Αυτοκινητιστικά νέα

Πληρώνεις και τα data της σύνδεσης SIM υποθέτω. Και την αναβάθμιση των χαρτών, που είναι πολυέξοδη. Η Google τις δίνει τζάμπα γιατί πληρώνεται από τις διαφημίσεις που εμφανίζονται στο Maps.
 
Καλά ναι...πάντως ο πάροχος της κίνησης είναι ο ίδιος που χρησιμοποιούν τα maps και κάνει καλύτερη δρομολόγηση γιατί η google έχει βάλει ένα σκασμό τοπικούς δρόμους (στενάκια) να μην επιλέγονται ποτέ μετά από πολλά -δικαιολογημένα- παράπονα ότι δρομάκια με μηδενική κίνηση τα έμαθαν πολλοί μέσα από τους χάρτες και αύξησαν κατακόρυφα την κίνηση σε βάρος της ησυχίας των κατοίκων.
Αλλά και πάλι σιγά μην πληρώσω :)
 
  • Like
Reactions: pathfinder
Αφού στα νέα αυτοκίνητα υπάρχει android auto και apple car , ποιος ο λόγος να αγοράσει κάποιος το πακέτο navigation; Κάνεις mirror το κινητό και τέλος.
Ήδη υπάρχει τάση να μην βάζουν τίποτα πέρα από android auto και apple car συμβατότητα. Αυτό που φαίνεται να γίνεται σταδιακά είναι να βάλουν ΑΙ βοηθούς.
Το ford έχει Alexa αλλά τι να την κάνεις, ρωτάς και της google τον assitant, ενώ παίζει μια χαρά να κάνεις κουβέντα μέσω bluetooth με ChatGTP (χωρίς προς το παρόν να συνδέεται ιντερνετ για να κατεβάσει νεώτερες πληροφορίες).
 
το Σάββατο που μας πέρασε μπήκα στο Tesla του dim dim και μάλιστα μετά από το Peugeot 407 του mdvq

μικρή διαδρομή, αλλά δύσκολη για τα αυτοκίνητα με έντονες ανηφόρες σε στενούς δρόμους..

ο ηλεκτροκινητήρας στο Tesla, "έδειξε" στις δύσκολες αυτές συνθήκες αυτό ακριβώς που "δείχνει" το ηλεκτρικό Λ/Φ ...

δεν "χαμπαριάζει" από φορτίο !

είτε ίσιωμα είτε ανηφόρα, είτε άδειο το όχημα είτε γεμάτο.. 0 θόρυβος, 0 ζόρι, τρελή ροπή, τρελά γκάζια...

πάει σαν να είναι κατήφορος , λες και ο οδηγός δεν πατάει "γκάζι" ....

3 άτομα αν θυμάμαι καλά στο 407, 4 άτομα στο Tesla..

περιττό να πω ότι το 1400cc focus μόνο με 1η θα ανέβαινε.. ο Μιχάλης έβαζε και μια 2η στο 1800άρι μοτέρ.. ο dim dim το μόνο που έβαζε ήταν τους καθαριστήρες γιατί έβρεχε... ίσως ούτε με αυτούς να ασχολήθηκε... μήπως "έμπαιναν" μόνοι τους σε λειτουργία.... :ROFLMAO:
 
  • Like
Reactions: avpap
Τα ηλεκτρικά είναι μια κατηγορία μόνη της. Πρέπει να είναι πολύ σοβαρό (και πολύ ακριβό) το θερμικό για να γίνει κάποια σύγκριση. Τα θερμικά ιδιας ή παρόμοιας αξίας ακόμα και νέα μοντέλα (πόσο μάλλον εικοσαετίας) δεν έχουν καμία τύχη στην σύγκριση. Είπαμε, δύο πράγματα να έλυναν , θα έπεφταν στο ΜΗΔΕΝ οι πωλήσεις των θερμικών σε ένα βράδυ.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Global EV driver survey 2024:

Νέα έρευνα, έγκυρη αυτή τη φορά (δείγμα 23.254 ιδιοκτητών BEV σε 18 χώρες), η οποία δείχνει ότι μόλις το 1% των ιδιοκτητών BEV θα το άλλαζε για θερμικό: https://globalevalliance.com/wp-con...survey-2024-webinar-presentation-10-dec-1.pdf

Περιλαμβάνει και πολλές ακόμα χρήσιμες πληροφορίες για την κατάσταση με τα BEVs σε διάφορες χώρες.
 
  • Like
Reactions: athlon6401
Tο chart που λέει όλη την αλήθεια και που φωνάζουμε όλοι και μας λέτε εγκάθετους και κολλημένους. Το λέει το 77% !!! Και υπόψιν το λέει κόσμος του εξωτερικού. Όχι εδώ.
Προσωπικά ΔΕΝ δέχομαι τετοιο προγραμματισμό. Ποτέ δεν χρειάστηκε να το κάνω και ποτέ δεν θα το κάνω.
 

