Αυτοκινητιστικά νέα

Όντως. Αν το αμάξι είναι καλοφτιαγμένο κατά τα άλλα, θα αντέξει άνετα αρκετά πάνω από 15 χρόνια.

Δηλαδή πιο πιθανό είναι να "πεθάνει" κάτι άλλο/άλλα πάνω του παρά η μπαταρία.

Υπάρχουν ιστορικά δεδομένα πια που έχουν καταρρίψει αυτούς τους μύθους.
 
  • Like
Reactions: koupa

koupa

AVClub Enthusiast
25 January 2014
1,119
Επίσης οι μπαταρίες είναι φτιαγμένες να δίνουν ρεύμα και μόνο αυτό. Δεν έχουν ΚΑΜΙΑ σχέση με τον κινητήρα. Όπως στο σπίτι μας δεν αλλάζουμε μπαταρίες ή πρίζες κάθε φορά που αλλάζουμε τηλεόραση έτσι και εδώ.

Αργά ή γρήγορα θα εμφανιστούν κιτ για αυτοκίνητα εκτός εγγύησης. Μην ξεχνάμε πως η Tesla που είναι η παλιότερη εταιρία ΑΜΙΓΩΣ ηλεκτρική πουλάει από το 2008. Συγκεκριμένα το Roadster έχει πουλήσει γύρω στις 2500 αυτοκίνητα το 2008-2012. Σαν ειδικού σκοπού όχημα δεν νομίζω ότι έχει "γράψει" χιλιόμετρα ώστε να φθαρούν οι μπαταρίες. Από το 2012 που παρουσιάστηκε το Model S και άρχισε η σοβαρή πορεία της έχουν περάσει μόλις 10 χρόνια και όλα στην εγγύηση.

Από εδώ και πέρα ξεκινάει το θέμα. Και δε νομίζω ότι θα είναι τόσο τραγικά.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,614
Αθηνα
Το «άρθρο» έχει εξελιχθεί σε running joke σε όσους ασχολούνται με την ηλεκτροκίνηση («ναι αλλά μέχρι την Σπάρτη πάει;»).
Όντως υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί αλλά περισσότερο είναι ο φόβος του καινουριου. Επίσης χρειάζεται ένα σοβαρό αρχικό κεφάλαιο ακόμα και αν σε βάθος 6 ετιας (16% ετήσια δαπάνη ή και γρηγορότερα αν θέλει κάποιος) το κόστος ενός ηλεκτρικού των 50-60κ πέφτει περίπου στα 30 (όσο ένα καινούριο Τογιότα δηλαδή).
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,614
Αθηνα
Γνωστά. Οι μεγαλύτεροι εχθροί του ηλεκτρικού: εθνική (δεν υπάρχει φρενάρισμα για ανάκτηση) , ταχύτητες 120-130 και air-condition (το οποίο στην χώρα μας χρειάζεται τον μισό χρόνο) .
Καλά για μεγαλύτερες ταχύτητες, μόνο με τέτοια καβάντζα από πίσω:

Το ac δεν είναι τοσο ενεργοβόρο οσο νομίζεις. Η θέρμανση είναι περισσότερο και για αυτό τα σοβαρά ηλεκτρικά έχουν αντλία θερμότητας. Οι υψηλές ταχύτητες όντως μειώνουν την εμβέλεια.
 
Πάντως να πω την κακία μου, μόνο στην Ελλάδα μπορούσε κάποιος να βγει σε άρθρο να ζητάει τα ρέστα αναφέροντας ότι έτρεχε στην εθνική με 150. Κατά τα άλλα, όπως είπαν κι οι άλλοι από πάνω. Το ηλεκτρικό το παίρνεις αφού συνειδητά έχεις δεχθεί τους περιορισμούς του.
 
  • Like
Reactions: avpap

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,614
Αθηνα
Πάντως να πω την κακία μου, μόνο στην Ελλάδα μπορούσε κάποιος να βγει σε άρθρο να ζητάει τα ρέστα αναφέροντας ότι έτρεχε στην εθνική με 150. Κατά τα άλλα, όπως είπαν κι οι άλλοι από πάνω. Το ηλεκτρικό το παίρνεις αφού συνειδητά έχεις δεχθεί τους περιορισμούς του.

