Αυτοκινητιστικά νέα

anderm

Γενικός Διαχειριστής
Staff member
1 August 2009
10,355
Αθήνα...
Ελα ρε παιδιά τώρα να μιλάμε με πραγματικά στοιχεία. Εδώ πέφτει το ρέυμα ΚΑΘΕ καλοκαίρι επειδή ανοίγουμε όλοι μαζί τα aircondition......
Ποιούς φορτιστές; Καταλαβαίνετε τι θα γίνει αν φορτίζουν όλοι μαζί;
Το ξέρετε ότι θέλει κανονικά υποσταθμό σε κάθε βενζινάδικο δίπλα αν έχει πολλούς φορτιστές;

Εδώ έκαναν έκκληση στην Καλιφόρνια πέρσι...... φανταστείτε στην κωλοπετινίτσα.

Βελτιώνεται αρκετά η κατάσταση πάντως Τάσο.
Δείτε πχ στον Σείριο:

1690366653548.png

Επειδή ήρθε η Inalan έξω από το σπίτι σου.
Ξέρεις από πότε έχουν τις 1000άρες (για να μην πω 100άρες) στην Αμερική, έτσι;
Για πόσο καιρό πιστεύεις θα επιζήσουν οι εκτεθειμένοι φορτιστές αν είναι έτσι ξέμπαρκοι (κάθε στύλος και φορτιστής κάθε λιμάνι και καημός), ποιο το κόστος επισκευής τους και κάθε πότε θα το κάνει ο εκάστοτε δήμος;
Θα βάλουν πρόστιμο αν τους καταστρέψουν, όπως με τα αυτοκόλλητα στα σήματα ε; :ROFLMAO:

Να μην συζητήσουμε για το internet στις ΗΠΑ.
Την κάλυψη με fiber και τα πανέμορφα data caps 😁
Μείνε στο ότι η κατάσταση τους είναι από μέτρια έως και τραγική.
 
  • Like
Reactions: koupa
Να μην συζητήσουμε για το internet στις ΗΠΑ.
Την κάλυψη με fiber και τα πανέμορφα data caps 😁
Μείνε στο ότι η κατάσταση τους είναι από μέτρια έως και τραγική.
Yeap.

$70 το μήνα για 250Mbit και συναγερμό στα 1250GB ότι αρχίζει έξτρα ογκοχρέωση.

Και είμαι από τους τυχερούς, θα μπορούσα να είμαι σε περιοχή με 3Mbit (σε αντίστοιχα λεφτά).
 
Πάντως να πω την αλήθεια δεν καταλαβαίνω τι περιμένατε, ότι θα έχουμε δίκτυο φορτιστών με 200 θέσεις κάθε 2 χιλιόμετρα χωρίς ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Μαζί πάνε αυτά, όσο αυξάνουν τα αυτοκίνητα στους δρόμους θα αυξάνουν κι οι φορτιστές. Ο καθένας βλέπει τις συνήθειες του και αποφασίζει. Εγώ στην Ελλάδα θα έπαιρνα υβριδικό, μόνο και μόνο γιατί θέλω να μπορώ να κάνω εκδρομές σε κακοτράχαλα μέρη χωρίς πολιτισμό. Στις ΗΠΑ, αν αγόραζα σήμερα μάλλον θα έπαιρνα ηλεκτρικό, απλά δεν είναι στο πρόγραμμα.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,607
Αθηνα
Εγώ πιστεύω ότι επειδή είμαστε και γαμώ σαν χώρα θα έχουμε φτιάξει το δίκτυο πολύ πριν το 2028.. θα τους δείξουμε εμείς πως γίνεται.. ;)

Βασικά, το ελπίζω.. σε λίγες μέρες θα είμαι και εγώ στο ψάξιμο για φορτιστές..
Ti καλο παρηγγειλες; Καλοταξιδο!
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,607
Αθηνα
Πάντως να πω την αλήθεια δεν καταλαβαίνω τι περιμένατε, ότι θα έχουμε δίκτυο φορτιστών με 200 θέσεις κάθε 2 χιλιόμετρα χωρίς ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Μαζί πάνε αυτά, όσο αυξάνουν τα αυτοκίνητα στους δρόμους θα αυξάνουν κι οι φορτιστές. Ο καθένας βλέπει τις συνήθειες του και αποφασίζει. Εγώ στην Ελλάδα θα έπαιρνα υβριδικό, μόνο και μόνο γιατί θέλω να μπορώ να κάνω εκδρομές σε κακοτράχαλα μέρη χωρίς πολιτισμό. Στις ΗΠΑ, αν αγόραζα σήμερα μάλλον θα έπαιρνα ηλεκτρικό, απλά δεν είναι στο πρόγραμμα.
δεν υπαρχει κανενα προβλημα! στην ελλαδα δεν υπαρχει πολιτισμος ουτε στα μερη με ασφαλτοστρωση!!!!!! ;)
 

Φρα.Πε.