Attachments

  • Screenshot_20241212_143457_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20241212_143457_Adobe Acrobat.jpg
    367.8 KB · Views: 37
Tο chart που λέει όλη την αλήθεια και που φωνάζουμε όλοι και μας λέτε εγκάθετους και κολλημένους. Το λέει το 77% !!! Και υπόψιν το λέει κόσμος του εξωτερικού. Όχι εδώ.
Προσωπικά ΔΕΝ δέχομαι τετοιο προγραμματισμό. Ποτέ δεν χρειάστηκε να το κάνω και ποτέ δεν θα το κάνω.
και γιατι ειναι προβλημα αυτο; Εκτος αν ολοι πια ειναι τοσο χαλαροι που παιρνουν το καπελακι τους, μπαινουν στο καμπριολε τους και ξεχυνονται στον αδειο δρομο χωρις στενοχωριες και προβληματισμους. Οι περισσοτεροι απο εμας ομως δεν ζουμε σε ταινιες αλλα στην πραγματικοτητα.
 
Tο chart που λέει όλη την αλήθεια και που φωνάζουμε όλοι και μας λέτε εγκάθετους και κολλημένους. Το λέει το 77% !!! Και υπόψιν το λέει κόσμος του εξωτερικού. Όχι εδώ.
Προσωπικά ΔΕΝ δέχομαι τετοιο προγραμματισμό. Ποτέ δεν χρειάστηκε να το κάνω και ποτέ δεν θα το κάνω.

Όπως καταλαβαίνεις το 92% των οδηγών BEV το έχει αποδεχτεί κανονικότατα. Για να το έχει κάνει αυτό, δεν το θεωρεί κρίσιμη παράμετρο επιλογής.

Όπως όλα τα πράγματα στη ζωή, τα BEV έχουν τα υπέρ και τα κατά τους.

Ο καθένας μας ζυγίζει τι είναι πιο σημαντικό για αυτόν και επιλέγει.
 
Tο chart που λέει όλη την αλήθεια και που φωνάζουμε όλοι και μας λέτε εγκάθετους και κολλημένους. Το λέει το 77% !!! Και υπόψιν το λέει κόσμος του εξωτερικού. Όχι εδώ.
Προσωπικά ΔΕΝ δέχομαι τετοιο προγραμματισμό. Ποτέ δεν χρειάστηκε να το κάνω και ποτέ δεν θα το κάνω.
Τα έχουμε ξαναπεί... Υπάρχει και τρίτος δρόμος. Πάρε Phev και δεν θες προγραμματισμό. Όταν θα έρθει η ώρα να το αλλάξεις με το μεγαλύτερο δίκτυο φορτιστών δεν θα το σκεφτείς καν.

Υ. Γ. Πάντως αν κάνουμε διαδρομές ψηλά στην Πίνδο ή και αλλού στην Ελλάδα πρέπει να προγραμματίσουμε και το γέμισμα βενζίνης γιατί κάτι μικρά πρατήρια που υπήρχαν μέχρι και τη δεκαετία του 90 σε κάθε απομακρυσμένο χωριό έχουν κλείσει...
 
  • Like
Reactions: avpap
Tο chart που λέει όλη την αλήθεια και που φωνάζουμε όλοι και μας λέτε εγκάθετους και κολλημένους. Το λέει το 77% !!! Και υπόψιν το λέει κόσμος του εξωτερικού. Όχι εδώ.
Προσωπικά ΔΕΝ δέχομαι τετοιο προγραμματισμό. Ποτέ δεν χρειάστηκε να το κάνω και ποτέ δεν θα το κάνω.
Όπως είπες, εσύ δε το δέχεσαι. Ευτυχώς το 92% όσων έχουν BEV δε τους ενοχλεί τόσο ώστε να θέλουν να επιστρέψουν σε θερμικό. Το αστείο είναι πως όσο θα αυξάνουν τα σημεία φόρτισης με γεωμετρική πρόοδο, τόσο θα μειώνονται τα βενζινάδικα. Και θα έρθει μια ωραία στιγμή που εσύ θα χρειάζεσαι προγραμματισμό για να βρεις βενζινάδικο. Και αυτή η στιγμή δεν είναι πολύ μακριά στο μέλλον, αν το 2035 σταματήσουν να πωλούνται θερμικά, μέχρι το 2050 τα βενζινάδικα θα είναι είδος σε εξαφάνιση.
 
  • Haha
Reactions: chocbhed
Τα έχουμε ξαναπεί... Υπάρχει και τρίτος δρόμος. Πάρε Phev και δεν θες προγραμματισμό. Όταν θα έρθει η ώρα να το αλλάξεις με το μεγαλύτερο δίκτυο φορτιστών δεν θα το σκεφτείς καν.