Και όμως το βλέπω συνεχώς σε fora και fb groups να ρωτάνε ποσά χλμ εμβέλειας έχει τα Χ ηλεκτρικό αν πηγαινεις με 150-160 kmh. Και μετά προφανώς να γκρινιάζουν ότι δεν «τους κάνει ένα ηλεκτρικό». Αγαπημένη μου κατηγορία αντιρρησιών είναι όμως αυτοί που ισχυρίζονται ότι κάνουν 600-700-800χλμ χωρίς ούτε στάση για κατούρημα
 
  • Haha
Reactions: koupa

koupa

AVClub Enthusiast
25 January 2014
1,119
Οι όποιοι περιορισμοί είναι σχετικοί.

Υπάρχουν άνθρωποι που όντως κάνουν πολλά χιλιόμετρα και δεν τους "παίρνει" να καθυστερούν. Εκεί ναι λες ότι κάθεσαι ακόμη στα θερμικά.

Όμως υπάρχουν και οι άλλοι που πάνε μέχρι την καφετέρια για μόστρα. Δηλαδή 500μέτρα τη μέρα. Αυτός βάζει 20€ την βδομάδα και βρίζει τον εκάστοτε ΠΘ για τα καύσιμα που δεν του επιτρέπουν να πετάγεται κάθε ΣΚ στη Γλυφάδα ή τη Θεσσαλονίκη για καφέ και ποτό.

Πρέπει να δούμε που ανήκουμε. Εγώ ανήκω περίπου στη δεύτερη κατηγορία. Δηλαδή παίρνω το αυτοκίνητο μόνο σε χαλαρές συνθήκες. Πχ για ψώνια και το ΣΚ για καφέ λίγο πιο έξω. Άντε να χρειαστεί 1 φορά το μήνα να πεταχτώ στη διπλανή μεγάλη πόλη για ψώνια. Δηλαδή 70+70χλμ. Για εμένα λοιπόν το ηλεκτρικό είναι μονόδρομος όταν αποφασίσω να αγοράσω.

Στην περιοχή μου έχουμε 2 στον τοπικό ΑΒ και προχτές είδα ότι ετοίμαζε άλλους 4 ο Σκλαβενίτης. Ο ΑΒ είναι 200μέτρα από το σπίτι μου και επειδή είμαστε πολύ μικρή πόλη η κίνηση είναι ελάχιστη. Οπότε μπορώ ΑΝΕΤΑ να πάω να κουμπώσω το μελλοντικό μου αυτοκίνητο και σε 1 ώρα να το πάρω με ικανοποιητικό ποσοστό. Δε στα 40χλμ έχει 180ρη διπλό φορτιστή. Το ίδιο ισχύει και στα 70χλμ.

Τώρα αν χρειαστεί ποτέ να διασχίσω τα Άγραφα - Πίνδο από Ναύπακτο μέχρι Γιάννενα θα το σκεφτώ.

Οι περισσότεροι ΔΕΝ έχουμε ιδέα για τα πραγματικά χλμ που κάνουμε τη μέρα. Είναι τόσο λίγα που ΔΕΝ πρέπει να μας επηρεάζει καν το ηλεκτρικό παρά μόνο στο αρχικό κόστος αγοράς. Στις μεγάλες πόλεις γίνετε της "τατάνας" από φορτιστές ειδικά στα ΣΜ. Με 2 φορές την εβδομάδα που πάμε για ψώνια βγήκε η φόρτιση μια χαρά. Ειδικά όσοι μένετε σε μεγάλες πόλεις που δεν είναι εύκολη η μετακίνηση κάνετε αρκετά ψώνια άρα μένετε αρκετό χρόνο στα μαγαζιά. Αν πάτε και σε κάποιο Mall το ίδιο.
 

ΣΩΚΡΑΤΗΣ Τ.

Μέλος Σωματείου
18 June 2006
7,148
ΑΘΗΝΑ
Οι όποιοι περιορισμοί είναι σχετικοί.

Υπάρχουν άνθρωποι που όντως κάνουν πολλά χιλιόμετρα και δεν τους "παίρνει" να καθυστερούν. Εκεί ναι λες ότι κάθεσαι ακόμη στα θερμικά.

