Αλλαγή υλικών...Αλλο να τ' ακούς...

Παρών, μιας και μας "τσίγκλισε" ο Διονύσης, αν και στο συγκεκριμένο θέμα δηλώνω αναρμόδιος. Ούτε δοκιμές διαφορετικών υλικών σε κρος έχω κάνει, ούτε και πρόκειται να κάνω για τώρα κοντά τουλάχιστον. Η συνεισφορά μου μπορεί να είναι μόνο στα βασικά που είναι -τεχνικά- σωστά: Όχι ηλεκτρολυτικούς (δεν έχουν καλή συμπεριφορά χωρίς dc στα άκρα τους) και στα πηνία με πυρήνα (του γούφερ-μιντ σε τρίδρομο δηλαδή) αυτός πρέπει να είναι ανοιχτός, όσο το δυνατόν μεγαλύτερος και το σύρμα όσο μπορούμε παχύτερο.
Γιατί αλλιώς αφενός τα 5 π.χ mH είναι από 2 μέχρι 10 ανάλογα με το πόσο δυνατά παίζεις και αφετέρου με μισό ωμ dc αντίσταση στο πηνίο, το 10-12% της ισχύος σε ένα 8ωμο γούφερ καταναλώνεται στο κρος. Με το κριτήριο της dc αντίστασης είναι φοβερά τα πηνία που βλέπω στην πιο πάνω φωτό, ως "πηνιάκιας" όμως φοβάμαι ότι έχουν κι έναν πυκνωτή παράλληλα ενσωματωμένο. Δεν φαίνονται πώς είναι φτιαγμένα (όσο περισσότερες στρώσεις τόσο καλύτερα), γι αυτό θα διατηρήσω μια επιφύλαξη μέχρι να μπορέσω να μετρήσω κανένα.

Μάρκες πυκνωτών, καλωδίων για εσωτερική καλωδίωση: Δεν γνωρίζω, δεν απαντώ :smile:
 
Εμ αυτό,που γράφει ο Κώστας,με τα καλώδια,που το πάς;Δεν έγινε αναφορά,μέχρι τώρα.

Εδώ ψαχνόμαστε με τις κολλήσεις και περιμένουμε να "σταθεροποιηθούν"...

Τελευταία μεν νομίζω,απο άποψη σημασίας τα καλώδια μέσα στα ηχεία,αλλά παίζουν κι αυτά τον ρόλο τους....Ποιότητα,χαλκός ή ασήμι,χαρακτηριστικά(άντε βρες τα),σχέση με τα καλώδια των ηχείων...
 
Last edited:
Kώστα αυτό που λες με τα πλακέ οτι παιρνεις και εναν πυκνωτη παρέα...
ηταν ο λόγος που στην αρχή δεν τα εσκαγα με τίποτα
Μου εδωσε δύο ο Χάιτας να δοκιμάσω και....

Ετσι και αλλιως στον πραγματικό κόσμο κάθε πηνίο πάνω απο 50K αποκτά χαρακτηριστικά εμπέδησης πυκνωτή.

Να σας εδεινα ενα ζευγάρι αλλά ειστε μονόδρομοι...

Παιδια στα πηνία ειναι απλά, οπως τα είπε και ο Κώστας
κυνηγάς μικρά Rdc
αποφευγεις στα μεσαία πυρήνες γιατι συντονίζουν αλλά στα χαμηλά (σε ενα τρίδρομο π.χ.) είναι μονόδρομος.
Ένα γούφερ έστω και μιντ, καλό ειναι να οδηγείτε απο πηνίο με λιγότερο από 0,3 Rdc
Πλέον των αλλων πρεπει να υπολογιστεί και η ισχύς που μπορεί να διαχειριστεί.
Ενα τυπικό 1,2mH αέρος με 1mm συρμα εχει περι το μισό ωμ αντισταση, δεχεται ~60W και κοστίζει ~7ε
σε 1,4mm σύρμα ~0,3ωμ και ~160W με κόστος ~13ε
και ενα 2mm στα 0,2ωμ, ~500W, ~40e
 
Re: Απάντηση: Αλλαγή υλικών...Αλλο να τ' ακούς...

Τελευταία μεν νομίζω,απο άποψη σημασίας τα καλώδια μέσα στα ηχεία,αλλά παίζουν κι αυτά τον ρόλο τους....

'Ισως οχι και τόσο τελευταίο...Ιδανικά θα ήταν να υπάρχει εσωτερική καλωδίωση με την ίδια ποιότητα/μάρκα/τύπο
που είναι και τα καλώδια των ηχείων...Αλλά κοστίζει!

Και σε μερικές περιπτώσεις πολλά, μα πάρα πολλά!!
 
vishay_var.jpg

http://www.texascomponents.com/pdf/Zfoil.pdf


extreme games !!!!!!

