Αυτοκινητιστικά νέα

Δε βγάζει νόημα αυτό που περιγράφεις, για ποιο λόγο να παράγεις υδρογόνο και να μη δίνεις το ρεύμα στο δίκτυο; Μιλάω πάντα για την αυτοκίνηση. Δε με απασχολεί τι θα γίνει για υδρογόνο στη βιομηχανία ή όπου αλλού χρειάζεται. Μιλάμε μόνο για την αυτοκίνηση.
 
  • Like
Reactions: ln()
Δες ξανά το προτελευταίο μήνυμά μου.
Τις νταλίκες δεν μπορείς να τις εξηλεκτρίσεις.
Για τις νταλίκες γίνεται η χρήση του υδρογόνου στις οδικές μεταφορές όχι για τα ΙΧ.
 
Δες ξανά το προτελευταίο μήνυμά μου.
Τις νταλίκες δεν μπορείς να τις εξηλεκτρίσεις.
Για τις νταλίκες γίνεται η χρήση του υδρογόνου στις οδικές μεταφορές όχι για τα ΙΧ.
Θσ στήσουμε πανευρωπαϊκό δίκτυο υδρογόνου με τα λεφτά του ευρωπαίου φορολογούμενου για τις νταλίκες; Για ποιο λόγο, να κερδίζουμε μισή ώρα στα 300 km; Γιατί αυτή είνα η διαφορά μεταξύ ενός BEV truck και ενός fuel-cell truck. Ένας χρόνος που θα μειωθεί αν επενδύσουμε σε ειδικά σημεία φόρτισης για trucks του 1MW. Πχ το eActros 600 με τα 650KWh μπαταρία του μπορεί να κάνει 500 km με γεμάτο φορτίο αλλά θέλει 1,5 ώρα για φόρτιση στους 350ρηδες. Με 1MW φορτιστές θα φόρτιζε σε κάτω από 30 λεπτά. Ένα fuel cell truck αντίστοιχα θέλει μισή ώρα γέμισμα για 700-750 km. Καταλαβαίνεις λοιπόν πως είναι πολύ φθηνότερο να φτιάξουμε υποδομή για 1MW truck chargers από σταθμούς υδρογόνου.

Το μόνο που θα δικαιολογούσε την επιμονή στο υδρογόνο είναι για τη στήριξη της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, αφού δεν έχουμε κατασκευή μπαταριών στην Ευρώπη. Αυτό να το καταλάβω, από την άλλη δε με νοιάζει αν καταρρεύσει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία σαν Έλληνα.
 
  • Haha
  • Like
Reactions: chocbhed and vlad66
ΙΧ με υδρογόνο.. χμ.. πάλι ιμάντας χρονισμού, τρόμπες, έμβολα , χιτώνια, εκκεντροφόροι, βαλβίδες, λουριά και ένας σωρός μ@λ@κίες που θα ήθελα να ξεχάσω στο επόμενο ΙΧ μου..
πάλι καλά που δεν υπάρχει σασμάν.. ή μήπως υπάρχει;; μπα.. μόνο για γεννήτρια είναι ο ΚΕΚ ;; τι να το κάνει το σασμάν ;;
 
ΙΧ με υδρογόνο.. χμ.. πάλι ιμάντας χρονισμού, τρόμπες, έμβολα , χιτώνια, εκκεντροφόροι, βαλβίδες, λουριά και ένας σωρός μ@λ@κίες που θα ήθελα να ξεχάσω στο επόμενο ΙΧ μου..
πάλι καλά που δεν υπάρχει σασμάν.. ή μήπως υπάρχει;; μπα.. μόνο για γεννήτρια είναι ο ΚΕΚ ;; τι να το κάνει το σασμάν ;;
fuel cell, όχι ΚΕΚ. ΚΕΚ υδρογόνου πειραματίζεται η Toyota για τους κάφρους που θέλουν να ακούνε βρουμ βρουμ και να έχουν κραδασμούς. Για τους υπόλοιπους σώφρονες μόνο fuel cell με το υδρογόνο.
 
fuel cell, όχι ΚΕΚ. ΚΕΚ υδρογόνου πειραματίζεται η Toyota για τους κάφρους που θέλουν να ακούνε βρουμ βρουμ και να έχουν κραδασμούς. Για τους υπόλοιπους σόφρωνες μόνο fuel cell με το υδρογόνο.
ΟΥΦ !!!
οι ΚΕΚ πρέπει να πεθάνουν!!
αρκετά έφαγαν όσοι έτρωγαν και ακόμα τρώνε από αυτούς.
να δω αυτούς που αγοράζουν 6- 8-10-12 κυλίνδρους , τι θα κάνουν για να "ξεχωρίσουν" αύριο
 