Όμως υπάρχουν και οι άλλοι που πάνε μέχρι την καφετέρια για μόστρα. Δηλαδή 500μέτρα τη μέρα. Αυτός βάζει 20€ την βδομάδα και βρίζει τον εκάστοτε ΠΘ για τα καύσιμα που δεν του επιτρέπουν να πετάγεται κάθε ΣΚ στη Γλυφάδα ή τη Θεσσαλονίκη για καφέ και ποτό.

Πρέπει να δούμε που ανήκουμε. Εγώ ανήκω περίπου στη δεύτερη κατηγορία. Δηλαδή παίρνω το αυτοκίνητο μόνο σε χαλαρές συνθήκες. Πχ για ψώνια και το ΣΚ για καφέ λίγο πιο έξω. Άντε να χρειαστεί 1 φορά το μήνα να πεταχτώ στη διπλανή μεγάλη πόλη για ψώνια. Δηλαδή 70+70χλμ. Για εμένα λοιπόν το ηλεκτρικό είναι μονόδρομος όταν αποφασίσω να αγοράσω.

Στην περιοχή μου έχουμε 2 στον τοπικό ΑΒ και προχτές είδα ότι ετοίμαζε άλλους 4 ο Σκλαβενίτης. Ο ΑΒ είναι 200μέτρα από το σπίτι μου και επειδή είμαστε πολύ μικρή πόλη η κίνηση είναι ελάχιστη. Οπότε μπορώ ΑΝΕΤΑ να πάω να κουμπώσω το μελλοντικό μου αυτοκίνητο και σε 1 ώρα να το πάρω με ικανοποιητικό ποσοστό. Δε στα 40χλμ έχει 180ρη διπλό φορτιστή. Το ίδιο ισχύει και στα 70χλμ.

Τώρα αν χρειαστεί ποτέ να διασχίσω τα Άγραφα - Πίνδο από Ναύπακτο μέχρι Γιάννενα θα το σκεφτώ.

Οι περισσότεροι ΔΕΝ έχουμε ιδέα για τα πραγματικά χλμ που κάνουμε τη μέρα. Είναι τόσο λίγα που ΔΕΝ πρέπει να μας επηρεάζει καν το ηλεκτρικό παρά μόνο στο αρχικό κόστος αγοράς. Στις μεγάλες πόλεις γίνετε της "τατάνας" από φορτιστές ειδικά στα ΣΜ. Με 2 φορές την εβδομάδα που πάμε για ψώνια βγήκε η φόρτιση μια χαρά. Ειδικά όσοι μένετε σε μεγάλες πόλεις που δεν είναι εύκολη η μετακίνηση κάνετε αρκετά ψώνια άρα μένετε αρκετό χρόνο στα μαγαζιά. Αν πάτε και σε κάποιο Mall το ίδιο.
Μήπως κάτι άλλο ήθελες να γράψεις;
Πως είναι μονόδρομος το ηλεκτρικό κάνοντας 200-300 χλμ τον μήνα;
Πότε θα κάνεις απόσβεση τα διπλάσια σχεδόν χρήματα που χρειάζεται να ξοδέψεις για να το αγοράσεις;
 
  • Like
Reactions: Panoramix

koupa

AVClub Enthusiast
25 January 2014
1,119
Μήπως κάτι άλλο ήθελες να γράψεις;
Πως είναι μονόδρομος το ηλεκτρικό κάνοντας 200-300 χλμ τον μήνα;
Πότε θα κάνεις απόσβεση τα διπλάσια σχεδόν χρήματα που χρειάζεται να ξοδέψεις για να το αγοράσεις;

Αγαπητέ μου το "πρόβλημα" όπως γράφει το άρθρο είναι η φόρτιση. Αυτό εξηγώ ότι αρκετός κόσμος ΔΕΝ θα έχει πρόβλημα καθώς τα χιλιόμετρα που κάνουν είναι λίγα. Η απόσβεση είναι σχετική καθώς οι ανάγκες είναι διαφορετικές για τον κάθε ένα. Πχ ένας Αθηναίος που περνάει αρκετό χρόνο στο δρόμο λόγω κίνησης μπορεί να επωφεληθεί από την ησυχία και την άμεση επιτάχυνση.

