Αυτοκινητιστικά νέα

Τάκη έτσι ακριβώς είναι και στο δικό μου και στα περισσότερα αυτοκίνητα. Ειδικά για το adaptive cruise control όλα σχεδόν έχουν ραντάρ. Και επειδή υπάρχει το ραντάρ το χρησιμοποιούν και για αποφυγή ατυχημάτων.
Σίγουρα μετράει και το λογισμικό.
Πάντως το σύστημα για να μένεις στο κέντρο της λωρίδας στο δικό μου, αν οι στροφές είναι απότομες τα χάνει. Πχ στις στροφές όταν βγαίνεις από Αττική Οδό προς Περιφερειακή Υμηττού με κατεύθυνση Αθήνα μέχρι τα 70-80 στρίβει σωστά μόνο του. Αν πας πιο γρήγορα δεν το μαζεύει. Και παρόμοια συμπεριφορά έχουν και άλλα αυτοκίνητα φίλων που το έχουμε συζητήσει (πχ Volvo).

Ερώτηση, μιας και το είχα απορία τις προάλλες.

Στο δικό σου, αν έχεις βάλει την ταχύτητα ψηλά, π.χ. στα 120, και έρθει κλειστή στροφή, το αμάξι θα κόψει για να στρίψει με ασφάλεια;
 
Τάκη έτσι ακριβώς είναι και στο δικό μου και στα περισσότερα αυτοκίνητα. Ειδικά για το adaptive cruise control όλα σχεδόν έχουν ραντάρ. Και επειδή υπάρχει το ραντάρ το χρησιμοποιούν και για αποφυγή ατυχημάτων.
Σίγουρα μετράει και το λογισμικό.
Πάντως το σύστημα για να μένεις στο κέντρο της λωρίδας στο δικό μου, αν οι στροφές είναι απότομες τα χάνει. Πχ στις στροφές όταν βγαίνεις από Αττική Οδό προς Περιφερειακή Υμηττού με κατεύθυνση Αθήνα μέχρι τα 70-80 στρίβει σωστά μόνο του. Αν πας πιο γρήγορα δεν το μαζεύει. Και παρόμοια συμπεριφορά έχουν και άλλα αυτοκίνητα φίλων που το έχουμε συζητήσει (πχ Volvo).
Σε Αττική Οδό που το χρησιμοποιώ κυρίως σε ταχύτητες μέχρι 120 χλμ, δουλεύει εντυπωσιακά καλά. Δεν το έχω δοκιμάσει σε στροφιλίκια να ξέρω πως αντιδρά.
 
Σε Αττική Οδό που το χρησιμοποιώ κυρίως σε ταχύτητες μέχρι 120 χλμ, δουλεύει εντυπωσιακά καλά. Δεν το έχω δοκιμάσει σε στροφιλίκια να ξέρω πως αντιδρά.
Θα πρότεινα να μην το δοκιμάσεις πότε!!!
Και γενικά κακώς εμπιστεύεστε τόσο πολύ τα ηλεκτρονικά μαραφέτια. Θα πάθει κανένα κοκομπλόκο και έτσι όπως θα είστε χαλαροί δεν θα προλάβετε να το μαζέψετε
 
Ε όσο να πεις μια διαστημική μούρη την έχει. Άσε που έχει και αλεξίσφαιρα τζάμια! Από μόνο του αυτό θα το έκανε αντικείμενο πόθου εδώ κάτω! :))
Άλλη βλακεία απο εκεί. παντελώς αδιάφορο για το 99.99999% των οδηγών, αλλά μπορεί να σου στοιχίσει τη ζωή στην πολύ πιο πιθανή περίπτωση του ατυχήματος. Εκεί που το συνεργείο διάσωσης ή ο περαστικός μπορούσε να σπάσει το τζάμι με μια πέτρα για να σε βγάλει απο τα συντρίμμια, τώρα θα θέλει κομπρεσέρ.
 
Σε Αττική Οδό που το χρησιμοποιώ κυρίως σε ταχύτητες μέχρι 120 χλμ, δουλεύει εντυπωσιακά καλά. Δεν το έχω δοκιμάσει σε στροφιλίκια να ξέρω πως αντιδρά.
Σε εθνικές και με 150 δουλεύει μια χαρά. Στα γρήγορα στροφιλίκια έχει θέμα.
Ποτέ βέβαια δεν αφήνω τα χέρια από το τιμόνι. Οι πρώτοι μήνες ήταν πραγματικά περίεργοι με αυτό το σύστημα να νιώθεις δύναμη πάνω στο τιμόνι. Πάντως εκείνο που κάνει τα ταξίδια πολύ άνετα είναι το adaptive cruise control.
Αν το χρησιμοποιείς σαν ένα εξτρά σύστημα ασφαλείας είναι απίστευτο. Αν το κρίνεις σαν αυτόνομη οδήγηση και θες να μην κοιτάς δρόμο και να κάνεις άλλα πράγματα σίγουρα δεν είναι τόσο εξελιγμένο και είναι θέμα χρόνου να το πληρώσεις ακριβά.
 