Supreme Member
17 June 2006
6,443
Ελευσίνα
Ας μη τα λέμε ολα τραγικά. Ναι είμαστε σε πολλά πίσω αλλά υπάρχουν πράγματα για να ελπίζουμε.
Αυτή την στιγμή απροβλημάτιστα ηλεκτρικώς πάει κάποιος οπουδήποτε με μικρό σχεδιασμό. Είμαστε λίγοι και επωφελούμαστε σήμερα τις συχνά άδειες φόρτισης στο εθνικό δικτυο, ομως με το ρυθμό πώλησης των EV είναι επιτακτικη ανάγκη αύξησης των σταθμών, δε μπορεί να στηριχθεί αλλιώς το όλο εγχείρημα. Δε χρειαζόμαστε τόσο μεγαλύτερες μπαταρίες όσο δυνατότητα εύκολης πρόσβασης σε ταχυφορτιστές (όταν είμαστε σε ταξίδι). Όσο για τις υποδομές..,, ευκαιρία να αναβαθμιστεί και το δίκτυο ηλεκτροδότησης μαζί.

ΥΣ Έχω ΧΡΟΝΙΑ να βιώσω blackout κυριακής απο AC..... ούτε καν θυμάμαι απο πότε...
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
813
Σε όσους πιστεύουν πως το μέλλον είναι το υδρογόνο, προτείνω να δείτε το παρακάτω video

Μερικά highlights: 650km range με 5,2 κιλά H2 στα 90km/h αλλά μόνο 400km στα 120km/h.
Με 65 KWh να χρειάζονται για τη παραγωγή 1 kg "καθαρού" H2 (από ηλεκτρόλυση νερού δηλαδή) και τη συμπίεσή του στα 700 bar, έχουμε 5,2*65/4=84,5 KWh/100km. Υπερτετραπλάσια δηλαδή από αντίστοιχο BEV που καταναλώνει 20-21 KWh / 100km στα 120km/h. Και αυτό χωρίς να βάζουμε στην εξίσωση το κόστος μεταφοράς του συμπιεσμένου υδρογόνου.

18 ευρώ κόστος για 1 kg H2, 90 ευρώ για 400km στην εθνική ή 90 ευρώ για 650 ως 720 km για κίνηση σε χαμηλότερες ταχύτητες.
22,5 ευρώ τα 100km για κίνηση στην εθνική με 120km/h - ή αντίστοιχο με 12lt βενζίνης /100km. Και μιλάμε για H2 που φτιάχτηκε κυρίως από steam reforming, όχι καθαρό υδρογόνο.

5 λεπτά γέμισμα αλλά κάθε πέντε γεμίσματα πρέπει να περιμένεις μία ώρα να μετατραπεί το υγρό H2 σε αέριο! Σε ένα σταθμό κόστους 2 εκατομμυρίων ευρώ! Συν ότι συνεχόμενα γεμίσματα μπορούν να παγώσουν τη μάνικα.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,607
Αθηνα
Σε όσους πιστεύουν πως το μέλλον είναι το υδρογόνο, προτείνω να δείτε το παρακάτω video

Μερικά highlights: 650km range με 5,2 κιλά H2 στα 90km/h αλλά μόνο 400km στα 120km/h.
Με 65 KWh να χρειάζονται για τη παραγωγή 1 kg "καθαρού" H2 (από ηλεκτρόλυση νερού δηλαδή) και τη συμπίεσή του στα 700 bar, έχουμε 5,2*65/4=84,5 KWh/100km. Υπερτετραπλάσια δηλαδή από αντίστοιχο BEV που καταναλώνει 20-21 KWh / 100km στα 120km/h. Και αυτό χωρίς να βάζουμε στην εξίσωση το κόστος μεταφοράς του συμπιεσμένου υδρογόνου.