ΟΥΦ !!!
οι ΚΕΚ πρέπει να πεθάνουν!!
αρκετά έφαγαν όσοι έτρωγαν και ακόμα τρώνε από αυτούς.
να δω αυτούς που αγοράζουν 6- 8-10-12 κυλίνδρους , τι θα κάνουν για να "ξεχωρίσουν" αύριο
Μη στενοχωριέσαι, κάτι θα βρουν.
 
  • Like
Reactions: avpap
Δες ξανά το προτελευταίο μήνυμά μου.
Τις νταλίκες δεν μπορείς να τις εξηλεκτρίσεις.
Για τις νταλίκες γίνεται η χρήση του υδρογόνου στις οδικές μεταφορές όχι για τα ΙΧ.
και εγω με τον @athlon6401 ειμαι σε αυτο το θεμα. Δηλ πιο ευκολο μου φαινεται να αναπτυξεις ηλεκτρικους τρακτορες (που ηδη υπαρχουν) αφου δικτυο φορτισης υπαρχει. Οχι οσο ανεπτυγμενο οσο θα ηθελαν, αλλα υπαρχει, παρα απο την αρχη να πας να φτιαξεις ενα πανακριβο δικτυο ανεφοδιασμου.
Αν και ειμαι σιγουρος οτι το ντηζελ θα υπαρχει για πολλα ακομα χρονια για τις μεταφορες.

Τεσπα, ο χρονος θα δειξει
 
Το θέμα είναι αν υποστηρίξεις τις ηλεκτρικές μεταφορές για νταλίκες πρέπει να έχεις σε συγκεκριμένες αποστάσεις συγκεκριμένους ταχυφορτιστές για όλο το TEN-T δίκτυο. Αυτό μπορεί να φαίνεται απλό, αλλά σκεφτείτε πόσες θέσεις πρέπει να υπάρχουν, να είναι άμεσα διαθέσιμες, να μην καταλαμβάνονται από ΙΧ είναι δεδομένο ότι θέλεις καινούργιες γραμμές μέσης τάσης και αναβάθμιση του ηλεκτρικού δικτύου στη μέση του πουθενά. Αν αναλογιστούμε πως για λόγους απόδοσης όλες οι νέες γραμμές υπερυψηλής τάσης είναι DC και δεν έχουν δυνατότητα να βάλεις όπου θες όπως παλιά μετασχηματιστή και να κατεβάζεις ρεύμα, το πρόβλημα που έχεις να λύσεις είναι τρομερά δύσκολο και πολύ πιο κοστοβόρο αντί να έχεις υδρογονάδικα που θα πηγαίνει όπως και τώρα βυτιοφόρο για να το γεμίζει.
Τα μισάωρα μαζεύονται πολύ πολύ εύκολα και πρέπει να έχεις μια αξιόπιστη λύση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και όχι να δουλεύει μόνο σε συγκεκριμένες περιοχές.
Αν το σκεφτείτε λίγο περισσότερο θα δείτε ότι το υδρογόνο είναι όντως η λύση μέχρι να αποκτίσουμε την υποδομή του ηλεκτρικού δικτύου για φορτίσεις παντού.
 