Προσωπικά δεν ενδιαφέρομαι να αγοράσω τώρα άμεσα αλλά πλέον δεν υπάρχει λόγος να το σκέφτομαι. Ένα τυπικό όχημα με 60ρα μπαταρία γεμίζει σε έναν 180ρη μέσα σε 20'. Και αυτό στο 100% που δε συνιστάτε. Αν το φορτίσεις στο 80% ίσως πέσεις στο 10'. Και αυτό μόνο σε ταξίδι. Αν είσαι τοπικά όπως έγραψα δε χρειάζεται καν τέτοια σκέψη. Μόνο και μόνο το τοπικό ΣΜ σε κάλυψε.

Και δεν είναι διπλάσια τα χρήματα. Αν και είναι ο τιμοκατάλογος της Hyundai Kona για το παλιό μοντέλο οι τιμές είναι παραπλήσιες. Και δεν ξέρω καν αν έχουν αφαιρέσει την επιδότηση. Αν όχι τότε βγαίνει φτηνότερα από το αντίστοιχο ICE.
 
Το πρόβλημα για μένα δεν είναι το τι κάνεις συστηματικά, αλλά το τι δε θα μπορείς να κάνεις αυτή τη μία φορά. Αν η κανονική σου χρήση είναι μέσα στην πόλη, ημερησίως 10-15km, το ηλεκτρικό σε βολεύει απίστευτα. Όμως άμα μια φορά σου καπνίσει να κάνεις ένα ταξίδι στο χωριό, θα πρέπει να νοικιάσεις αμάξι. Εάν υπάρχουν 2 αυτοκίνητα στην οικογένεια, τότε δεν υπάρχει καμία συζήτηση. Για ένα και μοναδικό, ακόμα δε μου κάθεται καλά...
 
Βέβαια έχω ήδη αποφασίσει ποιο θα είναι το πρώτο μου ηλεκτρικό (εννοείται έχοντας και ένα βενζινοκίνητο), αλλά ακόμα αργεί να έρθει στα δικά μου μέρη.

DB2023AU00663_web_1600.jpg
 
Το πρόβλημα για μένα δεν είναι το τι κάνεις συστηματικά, αλλά το τι δε θα μπορείς να κάνεις αυτή τη μία φορά. Αν η κανονική σου χρήση είναι μέσα στην πόλη, ημερησίως 10-15km, το ηλεκτρικό σε βολεύει απίστευτα. Όμως άμα μια φορά σου καπνίσει να κάνεις ένα ταξίδι στο χωριό, θα πρέπει να νοικιάσεις αμάξι. Εάν υπάρχουν 2 αυτοκίνητα στην οικογένεια, τότε δεν υπάρχει καμία συζήτηση. Για ένα και μοναδικό, ακόμα δε μου κάθεται καλά...
Ακόμα και στην Ψωροκώσταινα απ' ότι φαίνεται αυτή τη στιγμή που μιλάμε υπάρχουν εκατοντάδες φορτιστές για EVs. Δεν υπάρχει σημείο της που να μην μπορείς να φτάσεις με EV.

Ναι, σε μερικές περιπτώσεις μπορεί να χρειαστεί να φορτίσεις σε 22KW φορτιστές, που είναι κάπως αργοί. Αλλά η δουλειά τελικά θα γίνει και τα συγκεκριμένα σημεία γίνονται όλο και λιγότερα.

Αν το αυτοκίνητο το έχεις για χρήση κυρίως στην πόλη, με μερικά μόνο ταξίδια το χρόνο, για μένα δεν το σκέφτεσαι καν. Μια χαρά είναι τα ηλεκτρικά. Η ποιότητα ζωής που έχεις τους 11 από τους 12 μήνες που οδηγείς στην Αθήνα (ή στην πόλη σου τελοσπάντων) αντισταθμίζει με το παραπάνω την μικρή καθυστέρηση που θα έχεις λόγω στάσεων για φόρτιση στα ταξίδια που θα πας.