τι έγινε ρε παιδιά ??? αλλάξατε προ ?? μπράβο γιατι ο αλλος ηταν χρέπι ..




οχι ρε ... μερικές αντιστάσεις ..



20 ευρά η μιά ....
 
Re: Απάντηση: Αλλαγή υλικών...Αλλο να τ' ακούς...

ο...Ιδανικά θα ήταν να υπάρχει εσωτερική καλωδίωση με την ίδια ποιότητα/μάρκα/τύπο
που είναι και τα καλώδια των ηχείων...

Η αποψη μου ειναι οτι το τι κουβαλαει ενα καλωδιο απο τον ενισχυτη στο ηχειο δεν ειναι το ιδιο με αυτο που κουβαλανε τα καλωδια απο το κρος στα μεγαφωνα.

Απο το κρος στα μεγαφωνα καλο ειναι να διατηρηθει η ποιοτητα του καλωδιου κoντα σε αυτην του καλωδιου ενισχυτη - ηχειου ( μεταλλο,καθαροτητα κλπ...) αλλα προσωπικα θα εβαζα πιο μικρης διατομης.

Αυτη την στιγμη μεταξυ ενισχυτη - ηχειων εχω καλωδιο 10 sq.mm δεν θα τολμουσα να βαλω το ιδιο στο τουητερ :flipout:
 
Last edited:
Αυτο που καταλαβαινω να λες ειναι οτι η συνεργεια των υλικων ειναι ο αποφασιστικος παραγοντας και οχι το ιδιο το υλικο. Δηλαδη ενα κατα καποιο τροπο "υποδεεστερο" υλικο μπορει συνεργαζομενο με τη υπολοιπη αλυσιδα των μερων μιας συσκευης να δωσει καλυτερο αποτελεσμα απο ενα ανωτερο. Γεγονος που με φερνει μπροστα σε ενα περισσοτερο πολυπλοκο ζητημα.

Tην "ποιοτητα" του εξαρτηματος την καθοριζει το ιδιο το κυκλωμα και το ποσο "καλο" ειναι αυτο, αλλα και το σημειο του κυκλωματος οπου χρειαζονται καλα εξαρτηματα.

Προσωπικα οταν πειραματιζομουν με πυκνωτες σε phono preamp,εκει που χρειαζομουν ακριβεια,ξεκινησα με 1% silver mica και κατεληξα σε 1% polystyrene, καθαρα για ακουστικους υποκειμενικα λογους,εφ'οσον και τα δυο ειδη που δοκιμασα ειχαν την ιδια τιμη ( ηλεκτρικα) . Το υπολοιπο κυκλωμα εξυπηρετειται αψογα με 5% polypropylene.

Πιθανοτατα αλλα κυκλωματα η αλλα αυτια να "προτιμουν" κατι αλλο.
 
Last edited:
Είναι πολύ δύσκολο να πιστέψω ότι ακούτε διαφορές αλλάζοντας ορισμένα μόνο υλικά, που είναι όμως εντός εργοστασιακών προδιαγραφών, με κάποια άλλα υλικά παρόμοιων ηλεκτρικών χαρατηριστικών ανεξαρτήτως χρηματικής αξίας.
 
Παντως και στα Β&W 602, η αλλαγη των ηλεκτρολυτικων
με ΜΚΤ φανηκε οτι βελτιωσε τον ηχο σε πολλες παραμετρους.
Οχι πολυ, αλλα τοσο, ωστε οι διαφορες ηταν εμφανεις.
 
Προφανώς υπήρχαν διαφορές, αφού το crossover του B&W είχε σχεδιαστεί για τους συγκεκριμένους ηλεκτρολυτικούς πυκνωτές.
Την είχα κάνει κάποτε κι εγώ αυτή τη βλακεία. Επικοινώνησα στη συνέχεια με μηχανικό της B&W οι οποίος μου εξήγησε τους λόγους γιατί δεν έπρεπε να αντικαταστήσω τους εργοστασιακούς ηλεκτρολυτικούς. Μου πρότεινε όμως και μία εναλλακτική λύση με συγκεκριμένους MKP πυκνωτές προσθέτοντας και κάποια συμπληρωματικά εξαρτήματα.
 
Ενας ηλεκτρολυτικός εχει περίπου Χ 10 της Rdc ενός πλαστικού.
Αν αντικαταστησεις ενα ηλεκτρολυτικό σε ενα υπάρχων κυκλωμα καλό είναι να βάλεις δυο πολύ μικρές αντιστασούλες (0,1 ωμ) σε σειρά στις ακρες του,
Αν κάνεις δικό σου κυκλωμα...δοκιμάζεις.

Γιωργο αν δεν πιστευεις κάνε καμία βόλτα.

