Αυτοκινητιστικά νέα

Και βέβαια αφού θα σου αλλάζουν όλη την μπαταρία, θα επισκευάζουν τα κελιά για να την πουλάνε ως factory refurbished στον επόμενο.
 
  • Wow
Reactions: vlad66
Κλέφτες θα γίνουν; Από την στιγμή που το κόστος συντήρησης στα ηλεκτρικά είναι αστείο σε σχέση με τα κανονικά, κάτι πρέπει να κάνουν να μην χάσουν την πίτα που λέγεται "ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ". Και είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ αυτή η πίτα.
"Κλέφτες" είναι τώρα. Προσωπικά όσο μπορώ θα προτιμώ αυτοκίνητα με modular μπαταρίες, αν όμως η κατάσταση οδηγηθεί στην εξαφάνισή τους, η ΕΕ θα πρέπει να το επιβάλλει. Δε γίνεται να ασχολούμαστε για το αν μπορείς ή όχι να αλλάξεις μπαταρία σε κινητό και να κάνουμε το σημαντικότερο κομμάτι ενός BEV στην ουσία μη επισκευάσιμο. Εκτός αν πέσει τόσο πολύ το κόστος των μπαταριών σε μερικά χρόνια που να μην είναι θέμα η πλήρης αντικατάσταση.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Είχα την εντύπωση, και από την συζήτηση παλαιότερα, ότι για πολύ μεγάλες μπαταρίες και δυνατότητες φόρτισης με ελάχιστο χρόνο, δεν υπάρχει ακόμα η τεχνολογία. Φαντάζομαι ότι ένα φορτηγό - νταλίκα διεθνών μεταφορών θα έχει τρελές απαιτήσεις σε αυτό.

Η μη υιοθέτηση modular μπαταριών για δομικούς λόγους στα αυτοκίνητα είναι πρόβλημα πάντως. Αν δηλαδή σε ακουμπήσει κάποιος στο πλάι, πάει αυτό ήτανε; Αλλάζεις όλη τη μπαταρία;
 
Είχα την εντύπωση, και από την συζήτηση παλαιότερα, ότι για πολύ μεγάλες μπαταρίες και δυνατότητες φόρτισης με ελάχιστο χρόνο, δεν υπάρχει ακόμα η τεχνολογία. Φαντάζομαι ότι ένα φορτηγό - νταλίκα διεθνών μεταφορών θα έχει τρελές απαιτήσεις σε αυτό.
ούτως ή άλλως τα κόστη στα μεγάλα οχήματα είναι πολύ μεγάλα..
και εκεί δεν πιάνουν τζάμπα κώλους όπως τα ΙΧ..
ο επαγγελματίας δεν θέλει φρου φρου και αρώματα όταν πάει σε συνεργείο τον τράκτορα ή το τριαξονικό...
Η μη υιοθέτηση modular μπαταριών για δομικούς λόγους στα αυτοκίνητα είναι πρόβλημα πάντως. Αν δηλαδή σε ακουμπήσει κάποιος στο πλάι, πάει αυτό ήτανε; Αλλάζεις όλη τη μπαταρία;
έλα ντε...
 
Είχα την εντύπωση, και από την συζήτηση παλαιότερα, ότι για πολύ μεγάλες μπαταρίες και δυνατότητες φόρτισης με ελάχιστο χρόνο, δεν υπάρχει ακόμα η τεχνολογία. Φαντάζομαι ότι ένα φορτηγό - νταλίκα διεθνών μεταφορών θα έχει τρελές απαιτήσεις σε αυτό.

Η μη υιοθέτηση modular μπαταριών για δομικούς λόγους στα αυτοκίνητα είναι πρόβλημα πάντως. Αν δηλαδή σε ακουμπήσει κάποιος στο πλάι, πάει αυτό ήτανε; Αλλάζεις όλη τη μπαταρία;
Και αυτό είναι το σωστό και για λόγους ασφαλείας.

