια. Πληρωνεις ενα ποσοστο γυρω στο 75% της αξιας του αυτοκινητου και στο τελος δεν εχεις αυτοκινητο. Τα ηλεκτρικα (τουλαχιστον για τα τεσλα ισχυει απολυτα αυτο) εχουν μηδαμινα κοστη ετησιας συντηρησης, οποτε το μονο που κερδιζεις ειναι η ασφαλεια και μια αλλαγη ελαστικων. Για εμενα τουλαχιστον, δεν αξιζει.
Μαλιστα θα στο αντιστρεψω τελειως το επιχειρημα. Αν αγοραζα αυτοκινητο τωρα ΜΟΝΟ ηλεκτρικο θα αγοραζα. Ληζινγκ θα επαιρνα συμβατικο, διοτι σε 4-5 χρονια δεν ξερω αν θα υπαρχει κανενας να αγορασει ΚΕΚ οικογενειακο-"μεγαλο" και σε τι τιμη. Τα μικρα θα συνεχισουν να εχουν την αγορα τους και δεν τα φοβαμαι. Ηλεκτρικα θα μοσχοπωλουνται. Υπαρχει ενεργη αγορα για bmw i3, και tesla μεταχειρισμενα διοτι πολυ απλα γνωριζει η αγορα οτι το battery degradation εχει ηδη γινει και δεν προχωραει ιδιαιτερα αλλο μετα απο ενα σημειο. Να χασεις το 20% της μπαταριας (και επομενως της εμβελειας) μετα απο 10 χρονια δεν ειναι κατι το τραγικο. Επειδη στα ΚΕΚ δεκαετιας δεν βλεπεις ευκολα τις μηχανικες φθορες, δεν σημαινει αυτο οτι δεν υπαρχουν.
Ο songless αναφερει παραδειγμα που εχουμε ακουσει ολοι. Μετα την 5ετια, αντε βαρια 10ετια, σε προβληματιζει για τις ζημιες που μπορει να βγαλει ενα αυτοκινητο. Αυτη τη στιγμη οντως το battery pack κοστιζει θεωρητικα τοσο, αλλα η αληθεια ειναι οτι δεν υπαρχει κινημα μαζικης αλλαγης των μπαταριων σε μεταχειρισμενα τεσλα, οποτε δεν ξερουμε ακριβως τι συμβαινει. Φιλος που το ρωτησε στο show room τους, του ειπαν οτι ναι μεν κοστιζει τοσο, αλλα επειδη δεν γινεται στην ελλαδα (προς το παρον και δεν ξερω αν θα γινεται ποτε), υπαρχουν και αλλες δαπανες μεταφορας/ανακυκλωσης της παλαιας μπαταριας.