  • Like
Reactions: anderm
Το θέμα είναι αν υποστηρίξεις τις ηλεκτρικές μεταφορές για νταλίκες πρέπει να έχεις σε συγκεκριμένες αποστάσεις συγκεκριμένους ταχυφορτιστές για όλο το TEN-T δίκτυο. Αυτό μπορεί να φαίνεται απλό, αλλά σκεφτείτε πόσες θέσεις πρέπει να υπάρχουν, να είναι άμεσα διαθέσιμες, να μην καταλαμβάνονται από ΙΧ είναι δεδομένο ότι θέλεις καινούργιες γραμμές μέσης τάσης και αναβάθμιση του ηλεκτρικού δικτύου στη μέση του πουθενά. Αν αναλογιστούμε πως για λόγους απόδοσης όλες οι νέες γραμμές υπερυψηλής τάσης είναι DC και δεν έχουν δυνατότητα να βάλεις όπου θες όπως παλιά μετασχηματιστή και να κατεβάζεις ρεύμα, το πρόβλημα που έχεις να λύσεις είναι τρομερά δύσκολο και πολύ πιο κοστοβόρο αντί να έχεις υδρογονάδικα που θα πηγαίνει όπως και τώρα βυτιοφόρο για να το γεμίζει.
Τα μισάωρα μαζεύονται πολύ πολύ εύκολα και πρέπει να έχεις μια αξιόπιστη λύση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και όχι να δουλεύει μόνο σε συγκεκριμένες περιοχές.
Αν το σκεφτείτε λίγο περισσότερο θα δείτε ότι το υδρογόνο είναι όντως η λύση μέχρι να αποκτίσουμε την υποδομή του ηλεκτρικού δικτύου για φορτίσεις παντού.
και πως η αναπτυξη δικτυου ανεφοδιασμου με υδρογονο, εκ του μηδενος, ειναι πιο ευκολη/οικονομικη απο την επεκταση του δικτυο φορτιστων; Αυτη ειναι η ειλικρινης απορια μου, ειδικα οταν ειχα διαβασει οτι το κοστος εγκαταστασης σταθμου ανεφοδιασμου υδρογονου ειναι πολλαπλασιο απο ταχυφορτιστη
 
Οπως έχουμε δει σε πολλές αναφορές το υδρογόνο είναι ένα απο τα πιο δύσκολα σε διαχείριση καύσιμα καθώς χρειάζεται δεξαμενες με τεράστιες αντοχές στην πίεση. Εκτός αυτού είναι άκρως επικίνδυνο καθώς όταν αναμιγνύεται με το αέρα δημιουργείται το κροτούν αέριο, με καταστρεπτικά αποτελέσματα αν υπάρξει ανεξέλεγτη ανάφλεξη από διαρροές.
Τέλος όταν δημιουργείται το μείγμα καυσιμου, αέρα υδρογόνου το υδρογόνο έχει τελειως διαφορετικες ιδιοτητες απο την βενζίνη το diesel το Lpg και το Cng. Eίναι εκρηκτικό δεν γίνεται καύση αλλά έκρηξη και αποδίδει όλη την ενέργεια σε κλάσματα του δευτερολέπτου με αποτέλεσμα τα έμβολα οι κύλινδροι οι μπιέλες να καταπονούνται μηχανικά σε βαθμό καταστροφής.
Πάντως θα είναι η μοναδική λύση ώστε να μετατραπούν τα μεγάλα επαγγελματικά οχήματα, με τους υπάρχοντες κινητήρες.

Όλα αυτά ειναι ενδιαμεσες λυσεις, μέχρι να γινουν όλα ηλεκτρικά.
Μη ξεχνάμε ότι οι πρώτες μπαταριες λιθιου κατασκευάστηκαν για λογαριασμό της NASA, στα τέλη της δεκαετιας του 1960. Ήταν εξωτική τεχνολογια μέχρι τις αρχες του 2000, μετά έπεσαν τεράστια ποσά για να μπορέσει να γινει μαζική παραγωγή. Σήμερα με τους υπολογιστές η τεχνητή νοημοσύνη θα δώσει πολύ πιο γρήγορα αποτελέσματα καθώς μπορεί να κάνει ασταμάτητα προσομειώσεις μέχρι και δημιουργίες νέων τεχνητών υλικών, συνδυάζοντας κραματα μίγματα χημικές ενώσεις όλων των υπαρχόντων στοιχείων, βελτιωνοντας τους χρόνους δοκιμών στα εργαστήρια.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Το θέμα είναι αν υποστηρίξεις τις ηλεκτρικές μεταφορές για νταλίκες πρέπει να έχεις σε συγκεκριμένες αποστάσεις συγκεκριμένους ταχυφορτιστές για όλο το TEN-T δίκτυο. Αυτό μπορεί να φαίνεται απλό, αλλά σκεφτείτε πόσες θέσεις πρέπει να υπάρχουν, να είναι άμεσα διαθέσιμες, να μην καταλαμβάνονται από ΙΧ είναι δεδομένο ότι θέλεις καινούργιες γραμμές μέσης τάσης και αναβάθμιση του ηλεκτρικού δικτύου στη μέση του πουθενά. Αν αναλογιστούμε πως για λόγους απόδοσης όλες οι νέες γραμμές υπερυψηλής τάσης είναι DC και δεν έχουν δυνατότητα να βάλεις όπου θες όπως παλιά μετασχηματιστή και να κατεβάζεις ρεύμα, το πρόβλημα που έχεις να λύσεις είναι τρομερά δύσκολο και πολύ πιο κοστοβόρο αντί να έχεις υδρογονάδικα που θα πηγαίνει όπως και τώρα βυτιοφόρο για να το γεμίζει.
Τα μισάωρα μαζεύονται πολύ πολύ εύκολα και πρέπει να έχεις μια αξιόπιστη λύση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και όχι να δουλεύει μόνο σε συγκεκριμένες περιοχές.
Αν το σκεφτείτε λίγο περισσότερο θα δείτε ότι το υδρογόνο είναι όντως η λύση μέχρι να αποκτίσουμε την υποδομή του ηλεκτρικού δικτύου για φορτίσεις παντού.
Φίλε μου μάλλον δεν έχεις αίσθηση του πόσο κοστίζει ένας σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου. Μιλάμε για 2 εκατομμύρια ευρώ για μία μάνικα. Με αυτά τα λεφτά εξυπηρετείς πολύ περισσότερα BEV. ΠΟΛΥ περισσότερα. Και ειδικά για τις νταλίκες είπαμε πως το πλάνο είναι να μπουν ειδικοί φορτιστές 1 MW, οι οποίοι φυσικά δε θα είναι ανά 50km που μπαίνουν των επιβατικών αλλά πολύ πιο αραιοί.