Αυτό σημαίνει όμως ότι η μπαταρία δεν πάει στα σκουπίδια αλλά για ανακύκλωση και θα έχεις έκπτωση από την νέα.

Sent from my SM-N980F using Tapatalk
 
Άρα άμα σε ακουμπήσουν μιλάμε για τεράστιο κόστος αντικατάστασης.

Μου είχανε πει μια περίπτωση αλλά δεν είχα δώσει σημασία. Το κόστος ήταν τέτοιο που συνέφερε να πάει σε καινούργιο. Θερμικό εννοείται, ούτε να ξανακούσει για μπαταριοκίνητο.

Αλλά εγώ ελπίζω όμως ότι θα αλλάξουν τους κανονισμούς και θα επιτρέψουν εν τέλει τις modular μπαταρίες. Εδώ πάνε να αλλάξουν το deadline του 2035, αυτό δεν θα αλλάξουν;
 
Δεν είναι τόσο άσχημα τα πράγματα.

Για να φτάσει να πάθει ζημιά η μπαταρία μιλάμε για σύγκρουση τόσο σφοδρή που θα έστελνε οποιοδήποτε αυτοκίνητο τουλάχιστον στην καλίμπρα.

Οπότε η ολική θα ήταν προτιμητέα λύση.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Δεν είναι τόσο άσχημα τα πράγματα.

Για να φτάσει να πάθει ζημιά η μπαταρία μιλάμε για σύγκρουση τόσο σφοδρή που θα έστελνε οποιοδήποτε αυτοκίνητο τουλάχιστον στην καλίμπρα.

Οπότε η ολική θα ήταν προτιμητέα λύση.

Εξαρτάται. Αν μιλάμε για το πλάι και ένα απλό στράβωμα αρκεί. Αυτό δεν επιφέρει θέματα ασφάλειας εάν επιδιορθωθεί, σωστά εννοείται. Παραμένει μέσα στις προδιαγραφές.

Στα ηλεκτρικά όμως αρκεί για να βγάλει off την μπαταρία η οποία αποτελεί δομικό μέρος του αμαξώματος.
 
Το αφήνω εδώ

πάντως αυτό δεν ισχύει :

 
Άρα άμα σε ακουμπήσουν μιλάμε για τεράστιο κόστος αντικατάστασης.

Μου είχανε πει μια περίπτωση αλλά δεν είχα δώσει σημασία. Το κόστος ήταν τέτοιο που συνέφερε να πάει σε καινούργιο. Θερμικό εννοείται, ούτε να ξανακούσει για μπαταριοκίνητο.

Αλλά εγώ ελπίζω όμως ότι θα αλλάξουν τους κανονισμούς και θα επιτρέψουν εν τέλει τις modular μπαταρίες. Εδώ πάνε να αλλάξουν το deadline του 2035, αυτό δεν θα αλλάξουν;
Αν σε ακουμπήσουν δεν ανοίγουν καν οι αερόσακοι. Μην υπερβάλλουμε.

Structural batteries δεν έχει κανένα όχημα αυτή τη στιγμή, ή μάλλον έχει μόνο το Tesla Cybertruck. Έχει ανακοινώσει όμως τις προθέσεις της και η Tesla και η BYD για το μέλλον. Δε σημαίνει πως δεν αλλάζει η μπαταρία, απλώς ο σκελετός της μπαταρίας είναι μέρος της δομής του αυτοκινήτου, ενώ η ίδια η μπαταρία είναι πιο "συμπιεσμένη". Με αυτό πετυχαίνεις λιγότερο βάρος.

