Γνωστά. Οι μεγαλύτεροι εχθροί του ηλεκτρικού: εθνική (δεν υπάρχει φρενάρισμα για ανάκτηση) , ταχύτητες 120-130 και air-condition (το οποίο στην χώρα μας χρειάζεται τον μισό χρόνο) .
Καλά για μεγαλύτερες ταχύτητες, μόνο με τέτοια καβάντζα από πίσω:
Πάντως να πω την κακία μου, μόνο στην Ελλάδα μπορούσε κάποιος να βγει σε άρθρο να ζητάει τα ρέστα αναφέροντας ότι έτρεχε στην εθνική με 150. Κατά τα άλλα, όπως είπαν κι οι άλλοι από πάνω. Το ηλεκτρικό το παίρνεις αφού συνειδητά έχεις δεχθεί τους περιορισμούς του.
Μήπως κάτι άλλο ήθελες να γράψεις;Οι όποιοι περιορισμοί είναι σχετικοί.
Υπάρχουν άνθρωποι που όντως κάνουν πολλά χιλιόμετρα και δεν τους "παίρνει" να καθυστερούν. Εκεί ναι λες ότι κάθεσαι ακόμη στα θερμικά.
Όμως υπάρχουν και οι άλλοι που πάνε μέχρι την καφετέρια για μόστρα. Δηλαδή 500μέτρα τη μέρα. Αυτός βάζει 20€ την βδομάδα και βρίζει τον εκάστοτε ΠΘ για τα καύσιμα που δεν του επιτρέπουν να πετάγεται κάθε ΣΚ στη Γλυφάδα ή τη Θεσσαλονίκη για καφέ και ποτό.
Πρέπει να δούμε που ανήκουμε. Εγώ ανήκω περίπου στη δεύτερη κατηγορία. Δηλαδή παίρνω το αυτοκίνητο μόνο σε χαλαρές συνθήκες. Πχ για ψώνια και το ΣΚ για καφέ λίγο πιο έξω. Άντε να χρειαστεί 1 φορά το μήνα να πεταχτώ στη διπλανή μεγάλη πόλη για ψώνια. Δηλαδή 70+70χλμ. Για εμένα λοιπόν το ηλεκτρικό είναι μονόδρομος όταν αποφασίσω να αγοράσω.
Στην περιοχή μου έχουμε 2 στον τοπικό ΑΒ και προχτές είδα ότι ετοίμαζε άλλους 4 ο Σκλαβενίτης. Ο ΑΒ είναι 200μέτρα από το σπίτι μου και επειδή είμαστε πολύ μικρή πόλη η κίνηση είναι ελάχιστη. Οπότε μπορώ ΑΝΕΤΑ να πάω να κουμπώσω το μελλοντικό μου αυτοκίνητο και σε 1 ώρα να το πάρω με ικανοποιητικό ποσοστό. Δε στα 40χλμ έχει 180ρη διπλό φορτιστή. Το ίδιο ισχύει και στα 70χλμ.
Τώρα αν χρειαστεί ποτέ να διασχίσω τα Άγραφα - Πίνδο από Ναύπακτο μέχρι Γιάννενα θα το σκεφτώ.
Οι περισσότεροι ΔΕΝ έχουμε ιδέα για τα πραγματικά χλμ που κάνουμε τη μέρα. Είναι τόσο λίγα που ΔΕΝ πρέπει να μας επηρεάζει καν το ηλεκτρικό παρά μόνο στο αρχικό κόστος αγοράς. Στις μεγάλες πόλεις γίνετε της "τατάνας" από φορτιστές ειδικά στα ΣΜ. Με 2 φορές την εβδομάδα που πάμε για ψώνια βγήκε η φόρτιση μια χαρά. Ειδικά όσοι μένετε σε μεγάλες πόλεις που δεν είναι εύκολη η μετακίνηση κάνετε αρκετά ψώνια άρα μένετε αρκετό χρόνο στα μαγαζιά. Αν πάτε και σε κάποιο Mall το ίδιο.