Ειδικά αν συγκρίνεις και τιμές είναι no brainer που λέμε.. VW Golf 1500cc στα περίπου 35K, Tesla Model 3 standard range στα περίπου 36K. Και δεν είναι καν συγκρίσιμα σαν αυτοκίνητα. Το ένα είναι ένα γκολφάκι, το άλλο είναι εντελώς άλλη κατηγορία, από όλες τις απόψεις.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,614
Αθηνα
Το μοναδικό πράγμα που χρειάζεσαι οπωσδήποτε στην Ελλάδα για να έχεις ηλεκτρικό και να αξίζει οικονομικά είναι δίκη σου θέση στάθμευσης στην οποία να μπορείς να φορτίζεις κιόλας.
Αυτο είναι αναγκαίο τοσο για την ευκολία του να ξεκινάς το πρωί «γεμάτος» όσο και για να μην πληρώνεις τις ληστρικές τιμές των φορτιστων.
Δεν υπάρχει πρόβλημα μια στο τοσο, σε ταξίδι, να πληρώνεις το ρεύμα όσο το ντίζελ, αλλά αν αυτο γίνεται συνεχώς, ε δεν αξίζει.
Η οδηγική εμπειρία ηλεκτρικού είναι όντως καταπληκτική.
Στην Ελλάδα ετοιμάζεται Tesla supercharger στα Ιωάννινα, όπου τον περιμένουν να ανοίξει q1 2024. Αν ανοίξει και ένας Θεσσαλονίκη ή στην Εγνατία ανατολικά της Θεσσαλονίκης, τότε πραγματικά έχει καλυφθεί όλη η Ελλάδα, για κατόχους Tesla τουλάχιστον.
 
17 June 2006
23,849
Αθήνα
Όσο κι αν σας φαίνεται ο χάρτης γεμάτος , στην πραγματικότητα είναι ΑΔΕΙΟΣ ακόμα. Πηγαίνετε σε μια ξένη χώρα π.χ. Ολλανδία και κάντε zoom in να καταλάβετε τι σημαίνει δίκτυο.
Και επειδή το συζητάμε με τον κουμπάρο μου που πήρε το ηλεκτρικό δείτε παράδειγμα την Τριπολη που έχει τον καινούργιο δρόμο κλπ. Θα θέλεις φόρτιση με το που φτάσεις. Δείτε τους σταθμούς. Με το που φτάσεις θα ψάχνεις για σουπερμάρκετ
... Γιατί να με κάνει το αμάξι να περιμένω ώρες για να το χρησιμοποιήσω ξανά; Γιατι θα πρέπει να ανοίγω χάρτες πριν πάω ένα ταξίδι; Θα είναι φθηνό; Τρίχες. Ήδη κοστίζει σαν βενζίνη η φόρτιση εκτός σπιτιού (και που είστε ακόμα)
Για όσους λένε ότι είναι ιδανικά τα ηλεκτρικά για Αθήνα ερωτώ: θα δώσει κάποιος 40 χιλιάρικα για να πάρει αμάξι για την Αθήνα; Γίναμε τόσο large και δεν το πήρα χαμπάρι; Αν δεν είναι αυτό ο ορισμός της ξεφτιλας τότε τι είναι; Αν έχεις δυνατότητα για 2 αμάξια τότε ΟΚ..Τι ποσοστό έχει τέτοια δυνατότητα στην χώρα μας;
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,614
Αθηνα
Όσο κι αν σας φαίνεται ο χάρτης γεμάτος , στην πραγματικότητα είναι ΑΔΕΙΟΣ ακόμα. Πηγαίνετε σε μια ξένη χώρα π.χ. Ολλανδία και κάντε zoom in να καταλάβετε τι σημαίνει δίκτυο.
Και επειδή το συζητάμε με τον κουμπάρο μου που πήρε το ηλεκτρικό δείτε παράδειγμα την Τριπολη που έχει τον καινούργιο δρόμο κλπ. Θα θέλεις φόρτιση με το που φτάσεις. Δείτε τους σταθμούς. Με το που φτάσεις θα ψάχνεις για σουπερμάρκετ
... Γιατί να με κάνει το αμάξι να περιμένω ώρες για να το χρησιμοποιήσω ξανά; Γιατι θα πρέπει να ανοίγω χάρτες πριν πάω ένα ταξίδι; Θα είναι φθηνό; Τρίχες. Ήδη κοστίζει σαν βενζίνη η φόρτιση εκτός σπιτιού (και που είστε ακόμα)
Για όσους λένε ότι είναι ιδανικά τα ηλεκτρικά για Αθήνα ερωτώ: θα δώσει κάποιος 40 χιλιάρικα για να πάρει αμάξι για την Αθήνα; Γίναμε τόσο large και δεν το πήρα χαμπάρι; Αν δεν είναι αυτό ο ορισμός της ξεφτιλας τότε τι είναι; Αν έχεις δυνατότητα για 2 αμάξια τότε ΟΚ..Τι ποσοστό έχει τέτοια δυνατότητα στην χώρα μας;