Δεν είναι το θέμα μου εμένα η σύγκρουση αλλά η φθορά ενός - δύο κελιών κατά τη διάρκεια της φυσιολογικής της λειτουργίας. Σε αυτή τη περίπτωση, λόγω της συμπιεσμένης μορφής, είναι αδύνατη η επέμβαση από τρίτο συνεργείο στη μπαταρία. Αντίθετα στις modular είναι εύκολο και βρίσκεις φθηνά modules για αντικατάσταση στην αγορά μεταχειρισμένων. Στο MEB group για παράδειγμα, οι standard range μπαταρίες έχουν 9 modules των 24 cells το καθένα. Αν σου χαλάσει ένα cell (μιλάμε για μετά το πέρας της εγγύησης των 8 ετών ή 160000 km), αλλάζεις το module. Οπότε έχεις το 1/9 του κόστους. Στα long range έχεις 12 ή 13 modules.

Σε μία ισχυρή σύγκρουση, η μπαταρία πρέπει να ελεγχθεί και αν έχει υποστεί ζημιά να αντικατασταθεί. Η Mercedes στα BEV της έχει την πολιτική πως αν ανοίξουν αερόσακοι συνεπάγεται αλλαγή μπαταρίας (και μάλιστα με τρελές τιμές λόγω Mercedes). Άλλες εταιρείες αποφασίζουν μετά από έλεγχο.
 
  • Like
Reactions: songless_bird
Αν σε ακουμπήσουν δεν ανοίγουν καν οι αερόσακοι. Μην υπερβάλλουμε.

Structural batteries δεν έχει κανένα όχημα αυτή τη στιγμή, ή μάλλον έχει μόνο το Tesla Cybertruck. Έχει ανακοινώσει όμως τις προθέσεις της και η Tesla και η BYD για το μέλλον. Δε σημαίνει πως δεν αλλάζει η μπαταρία, απλώς ο σκελετός της μπαταρίας είναι μέρος της δομής του αυτοκινήτου, ενώ η ίδια η μπαταρία είναι πιο "συμπιεσμένη". Με αυτό πετυχαίνεις λιγότερο βάρος.

Δεν είναι το θέμα μου εμένα η σύγκρουση αλλά η φθορά ενός - δύο κελιών κατά τη διάρκεια της φυσιολογικής της λειτουργίας. Σε αυτή τη περίπτωση, λόγω της συμπιεσμένης μορφής, είναι αδύνατη η επέμβαση από τρίτο συνεργείο στη μπαταρία. Αντίθετα στις modular είναι εύκολο και βρίσκεις φθηνά modules για αντικατάσταση στην αγορά μεταχειρισμένων. Στο MEB group για παράδειγμα, οι standard range μπαταρίες έχουν 9 modules των 24 cells το καθένα. Αν σου χαλάσει ένα cell (μιλάμε για μετά το πέρας της εγγύησης των 8 ετών ή 160000 km), αλλάζεις το module. Οπότε έχεις το 1/9 του κόστους. Στα long range έχεις 12 ή 13 modules.

Σε μία ισχυρή σύγκρουση, η μπαταρία πρέπει να ελεγχθεί και αν έχει υποστεί ζημιά να αντικατασταθεί. Η Mercedes στα BEV της έχει την πολιτική πως αν ανοίξουν αερόσακοι συνεπάγεται αλλαγή μπαταρίας (και μάλιστα με τρελές τιμές λόγω Mercedes). Άλλες εταιρείες αποφασίζουν μετά από έλεγχο.

Ε, όχι δα. Από τη στιγμή που με το παραμικρό στράβωμα πρέπει να κάνεις αντικατάσταση μπαταρίας, μιλάμε για μεγάλο κόστος.

Μην ξεχνάμε ότι το αμάξωμα έχει τη δυνατότητα πλαστικής παραμόρφωσης, στο πλάι έχει λιγότερη προφανώς, η μπαταρία όμως δεν έχει καθόλου τέτοια δυνατότητα.

Δεν μιλάω για τις modular τμηματικές μπαταρίες, με τις οποίες συμφωνώ ότι πρέπει να επιτρέψουν να μπαίνουν οι οσφυοκάμπτες των Βρυξελλών κι αλλού, αλλά για την κατάσταση όπως είναι τώρα.
 