  • Like
Reactions: takisot
Ερώτηση, μιας και το είχα απορία τις προάλλες.

Στο δικό σου, αν έχεις βάλει την ταχύτητα ψηλά, π.χ. στα 120, και έρθει κλειστή στροφή, το αμάξι θα κόψει για να στρίψει με ασφάλεια;

Στα mercedes το έχει πολλά χρόνια αυτό. Πλέον έχουν προσθέσει και διασταυρωσεις, off ramps κλπ.

Πάντως για εμένα το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι στο σταματα ξεκίνα. Εάν δεν περιμένεις πολλή ώρα σταματημένος τελείως, παραμένει στο ready state και κάνει τη δουλειά τελείως αυτόνομα.

Αν σταματήσεις περισσότερο στη κίνηση θέλει resume για να συνεχίσει, αλλά και πάλι, δεν ασχολείσαι πρακτικά.
 
πραγματικά θα εμπιστευόσασταν σύστημα που δεν θα έχεις χέρια στο τιμόνι και μάτια στον δρόμο ;;;

Οι πιλότοι των αεροπλάνων το κάνουν εδώ και πολλά χρόνια.

Κάποια στιγμή θα το κάνουμε και στα αυτοκίνητα.
 
Οι πιλότοι των αεροπλάνων το κάνουν εδώ και πολλά χρόνια.

Κάποια στιγμή θα το κάνουμε και στα αυτοκίνητα.

αφού ξέρουν και ξέρει το ραντάρ και ο πύργος ελέγχου ότι τίποτα δεν πετάει κοντά τους....

εσύ πως θα εμπιστευτείς τους άλλους στον δρόμο ;; ή τα αδέσποτα ;; ή ότι άλλο ;;;

προσπερνάς από αριστερά στην εθνική.. βλέπεις δεξιά σου τον αναποφάσιστο πίσω από το φορτηγό.. ξέρεις ότι σε έχει δει και θα κάτσει στ'αυγά του μέχρι να τον περάσεις ;;
αν αυτός δεν σε έχει δει και τραβήξει μια το τιμόνι πάνω σου ;;
τι προτιμάς σε τέτοια περίπτωση ;;
τα δικά σου μάτια και χέρια ή το "σύστημα" ;;
 
Ερώτηση, μιας και το είχα απορία τις προάλλες.

Στο δικό σου, αν έχεις βάλει την ταχύτητα ψηλά, π.χ. στα 120, και έρθει κλειστή στροφή, το αμάξι θα κόψει για να στρίψει με ασφάλεια;
Δεν το έχω δει ποτέ να κόβει για στροφή αλλά δεν νομίζω ότι θα το άφηνα ποτέ να φτάσει στο σημείο να το κάνει αυτό. Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να ακολουθεί τα όρια ταχύτητας του δρόμου και να αυξομειώνει ανάλογα. Ίσως επειδή κάνω override πάντα τα όρια ταχύτητας να μην λειτουργεί πλήρως.
Και στην Περιφερειακή Υμηττού αν πας με το όριο μια χαρά στρίβει και μόνο του (εκεί έχει πχ όριο 70).

Σε κάθε περίπτωση νομίζω είναι θέμα αντίληψης. Εφόσον δεν μας το πουλάνε (ίσως με εξαίρεση την Tesla) ως autopilot και μας έχουν και ένα σκασμό ειδοποιήσεις αν νιώσει ότι δεν πιάνεις το τιμόνι (ακόμη και όταν το πιάνω γίνεται αυτό σε ευθείες που δεν βάζεις ιδιαίτερη δύναμη) το σωστό είναι να το αντιληφθείς σαν ένα εξτρά σύστημα ασφαλείας. Και ως τέτοιο νομίζω ότι σε όλα τα αυτοκίνητα είναι απίστευτο.

Για παράδειγμα στη Σκωτία είχα νοικιάσει ένα Nissan Juke. Δεν είχε σύστημα να στρίβει το τιμόνι, αλλά έτρεμε πολύ όλο το τιμόνι όταν πάταγες τις γραμμές. Όποιος έχει ταξιδέψει Σκωτία ξέρει πόσο στενές είναι οι λωρίδες σε επαρχειακούς δρόμους που πολλές φορές τα όρια είναι υψηλά (πχ 90). Επειδή οδηγούσα και ανάποδα με βοηθούσε απίστευτα το τράνταγμα αν οριακά ακούμπαγα την άσπρη γραμμή στην προσπάθειά μου να είμαι όσο πιο αριστερά γινόταν.
 
πραγματικά θα εμπιστευόσασταν σύστημα που δεν θα έχεις χέρια στο τιμόνι και μάτια στον δρόμο ;;;
Όπως είπε και ο Δημήτρης σήμερα όχι, αλλά με τον ρυθμό που τρέχει η ΑΙ νομίζω ότι στη 10ετία θα μπορούμε σε μεγάλη κλίμακα.
 
