"Κλέφτες" είναι τώρα. Προσωπικά όσο μπορώ θα προτιμώ αυτοκίνητα με modular μπαταρίες, αν όμως η κατάσταση οδηγηθεί στην εξαφάνισή τους, η ΕΕ θα πρέπει να το επιβάλλει. Δε γίνεται να ασχολούμαστε για το αν μπορείς ή όχι να αλλάξεις μπαταρία σε κινητό και να κάνουμε το σημαντικότερο κομμάτι ενός BEV στην ουσία μη επισκευάσιμο. Εκτός αν πέσει τόσο πολύ το κόστος των μπαταριών σε μερικά χρόνια που να μην είναι θέμα η πλήρης αντικατάσταση.Κλέφτες θα γίνουν; Από την στιγμή που το κόστος συντήρησης στα ηλεκτρικά είναι αστείο σε σχέση με τα κανονικά, κάτι πρέπει να κάνουν να μην χάσουν την πίτα που λέγεται "ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ". Και είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ αυτή η πίτα.
ούτως ή άλλως τα κόστη στα μεγάλα οχήματα είναι πολύ μεγάλα..Είχα την εντύπωση, και από την συζήτηση παλαιότερα, ότι για πολύ μεγάλες μπαταρίες και δυνατότητες φόρτισης με ελάχιστο χρόνο, δεν υπάρχει ακόμα η τεχνολογία. Φαντάζομαι ότι ένα φορτηγό - νταλίκα διεθνών μεταφορών θα έχει τρελές απαιτήσεις σε αυτό.
έλα ντε...Η μη υιοθέτηση modular μπαταριών για δομικούς λόγους στα αυτοκίνητα είναι πρόβλημα πάντως. Αν δηλαδή σε ακουμπήσει κάποιος στο πλάι, πάει αυτό ήτανε; Αλλάζεις όλη τη μπαταρία;
Και αυτό είναι το σωστό και για λόγους ασφαλείας.Είχα την εντύπωση, και από την συζήτηση παλαιότερα, ότι για πολύ μεγάλες μπαταρίες και δυνατότητες φόρτισης με ελάχιστο χρόνο, δεν υπάρχει ακόμα η τεχνολογία. Φαντάζομαι ότι ένα φορτηγό - νταλίκα διεθνών μεταφορών θα έχει τρελές απαιτήσεις σε αυτό.
Η μη υιοθέτηση modular μπαταριών για δομικούς λόγους στα αυτοκίνητα είναι πρόβλημα πάντως. Αν δηλαδή σε ακουμπήσει κάποιος στο πλάι, πάει αυτό ήτανε; Αλλάζεις όλη τη μπαταρία;
Δεν είναι τόσο άσχημα τα πράγματα.
Για να φτάσει να πάθει ζημιά η μπαταρία μιλάμε για σύγκρουση τόσο σφοδρή που θα έστελνε οποιοδήποτε αυτοκίνητο τουλάχιστον στην καλίμπρα.
Οπότε η ολική θα ήταν προτιμητέα λύση.
πάντως αυτό δεν ισχύει :Το αφήνω εδώ
![]()
Tα ηλεκτρικά λεωφορεία ξεπέρασαν σε πωλήσεις τα πετρελαιοκίνητα
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία με μπαταρίες έφτασαν το 36% των πωλήσεων νέων αστικών λεωφορείων το 2023 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το ντίζελ ως κύριο είδος καυσίμου.www.4troxoi.gr
Αν σε ακουμπήσουν δεν ανοίγουν καν οι αερόσακοι. Μην υπερβάλλουμε.Άρα άμα σε ακουμπήσουν μιλάμε για τεράστιο κόστος αντικατάστασης.
Μου είχανε πει μια περίπτωση αλλά δεν είχα δώσει σημασία. Το κόστος ήταν τέτοιο που συνέφερε να πάει σε καινούργιο. Θερμικό εννοείται, ούτε να ξανακούσει για μπαταριοκίνητο.