Ακόμα και με τους 350KW, η τελική χρονική διαφορά μπορεί να είναι μικρή αν οι υποχρεωτικές στάσεις για ξεκούραση συνοδεύονται με φορτίσεις. Δε συζητάω για μεταφορές μέχρι 500km, εκεί δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τα σύγχρονα BEV trucks.
 
Δεν ξέρω αν εδώ μέσα το ξαναγράψαμε, μηχανολογικά
o κινητήρας απο ένα θερμικό αυτοκίνητο έχει 2.000 κινούμενα μέρη.
ενώ ενός ηλεκτρικού μόνο 20......

20 moving parts
With no clutch or gears EVs can accelerate smoothly and quickly; they often feel like you're driving a sports car. A fully electric car has fewer moving parts, so they come with less ongoing maintenance costs. In fact, there are about 20 moving parts in an electric engine, compared to nearly 2,000 in an ICEV.
 
  • Like
Reactions: vlad66


Σε 5 το πολύ χρόνια μπορούμε και θα γεμίσουμε από MCS, καμία τύχη για το υδρογόνο.
 
Δεν ξέρω αν εδώ μέσα το ξαναγράψαμε, μηχανολογικά
o κινητήρας απο ένα θερμικό αυτοκίνητο έχει 2.000 κινούμενα μέρη.
ενώ ενός ηλεκτρικού μόνο 20......

20 moving parts
With no clutch or gears EVs can accelerate smoothly and quickly; they often feel like you're driving a sports car. A fully electric car has fewer moving parts, so they come with less ongoing maintenance costs. In fact, there are about 20 moving parts in an electric engine, compared to nearly 2,000 in an ICEV.
Θα έλεγε κανείς ότι με τόσο λιγότερα μέρη θα είχαν και αρκετά χαμηλότερο κόστος…
 
Θα έλεγε κανείς ότι με τόσο λιγότερα μέρη θα είχαν και αρκετά χαμηλότερο κόστος…
Λογικά το πραγματικό κόστος σε μαζική παραγωγή θα είναι ελάχιστο αλλά όπως σε όλα τα πράγματα τα πρώτα χρόνια είναι απλησίαστες οι τιμές γιατί πληρώνουν δικαιώματα πατέντες για κάθε λεπτομέρεια αλλά και γιατί είναι λίγα τα κομμάτια που βγαίνουν από τις γραμμές παραγωγής. Τα πρώτα αυτοκίνητα στοίχιζαν περιουσίες όταν πρωτοβγηκαν.
Και κάθε νέα τεχνολογία.
Το 1997 θυμάμαι οι πλάσμα τηλεοράσεις είχαν 30.000 μάρκα στα Μediamarkt της Γερμανίας και πουλιόταν σε δύο κομμάτια οθόνη και ένα κουτί λογικά τροφοδοτικό πρέπει να ήταν. Στην ουσία με τον πληθωρισμο σαν να λέμε 30.000 ευρώ σημερινά.
Το 2007 οι flat τηλεοράσεις ιδιων ιντσών ειχαν 500 ευρώ. Δηλαδή ένας μέσος Γερμανός το 2007 αγόραζε 4 τηλεοράσεις με ένα μηνιατικο ενώ δέκα χρόνια πριν έπρεπε να δουλέψει 15 μήνες να πάρει μόνο μια. Μπακαλιστικος υπολογισμός αν υποθέσουμε το 1997 ήταν 2000 μάρκα ο μισθός και το 2007 ήταν 2000 ευρώ.
 