18 ευρώ κόστος για 1 kg H2, 90 ευρώ για 400km στην εθνική ή 90 ευρώ για 650 ως 720 km για κίνηση σε χαμηλότερες ταχύτητες.
22,5 ευρώ τα 100km για κίνηση στην εθνική με 120km/h - ή αντίστοιχο με 12lt βενζίνης /100km. Και μιλάμε για H2 που φτιάχτηκε κυρίως από steam reforming, όχι καθαρό υδρογόνο.

5 λεπτά γέμισμα αλλά κάθε πέντε γεμίσματα πρέπει να περιμένεις μία ώρα να μετατραπεί το υγρό H2 σε αέριο! Σε ένα σταθμό κόστους 2 εκατομμυρίων ευρώ! Συν ότι συνεχόμενα γεμίσματα μπορούν να παγώσουν τη μάνικα.
Το εχω δει αυτο το βιντεο, αλλα για πες, το κοστος ενεργειας για την παραγωγη 1kg υδογονου, το αναφερει ο bjorn ή το εχεις δει απο καπου αλλου;
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
813
Το εχω δει αυτο το βιντεο, αλλα για πες, το κοστος ενεργειας για την παραγωγη 1kg υδογονου, το αναφερει ο bjorn ή το εχεις δει απο καπου αλλου;
Όχι δε το αναφέρει ο Bjorn. Για την παραγωγή 1 kg υδρογόνου από ηλεκτρόλυση χρειάζονται 39KWh σε μία θεωρητική βέλτιστη υλοποίηση. Στη πραγματικότητα χρειάζονται 48 με 50 KWh. Από κει και πέρα χρειάζεται να συμπιεστεί στα 700 bar, που απαιτεί ενέργεια από 1,7 ως 6,4 KWh / KgH2.
Για να το υγροποιήσεις χρειάζονται 10 ως 13 KWh. Γενικά θεωρείται πως 30 ως 40% της ενέργειας που φέρει το H2 (33 KWh/Kg) χάνεται κατά την υγροποίησή του ή 15 ως 20% κατά τη συμπίεσή του στα 700 bar. Εν τέλει όλα αυτά καταλήγουν σε μία τιμή περίπου στις 65KWh. Δεν υπολογίζεται σε αυτά η ενέργεια για τη μεταφορά του υδρογόνου στα πρατήρια.