Μήπως κάτι άλλο ήθελες να γράψεις;
Πως είναι μονόδρομος το ηλεκτρικό κάνοντας 200-300 χλμ τον μήνα;
Πότε θα κάνεις απόσβεση τα διπλάσια σχεδόν χρήματα που χρειάζεται να ξοδέψεις για να το αγοράσεις;
Ακόμα και στην Ψωροκώσταινα απ' ότι φαίνεται αυτή τη στιγμή που μιλάμε υπάρχουν εκατοντάδες φορτιστές για EVs. Δεν υπάρχει σημείο της που να μην μπορείς να φτάσεις με EV.Το πρόβλημα για μένα δεν είναι το τι κάνεις συστηματικά, αλλά το τι δε θα μπορείς να κάνεις αυτή τη μία φορά. Αν η κανονική σου χρήση είναι μέσα στην πόλη, ημερησίως 10-15km, το ηλεκτρικό σε βολεύει απίστευτα. Όμως άμα μια φορά σου καπνίσει να κάνεις ένα ταξίδι στο χωριό, θα πρέπει να νοικιάσεις αμάξι. Εάν υπάρχουν 2 αυτοκίνητα στην οικογένεια, τότε δεν υπάρχει καμία συζήτηση. Για ένα και μοναδικό, ακόμα δε μου κάθεται καλά...
Όσο κι αν σας φαίνεται ο χάρτης γεμάτος , στην πραγματικότητα είναι ΑΔΕΙΟΣ ακόμα. Πηγαίνετε σε μια ξένη χώρα π.χ. Ολλανδία και κάντε zoom in να καταλάβετε τι σημαίνει δίκτυο.
Και επειδή το συζητάμε με τον κουμπάρο μου που πήρε το ηλεκτρικό δείτε παράδειγμα την Τριπολη που έχει τον καινούργιο δρόμο κλπ. Θα θέλεις φόρτιση με το που φτάσεις. Δείτε τους σταθμούς. Με το που φτάσεις θα ψάχνεις για σουπερμάρκετ
... Γιατί να με κάνει το αμάξι να περιμένω ώρες για να το χρησιμοποιήσω ξανά; Γιατι θα πρέπει να ανοίγω χάρτες πριν πάω ένα ταξίδι; Θα είναι φθηνό; Τρίχες. Ήδη κοστίζει σαν βενζίνη η φόρτιση εκτός σπιτιού (και που είστε ακόμα)
Για όσους λένε ότι είναι ιδανικά τα ηλεκτρικά για Αθήνα ερωτώ: θα δώσει κάποιος 40 χιλιάρικα για να πάρει αμάξι για την Αθήνα; Γίναμε τόσο large και δεν το πήρα χαμπάρι; Αν δεν είναι αυτό ο ορισμός της ξεφτιλας τότε τι είναι; Αν έχεις δυνατότητα για 2 αμάξια τότε ΟΚ..Τι ποσοστό έχει τέτοια δυνατότητα στην χώρα μας;
Πολλά λες 10 χρόνια. Σε 2-3 χρόνια να λες.Και 10 χιλιάδες να πάνε με τις επιδοτήσεις εγώ δεν προκειται να κάνω την Ντόρα την εξερευνήτρια με τους φορτιστές.....είπαμε. Σε 10 χρονάκια ίσως (που σίγουρα θα έχουν βελτιωθεί οι χρόνοι φόρτισης)
Και 10 χιλιάδες να πάνε με τις επιδοτήσεις εγώ δεν προκειται να κάνω την Ντόρα την εξερευνήτρια με τους φορτιστές.....είπαμε. Σε 10 χρονάκια ίσως (που σίγουρα θα έχουν βελτιωθεί οι χρόνοι φόρτισης)
Έρωτας. Το έχω δει και live. Αλλά ρε φίλε 50 χιλιάρικα τιμή εκκίνησης? Έλεος.Βέβαια έχω ήδη αποφασίσει ποιο θα είναι το πρώτο μου ηλεκτρικό (εννοείται έχοντας και ένα βενζινοκίνητο), αλλά ακόμα αργεί να έρθει στα δικά μου μέρη.
65. Καλα θα ηταν να ειναι "μονο" 50Έρωτας. Το έχω δει και live. Αλλά ρε φίλε 50 χιλιάρικα τιμή εκκίνησης? Έλεος.