Σίγουρα στα αυτοκίνητα δεν μπορεί να υπάρξει τόσο δραματική μείωση των τιμών όπως στις ηλεκτρονικες συσκευές, γιατί μιλάμε για μέταλλα για υαλοπίνακες και πλαστικά υψηλών προδιαγραφών που δεν πολυμεριζονται , χαλκός στα μοτέρ, λίθιο στις μπαταρίες κλπ υλικά που έχουν υψηλό κόστος και χρειάζονται και τεράστια ποσά ενέργειας να γίνει η επεξεργασία τους.

Η Ελλάδα φυσικά θα λειτουργήσει με μια χρονοκαθυστερηση σε όλα αυτά καθώς δυστυχώς οι μισθοί των 30αρηδων σήμερα είναι 800 ευρώ.
Δεν μπορείς να περιμένεις πολλά πράγματα έτσι. Τι να πρωτοκανει ένας άνθρωπος με τόσο λίγα χρήματα σπίτι οικογένεια αυτοκίνητο 800 ευρώ δεν φτάνουν για την συντήρηση ενός αυτοκινήτου όχι για αγορά αυτοκινήτου.
Η μοναδική λύση είναι τα μεταχειρισμένα θερμικά.

Να μη γράψουμε για την ηλικία του στόλου μας, είμαστε σε χειρότερη κατάσταση από υποτίθεται τρίτο κοσμικές χώρες.

Υπάρχουν 5-6 κινητήρες που κινούν την Ελλάδα ο 1300 diesel της Fiat που κινεί τα corsa και τα punto, ο 1.5 της Renault που κινεί τα diesel της Renault της Νissan κλπ και κάποιοι βενζινοκινητήρες, ο κόσμος ψάχνει ότι πιο αξιοπιστο και φτηνό, να επισκεύαζεται εύκολα.
Υποψιάζομαι με τα ηλεκτρικά θα είμαστε οι τελευταίοι των τελευταίων.
Όπως γίνεται με τα ηλεκτρικά ποδήλατα και μηχανάκια και πατίνια, θα φτιαχτούν κάποιες εταιρείες που θα ανακατασκευαζουν μπαταρίες και θα εισάγονται τα "τελειωμένα" ηλεκτρικά της Γερμανίας της Γαλλίας του Βελγιου (όπως γίνεται τώρα με τα "τελειωμένα" λόγω ρύπων θερμικα) , και θα τους βάζουν τις ανακατασκευασμένες μπαταρίες, κάτι τέτοιο φαντάζομαι οι "μάστορες" δεν θα αλλάζουν μπουζί λάδια δεν θα καθαρίζουν μπεκ από diesel, αλλά με ηλεκτροποντες θα αλλάζουν στοιχεία σε μπαταρίες και με λάπτοπ θα χακαρουν τους εγκεφάλους των ηλεκτρικών να μη μουλαρωνουν και ζητάνε τις αυθεντικές.
Δυστοπικό το τοπίο που περιγράφω αλλά το βλέπω αυτό πιο πιθανό από το να αυξηθεί ο μισθός και τα εισοδήματα των Ελλήνων σε επίπεδο να έχουν την αγοραστική δύναμη των Γάλλων και των Γερμανών.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: xaris33
Δυστυχώς η μελλοντική τάση είναι για non-modular μπαταρίες (με την πρόφαση του να είναι η μπαταρία μέρος της δομής του αυτοκινήτου - structural battery pack - και άρα συνολικά μικρότερο βάρος) και θα είναι δύσκολο να βάλεις χέρι. Θεωρώ πως θα έπρεπε να επιβληθεί οι μπαταρίες να είναι modular, δε γίνεται να χαλάνε 1-2 κελιά και να πρέπει να αντικαταστήσεις όλη τη μπαταρία.
 
  • Sad
Reactions: vlad66
Κλέφτες θα γίνουν; Από την στιγμή που το κόστος συντήρησης στα ηλεκτρικά είναι αστείο σε σχέση με τα κανονικά, κάτι πρέπει να κάνουν να μην χάσουν την πίτα που λέγεται "ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ". Και είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ αυτή η πίτα.
 
  • Like
Reactions: vlad66 and DimAsi