Εμένα σαν look μου άρεσε το brutality που βγάζει το CT όταν το πρωτοείδα. Σε βαθμό που τότε μεταξύ σοβαρού και αστείου πήγα και μέτρησα το γκαράζ μου να δω αν χωράει (όχι, δε χωράει :D).

Όταν συνειδητοποίησα πόσο θα κοστίζει φυσικά δεν το ξανασκέφτηκα ποτέ, εκτός του ότι δε θα είχα ποτέ τόσα λεφτά για αμάξι, ακόμα κι αν είχα, θα ήταν αδιανόητο ποσό τη στιγμή που με τέτοια χρήματα παίρνεις αριστουργήματα τύπου Audi RS6, ΒΜW M5, κλπ.

Κατά τα άλλα, όταν είδα ποιοι το οδηγούν εδώ πέρα, άρχισε να με ενοχλεί κιόλας. Κι αυτά πριν αρχίσει το αφεντικό της τις ανακατωσούρες, τώρα ούτε αν με πλήρωναν.
 
  • Like
Reactions: koupa
Γιαυτό είπα "κάποια στιγμή".. ;)

Και στους δρόμους θα ήταν εφικτό να έχουμε tracking όλων των οχημάτων σε πραγματικό χρόνο. Μια μέρα..
Όπως είπε και ο Δημήτρης σήμερα όχι, αλλά με τον ρυθμό που τρέχει η ΑΙ νομίζω ότι στη 10ετία θα μπορούμε σε μεγάλη κλίμακα.

νέα παιδιά είστε, μπορεί να το δείτε μια μέρα....
 
Γιαυτό είπα "κάποια στιγμή".. ;)

Και στους δρόμους θα ήταν εφικτό να έχουμε tracking όλων των οχημάτων σε πραγματικό χρόνο. Μια μέρα..
Αυτό τεχνολογικά μπορεί και τώρα να γίνει. Θέλει όμως μια βασική κηνπροϋποθεση: ο δρόμος να είναι ασφυκτικά προστατευμένος και ελεγχόμενος μέχρι αηδιας. Κι όταν λέω ασφυκτικά δεν εννοώ να υπάρχει απλά ένα συρματόπλεγμα αριστερα-δεξια.
Πρέπει να είναι σχεδόν σαν τούνελ. Ελεγχόμενος ότι δεν θα μπει ΤΙΠΟΤΑ μέσα και με ένα σωρό ραντάρ -κάμερες να σκαναρουν.
Προχθές πέρναγα από την περιφερειακή στα Σπάτα (2+2 λωρίδες) και διέσχιζε κάθετα τον δρόμο μια χελώνα! Σταμάτησε μια μηχανή και την μάζεψε ο άνθρωπος και την έβαλε ξανά μέσα στο χωράφι. Πολύ θα ήθελα να δω το ΑΙ τι θα εκανε....😁
Για να μην σας πω τις προάλλες στην Αττική οδό στην Παλλήνη που του έφυγε ενός μάστορα μια σκαλα από το αμάξι και προσγειώθηκε στο οδόστρωμα. Ευτυχώς δεν έγινε ατύχημα και σταμάτησαν εγκαίρως και την μάζεψε.
 
  • Like
Reactions: donk and vlad66
Αυτό τεχνολογικά μπορεί και τώρα να γίνει. Θέλει όμως μια βασική κηνπροϋποθεση: ο δρόμος να είναι ασφυκτικά προστατευμένος και ελεγχόμενος μέχρι αηδιας. Κι όταν λέω ασφυκτικά δεν εννοώ να υπάρχει απλά ένα συρματόπλεγμα αριστερα-δεξια.
Πρέπει να είναι σχεδόν σαν τούνελ. Ελεγχόμενος ότι δεν θα μπει ΤΙΠΟΤΑ μέσα και με ένα σωρό ραντάρ -κάμερες να σκαναρουν.
Προχθές πέρναγα από την περιφερειακή στα Σπάτα (2+2 λωρίδες) και διέσχιζε κάθετα τον δρόμο μια χελώνα! Σταμάτησε μια μηχανή και την μάζεψε ο άνθρωπος και την έβαλε ξανά μέσα στο χωράφι. Πολύ θα ήθελα να δω το ΑΙ τι θα εκανε....😁
Για να μην σας πω τις προάλλες στην Αττική οδό στην Παλλήνη που του έφυγε ενός μάστορα μια σκαλα από το αμάξι και προσγειώθηκε στο οδόστρωμα. Ευτυχώς δεν έγινε ατύχημα και σταμάτησαν εγκαίρως και την μάζεψε.

Εντάξει, το AI θα λειτουργούσε και στις δυο περιπτώσεις σταματώντας/φρενάροντας. Δε θα μάζευε τη χελώνα φυσικά, αλλά πιθανότατα θα γλίτωνε το ατύχημα πιο αποτελεσματικά από τον μέσο οδηγό. Στη θεωρία πάντα.
 
  • Like
Reactions: koupa