Πηγές
 
  • Like
Reactions: avpap
17 June 2006
9,817
Γενικά δεν ξέρουμε σε τι μορφή θα αποθηκεύεται το υδρογόνο ανάλογα τη χρήση μελλοντικά. Πχ οι εταιρίες που αναπτύσσουν το υδρογόνο για σύνδεση με το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας προσφέροντας αποθήκη ενέργειας (3-5 μέρες), φορτίο βάσης και Grid Balancing, Peak Saving, ρύθμιση συχνότητας, έλεγχο τάσης και άεργου ισχύος. Στους εμπορικούς τέτοιους σταθμούς σήμερα ΚΑΝΕΙΣ δεν υγροποιεί το υδρογόνο. Τις περισσότερες φορές απλά το αποθηκεύουν στα 10-30 bar που το εξάγει η μονάδα ηλεκτρόλυσης χωρίς να χρειάζεται να καταναλώσουν περισσότερη ενέργεια.
Αν θες να το μεταφέρεις μέσω θαλάσσης μάλλον θα μιλάμε σχεδόν αποκλειστικά για αμμωνία στο βραχυπρόθεσμο.
Για τα υδρογονάδικα σήμερα ναι, μάλλον πρέπει να μιλάμε για υγροποίηση ή έστω συμπίεση σε υψηλή πίεση. Όμως ακόμη δεν έχουμε σχεδόν τίποτα από υδρογονοκίνητα οχήματα. Ακόμη και τα φορτηγά οδικών μεταφορών ακόμη δεν είναι τόσα πολλά που είναι ο βασικός στόχος για τη χρήση του υδρογόνου στις οδικές μεταφορές.
Το θέμα είναι ότι το μέλλον (30-50 χρόνια στο μέλλον) είναι εξηλεκτρισμός και χρήση υδρογόνου παντού, όμως έχουμε να περάσουμε από διάφορα στάδια στο ενδιάμεσο που κανείς δεν ξέρει ποια θα είναι.
Είναι για παράδειγμα πολύ πιθανό μέρος των υποδομών αγωγών φυσικού αερίου να μετατραπεί σε αγωγούς υδρογόνου - υπάρχει ήδη η τεχνολογία εμπορικά σήμερα. Ενώ οι σημερινοί αγωγοί με πρακτικά ελάχιστες τροποποιήσεις τόσο σε έκταση αλλά και κόστος μπορούν να μεταφέρουν μέχρι 20% περίπου της δυναμικότητάς τους υδρογόνο παράλληλα με το φυσικό αέριο.
Αν ένα υδρογονάδικο είναι κοντά σε μια υποδομή τέτοια όπως καταλαβαίνουμε η υγροποίηση θα πάει περίπατο, απλά θα ρουφάει από το κεντρικό δίκτυο. Από την άλλη όντως αν έχεις κάπου απομακρυσμένα από τα πάντα ένα υδρογονάδικό θα μπεις μάλλον στη διαδικασία να υγροποιήσεις και να ανεφοδιάσεις το πρατήριο έτσι. Αλλά ποιος ξέρει, μπορεί να παράγεις το υδρογόνο επιτόπου με μικρές μονάδες ηλεκτρόλυσης που μπορεί να έχουν γίνει οικονομικά αποδεκτές σε 30 χρόνια για τέτοιες εφαρμογές.
Η τεχνολογία γενικά στο υδρογόνο ήταν πιο πίσω από το επίπεδο που ορίζει η πολιτική της ΕΕ και πέφτουν τρελά ποσά για την έρευνα για να την φέρουν εκεί που πρέπει. Και για το υδρογόνο τα πράγματα πάνε σε γενικές γραμμές πολύ καλά. Υπάρχει τεχνογνωσία άνω του αιώνα και μεγάλο μέρος της προσπάθειας πέφτει στη μείωση κόστους.
Άλλες τεχνολογίες έχουν παρουσιάσει μεγάλες καθυστερήσεις στην εξέλιξή τους - βλέπε Direct Air Capture / άμεσο διαχωρισμό και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα από την ατμόσφαιρα κλπ. που οδηγούν σε τροποποίηση των σχεδίων για το βραχυ/μεσο-πρόθεσμο.
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
813
Γενικά δεν ξέρουμε σε τι μορφή θα αποθηκεύεται το υδρογόνο ανάλογα τη χρήση μελλοντικά. Πχ οι εταιρίες που αναπτύσσουν το υδρογόνο για σύνδεση με το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας προσφέροντας αποθήκη ενέργειας (3-5 μέρες), φορτίο βάσης και Grid Balancing, Peak Saving, ρύθμιση συχνότητας, έλεγχο τάσης και άεργου ισχύος. Στους εμπορικούς τέτοιους σταθμούς σήμερα ΚΑΝΕΙΣ δεν υγροποιεί το υδρογόνο. Τις περισσότερες φορές απλά το αποθηκεύουν στα 10-30 bar που το εξάγει η μονάδα ηλεκτρόλυσης χωρίς να χρειάζεται να καταναλώσουν περισσότερη ενέργεια.
Αν θες να το μεταφέρεις μέσω θαλάσσης μάλλον θα μιλάμε σχεδόν αποκλειστικά για αμμωνία στο βραχυπρόθεσμο.
Για τα υδρογονάδικα σήμερα ναι, μάλλον πρέπει να μιλάμε για υγροποίηση ή έστω συμπίεση σε υψηλή πίεση. Όμως ακόμη δεν έχουμε σχεδόν τίποτα από υδρογονοκίνητα οχήματα. Ακόμη και τα φορτηγά οδικών μεταφορών ακόμη δεν είναι τόσα πολλά που είναι ο βασικός στόχος για τη χρήση του υδρογόνου στις οδικές μεταφορές.
Το θέμα είναι ότι το μέλλον (30-50 χρόνια στο μέλλον) είναι εξηλεκτρισμός και χρήση υδρογόνου παντού, όμως έχουμε να περάσουμε από διάφορα στάδια στο ενδιάμεσο που κανείς δεν ξέρει ποια θα είναι.
Είναι για παράδειγμα πολύ πιθανό μέρος των υποδομών αγωγών φυσικού αερίου να μετατραπεί σε αγωγούς υδρογόνου - υπάρχει ήδη η τεχνολογία εμπορικά σήμερα. Ενώ οι σημερινοί αγωγοί με πρακτικά ελάχιστες τροποποιήσεις τόσο σε έκταση αλλά και κόστος μπορούν να μεταφέρουν μέχρι 20% περίπου της δυναμικότητάς τους υδρογόνο παράλληλα με το φυσικό αέριο.
Αν ένα υδρογονάδικο είναι κοντά σε μια υποδομή τέτοια όπως καταλαβαίνουμε η υγροποίηση θα πάει περίπατο, απλά θα ρουφάει από το κεντρικό δίκτυο. Από την άλλη όντως αν έχεις κάπου απομακρυσμένα από τα πάντα ένα υδρογονάδικό θα μπεις μάλλον στη διαδικασία να υγροποιήσεις και να ανεφοδιάσεις το πρατήριο έτσι. Αλλά ποιος ξέρει, μπορεί να παράγεις το υδρογόνο επιτόπου με μικρές μονάδες ηλεκτρόλυσης που μπορεί να έχουν γίνει οικονομικά αποδεκτές σε 30 χρόνια για τέτοιες εφαρμογές.
Η τεχνολογία γενικά στο υδρογόνο ήταν πιο πίσω από το επίπεδο που ορίζει η πολιτική της ΕΕ και πέφτουν τρελά ποσά για την έρευνα για να την φέρουν εκεί που πρέπει. Και για το υδρογόνο τα πράγματα πάνε σε γενικές γραμμές πολύ καλά. Υπάρχει τεχνογνωσία άνω του αιώνα και μεγάλο μέρος της προσπάθειας πέφτει στη μείωση κόστους.
Άλλες τεχνολογίες έχουν παρουσιάσει μεγάλες καθυστερήσεις στην εξέλιξή τους - βλέπε Direct Air Capture / άμεσο διαχωρισμό και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα από την ατμόσφαιρα κλπ. που οδηγούν σε τροποποίηση των σχεδίων για το βραχυ/μεσο-πρόθεσμο.
Εγώ αναφέρομαι στα πρατήρια υδρογόνου, σαν αυτό που αναφέρεται στο βίντεο του Bjorn. Αυτά έχουν μία δεξαμενή με υγροποιημένο υδρογόνο, το οποίο το μετατρέπουν σε αέριο στα 700 bar σε ένα άλλο δοχείο. Από αυτό το δοχείο γεμίζουν τα αυτοκίνητα. Περιέχει 25-30kg υδρογόνου στα 700 bar οπότε γεμίζουν 5 αυτοκίνητα. Μόλις αδειάσει, ξεκινά πάλι να μετατρέπει υγρό σε αέριο, και αυτό παίρνει περίπου μία ώρα. Όλο αυτό έχει επιπλέον ενεργειακή επιβάρυνση περίπου 15KWh ανά κιλό.