Υ. Γ. Πάντως αν κάνουμε διαδρομές ψηλά στην Πίνδο ή και αλλού στην Ελλάδα πρέπει να προγραμματίσουμε και το γέμισμα βενζίνης γιατί κάτι μικρά πρατήρια που υπήρχαν μέχρι και τη δεκαετία του 90 σε κάθε απομακρυσμένο χωριό έχουν κλείσει...
Όπως δείχνει η έρευνα, μόλις 4% θα επέλεγε PHEV έχοντας οδηγήσει BEV. Το PHEV είναι πολύ χειρότερο σε θέμα συντήρησης, μικρές μπαταρίες που θα χαλάσουν νωρίτερα και χρεώνονται (προς το παρόν) μια περιουσία και με κλειδώματα των εταιρειών να μη μπορείς να επέμβεις μόνος σου (διάβασε σχετικά άρθρα στο evclinic) συν φυσικά τα θέματα συντήρησης που έχουν τα θερμικά.

Τα ηλεκτρικά των 75 KWh δεν χρειάζονται προγραμματισμό. Ακόμα κι αν δε φορτίζεις σπίτι, θες μια φόρτιση τη βδομάδα για καθημερινή χρήση ενώ σε ταξίδι έχεις εύκολα 400km αυτονομίας - 300 αν φορτίζεις 10-80. Προγραμματισμό κάνω εγώ με το ID3 των 50 KWh, αν είχα 75 δε θα το σκεφτόμουν καν. Θα χρειαζόμουν στάση ατομικά πριν την χρειαστεί το αυτοκίνητο.
 
Όπως δείχνει η έρευνα, μόλις 4% θα επέλεγε PHEV έχοντας οδηγήσει BEV. Το PHEV είναι πολύ χειρότερο σε θέμα συντήρησης, μικρές μπαταρίες που θα χαλάσουν νωρίτερα και χρεώνονται (προς το παρόν) μια περιουσία και με κλειδώματα των εταιρειών να μη μπορείς να επέμβεις μόνος σου (διάβασε σχετικά άρθρα στο evclinic) συν φυσικά τα θέματα συντήρησης που έχουν τα θερμικά.

Τα ηλεκτρικά των 75 KWh δεν χρειάζονται προγραμματισμό. Ακόμα κι αν δε φορτίζεις σπίτι, θες μια φόρτιση τη βδομάδα για καθημερινή χρήση ενώ σε ταξίδι έχεις εύκολα 400km αυτονομίας - 300 αν φορτίζεις 10-80. Προγραμματισμό κάνω εγώ με το ID3 των 50 KWh, αν είχα 75 δε θα το σκεφτόμουν καν. Θα χρειαζόμουν στάση ατομικά πριν την χρειαστεί το αυτοκίνητο.
Αν είχαμε στατιστικά για Ελλάδα, πιστεύω θα βλέπαμε ότι άνω του 80% τόσο των BEV όσο και τον PHEV είναι με Leasing ακόμη, οπότε συντήρηση κλπ δεν απασχολούν την τωρινή πλειοψηφία των χρηστών και των 2 τεχνολογιών.
 
Αν είχαμε στατιστικά για Ελλάδα, πιστεύω θα βλέπαμε ότι άνω του 80% τόσο των BEV όσο και τον PHEV είναι με Leasing ακόμη, οπότε συντήρηση κλπ δεν απασχολούν την τωρινή πλειοψηφία των χρηστών και των 2 τεχνολογιών.
τα phev τοσο και ισως και παραπανω ειναι τα ληζινγκ. Αν και πιστευω οτι τωρα με την ελευση των φτηνων κινεζικων phev θα αλλαξει αυτο και θα αγοραστουν απο ιδιωτες (πχ το seal u dmi). Στα ηλεκτρικα νομιζω εχεις αδικο. Τα τεσλα που κυκλοφορουν ειναι σχεδον ολα αγορασμενα. Τα μονα ηλεκτρικα που βλεπω και ειναι leasing ειναι πεζω/σιτροεν επειδη κυκλοφορησαν με πολυ καλες τιμες στο μισθωμα. Μαλλον εκανε καλη προσφορα η αντιπροσωπεια προς τις εταιρειες ληζινγκ. Αλλα ετσι και αλλιως τα στελαντις bev που κυκλοφορουν ειναι λιγα επι του συνολου. Οι τιμες του ληζινγκ ειναι τραγικες στην ελλαδα σε σχεση με το εξωτερικο.
 
