backousis said:..μηπως υπαρχη καμια φωτο απο πραγματικη μετρηση αν δεν σας κανη κοπο;
Κόπος φυσικά και δεν είναι..
Απλά θα χρειαστώ λίγο χρόνο..
backousis said:..μηπως υπαρχη καμια φωτο απο πραγματικη μετρηση αν δεν σας κανη κοπο;
Τσαμπάζης Νικόλαος said:..αν γινεται καποιά στιγμή να μπορέσετε να μας εξηγησετε και πως αντιλαβανεται ο απλος ακροατής κάποια απο αυτα που αναφέρετε.
backousis said:για να μελετησουμε λοιπον τα παραπανω χρειαζομαστε μετρητικο που κανη export της μετρησεις και εισαγωγη τους σε καποιο εξομειωτικο που αφαιρη τους ορους διαδοσης αφηνοντας πολυ λιγοτερα ζικ ζακ και καθιστωντας την μελετη τους ευκολοτερη.
οπως ειναι οι καμπυλες στο μετρητικο μας ειναι σχεδον αχρηστες σωστα;
Γιάννης Γιακουμάκης said:Μερικές από τις ερωτήσεις σχετίζονται με την Μαθηματική Θεωρία των Φυσικών Συστημάτων που γενικά είναι δυσνόητη.. όσοι δεν αντέχετε παρακάμψτε τις διότι θα ..κολλήσετε τίποτα..
1) Αναφερόμενος στο σχήμα 7 (στο post #64) εφόσον έχει αφαιρεθεί ο όρος διάδοσης αυτό που εμφανίζεται είναι η minimum phase. Σωστά?
ΑΠ. Οχι πάντα..
Αν το μεγάφωνο-συσκευή είναι γενικά σαν φυσικό σύστημα minimum phase, τότε ναι αν αφαιρέσουμε από την ολική Απόκριση Φάσης τον σωστό όρο διάδοσης -ω*τ, τότε μένει η ελάχιστη φάση. Αν όμως το σύστημα είναι περίπου minimum phase, τότε μετά την αφαίρεση του όρου διάδοσης μένουν και κάποια υπόλοιπα..
Αν πάλι αφαιρέσουμε μέρος του (σωστού) όρου διάδοσης τότε πάλι αυτό που θα μείνει δεν θα είναι η ελάχιστη φάση..
2) Πού οφείλεται, από άποψη φυσικού φαινομένου, η ύπαρξη minimum phase στις περιοχές αποκοπής, και όχι μόνο, των μεγαφώνων, και επακόλουθα πως συνδέονται οι "ανωμαλίες" στην απόκριση SPL και η minimum phase ?
ΑΠ. Το θέμα όντας βαθια φιλοσοφικό χαρακτηρίζει κάθε φυσικό σύστημα με απόκριση που δεν είναι επίπεδη. Εκεί που η απόκριση αλλάζει εκεί εκδηλώνεται μια ανωμαλία και στην απόκριση (ελάχιστης) φάσης.. Η σύνδεση γίνεται μέσω του μετασχηματισμού Hilbert..
3) Αναφέρατε σε κάποιο post πως κατά κανόνα στον ακροατή φθάνουν πρώτα τα κύματα του tweeter και μετά του woofer (στην περιοχή διασταύρωσης-συνύπαρξης των 2 μεγαφώνων). Γιατί συμβαίνει αυτό?
ΑΠ. Γιατί το tweeter είναι κατά κανόνα κοντύτερα στον ακροατή που έχει τα αυτιά του στο ύψος του tweeter..
4) Στην περιοχή cross πιο μπορεί να θεωρηθεί ένα καλό εύρος συνολικής διαφοράς φάσης των μεγαφώνων (λέγοντας μεγάφωνα εννοώ άθροισμα μεγάφωνο-crossover) τόσο μεταξύ tweeter-woofer, όσο και μεταξύ woofer1-woofer2 σε διάταξη ΜΜΤ (ή και κάποια άλλη)?
Αν δεν κάνω λάθος π.χ. στα ARCOS X τα 2 woofer έχουν στα 2KHz διαφορά φάσης περίπου 100 μοίρες (πράγμα που φαντάζομαι πως οφείλεται και στη διαφορά των όρων διάδοσής τους λόγω διαφορετικής απόστασης από το μικρόφωνο), ενώ στα Nimiel 2 έχουν περίπου 20 μοίρες διαφορά.
Καταλαβαίνω πως το αποκτό εύρος διαφοράς φάσης εξαρτάται από τη σχέση των SPL των μεγαφώνων στην περιοχή cross (οπότε κατά πόσο ακούγεται το ένα μεγάφωνο σχετικά με το άλλο) αλλά και από το "επίπεδο ποιότητας" (πωωωπωωω τι είπα ο άνθρωπας...:slapface που θέλουμε να επιτύχουμε σε συνδυασμό με το κόστος.
ΑΠ. μάλλον το απάντησες μόνο σου..
Ξέρω, σας διέλυσα...
ΑΠ. Που να δεις τι θα πάθεις εσύ αν σου δώσω να διαβάσεις ένα βιβλιαράκι πάνω στην Θεωρία των Φυσικών Συστημάτων.. Θα ακούς 'Ηχεία' και θα αλλάζεις πεζοδρόμιο..
jvalacas-mtz audio said:Αν η περιοχή είναι μικρή αλλά η διαφορά φάσης πολύ ανομοιόμορφη μέσα στην περιοχή αυτή τότε ο ακροατής θα εντοπίζει αμέσως το ηχείο στον χώρο, γεγονός που οι μη-σχετικοί (το λέμε ευγενικά) ακροατές το θεωρούν προσόν αλλά τους διαφεύγει ότι αυτά τα ηχεία δεν φτειάχνουν την εικόνα της ηχογράφησης αλλά μια δικιά τους που εκτείνεται σε δύο ..σημεία του δωματίου, δηλαδή τα σημεία στα οποία είναι τοποθετημένα..