Για μένα το υδρογόνο είναι πεθαμένη υπόθεση. Ακόμα κι αν κάποια στιγμή γίνει mainstream (δε ξέρω αν το προλάβω όσο ζω), θα προτιμήσω να έχω BEV και να φορτίζω σπίτι από τα Φ/Β μου.
 
  • Like
Reactions: ln()
17 June 2006
9,817
Εγώ αναφέρομαι στα πρατήρια υδρογόνου, σαν αυτό που αναφέρεται στο βίντεο του Bjorn. Αυτά έχουν μία δεξαμενή με υγροποιημένο υδρογόνο, το οποίο το μετατρέπουν σε αέριο στα 700 bar σε ένα άλλο δοχείο. Από αυτό το δοχείο γεμίζουν τα αυτοκίνητα. Περιέχει 25-30kg υδρογόνου στα 700 bar οπότε γεμίζουν 5 αυτοκίνητα. Μόλις αδειάσει, ξεκινά πάλι να μετατρέπει υγρό σε αέριο, και αυτό παίρνει περίπου μία ώρα. Όλο αυτό έχει επιπλέον ενεργειακή επιβάρυνση περίπου 15KWh ανά κιλό.

Για μένα το υδρογόνο είναι πεθαμένη υπόθεση. Ακόμα κι αν κάποια στιγμή γίνει mainstream (δε ξέρω αν το προλάβω όσο ζω), θα προτιμήσω να έχω BEV και να φορτίζω σπίτι από τα Φ/Β μου.
Πάντως και η ΕΕ μπαταριοκινητο θέλει να έχεις. Στις πολιτικές της το υδρογόνο προωθείται για φορτηγά μεγάλων αποστάσεων και την αποκαρβονοποίηση της βιομηχανίας κατά κύριο λόγο...

