Fiat 500 electric
Για όποιον ενδιαφέρεται για πληρφορίες παρέλαβε ο κουμπάρος μου και τον πήγα εγώ να το παραλάβουμε, το νέο Fiat 500 ηλεκτρικό για δεύτερο αμάξι για δουλειές στο κέντρο .
Το πήρε leasing για 5 χρόνια. Τιμή 37700 (έβαλε 2 πακέτα έξτρα) αλλά έχει επιδότηση 8-9 χιλιάρικα, επόμένως στην leasing εταιρεία στοίχισε περίπου 29000.
Εχει βάλει ταχυφορτιστή στο σπίτι 22kw (έχει τριφασικό). Οπότε 0-100 το φορτίζει σε 2 ώρες . Εχει μπαταρία 44kw.
Στα περί αυτοκινήτου: πολύ καλή ποιότητα κύλησης. Μου λέει αν δεν ξέρεις τι είναι, μπορεί να νομίζεις ότι οδηγείς και golf . Αποπνέει μια στιβαρότητα λέει, μάλλον πρέπει να παίζει ρόλο ότι έχει πιό σφιχτή ανάρτηση λόγω μεγαλύτερου βάρους (μπαταρίες).
Του κάνει εντύπωση επίσης ότι στο ξεκίνημα στα φανάρια τους αφήνει πίσω 100 μέτρα για πλάκα (μιλάμε για νορμάλ αμάξια) . Πολύ καλό το pedal με ανάκτηση που έχει, που απλά αφήνεις το γκάζι και φρενάρει μέχρι να σταματήσει. Σε 5-10 λεπτά εξοικοιώνεσαι με την αίσθηση. Το φρένο το χρησιμοποιείς σπάνια, επομένως μπορεί να ξεχάσεις να αλλάξεις και τακάκια.
Και γενικά μέσα το είδα προσεγμένο με ωραία υλικά. Με τις ψηφιακές του οθόνες, με τα ηλεκτρικά κουμπιά να ανοίγουν οι πόρτες κλπ Με τίποτα δεν θυμίζει Fiat...Οι Ιταλοί τα έχουν προσέξει πλέον γιατί ο ανταγωνισμός είναι σκληρός από Γερμανία.
Στα του ηλεκτρικού. Το εργοστάσιο λέει ότι έχει εμβέλεια 320 χιλ. Μου λέει με κάτι μεγάλες βόλτες που έκανε Αττική Οδό / Εθνική επέστρεψε σπίτι με 80% . Βέβαια η Αττική Οδός/Εθνική είναι ότι χειρότερο για ηλεκτρικό αφού δεν χρησιμοποιείς το φρένο. Γενικά μου λέει ότι είναι φέσι η όλη φάση, διότι δεν μπορείς να ζητάει 37700 (η μεγαλύτερη έκδοση La Prima έχει 42000) και στην ουσία να απαγορεύεται να βγεις από Αθήνα....Το θεωρει τραγελαφικό, έως τραγικό..... Απαράδεκτα ακριβό λέει , την στιγμή που παίρνεις το ίδιο υβριδικό βενζίνη με 15000.
Στην δική του χρήση θα γυρνάει με λιγότερο 50%-60% μπαταρία αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι όλα καλά. Είναι πολύ ακριβό παιχνίδι ακόμα.
Επίσης θεωρεί φέσι ότι πρέπει να κατεβάσεις 5 applications στο κινητό ένα για κάθε μια εταιρεία φόρτισης ποου βρίσκεις στην Εθνική και να πρέπει να βάζεις κάρτα. Επειδή είναι κομπιουτερας developer γνωρίζει πολύ καλά τι κινδύνους έχει αυτό. Επίσης δεν υπάρχουν μεγάλοι ταχυφορτιστές στα βενζινάδικα διότι θα ήθελαν υποσταθμό της ΔΕΗ δίπλα. Εκ των πραγμάτων δεν αντέχει το ρεύμα. Ξεχάστε ότι θα βρείτε τους ταχυφορτιστές της Tesla. Επίσης άλλο κόστος η kwA στην Αθήνα και άλλο στην Εθνική. Φτάνει να κοντεύει σαν βενζίνη. Η πιό φθηνή φόρτιση είναι στο σπίτι τελικά.
Παει τις προάλες μου λέει σε ένα σουπερμαρκετ Βασιλόπουλο νομίζω , που έχουν φορτιστές από ΔΕΗ νομίζω. Βλέπει στην θέση, άλλο αμάξι παρκαρισμένο (συμβατικό). Πάει μέσα στο σουπερμαρκετ να ρωτήσει, του λένε: α μην ασχολείσαι δεν δουλεύει ο φορτιστής !!! Καλό ε; Φαντάσου να έχεις άμεση ανάγκη! Επίσης στα ηλεκτρικά απαγορεύεται η ρυμούλκηση διότι οι τροχοί κλειδώνουν. Αν μείνεις, πάει μόνο σηκωτό στην πλατφόρμα.
Επίσης από site βρήκε τα σημεία που έχει φορτιστές σε όλη την χώρα. Εκτός του ότι ακόμα δεν υπάρχει τόσο μεγάλο δίκτυο, ένα ακόμα τραγικό γεγονός είναι ότι πολλοί φορτιστές είναι μέσα σε χωριά. Που σημαίνει ότι θα πρέπει να κάνεις και παράκαμψη να μπεις και να βγεις από το χωριό. Δεν τα λέει κανένας αυτά.