Α. Φορτίζεις πάνω στην εθνική οδό όπου είναι πιο άνετα τα πράγματα στο θέμα των φορτιστων. Αν πας διακοπές μιλάς με το κατάλυμα και βλέπεις αν υπάρχει η δυνατότητα να προσφέρουν έστω σουκο με μπαλαντέζα.

Β. Αφού δεν σου αρέσει, μην αγοράσεις ηλεκτρικο. Δεν σε υποχρεώνει κανείς.

Γ. Μην κανείς γενικεύσεις βάσει της δικης σου κατάστασης. Μάλιστα, όπως έχω αναφέρει, με τα μπόνους που δίνονται, καταλήγει ένα ηλεκτρικό των 55k να κοστίζει 30. Νομίζω αρκετοί άνθρωποι μπορούν να δαπανήσουν τέτοιο ποσό για αγορά αμαξιού, αν κρίνω από τα αυτοκίνητα που βλέπω καθημερινά.

Δ. Ναι, οικονομικά πάει καλύτερα η χώρα σε σχέση με πριν 5 χρόνια. Σίγουρα κάποιοι έχουν επωφεληθεί περισσότερο από άλλους, αλλά συνολικά πάμε σίγουρα καλύτερα.
 
17 June 2006
23,849
Αθήνα
Και 10 χιλιάδες να πάνε με τις επιδοτήσεις εγώ δεν προκειται να κάνω την Ντόρα την εξερευνήτρια με τους φορτιστές.....είπαμε. Σε 10 χρονάκια ίσως (που σίγουρα θα έχουν βελτιωθεί οι χρόνοι φόρτισης)
 

songless_bird

AVClub Fanatic
8 May 2013
11,127
Νότια Μακεδονία
Και 10 χιλιάδες να πάνε με τις επιδοτήσεις εγώ δεν προκειται να κάνω την Ντόρα την εξερευνήτρια με τους φορτιστές.....είπαμε. Σε 10 χρονάκια ίσως (που σίγουρα θα έχουν βελτιωθεί οι χρόνοι φόρτισης)
Πολλά λες 10 χρόνια. Σε 2-3 χρόνια να λες.
Χαλκιδική είχαμε 3-4 φορτιστές πριν 3 χρόνια μόνο και είχαμε ένα σωρό τουρίστες με tesla από Γερμανία και τώρα όλα τα ξενοδοχεία έχουν αντικαταστήσει τον στολο τους με tesla. Το ikos στη Χαλκιδική αγορασε 30 tesla και το Σάνη έχει δώσει παραγγελία για 100...
 
  • Like
Reactions: avpap and koupa

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,614
Αθηνα
Και 10 χιλιάδες να πάνε με τις επιδοτήσεις εγώ δεν προκειται να κάνω την Ντόρα την εξερευνήτρια με τους φορτιστές.....είπαμε. Σε 10 χρονάκια ίσως (που σίγουρα θα έχουν βελτιωθεί οι χρόνοι φόρτισης)

Τότε όμως μην περιμένεις επιδότηση
 
  • Like
Reactions: songless_bird

pontios

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
6,831
Clermont-Ferrand, France
Βέβαια έχω ήδη αποφασίσει ποιο θα είναι το πρώτο μου ηλεκτρικό (εννοείται έχοντας και ένα βενζινοκίνητο), αλλά ακόμα αργεί να έρθει στα δικά μου μέρη.

DB2023AU00663_web_1600.jpg
Έρωτας. Το έχω δει και live. Αλλά ρε φίλε 50 χιλιάρικα τιμή εκκίνησης? Έλεος.