Στάλθηκε από το SM-A528B μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,475
Εκεί ψηλά.....
 

cretan

AVClub Enthusiast
4 September 2007
730

Δεν γνωρίζω αν όλα όσα αναφέρονται είναι αληθή, στέκομαι όμως στο γεγονός ότι οι περισσότερες εταιρείες είναι υπεραισιόδοξες με την αυτονομία. Για τις πρακτικές τις Tesla δεν θα σχολιάσω.. όχι βέβαια ότι μου κάνει και εντύπωση


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

koupa

AVClub Enthusiast
25 January 2014
1,116

Δεν γνωρίζω αν όλα όσα αναφέρονται είναι αληθή, στέκομαι όμως στο γεγονός ότι οι περισσότερες εταιρείες είναι υπεραισιόδοξες με την αυτονομία. Για τις πρακτικές τις Tesla δεν θα σχολιάσω.. όχι βέβαια ότι μου κάνει και εντύπωση


Sent from my iPhone using Tapatalk

Χρόνια τώρα αυτό συμβαίνει και δεν πρόκειται να αλλάξει ΠΟΤΕ. Άπαντες ψεύδονται για τα νούμερα. Σε όλες τις βιομηχανίες. Από τα αυτοκίνητα μέχρι τους υπολογιστές. Θυμάμαι παλιότερα που αγόραζα περιοδικά και έβλεπα κάτι Porsche και Ferrari να έχουν 12l κατανάλωση. Βέβαια όταν αγόρασε ένας φίλος μια Maserati που είχε τον ίδιο κινητήρα και μου είπε την πραγματική κατανάλωση τρελάθηκα. Και δεν μου ανέφερε τα νούμερα όταν την "έσκιζε" τα ΣΚ αλλά όταν πήγαινε κάθε μέρα στη δουλειά. Έτσι την πάτησαν και πολλοί γνωστοί μου στα μέσα του 2000 που έγινε ένα μπαμ με τα δίλιτρα Fiat Coupe, Seat Leon κτλ. Έπιασαν δουλειές τότε επί Καραμανλή και Παυλόπουλου και νόμιζαν πως θα τα οδηγούν κάθε μέρα. Μετά τις πρώτες επισκέψεις στα βενζινάδικα οι περισσότεροι τα κλείδωσαν στο γκαράζ. Πλήρωναν δάνεια σαν βλάκες για αυτοκίνητα που ΔΕΝ μπορούσαν να συντηρήσουν κάθε μέρα. Μερικοί από αυτούς άρχισαν να χρησιμοποιούν πάλι ΚΤΕΛ γιατί δεν έβγαινε η βενζίνη. Μπορεί να ακούγεται ακραίο αλλά είναι αλήθεια. Έβλεπαν σαν υπνωτισμένοι τα χαμηλά νούμερα αλλά η αλήθεια τους εξόντωσε.

Τώρα όμως η Tesla είναι το νέο hot όνομα στη βιομηχανία και πρέπει να είμαστε αντίθετοι σε ότι λέει. Το ότι ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ κάνουν τα ίδια δεν μας ενδιαφέρει. Έβλεπα τις προάλλες μερικά βίντεο για κάποια ηλεκτρικά και ΟΚ η κατάσταση τραγική. Αλλά βλέπεις εκεί δε μιλάει κανένας καθώς έρχονται από "παραδοσιακούς" κατασκευαστές. Πχ ξέρω ότι η Tesla έχει πολύ καλό συντελεστή οπισθέλκουσας το οποίο βοηθάει γενικά το αυτοκίνητο. Έβλεπα το τεστ για το Nissan Ariya και το Cd είναι 0,29. Την ίδια στιγμή το Model Y που είναι στην ίδια κατηγορία έχει 0,23. Μεγάλη διαφορά. Επίσης το Ariya δεν έχει αντλία θέρμανσης με αποτέλεσμα να καταναλώνει πολύ περισσότερη ενέργεια. Αλλά βλέπεις όλοι στρέφονται εναντίων της Tesla και μόνο.
 