Αλλά εγώ ελπίζω όμως ότι θα αλλάξουν τους κανονισμούς και θα επιτρέψουν εν τέλει τις modular μπαταρίες. Εδώ πάνε να αλλάξουν το deadline του 2035, αυτό δεν θα αλλάξουν;
Αν σε ακουμπήσουν δεν ανοίγουν καν οι αερόσακοι. Μην υπερβάλλουμε.
Structural batteries δεν έχει κανένα όχημα αυτή τη στιγμή, ή μάλλον έχει μόνο το Tesla Cybertruck. Έχει ανακοινώσει όμως τις προθέσεις της και η Tesla και η BYD για το μέλλον. Δε σημαίνει πως δεν αλλάζει η μπαταρία, απλώς ο σκελετός της μπαταρίας είναι μέρος της δομής του αυτοκινήτου, ενώ η ίδια η μπαταρία είναι πιο "συμπιεσμένη". Με αυτό πετυχαίνεις λιγότερο βάρος.
Δεν είναι το θέμα μου εμένα η σύγκρουση αλλά η φθορά ενός - δύο κελιών κατά τη διάρκεια της φυσιολογικής της λειτουργίας. Σε αυτή τη περίπτωση, λόγω της συμπιεσμένης μορφής, είναι αδύνατη η επέμβαση από τρίτο συνεργείο στη μπαταρία. Αντίθετα στις modular είναι εύκολο και βρίσκεις φθηνά modules για αντικατάσταση στην αγορά μεταχειρισμένων. Στο MEB group για παράδειγμα, οι standard range μπαταρίες έχουν 9 modules των 24 cells το καθένα. Αν σου χαλάσει ένα cell (μιλάμε για μετά το πέρας της εγγύησης των 8 ετών ή 160000 km), αλλάζεις το module. Οπότε έχεις το 1/9 του κόστους. Στα long range έχεις 12 ή 13 modules.
Σε μία ισχυρή σύγκρουση, η μπαταρία πρέπει να ελεγχθεί και αν έχει υποστεί ζημιά να αντικατασταθεί. Η Mercedes στα BEV της έχει την πολιτική πως αν ανοίξουν αερόσακοι συνεπάγεται αλλαγή μπαταρίας (και μάλιστα με τρελές τιμές λόγω Mercedes). Άλλες εταιρείες αποφασίζουν μετά από έλεγχο.
Διαβάζεις τι γράφω; Structural batteries είναι το πλάνο για το μέλλον σε Tesla/BYD τουλάχιστον. Ότι κυκλοφορεί σήμερα έχει modular batteries. Ακόμα και οι Blade batteries της BYD που θεωρούνται "δύσκολες", ουσιαστικά έχουν κι αυτές modules. Αντίθετα οι structural είναι αδύνατο να ανοιχθούν όπως στο παρακάτω video από BYD blade.Ε, όχι δα. Από τη στιγμή που με το παραμικρό στράβωμα πρέπει να κάνεις αντικατάσταση μπαταρίας, μιλάμε για μεγάλο κόστος.
Δεν μιλάω για τις modular τμηματικές μπαταρίες, με τις οποίες συμφωνώ ότι πρέπει να επιτρέψουν να μπαίνουν οι οσφυοκάμπτες των Βρυξελλών κι αλλού, αλλά για την κατάσταση όπως είναι τώρα.
Διαβάζεις τι γράφω; Structural batteries είναι το πλάνο για το μέλλον σε Tesla/BYD τουλάχιστον. Ότι κυκλοφορεί σήμερα έχει modular batteries. Ακόμα και οι Blade batteries της BYD που θεωρούνται "δύσκολες", ουσιαστικά έχουν κι αυτές modules. Αντίθετα οι structural είναι αδύνατο να ανοιχθούν όπως στο παρακάτω video από BYD blade.
Αν το trend για structural batteries επικρατήσει, δυστυχώς ναι.Δηλαδή στο μέλλον δεν θα μπορείς να αντικαθιστάς τμήματα της μπαταρίας, ενώ τώρα γίνεται (έστω και δύσκολα) ;
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.