Γενικά ευχαριστημένος είναι σαν αμάξι αλλά συνεχίζει να πιστεύει ότι θέλουμε 10 χρόνια ακόμα. Πιό πολύ για δοκιμή το πήρε και το βλέπει σαν γκατζετιά. Γι αυτό και το πήρε leasing για να μην μείνει με τον μουτζούρη στο χέρι και πάει άπατο γιατί θα έχει βγει νεότερη τεχνολογία μπαταριών.
Πάντως με ΤΙΠΟΤΑ δεν θα αγόραζε ηλεκτρικό για βασικό/μμοναδικό αμάξι.
Πολυ καλα τα λες/λεει ο κουμπαρος, αλλα υπαρχουν μερικες επισημανσεις που θεωρω σωστο να γινουν
1. τιμη
το αρνητικο σημειο των ηλεκτρικων και ειδικα των μικρων ηλεκτρικων. Η συγκριση γινεται τραγικοτερη οταν σκεφτεις οτι με 3 χιλιαρικα ακομα παιρνεις το "μικρο" tesla, οπου ανετα καλυπτει τις αναγκες οικογενειακου αυτοκινητου. Αντικειμενικα, τα "μικρα" ηλεκτρικα, στην παρουσα φαση δεν συμφερουν
2. ειναι λογικο οτι στα φαναρια τους αφηνει πισω, διοτι εχουν εξαιρετικο "πεταγμα" ακομα και τα μικρα ηλεκτρικα. Δεν εχουν ταχυτητες, δεν υπαρχει ΚΕΚ για να ανεβασει στροφες, απλα πατας γκαζι και φευγεις.
3. σχετικα με τους φορτιστες
α. εχει δικιο για τις διαφορετικες εταιρειες και οτι ειναι (σχετικα) πολυπλοκο. Θα επρεπε απλα να βαζεις πιστωτικη καρτα και να παιρνει μπρος. Δεν υπαρχει λογος για αυτο το χαος που συμβαινει.
β. στην εθνικη οδο εχουμε 50αρηδες (δεν συμπεριλαμβανω τους τεσλα) και οσονουπω 75αρηδες. Το συγκεκριμενο αυτοκινητο δεν ειναι για ταξιδι παντως. Για αστικες και περιαστικες διαδρομες ειναι μια χαρα, αλλα αν βγει ΕΟ θα δει οτι η εμβελεια του θα πεσει ισως και σε επιπεδα κατω απο 200χλμ
γ. κοστος φορτισης. Ναι ειναι ακριβοτερη η φορτιση σε δημοσιους φορτιστες σε σχεση με το σπιτι (αρκετα ακριβοτερη), αλλα το 90% των φορτισεων θα γινεται ετσι και αλλιως σπιτι (ή στην εργασια). Ειμαι σχεδον σιγουρος οτι το κοστος φορτισης δεν ειναι διαφορετικο αναλογα αν εισαι σε ΕΟ ή μεσα στην πολη. Νομιζω οτι το κοστος το καθοριζει ο καθε παροχος. Ισως μπερδευτηκε ο κουμπαρος διοτι καποιοι παροχοι εχουν κυριως φορτιστες στο εθνικο δικτυο, ενω αλλοι εχουν τοποθετησει σε σουπερμαρκετ και σε αλλες τοποθεσιες εντος των πολεων.
δ. τοποθεσια φορτιστων. Εδω νομιζω εχει κανει λαθος. Υπαρχουν φορτιστες στο κεντρικο οδικο δικτυο και υπαρχουν και αλλοι σε "μικροτερες" τοποθεσιες. Αλλα δεν ειναι οτι πρεπει να βγεις απο ΕΟ για να μπεις στο χωριουδακι να φορτισεις.
ε. ICE-ing (καταληψη θεσης φορτισης απο ΚΕΚ). Ναι ειναι προβλημα αυτο, οπως και η καταληψη θεσης ΑΜΕΑ, οπως και η παρανομη σταθμευση, οπως και πολλα αλλα που εχουν να κανουν με την ελλειψη παιδειας του λαου μας. Αυτο το φαινομενο ειναι κυριως σε αστικες τοποθεσιες και οχι σε ΣΕΑ
4. δεν θα το αγοραζε για μοναδικο αμαξι. Ναι συμφωνω απολυτα, το συγκεκριμενο ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ δεν θα το αγοραζα για μοναδικο αμαξι. Ενα ΚΕΚ supermini μπορει να εκτελεσει χρεη και οικογενειακου αμαξιου/ταξιδι στην αναγκη. Το συγκεκριμενο με την καμμια. Tesla, ναι θα αγοραζα για οικογενειακο, διοτι εχει το πακετο χωροι/εμβελεια/πραγματικα γρηγοροι ταχυφορτιστες/εξαιρετικη εμπειρια φορτισης (δεν υπαρχουν καρτες και χαζομαρες)/επιδοσεις/τιμη που δεν ξεφευγει απο αντιστοιχο ΚΕΚ (αν συνυπολογιστουν τα 8κ επιδοτησης) και πεφτουν πιο χαμηλα απο ΚΕΚ (αν συνυπολογιστουν τα φορολογικα οφελη)
Οτι λεω σε σχεση με τοποθεσιες και κοστος φορτισης, μπορειτε να το βρειτε και μονοι σας απο το plugshare και απο τις εφαρμογες του καθε παροχου.