  • Like
Reactions: athlon6401
Πραγματικά, είναι εξόφθαλμη η προπαγάνδα που γίνεται κατά της Tesla από τα μέσα που είναι όλα αυτά τα χρόνια στο τσεπάκι των "παραδοσιακών" κατασκευαστών.

Πονάει βλέπεις το ότι η Tesla δεν δίνει σχεδόν πουθενά press vehicles και ούτε σεντ σε διαφήμιση όλα αυτά τα χρόνια.
 
17 June 2006
9,817
Πραγματικά, είναι εξόφθαλμη η προπαγάνδα που γίνεται κατά της Tesla από τα μέσα που είναι όλα αυτά τα χρόνια στο τσεπάκι των "παραδοσιακών" κατασκευαστών.

Πονάει βλέπεις το ότι η Tesla δεν δίνει σχεδόν πουθενά press vehicles και ούτε σεντ σε διαφήμιση όλα αυτά τα χρόνια.
H Tesla πήρε την αυτοκινητοβιομηχανία από το χεράκι και την έχει αναγκάσει και συνεχίζει να την αναγκάζει να καινοτομίσει ή μάλλον πιο σωστά να φέρει καινοτομίες στο δρόμο ΑΜΕΣΑ και όχι 20 χρόνια μετά - και όχι μόνο τεχνολογικά αλλά και σε business model επίπεδο.
Ο Musk για άλλη μια φορά κατάλαβε τι χρειάζεται ο πλανήτης και ευθυγραμίστηκε πλήρως.
Τόσα χρόνια μόνο ένα παράδειγμα μπορώ να βρω που παραδοσιακός κατασκευαστής με απίστευτα περισσότερα resources βγήκε μπροστά της Tesla. Αυτή προφανώς είναι η Merc που θα αναλαμβάνει τη νομική ευθύνη για ατυχήματα του αυτόματου πιλότου της ακόμη και με τους υπάρχοντες αστερίσκους.
Όσο για αυτονομία, πραγματικά έχετε πάρει οποιοδήποτε αυτοκίνητο ακόμη και με ΜΕΚ και έχετε πετύχει τιμές από το προσπέκτους σε κατανάλωση; Μόνο αν είμαι σε επαρχειακό και πάω χαλαρά 60-100 και μόνο τότε. Το 3008 που έχω τώρα και το πάω πολύ πιο χαλαρά από όσο πήγαινα οποιοδήποτε άλλο όχημα στο παρελθόν έχει 8.8 l/100 km μέση κατανάλωση σε δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, δηλαδή άνω του 50% από τα χαρτιά...Η αλήθεια όποτε είχατε περισσότερη δύναμη στο πόδι σας από ότι χρειάζεστε, άντε να με πείσετε ότι δεν πατήσατε ποτέ το γκάζι λίγο παραπάνω για να κολλήσετε στο κάθισμα. Πάντα αναρωτιώμουν γιατί το focus που ακόμη έχω ως δεύτερο στις 1400 στροφές δίνει σήμα να αλλάξεις ταχύτητα, γιατί απλά μπορεί και βάζεις 6η με ελάχιστα χιλιόμετρα στο ταχύμετρο. Απλά για να καταφέρει να πιάσει τα νούμερα του προσπέκτους στην κατανάλωση και η ροπή μια χαρά κινεί το αυτοκίνητο...γιατί όταν το γκάζι πάει κάτω και η κατανάλωση ανεβαίνει ακόμη και σε ένα μικρό 1.6 λίτρων μοτέρ άνετα σε νούμερα των 20-40 l/100 km. Που να μιλήσουμε για δίλιτρα τουρμπάτα σύνολα ή ακόμη πιο πάνω.
Αλλά το πρόβλημα ήταν το BMW i8 που ο Clarkson το άδειασε σε 20 κμ...εκεί να μιλήσουμε για αυτονομία :p
Και όσο για το κόστος βενζίνης / συντήρησης αυτοκινήτου δεν χρειάζεται να πάμε σε όσους μπορούν και έχουν αυτοκίνητα υψηλού επιπέδου...σίγουρα θα έχετε στον κύκλο σας κάποιον που πήρε RX8 γιατί πίστεψε ... για ρωτήστε τους (θυμίστε τους και που αποθήκευαν και το έξτρα λαδάκι για παν ενδεχόμενο)...
 
  • Love
Reactions: koupa