Αν είχαμε στατιστικά για Ελλάδα, πιστεύω θα βλέπαμε ότι άνω του 80% τόσο των BEV όσο και τον PHEV είναι με Leasing ακόμη, οπότε συντήρηση κλπ δεν απασχολούν την τωρινή πλειοψηφία των χρηστών και των 2 τεχνολογιών.
Τα αυτοκίνητα leasing δεν εξαφανίζονται μετά την 4ετια, πηγαίνουν στην αγορά των μεταχειρισμένων. Ένα PHEV με 15-18 KWh μπαταρία θα θέλει αλλαγή μπαταρίας σε λιγότερα από 100.000 km ηλεκτροκίνησης. Αν κάποιος δηλαδή χρησιμοποιεί πραγματικά την ηλεκτροκίνηση σε ένα PHEV, θα βρεθεί προ εκπλήξεως. Οι δε τιμές αντικατάστασης αυτών των μικρών μπαταριών είναι πολλές φορές εξωφρενικά υψηλές. Μία μπαταρία 15-20 KWh δε θα έπρεπε να έχει πάνω από 3-4 χιλιάρικα. Ακόμα χειρότερα είναι τα πράγματα για τα full hybrid των μικρομεσαίων μπαταριών.
Mercedes hybrid με 6 KWh μπαταρία, νεκρή στα 150000 km, τιμή αλλαγής 15000 ευρώ
BMW hybrid με 9 KWh μπαταρία, νεκρή στα 150000 km, τιμή αλλαγής 11000 ευρώ

Πραγματικά, με όλο το σεβασμό στην άποψή σας και την αγορά σας, δεν υπάρχει χειρότερη επιλογή από hybrids και phev με μικρομεσαίες μπαταρίες. Καλύτερα απλά hybrids με πολύ μικρές (1-2 KWh) "φθηνές" (2 χιλιάρικα η μικρή μπαταρία του Yaris) μπαταρίες ή απουσία τελείως ηλεκτρικού συστήματος παρά αυτό το πράγμα.

Το πρόβλημα είναι πως μια μπαταρία 15-18 KWh και ζορίζεται πολύ για να δώσει έστω και 80 άλογα (χρειάζεται 4C rate), συνήθως δεν είναι υδρόψυκτη άρα έχει και θέμα διαχείρισης θερμοκρασιών και φυσικά με 800-900 κύκλους και μέση κατανάλωση 15-16 KWh/100km θα δώσει το πολύ 80-90 xιλιάδες km. Θα μπορούσαν να βάζουν LFP να ξεπεράσουν αυτό το πρόβλημα αλλά προς το παρόν τουλάχιστον δε το κάνουν. Σου δίνει την εντύπωση πως η mainstream αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει τα οχήματα με στόχο τα έσοδα από συντήρηση.
 
Λονδίνο - Νέα Υόρκη σε 1 ώρα με υπόγειο τούνελ κάτω από τον Ατλαντικό με μόνο 20 δις (από κάτι τρις που έλεγαν)


Πάντως 20 δις για τον Μασκ είναι άνετο κόστος. Η τεχνολογία κενού τι είναι που μπορείς να πετύχεις ταχύτητες πολύ παραπάνω από αεροπλάνο;

Υ.Γ. ωραίο σενάριο για ταινία και να αρχίζουν τίποτα ρωγμές από υποβρύχια ηφαίστεια κλπ !!
 
Λονδίνο - Νέα Υόρκη σε 1 ώρα με υπόγειο τούνελ κάτω από τον Ατλαντικό με μόνο 20 δις (από κάτι τρις που έλεγαν)


Πάντως 20 δις για τον Μασκ είναι άνετο κόστος. Η τεχνολογία κενού τι είναι που μπορείς να πετύχεις ταχύτητες πολύ παραπάνω από αεροπλάνο;

Υ.Γ. ωραίο σενάριο για ταινία και να αρχίζουν τίποτα ρωγμές από υποβρύχια ηφαίστεια κλπ !!
Μλκίες. Την μεσοατλαντική ράχη την σκέφτηκε;
 
  • Like
Reactions: vlad66
Λονδίνο - Νέα Υόρκη σε 1 ώρα με υπόγειο τούνελ κάτω από τον Ατλαντικό με μόνο 20 δις (από κάτι τρις που έλεγαν)


Πάντως 20 δις για τον Μασκ είναι άνετο κόστος. Η τεχνολογία κενού τι είναι που μπορείς να πετύχεις ταχύτητες πολύ παραπάνω από αεροπλάνο;

Υ.Γ. ωραίο σενάριο για ταινία και να αρχίζουν τίποτα ρωγμές από υποβρύχια ηφαίστεια κλπ !!

Εντάξει, ωραίες ιδέες για το μέλλον, για ταινίες κλπ, αλλά με 20 δις στις ΗΠΑ δε χτίζεις ούτε αεροδρόμιο, που λέει ο λόγος.
 
  • Like
Reactions: vlad66 and anderm