Ε, όχι δα. Από τη στιγμή που με το παραμικρό στράβωμα πρέπει να κάνεις αντικατάσταση μπαταρίας, μιλάμε για μεγάλο κόστος.

Δεν μιλάω για τις modular τμηματικές μπαταρίες, με τις οποίες συμφωνώ ότι πρέπει να επιτρέψουν να μπαίνουν οι οσφυοκάμπτες των Βρυξελλών κι αλλού, αλλά για την κατάσταση όπως είναι τώρα.
Διαβάζεις τι γράφω; Structural batteries είναι το πλάνο για το μέλλον σε Tesla/BYD τουλάχιστον. Ότι κυκλοφορεί σήμερα έχει modular batteries. Ακόμα και οι Blade batteries της BYD που θεωρούνται "δύσκολες", ουσιαστικά έχουν κι αυτές modules. Αντίθετα οι structural είναι αδύνατο να ανοιχθούν όπως στο παρακάτω video από BYD blade.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Αν θυμαμαι, πριν μερικά χρόνια είχα δει ένα εργαστήριο στην Αθήνα που έκανε ανακατασκευή στις μπαταρίες του Prius, η διαδιακασία ήταν σχετικά απλή και εύκολη. Και τα υβριδικά ήδη αντιμετωπίζουν αυτό το θέμα με την αντικατάσταση των μπαταριών τους, καθώς τα χρόνια περνάνε γρήγορα και ήδη έχουμε στους δρόμους πολλά.
 
Πάντως η επισκευασιμότητα είναι μεγάλο πρόβλημα γενικότερα.

Για παράδειγμα, το gigacasting που κάνει η Tesla μπορεί να μειώνει σημαντικά το κόστος κατασκευής του οχήματος, αλλά σε περίπτωση ατυχήματος καλείσαι να αντικαταστήσεις πολύ μεγαλύτερο τμήμα του αμαξώματος, με αποτέλεσμα να ανεβαίνει πάρα πολύ το κόστος.

Οπότε αν δεν έχεις μικτή ασφάλεια (και φταις προφανώς) έχεις σοβαρό πρόβλημα.

Χωρίς να έχουμε φτάσει καν σε ολική..
 
Διαβάζεις τι γράφω; Structural batteries είναι το πλάνο για το μέλλον σε Tesla/BYD τουλάχιστον. Ότι κυκλοφορεί σήμερα έχει modular batteries. Ακόμα και οι Blade batteries της BYD που θεωρούνται "δύσκολες", ουσιαστικά έχουν κι αυτές modules. Αντίθετα οι structural είναι αδύνατο να ανοιχθούν όπως στο παρακάτω video από BYD blade.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Δηλαδή στο μέλλον δεν θα μπορείς να αντικαθιστάς τμήματα της μπαταρίας, ενώ τώρα γίνεται (έστω και δύσκολα) ;
 
Για αυτόν ακριβώς το λόγο στο μέλλον θα "νοικιάζουμε" και δεν θα "αγοράζουμε" το αυτοκίνητό μας. Πιθανόν να μην το προλάβω - είμαι 52- αλλά το μέλλον πάει προς τα εκεί.
 
  • Like
Reactions: DimAsi
Όλες οι μπαταρίες των ηλεκτρικών και υβριδικών αν πάθουν κάτι επισκευάζονται στην Ελλάδα ήδη, εκτός από σοβαρή βλάβη .
Άλλοτε στα εξουσιοδοτημένα και άλλοτε σε άλλα.
Οι περισσότεροι επιλέγουν τα άλλα λόγο κόστους.Απλά
 
Δηλαδή στο μέλλον δεν θα μπορείς να αντικαθιστάς τμήματα της μπαταρίας, ενώ τώρα γίνεται (έστω και δύσκολα) ;
Αν το trend για structural batteries επικρατήσει, δυστυχώς ναι.