Αυτό που λέτε περί 1% ή 5%....:nounder:
προσωπικά δεν με απασχολεί καθόλου
δεν υπάρχει περιπτωση σε μία σοβαρη κατασκευή να μην ''ματσάρεις'' τα υλικά
δηλαδή πας στον προμηθευτή μετρας και αγοράζεις...
αν ψωνίζεις από το δικτυο...πάρε πολλά ταιριαξε τα....αν δεν σε παιρνει να πάρεις πολλά....δυσκολο
Το ιδιο πρεπει να κάνεις με μεγάφωνα, τελεστικούς κτλ
 
Αυτό που λέτε περί 1% ή 5%....:nounder:
προσωπικά δεν με απασχολεί καθόλου

Εγω μιλουσα για το EQ σε phono preamp οταν ειπα για 1% και εκει πρεπει να μας απασχολει.

Οπως και αντιστασεις 0.1 % οπου χρειαζεται απολυτη ακριβεια τοσο στο κυκλωμα οσο και μεταξυ των δυο καναλιων.

Σε κυκλωματα πολυ μεγαλης ακριβειας οπως σε phono preamp EQ πχ δυο ματσαρισμενοι πυκνωτες 5 η 10% πολλες φορες δεν ειναι η καλυτερη επιλογη,αν δεν εχουν την ηλ.τιμη που ψαχνεις βασει της σχεδιασης σου.

Δυσκολο να πας σε ενα προμηθευτη και να μετρησεις ας πουμε 5000 αντιστασεις η 5000 πυκνωτες.

Αυτο το προσφερουν οι κατασκευαστες αντιστασεων και πυκνωτων ως επιλογη σε οσους το θελουν και με το αναλογο αντιτιμο φυσικα.
 
Last edited:
Εμένα ο Μπάμπης δεν μου χρεωνει τίποτα :-))
Αλλά είχα προβλημα με εργοστασια μεγαφώνων...δυσκολα σε 10 τεμ εβγαζες ζευγάρι!!!!!
τους εκοψα!!!
(Τα Audio Technology ερχονται σε ζευγαρια)

Υ.Γ. εχει δίκιο για αυτό που λες με τα 5-10%
αν η τιμή που εχουν είναι μακρια από αυτη που θες...τι να το κάνεις το ματσαρισμα
 
Απάντηση: Re: Αλλαγή υλικών...Αλλο να τ' ακούς...

Ενας ηλεκτρολυτικός εχει περίπου Χ 10 της Rdc ενός πλαστικού.
Αν αντικαταστησεις ενα ηλεκτρολυτικό σε ενα υπάρχων κυκλωμα καλό είναι να βάλεις δυο πολύ μικρές αντιστασούλες (0,1 ωμ) σε σειρά στις ακρες του,
Αν κάνεις δικό σου κυκλωμα...δοκιμάζεις.

Γιωργο αν δεν πιστευεις κάνε καμία βόλτα.

Οι αντιστάσεις όταν είναι "εν σειρά " με τους πυκνωτές χαλάνε τον ήχο, εκτός κι αν ο πελάτης δεν ακούει καλά οπότε του λες ότι μαλάκωσε αρκετά στις υψηλές το ηχείο ή ότι ακούγεται "ουσιαστικά σαν μονόδρομο", όπως πολύ χαρακτηριστικά αναφέρουν και ορισμένοι επαγελματίες του χώρου.
 
George...
οχι οτι δεν εχεις δίκιο αλλά αν μου βρεις πάνω από 5-6 ηχεία τα οποία δεν εχουν αντιστασεις σε σειρά με πυκνωτες
θα σε παραδεχθώ!!!
Έχω ένα τέτοιο αλλά έχει άλλα προβλήματα.

Μάλλον δεν θα τη γλυτώσεις την επίσκεψη....γιατί εσεις οι ηλεκτρονικοί από ηχεία...:smash:
ακόμα και τα οικονομικά εχουν πλαστικούς σε σειρά στο τουίτερ,
αν προκύψει αλλαγή ηλεκτρολυτικού κατά πάσα πιθανότητα θα είναι ή σε παράλληλο ή σε διορθώσεις (παραλληλες και αυτές) ή σε μιντ που μπορεί να ειναι και σε σειρά
δεν προκυπτει ''μαλάκωμα'' υψηλών σε αυτη τη περίπτωση...

Έλα έχω και μονόδρομα.
 
Το θέμα είναι να καινοτομεί κάποιος, κι όχι απλώς να αντιγράφει υλοποιήσεις τρίτων, να τις βελτιώνει με αντιστάσεις επειδή δεν διαθέτει είτε ικανό αριθμό μεγαφώνων είτε τα κατάλληλα μεγάφωνα εφόσον δεν τα κατασκευάζει ο ίδιος.